Forum >> Szerelőműhely

Fairlane02-03-2013 23:26:37 // 43236
Elearn-ban részletesen le van írva.
Már nem emlékszem pontosan, de mintha elég lenne egy drót. A gombok tkp különböző ellenállások, ezeket az ellenállásszinteket figyeli a fejegység.

Szerintem első körben mérd meg a kábel két végét, hogy nem-e szakadás.
kesa02-03-2013 23:01:09 // 43235
Ha esélyes a lendkerék méretprobléma, akkor miért nem nézelődsz ebben az irányban?
Lehet azzal kókányoltak valamit.
atis_166jtd02-03-2013 22:16:24 // 43234
Srácok SOS szükségem lenne egy relére 166-hoz. Jobb lábtér oldalsó bőr burkolata alatt található szürke 60661539-es szám található rajta. Ha valakinek van kérem jelezze oldalamra. Köszönöm szépen!!
GTPeti02-03-2013 21:01:42 // 43233
Jó, hogy szólsz. Még nem írtam meg a gyártónak, hogy a hirtelen-feszültségváltozás-figyelést finomítság. (Ha fullratöltött akkunál lesz zárlatos egy cella, akkor pont olyan feszültség jön létre a kapcsokon, mint egy totál lemerült akkunál. Ha a töltő ezt nem veszi észre-> tovább tölt-> x-plosion. Az igaz, hogy nehéz eldönteni, hogy önindítózás miatt v. cellazárlat miatt következett be a feszültségesés. Elsőnél nem baj, ha a töltő áramkorlátozottan aktív marad.)
droberto02-03-2013 20:58:18 // 43232
Jáh, értem! Nekem csak télen 10°C alatt van rajta.
A robogó akksit meg 2x tölti. 1x mikor felhozom a lakásba december elején, és 1x mikor beszerelem március közepén. :)
droberto02-03-2013 20:52:51 // 43231
Azt olvastam róla, hogy azt tudja amit az ipari töltők, csak ez a lakossági változat.
GTPeti02-03-2013 20:51:03 // 43230
Ja, hogy érdemben is reagáljak. Egy hátránya van a CTEK-nek: Konnektor kell hozzá. Ha lenne ilyen a garázsban... mindig ez lógna az akksin. De sajnos nincs. Vannak ilyen furcsaságok No-ban.
GTPeti02-03-2013 20:49:50 // 43229
"kis CTEK" A "kis" elég relatív. :) Az MXS 5.0 már nem is olyan kicsi. Viszont nagyon jó cucc...
droberto02-03-2013 20:41:47 // 43228
Fő a megelőzés:

Két hét kellet, míg a 7-esből átváltott a 8-as impulzus töltő üzemmódba a kis CTEK.
andrej03102-03-2013 19:51:57 // 43227
Nem haragszom telyes mértékben igazad van.Csak már kifogytam minden ötletből idegbeteg vagyok ma látta két autó szerelő is és csodálkozot hogy ilyet még nemláttak
Forsberg02-03-2013 19:47:14 // 43226
Ismertek olyat, vagy esetleg van közöttetek olyan valaki, aki kötött már be multikormányt?
Mert amióta megvettem a kocsit, nekem nem működik, De most úgy döntöttem, ha már van, működjön. :) Gyári fej van a kocsiban. Utána olvastam külföldi fórumokon, ott írják, hogy a zöld mini iso-ból mennek a kábelek a kormányhoz. Ma megnéztem, nekem összesen 1 szál megy onnan, de biztos, hogy több kellene, azt hiszem 3, ha telefonos a kezelő (nem az), akkor több. Köszönöm szépen előre is, az érdemi infót!
kesa02-03-2013 19:37:21 // 43225
Ne haragudj, hogy ezt írom, de véleményem szerint amit most teszel, az egy valószínűleg gányolással elcseszett autó tovább gányolása, amitől az még elcseszettebb lesz. Valószínűleg ideig-óráig működik majd, de még nagyobb szopás lesz majd "javítani".
andrej03102-03-2013 18:52:22 // 43224

Sziasztok sajna még mindí az a bajom mint napok óta.Mint írtam egyszer csak bent maradt a kuplung pedálom cseréltem két kuplung hengert,telyes kuplung szetet de semmi javulás , A volt tulaj álitása szerint egy 145 ösből való a moci és 146 os a váltó és kicsi volt a lendkerék és elég sokat szenvedett a szerelő míg összehozta.
nos amint a képen látható én megnagyobiíottam a váltó tetelyén lévő nyílást és azon látszot hogy mikor telyesen kivan nyomva a kuplung csak akkor éri el a kinyomó csapágy a nyomólapott medig a hogy a másik képen van a kinyomó szerkezet oks telyesen kinyomja a csapágyat szinte majd leesik.
és lefotóztam a lendkereket is ,szerintem ez lesz a ludas ,valószinü vastagab kel majd bele most megpróbáltam a régi kinyomó csapágyat szétkaptam ét hozzátoldottam az ujhoz így működik ahogy a képen van csak attól félek hogy így meg lehet csúszni fog a kuplung
mreni02-03-2013 16:07:35 // 43223
az elsőt azt eléggé(bölcső leengedéses story) a hátsó nem nagy kaland.
mreni02-03-2013 16:07:06 // 43222
én is ZAP-ot ajánlok már egy ideje,tényleg jó cucc,az 56-ba is ez került most.
Bilux02-03-2013 16:04:04 // 43221
156-ban a stabrudat mennyire szopás cserélni?
GTPeti02-03-2013 14:34:02 // 43220
(Az autót ritkán használom, főleg télen. A generátor jó, de a megtett utak rövidek voltak.)
GTPeti02-03-2013 14:33:11 // 43219
Ma észrevettem, hogy az akkufeszültség vészesen alacsony. Rendszeresen szoktam tölteni, de kiderült, hogy a töltővel volt vmi gond és igazából nem töltött.

Amiért írok, az az, hogy a 80Ah-s ZAP akksi még így, szinte közel a lemerült állapothoz is tisztességesen indított.

(...az indításgátló viszont nem tolerálta, hogy túl alacsony értékre esik vissza indítózáskor a feszültség. Ebből derült ki, hogy mi is a helyzet. Ezekután kap az akku egy szulfátlanító-kezelést és egy szulfátlanító-dobozkát is fixen beépítve.)

Most is bebizonyosodott, hogy a lengyelek nagyon korrekt terméket hoztak össze.
szeda02-03-2013 11:49:03 // 43218
Én már túl vagyok a gumi fékcsöveken, felújító készleten, komplett fékolajcserén is.Bevettem egy leszarom tablettát és jó időben megint betétet cserélek.
panboy02-03-2013 10:59:27 // 43217
De kiszerelt satupados állapotban is ez a jelenség.. húzom a kart a nyergen és csak kifeleje jön letekeredik a henger... tömítés nélkül jó , most olvastam hogy megkell csiszolni egy kicsit a munkahengert,mondjuk és letakarítottam már de muszáj valamivel próbálkozni
Jorjie02-03-2013 10:42:57 // 43216
Elérkezett a gumi fékcső cseréjének az ideje.
GTPeti02-03-2013 09:43:58 // 43215
Nincs. Az ABS elektronika figyeli a megcsúszást.
forrasr02-03-2013 09:43:20 // 43214
ABS-eseken nem nagyon szokott lenni, ha a karos mechanikus cuccra gondolsz
Kicsu02-03-2013 09:39:53 // 43213
156-on van hátsó fékhez tartozó fékerőszabályzó? Olyasmi mint a 155-ön?
szeda02-03-2013 09:22:17 // 43212
Nálam ugyanez a baj.Nekem elengedi de nem rendesen.Ősz óta megette a belső fékbetétet.Látszólag jól mozog ha lent van a kerék mégis érzem hogy fog amikor lassan gurulok mert nagyon szarul gurul.Már százszor szétkaptam, kitisztítottam
panboy02-03-2013 07:43:11 // 43211
Próbáltam összeépítve de úgy még a bowdent se tudom beakasztani,egyszer meghúztam a bowden kart a nyergen és máris teljesen befog. Az oké hogy vissza nem megy a munkahenger de a bállított helyére esetemben teljesen betekerve (mivel új tárcsák új pofák vannak) nem tér vissza mindig minden húzással csak kifele jön. Ez így biztos nem jó.. A másik oldali működik ,meghúzom kijön a henger szorítja a pofákat a tárcsához majd láthatóan visszamegy a beállított helyére ha kiengedem.
Forsberg01-03-2013 22:36:14 // 43210
Jogos. :)
Persze, a pedálnál szét lett húzva, majd befújva, de nem ért semmit.
Inkább az, ha a kábelt mozgatom. Van egy pont, ahol hibátlan, de gondolom elmozdul és jön a hiba.
Fairlane01-03-2013 22:08:51 // 43209
Van amit nem lehet cserélni egy autón ? :)

A csatlakozók széthuzigálásán és kontaktsprézésén már túl vagy?
Forsberg01-03-2013 21:44:46 // 43208
Sziasztok!
147-esen lehet cserélni azt a kábelt, ami a gázpedálból megy a motortérbe?
Egyáltalán merre megy? :)
Mert sokszor dob hibakódot, mintha a gázpedál potméter lenne rossz, de gázpedál csere sem oldotta meg a problémát. Ha a gázpedálnál a kábelt mozgatom, akkor működik egy darabig, aztán idővel újra előjön a hiba, és jön a tiltás hibakóddal.
Tehát olyan, mintha a kábel lenne eltörve valahol, vagy nem érintkezne rendesen.
Piritu - 1.000.00001-03-2013 21:32:10 // 43207
Nagyon úgy néz, ki hogy megfelelően működik. A dugattyú SOSEM fog magától láthatóan visszamenni, ahhoz vissza kell tekerni. Normál esetben - ha ott a tárcsa - csak tized mm-eket tud kitolni, annyi meg be van építve a holtjátékába, annyit enged is vissza.
panboy01-03-2013 21:16:59 // 43206
Szevasztok!
Féknyereggel kapcsolatba lenne kérdésem(hátsó) 166on. Felújításba vagyok 1 megvan összerakva gumitömítések stb cserélve,minden stimmel,viszont a második érdekes jelenséget produkál, a munkahenger kitekeredik , tehát ha húzom a kézifék karját csak kifele jön folyamatosan a munkahenger,nem tér vissza...,több tömítéssel és munkahengerrel is próbáltam. Most vettem egy bontott nyerget,az is ugyanezt produkálja..... Van erre magyarázat,megoldás,hátha foglalkozott már valaki a nyergekkel.köszi
andrej03101-03-2013 19:11:15 // 43205
Sajnos így van és egyre több iparban
Kimis11101-03-2013 18:54:11 // 43204
Mindig kiderül valami gányolás....
andrej03101-03-2013 18:45:07 // 43203
hát elképzelhető pedig neki is alfája van egy 156 os és amikor elvittem egy boxer mocis 146 ost hogy kihagy egy henger azt felelte ha a kontrol lámpa nemjelez nincs semmi baja
opedig akár hol voltam rögtön megjegyezték hogy kihagy Sajnos elég nehéz normális szerelőt szerezni
mreni01-03-2013 18:35:09 // 43202
szerintem próbáld meg,lehet hogy a vadbarom más pozícióba ütötte rá,nem úgy ahogy gyárilag van
andrej03101-03-2013 18:34:18 // 43201
próbáljam finoman lefeszegetni?
mreni01-03-2013 18:20:52 // 43200
igen erre gondolok,szerintem itt lesz a gond
andrej03101-03-2013 18:17:52 // 43199
Erre gondolsz amit sárgával jelöltem ?A zéger gyürüt levettem próbáltam mozgatno de semmi nemakart lejönni így mikor a váltó a földön telyesen kinyomja a csapágyat,
próbáltam egy mérőszallagal lemérni a lendkerék és kinyomórészt és azt a váltó belsejébe átmérni és akkor éri el a körmöket a csapágy amikor telyesen kivan nyomva.
Álitólag amikor mocit cseréltetett az első tulaj valami gubanc volt mert nempasszolt a lendkerék és akkor okoskodott valamit a szerelő és nagyon bent fogott a kuplung de működött
mreni01-03-2013 15:50:13 // 43198
kiemelő villa tengelye milyen állapotban van? a felső bordázott részre gondolok ahol a munkahenger nyomja,az is meg tud tréfálni...
andrej03101-03-2013 15:46:29 // 43197
minden ugyan olyan a kiszerelt cuccost átvittem a szomszéd autóalkatrészeshez és aszerint rendelte és a régiek is jóálapotuak ezért nemértem de emiatt is kellet szétszednem
mreni01-03-2013 15:43:28 // 43196
kinyomócsapágyad és a szerkezet olyan mint ami benne volt?
andrej03101-03-2013 15:06:40 // 43195
A körmöknek a nyomólapon enyire bent kéne lennie ?
andrej03101-03-2013 15:04:19 // 43194
Ezt nemigazán értem .A képen nemjól ál a villa ? mert ráakadt a csapágy füle és tolta húzta ahogy íllik csak amikor összerakom nemtudom miért nem éri el a csapágy a nyomólapot ? Amikor már félcentire van a villa füle a váltó falátol akkor koppan ,hallani hogy nekiütközött a csapágy a körmöknek a hogy a képen látni. De miért ilyen későn ér neki ?
mreni01-03-2013 14:56:34 // 43193
valami itt nagyon nem jó.... a villa egy féle képen állhat csak,így tud beakadni a csapágy fülébe.
andrej03101-03-2013 14:53:27 // 43192
SOS tudnátok képeket küldeni hogyan kel álni alfa 146 os kuplung nyomólap körmeinek,és aváltón lévő kinyomó villának hyogyan kel álni?
mivel mint már tegnap írtam egyszer csak bent maradt a kuplungom és kikaptam a váltót cseréltem kinyomó csapágyat,kuplungtárcsát,és kinyomólapott persze a bentlévők is hibátlanok voltak.
Most mikor visszaraktam a váltót ismét ugyan az a jelenség és a képeken látni hogy nagyon bentvannak a nyomólap körmei valamint majdnem a sebváltó falának ütközik a nyomóvilla karja ,egy újjal tudom ide oda mozgatni..
álitólag 145 ös alfa TS é a moci és 146 ts a váltó az előző tulaj mondta de elvileg ugyan az a 145 és 146 váltója és mocia is?
Imyx01-03-2013 10:36:33 // 43191
Én most raktam be egy BMC betétszűrőt, még tesztelés alatt, de gyönyörűen forog a motor tőle :). Más a hangja is, kellemesen duruzsol.
VaMpGeCO01-03-2013 09:37:11 // 43190
nekem direkt szűrő van benne, nem érdekel, hogy ront e a teljesítményen vagy sem, a hangja király :). Durrogni csak akkor durrogott eddig amikor -5-10 fokban pára volt és akkor is csak indításnál. Nyáron pedig semmi baj, és részemről nem érzek és nem is láttam időbeni különbséget egy gyorsulásnál
Kareszka198401-03-2013 08:38:11 // 43189
+147 és 156 fényszórómagasság állító motorja ugyanolyan? kompatibilisek?
Kareszka198401-03-2013 08:18:28 // 43188
hali!
ebay-en találtam lambdaszondát. tudja valaki, hogy az én 2001-es, 1.6TS, 105 lovas 147-esembe okés lenne-e a katalizátor UTÁNI szonda helyére?
a leírás:
Manufacturer: Alfa Romeo
Type: Exhaust
Manufacturer Part Number: 46760863, 467608630, 0258006388
Model/ Series: Alfa Romeo 147, 156, GT
Intended Use: Replacement Part
Subtype: Lambda Probes
mreni01-03-2013 08:13:31 // 43187
normális betétszűrőkkel azért lehet javítani némileg a dolgon,viszont az nem épp olcsóság.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.