Egyébként van olyan autó amibe jó az:) Nekem volt egy peugeot 405 szívó dízelem, napi 180 km-et tettem meg vele Pest és Cegléd között 3 éven át. Egy ideig rendesen cseréltem az olajat benne, de ette is egy kicsit (teljesen elviselhető módon), így a költségek leszorítása érdekében átálltam a legolcsóbb, 3000 ft-os tescos olajra :) Asszem 5 liter volt olyan 3000 ft akkoriban:))
Tudom, hogy az más kateg volt, de vígan elment vele bárhová:) 120.000 km-ert mentem a vassal mikorra eladtam, semmilyen mechanikus problémát nem okozott nála....
Forum >> Szerelőműhely
tdemeter06-10-2019 10:26:19 // 54586
Liquid05-10-2019 21:47:10 // 54585
ne hagyd ki a teszkósat se :)
VV605-10-2019 21:35:16 // 54584
:) ...na és akkor szerelés után még ott a dilemma, hogy Selénia vagy MOL Botond...?!
Kazes☻05-10-2019 20:33:25 // 54583
Nem akadékoskodok... én tudom, hogy az Alfa jobb és ennyi. :)
Liquid05-10-2019 20:14:23 // 54582
a GSI az nem az alap, pont ezért írtam, hogy a TS nem extra, hanem alap volt...
A Calibra se egy FAstra.
De ezt gondolom te is vágod :)
Mindenesetre valóban a szükségesnél érzékenyebbek a TS-ek, ez tény, de igen sok olyan ismerősöm van akinél nem hullott szét, persze olyan is van akinél igen. Ilyen a popszakma.
A Calibra se egy FAstra.
De ezt gondolom te is vágod :)
Mindenesetre valóban a szükségesnél érzékenyebbek a TS-ek, ez tény, de igen sok olyan ismerősöm van akinél nem hullott szét, persze olyan is van akinél igen. Ilyen a popszakma.
Csabo2205-10-2019 18:17:44 // 54581
Lehet, h rosszul olvastál. Amúgy a csúcs verzió a Calibra-ban a turbós volt.
Akadékoskodhatsz még órák hosszat, a lényegen nem változtat ;)
Akadékoskodhatsz még órák hosszat, a lényegen nem változtat ;)
Helgi05-10-2019 18:17:02 // 54580
Akkor inkább már fiat motor.
Kazes☻05-10-2019 17:56:53 // 54579
Ahogy olvastam a sima hétköznapi motorokról volt szó, nem a csúcs verzióról.
Csabo2205-10-2019 17:38:18 // 54578
Akkor nézegesd meg a Kadett és Astra GSi motorokat, vagy a Calibra motorokat ;)
Kazes☻05-10-2019 17:18:51 // 54577
Vectra B
1995,
Motorok: 1.6 (75 LE), 1.6 16V (100 LE), 1.8 16V (115 LE), 2.0 16V (136 LE), 2.5 V6 (170 LE), 1.7 TD (82 LE)
2000
Új motorok: 1.8 16V (125 LE), 2.2 16V (147 LE), 2.6 V6 (170 LE), 2.2 DTI (125 LE)
1995,
Motorok: 1.6 (75 LE), 1.6 16V (100 LE), 1.8 16V (115 LE), 2.0 16V (136 LE), 2.5 V6 (170 LE), 1.7 TD (82 LE)
2000
Új motorok: 1.8 16V (125 LE), 2.2 16V (147 LE), 2.6 V6 (170 LE), 2.2 DTI (125 LE)
Csabo2205-10-2019 16:35:56 // 54576
A calibrák többsége 150 lovas volt. A 8 szelepes valóban csak 85 kW volt asszem. De sztem még a kadett GSi is volt már 150 ló, nem beszélve a későbbi Astráról.
Túl van bonyolitva a 2.0 TS. de még az 1.6 TS is amennyiben szijas vezérlésről van szó.
Amúgy vannak szerelők akik pár évtizede a szakmában vannak és ha kell célszerszám nélkül is jól megállapitanak egy tdc-t. Mondjuk azok nem járnak fel ide blogolni meg eszmét cserélni :)
Túl van bonyolitva a 2.0 TS. de még az 1.6 TS is amennyiben szijas vezérlésről van szó.
Amúgy vannak szerelők akik pár évtizede a szakmában vannak és ha kell célszerszám nélkül is jól megállapitanak egy tdc-t. Mondjuk azok nem járnak fel ide blogolni meg eszmét cserélni :)
TIbor05-10-2019 12:06:09 // 54575
...és a régebbi "erős" motorokból sem maradt több életben, mint a TS-ekből. Azok is ugyanúgy széthullottak.
Liquid05-10-2019 11:08:40 // 54574
Ebbe ne menjünk nagyon bele, volt régebben is erősebb motor, de 1996-ban azért nem 150Le volt egy 2l-es motor jellemzője. Igen valóban létezett az Opelnél olyan, de az átlag Vectra-k 115 lovasak voltak, 2 literből. Az Alfánál viszont ez volt az alap. 1.6-ból se nagyon csinált senki akkoriban 120 lovas alapmotort. Ezek fényében értettem a kihegyezettséget.
Pont az ilyen mókolások alapozták meg a "jóhírt".
Legalább a célszerszám-szükségletben egyetértünk :)
Amúgy szerintem, kb. mindenhez kell a megfelelő szerszám, még egy szög beveréséhez is. Mert be lehet ütni féltéglával, de azért az nem jó :)
Pont az ilyen mókolások alapozták meg a "jóhírt".
Legalább a célszerszám-szükségletben egyetértünk :)
Amúgy szerintem, kb. mindenhez kell a megfelelő szerszám, még egy szög beveréséhez is. Mert be lehet ütni féltéglával, de azért az nem jó :)
Csabo2205-10-2019 10:55:41 // 54573
Az, hogy szar a TS (szijas), azt mondjuk én személy szerint még jól összerakott vezérléssel is tartom.
Hogy kihegyezett -e? Haaat...
25 éves 2 literes (pl) Opel motor is tudta ezt a teljesítményt 4 gyertyával, vezmód és balansz tengely nélkül.
Azt viszont tény, h a TS-hez valóban kell a célszerszám.
Hogy kihegyezett -e? Haaat...
25 éves 2 literes (pl) Opel motor is tudta ezt a teljesítményt 4 gyertyával, vezmód és balansz tengely nélkül.
Azt viszont tény, h a TS-hez valóban kell a célszerszám.
Liquid05-10-2019 10:37:51 // 54572
Hú gyerekek, kezdődik megint :(
Ha az ember otthon szerel, akkor legyen már annyi benne, hogy beszerzi (megveszi, béreli, kölcsönkéri, ellopja, kinek mi..) a szükséges célszerszámokat, és nem szemre, szívószállal, meg filctollal, kendácsol egy kihegyezett motort, aztán meg megy a vakarózás, hogy szar a TS.
Ha az ember otthon szerel, akkor legyen már annyi benne, hogy beszerzi (megveszi, béreli, kölcsönkéri, ellopja, kinek mi..) a szükséges célszerszámokat, és nem szemre, szívószállal, meg filctollal, kendácsol egy kihegyezett motort, aztán meg megy a vakarózás, hogy szar a TS.
Levee156SW05-10-2019 08:45:08 // 54571
En nem szeretnek itelkezni senki felett, es azt sem mindom,hogy mindenkinek legyen otthon tobb 10000-es Mitutoyo oraja (en is orokoltem az enyemet),de mar a 3000 ft-os Lidl digitalis tolomerobol is kicsiholhato 0.01-os pontossag, amivel +-1 fotengely fokra lehet allitani,ami meg mindig boven nem a szemmel lathato tartomany, de mar igen jol kozeliti a tutit.
Talan epp egy 2.0 TS szerepelt Totalcar eromeroben rosszul,aztan jol beallitott vezerlessel-volt kozte valami 30 loero...
Talan epp egy 2.0 TS szerepelt Totalcar eromeroben rosszul,aztan jol beallitott vezerlessel-volt kozte valami 30 loero...
farki04-10-2019 09:58:25 // 54570
Tutti +old6ó!
Fel kéne támasztani a kendács szakkört...😂😂😂
Fel kéne támasztani a kendács szakkört...😂😂😂
Levee156SW03-10-2019 20:23:03 // 54569
Mar bocs,de remelem ,ezt te sem gondoltad teljesen komolyan?
A szij bordazata itt arra valo,hogy a rogzitett vezermutengelyen fellazitott fokolokerek oda alljon be lehuzas elott, ahova a _pontosan_a holtponton allo fotengely, es a _jol beallitott_ feszito mellett kell neki.
(Aztan ha utobbi 1-2 atforgatas utan mast mutat, pontositott beallitas utan ujra ellenorizendo az elobbi is.)
A szij bordazata itt arra valo,hogy a rogzitett vezermutengelyen fellazitott fokolokerek oda alljon be lehuzas elott, ahova a _pontosan_a holtponton allo fotengely, es a _jol beallitott_ feszito mellett kell neki.
(Aztan ha utobbi 1-2 atforgatas utan mast mutat, pontositott beallitas utan ujra ellenorizendo az elobbi is.)
bega198603-10-2019 11:39:46 // 54568
Én 156 2.0TS motornál kivettem a gyertyát az 1. hengerből, beletettem 1 műanyag szívószálat és azzal néztem szemre. Látszik amikor már nem emelkedik tovább. Ha a vez.tengely rögzítve van a gyári szerszámmal, akkor a szíj bordázata a minimális hibát kihozza, nem lehet félretenni annyival, fogod látni, hogy passzol vagy sem.
_ÁRPÁD_03-10-2019 10:59:20 // 54567
Indítás előtt 13bar a nyomás, amikor indítózok felmegy 450-500bar-ra . Amikor leallitom , lassan vissza esik 20 bar alá.
Levee156SW02-10-2019 22:41:49 // 54566
Az 4x98?
Remek ketszinu Teledialjaim vannak 166-rol friss fennyel,5x108-ban. :D
(Csak azert irom le, mert amugy tok el tudnam kepzelni Mito-n.)
Remek ketszinu Teledialjaim vannak 166-rol friss fennyel,5x108-ban. :D
(Csak azert irom le, mert amugy tok el tudnam kepzelni Mito-n.)
Levee156SW02-10-2019 22:39:30 // 54565
Kirakva pici pogacsaval az ET-t az acelfelnis szintre nagyon finom eddig - talan annyi, hogy kis sebessegnel tud nagyon buta orrturasokat,es valahogy nem jon magatol, hogy nyomja a gazt az ember olyankor,pedig siman rahuzza magat az ivre...meg meglatom, mi lesz, ha 1-2 centivel lejjebb megy az eleje, meg kap egy futomuallitast-az biztos,hogy az alap gyari alufelnis ET-n nyalja elol a belsejet. (195/60-15-nel., ami a gyari 185-65-15 valtoja,amitol meg a 195/55 16 egyyaltalan nem esik messze-sot - nem is ertem, hogy lehet gyari meret a 185-65-15 es a 205-55-16 is.)
Marklar15502-10-2019 22:11:05 // 54564
Mert 156-ra 205/55R16 illik.
A 195/55 se az igazi.
A 195/55 se az igazi.
Helgi02-10-2019 19:45:20 // 54563
Most 195/46R16 van fent, nagyon jó vele az autó. Igaz, az utakon a gödröket óvatosan veszem.. .. és meg is van ültetve 4cm-rel. Jól szét van húzva a felnin. Viszont azt sem akarom, hogy a felnin nézve a gumit, az a felni síkjától kívülebb essen. Gondoltam a 45-ről felmegyek 50-re, hogy a gödrök ne kezdjék ki a felnit. Eddig nem látok rajta hibát, nem is akarok. Ezért jött szóba a 195/50R16 és a 205/50R16.
farki01-10-2019 21:37:18 // 54562
Üdv!
MITO-ra keresek 16-os felniket télire.
Valakinek sufniban/padláson négy darab?😳
MITO-ra keresek 16-os felniket télire.
Valakinek sufniban/padláson négy darab?😳
Levee156SW01-10-2019 19:10:56 // 54561
RomeoOne01-10-2019 19:04:09 // 54560
Nem arra gondolt, hanem hogy a gumi oldalfala hogy álljon. Azt a felni és az abroncs szélességének viszonya határozza meg. Az ET azt mondja meg, hogy a sárvédőívhez képest hol lesz a felni széle.
RomeoOne01-10-2019 19:03:05 // 54559
De lehet direkt nagyobb kerékátmérőt akar, hogy ne érjen le vagy ilyesmi.
Marklar15501-10-2019 17:17:35 // 54558
ET függő, hogy oldalt mennyire lóg ki.
Marklar15501-10-2019 17:16:11 // 54557
Ne torpedózz :D
205/45R16"
205/45R16"
Helgi01-10-2019 11:41:30 // 54556
Sziasztok!
146-nál a 7x16-os felnire mekkora gumit használtok? Jelenleg 195/45 van, de gondolkodom a 205/50-ben, vagy 195/50-ben. A 205-ösnél annyi fenntartásom van, hogy nem szeretném ha a felnin kívülre is kiérne, tehát max egyenesen, vagy kúposan álljon. Tapasztalat?
146-nál a 7x16-os felnire mekkora gumit használtok? Jelenleg 195/45 van, de gondolkodom a 205/50-ben, vagy 195/50-ben. A 205-ösnél annyi fenntartásom van, hogy nem szeretném ha a felnin kívülre is kiérne, tehát max egyenesen, vagy kúposan álljon. Tapasztalat?
_ÁRPÁD_30-09-2019 21:58:30 // 54555
Holmap meglesem a nyomást is akkor...
Piritu - 1.000.00030-09-2019 21:52:18 // 54554
Mindig izzít, még járó motornál is egy ideig.
Emlékeim szerint a 159 topikban egy időben téma volt az izzítás meghekkelése meleg időben, mert kevés a gyári melegítés.
Még diagolni kellene az üzemanyag nyomást indításkor.
Emlékeim szerint a 159 topikban egy időben téma volt az izzítás meghekkelése meleg időben, mert kevés a gyári melegítés.
Még diagolni kellene az üzemanyag nyomást indításkor.
_ÁRPÁD_30-09-2019 21:49:06 // 54553
Igen, de nem is kéri még nincs hideg. Kb 24 fokban volt a többszöri kísérlet.
Piritu - 1.000.00030-09-2019 21:34:40 // 54552
Próbáltál már többször izzítani?
_ÁRPÁD_30-09-2019 21:11:22 // 54551
Sziasztok! Valakinek volt már dolga ilyen jelenséggel, (159 2.0 JTDM 170 Le) ha napokig nincs beindítva akkor nagyon sokáig kell köszörülni hogy beröffenjen. Akksi jó, hibakod nincs. Szürők mind kicserélve. Porlaszto csúcsok korrekció 1.0 alatt van.
Előre is köszi a segítséget.
Előre is köszi a segítséget.
Gabrolo28-09-2019 13:04:40 // 54549
Sziasztok!
166 2.4jtd 10v szerintetek ez a két cső hova való? Esetleg valaki tud képet küldeni róla?
Köszi!
166 2.4jtd 10v szerintetek ez a két cső hova való? Esetleg valaki tud képet küldeni róla?
Köszi!
pettinke27-09-2019 09:47:09 // 54548
próbálhatsz trükközni, hogy szemre nézed a felső holtpontot, de könnyen el lehet szúrni, nagyonis ajánlott az óra, ha nincs rutinod előző 100 esetből.
Levee156SW27-09-2019 09:02:27 // 54547
Mivel ez egy korahoz kepest viszonylag kihegyezett szivomotor, ahol 10-20% teljesitmeny is mulhat a vezerles hibatlan beallitasan en megadnam magam azt az eselyt,amit az ora jelent legalabb az egyik lehetseges hibaforras kikuszobolesere.
Ami otlet szinten beugrik meg most, az a fotengely jelado szora birasa (elvegre az ecu is az alapjan dolgozik), csak a modjat nem tudom (mivel valoszinuleg indukcios-hallnal rgy multimeter is eleg lenne),ill. nem 100%,hogy a 0 fokot jelzi.
Ami otlet szinten beugrik meg most, az a fotengely jelado szora birasa (elvegre az ecu is az alapjan dolgozik), csak a modjat nem tudom (mivel valoszinuleg indukcios-hallnal rgy multimeter is eleg lenne),ill. nem 100%,hogy a 0 fokot jelzi.
Juve15626-09-2019 22:04:44 // 54546
Üdv! Sikerült beszerezni a vez rögzítőt. Az órás beállítás mindenképp szükséges a holtpont beállításához? Nem lehet azt máshogy vagy mással megoldani?
Leewyke20-09-2019 18:41:09 // 54545
Sziasztok, koszonom mindenkinek a segitseget. Valoban a hutoviz tartallyal volt a gond. 😊
Juve15618-09-2019 14:56:03 // 54543
Levee156SW18-09-2019 07:23:20 // 54542
Fuvokabol 18.000 ft az uj szett-annyiert szerintem megeri.
Az olajallo csore azert nem art ranezni az elejen,mert elkepeszto dolgok vannak - de ha NOS a cucc,talan nem 2-3 ev alatt reped szet.
Ezek eleg nehezen hajlanak, a PCV szelepet ne feszitse kicsit sem,mert annak harmatgyenge a ket pattano kotese.
Vezrogzitom van kolcson is akar(de en a legolcsobb zoldet vettem meg, es nem tudom, mennyire kell a ket T-nyelu kutyu-en csak a nyulast szeretnem ellenorizni/utanallitani igy felidosen),ha ossze tudjuk hozni a logisztikat - azert jelzem,hogy a vezerlesmodosito leszedese sem egy egyszeru matek, ill. legalabb egy felujitokeszlet szerintem ahhoz se art,ha mar szet van boritva.
(Meg ugye merooras felso holtpont beallitas osszerakaskor, feszito iteralgatasa, ilyesmik.)
Az olajallo csore azert nem art ranezni az elejen,mert elkepeszto dolgok vannak - de ha NOS a cucc,talan nem 2-3 ev alatt reped szet.
Ezek eleg nehezen hajlanak, a PCV szelepet ne feszitse kicsit sem,mert annak harmatgyenge a ket pattano kotese.
Vezrogzitom van kolcson is akar(de en a legolcsobb zoldet vettem meg, es nem tudom, mennyire kell a ket T-nyelu kutyu-en csak a nyulast szeretnem ellenorizni/utanallitani igy felidosen),ha ossze tudjuk hozni a logisztikat - azert jelzem,hogy a vezerlesmodosito leszedese sem egy egyszeru matek, ill. legalabb egy felujitokeszlet szerintem ahhoz se art,ha mar szet van boritva.
(Meg ugye merooras felso holtpont beallitas osszerakaskor, feszito iteralgatasa, ilyesmik.)
Juve15617-09-2019 19:53:16 // 54541
Hali! Sikerült csövet szerezni persze nem gyárit! Egy Lada boltba sikerült olaj álló csövet venni, teljesen jó rá! Veztengelyt rendeltem egy bontott darabot ami teljesen jó állapotban van! Most Veztengelyt rögzítő nézek hogy ki tudjam cserélni, mert ez az egy "szerszám" hiányzik hozzá! Megnezem a majd a hengerfal olajozot is és csut vagy péntek a szerelő ranez az olajnyomasra (megmeri) a kopás miatt! A hengerfal olajoz fúvókat lehet tisztítani vagy inkább új amit érdemesebb? Köszönöm a segítséget
Levee156SW17-09-2019 11:23:11 // 54540
Hali,
a cső lesz az egyszerűbb-ide bármilyen hő-és olajálló, belül az eredetivel azonos keresztmetszetű darab megteszi - leginkább szilikon, esetleg szöveterősített kivitel, vagy lágy PVC - de azt egyszer felrakva nem nagyon érdemes mozgatni, mert felveszi a csonkok formáját, és később egyre rosszabbul zár.
Ha már úgyis le van bontva, nézd meg a PCV szelep állapotát.
Új már nincs belőle, tehát ezt kell kitakarítani,ha nagyon le van olajosodva (ez esetben egy kartergáz-lecsapató beépítésénn is érdemes elgondolkodni.)
Lényeg, hogy könnyen járjon benne a golyó, ne ragadjon a trutyiba. Beindításkor úgy kell viselkedjen, mintha falsot szívna- a szelepnél nagy vákuummal (gyári értéket itt sajnos nem tudom).
A vezérműtengelyen ez sajnos az a kopás, amiről írtam -természetesen a keverékképzés is elmegy tőle, hisz abba a hengerbe nem jut annyi levegő, mint a többibe, így a befecs-kompenzáció is állítani kell - amíg van hova-illetve a járásegyenetlenség csökkentése végett az összteljesítmény fog lecökkenni.
Ami itt fontos, hogy egy sima cserén túl (fiatalkatreszek.hu-t ajanlom kiindulo pontnak) érdemes megnézni, hogy alul a hengerfalolajzó fúvókák voltak-e cserélve.
(Ez egy (négy) hasonló rugós-golyós szelep, mint a PCV, nyitott állapotban szeret leragadni, és akkor nem jut elég olajnyomás fentre miatta->tengely elkopik.
Ha 1-2 nap után csattognak a tőkék hidegindításkor, szinte tuti, h elmaradt a dolog - a gyári előírás 120.000 km lenne.)
a cső lesz az egyszerűbb-ide bármilyen hő-és olajálló, belül az eredetivel azonos keresztmetszetű darab megteszi - leginkább szilikon, esetleg szöveterősített kivitel, vagy lágy PVC - de azt egyszer felrakva nem nagyon érdemes mozgatni, mert felveszi a csonkok formáját, és később egyre rosszabbul zár.
Ha már úgyis le van bontva, nézd meg a PCV szelep állapotát.
Új már nincs belőle, tehát ezt kell kitakarítani,ha nagyon le van olajosodva (ez esetben egy kartergáz-lecsapató beépítésénn is érdemes elgondolkodni.)
Lényeg, hogy könnyen járjon benne a golyó, ne ragadjon a trutyiba. Beindításkor úgy kell viselkedjen, mintha falsot szívna- a szelepnél nagy vákuummal (gyári értéket itt sajnos nem tudom).
A vezérműtengelyen ez sajnos az a kopás, amiről írtam -természetesen a keverékképzés is elmegy tőle, hisz abba a hengerbe nem jut annyi levegő, mint a többibe, így a befecs-kompenzáció is állítani kell - amíg van hova-illetve a járásegyenetlenség csökkentése végett az összteljesítmény fog lecökkenni.
Ami itt fontos, hogy egy sima cserén túl (fiatalkatreszek.hu-t ajanlom kiindulo pontnak) érdemes megnézni, hogy alul a hengerfalolajzó fúvókák voltak-e cserélve.
(Ez egy (négy) hasonló rugós-golyós szelep, mint a PCV, nyitott állapotban szeret leragadni, és akkor nem jut elég olajnyomás fentre miatta->tengely elkopik.
Ha 1-2 nap után csattognak a tőkék hidegindításkor, szinte tuti, h elmaradt a dolog - a gyári előírás 120.000 km lenne.)
Cserkó16-09-2019 10:31:15 // 54539
Szia Livi,
Mocsiran András,Hexagon autó,Kozármisleny, 0630 966 8548. Egyetlen gond van vele, általában tele van:) Korrekt srác.
Mocsiran András,Hexagon autó,Kozármisleny, 0630 966 8548. Egyetlen gond van vele, általában tele van:) Korrekt srác.
NGC16-09-2019 08:13:10 // 54538
Köszönöm! igen, kontakt hibára gyanakodtam már én is, mert a lambda és a turbó csatlakozója is egy csokira megy, ha jól tudom. Viszont a hűtővíz folyást nem magyarázza. Még egy kis segítség, hogy hidegen kis gázadásnál finoman rángat.
berobbantam16-09-2019 06:21:19 // 54537
Szia
Szerelőt nem tudok de cseréld ki a tágulási tartály kupakját is.Be szokott gyógyulni benne a szelep és azért nyom szét valamit.
Szerelőt nem tudok de cseréld ki a tágulási tartály kupakját is.Be szokott gyógyulni benne a szelep és azért nyom szét valamit.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
661
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?