Forum >> Szerelőműhely

Erhard 242 (Pure Energy)21-08-2009 22:08:32 // 26686
abba is kell cserélni :P
vale 4621-08-2009 22:00:40 // 26685
Ja meg ez a vezérlésmódosító! Más autókba pl Lancia kappa miért nem kell cserélni??Miért nem lehet az Alfákba is olyan vezérlésmódósítót tenni??
vale 4621-08-2009 21:58:29 // 26684
Lehet,hogy azt mondták akkor de most már egyre több helyen olvasom,hogy nem elég strapabírók!A ts motorok is sokkal gyengébb minőségüek (nem olyan erős anyag minőségűek) mint a boxer motorok!Annak idején volt egy gyönyörű 33 1.5 boxerom első alfám! Előtte Wartburg tourist 1,0! Hát a paraszt megszokta,hogy nuku olaj ellenőrzés és hát a picivel úgy jártam fél évig,hogy 3deci olaj volt benne! Hallottam,hogy egy picit kopog de nem volt abszolut rossz hangja csak egy igen kicsit kopogott! Főtengelyes lett! De mond meg melyik ts motor menne fél évig 3deci olajjal??Szerintem egyik se!
Dzsozy21-08-2009 21:58:03 // 26683
Köszönöm szépen! Már kapisgálom! :) Cserés az enyém,jön is jövő héten,de felettéb érdekes jelenség, hogy van olyan, hogy alapjáraton kopog,nyit-zár-nyit-zár a mágnesszelep.Valószínű ez nem normális dolog, de az sem, hogy 4000-4500 fordulat felett erőtlennek érzem a vasat,ha odalépek. (amúgy compra tették és ezt a hibát dobta ki). De mivel a leírásod ok-okozati összzefüggést takar,ha jól értelmezem, akkor alapjáraton nekem minek kopog,mert azt megértem,hogy magas fordulaton nem nyit vagy zár. Asszem csere,padlózás és autóvill. service.
admirális21-08-2009 21:46:01 // 26682
Az idézőjeles rész utolsó mondata véletlenül maradt benne, azt át akartam javítani, mert először félreértettem a dolgot, és azt fordítottam le. Úgyhogy még1x:

"Amikor zárt állapotra (FC) van szükség (alapjáraton és a legerősebb zónában) a mágnestekercs energetizálatlan, így a csúszószelep benyomja a visszahúzórugót.

Amikor nyitott stádiumra van szükség (közepes fordulatszám nagy nyomatékkal), a mágnestekercs energetizálódik és a visszahúzórugót lenyomja, így bejut az olaj a módosítóba a csőből a szelep járatain keresztül a módosítóba. 25 fokot tud módosítani a szívó tengely állásán. Hála a rugónak, energetizálatlan állapotban a módosítot megkerülve áramlik az olaj. "

A kis rugóról van szó, nem a nagyról, ami a módosítóban van, és a javítókészletnek a tésze.
admirális21-08-2009 21:42:15 // 26681
"Amikor zárt állapotra (FC) van szükség (alapjáraton és a legerősebb zónában) a mágnestekercs energetizálatlan, így a csúszószelep benyomja a visszahúzórugót.

Amikor nyitott stádiumra van szükség (közepes fordulatszám nagy nyomatékkal), a mágnestekercs energetizálódik és a visszahúzórugót lenyomja, így bejut az olaj a módosítóba a csőből a szelep járatain keresztül a módosítóba. 25 fokot tud módosítani a szívó tengely állásán. Hála a rugónak, a de energetizált állapotban nem engedi elfolyni az olajat a módosító. "



Az utolsó mondatról annyit, hogy ennek a rugónak az elfáradása az oka annak, hogy tönkre megy a módosító.
Azzurro21-08-2009 21:34:22 // 26680
Én úgy tudom amikor ki jöttek a JTS motorok, akkoriban az egyik legjobb benzines motorok voltak.Eleve ha bele gondolsz, nincs annyira túl bonyolítva, mint a sima TS motor.
Dzsozy21-08-2009 21:32:35 // 26679
A mágnesszepelnek a végén van egy "pöcök" ami ha feszkót kap, "kidugja az orrát", és egyrugón lévő "tányért" lenyom és elzárja az olaj útját, ill. leszükíti.Miért, minek,mikor kap feszkót a mágnesszelep,mi a lényege,mi alényege annak, ha elzárja, ill.szűkiti az olaj útját. Én is találtam egy leírást, de sajnos a webfordító mivel szószerint fordít, egész katyvasz az egész.Cserélnem kell ezt a sz@rt, de ha már cserélem, szeretném érteni a dolgát. :)
vale 4621-08-2009 21:28:13 // 26678
Fel lehet újjítani mert nekem is felújjították de melegen olyan volt a hangja mintha kalapáccsal ütnék ritmusra a blokk oldalát!! Nem egy jo motor ez a tspark!! De állítolag ezek a jts ek mégszarabbak!!
Azzurro21-08-2009 21:20:13 // 26677
Egy ilyen motornak, akkor is többet kéne kibírnia ha már sokkal drágább, mint egy Fiat.Ha már az olasz márkánál maradunk.
És amit nem nagyon tudok elfogadni, az pedig hogy egy ilyen motort nem lehet felújítani.
Csak használt bazárral?
Ez igazából nem értem!
Még egy Zsigulit is fel lehet generálozni, anélkül, hogy ki kellene dobni a régi motort.:-(((
admirális21-08-2009 21:12:08 // 26676
Erről egy külföldi oldalon olvastam. A fordulatszám változásával 1000-től 7000-ig többször módosít, amit úgy figyeltek meg a külföldiek, hogy ledet kötöttek be a vezetékre, és annak a világításából látták, mikor kapja a módosító a jelet, amire meg kell változtatnia a szívó oldali vezérlést.
Poló21-08-2009 21:08:54 // 26675
Bg. 250.000 km körül adta el az ő SW-ét, később a használtautón 120.000-rel árulták.
2.0 TS-ről van sző, most már talán van benne 300.000 km.
vale 4621-08-2009 21:06:32 // 26674
Azért az egész autót ne dobd ki! De kitudja pontosan lehet,hogy volt már benne 300000 mikor megvetted csak 30000 mutatott!!!
Erhard 242 (Pure Energy)21-08-2009 21:06:08 // 26673
ez is kibír 300e km-et normális kezekben, normális szervizeléssel...
Dzsozy21-08-2009 21:02:56 // 26672
Szép estét Mkinek. Volna olyan szíves valaki és elmgyarázná nekem TS mocikban működő vezmódosítónál lévő mágnesszelep működési elvét. (adok-veszben karikázva)? Van e köze fordulathoz,feszülséghez,sebességhez, stb. A vezetékei az alapjárati léptetőmotorba és a pillangószelepházba futnak be. Csak érdekelne eléggé, és nem tok angolul, csak egy pohár sört kérni. Előre is köszönve!
Azzurro21-08-2009 21:00:57 // 26671
Ezzel a véleménnyel az írtad, hogy akkor ki kell dobni az egész autót?
Akkor ennyire megbízható egy TS motor?Igazából ezt nem akarom elhíni, hogy csak ennyit bírjon ki egy ilyen motor.
De nagyon úgy tűnik. :-(((((((
Egy FIAT motor, ha kell 3- 400.000Km is ki bír anélkül, hogy hajtókar csapágyas legyen.
Dévid21-08-2009 20:45:34 // 26670
Huhh, el kell adnom a Gallardot? Mindegy, majd veszek akkor egy másik bevásárlóautót a Miura mellé, hétvégére meg ott a 156 is. :D
Poló21-08-2009 20:41:04 // 26669
Gallardo-t se vegyél, meg VW-t se :D
Dévid21-08-2009 20:38:09 // 26667
Most beszéltél le a V8-V10-es Audi vásárlásáról. Pedig már nagyon közel álltam hozzá. :DDDDD
Poló21-08-2009 20:36:58 // 26666
Hát nem tudom, nálunk az audiban szerintem magát az egészet edzik és nem vonják be őket semmivel, de majd rákérdezek.
3 évig szinte csak főtengelyt építettem be a V8-asokba és V10-esekbe, amit azok a tengelyek kaptak, 90%-át úgy dobtam bele a motorba :D
Volt rajta kis karc, időigényes meg macerás a zárolása, finom csiszolópapírral megcsiszoltuk, jó lesz az :)
Dévid21-08-2009 20:35:25 // 26665
Azt mondta a srác, a főnökének felvázolta a problémát, max. 110.000 lenne, csináltak már 3at, és nincs gond velük, de azért inkább keressünk valami alternatívát, ha nem akarom sürgősen eladni. Így aztán inkább vittem pár alkatrészt, azzal lett összerakva, most úgy tűnik még jó, pedig már 200 km-t mentem vele.
Erhard 242 (Pure Energy)21-08-2009 20:33:52 // 26664
mesélték okos szerelők...valami nitrites? anyag ...szerinted a gyári felújítottat miért nem köszörülik?
vale 4621-08-2009 20:32:30 // 26663
Hát ha csak az a baja! De elég mocerás csak főtengelyt meg csapágyakat venni! Akkor már érdemes az egész motort megvenni, amiből kivennék a cuccost! Legalább is amikor nekem volt hajtókarcsapágyas a gépem lehetetlen volt beszereznem és inkább felújjítottam ,de nem lett az igazi! Egy biztos ts motort sohasem újjítanék fel !
Poló21-08-2009 20:31:47 // 26662
Miből gondolod, hogy speckó edzett anyaggal van bevonva a főtengely? Maga az egész edzve van.
Erhard 242 (Pure Energy)21-08-2009 20:28:05 // 26661
nekem eddig 4 ismerősömnek köszörültek főtengelyt mindegyiknek kukás lett pár 10e km után ez kicsit vadas na meg speckó edzett anyaggal van bevonva a főtengely aki azt leköszörüli az a vadas :P
Ferke21-08-2009 20:05:17 // 26660
Mondjuk ha csak a főtengely +csapágy a baja, akkor egy kicsit vad dolog a komplett motort cserélni:)))
vale 4621-08-2009 16:29:06 // 26659
Szerintem is erHard véleménye a megfelelő! Nekem is volt hajtókaros a gépem és nem is lett jó a motorfelújítás után(el is adtam) lehet,hogy rosz helyre vittem,de én is inkább egy bontott motort tennék bele! Amúgy egy főtengely köszörülés ára max 20-25 ezer! NEM TÖBB! A szerelő le akar húzni!!!
José21-08-2009 16:10:30 // 26658
Szép napot mindenkinek.
Lenne egy kérdésem: 145 Qv-nál hogyan lehet a váltó felőli oldalon főtengelyszimmeringet cserélni.Mármint hogy a legegyszerűbb?
A motort fel lehet e valahogy lógatni ha levesszük a váltót vagy támasszuk alá, bár a kartert is le kell szedni ugyebár ugyhogy kérném a kedves autószerelő kartársak szíves segítségét ebben.Előre is köszönöm.
Skodra21-08-2009 13:02:04 // 26657
Hali!156-os Alfa. Valakinek van valami rajz,robbantott ábra a kézifékkar ,bovden bekötésről,mert valami elszakadt,széttört! nem feszíti a bovdent,alulról semmisem látszik szakadtnak!
Köszönöm
Gonosztevő21-08-2009 12:24:30 // 26656
Köszönet! Továbbítva!:)
Dzsozy21-08-2009 11:23:55 // 26655
Annó a 155 nekem is volt ilyen, vagy hasonló problémám. Durrogott, prüszkölt, nem ment, nehezen indult, majd pont az autóvill.szerelő előtt beadta a kulcsot. Valamilyen gyújtó trafót cserélt benne. Megtudnám mutatni, csak hát arról nincs képem. Két kártyapakli nagyságú "doboz" egymás mellett,merőlegesen a motorblokkra.
Gonosztevő21-08-2009 08:58:44 // 26654
Üdv!
Pár ötlet jól jönne,egyik barátomnak!
155-ös 1.8 as,motorcserés volt! kapott egy 2.0TS mocit!
Olyan tüneteket produkál,hogy inditás után oriásit durran,vagy szét nyom valami levegő csövet,pl.a LMM utáni kockás harmónika csö ki is repedt!
Kicserélték!
Kis fordulaton alig megy,elmondása szerint,60-al 5ödikbe nem is megy!
pb_20-08-2009 23:50:18 // 26653
Ezt neked kell tudnod, hogy meddig ér a takaród(türelmed/energiás).)
Dévid20-08-2009 23:44:26 // 26652
Az a célom, hogy legyen egy használható kocsim.
Kérdés, hogy lenyelem-e a békát, és elpasszolom 7-800.000 pénzért ezt a példányt, nem törődve hogy ugye nekem jóval többe fájt, és veszek valami öreg szoci roncsot pár tízezerért, hogy azért ne maradjak kocsi nélkül, vagy továbbra is foltozom ahogy bírom, és használom míg megy.
pb_20-08-2009 23:42:50 // 26651
Nem került sokba, de tulképp teljesen felesleges volt.) Remélem a házad teteje stabil.))))
pb_20-08-2009 23:40:12 // 26650
Nem vagy 1edül ezzel, sokan vannak, akiknek már sikerült ez, vagy már + is haladták. Bár gondolom, ez nem nagyon vígasztal.
Dévid20-08-2009 23:38:28 // 26649
Ha az első törésem után eladom, akkor talán csak fél milliót bukom a dolgon, és így utólag akkor meg is kellett volna lépni, és venni valami normálisabb autót. Múltkor úgy tűnt végre összeállt, szinte mindent kicseréltem rajta amit akartam, erre beállt az olajpumpa, eltört egy hajtókar, stb.
Persze még mindig oda vagyok az Alfákért, de biztos hogy mégegyszer nem vennék meg egy ilyen autót.
András bácsi20-08-2009 23:34:44 // 26648
Nem feltétlen. A főtengely nem mindig kopik meg, gyakran alapméret környéki, amikor a csapágy már döglött. Ha jó az olaj, és csak normálisan tettek bele sok métert. Ilyenkor gyárihoz közeli a gyári csapágy-köszörületlen tengely. Köszörülni meg úgy tudom, hogy nem olyan lépcsőben köszörülnek, mint a gyári lépcsők, hanem 25 ezredenként, amihez csak az utángyártott csapágyak jók. És ha felületi edzett a tengely, akkor nem olyan jó a köszörülés. Illetve rizikós lehet.
Ferke20-08-2009 23:33:53 // 26647
Erre nem sok pozitívat lehet írni...talán csak annyit, hogy igazán kitartó/türelmes vagy:))
Ferke20-08-2009 23:32:15 // 26646
Azért összességében nem került sokba, ezt nem mondhatod!:) Pláne, ha azt is figyelembe vesszük, hogy a Tiednél is jobb 16v-s boxi lett belőle, végképp megérte...:))))))
Dévid20-08-2009 23:31:19 // 26645
A vételárán kívül most tartok olyan 1.2-1.3 milliónál amit belefeccöltem, szóval mégegyszer a vételárát beleöltem már, és még mindig nem tökéletes.
pb_20-08-2009 23:29:15 // 26644
Persze, persze, más vót', én is ezt mondanám.))))
Ferke20-08-2009 23:26:03 // 26643
Az más projekt volt:))) És be is bizonyosodott, hogy mennyi mindenre felesleges volt költeni!:) A szinterezéseket meg ebbe ne számold bele, mert az a fakultatív rész:)))
pb_20-08-2009 23:21:57 // 26642
Azért költöttél Te az ésszerűség 6árain kívül is.)))
Ferke20-08-2009 23:20:21 // 26641
(...mármint papírok nélkül értettem..)
Ferke20-08-2009 23:19:16 // 26640
JAh, a köszörülésre értettem..:) Új hajtókar??:) Azért ha azt is cseréltetni akarnák velem, elég hisztis lennék...ha már új hajtókar, akkor már új dugattyúk is, nem? Akkor meg már hol járunk?? Nem 110k, hanem 1100...:))))
Azért lássuk be, ezek már 10-20 év közötti vasak, nemhogy motort, de kpl autót veszel 110kért:)))
Szóval én csak az ésszerűség határain belül költenék egy ilyen vasra:)
Dévid20-08-2009 23:11:50 // 26639
Ennyit mondtak a motor rendbetételére. Gondolom új hajtókar, stb. Mindegy nem igazán mentem bele a főtengely-köszörülésbe.
pb_20-08-2009 23:10:59 // 26638
Ennyi körül van. De 30 és 40 között tuti, hogy +áll. Még, ha a fúrás i benne lenne az árban, akkor is sok(k) lenne.
Ferke20-08-2009 23:07:57 // 26637
Ha jól rémlik, legutóbb 34k volt, csapágyakkal együtt...de javíts ki, ha nem jól rémlik...:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.