Forum >> Szerelőműhely

gecsa10-12-2012 18:46:18 // 41755
és, ha mondjuk van egy sima vezetőoldali légzsákos autóm, mint most, és bontok hozzá utasoldalist , akkor az elméletileg plug and play, ha nem akarok ilyen kapcsolhatós mizériát?
[k i z z o]10-12-2012 18:39:52 // 41754
A lámpa világítani fog. Ha volt konfigurálva a kör - ez volt, mert van légzsák - akkor van diagnosztizálva és gyújt is lámpát, és nincs egyetlen körön sem légzsáknyitás. (Ez külső hibakód lesz és te is tudod törölni ha esetleg széthúztad felindulva.)

Olyan nincs, hogy rádugod és működik, ez passive safety funkció, otthon nem telepítünk ilyet, ha a hardver környezet konfigurálható akkor azt megcsinálják a gyártósoron, és a konfigurációs terület le van zárva. (persze feltörhető, mint minden, de nem user terület alapból.)

Hivatalosan, ha nem tiltható a légzsák, akkor sajnos nem tehetsz gyermekülést az utasoldali ülésre.
Ricoe15610-12-2012 18:24:50 // 41753
Hali.Felteszem ide a kérdést, mert a másik topicban nem volt tanács...

A képen a kuplungpedálom (AR 156) látható. A piros nyíllal megjelölt csapnál lötyög a pedál. Kikopott a persely amiben van a csap vagy van valami távtartó és az kopott el vagy mi lehet? Cserélhető a pedál vagy csak az egész szerkezet?


Amikor felengedem a pedált utána még kicsit később van egy halk kattanás,gondolom akkor áll be a normális állapotába.
gecsa10-12-2012 18:08:26 // 41752
megnéztem a kezelésit, csak a szükségindítás van benne..de valahonnan ez rémlett, lehet itt volt róla szó, vagy talán valamelyik szervízleírásban olvastam, már nem tudom..

a lényeg a siker..:D
Ruuk10-12-2012 16:53:43 // 41751
Siker. 1 órát levettem a sarut, visszatettem és eltűnt. Köszi a tippeket!!
gecsa10-12-2012 16:24:52 // 41750
lehet igazad van, nekem úgy rémlik, hogy valami ilyesmit mintha írt volna a könyv...
pb_10-12-2012 15:59:01 // 41749
Teljesen mind1 hány órára/percre/mpre húzza le a kolléga, attól +yavulni nem fog.
Imyx10-12-2012 15:45:34 // 41748
Szerintem nyári gumi volt rajta.. :DD
gecsa10-12-2012 15:42:12 // 41747
ezek a szomorú tények a hazai utakon..:(
WarbiRunner (Gyuri)10-12-2012 15:36:44 // 41746
Az emberek nagy részének halovány fogalma nincs az autójáról, szimplán egymást befolyásolják. Valaki megadja az alaptempót, a többi gondolkodás nélkül megy utánna. És még erre jön az aki még meg is akarja mutatni hogy ő "a gyors". Ez a típus is megvolt az első hóval. Jöttem haza, havas csúszós út, 2x2 sáv városban. Kiszlalomoztam a nagyonbénákat és ráálltam egy 60-as tempóra. Egy Fiestás kihívásnak vette, elkezdett dúródni és minden áron gyorsabb akart lenni. Nem versenyeztem, nem is gyorsítottam, ő kiforgó kerékkel tolta el mellettem. A kanyar előtt kicsit megilletődött, mert rájött hogy sok, de épp vissza tudott lassítani.
Beálltunk a lámpához, nem gurultam mellé direkt, inkább mögé , ilyenkor nem kell a verseny. Sárga, zöld, én indulnék, ennek az ökörnek meg csak forgott a kereke, alig bírt elindulni. Kérdem én valyon mennyire volt tudatában az autója tapadásának? Biztos hogy reális volt 70-80-nal megelőzni engem, amikor konkrétan elindulni nem tudott a lámpától?
Ruuk10-12-2012 15:00:12 // 41745
KÖszi szépen! Azt még megpróbálom...
Kareszka198410-12-2012 14:59:18 // 41744
nekem tavaly télen egy elakadásbol kiszabadulás után dobott abs hibát. biztos parkolót kerestem, leállítottam amotort, majd pár perc elteltével ujragyujtottam és eltünt. azóta (kop-kop-kop) nem jött elő...
atis_166jtd10-12-2012 14:48:48 // 41743
Ha más gond nincs vele pár méter után elalszik a lámpa. Nekem ezt olyan mondta aki javítja őket.
gecsa10-12-2012 14:43:13 // 41742
akkor az biza szívás...
próbáld meg lehúzni az akksit háromnegyed órára..más tippem nincs..
Ruuk10-12-2012 14:19:45 // 41741
Köszi! Szimpla aksicsere után reagált így. A gázpedálos trükkre gondolsz? Sajna nincs meg a kód hozzá...
gecsa10-12-2012 14:10:38 // 41740
lehet kontakthiba az immodoboz, és a gyújtáskapcsoló között, vagy a kulcs már variálva volt, vagy elég sokminden..
vészindítással megy a dolog? vagy azt nem próbáltad? kézikönyvben le van írva..viszont nem praktikus, mert hosszadalmas..
Ruuk10-12-2012 13:55:09 // 41739
és hogy lehetne megszelidíteni?
gecsa10-12-2012 13:47:12 // 41738
az immo nem akarja az igazságot...
Ruuk10-12-2012 13:32:20 // 41737
Sziasztok, akkut cseréltem ,és utána nem akar indulni az autó, és a KEY CODE világít...hogy lehet ezt kiiktatni vagy mit lehet ilyenkor csinálni? KÖSZI!
gecsa10-12-2012 12:28:20 // 41736
vannak ilyen esetek sajnos..:(
eddig pl száraz volt az út pécs és szentlőrinc között, mindenki 60-70el döcögött. most, hogy reggel egybefüggő jég volt az egész, én mentem 60-70el, erre mindenki le akart tolni az útról..nem értem benne a logikát...
WarbiRunner (Gyuri)10-12-2012 12:13:51 // 41735
Vagy kihosszabbítom a csomitartóba a légzsák csatit, és beépítem az e.ü. dobozba. Ott pukkanhat...bár inkább ne pukkanjon sehol, nem szeretném kipróbálni. Kicsit OFF..elég izgalom voltnekem az első csúszós napon. Nyugis bemelegítős tempóban gurultam, előttem fékezett egy DévóTíkó. Balra akart menni. Arra számoltam, hogy simán elkanyarodik, szembe kilóméterekre volt egy autó. Hát megvárta. Lefékeztem, motyogtam magamban, vártam. Közben belenéztem a tükörbe...hátulról is így számolt egy kisteherautós, valószínű nyári gumival. Fura surrogó hang kíséretében stabilan csúszott felém. Húzta lefele az árokpartra, de csak jött, jött. Én már 1-esben, gondoltam ha gáz van eltolom a kis pöcsautót inkább, minthogy egy teherautó bejöjjön hátulról. Aztán mikor már épp mozdítottam volna az autót előre, a kereke letapadt az árokparton és megállt. Kicsit megizzadtam asszem...
gecsa10-12-2012 10:55:02 // 41734
pikk-pakk írunk rá egy kódkiütő algoritmust...:D
WarbiRunner (Gyuri)10-12-2012 10:34:57 // 41733
Aha, értve, ha van ilyen bemenet az enyémen, ez tűnik egy egyszerű megoldásnak, illetve ha lehúzva tényleg nem világít a hibajelző.
Amúgy igen, gyerekűlést tennék előre. Tegyem hátra...lesz ott is, ne aggódj :-)... Majd meglátjuk hogy oldom meg, nem hiszem hogy nagy távokat mennénk egyelőre így, csak gondoltam ha van egyszerű megoldás, akkor megcsinálom. Ha nincs, akkor lehet lehúzom, és ha virít a kód, majd mindíg kiütöm :-)
gecsa10-12-2012 09:27:43 // 41732
offon csináltam..ha a gumiharangok is már kezdenek repedezni, azokat sem ártana egy úttal cserélni, bár az egy kissé nagyobb macera..

jóféle bilincset nem árt beszerezni, meg hozzá való fogót..

elmosogatni felesleges szerintem, hacsak nem darálódott bele már egy kevés csapágy, de akkor azt már jelezte volna némi kattogással..:D

egyébként a háztartási hideg zsíroldó elég sokoldalúan használható cucc...:D
pb_10-12-2012 09:23:47 // 41731
Nem hinném, de azt sem, hogy fotelfizikuskodás lenne.))
süsnye10-12-2012 09:10:05 // 41730
tegnap nem volt kattogás mikor hidegen beindítottam, de amikor meg letámasztottam elfelejtettem meghallgatni..:)
Tegnapelőtt meg egy kis autópályás megtekerés után csinálta..
No, majd figyelem.. köszi az infót! :)
G-Burt09-12-2012 22:12:13 // 41729
Szerintem nem feltétlenül világít a hibalámpa ha lehúzod, azokban sem világít, amikben gyárilag nincs, viszont ha utólag teszed bele, akkor csak rá kell dugni és működik.
Alfa GT-Csaba09-12-2012 21:56:23 // 41727
Mosd ki gázolajban,én anno a váltóról mostam le az olajsárt és szépen leszedte,de féltengely csuklót is mostam tisztára benne.
falcokc09-12-2012 21:55:47 // 41726
én nem játszanék vele az biztos
Piritu - 1.000.00009-12-2012 21:52:08 // 41725
Cserélt-e már valaki zsírt a féltengely csuklókban?
Azon agyalok, hogy a Spiderében már 15 éves a cucc, lehet hogy lejárt az élettartama.
Mivel és hogyan lehet kimosni? Van-e valami trükkje az újrazsírozásnak?
[k i z z o]09-12-2012 21:42:13 // 41724
Tegye hátra.
GTPeti09-12-2012 20:42:23 // 41723
"aki az ellenállással szemben ül..."
Gondolom gyerekülés miatt akarja a cartárs...
[k i z z o]09-12-2012 20:24:03 // 41722
Ellenállással lehet emulálni a patront, nem diódával.

De ez nem jó játék, nem azért mert kinyílik a légzsák, hanem azért, mert nem menti meg annak az életét, aki az ellenállással szemben ül...
[k i z z o]09-12-2012 20:12:39 // 41721
A tilthatóaknál van egy input a vezérlőn (Passenger Disable Switch), amely ha alacsony akkor esemény esetén nem nyitja az utas oldali front légzsákot. Azaz a nyitás szoftveresen van tiltva.
GTPeti09-12-2012 19:57:16 // 41720
(Arra gondolni sem merek, hogy a hárombetűs cartárshoz hasonlóan kötözködés a cél.)
GTPeti09-12-2012 19:53:42 // 41719
Gondolom azt feltételezted, hogy egyszer, hidegen beindítottam az autót és ebből vontam le a probléma megoldottságára vonatkozó következtetéseket. B)
G-Burt09-12-2012 19:45:12 // 41718
utána meg lehet panaszkodni, h melegen nehezen vagy egyáltalán nem indul...
hg6idn09-12-2012 18:16:29 // 41717
Nálam hideg időbe, gyorsításkor kattog, diszkréten, de már megszoktam.
GTPeti09-12-2012 18:12:45 // 41716
Az Uno-mnál is van ilyen. Ha a tartály nem tömít rendesen, klasszul rángat az autó erős gyorsításnál. (Akkorát ránt, hogy kiesel az ülésből. :) Evap rendszer kiiktat -> Öröm és bódottá. :)
hg6idn09-12-2012 18:06:36 // 41715
Fiatoknál a benzingőz aktívszenes tartálya van ott, az evaporátor? szelep kattoghat.( A Mareámnál hülyét kaptam míg azonosítottam a hangot)
Hermész 8809-12-2012 17:59:32 // 41714
Köszi.
WarbiRunner (Gyuri)09-12-2012 17:05:03 // 41713
Na majd holnap rákeresek. Németül csak annyira tudok amennyire a gugli, de hátha megteszi :-) Csak biztosra mennék, nem volna jó ha váratlanul bepukkanna valamelyik lufi. Mondjuk utolsó mondatok közé fel lehet venni: "hopsz mégis dióda kellett volna" vagy "ááá akkor a másik a plusz" :-)
gecsa09-12-2012 13:47:06 // 41712
nekem más okból kifolyólag volt ilyen, de törlődött magától..blogomban van pár sor róla..:)
Hari09-12-2012 13:29:38 // 41711
Igen! Tuti, hogy törölni kell! ... másképpen nem fog működni!
krisz.v09-12-2012 13:04:21 // 41710
Az enyém ugyan ezt csinálja már egy ideje, én is kíváncsi lennék rá mi lehet!?
Hermész 8809-12-2012 13:01:56 // 41709
Ciao, kicseréltem a bal első abs jeladómat, mert szakadt volt, ahhoz ,hogy újból legyen ABS-em ,a hibakódot töröltetnem kell?
mert az most is világít a műszerfalon....
süsnye09-12-2012 12:57:12 // 41708
Valakinek van ötlete, hogy mi kattoghat a jobbos torony környékén? Nehéz beazonosítani a pontos forrást, de torony környékéről, a sárvédő alól hallatszik..
Álló helyzetben hallgattam, a fordulatszámtól független, egyenletes ütemű kattogás és olyan, mintha vmi relé kattogna (de egyáltalán nem biztos, hogy az is, csak a hangja olyasmi).
156 2.5 V6
Peti 14609-12-2012 11:15:10 // 41707
ez nem jó hír. pedig, mivel úgy is rossz, gondoltam, megpróbálom
Bgabor09-12-2012 10:32:58 // 41706
Az egész be van öntve egy zselé szerű anyagba+ragasztva ,javítani nem lehet (nem érdemes).


Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.