Forum >> Szerelőműhely

Bálesz18-01-2007 16:27:22 // 14036
Hali! KG146 "rázós" dolgához kapcsolódóan kérdeznék. 120km/h felett azautóm rázkódik egyenes képes menni nem tér ki egyik irányban sem csak egyszerűen egyenletesen kicsit ráz... Kerekekben elvileg egyforma a légnyomás. Erre esetleg valami tipp? (Téli gumik vannak a masinán jelenleg, azok nélkül nem emlékszem, hogy volt-e rá példa.) Kösz előre is!
KG14618-01-2007 16:14:05 // 14035
Üdv mindenkinek! segítség kellene! Mi lehet az oka, hogy a 146-osom ha 120km/h körüli tempórol fékezem semmi gond, de ha mondjuk nagyobb sebességről fékezem akkor ráz a kormány míg le nem lassul 120 alá utána normális!A kocsi nem húz el még 180 felett is elengedhetem a kormányt! Valaki segítsen, mit nézzek meg? Köszi előre is
Fairlane18-01-2007 09:50:28 // 14033
sokmindentől lehet.... dugulás, fals levegőt szív, elkoszolódott az X alkatrész....
Wickey18-01-2007 09:32:29 // 14032
miért lenne túlzás a 100? Egy átlag autóhoz simán el tudok képzelni mondjuk 8-10 darabot a nagyáramúból, és 10-15 darabot a kisebből. 4-5 ember (főleg, hogy vagyunk itt páran aki bütykölői vénával meg van áldva) simán kiadja a 100ast. Mondjuk az a 3-400 forint / sealing az durva
Julius17-01-2007 18:45:38 // 14031
amugy az mitől van hogy gyorsításnál rángat a motor?ha felpörög akkor megy jól, alacsony fordulatról rángatva megy csak fel!!
BenGa17-01-2007 17:00:25 // 14030
SOS Szakik! Jövőhéten ki akarok ugrani Zürichbe a 145-mel. Mit nézzek át rajt, hogy vissaz is érjek vele? Adatlapomon kinnt van h. miker cseréltem az utóbbi 1,5 évben. thx, Gábor
matesz2117-01-2007 13:02:00 // 14029
Fiúk, lányok, valaki segítsen! 156 os alfám, 1.9 jtd (105 paci). kicseréltettem rajta tényleg mindent, és továbbra is gyengusznak tűnik. 130 felett alig gyorsul a max sebessége kb 170...szerintem ennél azért többnek kéne lenni. 2600 as fordulat felett meg teljesen elmegy az erő. Hangja tuti, nem zörög, nem füstöl. Még talán a fogyasztása is jo(össze vissza mutat az üzemanyag szint jelző :-((.....Szóval valami szerintetek nem stimmel, vagy ez ennyit tud?
Face17-01-2007 09:15:08 // 14028
Jaja, nem hülyeség motortérbe ilyet rakni, én is ott akarom lecserélni a tavaly átkábelezett kocsin lévőket :)) Viszont amit linkeltél azok nem jók "nagyfogyasztókhoz" mert nagyon aprók a kontaktok bennük (1,5mm széles tüskék), de jók érzékelők kábeleihez meg egyéb dolgokhoz. AMP Superseal 1,5mm Nagyfogyasztókhoz inkább a 2,8mm-es széria dukál, amiről írtam, ott már normális méretűek a kontaktok. AMP Superseal 2,8mm Mondjuk a lámpákhoz nemtom.. Lehet még ez is kevés.. Igazából nemtom milyenek a modernebb kocsikban a lámpáknál a csatik... Mondjuk a 100db az elég merész elképzelés :)))))
Wickey17-01-2007 08:50:06 // 14027
pl innen ebből az online shopból megrendelve? Sztem ha összeállunk hárman - négyen meglesz a 100 darabos ár, nem tartom kizártnak hogy a gyári kivitelezést le se szarva átsaruznám a gtv6-ot ilyenre amikor rakom össze, főleg azokat a csatlakozókat, amik a motortérben vannak (ventillátor, lámpák, ilyesmi).
granturismo17-01-2007 07:37:17 // 14026
Nem lehet ilyet rendelni. Bizonyos fajtákat a Hella Hungáriánál lehet vásárolni. Én ott vettem. A legalsó képen lévő sarukat meg a zöld és sárga tömítőket pld biztosan.
Face16-01-2007 21:25:57 // 14025
Kollégák kérdés ePer katalógussal kapcsolatban... lehet az Alfa/Fiat-tól rendelni külön elektromos csatlakozókat-sarukat cikkszám alapján? Konkrétan ezekre a jó kis motortérben alkalmazott AMP Superseal szigetelt csatikra gondolok(+saruk és gumitömítések), méghozzá a nagyobb-masszívabbak kék gumírozással ( 2,8mm). Lásd kép:

Elvileg a Ripca forgalmazza/gyártja...de voltam a Fer-vill nél és bár van nekik a raktárban magaból a csatlakozó testből illetve a saruból de a gumitömítés:

már hónapok óta nincs és bár be van rendelve de nem küld a gyár... :(
A sima Superseal 1,5mm:

simán kapható ezer félében de ez oda gyenge/kicsik a sarui ahova tenni akarom (hűtőventi).
Mivel ez már a 33-ban is alkalmazott alkatrész 92-óta (pont a hűtőventinél is), meg utána is csomó típusban, gondoltam berendelném gyáriban...
De egyszerűen nem találom őket az ePer és így nincs cikkszámom hozzá... :(
Nem tudja vki hogy:
1,-ePerben hol vannak/ illetve vannak-e egyáltalán?
2,-vmi más helyet ahol esetleg kapok mindent hozzájuk(ház+saruk+tömítések) a Fer-villen kívül...
dfg (Tanárúr)16-01-2007 21:20:59 // 14024
Voltam ma Pirinél. tényleg el volt rakva a vezérlésem. Kicsit elegem van VSZ155 bakijaiból.
toto16-01-2007 08:46:11 // 14023
Sziasztok!! Én is szavaztam ,hajrá!!:)
Gery8316-01-2007 08:08:01 // 14022
Sziasztok!
Ki kereste granturismo-n azt a folytószelep-egységet amit régebben árult?
Ha még mindig kell neki, akkor szívesen átadom amennyiért tőle vettem, mert nicsen rá szükségem.

Vendel16-01-2007 07:40:23 // 14021
OK! Szavazás megtörtént. Sok sikert!
janrob16-01-2007 07:16:19 // 14020
Bocsika, de mindenhova be kellett tenni. FONTOS!!!
dfg (Tanárúr)16-01-2007 05:41:02 // 14019
OKÉS. szavaztam. de mé pont itt?
Poló15-01-2007 23:46:29 // 14018
De miért pont ide? :-o
Liquid15-01-2007 23:27:34 // 14017
én is szavaztam 1-et...:)
Karakot15-01-2007 22:54:10 // 14016
Ment a voks! :)
janrob15-01-2007 22:14:11 // 14015
NEVEK: Kathi Klára és Jánosi Róbert
janrob15-01-2007 22:09:09 // 14014
ügyes vagyok? rájöttem, h lehet belinkelni egy címet! (magamtól) SZAVAZZ RÁNK
Csöri15-01-2007 15:45:39 // 14013
ok :)
isa15615-01-2007 14:35:55 // 14012
Szilenteket már vettem a Bárdinál. Ha aktuális lesz a csere, megkereslek. Köszi a segítséget.
Csöri15-01-2007 13:15:12 // 14011
A gyár nem is ad külön szilentet, hanem az egész stab. rúdat adja szilentestől. Szerencsére lehet hozzá kapni külön szilentet, és meg is lehet csinálni ugy hogy jó legyen. Természetesen nálunk is megy a csere.
isa15615-01-2007 12:00:12 // 14010
Sejtettem hogy ezt fogom hallani. Nagyon el dugták ezt a rudat, úgy hogy le is beszéltél róla. Esetleg nálatok meg lehet csináltatni?
Csöri15-01-2007 11:38:27 // 14009
Egyedül ne állj neki. Lekell kötni róla a futóműkeretet és ugy lehet kihúzni a stabilizátort. A szilent tartók meg ugy vannak gyárilag rászegecselve.
isa15615-01-2007 10:57:38 // 14008
Sziasztok! Az lenne akérdésem, hogy valaki cserélt e már első stabilizátor rúdon szilentet. Mennyire rizikós ez a dolog. Egyáltalán érdemes e neki állni? Ha valakinek van tapasztalata nagy segítség lenne ha meg osztaná velem. Köszi előre is!
Zsót14-01-2007 20:40:49 // 14007
Honda???.......hmmm...:DD
Zsót14-01-2007 20:39:18 // 14006
Akkor az mulatós szerelés volt!:D Nekünk nem megy annyira az ivászat,inkább csak fontosabb eseményeknél(pl.:"kijött végre!",vagy:"nem jön ki ez a szar!":DD) iszogatunk bele az üvegbe. Főleg,ha új autókról van szó,ahoz már inkább nem nyúl az ember.Mi a régebbi alfákat szeretjük szerelgetni(mert az van:). Ahogy itt állnak a dolgok,még 1 jó ideig megmarad ez a szokásunk:):( Bár ha tőlem függ,75ös-töl újabb Alfám sosem lesz.
dfg (Tanárúr)14-01-2007 20:21:04 // 14005
Hát még a skodákat mi is könyvből szereltük, kockaszám ittuk mellé a sört. de most, hogy ahányunknak annyi féle kocsija van, már nem egyszerű a dolog.
dfg (Tanárúr)14-01-2007 20:18:18 // 14004
Nekem egyszer összeomlott a hondába a kipuf belseje, és eltömte az egyik véget teljesen, a másikat meg majdnem teljesen. nem ment a taxi, csak röfögött, meg szipogott. a végsebessége 100-ban maximalizálódott. voltam vele vagy 3 helyen, mire azt mondta egy autóvillszer, hát vedd le a kipuffot, mert nem jön ki hátra gáz. qrvára szégyeltem magam. meg a másik 3 szerelő is.
Zsót14-01-2007 20:11:05 // 14003
Vannak ilyen banális dolgok.Múltkor volt 1 jeep(valami japán) annak össze vissza köhögött a motorja,meg hibajelzést mutatott.Az úristenért nem tudtunk rájönni miért.Minden jó volt.Aztán nézem,hogy a kipuffgáz irtó forró.Meg lett nézve a diagnosztika,kiderült hogy a lambda szonda melexik fel.A gond okozója is megkerült:az autóba be lett építve a gáz,ami sokkal több párát termel,mint a benya.A kipuffdobban az "üveggyapot" teleszívta magát,és lefojtotta a motrot.A kipuffgáz pedig olyan gyorsan áramlott,hogy útközben felforrósod-vagy nem volt ideje lehűlni. Hülyeség ugye??:)
Poló14-01-2007 19:58:47 // 14002
Egyik havernak is egy évig állt a 146 Boxer. Aztán Sopronban a K&T 2 hét alatt megcsinálta neki, friss műszakival meg zöldkarival. A katalizátorban el volt fordulva a kerámia, azért nem indult be az autó.
Zsót14-01-2007 19:55:24 // 14001
Nekem az első szerelőm olyan hozzáértő volt,hogy 1évig állt a gépem.A másodiknál már vigyáztam,1x voltam nála kérdezni valamit,azóta sem mentem:) A harmadik lett az igazi,ő eredetileg katonaságban volt repülőgép szerelő:) Mindent megjavit:alfát,róvert,porschet....kamionokat...szóval elég jól dolgozik. De egy ideje magam javítom a gépet,így a legbiztosabb. Meghát a haverral úgy rendezzük általában,hogyha szerelni kell valamit egyikünknek,akkor összejövünk,mivel mind2en hótt okosak vagyunk:D mindenre találunk megoldást,és baráti körben jobban is megy a munka,meg szeretünk is bütykölni.(meg a sört is:)))
dfg (Tanárúr)14-01-2007 19:37:54 // 14000
Igen. nagyon szuper ez a faszi. 45-50 éves lehet, és ez az első szerelőm (pedig megfordultam már az autóimmal vagy 10-nél), amelyik mindig időre kész van, és semmi miatt nem kell viszavinnem.
Zsót14-01-2007 19:07:43 // 13999
No ezt mondom.Trabant-Lada szint.... Bármelyik valamire való szerelő fogja magát,és megtanulja legalább a vezérlés beállítást.Nincs abban semmi érthetetlen dolog.Aki meg elkezdi festegetni,és úgy akarja összerakni,annak a kezére kell csapni.(vagy a fejére:) Az jó ha lelkiismeretes,legalább nem csinálja amihez nem ért(nem rontja el).
kékalfa 15614-01-2007 19:02:27 // 13998
Hali!Kell egy spéci kulcs,amivel kitekeri a módositót,és kell két db alu idom amivel a két vezértengelyt a megfelelő pozicióba rögziti!Ezek nélkül nem érdemes hozzá nyulni sztem.
dfg (Tanárúr)14-01-2007 19:00:21 // 13997
Nekem azt mondta piri mester, hogy nem mindegyiket lehet felújítani.
Dzsozy14-01-2007 18:18:03 // 13996
Sziasztok! Vezérlés módosító témában kérdeznék. Enyhén dízeles hangot ad ki a vas indításkor, aztán meggyógyul. Vettem már javító kittet, mivel bontás után ugyís kiderül, hogy csere érett e vagy sem, egyenlőre a javító kitt is megteszi. de a lényeg: MI A RÁKOT JAVÍT AZ A FRÁNYA RUGÓ? MEG AZ 2 MŰANYAG ALÁTÉT? Milyen spéci szerszám kell, hogy legyen a szakinak, hogy ne állítsa el 1-2 fokot,vagy mivel lehet újra hangolni?
Tommaso 15914-01-2007 12:45:39 // 13994
A használtautón van egy GT,amit alkatrészbe adnak el,és annak a kormányát néztem ki!remélem akkor ezt a csévélő cuccot is kimenti nekem a srác!
András bácsi14-01-2007 12:32:37 // 13993
Ott ahol a kormány vennéd pl. Vagy új alkatrészként lehet rendelni.
Tommaso 15914-01-2007 12:29:51 // 13992
Kössz:-)))) De ezt szerinted hol lehet beszerezni,mennyiért?????
András bácsi14-01-2007 12:25:32 // 13991
Multikormányhoz valót. :)
Tommaso 15914-01-2007 12:21:56 // 13990
Huh! Ez mit jelent??? Akkor milyet kell venni??
András bácsi14-01-2007 12:18:35 // 13989
Meg lehet oldani. De más a lufi kábelcsévélője is.
András bácsi14-01-2007 12:17:58 // 13988
Trencsik. Tata. Postáz is. 309596391
Tommaso 15914-01-2007 12:14:40 // 13987
Ciao! Lenne egy kérdésem,aminek már egyszer nekifutottam... Szóval Distinctive felszereltségű 156-ban gyári cd-s rádió van,de az előző tulaj nem kérte bele a multikormányt,ennek hiánya pedig a fatert nagyon bosszantja!Kérdésem az lenne,hogy ha én veszek pl egy lufi nélküli (mert ugye azt át lehet tenni) multikormit akkor azt össze lehet e okosítani a gyári cd-s fejegységgel,és ha igen akkor ez mekkora meló,miket fog szétbontani a villamossági szerelő??? Bocsesz a másolásért!! Köszi a segítséget!!!!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.