Forum >> Szerelőműhely

Csontdaráló17-01-2020 12:09:22 // 54735
Na igen, ezt lenne jó tudni, hogy gyárilag, mikor szabályozza a szívócső hosszát, illetve mikor fokolja el a szívótengelyt :)
Levee156SW17-01-2020 11:31:25 // 54734
Szivocsohosszal is varial, gazpedalallastol is fugg, hogy mikor melyik melyik allasban van. A 4 lehetseges variaciobol 3 biztosan elofordul.
Juve15616-01-2020 18:01:06 // 54733
Üdv! Ma nap kész lett az autó! Generátorral volt baj! A kiszerelést a szívósor lebontásával csináltam, kb 3 óra alatt meg volt a leszerelés. Amíg a generátoros megcsinálta addig cserélve lett a 2-es henger befecskendezője! (előtte kompresszió mérés lett csinálva a négy hengerben mind a négyben 12,5 bar volt) Majd 1 óra alatt végzett vele a srác és lehetett össze szerelni, ez egy kicsit tovább tartott. Kb. 10 km mentem vele a hibajel (P0300, P0302) nem jött vissza. De hidegen indításkor nem volt erő az illetve ha elindultam nagyon pörgetni kellett, hogy ne fulladjon le az autó. Így cserélve lett a légtömegmérő gyári Bosch-ra. Az autó már hidegen is jó, illetve "minta" egy két ló vissza jött volna. Remélem most rendben lesz az autó!
Csontdaráló16-01-2020 16:02:43 // 54732
Srácok! Vezérlésmódosító ügyében lenne kérdésem. Ahogy egyre többet járok a kocsival, úgy veszem észre, hogy a variátor kb 5500-as fordulatnál fokolja el a szívóoldali vezérlést. Akkor hallani, hogy más lesz a kocsi hangja, illetve meg is indul még egy kicsit. Ez normálisnak tekinthető? Csak azért kérdezem, mert kb 1000 km-rel ezelőtt cseréltem a variátort, vezérlést, és tudtommal 4500 körül kéne elfokolnia. Vélemény? Az alany továbbra is egy GTV 916, 2.0 JTS motorral. Köszi a válaszokat előre is!
Juve15614-01-2020 10:40:22 // 54731
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy a képen látható befecskendezo kell a 156 JTS-be (166LE)? Hátha valaki már szerelete ki! Mert mintha a neten "több" fajta lenne!
_Ata_13-01-2020 14:59:42 // 54730
Én is rendeltem már pl. a lengőkarokat, nem volt vele problémám
Csontdaráló13-01-2020 14:27:23 // 54729
és ha visszatöltöd a németet? lementetted a régi filet?
Mito73812-01-2020 18:58:01 // 54728
Blue and me szakértőt keresek 2009-es MiTo-m rendszerének újjáélesztéséhez. Eddig jó volt minden, csak a német nénit akartam angolra cserélni. Hiába a blueandme.net-ről letöltött angol nyelv, most english unavailable üzenettel semmi sem működik.
Petya196812-01-2020 17:33:29 // 54727
Szia!

Kollégáim már rendeltek off-os autókhoz és minden ok volt a termékkel.
Gabesz16612-01-2020 17:24:40 // 54726
Sziasztok!
Rendelt már valaki az autodoc-rol?
Vélemények?
Juve15609-01-2020 17:00:33 // 54725
Köszönöm a segítséget, mindenkinek! Reggel megnézem, ma sajnos estig meló van!
Csontdaráló09-01-2020 14:33:21 // 54724
Bocsánat, nem zártam ki minden hibalehetőséget :) Csak leírtam én mit csinálnék.
pettinke09-01-2020 14:29:11 // 54723
... én még megnézném a testkábel másik végét is
Csontdaráló09-01-2020 14:23:58 // 54722
én megpucolnám a sarut, aztán megkenve némi rézpasztával visszaraknám. Ha még mindig ugrál a töltés akkor kábelszakadást kell keresni, a leírásod alapján.
Juve15609-01-2020 07:43:47 // 54721
Tegnap megmozgattam az akkumulátor sarukat és helyre állt a töltés. Eltűnt a vissza jelző ikon és vissza ment 14V-ra a töltés. Ma munkába jövet megálltam tankoltam majd indítás követően ismét világított a töltés jelző, mérek és 11, 8 V! Újra megmozgattam a sarukat a kijelzőről eltűnt a töltés visszajelző ikon azonban maradt a 11, 8 V feszültség. Lehet akkumulátor probléma vagy így is generátor?
Csontdaráló08-01-2020 18:09:20 // 54720
Ha nincs töltés akkor nem jó. Lehet, hogy nem gerjed fel. Most így nem tudom van-e külön gerjesztése. Ezt egyszerűen tudod ellenőrizni: meg kell nézni hogy kb 3000-es fordulaton van-e töltés? Ha nincs, akkor le kell szedni, átnézni. A fesz szabályzót kizárhatjuk. Meg kell nézni a szénkeféket, csúszógyűrűt. Általában ezek szoktak elkopni. Ha ezek rendben vannak akkor nagyobb a baj, rá kell tenni egy próbapadra. De egyszerűbb/olcsóbb lehet, ha veszel egy bontottat, vagy felújíttatod egyből.
Juve15608-01-2020 15:19:12 // 54719
Újabb "kis" probléma jött elő! Nincs töltés az autón! Járó motornál nem megy fel a feszültség az akkumulátoron! 11,9V,elvileg 14V-ig kB fel kéne menni! Hogy lehet még a generátort ellenőrizni, hogy jó e? Mert elég macera leszedni!
Levee156SW06-01-2020 12:22:12 // 54717
Igen,az eleg fajdalmas - eleve a szivosor levetelehez meg kell billenteni a motort, ill. gyari eloiras szerint ha lekerul a railcso, utana uj injektortomiteskeszlttel, es uj nagynyomasu csovel (ami a szivattyutol jon) kell osszerakni.
En is a nyomasveszesegmeressel kezdenem, ill. nem.tudom,benzinbol olajbol miket kapott az utobbi 5-10000 km-ben, de arra is erdemes figyelni,hogy
-az 5000 km-enkenti injektortisztito adalekot meg a folyamatos OMV100 mellett is eszrevenni (egyetlen furat van a fuvokan, igy nem kicsit erzekeny)
-alul a hengerfalolajzo fuvokak gyari eloiras szerint 120.000-kent cserelendok ennek az elmaradasa tobbfele hibat okozhat -nalam 2-3000 km-enment katalizator.hatasfok hibat dobalt,mert fosta felfele az olajat,ha kellett,ha nem-de cserebe el is engedte leallitas utan,igy 2-3 nap utan imditva mindig megszolaltak a hidrotokek. Ennyi erovel el tudok kepzelni egy gyuruletapadasos kompressziovesztest is.
Juve15606-01-2020 09:21:11 // 54716
60ezer km ezelőtt lett cserélve az összes szelep, hidro, stb..! Emiatt gondolnám, hogy azt cserélném meg! De ki tudja lehet, hogy az a baj!
pettinke06-01-2020 08:50:39 // 54715
egyszerübb dolog kompressziót mérni ... még ha fél is az ember a végeredménytől ...
Juve15605-01-2020 20:40:19 // 54714
Kíváncsi leszek, hogy mi lesz a vege:-) Az injektor kiszedese nehézkes művelet? Sok mindent le kell bontani hozzá? Mert gondoltam akkor megcserelnem őket!
Levee156SW05-01-2020 12:40:28 // 54713
Hat, ha a nyomasvesztesegek(kompresszio) rendben vannak, akkor kb. az injektor marad...
Juve15604-01-2020 13:24:44 // 54712
A hibajelző lámpa villog a műszerfalon majd kialszik!
Juve15604-01-2020 13:22:14 // 54711
Nekem is azzal volt betekerve. Na de egy hiba még mindig jelen van: P0300 illetve P0302! Gyújtótrafót átcseréltem egyik hengerből a másikba, hiba marad a fenti! Gyertyát átcseréltem egyikből másikba, hiba megint marad! Megnéztem ismét a vezetékeket min a 4 db gyújtótrafó csatlakozónál mindegyik vezeték jó, nincs sehol szakadás (multiméterrel néztem)! Még hol lehet a hiba, hogy a P0302 hibát jelzi?
Levee156SW03-01-2020 12:43:22 // 54710
Hat artani biztos nem fog neki. :)
A gegecsovecskek nalam is lemallottak, en aluszalaggal bandazsoltam, hogy a tukros hovedelem megmaradjon.
(Kaptam ra #szokekapitany ertekelest is, de a kinezetnel jobban erdekel,hogy mukodik.)
Juve15602-01-2020 21:29:35 // 54709
Több helyen el volt szakadva, törve a szigetelés a vezetéken illetve több helyen mintha oxidálódott a vezeték. Gondoltam újra húzom !
Juve15602-01-2020 21:28:23 // 54708
Köszönöm szépen
Csontdaráló02-01-2020 15:24:37 // 54707
Az ilyen rejtélyes hibáknál én mindig karburátorra gyanakszom. Ha szelephézag lenne, akkor nem csak hidegen lenne probléma az indítás. Gyanús nekem, hogy elment a szinkron, illetve a tömítések sem lehetnek már 100%-osak. Egy üveggyertyával vagy gázelemzővel be kéne vizsgálni/szabályozni. Szinkronteszter is kelleni fog.
Bpali01-01-2020 08:48:46 // 54705
Sziasztok!
Valaki tud segíteni?
A klíma panel egyik pillanatról a másikra nem működik. Egyedül a hátsó ablakfűtés reagál. Nem találtam erre vonatkozó biztit, pedig reménykedtem...
Levee156SW30-12-2019 18:58:19 // 54704
Bosch skala szerinti 6-7.
(Amugy ez is az ajanlott hozza, a 7 inkabb a sok varos,keves lakatlan, a 6 meg a forditottja. Most WR6DC-k vannak benn.)
Csontdaráló30-12-2019 11:44:27 // 54703
A hideg gyertya mit jelent? 5-ös hőérték?
Levee156SW29-12-2019 09:52:39 // 54702
Ja es azota tul vagyunk 1-2 kalandon,ami kozbn boven kiderulhetett volna,ha hengerfejes (pl. Mont Ventoux nyaron, 2 emberrel+ovvonalig rakva csomagokkal,kb. vegig 2.-ban)
Levee156SW29-12-2019 09:49:43 // 54701
Off autorol van szo, es teny,hogy hutofolyadek is lehetne,mert egyszer tunt el valamennyi a tagulasi tartalybol (vagy egy futoagi legbuborek jott ki)-de ratoltes utan tobbet nem, es mind a 4 hengernel latszott, foleg a gyertyakon es a kipufogoszelepeken.(Szivotorokbol es az uzemanyagrendszrr egyeb reszeibol valoban enni lehetett volna - 25% etanol +75% 98-as aranynal.)
Aranylag hideg gyertyakat hasznalok benne, forszirozott orszagut vagy autopalya kell az ontisztulasuk beindulasahoz.
Levee156SW29-12-2019 09:43:13 // 54700
Hello
btw. kimerted a problemat,vagy csak ranezesbol ijesztett meg a vezetekek allapota?
Meglepo,de ahhoz kepest,ahogy kineznek,nagyon ritka az elektronikai hiba a testkotesek oxidaciojan tul.
Csontdaráló27-12-2019 18:34:16 // 54698
Etanolnál vörös lerakódás? Én még nem láttam olyat. Etanolnál járva csak tisztább motoron volt. Fém tiszta szelepek és dugattyútetők. Az a vörös lerakódád nem tudom mi, de nem az etanolból van.
kisityu27-12-2019 16:59:31 // 54697
Hali.
A csatlakozó két szélén lévő téglalap alakú nyílásba egyszerre betolsz egy oda illő lemez darabot, az összenyomja az érintkező rögzítő "szárnyait". Közben hátrafelé kihúható az érintkező a a házból. A képről nem derül ki,hogy van e a vezeték és a ház között gumitömítés de valószínűleg van. Akkor egy kicsit nehezebben indul meg. Azért ne szakítsd szét🙂.
Juve15627-12-2019 15:49:57 // 54696
Sziasztok! Tudna valaki segíteni, hogy a képen látható csatlakozót, hogy lehet szetszedni? Vezetékeket szeretném kiszedi és újat kötni be! 156 JTS gyujtotrafora megy a csatlakozó! Köszönöm
Levee156SW27-12-2019 11:40:51 // 54695
Udv, nem ismerem a konkret motortipust, igy csak altalanossagokat tudok javasolni.

-ertelmes benzint tankolnek (ez mara ilyen koru autoba kb. kizarolag az OMV100),es atneznem az uzemanyagrendszert

-megneznem hogy az ilyen nemindulos esetekben szikra van-e, es ha mar ott jarok,ellenoriznek kompressziot/nyomasveszteseget is.

-ellenoriznem a vezerles/gyujtasidozitest (ha utobbin van mit)-elobbibe beleertve a megfelelo hezagok beallitasat is
ÁdidiGaga (il hempescattore)26-12-2019 14:57:07 // 54694
sziasztok!

motorbelsőben (is) jártas szaktársak segítsége,tapasztalata kellene..

előzmény:
-2001ben vettem 137e-rel a 11 éves SW(33) autómat 1.35 boxer

-vagy 2004-ig utcán állt, legnagyobb hidegben is beindult valahogy...

-onnan garázs- bár családi ház udvarán fűtetlen szutyok.2009re belefutottam a válságba, BH kerék környéke szétrohadva - nem toltam át év végén a vzsgán, vettem egy bérletet, :-p
onnan 2014.ig állt (a motor 2013 végén lett újraindítva először), gyakorlatilag minden fel lett rajta újítva/cserélve, a motorblokk és a hengerfej kivételével

-azóta viszont panelgarázs (kvázi fűtött) és folyamatos használat , megjárta a bolgár és a horvát tengerpartot, 2X olasz őshazát, azonban..

amióta megint nyúzzuk, minden szabadban töltött téli (hideg) éjszaka (szállodaudvar pld.) egy rémálom, mivel olyan 3-4 fok alatt az alábbi a hidegindítás:
-ha végre elkapja, 1-2 (sztem csak 1 :-p) henger indul be, azon zakatol de

-szívatóra lefullad
-gázadásra lefullad
-gázelvételre egy darabig elzakatol aztán leáll :-(
Az egyetlen ami segít, hogy a gázt ütemesen és főleg ügyesen megfelelő ritmusban pumpálva fenntartható ez az egyhengeres járat majd 1Xcsak egy idő után végre hirtelen egy ütésre begyullad a többi henger - felpörgethető a motor és onnan akár le is állítható, amíg vissza nem hűl pöccre indul :-o

Ritka idegesítő, nagyon jó lenne a végére járni...

Két adalék ami esetleg érdekes lehet:
-régen 10w40 volt benne, a Nagy Felújítás utántól Selénia HPX 20-50 az olaja neki

-ez nem az eredeti motorja, hanem egy méretre ugyanolyan 1351es boxer ,87 körüli , még nem hidrotőkés hanem szeleplapkás , ezeknek lapkáknak a kiszedése-cseréje sajnos szintte az egyetlen fehér folt az autószerelési tudományom térképén-nem nagyon volt vele foglalkozva 2014 óta, akkor mértem és egy szelep kivételével mind jó volt

természetesen akár erről akár más dologról bizonyosodik hogy jó eséllyel köze van a dologhoz, nem leszek rest nekiállni - de tényleg nem tudom mi lehet a baj :-(

kösz minden tippet!
Levee156SW25-12-2019 10:23:14 // 54693
Amit az etanol az egesterben muvel a motorral,azt nem koszoni meg. (Vastag voroses koksz a gyertyakon,kipufogoszelepen, dugattyuteton.)

Lehet, hogy egy tobbet kihasznalt teljesitmenyu, gyujtasban, gyertya hoertekben hozza allitott motorral OK, de csak ugy beletankolni egy utcai autoba nem igazan.
Csontdaráló24-12-2019 13:29:15 // 54692
Én egy kicsit bánom, hogy nincs már E85. Sokat jártam jártam vele, szerettem. Főleg a magas oktánszáma, a kedvező ára, és a tisztító képessége miatt. Anno felesben tankoltam még az Octaviába (1.4 benzin), sokkal csöndesebb volt tőle. Kúra jelleggel ezt a kocsit is meghajtanám vele néha, de sajnos nincsen már. Lehet megpróbálom ezt az injektor tisztítózást, hátha.
Levee156SW24-12-2019 13:19:13 // 54691
En a 95-ost kerulnem,foleg miota sok benne az etanol.
Az 5000 km-enkenti extra STP injektortisztitot mar emlitettem.
Egy ultraszegeny keverekes alapjarat nincs arra felkeszitve,hogy esetleg random vizet is kap (bar ahogy mondod, pont melegen stabil)

Gyertyabol is inkabb az NGK a preferalt, de vegulis a szikra az szikra.

Mivel ez a motor EGR nelkul tudja az EURO4-et, a szeleposszenyitasokkal varialtak ugy, hogy a toltetcsere hatasfoka "el van rontva" -ehhez egy eleg nagy fojtasu kipufogorendszer tarsul (hogy legyen alul nyomatek), igy a vegeredmeny az,hogy alapjaraton mire kijut a gaz,mar siman kicsapodhat a vizpara belole.

A muanyag vizcsovet+1-elem,nalam is annak a csereje segitett.
(Amugy nalam is csinalja neha bemelegedesi szakaszban,hogy random nagy vizpara jon hatul, de az oka nincs meg,mivel tok kovetkezetlen. Az biztos,hogy mar onmagaban a kozvetlen befecskendezes indikalja a dolgot, hisz a viz a reszecskekre csapodik ki.)
Csontdaráló24-12-2019 13:06:16 // 54690
MES az a multiecuscan? Olyanom még nincsen sajnos :( PCV szelep tiszta, új Bosch Super 4 gyertyák vannak, jobbik 95-ös benzint tankoltam frissen, újak a vez.tengelyek, hidrotőkék. Lamda érték 0,998. Kicsit tanácstalan vagyok. Igazából le sosem fullad és ha bemelegszik szinte meg is szűnik. Csak hát zavaró egy pöppet.
Daveee10 Ɨ|ѯ24-12-2019 13:03:04 // 54689
Ez a hidegen ingadozo alapjarat, kihagyas, lehet sokminden. Nezz mesben elo adatot, az sokat tud segiteni.
Csontdaráló24-12-2019 12:58:22 // 54688
A műanyag merev csövön pont ott mint ha láttam volna pár cseppet. Letöröltem, majd megnézem megint ha megyek a műhelybe. A kiegyenlítő tartály szerintem jól zár, mert meleg motornál fellazítva nagyobbat szisszen. Akkor majd figyelem ezt a merev csövet. Szóval azt mondod némi fehér füst/gőz normálisnak tekinthető melegen is (ilyen időben)?
Dante24-12-2019 12:42:15 // 54687
Helló!

JTS motornál úgymond "típushiba" hogy a műanyag vízcsővön (leömlő felett helyezkedik el, hengerfejre felcsavarozva) keletkeznek repedések ennyi idős korukra, és azokon keresztül ereszti finoman a vizet. Általában ott kezd el először haldokolni ahol a vastag gumicső jön ki belőle váltó felőli oldalon. Néztétek nem-e nedves ott?

Amúgy a JTS-nél normális hogy sok gőzt ereget a kipuffon, nekem volt hogy mögöttem álló autókat teljes egészében takart ki :)

Illetve nézd meg azt is, hogy a kiegyenlítő tartály kupakja jól zár-e, tartja-e a nyomást a rendszer, mert azon keresztül is tud lassan párologni..
Csontdaráló24-12-2019 12:11:31 // 54686
Srácok, ismét a segítségetekre lenne szükségem. Szöget ütött a fejembe egy gondolat, miszerint szeretett alfám hengerfejes. Az autó továbbra is egy GTV, 2.0 JTS motorral. A tünetek a következők: fogyogató hűtőfolyadék, egyre kevesebb fogy, de szemlátomást nem ereszt sehol. Főleg hidegen iszonyú fehér füst a kipufogóból, de átmelegedett motornál is van valamennyi alapjáraton. Az alapjárat hidegen ingadozó, mint ha néha kihagyna. Melegen nagyon stabil. Az olaj tiszta, nem trutyis (betöltőnél sem), a kiegyenlítőtartályban sincs olaj, sem buborék. A gyertyaképet még nem tudom, mert új gyertyák vannak a kocsiban, de amikor egyszer kiszedtem nem volt rajta fehér lerakódás. Mégis a fehér füstből arra gyanakodnék, hogy eszi a vizet. Menet közben nem látszik a tükörben semmilyen füst, csak alapjáraton. Eddig max 20 km-t mentem vele egyben, szépen húz, jól megy, üzemszerűen működik. Az előtétellenállás javítás óta a motor stabilan tartja a fix 88 fokos hűtőfolyadék hőmérsékletet.

Amik eddig cserélve lettek (hűtést és hengerfejet tekintve):

- hűtőradiátor
- termosztát
- vízpumpa
- összes hidrotőke, és mindkét vezérműtengely

A fentiekből kiindulva honnan tudom megállapítani, hogy biztosan eszi-e a vizet? És ha igen, tünetileg miben tér el, hogy ha a hengerfej vagy akár valamelyik henger repedt? Érdemes leszednem a hengerfejet, vagy menjek vele egy hosszabbat előtte? Előre is köszönöm a segítséget és boldog karácsonyt mindenkinek!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.