Forum >> Szerelőműhely

Liquid04-10-2020 11:07:08 // 54985
Nem hiszem, hogy az olaj lenne az ok, a 10W 40 teljesen jó a 2.0TS-nek. Én is azzal használtam (Selénia 20K AR)
Én is inkább valami másra gyanakodnék.
Előtte milyen olajat használtál? Nem vettél észre semmit az autó viselkedésén?
indi6904-10-2020 10:38:41 // 54984
Véletlen egybe esés, lambda szonda? Amúgy abba a motorba 10-60 as olaj kell
Levee156SW04-10-2020 08:38:31 // 54983
Szia, hat mondanam, hogy az uj olajjal biztos csendesebb, meg jobban veszi a lapot, es igy jobban is nyomod neki, de ahogy nezem,a 6100 nem is lehet 10w60, szoval en surgosen ledobnam, mert jo esellyel valami igen kellemetlen surlodasi helyzet all elo. Es/vagy az elfogyasztott benzin egy jelentos resze elotte jar kicsit az olajban is.
Amugy a motorba valo olajak kozott pusztan a futasi tulajdonsagok miatt ilyen 0.5,/nagyon max. 1 liter lehetne benzinfogyasztasban.
Az elozo toltet mi volt benne?
speer03-10-2020 09:19:31 // 54982
Sziasztok, olajcsere után. 2-3 literrel megnőtt a fogyasztásom. Valakinél hasonló jelenség? 147 2.0 ts. Motul 6100 kerűlt bele.
mgeri7629-09-2020 18:36:37 // 54981
köszi.
Ajánlás alapján rendeltem egy másik kábelt
Remélem az jó lesz mert van feladat rendesen :)
Levee156SW29-09-2020 10:07:16 // 54980
Reg dolgoztam mar vele, amit leirsz, abbol 2 dolog ugrik be:
-a 38 kbps mintha tul magas lenne az alkalmazott protokollhoz
-hardver oldalon ELM 327 -bol a valodi szokott mukodni, az is foleg 1.3-ig.
( Vegigmentem a kinai klonos-ellenallasforrasztgatos iranyon, de csak az ido ment vele - KKL switch kabel lett a vege.)
mgeri7628-09-2020 17:44:11 // 54979
van valakinek tapasztalat MES beálításban ? 4.6R1 a verziószáma, regisztrált. Win10 aatt fut , 64bit es a win.
Eddig enyire jutottam : interfészeknél , interfészek keresésére ezt írja : elm327 interface található a com4 porton, sebesség 38400 bps ez az interface elm 327 1.4 kompatibilis ! Megfelelően tud csatlakozni münden can modulhoz. Késletetés túl magas!!!
Hanyomok esz tesztet az interfész 1 en akkor ott jinden okét ír
Csabo2228-09-2020 13:16:41 // 54978
Zárakat fölösleges bántani, csak a szárat kell átcserélni a kulcsban.
Levee156SW28-09-2020 12:03:24 // 54977
Szia,

szerintem a muszer es az ECU jegyzi
(ket kozeli, de nem azonos szam - kicsit mashogy szamolhatjak, tippem szerint az ECU kozvetlenul sebessegjelbol, a muszerfal pedig abbol, hogy a leptetomotor melyik allasaban mennyi idot toltott el,ami belerak egy kerekitesi hibat),
amit leirtal az utan en a villogo palcikakra szamitanek a futott km kijelzes helyen - amit aztan egy proxy rendezes megold.
mgeri7627-09-2020 22:09:15 // 54976
Sziasztok.
alfa 147 1,9 dieselről lenne szó.
A kérdés az lenne, hogy a kilométer állást csak a mérőműszer jegyzi ? vagy a motorvezérlő is ? esetleg valahol máshol is jegyzi a futásteljesítményt ?

4 ajtósba , 140.e et futott autóba kellene átpakolnom 2 ajtósnak az elektronikáját úgy hogy a futásteljesítmény 140.e maradjon.
gondoltam átrakom a motorvezérlőt, komfortmodult, hozzá a zárakat és meghagyom az órát

Ez így működik szerintetek ?
Zselé22-09-2020 19:40:35 // 54975
Sziasztok,

Egy S.O.S segítséget szeretnék kérni - amennyire lehetséges..

Holnap korán reggel vidékre kell mennem, de a jószág elkezdett nehezen indulni. Töltés jó, nyugalmi fesz jó az akkuban. Korábban (úgy két éve) volt gondom az önindító testkábellel, erre gyanakszom most is. Akkor szerelőnél voltam, fogalmam sincs, hol keressem? A váltónál van talán?

159 2.0JTDM 136LE 2011

Köszi előre is!
Levee156SW15-09-2020 13:27:51 // 54974
Hat ez igy meg akarmi is lehet - ha mechanikusan rendben van a motor, en a szivooldali kokszosodas allapotat neznem meg eloszor.
(Sajnos ennel a GM blokknal nem ismeretlen a meleg hengerek kopasa, de nem celom a riogatas.)
bedix15-09-2020 06:18:30 // 54973
Üdv mindenkinek. Érdeklődnék esetleg valakinek TS alufedeles motorhoz van e PCV szelepje eladó. Sürgősen vevő lennék rá!!!!
Dominó13-09-2020 20:14:26 // 54972
Van egy 1.9es is talonban (-:
Bár el kéne adnom a hajtásláncot mert az patent csak a kasztni rohadtt el körülötte... sajnálom mert hónapokig állt és most is pöcc-röff.
Kazes☻13-09-2020 12:59:08 // 54971
Tudom, sovány vigasz, de nekem is van az 1,9 Td-n ott elől olyan csati, ami nem érkezik sehova... igaz, nekem még van benne gyári dugózás. Biztos valamely más változatnál használatos. :)
Dominó13-09-2020 12:21:44 // 54970
Jah... 155
Dominó13-09-2020 12:17:40 // 54969
Help!
Lassan a végére érek, van pár apróság még.
2,5 TD. Van két kóbor csatlakozóm aminek
nem lelem a helyét... elöl középen...
jackdonnelly13-09-2020 10:37:11 // 54968
hátha valaki tud segíteni...
159, 3.2 V6
alacsony fordulatról gyorsításnál (kb 1500-ről, 3-4-5 sebességben) villogó check engine, általában égve is marad. ha gyorsan visszaváltok, és kihúzatom, akkor nem marad égve. ha 1-től felfele csak 2,5-3ezer felett váltok el, nincs hiba. hibának minden esetben 2-es, 4-es henger gyújtáskimaradását írja be, gyertyák, trafók szinte újak, voltak cserélve, csere előtt-után is megvan a probléma.
köszi
Levee156SW09-09-2020 10:52:44 // 54967
Kicsit vicces az EPER-es abra, de a blokk aljan vannak, hengerenkent egy, kb a foto szerinti beepitesi helyzetben.
A cso spricceli a hengerfalra az olajat.
Piritu - 1.000.00009-09-2020 09:02:15 // 54966
lambda = 1 az ideális, nem a Volt
Csontdaráló08-09-2020 21:20:20 // 54965
Most nézem ezt az alkatrészt, amit linkeltél. Ez az olajpumpa és a blokk között van?
Csontdaráló08-09-2020 21:17:57 // 54964
Nem úgy van, hogy 1V az ideális, és ha ettől felfelé tér el a feszültség, akkor dús a keverék, ha pedig lefelé, akkor szegény?
[k i z z o]05-09-2020 08:07:59 // 54963
Az egy szélessávú lambda jel.
Petya196803-09-2020 12:54:13 // 54962
Már nem aktuális a kérdésem.
Levee156SW03-09-2020 09:21:14 // 54961
7744411:
https://fiatalkatreszek.hu/termek/Olajz%C3%B3cs%C5%91/25489
Az eltomodes nyilvan gazabb lenne,de pl. igy is tudja azt, hogy leallitas utan elengedi a nyomast, es a hidrotokek szarazon mennek a kovetkezo inditasnal kicsit. (Ill.a klasszik vezermutengely kopashoz sem biztos, hogy nincs koze)
Az olajlehuzo angol neve (oil _control_ring)szerintem kifejezobb-inkabb egy egyenletes elosztasnak mondanam,amiert felel - de ha fullafozik az anyagban (es mondjuk a gyurusor sem uj mar),hamar eleri a hatarait (nem beszelve arrol, hogy 110 fok korul a 10w60 is higul egy embereset,amihez nem is kell nagyon sietni).

(Az ECU sztem nalam is kevesebbet mutat, de az aranyokat ellenoriztem, es az stimmel.)
Csontdaráló03-09-2020 07:48:02 // 54960
A 2V lambda értékből.
[k i z z o]02-09-2020 20:00:00 // 54959
Miből látsz túldúsulást?
Petya196802-09-2020 18:37:50 // 54958
Sziasztok!

Segítséget kérnék!

Hogy tudom leszedni a váltógombot? Rendeltem újat és nagyon nem szeretném lecsapni magamat!
Van valami trükkje? Fl 166 2004- es évjárat.

Előre is köszi a segítséget!
Csontdaráló02-09-2020 12:57:28 // 54957
Teszteltem a MIL lámpát, és villog is. Tehát nincs leszigszallagozva, vagy ilyesmi :) A hibát most kiütöttem, nem változott semmi. Az alapjárat napi első indításnál mindig dadogósabb kb 1 percig, után kisimul. Gondolom ekkorra melegszenek be a szondák. A szondák csatlakozóit mindenesetre megpucolom.

A hengerfal olajozó fúvókák szinte biztosan nem voltak még cserélve. Annak mi a cikkszáma? Levenni a kartert nem egy kéjhömpöly, de megcsinálom, ha arról van szó. Viszont ha több olajat köpköd, az nem akkora gond, mint ha eltömődne, gondolom. Elvileg van egy olaj lehúzó gyűrű a dugattyún, ami le kéne takarítsa a felesleget.

Ha már itt tartunk, az miért lehet, hogy az ECU kilométer állása 10.000 kilométerrel kevesebbet mutat, mint a műszerfalé? Általában többet szokott...
Levee156SW02-09-2020 11:24:16 // 54956
Ha P0420/430 -ra nem vilagit a MIL, akkor ott mar valami szigszalagos tuning,vagy azzal egyenerteku van, hisz maga a MES is irja, hogy Light On - a kocsi alighanem veszuzemben megy ettol fuggetlenul, es igen ,picit olyankor dus biztonsagi okokbol (meg pl. nem hallani hideginditas utan, ahogy probal atallni az ultraszegeny alapjarati keverekre.)

Tesztelted magat a lampat MES-bol?

A tarolt hibaval annyiban erdemes foglalkozni, hogy egy kontakttisztitast, meg hajlitgatos rasegitest kapjanak a felso szondak csatlakozoiban az erintkezok, aztan kiutes utan mar nemigen jon vissza. (A leforrasztas nem javasolt, mert a kalibracios ellenallasok beallitotta parameterek elmaszhatnak.)

A P0420/30-at 10 esetbol 9,5-nel az okozza, hogy a remek Fiat hengerfalolajzo fuvokak nem voltak idoben cserelve (kb. 120.000 km),aztan fossa az olajat ha kell,ha nem -semmi koze tehat a katalizatorokhoz/lambdahoz, es igy nem is 30-300.000 ft-os jatek, hanem 18.
Csontdaráló02-09-2020 08:39:18 // 54955
Értem. És a túldúsítás? Elvileg lambda érték alapján szabályozza a keverékképzést a motor, és a lambda szonda méri is, hogy ez így dús, a vezérlő azonban mégsem szegényít. Ez így miért, vagy hogyan? Nem cserélnék lambda szondát, ha egyébként pedig jól mér.
[k i z z o]01-09-2020 18:58:37 // 54954
A katalizátor előttiek szélessávú lambda szondák a JTSnél, ha jól tudom. LSU 4.2. Nem relé kapcsolja a fűtést, hanem az ECU szabályozza. MES diagnosztikával nem férsz a rajta lévő vezérlő regisztereihez. Gyári Bosch ECU diag kell, amivel lehet a szondákat olvasni.
maseRomeo01-09-2020 18:20:27 // 54953
Köszönöm!
Csontdaráló01-09-2020 16:56:50 // 54952
Sziasztok!

Autóvillamossággal kapcsolatos kérdéseim lennének. Az alany egy 2004-es GTV, 2.0 JTS motorral. Ma ránéztem MES-sel és a következő 3 hibakód volt a tárolójában:

P1155, P0430, P0420



A P1155-re azt írja, hogy lambda szonda fűtés hiba (Pre-heating resistance above catal.), érvénytelen jel. Ez jelenthet bármit a kábelszakadástól a hibás relén át a rossz lambda szondáig. Azt nem írja, hogy a 2 katalizátor előttiből melyik rossz... Ezt hogyan tudnám kimérni? Illetve hol található a lambda fűtés relé? Próbáltam MES-ben aktiválni, hogy halljam melyik kattog, de egyik sem kattant. Hol található ez a relé?

A másik két hibakód a katalizátor mért értékeire vonatkozik, miszerint túl magasak. Ez összefügghet az előzővel?

Közben mértem egy élő adatot is. Véleményem szerint túl magas üzemmeleg motornál a katalizátor előtti két lambda szonda jele. Alapjáraton 2V körül, fordulaton 1,5 körül mindkettő. A katalizátor utániak 0,03-0,04V körüli értékeket hoznak üzemmelegen. Jó ez így, vagy gyanús hogy túldúsít a kocsi?

A fentiek egyébként a használhatóságot nem befolyásolják, még check engine lámpa sem világít. Előre is köszi a válaszokat!

Csontdaráló01-09-2020 09:50:41 // 54951
Főtengely pozíció jeladó hiba
maseRomeo29-08-2020 13:05:39 // 54950
Sziasztok,

az lenne a kérdésem valaki tudja-e a P1335 hibakód mit jelent? (AR 159 1.75 TBi)

Köszönöm előre is a segítséget!
pettinke16-08-2020 22:26:04 // 54949
Hát igen, de akkor elöl is törölne :-)
Levee156SW16-08-2020 09:05:09 // 54948
Ha valami zavarna az esoerzekelot, te pedig epp hatramenetet kapcsolnal, ez a kerdes biztos nem kerul ide, de valakinek ezt is le kell irnia. :)
Kócosw14-08-2020 21:16:14 // 54947
Köszi a sablont GT Cartars 😁
pettinke14-08-2020 20:13:45 // 54946
Elvásott a csomi ajtóba átvezető vezeték korbács, és összeérnek a szálak.
Angel201814-08-2020 19:38:10 // 54945
Sziasztok!
Tud valaki nekem abban segíteni, hogy ha elindítom az autót, akkor miért indul el automatikusan a hátsó ablaktörlő is? Pár napja csinálja a Mitó.
Köszönöm szépen
Beló09-08-2020 15:21:56 // 54944
Sziasztok!

S.O.S. egy szerelőre volna szükségem Miskolcon, aki kedd reggelig kicserélné a hűtőmet a GTVmben!
Köszönöm előre is mindenkinek, aki segít! 🙏
Levee156SW02-08-2020 10:20:41 // 54943
Jo eszrevetel - en feltengely gumiharanggal jartam ugy, hogy tok mas miatt voltam a kocsi alatt, es egy kollegam mutatott ra, hogy mar veri zsirral a felnit - meg idoben.

(Hulyen hangzik, de alapbol jot feltetelezve a vilagrol egyszeruen az ilyen szarsagot akkot sem latkm,mikor az orrod elott van.
(Aztan parban csereltem,mert jobb a bekesseg, meg konnyen szetjon a csuklo).

Gombfej porvedot is kapni amugy kulon, de nalam repedezesig meg csak nagyon oldschool (30+-os) dolgok jutottak.
Kazes☻01-08-2020 13:31:08 // 54942
Nem kétlem...

Az én tapasztalatom szerint meg inkább a silány porvédő minősége okozza legelőször a galibát... hamar elveszti a rugalmasságát és kiszakad, onnantól kezdve meg megvannak számlálva a napjai, hiszen senki nem bujkál a verdája alatt naponta, hogy ellenőrizze. A jelenlegi lengőkarunkban pl. 70e km körül van és a legutóbbi olajcserekor vettem észre, hogy a porvédő már kiszakadt, hiába jó még az alkatrész, legkésőbb ez a tél beteszi neki a kaput, ha addig mondjuk nem kerül cserére. Ilyen ez. :)
Levee156SW01-08-2020 11:17:27 // 54941
Pedig a gyarto erdeke, hogy a kovetkezot is megvedd...
Teny,hogy egyreszt a poliamid betet elmeletileg szinte szarazon is kellene mukodjon (amig el nem melegszik), masreszt igy a zsir szerepe inkabb a korroziovedelem - de ha masert nem, egy esetleg tultarolt alkatreszben a bekuhedes miatt szerintem erdemes benezni a porvedo ala.

Gyakorlatilag meg miota a gombfejjel egybegyartott lengokaros korszakban keszult autok megjelentek az eletemben,meg nem volt olyan,hogy ne az faradjon meg hamarabb,hanem mondjuk a szilent. :/
Kazes☻30-07-2020 10:29:58 // 54940
Én sem szedtem még szét gömbfejet sosem... megbíztam a gyártóban, de még gond sem volt ebből szerencsére, pedig pár ilyen és hasonló alkatrészt cseréltem már. 🙂
Levee156SW30-07-2020 10:04:25 // 54939
Amelyiket normalisan szerelik be?

Videoba meg csak beletekertem, persze pont a "normal esetben nem szedjuk szet" reszhez, ahol igy be is csuktam.

0. lepes a porvedo le - teletoltes grafitos zsirral.

(Termeszetesen akinek 3 perce tobbet er 3-5000 forintnal, az vegyen Lemfördert.)
Kazes☻29-07-2020 17:32:31 // 54938
Levee156SW29-07-2020 12:43:31 // 54937
Maradjon is igy - de a nem Bosch trafokrol jot meg nem igazan hallottam.

(Nem altalanos, h mindenbol a Bosch kell - legtomegmerobol pl. a Marelli is teljesen jo.)
TDI7528-07-2020 16:02:49 // 54936
Szia! Megnéztem és nem cuppogott az olajban. Viszont amit találtam az nem nagyon tetszett. 3 db beru trafó egy darab NGK és alattuk 4 darab beru iridiumos gyertya.
Tegnap kapott 4 gyári gyertyát. A jelek egész jók. Reggel az első indításnál, már nem dobott hibaüzenetet. Eddig kopp kopp még semmi rendellenes.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.