Forum >> Szerelőműhely

Piritu - 1.000.00007-03-2012 22:24:24 // 38086
Ez azt jelenti, hogy amíg világít a lámpa nem férek hozzá az elektronikához? Adjam rá a gyújtást szorgalmasan?
(A rajzot nem tudnád nagyobban feltenni, így nehéz tanulmányozni.)
GTPeti07-03-2012 22:24:10 // 38085
Nem értetted jól. Az 1k, a kábelben mérhető a 15 és 16 között. Mint írtam - és kizzo is megerősített - ez egy pull-up.


(@kizzo: Mi nálatok a "strong" pull-up, ha 1k a weak? :)
[k i z z o]07-03-2012 22:21:28 // 38084
16 -os láb a Battery. A 15 -ös láb az L line. Az L Line kimenetén van egy weak pullup 1kohm.

A légzsákvezérlő kell, hogy beszéljen. ha lehúzott pass.pret. -el mentél, akkor csak egy external hibakód van benne. ha jól emlékszem 40 ciklus után törlődik, de nem biztos, hogy a te SW verziód már ilyen.

Amíg világít a piros lámpa, nyitás nincs.

GTPeti07-03-2012 22:16:06 // 38083
Egyszerűen bevinni oldalt és rácsukni az ajtót. Mi anno a carlsson-os időkben így csináltuk.
B)
Piritu - 1.000.00007-03-2012 22:15:24 // 38082
Esetleg egy USB toldó?
A Spiderben szerencsére az anyósülés lábterében van a csati, a motorházban csak az ABS-é van.
Wickey07-03-2012 22:13:06 // 38081
mingyá. Töltöm a laptopot. :)
...
bazmeg. Most ugrik be: van hozzá szivargyújtó töltőm is, plusz a garázsban oldalanként 6-6 konnektor van egyenletesen elosztva mindkét falon. Na akkor brb. :)
Wickey07-03-2012 22:11:46 // 38080
sejj. Mondjuk még mindig jobb, mint amikor élőadatelemzést csináltunk 145TS-en. Motorháztető levételén gondolkodtunk, de oszt valahogy megoldottuk a kábel bevezetését az utastérbe. :)
Piritu - 1.000.00007-03-2012 22:11:28 // 38079
Ma egy fél délutánom ment rá, mire megtaláltam a csatit. A végén a 2700 oldalas manualt kellett végignyálaznom és az x századik oldalon találtam meg az ábrát :-))
Piritu - 1.000.00007-03-2012 22:10:06 // 38078
inkább próbáld ki a működését! :-))
Wickey07-03-2012 22:09:55 // 38077
a nemkapcsolósom megdöglött. Többet semmi ilyesmit nem adok kölcsön. :P
GTPeti07-03-2012 22:09:24 // 38076
A Mareának kb. a fékpedál fölött van a 16pol OBD csatija. (Igen átgondolt hely...)
Piritu - 1.000.00007-03-2012 22:08:56 // 38075
Ez ugyanaz lesz, csak kapcsolós kivitelben.
Wickey07-03-2012 22:08:42 // 38074
oszt akkor most tükrözzem meg a képet neked? :)))
Wickey07-03-2012 22:08:24 // 38073
hát... ööö... nem biztos, hogy értem a kérdést, de valszeg igen a válasz. KK/L interface kábeled van neked is, van még ugye az ELM, de az a spiderhez semmihez sem jó.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 22:08:20 // 38072
De ez egy jobb kormányos Vas! :-O
GTPeti07-03-2012 22:06:47 // 38071
Nem tudom. Mindenesetre a VAGCom-ot szokás KKL kábelnek is hívni. Ami azt jelenti, hogy 2x K-line és 1x L-line.
Wickey07-03-2012 22:06:29 // 38070
a 3pin pofázmányra ugyanúgy néz ki, az OBD csatim meg ilyesmi.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 22:05:27 // 38069
Hm, most néztem meg a FES a kábelemet Kline/VAGCOM interfésznek ismeri fel.
Lehet, hogy a nevében lévő Kline arra utal, hogy tényleg csak az van benne?
Wickey07-03-2012 22:04:50 // 38068
Gerappa. Vagyis méginkább ckómac. Egy ideig keresgéltem volna. :)
Piritu - 1.000.00007-03-2012 22:03:20 // 38067
Milyen ODB csatid van? Nekem ilyen:

Meg ilyen átalakító
GTPeti07-03-2012 22:02:34 // 38066
Lényegtelen. Lehet, hogy egy 1K-s pull-up ellenállás. Lehet, hogy a föld felé nem is megy tranzisztor.
GTPeti07-03-2012 22:01:31 // 38065
Nem kamu, lehet, hogy biztos-ami-biztos alapon odavitték. Mi is szoktunk ilyet csinálni. Mint írtam, szerintem nincs használva és meg is lehetne szakítani. (Nem 100%, csak erős megérzés.)
Piritu - 1.000.00007-03-2012 22:00:56 // 38064
Mindkét irányban 996 ohmot mérek. Nem félvezető adja.
GTPeti07-03-2012 21:59:41 // 38063
Az még mondjuk nem jelenti azt, hogy működik is az az illesztőáramkör. A K-line működik, ezt már láttad.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 21:59:09 // 38062
Akkor azt mondod, hogy az ABS-nél a harmadik érintkező bekötése csak kamu?
Wickey07-03-2012 21:58:51 // 38061
ok, az más tészta. Az simán lehet egy nagyimpedanciás IO.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 21:58:17 // 38060
Nem! Az ODB/USB csati 15 és 16 lába között mérek 1 kOhmot, de lehet, hogy ez csak egy sima kimeneti terhelő ellenállás.
GTPeti07-03-2012 21:58:13 // 38059
Ez annyit árul el, hogy a 15-ös láb is be van kötve. Az ellenállás szinte teljesen indiferens, mivel különböző (nemlineáris) félvezetők "alultáplált állapotukban" adják ki ezt az értékek.
Wickey07-03-2012 21:58:00 // 38058
Bazzeg most már felidegesítettem magam. Tünde lustadisznó volt és a 156tal ment el melózni, mert az állt kívül, szóval hálistennek tádé itthon lakik.

ALFA145TD
Bosch ABS 5.3 |INFO|DTC|PRM|ACT| KLOBDKey 3-Pin
TRW MY97 Airbag (2F) |INFO|DTC|PRM| KLOBDKey 3-Pin

megyek is, rátöltök picit a laptopra és megtekintem. Addigis: hol a bánatban lehet a 145TD-n a légzsákcsati? :-))
Piritu - 1.000.00007-03-2012 21:56:43 // 38057
Nekem be van...
GTPeti07-03-2012 21:56:33 // 38056
Mert az ABS elektronikák nem használják csak a K-line-t. Ezért.

Sem a 156, sem pl. egy Marea nem. Ezért működik az a DIP-switch-es dolog, amiről írtam a blogomban.
Wickey07-03-2012 21:54:44 // 38055
Jól értem, hogy az OBD-3pin átalakítón a 15-16 között 1kOhm van fixen? Az nem biztos, hogy úgy jó... vagy?
Piritu - 1.000.00007-03-2012 21:54:38 // 38054
"ha ez így van, akkor az sem biztos, hogy Piritu kábelében egyáltalán van L-line áramkör." - akkor miért van bekötve a NYÁK-on? De már én is erre gyanakszom. Mivel nincs meg mindkettő kommunikáció nem ismeri fel a cuccot.
Továbbra sem tiszta, hogy akkor az ABS miért megy? Ott is be van kötve. Lehet, hogy csak kamuból?
GTPeti07-03-2012 21:53:41 // 38053
Így van! Nekem is az a legfrissebb tippem, hogy talán magában az USB-kábelben sincs bekötve a 15-ös láb.
GTPeti07-03-2012 21:52:11 // 38052
"A 12 Voltot külön két vezetéken kell adni a 3PIN/ODB átalakítónak."

Helyes. Mert a kábel elektronikájának szüksége van erre. Ha nem is a tápellátás miatt, de az USB chip egy bemenetére rá van vezetve (az egyik modemvezérlő jelre magyarul) és a FES ezt nézi. Egyes kábeleket azonban ténylegesen táplál is. Lásd lentebb.
Wickey07-03-2012 21:52:00 // 38051
Aha, ez valószínűbb, hogy helyes.
Aszongya, hogy eszerint az OBD4 a fekete krokodil, az OBD5 a középső (föld), az OBD7 a K-line, az OBD15 meg az L-line. De azt valszeg nem nagyon használja fiat vonalon semmi, mert a fiatecuscan-os oldalon az "adapter cable1-2-3"-ból mindből hiányzik.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 21:50:53 // 38050
A krokodilok a 16-al és a 4-el vannak összekötve, ahogy kell,
GTPeti07-03-2012 21:49:55 // 38049
Gondolatolvasó vagyok... Lásd előző hsz., amit a tieddel egy időben írtam. :)
Piritu - 1.000.00007-03-2012 21:49:39 // 38048
No, megnéztem az ABS csatiban is be van kötve mind a három PIN!
Az ODB adapterben a 15 és 16-os láb között stabilan 1kOhm-ot mérek, tehát össze vannak kötve egy ellenállással.
A 12 Voltot külön két vezetéken kell adni a 3PIN/ODB átalakítónak.
GTPeti07-03-2012 21:48:36 // 38047
Ez az adapter pedig azt mutatja, hogy az OBD kábelnek vszínüleg egy +12V-ra is szüksége van. Az ELM327-nél ez tuti így van, mert a kábel "felét" a 12V táplálja.
Wickey07-03-2012 21:47:08 // 38046
"nem tűnik fel nekik (ECU, ABS), hogy nem jön a harmadik szálon +12V, ami amúgy jönne, "
Figyeljcsak Peti, elméleti síkon okoskodva picikét, az a 16-os lábon a battery. Az vajon honnan jön? Melyik irányból? Mármint: kinek kéne szolgáltatnia? Az autónak az akksiról (és ezért van a piros krokodilcsipesz a 3pin-en, és az (is) van kivezetékelve a PIN16-ra, vagy az interface kéne, hogy visszatáplálja meghajtandó a kiolvasandó elektronikát? Utóbbi esetben felmerül a kérdés: USB5V-ből hogy lesz +12V, dc-dckonvertert eddig még nem láttam interface kábel belsejében.
GTPeti07-03-2012 21:44:44 // 38045
Fiat-os oldalakon pedig inkább a 15-öst írják. (Egyenlőre csak úgy tűnik.)
...no meg azt, hogy a harmadik szál az L-line.

...ha ez így van, akkor az sem biztos, hogy Piritu kábelében egyáltalán van L-line áramkör. (Ui. erre ritkán van szükség.)
Wickey07-03-2012 21:42:52 // 38044
Ja jó. Akkor ok. Lényeg: konverterkábelnél KLINE-7 és nemkell kapcsolgatni. Papíron.
Wickey07-03-2012 21:41:13 // 38043
a kiosztást biztos, hogy nem tudom jól, arra tuti ne vegyél mérget. Tehát hogy a pin1-pin2-pin3-ra milyen sorrendben megy az OBD7 OBD4 és OBD16 azt kérdéses.
mreni07-03-2012 21:40:22 // 38042
szerintem Te gondolkodj el,ezt jóval a Te hsz-ed előtt írtam...... vissza kéne olvasni picit mielőtt nekem állsz

"Keverem már én is.

nekem minden mókolás nélkül ment az abs is a sima vagcom-os kábellel és 3pin-es átalakítóval,mert ugye ezeknél 3 csatlakozó van abs,lufi,motor így nem kell kapcsolósra alakítgatni,rádugod és mennie kell."
Wickey07-03-2012 21:39:47 // 38041
NE VÁGD EL! De mindenképp érdemes utánanyomozni picit a kérdésnek.

A 16-ot asszem az alfaowner-es fórumban olvastam, és fenntartásokkal kezelem.
De a Fiatecuscan-es "adapter cable" kapcsolásokat ha megnézem, ott is a PIN16 van átkötögetve. Amúgy annak ELVILEG battery 12V-nek kell lennie. A krokodilcsipeszek mivel vannak összedrótozva?

Lusta vagyok lemenni a garázsba a multiméteremért és a 3pin kábelemért, most fürödtem, beteg is vagyok, a pisi is csíp, de holnap ha nem felejtem el, felhozom és megnézegetem már az enyémet is.
GTPeti07-03-2012 21:39:07 // 38040
Nem lehet, hogy az adapteredben elkötötték? Komolyan ez a kérdés merül fel most bennem.

Ugyanis az ABS-nek és a motorECU-nak tényleg elég a két vezeték, így nem tűnik fel nekik, hogy nem jön a harmadik szálon +12V, ami amúgy jönne, ha a 16-osra menne a harmadik szál.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 21:36:40 // 38039
"PIN1 -- OBD4
PIN2 -- OBD7
PIN3 -- OBD16 "

Tuti, hogy így kéne lennie?
GTPeti07-03-2012 21:34:39 // 38037
15 vagy 16?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.