Forum >> Szerelőműhely
brien13-10-2006 11:22:56 // 12986
Kijeza félisten?!?!? :)))
Térdre borulok Őhatalmassága elött, amiért felrakta a weboldalára:D
Fairlane13-10-2006 11:17:58 // 12985
Docky oldalán van fent 145-höz is :)
brien13-10-2006 11:14:45 // 12984
Ha már itt tartunk...nem tud valaki manuál-t 145-höz?
kertecs13-10-2006 10:53:46 // 12983
Ki kell venni a vez.tengelyt a helyéről, satuba befog (minimum valami keményfa pofával, kíméletesen), és leteker. Persze nem ilyen 1x-ű, mert jól rajta van, menetrögzítővel van a helyén. Én csináltattam hozzá spec leszedőt.
Manual-od nincs? Abban benne van részletesen, de van egy egészen bolondbiztos netes leírás is egy angol oldalon. Talán www.alfa155.com? Valamiért most nem tudom megnyitni...
Mailben esetleg esetleg küldetek egy már fordított változatot.
igi (Roland)13-10-2006 09:25:21 // 12982
Vez.mód cseréhez spec szerszámok kellenek...és olyan 2-3 óra egy jó szerelőnek is..!
Kau12-10-2006 22:42:49 // 12981
Nem akarok hülyeséget mondani, mert nem értek hozzá. Csak láttam és a szerelők is mondták.
Otto12-10-2006 22:27:00 // 12980
Van egy motor amiről le kéne szednem egyet,majd az enyémre feltenni.
Leszedéssel megpróbálkoznék,ha lenne kiindulópont.
Már csupaszon van,nincs rajta csapágy,szimering.Csak le kell tekerni?
Kau12-10-2006 21:56:13 // 12979
1,5-3 óra.
Kau12-10-2006 21:55:24 // 12978
Nem egyszerű, aki még nem csinálta! Szerintem ne egyedül vágjál bele.
Alfateso (Pucu)12-10-2006 17:39:12 // 12977
Sziasztok!Szerelö kb mennyi idö alatt tudja kicserélni a vez.módosítót?
Otto12-10-2006 17:33:59 // 12976
Sziasztok!
Hogy tudom kiszedni a vezérlésmódosítót?
Kell hozzá speciális szerszám?
Paco11-10-2006 17:53:40 // 12975
Igen, ha annyira halott a gyertya, hogy csak minden 2-3 ütemre hajlandó gyújtani. Egyébként nem valószínű.
bandi7511-10-2006 10:21:19 // 12973
tisztelt urak!
barátom 145 QV-ja elkezdett rendetlenkedni. alapjáraton hidegen és melegen egyaránt finoman remeg-rázkódik a motor. kérdésem az lenne, hogy lehetséges-e a gyertyák elhasználódása mint ok? mert kb. most lenne csereérett a dolog...
granturismo11-10-2006 07:59:21 // 12972
Nem egyszerű eset.
Benediczkiéket hívd fel Kecelen és nekik mondd el a problémádat.
Hátha tudnak segíteni. 0678422423
Barni14710-10-2006 22:30:41 // 12971
Hát ha már hegesztett akkor már látja hogy nem gyári, de lehet hogy embléma vagy sorozatszám alapján megmondja. De már mondtam nem tudom mit ír elő a "törvény" , mibe jöthet bele egy kukacoskodó ellenőr.
Karakot10-10-2006 22:20:22 // 12970
Így már érthető. :) Az biztos, hogy én Téged többet ezzel nem foglak dühíteni, megígérem. :)))
NCi10-10-2006 21:12:32 // 12969
Kedves Cartartasak!
Ha valakinek van vmi 5lete, hogy a MultiJet motor nagynyomású pumpáját hol tudnám megjavítattni, mert szivárog, azt nagyon megköszönnem.
NCi
Paco10-10-2006 20:46:28 // 12968
Talán azért szúrja a szemem mert egyrészt a pillangószelep miatt ez fordul leggyakrabban elő, másrészt éppen ezt javítottuk százezerszer mégis valaki mindig belesik :( A legtöbb helyesírási hibán én is inkább átsiklok, (nem akarok a topik lektora lenni :) ), de ezt olyan mennyiségben látom, hogy már zavaró. Főleg mivel utoljára épp pár órája volt róla szó :)
Karakot10-10-2006 19:38:28 // 12967
Nem gondolom, hogy ez az egyetlen helyesírási hiba, amivel következetesen találkozol itt a fórumon. Emiatt ne szomorkodj. :)
Paco10-10-2006 18:06:13 // 12966
hogy miért ír mindenki folyt -ot a fojt helyett? :(
BenGa10-10-2006 17:39:42 // 12965
Helló
ilyet már mondott valaki, csak gőzöm sincs mit jelent a fék megégetése:)
A felület megég? ezeknek nem kellene. Elég drága votl ahhoz. Vagy valami speciális hatás kell hozzá? Lángszóró? ::DDD
Szóval lehet megégettem, csak nem tudom az mit jelent:D Ezt elmagyaráthatná valaki. És mitlehet csinélni vele
Köszi,
Gábor
Karakot10-10-2006 17:34:39 // 12964
Mellesleg szerintem nem az kellene, hogy érdekelje a KPM-et, hogy gyári-e, vagy utángyártott, hanem hogy teljesíti-e a kocsi az előírt károsanyag kibocsátási feltételeket. Nem?
Karakot10-10-2006 17:32:00 // 12963
156-on van egy középdob, amiben belül van a katalizátor. A cseréhez flexel fel kell vágni, kivenni a régit, visszatenni az újat és visszahegeszteni a nyílást. (legalábbis ezt mondta a szerelő) Ezután nem tudom, hogy hogyan tudná egy KPM-es megítélni, hogy gyári, vagy utángyártott van-e bent?
Barni14710-10-2006 16:57:47 // 12962
Ez csak azert irtam hogy nehogy " kiheréld" . egyrészt nembiztos hogy jót tesz a mocinak, másrészt van rá egy kis esély hogy eg yközúti ellenörzésen megbuksz vele. Az univerzális ugyen nem feltétlenül azonos folytást jelent a gyárival , mindenesetre közelít hozzá.
Nekem járt úgy ismerősöm műszaki vizsgán, hogy a vizsgáztató alulról megnézte és rábökött ez nem gyári. A jogszabályt nem tudom mit ír erről, mindenesetre papírom van róla hogy belevaló.
Liquid10-10-2006 13:25:26 // 12961
NEHOGY márkaszervízbe menj! Nekem most lesz cserések az első tárcsák. Kb. 60 lesz a 2 tárcsa + betét (Zimmermann + Ate) + valamennyi munkadíj.
Ja és 156 2.0TS.
Karakot10-10-2006 11:32:50 // 12960
"A kipuffanó rendszerek alap "hangolását" a motorhoz az elsó dob adja meg ez esetünkben a katalizátor"
Pont ezért kérdeztem rá, hogy egy univerzális nem hangolja el?
Pár szót még írnál arról, hogy miért kötnek bele az univerzálisba, ha az is tökéletesen működik? Egyáltalán honnan tudják, hogy mi van bent?
Ferke10-10-2006 10:53:57 // 12959
Szerintem ne alfa szervízben vedd meg a tárcsákat, azért ettől jóval olcsóbban is kapsz. Pl Peti16V, vagy gt-től. Sima (nem hűtött-mart) tárcsát én is tudok, ha kell, kedvezménnyel, hegyaljából.
Tommaso 15910-10-2006 10:48:18 // 12958
Csövi!
Lehet full sötétben tapogatózok,de nem égetted meg a féket???
Nasty10-10-2006 10:34:41 // 12957
Valaki meg tudja mondani a 156 olajleeresztő csavar méreteit. Ha jól emléxem 16-os, de a menetemelkedés is kellne.
beco10-10-2006 08:51:34 // 12956
Köszi a segítséget, csekkolom a dolgokat.
granturismo10-10-2006 08:12:36 // 12955
Először a vezérlőjelet kellene ellenőrizni. A Te autódban nincsen hűtőgomba, a befecskendezés vezérlőszámítógépe indítja a ventit. Ha állandó indítójel van akkor a hűtőfolyadék hőmérsékelt érzékelőt, annak kábeleit, csatlakozását kell bemérni. Ha nincs indítójel akkor kicsit egyszerűbb a helyzet akkor pár méréssel be kell htárolni hogyan kerül a test a ventillátor kapcsára.
Barni14710-10-2006 03:30:04 // 12954
Ha szétement , akkor cserés. Ha már szét van égve, akkor szerencsétlen esetben el is tömítheti a rendszert. Az univerzális teljesen megfelel, csak kérjél róla bizonylatot, mert esetleg műszakin beleköthetnek.
Az enyémen is univerzális van csak kaptam róla papírt, hogy ez bizony erre az autóra való. :-)
A lambda szonda a katalizátor előtt van az méri azoxigént, ha " kiheréled" a rendszert hamisan mérhet.
A kipuffanó rendszerek alap "hangolását" a motorhoz az elsó dob adja meg ez esetünkben a katalizátor, az utána lévő dolgok csak a hangot tompítják.
Karakot09-10-2006 23:09:38 // 12953
Nem kidobni akarom, de a középdobban egy ideje zörög valami, szerelő meghallgatta és azt mondta, hogy vagy csak egy kis darab letört a katalizátor kerámia foglalatából (ha jól értettem), ekkor esetleg még javítható, vagy teljesen szétment, akkor pedig csere. Ezért kérdeztem rá, hogy csere esetén jó lesz-e a sokkal olcsóbb univerzális is, vagy szigorúan csak gyárit szabad berakni. Azért köszi a választ.
Hari09-10-2006 22:56:15 // 12952
hmmm...okosat? Az nehéz lesz.:-))) Innen max csak találgatni tudok, ahoz hallanom kéne azt a hangot.
Na de most megyek pancsizni mert nagyon fáradt vagyok.( Egyébként csak bátran zaklasatok kérdéseitekkel, amire tudok- vagy találkoztam már hasonlóval - válaszolok!)
Hari09-10-2006 22:45:14 // 12951
Na, akkor csak szép sorjában.
- Először is olyan, hogy gyári (?) /- egyik autógyár sem, gyárt egy csavart sem! Ez tuti. Az összes autógyár csak összeszerelő üzem- tehát-> az alkatrészeket valahol,valakik gyártják, de nem az autógyárban .- az "urángyártott" nem biztos, hogy nem ugyanolyan mint a "gyári" /
- Másodszor pedig egyeltalán nem biztos, hogy mindet ki kell cserélni, de feltétlenül párban!
Az árra pedig, ha gondolod, meg tudom mondani az eredeti "gyári" árát is (de attól dobsz egy hátast) és esetleg egy jó minőségű "urángyártott" árát is. (alvázszám 8 utolsókaraktere kell!)
BenGa09-10-2006 22:12:00 // 12950
Heló!
Jó hogy fel lett hozva a fékprobléma. Én majdnem 1 éve szívok vele.
Kb. pont egy éve volt hogy elkezdett morogni fékezéskor. Már villogott a kopás visszajelző is. A telet áthúztam vele. Február végén kidobtam a tárcsát meg a betétet is. Azóta ugyan úgy morog kisebb-nagyobb mértékben, bár a csere utáni kezdeti nagymértékű rengatás 100 fölött közben megszünt, csak morog.
Tárcsa: Brembo BMAX, betétek: TEXTAR
Első lehetőség az volt h. a tárcsa üt. Ez előfordulhat újnál is. Csakhogy tesztpadon nem volt olyan szintű eltérés h. gariba vissza lehetett volna küldeni a tárcsákat.
Van még egy olyan lehtőség is hogy a trácsa igy vislekedik a ezzel betéttel.
Második, hogy a talpas van kimenve. Nos ez igaz is volt, ki is cserételm gyárira mind a 2 lengőkart, de utánna is csak igen kis mértékben javult a helyzet.Másik probléma a fékkel, hogy ha kicsit agresszívabbanközelekedek, azaz sokat meg erőteljesebben fékezgetek, akkor néhány fékezés után elmegy a fékerő. A végén eléggé erősen kell nyomni, hogy megálljon.
5letek? Ha a kerék csapágy picpt kopott már az nem erősítheti fel a fékmorajt?
thx, Gábor
Thomacski09-10-2006 22:11:53 // 12949
Hari elozo kerdesemre nem tudnal valami okosat mondani nekem?Par sorral visszab olvashatod.
Thomacski09-10-2006 22:10:12 // 12948
Koszonom Hari!Egy Alfa szervizben mennyi lenne a negy tarcsa korulbelul?Szerelessel persze mert nem akarok mar olyan helyre menni ahol csak ezt a szar utangyartottat raknak bele.Ja es gondolod hogy mind a negyet cserelni kell majd?
Kau09-10-2006 22:09:57 // 12947
Én közel két évig jártam katalizátor nélkül. Több, mért idővel alátámasztom, hogy nem érdemes kiszedni, annyira nem fojt semmit. Viszont e nélkül volt egy olyan "ladás" rezonancia a kipufogóban 3-4000 fordulatnál. Rossz volt hallgatni. Több közép ill. sportközépdob variációt próbáltam, de a rezonancia csak a katalizátor visszarakása után szűnt meg. Most már fél éve benne van.
Hari09-10-2006 22:00:49 // 12946
...ha a kormány művel lenne gond, okkor általában akadozik, vagy a szívagyú visít. Mivel a hiba a fékezés következménye ez tuti a tárcsa kontójára írandó, a betét akármilyen "szar" az nem tud ilyen trükköket.(Egyébként én is nagyon sűrűn találkozok ezzel a jelenséggel, ezért válogatom meg, hogy mivel dolgozom, mert nagyon kellemetlen, amikor 10-20 ezer km után visszahozzák. Erre csak annyit - garancia!)
Hari09-10-2006 21:41:48 // 12945
A problémát a féktárcsa okozza. Sajna ezt CSAK cserével tudod orvosolni. (A szabályzásnak semmi értelme, csak elvesztegetett idő és pénz.)
Karakot09-10-2006 21:09:19 // 12944
Köszönöm a választ. A korrekció pedig jogos. :)
-=Tuske=-09-10-2006 19:43:23 // 12943
Én is centiroztattam az új gumigarnitúrám felrakásánál...és a probléma még fönn áll továbbra is.. :(
Nézd a fékbetétel lehetnek amolyanok is (utángyártottra célzok) amik aztán javíttathatod és szarok lesznek továbbra is...Szal ez az én véleményem lehet hogy nekem is azzal van baj.. :(
De én leginkább kormány körűli hibákra gyanakszom......
Néha olyan furán kormányozható a kocsi de csak néha........
Nem tudom mi lesz ebből de ha nagyon gázz akkor sajnos Kaposújlaki tali ejtve lesz amit nem szeretnék :(
nyesi09-10-2006 19:39:13 // 12942
Szevasztok Alfások.
Van egy ojan problémám,hogy a váltomnál,a box résznél,a műanyag kulissza kikopott.Valoszinü hogy csere.Mi pénzbe kerülhet?Valakinek már vólt ijen gondja?Gyakori ez az alfáknál?
Thomacski09-10-2006 19:37:38 // 12941
En kigorgoztettem a felniimet is es nem az volt a gond.Csak az a bibi hogyha fektarcsa es betet csere akkor az nagyon gaz mivel nekem zsir ujak vannak fent nincsen bennuk osszesen csak talan 20000km.Nem szivesen vennek uj tarcsakat megint amikor 80 ezret fizettem a komplett fek felujitasert
-=Tuske=-09-10-2006 19:31:59 // 12940
Thomacski!!!
Persze természetesen megmondom mia z ábra amint megtudom....
Nekem is 16 os alufelnim van eléggé megvan padkázva én is erre gondoltam de azt mondják a fiúk hogy féktárcsa ill fékbetét csere és probléma megoldva!!!
Jó mi?!!!
Thomacski09-10-2006 19:24:27 // 12939
Sziasztok egy kis segitsegre lenne szuksegem SOS.
Olajat csereltem a gepemben es most valami zummogo hang jon a motorterbol.Talan olyan ez a hang mint amikor mondjuk motorfeken lassulsz es azt a jellegzetes hangot adja csak ez folyamatos most alapjaraton is es akkor is mikozben nyomom a gazt ugy hangosodik de megsem olyan hangos mint amikor motorfeket hasznalsz. Talan ugy hallottam hogy a motor mellett van az a fekete muanyag takaro talan az alol jon de ez nem biztos.Esetleg van valami ketyere ami ilyen hangot produkal ott a motor kornyeken?Kerlek segitsetek!Ja ez egy 145 1.6ts!Es hozza kell tegyem hogy az auto valamiert nem tudom miert de jobban megy miota ez a hang van!Eleg erdekes.
-=Tuske=-09-10-2006 19:21:15 // 12938
Sziasztok.
Lenne egy fura problémám a segítségetek kérném...
Fékezéskor rángat a kormányom olyan mintha kiakarna szakadni a helyéről :(
Ha lassan megyek mondjuk 40-ennel akkorcsak kicsit érezhető de ha 120 sazl megyek nagyon rossz....
Nem tudom mitővé legyek...Tudtok vmi megoldást esetleg vmi tippet...
Gondoltam elviszem futóműveshez hátha azok tudnak vmit kezdeni vele.
A válaszokat a topicomban várom.Előre is Thx
Paco09-10-2006 18:57:52 // 12937
Katalizátort cserélhetsz bármilyenre ami a megfelelő méretű motorhoz van. Nem fogja jobban lefojtani mint a gyári.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
484
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?