Forum >> Szerelőműhely
Tom145ts30-09-2011 19:47:59 // 36086
Légyszive ird már le hogy nálad mien hangokat adott ki a motor és mien fordulaton stb..
Dzsozy30-09-2011 18:54:20 // 36085
Nekem volt hajtókarcsapágyas a verdám. :( Elsőre azt tanácsolom,hogy regisztrálj a nagygépműhely,hu oldalra. Ott aztán találsz egy csomó tanácsot,képeket hajtókarcsapágyakról. Igaza van az előttem szólónak,csak azzal, egészíteném ki, hogy ha már használtad így akkor valszeg hajtókart is cserélni kellene,mivel ha "lötyögött" a hajtókar a főtengelyen akkor az oválisan kopik. Oválisan kopik meg,mert mindíg oda-oda "ütődik" a főtengelynek. Tehát amelyik csapágy megadta magát,ott valszeg hajtókar is kellene. (csak zárójelben,ha esetleg az kellene,van 3 db.feleslegbe) Hajtókarcsapágynál,meg lehet kapni több méretet is! Ha mákod van,csak köszörülni kellene a főtengelyt,meg "túlméretes" hajtókarcsapágy,és már mehetsz is. Igaz az elég nagy meló! Vagy veszel egy fűzött blokkot,és mindent átpakolsz.De abban is van lutri,hisz nem látni bele. Sokan ezt tanácsolnák biztos,de ha a verda nem eszi az olajat,megfelelő a nyomás a hengereknél,akkor ezt csináld meg. Kitartás!!!!
Atek30-09-2011 18:32:45 // 36084
Ha hozzá kell férni a hajtókarcsapágyhoz elég levenni az olajteknőt. Olaj leereszt ami útba van leszed. Teknő le. Két hajtókar csavar ki csapágy ki. Utána derül ki mekkora a baj. Legjobb esetbe ha a főtengely nem sérült új csapágy be összerak új olaj +szűrő és kész. Ha a főtengely sérült és a méretkorlátok betartásával javítható (köszörülhető) akkor ott jobban szét kell bombázni mert ki kell venni a főtengelyt ami sokkal nagyobb meló (váltó, kuplung lendkerék le vezérlés szét .. stb. Ja és nem árt kideríteni mi okozta a csapágy beállását. Pl. mitől nem kapott kenést. A legrosszabb eset ha a főtengely nem javítható, pl mert már annyiszor volt köszörülve vagy annyira görbe. Nagyon más javíthatatlan nincs rajta max ha törött :D.
Tom145ts30-09-2011 16:53:02 // 36083
Sziasztok!
Leírná nekem valaki lépésről lépésre hogy mi a menete az autó javításának ha hajtókarcsapágyas?Mert ugy néz ki h nem a vezmód csöröpöl, zakatol hanem vmi más hangos fémes csattogó hangot ad ki a motor alja felöl és sztem hajtókarcsapágyas lett a gép!ilyenkor mi a legrosszabb és mi a legjobb eset?a legjobb eset ha csak főtengely köszörülés és uj csapágyak?vagy nem ilyen egyszrü?És a legrosszab esetben lehet olyan h a fötengelyt is szétbarmolta?
Amugy olyat csinál hogy zakatoló kattogó csattogó hanja van alapjáraton de csak BEMELEGEDVE!Menetközben pedig csattogó fémes hangot ad de nem minden fordulaton, inkáb csak magassabb 2500-3500 ig kb
Légyszi irjatok tanácsokat vagy ilyesmi!De sztem csak ugy bizonyosodhatok meg erröl ha elviszem egy szerelöhöz és le az alja aztán majd mutatja az magát.
140 000 km van benne amugy "elvileg"
Leírná nekem valaki lépésről lépésre hogy mi a menete az autó javításának ha hajtókarcsapágyas?Mert ugy néz ki h nem a vezmód csöröpöl, zakatol hanem vmi más hangos fémes csattogó hangot ad ki a motor alja felöl és sztem hajtókarcsapágyas lett a gép!ilyenkor mi a legrosszabb és mi a legjobb eset?a legjobb eset ha csak főtengely köszörülés és uj csapágyak?vagy nem ilyen egyszrü?És a legrosszab esetben lehet olyan h a fötengelyt is szétbarmolta?
Amugy olyat csinál hogy zakatoló kattogó csattogó hanja van alapjáraton de csak BEMELEGEDVE!Menetközben pedig csattogó fémes hangot ad de nem minden fordulaton, inkáb csak magassabb 2500-3500 ig kb
Légyszi irjatok tanácsokat vagy ilyesmi!De sztem csak ugy bizonyosodhatok meg erröl ha elviszem egy szerelöhöz és le az alja aztán majd mutatja az magát.
140 000 km van benne amugy "elvileg"
EngineCoffeeTables30-09-2011 13:21:25 // 36082
Ott tartunk jelenleg, hogy benzin van, aram is van a gyujtotrafoknal de szikra nincs. kezd egyre gazabb lenni a helyzet:-( a legtomegmero lehuzasa se segitett.
Ferke30-09-2011 11:18:12 // 36081
Vagy a betöltőnyílás a szintjelző, vagy van külön nívópálca...jtd-n van nívó, de hogy a Tieden is van-e..passz.
KORYY30-09-2011 09:20:19 // 36079
húzd le a légtömegmérőt, lehet beindul
EngineCoffeeTables30-09-2011 08:52:15 // 36078
Szerelő megnézte, ott tartunk hogy benzin van szikra nincs:( Ha valaki találkozott már hasonlóval az írja le a véleményét ha ráér.
GTPeti29-09-2011 23:22:25 // 36077
Én inkább 70Ah-ban, vagy afölöttiben gondolkoznék... Szerencsésebb választás, mert a dízelek indítóárama nagyobb.
Szabi629-09-2011 22:36:33 // 36076
Mi lenne ha a 60 Ah-ás akksi helyett 52-est tenék bele?
Atek29-09-2011 22:16:42 // 36075
Ha jól tudom a mechanikus váltóolaj szintnek általába egybeesnek az olajbetöltő "lyuk" szintjével. Kitekered, benyúlsz, és ha ott az olaj akkor jó. Majd a szakik megerősítik vagy cáfolják.
EngineCoffeeTables29-09-2011 22:06:10 // 36074
aha, tobbszor is megnyomtam a biztonsag kedveert amugy nekem jobb ulesnel a jobb labnal van de egyre gondolunk( az a kapcsolo ami borulasnal lekapcsolja a benzinpumpat).
modern29-09-2011 21:59:00 // 36073
Sziasztok
Tudd valaki segíteni 1.6 120le 147-be váltó olaj szintet lehet valahol nézni vagy cserélni mert nem igazán jó a váltó.Kulisszát most cseréltünk benne mert az meg adta magát de még így sem tökéletes.Olyan darabos váltásnál nem ugrik vissza ott marad ahol kiveszem sebességből. Minél melegebb a motor annál rosszabb a helyzet. Remélem így sikerült értelmesen leírni a hibát szakszavakkal nem megy :)
Tudd valaki segíteni 1.6 120le 147-be váltó olaj szintet lehet valahol nézni vagy cserélni mert nem igazán jó a váltó.Kulisszát most cseréltünk benne mert az meg adta magát de még így sem tökéletes.Olyan darabos váltásnál nem ugrik vissza ott marad ahol kiveszem sebességből. Minél melegebb a motor annál rosszabb a helyzet. Remélem így sikerült értelmesen leírni a hibát szakszavakkal nem megy :)
téglaci29-09-2011 20:51:23 // 36072
Szerintem az alapjárati motor cserével egyidőben meglépem ezt kartercső átalakitást.
köszi a tanácsokat
üdv.
téglaci
köszi a tanácsokat
üdv.
téglaci
Goodboy29-09-2011 20:50:00 // 36071
bal elsö ülés alatt kapcsolo ami kioldja a benzinpumpát.megnézted:?
Dzsozy29-09-2011 20:34:12 // 36070
Persze,így van a szívó oldalon a karterbevezetést ledugóztam, hisz akkor falsot kapna. Megbolondulna a lambda,mert rossz érték lenne a levegő benya keverék.
EngineCoffeeTables29-09-2011 19:41:07 // 36069
Lehúztam az aksiról a sarút és pár perc után visszatettem. Most már a code lámpa elalszik de még mindig nem indul, biztosítékokat lecsekkoltam de nem találtam hibát:(
téglaci29-09-2011 17:45:37 // 36068
Szia!
Köszi , első olvasásra megismertél , hogy nem nyugszom , amig meg nem oldom a problémát.Sokszor napokig szerelek , de ha kiszámolnám a ráforditott időt , sokkal többe kerülne , mint az alkatrész.(csak nem mindig tudom eladni magam az a baj.:(()
Elkezdek gyüjteni egy kis pénzt.
Köszi az infót
téglaci
Köszi , első olvasásra megismertél , hogy nem nyugszom , amig meg nem oldom a problémát.Sokszor napokig szerelek , de ha kiszámolnám a ráforditott időt , sokkal többe kerülne , mint az alkatrész.(csak nem mindig tudom eladni magam az a baj.:(()
Elkezdek gyüjteni egy kis pénzt.
Köszi az infót
téglaci
VaG29-09-2011 09:16:02 // 36067
szerintem az immo a hibás, lehet, hogy valamelyik jeladója...
EngineCoffeeTables29-09-2011 09:00:52 // 36066
Sziasztok! Menet közben letiltott az immobiliser, és miután megálltam sem akar elindulni(benzinpumpa letíltva) De egyszer se alszik el a code lámpa. Ettől még lehet kontakthibás az immo vagy valami nagyobb gond van? Ha igen hogy lehet segíteni rajta?
Hari29-09-2011 07:27:02 // 36064
Hasonlóan kíváncsi természetű ember vagyok én is! :-) (.... de szerintem ne szedd szét! Felesleges! Megjavítani esélytelen!!! ) Azért mondom ezt mert évekkel ezelőtt szétszedtem apró darabokra egy ilyet. Napokig vizsgálgattam, méricskéltem. Aztán rájöttem, hogy tulajdonképpen a poti is KO, meg a kis fogaskerekek is mindenhol megvannak kopva. A prodnémát nem kimondottan a poti hibája okozza, hanem a fogaskerekek pontatlan működése! ( Az én esetemben az alapjárat állítónak már volt egy kis zajos működése.) ... igy aztán egy jó pár órát elpocsékolva megfogtam és kivágtam a kukába!
... de úgysem nyugodott volna a lelkem, ha nem szedem szét!!! :-)
... de úgysem nyugodott volna a lelkem, ha nem szedem szét!!! :-)
Hari29-09-2011 07:15:38 // 36063
:-) NEM kell ki venni a műszerfalat!!! Onnan soha az életbe nem fogják kicserélni!
A motortérben az ablaktörlő alatt kell kipakolni. ( 3-4 óra) Elsőse kicsit nyűgös, de nem olyan vészes!
A motortérben az ablaktörlő alatt kell kipakolni. ( 3-4 óra) Elsőse kicsit nyűgös, de nem olyan vészes!
Otto29-09-2011 07:03:09 // 36062
Üdv!
166-on nagy meló fűtőradiátort cserélni?
Egy ismerős itt móron már az összes szerelőhöz bement, de senki nem vállalja.Azt mondták neki a sok vezeték láttán, hogy - Húúú, ki kell venni a műszerfalat...
Hogy is van ez?
166-on nagy meló fűtőradiátort cserélni?
Egy ismerős itt móron már az összes szerelőhöz bement, de senki nem vállalja.Azt mondták neki a sok vezeték láttán, hogy - Húúú, ki kell venni a műszerfalat...
Hogy is van ez?
téglaci28-09-2011 22:03:27 // 36061
nem az riaszt vissza , hogy hogy ragasszm össze , hanem az , hogy addig nem járóképes az Alfa.
Ha lenne egy rossz , amit lehet barkácsolni , addig is megy azzal ami benne van , az lenne a megoldás.( vagy ha veszek egy másikat , de ez most reménytelen dolog)
A kartergáz szűrőnél meg gondolom a szivócső felöli csonkok le lettek dugózva.
Ha lenne egy rossz , amit lehet barkácsolni , addig is megy azzal ami benne van , az lenne a megoldás.( vagy ha veszek egy másikat , de ez most reménytelen dolog)
A kartergáz szűrőnél meg gondolom a szivócső felöli csonkok le lettek dugózva.
Dzsozy28-09-2011 21:44:35 // 36060
Szia!
A szétroncsolt képeket utólag tettem oda.Azt nem takarítottam ki, csak a csiga-csiga áttételről szedtem le azt a vaj szerű kenőanyagot fogkefével, amit gyárilag tettek oda.Használt! A roncsolást pár napja tettem meg, egy cartárs végett, ez volt a rossz! Ezt a részét sosem takarítottam, hisz nem tudtam volna visszamókerolni. Ezért nem ajánlanám ezt neked sem. Bár ha vissza tudod ragasztani vízhatlanul,akkor hajrá. Asszem 28 körül mozog a cucc. Meg kapott egy kis WD40-et.
A szétroncsolt képeket utólag tettem oda.Azt nem takarítottam ki, csak a csiga-csiga áttételről szedtem le azt a vaj szerű kenőanyagot fogkefével, amit gyárilag tettek oda.Használt! A roncsolást pár napja tettem meg, egy cartárs végett, ez volt a rossz! Ezt a részét sosem takarítottam, hisz nem tudtam volna visszamókerolni. Ezért nem ajánlanám ezt neked sem. Bár ha vissza tudod ragasztani vízhatlanul,akkor hajrá. Asszem 28 körül mozog a cucc. Meg kapott egy kis WD40-et.
téglaci28-09-2011 21:24:05 // 36059
szia!
Nagyon hasznos infók és képek.Köszi.
Amikor szétszedted a pótméter részét , használt a takaritás?Azt látom , hogy később cserélni kellett azt is és az LMM-et is , vagy maradt a hiba , csak jobb lett egy kicsit?
Nagyon hasznos infók és képek.Köszi.
Amikor szétszedted a pótméter részét , használt a takaritás?Azt látom , hogy később cserélni kellett azt is és az LMM-et is , vagy maradt a hiba , csak jobb lett egy kicsit?
Dzsozy28-09-2011 19:42:09 // 36058
Simota kartergázszúrő, én is azt vettem, (blogba látszik) A potméter hibánál elkeserítelek, azt csak roncsolásos alapon tudod megskubizni. Hiába szeded szét az alapjárati mocit, az burkolatba van ágyazva. Max vasfúrészlappal tudod megbontani. :( Képek szintén vannak róla.
téglaci28-09-2011 19:05:07 // 36057
szia.
én valami szűrőt gondoltam oda .lehet hogy most aktuális lesz.valaki megerősitette a diagnózis alapján az alapjárati pótméter hibát.most nem tudom szétszedni , de a hétvégén talán.addig is figyelem a problémát.ha tudok okosat jelzem.
sziasztok
téglaci
én valami szűrőt gondoltam oda .lehet hogy most aktuális lesz.valaki megerősitette a diagnózis alapján az alapjárati pótméter hibát.most nem tudom szétszedni , de a hétvégén talán.addig is figyelem a problémát.ha tudok okosat jelzem.
sziasztok
téglaci
Dzsozy28-09-2011 18:34:44 // 36056
Próbálok én is okoskodni,persze mint laikus, hátha van valami jeladó.De igazából csak Lmm jöhetne szóba.Főtengely jeladó,vez.műtengej jeladó üresben nem tudom mennyire dolgozik,de szerintem nem nagyon.De talán van valami ami nekem is lényeges változást hozott. De előtte egy érdekesség. 1.6 Fiat Stiló letilt,leáll motor ha elkoszolódik a pill.szelepház. Hiba üzit dob.Előzésnél pont jó,mikor visszapakolsz,gáz le,kuplung ki,váltás,moci megáll! Gyors újraindítás menet közben :gyújtás le,vissza,és minden ok,igaz a hibaüzi megmarad. Tapasztalat! Na most,nem csak ezen felbuzdulva,de én a kartergázt kivezettem.Nem kell pucolgatni a pill.szelepházat,és lényegesen jobb lett az alapjárat.Próbáld meg talán ledugózni a bemenetit,a szívóoldalon,a kimenetet meg hagyd szabadon.Ha beválik max dobsz rá egy kartergázszűrőt. (csak zárójelben jegyzem meg,hogy egy ismerősöm szerint ez nem jó ötlet,mert nyomáskülönbség lesz a szelepházba,mert a szívó hatás ott nem érvényesül,a kartergázt nem szívja ki a rendszer.)
mizooo28-09-2011 04:52:08 // 36055
Privi ment de pssszzt
téglaci27-09-2011 23:09:49 // 36054
Szia!
Mit javasolsz , mi tévő legyek?
Mit javasolsz , mi tévő legyek?
[k i z z o]27-09-2011 23:02:25 // 36053
Szerintem sima ECUScan nem mutatja.
.......................27-09-2011 21:42:39 // 36052
Szevasztok
..szeretnék kérni valakitől egy nem free verziós Fiat ECUScan progit,hogy az olajcserét ki tudjam nullázni,
előre is köszi
..szeretnék kérni valakitől egy nem free verziós Fiat ECUScan progit,hogy az olajcserét ki tudjam nullázni,
előre is köszi
téglaci27-09-2011 21:21:34 // 36051
Szia!
Az nem baj , hogy ''beszélünk'' róla , ha nem unja a csapat.Én személy szerint örülnék neki , ha az én hibám és esetleges megoldása kapcsán még az összes Alfa ilyen betegségen úrrá leszünk.
Tehát , a csavar megfestett állapotban a helyén.Kiszerelt házon szépen átlátni egy pici résen , és a csavaron ütközik a gázkar.
A bowden nem feszes , a hasitott alátéttel beállitva.
Az biztosnak látszik , hogy a mozgás és a probléma összefüggésben van.
Az álló helyzetben végzett durva gázadás , vagy finoman lassan stb. után is szépen beáll ELSŐRE az alapjárat.pedig gondolom akkor is dolgoznia kell az alapjárati motornak és dolgozik is , mert jó.
Csak azzal lehet a gond , hogy a mozgásban lévő autónál , ahogy irtátok is alapjáratot akar emelni és az nem sikerül rendesen valamiért.
Az nem baj , hogy ''beszélünk'' róla , ha nem unja a csapat.Én személy szerint örülnék neki , ha az én hibám és esetleges megoldása kapcsán még az összes Alfa ilyen betegségen úrrá leszünk.
Tehát , a csavar megfestett állapotban a helyén.Kiszerelt házon szépen átlátni egy pici résen , és a csavaron ütközik a gázkar.
A bowden nem feszes , a hasitott alátéttel beállitva.
Az biztosnak látszik , hogy a mozgás és a probléma összefüggésben van.
Az álló helyzetben végzett durva gázadás , vagy finoman lassan stb. után is szépen beáll ELSŐRE az alapjárat.pedig gondolom akkor is dolgoznia kell az alapjárati motornak és dolgozik is , mert jó.
Csak azzal lehet a gond , hogy a mozgásban lévő autónál , ahogy irtátok is alapjáratot akar emelni és az nem sikerül rendesen valamiért.
Dzsozy27-09-2011 19:58:33 // 36050
Hát ez elég különös. Csak mert az alapjárati moci,az igazából nem is igen alapjárati moci. Van itthon egy sz@r,szétkaptam,de most teljesen. Írtam pár hozzászólással előbb, van benne egy potméter,villanymotor,csiga-csiga áttétel.Pörög a motor egyfolytában, és mikor a pillangószelep elfordul, akkor azt nézi a potméter,hogy mekkora ellenállásba ütközik a villanymoci.Tehát nem "ő" állítgatja a pillangószelepet,nyitja,vagy zárja. A pillangószelep gyári beállításom van? A torx csavar nem lett elforgatva. Gyárilag megfestették! Gázbovden nem szorul? Azt is lehet állítani, mennyire legyen feszes. Hát asszem egy-két napig ez még téma lesz, hisz nem egyedi esetről van szó, ez alfa betegség.
téglaci27-09-2011 19:30:04 // 36049
Szia!
Az a probléma , hogy a motorfék üzemmód nem múkodik , hiába mondom neki hogy mukodj!!!Inkább gyorsul az autó , hiszen gázt ad neki elöszőr.Nem is értettem , hogy miért gyorsul a szekér , amikor lassitani akarok.Aztán kezdtem figyelni ezeket az anomáliákat.
Nekem elég jelentős az emelkedés , mert 2000-2500 is akár az első gázfröccs.
Azzal meg nem fékez és lányos zavaromban , hogy beforduljak csak kinyomom a kuplungot és úgy fékezek.Ahogy lelassul a kocsi , azonnal beáll a 850 f/p alapjárat.
Az a probléma , hogy a motorfék üzemmód nem múkodik , hiába mondom neki hogy mukodj!!!Inkább gyorsul az autó , hiszen gázt ad neki elöszőr.Nem is értettem , hogy miért gyorsul a szekér , amikor lassitani akarok.Aztán kezdtem figyelni ezeket az anomáliákat.
Nekem elég jelentős az emelkedés , mert 2000-2500 is akár az első gázfröccs.
Azzal meg nem fékez és lányos zavaromban , hogy beforduljak csak kinyomom a kuplungot és úgy fékezek.Ahogy lelassul a kocsi , azonnal beáll a 850 f/p alapjárat.
Dzsozy27-09-2011 18:05:31 // 36048
Ha új, ha bontott alapjárati léptetőmocit teszel a kocsiba, kell egy alapjárati beállítás, mert emelt alapjáratod lesz. Tapasztalat, cseréltem már! Márkaszervizben végezték a szoftverfrissítést. Az enyém teljesen megadta magát. Új Bosch Lmm, új alapjárati moci, mikor gurulok üresben,nekem is ugrál az alapjárat,igaz hál istennek nem nagyon. De nem gurulok üresben,mert felesleges benzinpazarlás,motorfék! Motorfék üzemmódban nincs befecskendezés,csak gyújtás,így nem fogy feleslegesen a benya,így nem is ugrál az alapjárat! :)
téglaci27-09-2011 07:01:33 // 36047
a szabályozási hurkot látni lehet diagnosztikán ? fiat ecuscan programon látszik?
vagy a motor csatin kellene mérni?persze ezt elég nehéz lenne menet közben.A diag.kábel + számitógép még menetközben megoldható.
vagy a motor csatin kellene mérni?persze ezt elég nehéz lenne menet közben.A diag.kábel + számitógép még menetközben megoldható.
téglaci27-09-2011 06:56:10 // 36046
igen , volt saru le kb.1 órát , utána alapjáraton vártam , hogy a viz felmelegedjen .Jónak is tünt , mint mindig , álló helyzetben.De indulás után megint jelentkezett a hiba.Igaz én nem mentem 205-el.( kb.140 az M0-án de már ez is ciki:))
hibakód az LMM volt , de az csak azért , mert lehúztam a csatit róla és akkor beirta.Törlés után nem jött vissza , illetve egy ideje most nem néztem.
Egy próba motorcsere( alapjárati motor ) választ adna .Gondoltam veszek bontóban , de az is bizonytalan , mert nem tudhatom , hogy milyen volt bontás előtt.Hibát keresni csak tutival lehet , mert a végén még beviszek egy-két hibát és akkor senki ki nem találja a frankót.
hibakód az LMM volt , de az csak azért , mert lehúztam a csatit róla és akkor beirta.Törlés után nem jött vissza , illetve egy ideje most nem néztem.
Egy próba motorcsere( alapjárati motor ) választ adna .Gondoltam veszek bontóban , de az is bizonytalan , mert nem tudhatom , hogy milyen volt bontás előtt.Hibát keresni csak tutival lehet , mert a végén még beviszek egy-két hibát és akkor senki ki nem találja a frankót.
Lacci27-09-2011 02:06:04 // 36045
És ezúton köszönöm én is mindenkinek aki segített!!
Minden ötletet, felvetést!
Kösz mégegyszer srácok!
Minden ötletet, felvetést!
Kösz mégegyszer srácok!
Lacci27-09-2011 02:04:51 // 36044
Ciao Cartárs!
Én is ezzel a problémával küzdöttem, biztos olvastad már itt, a pucolás után nekem elmúlt, viszont átesett a ló túloldalára és 1700-1900 közé került az alapjáratom...
Kipucoltam megint az LMM-et.
Aztán az Alfa156.net fórumán olvastam, hogy ECU reset kell, hogy a kocsi új paramétereket vegyen fel, mert a tiszta LMM máshogy mér!
azt írták, 45 percre saru le, aztán 15 perc alapjárat, 10 perc pihi, és utána meg kell hajtani.
Én felvittem a pályára, ott 1-2-3-4 tiltás, 205 km/h!!
utána megálltam, pihent.
Most hibátlannak tűnik, nincs a váltások között ingadozás, se lassuláskor ( fék+kuplung)!
Ezt tudom még hozzátenni az előttemszólókhoz, nekem bevált egyelőre, pár nap és pontosabbat tudok mondani.
de veszteni nem vesztesz vele sztem.
Én is ezzel a problémával küzdöttem, biztos olvastad már itt, a pucolás után nekem elmúlt, viszont átesett a ló túloldalára és 1700-1900 közé került az alapjáratom...
Kipucoltam megint az LMM-et.
Aztán az Alfa156.net fórumán olvastam, hogy ECU reset kell, hogy a kocsi új paramétereket vegyen fel, mert a tiszta LMM máshogy mér!
azt írták, 45 percre saru le, aztán 15 perc alapjárat, 10 perc pihi, és utána meg kell hajtani.
Én felvittem a pályára, ott 1-2-3-4 tiltás, 205 km/h!!
utána megálltam, pihent.
Most hibátlannak tűnik, nincs a váltások között ingadozás, se lassuláskor ( fék+kuplung)!
Ezt tudom még hozzátenni az előttemszólókhoz, nekem bevált egyelőre, pár nap és pontosabbat tudok mondani.
de veszteni nem vesztesz vele sztem.
[k i z z o]26-09-2011 22:44:04 // 36043
Mindenképp próba motorral próbáld ki, mert alapjáratot gyújtással is emel ha kell, azaz, ha motorral nem bír akkor gyújtással helyre szokta rakni az alapjáratot, de jelen esetben mintha kilépne a szabályozási tartományból a rendszered, ha pedig betalál a tetején, akkor nagyon agresszívan szabályoz a hurok, és megint kint van. Lehet motor probléma is. Jó lenne látni, hogy a motort vezérli e amikor nem szabályoz.
Emelt alapjárat azért van gurulás közben, mert számít rá, hogy gyorsítasz, és nem mindegy neki, hogy mekkora terhelésváltozást kell egyenletesen áthidalnia (1100RPM -ről könnyebben pörög fel a motor még terhelve is, mint 800RPMről), azaz komfort, de ezen felül a környezetet is kevésbé károsítja egy ilyen állapotváltozás.
Lett új alapjárat tanítva neki tisztítás után?
Emelt alapjárat azért van gurulás közben, mert számít rá, hogy gyorsítasz, és nem mindegy neki, hogy mekkora terhelésváltozást kell egyenletesen áthidalnia (1100RPM -ről könnyebben pörög fel a motor még terhelve is, mint 800RPMről), azaz komfort, de ezen felül a környezetet is kevésbé károsítja egy ilyen állapotváltozás.
Lett új alapjárat tanítva neki tisztítás után?
téglaci26-09-2011 22:09:23 // 36042
köszi mindenkinek , aki foglalkozott a problémámmal , még ha ''csak'' elméletben is.Jó igy együtt gondolkodni , mert valami kialakul belőle.
Nem vagyok teljesen buta , mert műszaki beállitottságú vagyok( repülőgép-szerelő) , de ez ismeretlen terület egyenlőre.:(
Nem vagyok teljesen buta , mert műszaki beállitottságú vagyok( repülőgép-szerelő) , de ez ismeretlen terület egyenlőre.:(
téglaci26-09-2011 21:27:40 // 36041
ez hihető.Csak jó lenne egy ''tuti jó , kölcsön'' alapjárati motor , amivel az ember behatárolhatná , vagy kizárhatná az a.motor hibáját.És ha bebizonyosodik , akkor igen meg kell venni , de ha nem az , akkor nem vettem meg feleslegesen.
Piritu - 1.000.00026-09-2011 21:21:52 // 36040
Nekem anno a szervizesek azt mondták, hogy a segédberendezések miatt. pl kormányszervó, fékszervó
téglaci26-09-2011 21:20:53 // 36039
köszi , ha ez igy van , akkor igen , lehet alapjárati motor hiba , mert kap egy parancsot a fordulat emelésére , csak azt ''túlteljesiti''
csak azt tudnám , miért van erre szükség???ez megtalálható valami irodalomban?
csak azt tudnám , miért van erre szükség???ez megtalálható valami irodalomban?
Piritu - 1.000.00026-09-2011 21:16:32 // 36038
Nem annyi. Ha üresben gurulsz, a TS emelt alapjárattal jár. Ha lefékezel és megállsz, visszaáll az eredeti alapjáratra.
téglaci26-09-2011 21:13:15 // 36037
Ezt értem ,csak azt nem értem , hogy az alapjáratnak ugyan annyinak kellene lenni alló helyzetben is , mint gurulás közben üresben , mindent elengedve.Se kuplung , se gázpedál se semmi.A motornak mindegy , hogy áll , gurul , repül stb.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
6
Guests6
390
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?