Forum >> Szerelőműhely
Karakot09-10-2006 18:32:30 // 12936
Valószínű, hogy a hőérzékelő gomba ment tönkre.
beco09-10-2006 16:26:35 // 12935
Sziasztok!
Abban kérném a segítségeteket, illetve ötleteket, hogy az a fránya hűtőventillátorom állandóan megy. Oszt így a fogyasztás sem az igazi, na meg a moci sem tud igazán üzemi hőfokra melegedni. Az aksi előtti reléket megnéztem nincsenek összeégve. Itt sajna megállt a tudományom.
Előre is köszi az ötleteket
Tommaso 15909-10-2006 15:25:21 // 12934
Az én régebbi,elektronikailag sokkal szegényebb autómnál kivettem a katalizátort,és semmi baja nem lett!Ezt nagyonnsokan megcsinálják,csak ha zöldkárgyát csináltatsz,és nem rakod vissza akkor lehet cumi,vagy egy olyan kpm ellenőrzésbe,mint amibe anno én is belefutottam:-(Tehát ha ebből indulunk ki ,akkor szerintem nem lehet nagy baj!
Karakot09-10-2006 12:30:56 // 12933
Tud valaki felvilágosítást adni arról, hogy katalizátorok esetében csak a gyári a jó, vagy tökéletesen megfelelnek az univ. utángyártottak is. Köbcentire vannak megadva, tehát elvileg tudok az enyémhez megfelelőt is találni köztük, de nem tudom, hogy tényleg jól végzik-e a dolgukat. Illetve mennyire változtatja meg egy ilyen univerzális katalizátor a gyárilag behangolt folytását a kipufogórendszernek (nem folyt-e jobban, vagy éppen ellenkezőleg, nem könnyíti-e fel a rendszert, hogy aztán a szelepek besüljenek)?
Ferke09-10-2006 10:33:57 // 12932
ok, köszi!:)
granturismo09-10-2006 10:33:35 // 12931
Csörögj rájuk, van ott minden mint a mesében.
Ferke09-10-2006 10:29:39 // 12930
Mert a honlapjukon csak kipuff végeket találok.
Ferke09-10-2006 10:25:00 // 12929
gt, itt csak kipufogóvégek vannak, cagy vannak "sima" csövek is?
Ferke09-10-2006 10:20:32 // 12928
Majdnem. A turbo feljövő csövét akarom cserélni, ez az akksi felett jön át a motorhoz, és szétrepedt a felső résznél a gyári cső. Azt tervezem, hogy a gumicső épségben maradt tészét az akksiig meghagyom, és onnan megtoldanám egy krómcsővel.
granturismo08-10-2006 12:21:37 // 12927
Prc Kiskunlacháza.
granturismo08-10-2006 12:17:45 // 12926
Hát igen.
Sajnos az alkatrész áruházak és az utángyártók katalógusai nem pontosak. Inkább csak irányadó információ de csakis arra támaszkodni nem lehet.
Don Gombóc08-10-2006 09:25:59 // 12925
Vagy az útszéléről de az is sebesség korlátozó tábla legyen. :))
Hari08-10-2006 09:13:44 // 12924
Annak nagyon tuti az alucső. /(közlekedési tábla csöve:-)))-KPM,MÉH,
gizmo14507-10-2006 19:47:55 // 12923
gizmo14507-10-2006 19:28:41 // 12922
Ma épp Féktárcsát és Fékbetéteket és Fékolajat akartam cserélni.
De sajnos ez sem úgy megy hogy, bemegyek a boltba és kérek az automhoz fékbetétet, és egyből jót adnak. ÁÁÁ Nem.
Ott kezdödik a probléma hogy sok autosboltnak hibás az alkatrészkatalogusa. Amit kaptam ép nem jó, véletlen.
És mikor jönnek az új betétek hogy, belerakjam a helyére, HOPPÁ!
Pár mm eltérés. Pedig szépen letakaritottam a nyerget a rozsdától (drótkefe; drótkorong vagy 1 órán át, szerencsére csak az egyiknek estem neki) de hiába rakhatam vissza a régit. :-(((
Kau07-10-2006 13:32:47 // 12921
Vagy inkább szívócsőre, légszűrőhöz.
Hari06-10-2006 21:55:19 // 12920
Csak nem kipuf végnek kell? Milyenre gondoltál? Kromozotra vagy polirozott korcsöre.
Kau06-10-2006 16:57:01 // 12919
Többnyire tuning boltokban lehet ilyet kapni. Igaz a méretet sokszor házilag kell igazítani.
Ferke06-10-2006 16:35:15 // 12918
Van valakinek ötlete, hogy hol kaphatnék 60mm átmérőjű, kb 150mm hosszú króm csövet???:)))
Ferke06-10-2006 16:34:27 // 12917
És az máris többről szól, mint egy sima út mellett maradás..:(
Xixo06-10-2006 01:17:46 // 12916
Csak ügyesen!!! :-))
Tommaso 15906-10-2006 00:44:07 // 12915
Meg lesz:-)))166&147 közös project!:-))
Xixo06-10-2006 00:28:50 // 12914
Te inkább a spricni-projectel foglalkozzál!!! :-))))))))))))
András bácsi05-10-2006 20:39:26 // 12913
1etértek.
András bácsi05-10-2006 20:39:03 // 12912
Hát okozhat szíjszakadást.
gabi alfa3305-10-2006 20:03:16 // 12911
Sziasztok! Bocs hogy beleszolok de egyértelmüen cseréld a vizpumpát mert ezek is ugy vannak kifejlesztve hogy annyit bir amennyit a szij. Ez vonatkozik a pdtdi motorrokra és a jtd-re is.A barátomnak igaz a passatján cseréltünk vezszijat 1000 km után széthullott a vizpumpa!
Tommaso 15905-10-2006 19:52:54 // 12910
De ezzel gondolom az út mellet is maradhatok??
Még nem hallok semmit,pedig általában a rendellenes zajokat észre veszei a fülem!
András bácsi05-10-2006 19:48:42 // 12909
Nehéz. Ha van tapasztalatod, akkor hallod, hogy szól a csapágy. Egyébként meg soxor előfordul, hogy nincs hangja, de ha leveszed a szíjat, érzed, hogy kotyog.
Xixo05-10-2006 18:26:12 // 12907
Hi!
SOS!! A 147-nél hogy lehet leszedni a váltógombot??????
BenGa05-10-2006 17:35:32 // 12906
Köszi
akkor most az lesz hogy, rányomjuk gépre.
granturismo05-10-2006 14:56:29 // 12905
Ha most jó a fojtószeleped, minden tiszta akkor egy service resetet kell csinálni, hogy helyre álljon az alapjáratod.
Paco05-10-2006 09:21:45 // 12904
Nem állítható, programozott a motronic vezérlőben.
Kau04-10-2006 21:43:30 // 12903
Húha. Tényleg? Az enyémben 124e van. Remélem még bír egy évet, mert addig nem szeretnék vezérlést cserélni...
Tommaso 15904-10-2006 20:00:57 // 12902
OFF
Hali!Otthon voltam,meg most is otthon leszek,de szombaton gyerekre kell vigyáznom,vas meg már jövök vissza Nyíregyre,meg Debrecenben tali!Oda ha tudsz gyere!!!!Tehát ha szombat este kijössz,akkor összenézhetjük!
ON
BenGa04-10-2006 15:10:24 // 12901
ha már ebbe a topciba járok, itt is felteszem a kérdés, hátha van itt oylan kai tudja, és nem jár a 145 topicban:
...Tudja valaki, hogy ennek a tipusnak (145, '98, 1.6TS, 676.01) programozható-e az alapjárata? (mivel manuális állítasielehtőség nincs, így én gyanítom). Maert arra is gondoltam,hogy: mivel azután emelkedett meg az alapjárat, hogy ki lett takarítva a kalibrált járat, így több levegő jut be ugyan olyan szabájozó tevékenység mellett. És a gép mielőtt megvettem volt szervzizelésen, és ott lehet ráálíották a koszos rendzerre az alapjáratot. Ez mndjuk csak az én elmélkedésem... lehet nem is leht álíltani rajta...
http://alfaamore.hu/forum.php?c=5&id=104&mode=message#664064
Köszi
Gábor
BenGa04-10-2006 15:07:52 // 12900
Csá Tomi!
Én amennyire tudom, van előjele, és egy szerelő kiszűri. Legegyszerűbb, az, hogy hangja van a szivattyú csapágynak.
Amúgy nem voltál itthon most hétvégén se? Majd ha leszel, azért mérjük már össze a 6000K meg a 8000K-t. HÚ amúgy tegnap hogy a barátnőm kocsijával mentünk, rettenetesen fura volt a hagyományos izzó színe meg fényereje. Pedig azelőtt az övé sokkal jobbnak tűnt:)
Ferke04-10-2006 14:55:12 // 12899
És ezt úgy veszed észre, hogy beáll motor..:(
Ferke04-10-2006 14:54:28 // 12898
Ha jól tudom, akkor a Tiedben is a vízpumpát a vezérlés hajtja. A vízpumpa csapágya képes besülni, ha már a végét járja, és ez megállítja a vezérlésedet, tehát vezműszíj szakadás, teljes motorgenerál az eredménye.
De biztos kijavít valaki, ha esetleg a Tieden a vízpumpát nem a vezérlés hajtja.
Tommaso 15904-10-2006 14:27:25 // 12897
De mi a tünete,ha gáz van?
András bácsi04-10-2006 14:19:35 // 12896
A konklúzió az, hogy elvesztettem a jó nevű alkatrészekbe vetett hitemet. Inkább azt fogom tenni, hogy közepes árkategóriás cuccokat veszek, és csökkentem a csereperiódus hosszát.
A Multijet motorokban nem vagyok otthon.A leírtakat mindenképpen cserélném, és a vízpumpát is. Balanszszíjról nem tudok ebben a motorban.
András bácsi04-10-2006 14:15:29 // 12895
100e-nél már illik.
kru04-10-2006 14:13:57 // 12894
Most már a gyári szintidő alatt megy a JTD-n a vezérléscsere. :)
:-)
Értem és akkor most mi a konklúzió? A gyári még mindig a legjobb, de hamar lógni fog az is?!
Tényleg, nem tudod a 2.4jtd-n vezérlésileg van egy vezető, egy feszítő, hosszbordásszíjilag meg két vezető (80-as, 90-es), egy feszítő,
ezen kívül van még valami, balanszszíj, bármi, amit ilyenkor illik cserélni? (vízpumpán kívül). Köszi!
András bácsi04-10-2006 14:05:55 // 12893
Ideiglenesen egy másik SKF, amit itthon találtam. Ugyan használt volt, de még így is jobb, mint az ominózus darab. Szombat lévén meg nem volt más lehetőség.
Most már a gyári szintidő alatt megy a JTD-n a vezérléscsere. :)
Tommaso 15904-10-2006 11:30:45 // 12892
Gondolom befolyásolja az élettartamát a hűtővíz és fagyálló is!Az most lett cserélve,igaz nem alfa,hanem skoda gyári fagyállóra...Akkor azt mondták nekem,h az mind1,h alfa v skoda,egyedül a hűtő anyaga a lényeg!
Tommaso 15904-10-2006 11:28:44 // 12891
Ha már a vízpumpánál járunk akkor kérdeznék én is!
Nekem 93.000 van az 1.6 TS-ben,de én úgy tudom,h most másodszorra is csak szíjat,és görgőket cseréltek benne!A vízpumpa mennyire kényes kérdés az 1.6 TS-ben???Mikor időszerű a csere,és honnan veszem észre?Túlzottan melegszik a vizem???
kru04-10-2006 11:25:42 // 12890
ha szabad kérdezni mi lett a gyári vezetőgörgő helyett?
kru04-10-2006 11:23:27 // 12889
ellenben a Gates hangosabb, nem?
az persze nem kérdés, hogy az a fontos, melyik bírja tovább, de mégis...
Tibcsi16604-10-2006 11:19:07 // 12888
Hali, Most akkor jól összekavartatok :) Az egyértelmű, hogy szíjat és görgőket is kell cserélnem, de milyet?? Találtam gyári készletet de akkor ez most valójában milyen is lehet? SKF vagy Gates ?? Sőt akkor még ha vízpumpát is cserélek akkor máris 50eFt körül járok :(
Igi lszi nézd meg te mennyiért és milyen szettet tudnál szerezni vízpumpával.. Motor: 841C000 Alváz: ZAR9360000.. Köszi
igi (Roland)04-10-2006 10:48:15 // 12887
Gates az jobb, már nem 1 szerelő mondta...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
422
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?