Forum >> Szerelőműhely

.......................06-11-2012 13:52:44 // 41086
testkábel probléma,
a kontaktot kellene a kasznin megnézni,hogy milyen?
NGC06-11-2012 13:49:30 // 41085
Üdv!
A baloldali köd-és tolatólámpa rosszalkodik, az izzók jók. Megcseréltem a jobboldalival azt a foglalatot, amiben az izzók vannak, és ott sem világít. Valakinek van ötlete, hogy mi lehet a gond?
Érdekesség képpen még annyit, hogy ha nincs felkapcsolva a világítás, és rükvercben van, akkor világít a kiégés visszajelző, de ha rálépek a fékre, akkor már nem.
zee06-11-2012 10:04:34 // 41084
Bárdiautós link van megadva,de nálam nem működik...
gecsa06-11-2012 08:01:02 // 41083
na, akkor ma is okosodtam..:D ezt eddig tényleg nem tudtam..meg igazából nem is találkoztam ilyen csavarokkal sűrűn..:)
Fairlane05-11-2012 22:36:19 // 41082
innen rendelt már valaki?

Erhardék nekem térben és időben elérhetetlen helyre költöztek, az unixbárdi meg drága alapból...
droberto05-11-2012 22:14:27 // 41081
Akkor, Sorry, hogy beelőlegeztem neked a blogot és "munkára fogtalak", de tudom, hogy sokat kutattál a témában! :)
mreni05-11-2012 22:02:25 // 41080
én is dayco-t vettem
mreni05-11-2012 22:00:09 // 41079
az a szép,hogy az is elég sokáig bírja egyébként,de nem egy jó megoldás :D
GTPeti05-11-2012 21:50:34 // 41078
Most már tényleg benne van a blogban... :)

(Legalábbis a képekhez tartozó linkek. A szöveg és a többi kép később jön.)
Fairlane05-11-2012 21:40:11 // 41077
A torx csillag alakú:


A ribe szögletes:


Utóbbit ki lehet tekerni az előbbivel, de akkoris... :)
gecsa05-11-2012 21:33:06 // 41076
Mi a kulonbseg a torx es a ribe kozott?:-)
droberto05-11-2012 21:05:49 // 41075
Természetesen. :) A GTPetivel már kiveséztük, csak a javítás elmaradt.
fefe0105-11-2012 20:36:01 // 41074
Sziasztok valaki találkozott már olyan hibával hogy a tempómat nem tarja a sebességet úgy kezdődött hogy nem tudtam bekapcsolni se utána bekapcsolni betudom csak nem tartja a sebességet és nem tudok vele gázt adni se elvenni.
Fairlane05-11-2012 20:29:45 // 41073
Köszi.
Érdekes, hogy a te szíjtárcsád télleg hosszbordás, az enyémnek meg sima a palástja...

Ha egy kiegészítést megengedsz a blogodhoz:
A tárcsát fogó csavarok nem Torx hanem Ribe profilúak....
droberto05-11-2012 20:12:11 // 41072
Én gyárit, Daycot vettem.
GTPeti a Contitechre tette voksát. Nagyon minőségi darabnak tűnik. Ajánlom a blogját. :)
Fairlane05-11-2012 20:07:40 // 41071
Jóestét Cartársak.

A holnapi napon nagy szükségem lenne egy 1.9 16V JTD főtengely szíjtárcsára...
A kédés az lenne, hogy milyen gyártmányt vegyek. Van ami kifejezetten ajánlott avagy ellenjavalt?
És persze hol lehetne minél olcsóbban megoldani Budapesten?


A GT-ben sajnos pár nap cicergés után szétszállott....


Ezekből van többféle is? Valahogy furcsa, hogy ez kívül sima, nem hosszbordás, poly V-mintás :S
gecsa05-11-2012 19:02:26 // 41070
én már láttam autót, ahol műanyag kötegelővel oldották meg...na, ott igazán nem bonyolódtak bele...:D
Hari05-11-2012 18:35:29 // 41069
Én is nagyon sokáig egy jóképű harapófogóból "gyártottam" spéci meghúzó fogót, (mert nem is igen lehetett kapni sehol!) de aztán beruháztam egyre és azóta Haway!

...ui. Cobra bilincshez is! (v. klik bilincs)
mreni05-11-2012 18:18:59 // 41068
ennyi,szerintem is túl van bonyolítva a téma :)
atis_166jtd05-11-2012 17:09:21 // 41067
Én préselő fogónak egy jófajta harapófogót használok mert szinte ugyan olyan a préselő fogó. A bilincsek meg bőven ki szokták bírni a gumiharang életét.
zee05-11-2012 17:00:37 // 41066
Köszi! :))
droberto05-11-2012 16:44:36 // 41064
Igen néztem ilyet itt ahol először mondtad (első kettő). Ezek nagy mérettartományban szerelhetők fel, és a svájci Oetiker márka amit ajánlottál is. Utána olvastam nekik, korrekt cég. A gyárilag fent levő bilincsek megszólalásig hasonlítanak ezekre. Voltam itt helyi autósboltban néztem ezeket a széles mérettartományos bilincseket, de inkább hagyjuk. Horganyzott pléh vackok és tiszta sorja az oldaluk.
Jóféle fogóra hamarosan fogok ajánlatot kapni.
Viszont a belső féltengely gumiharang nagy bilincse ilyen Multi Crimp-es, és halvány fogalmam sincs, hogy oda mit teszek, vagy hogy teszem vissza. Gyanítom, hogy ott azért ilyen van, mert ott a préselő fogó nem fért volna el...
Ja gyári alkatrész: Az ePer-ben nem találtam sem a kormányműnél-, sem a féltengelynél a bilincseket, sőt a gumi porvédőket se! :(
Márk8505-11-2012 16:27:05 // 41063
Sziasztok! Adott egy 156 SW. A tegnapi, és a mai esőzés után azt tapasztaltam, hogy nedves hátul a tetőkárpit. Előfordulhat, hogy a rádió antennánál ázik be? Ötlet, javaslat? Kösz, előre is!
.......................05-11-2012 16:26:14 // 41062
bilincs
ezzel szerintem olyan lesz mint a gyári
ÁdidiGaga (il hempescattore)05-11-2012 15:06:12 // 41061
"hűtlen kezelés" történt :-)

Mivel le akartam-akarom korongozni és festeni , kitettem egy fedett-nyitott teraszra szellőzni. Az úszó-lyukat betömtem ronggyal , a hely viszonylag esővédettnek tűnt ,
igaz eredetileg kevesebb ideig is szándékoztam ott tartani.
De valószínűleg itt már lehetett gond korábban , mert ettől az állástól miért csak az úszó alatti terület (ami egy közel zárt cella, csak réseken áramlik a benzin a tank többi részéből) lett rozsdás + találtam a tankban szabadon egy pár mm vastag, puha, de fém lapos darabot (söröskupak méretűt) ami gyárilag nem lehetett benne, hiszen az eredeti felletképzése még mm vastag sincs.
gecsa05-11-2012 14:38:57 // 41060
jaja....jó mulatság ez a cucc..:D
droberto05-11-2012 14:27:46 // 41059
Megtaláltam a puzzle-s bilincset, :) mely szintén Oetiker:

Vajon ezt, milyen fogóval/célszerszámmal lehet feltenni/visszarakni?
Piritu - 1.000.00005-11-2012 14:10:03 // 41058
A Spideremnél is ez volt. Végül kinyitottul a motorházfedelet, leolvastuk, hogy mi van rajta oszt olyat rendeltünk :-))
süsnye05-11-2012 11:46:16 // 41057
szerintem is jobban járnál, egy olyan tankkal, amihez nem kell nyúlni, mert még ha, találsz is benzinállónak mondott festéket, nem tudhatod, hogy mondjuk mennyit bír.. lehet, hogy 1 hétig nincs semmi gond, de mondjuk fél év után elkezd feloldódni..
nem, hogy előrébb nem leszel, még jól meg is szivatod magad.. :)
zee05-11-2012 11:42:07 // 41056
Sziasztok

E-PER szerint a 2.4 JTD 10V 103kW-os 156 kétféle hosszúságú hosszbordás szíjjal szerelték. Az egyik 1750 míg a másik 1760 mm -es. Mi alapján lehet eldönteni hogy melyik lenne a jó méret? üdv
gecsa05-11-2012 09:30:40 // 41055
SZVSZ nem lenne egyszerűbb bontani egy jó állapotú tankot? még lehet olcsóbban jönnek ki,mint egy olyan doboz festék, amit nem old fel a benzin..bár nem tudom hogy létezik-e olyan...kevesebb macera, és utánajárás lenne..:)
.......................05-11-2012 09:25:24 // 41054
de ha benzinben áll hogyan rohad?
ÁdidiGaga (il hempescattore)05-11-2012 09:05:02 // 41053
Sziasztok!

Olyan kérésem lenne, hogy ismer valaki ecsettel felhordható BENZINÁLLÓ festéket, amit mondjuk a tank belsejére is használhatok?

A tankom 90%-ban teljesen ép belülről, csak a közepén van egy durván tenyérnyi területű rekesz az úszó alatt , ahol sérült volt a horgany és/vagy berozsdásodott a belseje a tárolás alatt. Az úszónak való nyíláson hosszabb ecsettel tűrhetően hozzáférhető, úgyhogy azon át rozsdamaróztam-passziváltam a kritikus részt. Ezt kéne befesteni valamivel, amit száradás után nem old a benzin...

A lexarabb az egészben , hogy tegnapig azt hittem, megvan a megoldás. Az alvázra használt Mobihel Antigravel rücsi a leírása szerint benzinálló. Baromira megörültem, mert így - legalábbis azt hittem - pik-pak megvan a megnyugtató megoldás. Gyárilag is festetlen felületre ajánlják, rücsi mivolta miatt nem pattog le kis mechanikai vagy hőmozgás miatt, ráadásul megdöbbentő módon 30-40 perc alatt szárad a 10 fokos pincében. Az úszó horganyzott függesztőjére ugyanazt a festést szántam , mint a tankra, mivel a tank-lyukat lezáró tárcsa-része ennek is rozsdás volt ,és ugye belülről ez is benzint vagy legalábbis benzingőzt kap. (Ezt elvileg feleségem is lehorganyoztatta volna a melóhelyen, csak mivel minden érintkező, potméter, műanyag alkatrész szegecselve van rá, elég szaros visszabontani az alap-alkatrészig.)
Lényeg: próbafestés a rücsivel a függesztőn 2 rétegben, száradás után beáztatás motorbenzinbe - 1 nap alatt vasig leoldotta, úgy nézett ki a benzin, mint ecsetmosás után a hígító :-(
gecsa05-11-2012 07:59:35 // 41052
az egyszer biztos..:D
mizooo04-11-2012 20:10:09 // 41051
Sziasztok,

Még a gép forgalombahelyezésekor beszerelt Laserline Riasztóm van, egy évben egyszer csinált eddig fals riasztást, de mostanában sűrűbben csinálja :( tegnap és ma is volt fals riasztásom. Kikerestem a kivillogott kódot, azt írja feszültségesés. Volt már valakinek ilyen baja ezzel a riasztóval?

üdv,
Piritu - 1.000.00004-11-2012 16:01:36 // 41050
A 159 topikban napok óta téma, pár oldalt olvass vissza. Van megoldás :-)
Bandorka04-11-2012 14:31:20 // 41049
Sziasztok,

Segítségre volna szükségem, a 159-esem vezetőoldali ülésfűtése elromlott.
Az anyós ülés működik és a kapcsoló is jó. Valami az ülésben romolhatott el.
Kit vagy mit ajánlotok megoldáshoz?

Köszi
B
Ktomi04-11-2012 13:31:02 // 41048
Ja, a 3000-ben benne volt a hiba kód olvasás-törlés, hiba megállapítás, javítás a csere alkatrésszel :) .
Zoli198004-11-2012 10:48:30 // 41047
Most olyat játszik, hogy ha rárakom a sarut, akkor minden ok, indul, ha meg is húzom az anyát, akkor ismét CODE :) Kétszer elpróbáltam, így most nincs meghúzva :)
Ferke04-11-2012 09:35:48 // 41046
3000 egy relé gyorsban?:) Nem viccel az ember!:D
Ktomi03-11-2012 21:46:23 // 41045
Kb. 1 perc, a művelet egyszerű: a rossz relét (3 vagy 4 lábú) a foglalatból kihúzni, helyére újat (esetleg bontottat) rakni. Nekem szerencsém volt mert épp a szerelőnél (is) jött elő a hiba, így hamar rájött h a motorvezérlő nem kap áramot. Kaptam egy bontottat 3000 Ft-ért. Ha jól emlékszem a klíma reléjével is kicserlhető addig míg nem találsz másikat. Hogy 166-bán hol van azt nem tudom, de sztem vhol a motortérben kellene keresni.
Zoli198003-11-2012 21:34:44 // 41044
Mennyi idő volt megcsinálni, és mennyibe került? Nálam tuti más helyen van, 166-nál a csomiban van az akksi :)
Ktomi03-11-2012 21:25:34 // 41043
Nálam hasonló jelenségnél a motorvezérlő relét kellett cserélni. Az akku előtti műanyag fedél alatt.
droberto03-11-2012 21:23:19 // 41042
Most kívül azzal van megoldva ideiglenesen, de ez műszakilag elég aggályos megoldás. És most nem csak a szorítóerőre gondolok...
Zoli198003-11-2012 21:16:54 // 41041
Na, utolért a CODE felirat engem is.

Ma kicseréltem a kormányt. Összerakom, akksisarut vissza, és mondom elindítom. ill szerettem volna, ha engedte volna. Saru le, saru vissza, és ismét működött. Leesett az a bizonyos nagy kő.
Erre este mennék a gumishoz időpontra. beülök, indítok, ismét CODE felirat marad csak égve. Enyhe anyázás, saru le, saru vissza, és ismét indul.

Mi lehet a gond? Mivel a kormányt bolygattam tuti hogy nem a kulccsal lehet a gond. Holnap délelőtt megnézem ismét, megpróbálom a másik kulccsal is. Mit javasoltok, hol keressem a hibát?
Alfa GT-Csaba03-11-2012 21:13:13 // 41040
Fogasd le kábel kötegelővel,semmi baja sem lesz!!!
droberto03-11-2012 20:56:30 // 41039
Ja, és a csatánk:

Ő nyert, illetve én, mert eltört a pöcök!
droberto03-11-2012 20:55:02 // 41038
Nem lett éles, de a gyárinak ilyen a feje:
droberto03-11-2012 20:50:49 // 41037
Ma zsírozgattam itt-ott, de ezek a füles bilincsek kiborítanak!
Ilyen volt:

És ilyen lett:

Nem volt otthon 96-os AWAB bilincsem, csak 90 mm-es. :(
Szándékomban áll füles bilincs préselő fogót venni. Lecserélem az AWAB-okat is. Melyiket javasoljátok? (Van többféle fejű)
Viszont a belső féltengelycsukló nagy bilincsét, ha leveszem, halvány fogalmam sincs, hogyan fogom visszatenni?!?
Az az egy különbözik a többitől, nem füles, hanem olyan mint egy puzzle. Ha jól látom azért, mert ott nem fért volna el a préselő fogó...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.