Forum >> Szerelőműhely

mreni24-01-2013 20:41:22 // 42286
ha normálisat veszel akkor semminek :)
de kinek mi jött be
Liquid24-01-2013 20:40:25 // 42285
nemszeretem az ilyen kegyszereket, az Isten se tudja minek ártok vele
Imyx24-01-2013 15:20:06 // 42284
Benzines se melegszik be hamarabb! :D.
mreni24-01-2013 14:37:13 // 42283
én soha nem kaparom,inkább fújok rá egy kis jégoldót és fél perc alatt jégmentes lesz a szélvédő :)
mreni24-01-2013 14:36:23 // 42282
nekem 15perc alapjáratozás után -8fokban ~60fok a víz :D pedig állítólag EGR nélkül sokkal lasaban melegszik :D
Liquid24-01-2013 13:46:04 // 42281
akkor nem megfelelőt választott kend :)
gecsa24-01-2013 12:05:01 // 42280
az a legjobb az ablakmosóban, amikor annak ellenére, hogy -2x fok van ráírtva, ráfagy az ablakra miután a lapát elkente..:)
Liquid24-01-2013 11:33:52 // 42279
pedig le illik kaparni, és le is lehet rendesen, aztán mehet rá a mosófolyadék, ha a jégen tolod az ablaktörlőt, akkor nagyon hamar tönkremegy, azonkívül meg mit látsz ha jeges az ablak?
_ÁRPÁD_24-01-2013 10:18:08 // 42278
A szélvédőt szoktam utoljára hagyni a kaparás szempotjából.... mire körbe lekaparom addigra valamelyest "megolvassza" a jeges felületet és könnyebben le lehet szenvedni a jeget :)
gecsa24-01-2013 09:58:33 // 42277
egy helyben pöfögéssel nekem a jtd-t kb 3/4 óráig kellene járatnom, hogy leolvassza az ablakot teljesen. ha elindulok, ahoz látni kell. jégoldót nem használok, nem szeretem a korai rozsdát.. jégkaparóval meg nem lehet úgy levakarni, hogy itt-ott ne maradjon..legalábbis ésszerű időkeretek közt. :D
Liquid24-01-2013 09:18:28 // 42276
szerintem ez abszolut nemjó hozzáállás :)
Egyrészt nem kell a jégen karistolni, akkor törlünk ablakot ha már nem jegyes, másrészt pont ebben az időszakban kell igazán az ablaktörlő, amikor folyamatosan maszatos az ablak.
gecsa24-01-2013 08:44:06 // 42275
mondjuk egy aerotwint sjnálnék télen karistoltatni a jeges szélvédőn...télire jó lenne a tesós gagyi..az aerotwin így még az autót is túlélné..:D
Liquid24-01-2013 08:33:22 // 42274
attól függ szereted-e félévente max évente cserélni a gagyit, vagy ugyanazon az áron (mint az 5-6 gagyi) megveszed az AeroTwin-t, ami autospecifikus és nem lesz gondod sok évig
andrej03124-01-2013 08:33:09 // 42273
Sajna itt szigetvárom is van egy márkaszervíz és kereskedő ahol egy hölgy nulkilóméteres autót vett majd 2 év mulva szoltak neki a töltőállomáson valami levan törve az alján .Elment az első szervízbe és ott jött a hidegzuhany hogy egy totálkáros autót vett amibe már jópár kilóméter volt és hitványul volt kihegesztve most pereskedhet a céggel a hölgy
andrej03124-01-2013 08:28:02 // 42272
nekem a két csapágykerült 5 ezerbe a munka része volt sokáig nehézvolt kiütni a régieket az újat csak oda illesztettem és finoman kalapáccsal ütögettem körbe
gecsa24-01-2013 07:45:34 // 42271
irónikus megjegyzés volt, hogy a válság miatt kevesbb lenne a bevételük, így azt kompenzálni kell..:)

természetesen semmi köze hozzá, ahogyan azt mondod is..
Ferke23-01-2013 21:58:23 // 42270
Miről beszélünk? Mikor volt egy márkaszerviz megbízható ebben az országban??:) Ennek semmi köze a válsághoz...
GTPeti23-01-2013 21:46:54 // 42269
OFF Én örülök, hogy a MOL támogatja őket. Illetve, hogy egyáltalán van még Mo-n kenőanyaggyártás. Bár egy olyan cikket nagyon hiányolok, amiben megkísérelnék meggyőzni a zembereket, hogy jó minőségűek ezek az olajok. Tesztekkel persze. ON
Alfa 159 Zico23-01-2013 21:34:18 // 42268
Köszi a válaszokat, gyanús, hogy ez lesz a gond.
Szerintetek mennyibe fájhat egy csapágy-csere?
Piritu - 1.000.00023-01-2013 21:32:54 // 42267
15w40 a csomagtartóból :-)
Erhard 242 (Pure Energy)23-01-2013 21:31:08 // 42266
igen ez kerékcsapágy
Alfa 159 Zico23-01-2013 21:29:14 // 42265
Akarom mondani: féltengely...
Késő van, na.
G-Burt23-01-2013 21:27:55 // 42264
kerékcsapágy
Alfa 159 Zico23-01-2013 21:26:05 // 42263
Sziasztok!
Ha egyenesen autózom 159-esemmel, minél gyorsabban megyek, hangosodó búgó hang hallatszik valahol előröl, a futómű környékéről, ami balra kormányzáskor teljesen megszűnik, jobbra kormányzáskor erősödik.
Mivel lehet a gond?
Fék, esetleg kerékcsapágy, félhenger?
Előre is köszi a válaszokat!
GTPeti23-01-2013 21:24:52 // 42262
Klassz az a mézszerű olaj... B)
Piritu - 1.000.00023-01-2013 21:23:54 // 42261
Az olajos flakon misztériuma - klatty
[k i z z o]23-01-2013 19:44:06 // 42260
Ideális esetben egymás inverzei.
atis_166jtd23-01-2013 19:42:42 // 42259
Értem. Köszi szépen a segitséget. Viszont még egy kérdés tudom volt már szo róla de most had ne kutassak. A gázpedál hejzet érzékelönél alap állásban két értéket kell mérnem. Egy 5 volt közelit és egy 0 volt közelit ha jol gondolom mert referencia értékkel dolgozik.
[k i z z o]23-01-2013 18:52:03 // 42258
Alap esetben leállításkor zárják el, hogy a kellemetlen rángatózást csökkentsék, azaz a motor "szépen" álljon le + vészüzemben a motort lehet vele limitálni (egyes szoftverek pl. letapadt geometria miatti overboost esetén ezzel avatkoznak be) .

DPF esetén használják már REGEN alatt is, részlegesen el tudják zárni, hogy REGEN alatt a beszívott friss levegő ne hűtse a kipufogógázt, azaz a REGEN ciklus hatásfokát adott esetben ne rontsa el. A régebbieken ezért vákuum vezérli, és egy ON - OFF szelep valójában, az újabbakban ugyanúgy egy félhíd vezérli a szelepet, mint pl. az EGR-t és ugyanúgy, mint pl. az EGR -nél van pozíció visszacsatolás is.
[k i z z o]23-01-2013 18:20:53 // 42257
A Toyotának is volt kompresszorosa, itthon az a baj nehéz hozzájutni, de tengerentúlon pl. nagyon szeretik, még alfára is használják:)

Ez egy szép kis történet, akinek van ereje végignyálazni és egy kicsit ért angolul, szép dolgok vannak benne, ezen is SC14 Toyota kompresszor van, 750ccm -es (Bár angoltudás nélkül is élvezetes):

http://www.alfabb.com/bb/forums/engine-conversions/78130-8v-2l-twin-charged-my-little-project.html
andrej03123-01-2013 18:18:41 // 42256
azért mondom mert sok opel és folkswagenes ismerősőm van és mind elégedett a kocsijával hogy alig kel költeni rájuk kivéve az új folkswageneket azok már könnyen romlanak
mreni23-01-2013 18:10:23 // 42255
opel meg vw sose volt megbízható,max az 1.6 D golf I korszakban :D
andrej03123-01-2013 18:04:55 // 42254
Ez érdekes mivel bármerre járok a legmegbízhatób motornak mindenütt a szuzukit az opelt és Volkswagent tartják és a legmegbizhatatlanabbak köuött van ebből kettő
gecsa23-01-2013 17:59:39 // 42253
akkor a lexus-t se válasszuk szét a toyotától, és akkor 6...:D
.......................23-01-2013 17:55:59 // 42252
én azért szétválasztottam volna a Benzin és Diesel motorokat a statisztikában
.......................23-01-2013 17:54:57 // 42251
az alfa motorok szinte 100% ban Fiat motorok mostanság,
úgyhogy a 7. hely igen jó
gecsa23-01-2013 17:39:42 // 42250
mint a másik topicban is az észrevétel, hogy az Alfa hiányzik a listáról...lehet, hogy annyira mégsem szarolasz, mint mondják??:D
Hari23-01-2013 17:00:53 // 42249
A múltkor beszéltünk a motorok megbízhatóságáról! Na most itt a cikk folytatása!
... ennek már csak azért is örülök, mert a szomszéd műhelyben istenítik a Pezsókat! ("Azok a legjobbak! - mármint a HDI! - Azok elmennek 300 - 350 e km-t is hiba nélkül ! ... A "FIAT"-ok meg mind szarok!!!" ) .... Akkor most hogy is van ez?! :) Na biztos, hogy átmegyek és az orruk alá dörgölöm ezt a cikket!
andrej03123-01-2013 16:56:19 // 42248
Sajnos telyesen igazad van nekem amikor elkezdte foralni a vizet három szervizbe is hengerfejet akartak cserélni hiába mondtam nekik akkor vizes lenne az olaj.Majd fogtam és kiszedtem a vizpumpát és máris kiderült a gond,volt hogy szaggatott és rángatott a moci szétakarták kapni a szervizbe kideritsék az okát én megoldottam úgy hogy átpucoltam az üzemanyag csövekett.Szélvédőt kiszedtem és vittem az ujjat az eggyik mühelyben 25 öt kértek a berakásért számla nélkül a másiknál 8 at ugyan azért és hosszason lehet sorolni a 20ezer kilóméteres octáviát elvittük olajcserére és visszajött lamdaszonda halállal .
Ferke23-01-2013 13:58:37 // 42247
Jaja, simán!:D
Ferke23-01-2013 13:57:14 // 42246
A hidraulikusat ráadásul nehéz is:))
atis_166jtd23-01-2013 13:21:33 // 42245
Látod és tudnék még mesélni szörnyübeket. Mondjuk azt is meg kell emliteni hogy vannak kivételek és ezért tisztelet nekik. Viszont sajna öket is ez alapján kategorizáljuk. Egyébként vidéken jobb a helyzet valamivel, ott figyelnek az ügyfélre mind szerviz ügyileg mind autovásárláskor. Legalább is személyes tapasztalat.
gecsa23-01-2013 13:07:18 // 42244
és még kérdezik, hogy miért ilyen a megítélés? :D
atis_166jtd23-01-2013 13:06:26 // 42243
Viszont lenne egy kérdésem. Hogyan müködik a folytoszelep a dieselben? Vagyis mikor van zárva?
atis_166jtd23-01-2013 13:02:55 // 42242
Á nehogy azt hidd. Sajna dolgoztam márkaszervizben és nincs jó tapasztalat. Mind gari javitás terén mind "új auto" eladásban. Csak egy példa. Fötengely jeladó csere gyári visszahivásnál aki nem tudott róla annak nem cserélték ki mondván ha megáll majd pénzért cserélik. Akit visszahivtak és nem tudta mi a helyzet azzal kifizetették a munkadijat. Egyébként ez teljesen ingyen lett volna.
Szoval ezt a szervizröl.
gecsa23-01-2013 12:42:00 // 42241
nem ez az egyetlen ilyen cikk a tc-n..olvastam mást is már ott hasonló kategóriában..
pedig azért az ember egy márkaszervíztől nem ezt várná..de válság van, kell a lóvé..:)
gondolom garanciális javításban máshogy állnának hozzá...
Alfa GT-Csaba23-01-2013 11:51:59 // 42240
Ha megcsúszik akkor azt már hiába állitod!!
atis_166jtd23-01-2013 11:20:03 // 42239
Érdekes volt. Nekem is volt egy munkatársam egy Hdivel ott nyomástarto szelepet meg uvyan igy szivattyut akarak cseréltetni vele aztán mondtam neki melegedjünk bele egy kicsit és kiderült hogy a szivattyú releje volt csak. Pár száz forintos tétel. Sajna az a meglátás hogy a szervizek megazdagodni akarnak és nem javitani.
DELFIN23-01-2013 10:57:04 // 42238
Sziasztok! A 145 kuplungján lehet állitani, hogy lenntebb fogjon?? csak nagy fordulatszámon megcsúszik. Ha 3500/ford. fölött beletaposok felpörög, és csak utána indul meg....... normál közlekedésnél nem csúszik meg.....
gecsa23-01-2013 10:44:02 // 42237
ugyanígy jártam a sárga szutyokkal..a karban a merevítés tört el, gyakorlatilag nem tudta ráfeszíteni magát a szélvédőre.. szemmel nem volt látható, csak az sem törölt..:) azóta nem csapkodom vissza az ablakra, hanem szépen visszakísérem..:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.