Forum >> Szerelőműhely

jancsi08-04-2014 23:20:10 // 48186
nincs egy hónapja, és max. fölötti a szint. Az lehet gond? Szerelő cserélte mert az imbuszkulcsot beleszakítottam a csavarba. Kissé túltöltötte :D
indi6908-04-2014 23:06:25 // 48185
szia. az én vezmódom is kerepel majd elhalkul. volt itt olyan aki több évig így használta. no para. nézd meg az olaj szintet, és mikor cserélted?
jancsi08-04-2014 22:55:06 // 48184
gondoltam hogy nem hasznos, csak hogy mennyire sűrgős, mert biztos nem olcsó a csere, hirtelen nem is tudnék akkora mennyiség pénzt leakasztani. Azonnal cserés? Vagy egykét hónapot elmegy amíg csak 2-3 másodpercig csinálja?
Buddha08-04-2014 20:07:19 // 48183
Bocsi, én siettem el a választ, nem figyeltem, hogy késöbb elhallgat. Vacsorázom, vércukormérés, inzulinadagolás stb...
A vezmód nem szokott elhallgatni. Sajnos már rutinból rámondom ha egy TS zakatol, hogy vezmód pedig vannak kivételek! ;-)
Cserélni kellene, garnitúrában. Tudod, ha valami hangot ad, zakatol akkor az ütődik is innen a hang és ez nem hasznos.
jancsi08-04-2014 19:59:42 // 48182
Na elkiabáltam :D És ha hidrotőke akkor azt cserélni kéne? Vagy amíg ilyen, hogy hamar elhallgat addig maradhat? Nem lesz belőle nagyobb gondom?
jancsi08-04-2014 19:58:43 // 48181
A lényeg hogy akkor tuti nem hidrotőke a kuka, a vez.módosító meg gondolom amíg teszi a dolgát nem feltétlen kell cserélni. Köszi a segítséget :)
Buddha08-04-2014 19:57:27 // 48180
Foghézagok miatt, mert kopik. Egyébként alapjáraton mindig szokott zakatolni ha már rossz, hiszen akkor nem kap olajnyomást. Lehet mégis valamelyik hidrotőkéd lesz rossz? :-)
Buddha08-04-2014 19:53:30 // 48179
Kár, hogy nem lehet a hsz.-t szerkeszteni...
Egy Amore blog...
jancsi08-04-2014 19:52:39 // 48178
Oké, addig stimm, hogy a szíjtárcsa és a vez.mű tengely között van, és ahogy a fordulatszám nő (vele együtt értelemszerűen az olajnyomás is), az olajnyomás elfordítja a vez.mű tengelyt néhány fokkal, és ezért változik a szelepvezérlés. De mi csattog benne és hol? Miért csak indítás után? Gondolom az olaj hiánya miatt, de amíg nincs ott az olaj miért csattog?
Nekem nem tűnik úgy, hogy szarul működne, tegnap meghajtottam a kocsit, 3000-től tiltásig (7500) úgy húz, hogy átülök a hátsó ülésre, de alacsonyabb fordulaton is megindul az autó rendesen.
Buddha08-04-2014 19:50:35 // 48177
Légyszi írd be a keresőbe, rengeteg találatot kapsz a hibájára. Itt a blogokban is sokan leírták már képekkel, hogy milyen volt és milyen lett, de ezt nem tudom hogyan lehet megtalálni! :-)
Pl Szakál Metál
Buddha08-04-2014 19:43:53 // 48176
Egy egyszerű, belső ferdefogazású, olajnyomásra elforduló tengely-szíjkerék kapcsolat! ;-)
jancsi08-04-2014 19:35:51 // 48175
és tudsz rá értelmes magyarázatot? Hogyan néz ki a vez.módosító? Milyen elv alapján működik, és miért csak indítás után pár mp-ig csattog? Meg konkrétan mi adja a hangot? Csak hogy meg is értsem a dolgokat :)
Buddha08-04-2014 19:28:18 // 48174
Vez.mód. lesz az, nem hidrotőke.
jancsi08-04-2014 19:19:54 // 48173
Sziasztok.

Indítás utáni dízelhang milyen hibára utalhat? (146 1.4 TS '98)

Csak 2-3 mp-ig csinálja, utána teljesen elhallgat. Hideg motorral is, de üzemmeleggel is, ha leállítom kb fél percre, majd újra indítom. Gondolom ahogy a hengerfejből lefolyik az olaj leállítás után. Olvastam sok félét, hogy lehet vez.mód. hiba, lehet hogy a hidrotőkék engedik el az olajat, és kell az a 2-3 mp, hogy feltöltődjenek újra és addig csattognak, de konkrét magyarázatot még nem találtam. Mi adhatja ezt a hangot, így csak indítás után rövid ideig? (Mert utána sosem jön elő a hang, csak ha leállítom, majd kis idő múlva újra elindítom) És érdemes vele foglalkozni, vagy ez normális ezeknél a régi hidrotőkés motoroknál? Lehet ebből később nagyobb gondja a motornak? A segítséget köszönöm.
Peti V6 TB08-04-2014 13:27:05 // 48172
Szia, nem is az ülés alatt, hanem az üléstámla mögött lehet kivenni a tankból a szivattyút, megtaláltam kiszedtem, kitakaritottam, nagyon tele volt kosszal, sajnos a tankot is gondolom le kellene engedni de azt most nem csinálom, megütögettem, kifújtam kompresszorral a szivattyút és most jó, hogy meddig majd meglátom, de legalább már tudom hol van. Köszönöm!
Alfa GT-Csaba07-04-2014 18:10:19 // 48171
A tankba van a hátsó ülés alatt ,mindbe ott van a szivattyú.Nem tudom hogy a a te kocsidnál nincs e esetleg a tankon kivűl szűrő ,azt is nézd meg alatta ,hátha van és esetleg az van eltömődve.
Peti V6 TB07-04-2014 17:06:54 // 48170
Sziasztok, 1996-os GTV-m nem indul, elég régóta áll szegényem, nem hallom, hogy az üzemanyag szivattyú dolgozna. De sehol nem találom a szivattyút :) kivagyok már teljesen, gondolom nem az ülés alatt van, mert ahogy nézem a tank a csomagtartóban van, mindent szétszedtem, az összes kárpitot, de nem találom. Tudnátok segiteni eljutni hozzá. Gondolom ez lehet a baj, vagy van esetleg más ötlet, eddig tökéletesen működött, mindig indult, most semmi, teker, de benzinszag sincs, szóval benzin nincs. A tankba már öntöttem plusz 10 litert hátha csak nem szedi fel, de nem szedi fel :)
Mr. Z06-04-2014 21:41:01 // 48168
1,9TD-hez vezérlés szettet akarok venni. Melyik márkát érdemes venni?
Breda 22500
Dayco 28800
Goodyear 26000
SKF 33000
Forsberg04-04-2014 23:07:38 // 48167
Köszi Srácok!
LacUS04-04-2014 22:35:28 // 48166
SanyiJTD csinált hasonlót nemrég, le is írta az átalakítás menetét a blogjában, nézd meg hátha segít.
Csöri04-04-2014 21:41:09 // 48165
A multikormányosnak általában más a kábelkötege is. Szóval nem lesz elég csak a kormányátvezető.
Forsberg04-04-2014 17:33:15 // 48164
Annyit sikerült megtudom külföldi oldalakról, hogy nekem a bekarikázott kábel hiányzik.
Most az a kérdés, hogy az így simán cserélhető-e, a meglévő helyett?
És, hogy lehet-e venni külön, órarugó nélkül.
Alfa_156_lapi03-04-2014 17:06:42 // 48163
Sziasztok!
Az alábbi probléma lépett fel egy barátom 99-es,1.4 TS 146-os alfájánál.Az alapjárat hullámzik,néha leáll,miután bekapcsol a ventillator.Ezt követően azonnal,vagy 20 perc múlva indul.Lehúzott lmm-el is ugyanezt műveli.Nemtom,hogy van-e ötletetek,mi lehet a bűne.Előre is köszi.
Üdv
Sztingo03-04-2014 16:41:48 // 48162
Sziasztok elég rég olvasgatom a különböző topicokat és igáig mindig kérdezés nélkül megtaláltam a problémáimra a megoldásokat amit nagyon szépen köszönök minden cartársnak.
Most viszont olyan gondom van hogy MES-el nem tudok csatlakozni az ABS hez minden máshoz simán kapcsolodik de ha az ABS hez szeretnék kapcsolodni egy sor hibát dob az infocenter pl: abs hiba , odb hiba, és hogy menjek márkaszervízbe. Maga az abs müködik nem blokolnak a kerekek fékezésnél. A vas egy 2002 belső faceliftes 156 os. Gondoltam hátha valaki már volt hasonló helyzetben.
Az ötleteket előre is köszönöm.
Forsberg03-04-2014 15:28:50 // 48161
Van még egy problémám.
Nem működik a klíma. Múlthéten még tökéletesen működött, ma már nem.
Nem kapcsol be, a kompresszor. Biztosítékokat ellenőriztem, nem voltak rosszak.
A második (gyorsabb) állásba nem kapcsol a hűtőventilátor.
Az okozhatja, hogy nem kapcsol a kompresszor?
Forsberg03-04-2014 14:04:32 // 48160

Sziasztok!
Nem működik a multikormányom, amióta nálam van a kocsi.
Most levettem a kormánylégzsákot, hogy lássam mi újság ott.
Szerintem valami hiányzik onnan, ahova a kört rajzoltam.
És van két ugyanolyan csati, de csak az egyik van bekötve.
Valaki tudna segíteni kép alapján, hogy mi lehet a gond?
Köszönöm!
Attika0103-04-2014 12:18:32 // 48159
Tehát akkor megoldódott egy csapásra minden. Gratula itt is. :))
ervin03-04-2014 11:24:23 // 48158
Sziasztok!

Klímás 145 TS-ben cserélt már vízhűtőt valaki? Mennyire bonyolult? A zárhíd és a lökhárító levétele nélkül megoldható?
Köszönöm
gecsa03-04-2014 00:54:23 // 48157
Alfás gyerkőcök topic 4705 hsz.. :)

egyébként üa szivattyú kuka---------> csere
GTPeti03-04-2014 00:19:50 // 48156
Hátul ugye az egyik lengőkar tulajdonképpen a lengéscsillapító. Elöl ugyan más a helyzet, de attól még okozhat gondot, ami rendellenes hangban nyílvánul meg. Legalábbis szerintem. Nálam a hátsók voltak KO-sak. Olyan volt a hang egy kis úthibán (mondjuk újraaszfaltozás peremén), mintha egy kartondobozra csapott volna valaki.
kisspeti2302-04-2014 23:33:37 // 48155
Hasonló cipőben járok, de nekem stab szilent is lett cserélve.. :D elképesztő idegesitő egy idő után, és azt vettem észre, hogy amikor valamin dolgoznak a futóműnél és szét lesz kapva, majd össze lesz szerelve, akkor kicsit elhallgat, de utána ugyanezzel a lendülettel, 100-150km utánra visszatér a hang. Remek érzés..... alsó-felső lengők, stab pálcák és szilentek lettek cserélve. Mondtak még gátlókat, meg motortartó bakot, ami esetleg necces lehet, de egyik se valószinű.... bajos az ügy.
Attika0102-04-2014 20:43:54 // 48154
Ha minden jó, nem kopoghat semmi. Stabilizátor szilentet kicserélték? Az szokott legdurvábban kopogni, és azt szeretik leginkább kihagyni a szerelők, mert szopókás játék. Légzsákkal nem tudsz mit kezdeni, gépre kell tenni, és ki kell törölni. Kornya Laci, Debrecen. Nekem ők szokták a futóművet csinálni.
Csabi02-04-2014 20:42:35 // 48153
Köszi! :)
azur7002-04-2014 20:31:08 // 48152
Sziasztok!
Valaki Szabolcs vagy Hajdú megyében egy hozzáértő szerelőt nem tud ajánlani főleg aki a futómű javításban otthon van de nem ártana ha ért az elektromos dolgokhoz is mert világít a légzsák lámpám és nem tudok vele mit kezdeni. A fűtőműben már mindent, az alsó -felső lengőkart kompletten, kormányösszekötőt, stabilizátort mindent szinte amit lehet kicseréltem de valami még mindig kopog és nem tudják az itteni szerelők megmondani hogy mi.
Köszi a segítséget elérhetőséget.
jancsi02-04-2014 19:43:33 // 48151
Köszönöm a segítségeiteket! Remélem sikerül rendbe hozni, ha már van abs, működjön is... :-)
Buddha02-04-2014 19:41:31 // 48150
Mágneses. A kolléga jól mondja, hogy diagnosztikával könnyedén kiszűrhető a hiba! A kerekeken külön-külön lehet élő adatban nézni a jelet, és ez árulkodni fog! ;-)
jancsi02-04-2014 19:36:11 // 48149
Mondjuk nem hozta a csapágycserét összefüggésbe az abs hibával. Nem is mondta, hogy mióta szarakodott az abs, és mikor volt a csapágy cserélve. Ezeket jó volna tudni...
mreni02-04-2014 19:35:14 // 48148
ott nézelődnék ahol csapágy volt cserélve,de egyébként ha egy hozzáértő gépre dugja elég jól szűkíthet a hiba. Olyannal még nem találkoztam mikor így sem sikerül elsőre megtalálni mi a gond.
jancsi02-04-2014 19:32:21 // 48147
Az előző gazdája állítása szerint cseréltette az egyik kerékcsapágyat. És az abs hiba már neki is fennállt, mondta is nekem amikor néztem a kocsit, de ő amikor szervízbe ment vele, mindíg csak a hibakódot törölték, de semmi nem változott (ezt mondta legalábbis). Lehetséges, hogy ott kúrtak el valamit? És akkor mégis jeladó gond lesz, vagy a gyűrű szar?
mreni02-04-2014 19:28:28 // 48146
ABS jeladó környéke nem volt piszkálva mostanság? Kerékcsapágy,féltengely csere,szakadt gumiharang,ilyesmi?
jancsi02-04-2014 19:12:23 // 48145
Értem mire gondolsz. Igazából amikor megvettem, téli gumik voltak rajta, azóta vettem nyári gumiszettet (mind a négy ugyanaz a méret), de a hiba ugyanúgy fennáll. Az érzékelő milyen elven működik? Optikai, vagy mágneses? Mondjuk ha mágneses, akkor is segíthet egy pucolás (ha vasporral van tele). Majd kiderül. Más ötlet esetleg? :)
Buddha02-04-2014 18:33:45 // 48144
Egyforma méretű gumik vannak az autódon?
Kis sebességnél a kerekek fordulatszám különbségét korrigálja a rendszer, hiszen ha kanyarodsz akkor is más a kerekek fordulatszáma. Városban, kis sebességnél többet enged. Autópályán nagy tempónál már nem életszerű ekkora különbség, ezért a hiba.
A lényeg, a kerekeid között mért vagy valós fordulatszámbeli különbség van, amely kis tempónál határértéken belüli, nagy tempónál értékelhetetlen. Talán az abs koszorúit és az érzékelőket kellene megtisztítani, elképzelhető, hogy teli van fémporral és ez okozza a zavart. ;-)
jancsi02-04-2014 18:15:41 // 48143
Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni, hátha valaki tapasztalt már hasonlót...
A 146-omnak az ABS-e szarakodik. Indítás után hibátlan (gyújtást adok és a visszajelző lámpa ki is alszik), működik ahogy működnie kell (kipróbáltam, nem blokkolnak a kerekek), de amint kimegyek országútra (90-110-es tempó), kb. 10 perc és kigyullad az abs hibajelző (és természetesen ilyenkor nem működik, kipróbáltam, blokkolásig lehet fékezni a kerekeket). Városban városi tempóval el kocsikázhatok egész nap, sose jön elő a hiba, de a fent leírt nagy tempónál 10 perc és már nem működik. Ötletem sincs hogy mi lehet a gond.
Még egy érdekesség: amikor jelzi a hibát, csak lekapcsolom a gyújtást, majd vissza, és a hibajelző már nem is világít (működik megint az abs). Természetesen csak kb. 10 percig tart a történet, mert utána megint jelez.

Persze egy szerelő azt mondaná, hogy "jeladók cseréje", vagy "vezérlő cseréje", vagy hasonlók, de szerintem valami filléres hibáról lehet szó (megtört kábel, érintkezéshiba). Hátha másnál is jelentkezett a hiba, mint pl a másik tipikus 146-os betegség, a bal első ablakemelő...

A válaszokat és a segítséget előre is köszönöm! :-)
Buddha02-04-2014 12:57:49 // 48142
A szerelő tudni fogja hogyan kell. Úgy is lehet ha a szíj fent van. A szabadonfutóba bele kell tenni a kulcsot és a normál forgásirányban szabadon kell forognia a generátornak. Ha nem forog szabadon akkor az rángatja a feszítődet, és idővel tönkre is teszi a szíjjal együtt! ;-)
gecsa02-04-2014 12:42:45 // 48141
reggel áthúztuk a szervízbe, azóta nem hívtak... üa szivattyú nem kapcsol, csak kattan egyet.. ha mák, akkor dugulás, ha nem, akkor csere..szerintem..
WarbiRunner (Gyuri)02-04-2014 11:48:51 // 48140
Akkor most a lényeges projekt más :-) Gratula :-)
Mondjuk pont nem jókor engedte el magát a vas, remélem hamar kiderül mi a hiba.
Csabi01-04-2014 22:55:03 // 48139
az még gyári...viszont hogy ellenőrizzem/tessem...arról is le kellene venni a szíjat...vagy lehet úgy is, h rajta van?
Buddha01-04-2014 22:07:05 // 48138
Azért a generátor szabadonfutóját se hagyd ki, mert ha az hal meg akkor nagyon rángatja a feszítőt, akár koppig pedig az csak teszi a dolgát! ;-)
Csabi01-04-2014 21:54:08 // 48137
Megpróbáljuk, remélem elhallgat :) Amúgy önmagában nem zavarna a hang, mert nem annyira vészes, de szállt már el a szíjtárcsám,ami nem volt nagy élmény, és tartok tőle, h megint az...na majd szemrevételezzük...Köszi :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.