Forum >> Szerelőműhely

csocsi20-08-2009 20:07:08 // 26599
Évek óta úgy jár a gépem.
Nem olyan vészes, de érezhető.
Azzurro20-08-2009 20:03:19 // 26598
Ts főtengelyt lehet köszörülni?Vagy egyenest a kukába kell dobni?
Várom a hozzá szólásokat!
Ferri19-08-2009 06:59:13 // 26597
Jár valaki 2.0TS 16V motorral balansztengelyek nélkül? Mekkora vibrációt lehet érezni? Úgy néz ki, súlyos alkatrész kompatibilitási gondjaim vannak.
pb_18-08-2009 23:44:14 // 26596
Nem.
Azzurro18-08-2009 23:35:42 // 26595
Köszi a tippet!:-))Ne is mond, engem is nagyon idegesít, de már rajta vagyok a probléma megoldásán.:-)))
De ha már hozzá kell nyúlnom a vezérléshez, akkor már az egészet cserélem, és az meg sajna nem 5ft. :-(((
Ferke18-08-2009 23:09:59 // 26594
Nem kéne, hogy legyen...de az enyém is ott ereszti el, úgy néz ki:((
TDI7518-08-2009 22:59:42 // 26593
Sziasztok guruk! Felvetődött egy kérdés:
Egy szervós kormányról lenne szó. Lehet a kormányporvédőgumiharmónika alatt szervó olaj? Eddig akárhányat szétbontottam szervóolajos zsírtól tocsogott mindegyik.
A 75-é is és a 33-asé is
Goodboy18-08-2009 20:52:47 // 26592
szerintem csuszik a kuplungod:-)ddddd
Süni18-08-2009 20:47:26 // 26591
Üdv Cartársak!

Érdekes dolog történt ma a verdával!
Tünet a következő! Indulnék el az autóval és úgy indul mintha 5.-ben akarnék elindulni vele,alig ment hiába váltogattam a sebességet nem akart menni,aztán gyorsan ki álltam oldalra,leállítottam a motort és iszonyú kuplung szag jött az autóból! Aztán kb 5 perc várakozás után beindítom és mint ha mi sem történt volna semmi baja! Hozzáteszem a kuplung picikét mintha csúszna,de az eddig is olyan volt!

Ha valaki tudna tanácsot adni vagy találkozott már ilyen tünettel azt kérem írjon! Köszönöm!!!
Csabesz18-08-2009 20:16:10 // 26590
Köszönöm mindenkinek a segitséget !
GÁBOR14618-08-2009 16:53:37 // 26589
Sziasztok!A 146-s keresek olajteknőt ha valaki tud szóljon előre is köszi.
Kamile18-08-2009 10:53:48 // 26588
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni!
159-esem már egy hónapja áll a szerelőnél mert nem tud hozzá szerezni féltengelyt.
Tudnátok nekem adni pár telefonszámot ahol érdeklődhetnék alkatrész után, vagy olyan bontót ahol lehet 159-es.
Esetleg olyat aki olaszba jár bontókba alkatrészért
Az alfa szervizbe 150ezret mondtak az új árára de beszerezni ott sem lehet...
Ferke18-08-2009 10:41:52 // 26587
Nem igazán kell hozzá cserélni...abban lehet egy kis trükk, hogy ugye a kuplung szettet (szerkezet+tárcs+csapágy) egyben szokás cserélni, úgy egészséges, és ugye ez esetben ha úgy vesszük, a kinyomócsapágy egyben van az alsó munkahengerrel.
De én azért keresnék a helyedben egy másik szerelőt asszem....biztos, ami biztos...:)))
Csabesz18-08-2009 10:29:30 // 26586
És ehhez miért kell az egész kuplungszerkezetet cserélni ?
Ferke18-08-2009 09:53:46 // 26585
Na jó, sokkal xarabb:D:D
András bácsi18-08-2009 09:40:41 // 26584
Nem kicsit xarabb. :)
Ferke18-08-2009 09:33:20 // 26583
A javítókészletet a munkahengerhez felejtsd el, nem sokat ér. Ha folyton visszapuhul, az valóban a munkahenger hibája lesz.
Annyiban igaza lesz a szerelőnek, hogy a jtd-k külön alsó munkahengerrel dolgoznak, nem hidraulikus kinyomócsapággyal, és valószínű, hogy a javítókészlet a külön munkahengereshez van, kizártnak tartom, hogy az 1.6ts féle hird. kinyomócsapágyhoz lenne javítókészlet, szóval az unixnál is lehet hiba...
Ha viszont az alsó hidraulika ment el, akkor az tényleg ciki, mert egyrészt nem olcsó, másrészt kicsit xarabb meló, mint a jtd alsó munkahengerét cserélni....
Csabesz17-08-2009 20:42:21 // 26582
El tudnád mondani,hogy hogy kell lelégteleniteni mert ha más nem megcsinálom magamnak !
[k i z z o]17-08-2009 20:34:22 // 26581
Levegős. Fenékszelep / nincs rendesen lelégtelenitve.

Vidd máshová, ahol egy kuplungot le birnak légteleniteni:)

A puhulás után gondolom olaj nem folyik sehonnan:)
Csabesz17-08-2009 20:05:19 // 26580
Még valamit elfelejtettem az előző monologombol .Hoz az Unix-os lista javitokészletet
a BENZINES 1.6-osomhoz .Nos a szerelőm azt mondta hogy az csak a Diesel kocsikhoz jo ! Ekkor mondtam azt ,hogy megkérdezek vkit aki ért is hozzá !
Csabesz17-08-2009 19:28:41 // 26579
Sziasztok

Még mindig a kuplunggal küszködök (meg az autoszerelőm is ) .Sajnos az a hiba áll fent az autoszerelőm szerint,hogy légtelenités után a kuplung gyakorta teljesen visszapuhul. Namármost gyanakszik az also kuplungmunkahengerre ( kinyomocsapágy ) ,hogy vm miatt elengedi az olajat ! az egész a felsők.munkahengerből indult és már kuplunkgszerkezetet akar cserélni, mivelhogy egy alfás foszer azt mondta ha megbontjaz egész szerkezetet cserélni kell mert ugyanazt fogja csinálni (beeseik a padál )! Sajnos elektronikában vagyok otthol egyálltalán nem értek ilyen szinten a kocsikhoz ! A kérdésem az lenne ,hogy valoban igazuk van vagy csak meg akarnak etetni ! Mert amit elsoroltak az nem kis pénz !
Légyszíves mondjatok rá vmt mert ez nem állapot!
Előre is köszönöm !
zee17-08-2009 09:06:22 // 26578
Sziasztok

SOS szükségem lenne segítségre. Tegnap indultam tankolni mivel már csak a pöcök tartotta a mutatót, a kutas segítőkész volt és meg akarta tankolni a kocsit.
Letekerte egy gyors mozdulattal a sapkát mire mint a gejzir kb 2-3 L benzin fröcskölt ki az autóból. Eddig is észrevettem, hogy valamiért nyomás van a tankban de ennyire nem kellene sztem. Ötletek?

köszi
EvoGerry17-08-2009 08:05:43 // 26577
Üdv.az én első tippem vezmód..,kb ugyan ezt csinálja enyém is..fordulaton megszűnik a traktor hang.és amikor pl 4enél kinyomom kuplungot elveszem a gázt akkor is csúnya diesel hangja van...indításról ne is beszélve,nem lenne amore lehet garázsba állna még mindig a vas.nem merném beindítani:D..a szép hangok miatt amit kibocsájt a rossz vezmód...
Azzurro14-08-2009 22:54:58 // 26576
Kedves Cartársak!
Olyan probléma lépet fel a vasnál, hogy most már nem csak traktor hangja van, hanem 3-4E fordulatnál olyan kattogó hangot bocsát ki a moci.
Viszont 4E-után megszűnik a hang, és ismét olyan igazi sportos QV hangja van.
Várom a hozzá szólásokat, és véleményeket.
Előre is köszönőm!
Csabesz14-08-2009 22:45:18 // 26575
Arra a kis pöcökre gondolsz amit 1 gumis takaro fed ?
Csöri14-08-2009 21:31:41 // 26574
Le lehet légteleníteni a kuplungut a tiédben is. Van a kinyomocsapágy tetején egy kis szelep. Csak a hidraulika cső rögzítő "bolháját" előtte ki kell húzni.
MIFI14-08-2009 21:22:56 // 26573
Zárolajzóval beolajzod és elmúlik:) Nekem télen szokott előjönni:)
Csabesz14-08-2009 21:14:34 // 26572
Hello Mindenkinek!

Lenne 1 nem tul kellemes problémám. Az egész úgy kezdődött,hogy a felső kuplungmunkahenkerem beadta az unalmast,folyt belőle az olajúgyhogy kicseréltettem . Eddig nincs is nagy gond, felpumpálta a pedált kiemelt a minden klaffolt. A probléma csak néhány km megtétele után jelentkezett : beesett a pedál :-S
Namármost azt mondta a szerelő,hogy ez a kocsi saját magát légteleniti (sajnos nem értek hozzá hát elhittem ) kajtatott vmt a motortérben és 1 dbig ment is a szerkezet aztán megint bepuhult . Elképzelésem sincs hogy mi lehet a prücök (de szerintem a szerelőnek sincs ) mozgásképtelen vagyok . Jo lenne ha Valaki aki ért is hozzá segitene had szálguldozzon még egy olasz csoda az utakon:-D!
Segitséget előre is köszönöm !
Benőke14-08-2009 20:35:53 // 26571
Lehetni lehet amolyan Golyószóró hangja . Nem vagyok szaki. De nem hiszem h elmúlna 4k felett...
Azzurro14-08-2009 20:31:54 // 26570
Főtengely csapágy nem lehet?:-((((
Benőke14-08-2009 20:27:49 // 26569
Hidrotőke esetleg? A vezmódon felül :)
Azzurro14-08-2009 20:20:52 // 26568
Kedves Cartársak!
Olyan probléma lépet fel a vasnál, hogy most már nem csak traktor hangja van, hanem 3-4E fordulatnál olyan kattogó hangot bocsát ki a moci.
Viszont 4E-után megszűnik a hang, és ismét olyan igazi sportos QV hangja van.
Várom a hozzá szólásokat, és véleményeket.
Előre is köszönőm!
GT Ɨ|ѯ14-08-2009 18:48:31 // 26567
ilyet nekem is csinált ( kb 3-4x ) az 1ütt töltött 3 év alatt:-))

kapott zárolajozósprayt,aztán nem csinálta,meg leba..tam diszkréten és ennyi elég is volt neki.
Coyote14-08-2009 16:06:36 // 26566
Ok! :-) És van itt olyan szaki aki megtudja mondani, akihez elvihetném? Nemszeretném, ha emiat komolyabb baja lenne a kis drágának.. :-)
Kazes☻14-08-2009 14:37:44 // 26565
Nyitott ajtónál? Talán kontakt hiba, de majd a szakik megmondják. :)))
Coyote14-08-2009 14:33:04 // 26564
Üdv mindenkinek. Olyan kérdésem lenne:
146-os Alfám van és amikor kulcsal kinyitom, kinyit a központi zár mindenhol, viszont néha olyat csinál magátol hogy elkezdi a zárat magátol ki-be csukogatni nyitott ajtonál.
Mitől lehet ez, hogyan tudnám orvosolni?
Dozer13-08-2009 11:24:11 // 26563
Sziasztok!

Van valami ötletetek, hogy a főtengelyemhez (155Q4) hajtókar és nyugvócsapágyakat honnan tudok gyorsan és jó minőségűt beszerezni? :S
Lenne valami nemismeremmilyennevű... de abban nem bízok amiből a szett áfástól 17k-ból megvan :((
Xixo12-08-2009 21:40:08 // 26562
Az utolsó bekezdésben jól összefoglalták a lényeget...
GTPeti12-08-2009 20:31:30 // 26561
Gabesz0112-08-2009 16:38:33 // 26560
Köszi neked is a segítséget.
GTPeti12-08-2009 15:45:55 // 26559
Thx a gyertyainfót!
Selmak12-08-2009 15:44:54 // 26558
Nyomj egy kis fegyverolajat a zárba mert valszeg begyantásodott már benne a régi kenőanyag.
EvoGerry12-08-2009 15:41:52 // 26557
üdv cartársak! olyan problémám van központi zárral 146os alfában hogy kiszállok,simán bezárom könnyedén..kulccsal,viszont kinyitni elég nehéz,és erőltetni kell..azért írok mert az érzem h előbb utóbb nem fogom tudni kinyitni a vezető oldalon,anyós oldalán simán nyílik,leszedtem a kárpitot és mintha nem is nyitna semmit.esetleg valami ötlet,vagy cseréljem a zárat?..előre is köszönöm a válaszokat!
pb_12-08-2009 00:01:19 // 26556
Boxer 8v, de jó még TS 8vbe, és V6okba is. Persze nem mind1ikbe ugyanaz.
Csöri11-08-2009 21:19:15 // 26554
V6 turbo biztos.
Csöri11-08-2009 21:18:52 // 26553
Pedig ez nem az volt.:))

Na majd megmutatom legközelebb.:)
GTPeti11-08-2009 18:09:23 // 26552
A Lodge melyik motoroknak (volt) a gyári gyertyája?
Riki11-08-2009 18:06:06 // 26551
Köszönöm tényleg mindenkinek a válaszokat!
Ofi11-08-2009 17:23:36 // 26550
A képen ha megnézed az első kettő gyertya az NGK és nem hoz hozzá semmilyen feltételt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.