Forum >> Szerelőműhely

.......................03-01-2014 10:06:37 // 47086
Kizárólag Bosch t vegyél,ha lehet gyárit,
Nekem volt egy Febi főtengely jeladó cserélve ,ami 5ezer km után megadta magát,
Szóval nem érdemes rajta spórolni
Kareszka198403-01-2014 09:58:12 // 47085
haliho
lebetegedett a kocsikam :( a diagnozis: fotengely jelado...ezt dobta a diagnosztika
tudna nekem errol valaki fotot kuldeni, hogy hogyan nez ki?
uzletekben az alabbi markakat tudjak beszerezni: HOFFER, EPS. mindketto szamomra ismeretlen, melyikkel erdemes probalkozni?
nehez a csereje? otthon megoldhato? nagy muvelet?
Grando02-01-2014 22:41:20 // 47084
Olyan kevés? Akkor azért szar! :DD
Martika8302-01-2014 22:41:19 // 47083
Hehe, pont 1.3 liter van itthon. :-)
Martika8302-01-2014 22:31:40 // 47081
Már félek megkérdezni, de a JTS-be mennyi szervóolaj kell..? A service manual-ban sincs benne. Tuti, hogy pont nem lesz elég egy 2 littyós flakon.
DieselManiaco(NagyVad)02-01-2014 22:17:14 // 47080
ezt neked kell látnod nekem nincs jts-em... de célszerű a legalacsonyabb pontnál..
Martika8302-01-2014 22:13:54 // 47079
JTS-nél melyik van mélyebben, a szivattyú vagy a kormánymű..? Ha a szivattyú, akkor inkább ott engedem le.
Piritu - 1.000.00002-01-2014 21:54:10 // 47078
Viszont sokkal jobb kettesben sörözni utána :-DD
DieselManiaco(NagyVad)02-01-2014 21:52:43 // 47077
jahh a nagy izgalomban nem írtam le a folyamat másik felét,de mondjuk az nem is volt kérdés ahogy most nézem:D
Ferke02-01-2014 21:46:31 // 47076
Azért az nem egy 'like a boss', ha 2 ember kell egy szervóolaj cseréhez:))
hering*dani02-01-2014 21:17:18 // 47074
Haiho! A hátsó ablak szélén ahol a gyári sötétités van fehér foltok vannak mintha elengedte volna a ragasztó a szélén elég sok helyen! Mit lehet ezzel kezdeni? Mutatok képet!
Jata02-01-2014 20:55:35 // 47073
Ha valaki közületek rakott már fel vonóhorgot 145-re megdobhatna pár képpel! Nagyonis megköszönném!
DieselManiaco(NagyVad)02-01-2014 19:41:52 // 47072
meglazítod a magasnyomású cső hollanderét a kormányművön,leveszed a kupakot,és ÁLLÓ motornál végállástól végállásig forgatod a kormány amíg csak jön belőle...
Martika8302-01-2014 19:05:54 // 47071
Szevasztok!

Szervoolajat is kellene cserélnem a GTV-ben (2.0 JTS), de lövésem sincs hol kellene leereszteni. Tudja valaki hol lehet kifolyatni a rendszerből a legtöbbet..?

Köszi.
Arnie02-01-2014 17:49:28 // 47070
Köszönöm Srácok! Ma már befújkáltam szilikonnal a váltókar-kulisszát és a bowden végeket is a váltó tetején, mivel se szerszámom, se normális zsírom nincsen, mivel vidéken vagyok még. Már most tök jó lett, de a szilikon miatt biztosan nem fog sokáig tartani, viszont arra magam is rájöttem hogy nem hardware hibáról van szó... :)
Ferke02-01-2014 16:29:55 // 47069
Azon állítani nem tudsz, ha nehezebben jár, akkor az azért van, mert nincs kenése kint annak a kulisszának. Ha az rendbe van téve, akkor könnyen jár bármelyik irányban, és pontos lesz.
ChrisVaughn02-01-2014 16:16:36 // 47068
Üdv!
Tudtok ajánlani valakit aki kicserélné a GT-mben lévő olajgombát? Lehetőleg itt Borsodban, Miskolc, Kbarcika környékén.
Fairlane01-01-2014 22:30:01 // 47067
Ott lehet állítani is rajta?
Kuplungozás óta valahogy nehezebben jár a bot, mint előtte....
Hari01-01-2014 22:10:16 // 47066
Na én speciel a Gatest nem szoktam ajánlani !!! ... semmi köze a fogprofilnak (a vez.sz. fog alakjának) a gyárihoz képest!!! ... arról nem is beszélve, hogy sokkal keményebb, és visítósabb !!! (ezt pl. a hosszbordásnál tapasztaltam!)
... de nem egy olyan esetről tudok amikor 10-15 e.km után elszakadt a vezszíj! (Gates)
... és nem a szerelő szaki volt a hunyó! (a kereskedő cég - aki a szíjat értékesítette - fizetett mindent! ... vajon miért?!)
Alfára:
- gyári (ami a Dayco-tól származik!)
- Dayco
- Conti (nem mindig elérhető az adott típushoz!)


(... ez csak az én szerény véleményem!)
Ferke01-01-2014 21:24:05 // 47065
Ne nyúlj a váltókar kulisszához, nem ott lesz a gond, hanem kint a bowdenek végén, a váltó tetején. Ott szedd szét, takarítsd ki, zsírozd be és jó lesz.
Erhard 242 (Pure Energy)01-01-2014 20:43:25 // 47064
mondjuk sok választásuk nem lehet mivel 3 cég gyárt gyári minőségben szíjat a Conti, a Gates meg a Dayco ha csak nem valami kenyait használnak :D
Egyébként bármely neves szett jó nekem semelyikkel sem volt még garis problémám azaz egy gyári feszítővel
Kristyon01-01-2014 20:38:34 // 47063
Jut eszembe ott körülötte van egy szivacsszerű valami gondolom zajszűrőnek az is az idő múltával el kezd szét málni és a darabkái lehullanak oda a kulisszához, hozzásegítve a megszorulást azt sem árt kipucolni belőle, én még egy kicsit meg is tépáztam, hogy a későbbiekben se tudjon belehullani...
Kristyon01-01-2014 20:27:11 // 47062
Ha felhúzod a váltókar szoknyáját, alatta a váltókar tövéhez, lehet venni zsírzó spray-t, vagy egyszerűen megkened olyan zsírral, csak én a zsírzás előtt kimostam az odaszáradt valamit fúró üregelő spray-vel... most így néz ki:
Hari01-01-2014 19:15:19 // 47061
Nem emlékszel rosszul! Kb. 2 éve nem kizárólagos gyári beszállító a DAYCO! ... de közel 30 évig az volt!!!! (előtte meg a Pirelli ... amit bekebelezett a DAYCO)
:)
MiszöszFőnök01-01-2014 19:13:26 // 47060
Ahhha,úgy szoktam,jobb kézzel,érzéssel,de ennek a Rómeónak szükséges a kenés,úgy tűnik.Szóval valaki mesélje el mit hova kell spriccelni?!De most tényleg!
gecsa01-01-2014 18:42:28 // 47059
meg kell dolgozni azért, hogy a megfelelő pozícióban álljon.. :D
MiszöszFőnök01-01-2014 18:34:57 // 47058
Hahhh ugye hogy nem csak én verek fel 2 tojásfehérjét mire megtalálom a sebességeket...
Kristyon01-01-2014 18:22:50 // 47057
Hali!
Nálam csinálta kb egy éve, akkor küldtem neki egy kis kenőolajat, gondolom ami volt ott ilyen szilikon alapú zsír az kiszáradhatott, és már nem volt megfelelő kenése, azóta nem volt ilyen gondom...
Arnie01-01-2014 18:09:49 // 47056
Sziasztok, tapasztalt már valaki olyat, hogy a váltókar nem áll vissza középre? 2000-es 156-ban 5 fokozatú váltóval. Az az érdekes, hogy függőlegesen érzem hogy húzza a rugó, tehát 1-ből 2-be, vagy 3-ból 4-be gyönyörűen megy a váltás, viszont amikor oldal irányba mozog a váltókar, akkor nehéz megtalálni a pozíciót és a kar ott áll meg, ahol elengedem. (tehát 2-ből 3-ba keresgélni kell a fokozatot) Ahogy lehúztam az előbőrt a karról, nem láttam semmit... (Focusnál tapasztaltam már ilyet, ott eltört a rugó)
donpepe901-01-2014 17:30:24 // 47055
Valaki! még egy kérdésem van a lancia kappa 2.0 20v vezérlésmódosítója ugyanaz-e mint az Alfa ts 1.6-osé és a többi ts-é??
GTPeti31-12-2013 15:55:54 // 47054
Hari, Ofi mesélte nekem múltkor, hogy a gyári szíjakat egy ideje már nem a Dayco gyártja.
(Persze lehet, hogy vmit félreértettem. De határozottan így rémlik.)
LacUS31-12-2013 15:51:07 // 47053
Akkor hát a "dilemma" megoldódott részemről és a járt utat én sem hagyom el, marad a Dayco. Köszi srácok :)
mreni31-12-2013 15:27:48 // 47052
csatlakozom :)
Hari31-12-2013 13:37:42 // 47051
Maximálisan egyet értek veled!!!! '92-óta használok DAYCO szíjakat (99%-ban!) ...és ez idő alatt soha nem volt reklamációs ügyfelem!
... vagy gyári vagy DAYCO !!! ... (ami persze ua.)


Tapasztalatom:
- a Febi, SKF, Bosch vezérműkészletekben szedet-vedet cuccosok vannak! ... mikor honnan tudnak olcsóbban beszerezni! (Találkoztam a mutkor SKF készlettel amibem koreai csapágyak voltak. :( )
donpepe931-12-2013 11:54:46 // 47050
Köszi megpróbálom!!!
.......................31-12-2013 11:14:13 // 47049
A fiatbravom anno az akku miatt is csinált ilyet,
Egyszerűen nem volt elég a feszültség neki
GTPeti31-12-2013 10:31:12 // 47048
A kulcslyuk körüli antennánál szokott lenni a gond. Burkolat leszed, csatlakozó megkeres, kontakspray-t alkalmaz... Ha ez sem segít, akkor antenna csere.
Kulcs chipet másolni ugyan nem lehet, viszont lehet új kulcsot az immo dobozodra felprogrammozni. (Pl. szakszervízben. De én előbb az Aranykulcs Kft.-t kérdezném meg.) Mindenesetre 99%, hogy NEM a kulcs csinálja a gondot.
donpepe931-12-2013 08:32:01 // 47047
Üdv valaki ha tud tanácsot adni megköszönném,amióta megvan az autó néha eszébe jut hogy nem alszik el a műszerfalon az immobilezer visszajelző és így természetesen nem indul ilyenkor töbször be kell tenni a kulcsot van hogy fordítva és akkor elindul,megpróbáltam kulcsot csináltatni de nem vállalták mert a kódot állítólag nem lehet másolni.Ha valaki tud adjon tanácsot. Köszönöm.
Buddha30-12-2013 11:51:24 // 47046
A Bilstein régen prémiumnak számított! Ferjánczék idejében elképzelhetetlen volt egy rali autó Bilstein csillapítók és egyebek nélkül. Mára ez a név kissé megkopott, mert a verseny ezt követelte: nagyobb alkatrész lefedettséget. A mennyiség viszont óhatatlanul hozza a beszállítóktól vásárlást, csomagolást, stb. Persze ettől nem rossz a márka, sőt a Bilstein még mindig jól cseng.
Viszont egy vezérműszíj gyártóval nem illdomos egy csomagolót összehasonlítani. Mennyi autónál gyári beszállító a Bilstein? ...és a Dayco? Javaslom sose adj egy "elméleti" síkon alkatrészekkel és érdekekkel teli forgalmazó véleményére.
Nekem többször volt olyan, hogy kiszállításkor a zunixos okos srác lefikázta a Dayco-t, hogy ilyen szart raktok be? Mondtam is neki, hogy győzz meg róla és többet nem rendelek ilyet! ...Hát a buksiék neki aszonták, hogy ez szar és ez valami koreai fos. Mert a neve is déjkó... Ahham! Ülj le egyes! Foggggalma sincs, hogy mi micsoda.
Nem építek be mindennap két szíjat sajnos, de az elmúlt években volt egy pár. ;-) A 70% Dayco a többi általában Gates. Az időben kicserélt szíjakkal soha egyetlen gond sem volt, még a többet futottakkal sem. Ha valami határesetté vált az általában olajfolyás vagy a vízszivattyú miatt volt, de szakadás nem történt.
Tehát én a járt utat a járatlanért nem fogom elhagyni, kísérletezni meg sajnos nem tudok... :-)
LacUS30-12-2013 10:33:10 // 47045
Köszi, én Daycot használtam eddig minden kocsimban, a Febi azért tűnt érdekesnek, mert más téren kellemes csalódás volt.
GTPeti30-12-2013 10:10:56 // 47044
SZVSZ nem lehet róla tudni, hogy milyen cuccok vannak benne. (Ha esetleg vki tudja, itt a lehetőség... :) A Febi is előszeretettel csomagol. Én Dayco-t v. Contit vennék, esetleg INA görgőket és hozzá egy vm.szíjat az előbbi kettő közül.
LacUS30-12-2013 09:28:55 // 47043
Sziasztok!

Mi a vélemény vagy tapasztalat FEBI vezérlésszettel? Eddig daycot haszáltam, de most azt mondta a bárdis kontaktom,hogy próbáljam ki, van olyan jó (szerinte jobb) mint a dayco amire volt mostanában panasz több is.
Ferke29-12-2013 21:39:38 // 47042
Nabazz...hát nem mindegy:)))
Ferke29-12-2013 21:38:53 // 47041
Ezt nem biztos, hogy itt ecsetelném, de maradjunk annyiban, hogy van sokkal jobb, ha az ember nagyüzemben vásárol.
Hari29-12-2013 21:03:12 // 47040
Ezt én nem igazán értem! ... tudod én is rengeteg boxer motort láttam szétrámolva!!!! ... (Szinte ezen "nőttem" fel! ... Annó kint szinte csak ezeket csináltam!) ... és jó néhány boxert tudok is mutatni, ami a mai napig olajszivárgás mentesen működik!!!
... de soha nem használtam a fóliatömítésre semmilyen pasztát!!! ... oda semmi másra nincs szükség!!! ... ha mégis, akkor az rég rossz!!!
Én egyébként nem vagyok híve a "mindenhova pasztát" szerelési sémának!
... de ezen én nem is akarok és nem is szeretnék vitatkozni! (Nyilván ahova az van elöirva, oda azt kell tenni!)
Viszont tudnák néhány elrettentő fotót mutatni, ahol buzgó szerelő kolégák (vagy inkább önjelölt szerelők ) jóvoltából és a mértéktelen pasztázás jóvoltából eltömődött olajszivattyú szívótalp és csapágyas főtengely volt az eredmény!!!
... úgyhogy csak óvatosan azzal a pasztával !!! :)
Imyx29-12-2013 20:23:08 // 47039
Nekem kitolta az olajat a JTS-nél a Victor Reinz szelepfedél tömítés ellenére (paszta nélkül).., lehet, hogy hamisítványt fogtam ki, bár "ismert, megbízható, Alfas forrásból" szereztem.
Martika8329-12-2013 17:22:46 // 47038
Én sem értem, de nem akartam vitatkozni a mesterrel. :-)
DieselManiaco(NagyVad)29-12-2013 17:21:07 // 47037
miért gyér? miért drága? és legfőképpen mi az ami jobb?:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.