Forum >> Szerelőműhely

Piritu - 1.000.00024-03-2007 12:35:55 // 14936
Szerintem nem. Nekem ami be lett téve "örök" volt, később már nem kellett kicserélni, pedig a 146-al vagy 140ezret mentem vele utána. A hang úgyis jelzi ha gondolkodni kell a cserén. Amúgy ha elkezd kerepelni, akkor is simán lehet még vele menni, baj nem lehet, "csak" csúnya a hangja. Egyre inkább azt hiszem, hogy az olajon múlik minden nem a használaton. Szerintem a gyárilag berakott elsők azért szállnak el, mert a gyár a "bejáratáshoz" valami más olajat tesz be. Nem véletlenül ajánlják, hogy 5ezernél cseréld le.
isa15624-03-2007 09:14:57 // 14935
A 99 es 2.0 TS ben 80 e nél lett cserélve, azóta 60 e-t mentem vele, amiben rengeteg 1-2 km es városi használat van Eddíg még jól bírja. Nemsokára viszem vezérmű felújításra. Nem tudom érdemes e hozzá nyúlni.
Nasty23-03-2007 17:20:33 // 14934
Alsó lengőkar cserét tervezek holnapra. Van vmi különleges instrukció vagy értelemszerű az egész? Nem akarok a cserért külön még pénzt kiadni.
Haro23-03-2007 10:48:44 // 14933
Minimum!!!!!!!!!!!!!
kertecs23-03-2007 10:46:43 // 14932
Hiszen leginkább erről szól a 60E km-s szervíz ezeknél motoroknál. Nem? : )
Haro23-03-2007 10:42:22 // 14931
Bocsi nem neked akartam irni!!!:)
Üvegtigris23-03-2007 10:41:48 // 14930
Tudom, hogy jócskán több, ezért írtam... : )
Haro23-03-2007 10:38:46 // 14929
A vezürmüszijjat és a görgöket mindenképp cseréld!!!
kertecs23-03-2007 10:38:23 // 14928
Maga a szíj? : )
Haro23-03-2007 10:38:01 // 14927
Jócskán több:))))
Üvegtigris23-03-2007 10:35:58 // 14926
A szíj+feszítő+munkadíj szerintem egy kicsit több 5-8 e Ft-nál, vagy nem? : )
kertecs23-03-2007 09:56:27 // 14925
Hali! A vez.szíj csere mindenképp, de nem is ez drága részlet az egészben, kb 5-8E Ft. A hosszbordás szíjra gondolnak szerintem(ami a generátort, kormányszervót, klímát hajtja) , aminek állapotától függhet a csere.
Stef23-03-2007 07:51:18 // 14924
Köszi Haro! Vezérműszij állapotát lehet elenőrizni, vagy azt mindenképp érdemes cserélni, és ha kijön csak akkor látni, hogy jó volt-e még? (ez most kicsit zavaros volt)...
Haro22-03-2007 22:59:22 // 14923
Ha alkatrész kell olcsobban szólj!!!
Stef22-03-2007 22:14:15 // 14922
Kösz mindenkinek. Holnap megkérdem Szamosi mestert is, ha 100 körül kijön, inkább odaviszem...
Liquid22-03-2007 21:36:59 // 14921
Keress egy megbízható szerelőt, aki látott már TS motort, és van célszerszáma. 100-ból bőven ki fog jönni.
Üvegtigris22-03-2007 20:24:07 // 14920
Ha van független szervíz, amelyben bízol, akkor érdemesebb odavinni /gazdaságosabb és még lehet, hogy jobban oda is figyelnek rá, ha van ismerős, stb.../, de ha nem vág földhöz az a 30000 többlet , akkor vidd a márkaszervízbe.
Piritu - 1.000.00022-03-2007 20:16:58 // 14919
Bizony volt kerepelés, úgyhogy gariban csere lett belőle. Mind a három TS-emben cserélve lett a cucc. Viszont, amit a 146-ba tettek utána vagy 140e km-en működött. Szóval eddig amit betettek, már nem szorult cserére.
Haro22-03-2007 18:22:40 // 14918
Szerintem böven kijönn 100-ből de akkor minden pöpec!
Stef22-03-2007 18:20:51 // 14917
Tehát nagyjából 90-100-ból kijön? Egyébként amit munkaként leirtak, az megegyezik a szervizkönyvben leirt 60k-s szervizzel, csak kicsit (?!) sokalltam az árát. Volt mostanában valaki szakszervizben 60k-s karbantartáson? Szamosiéknál mennyi lehet? (Holnap fel is hivom)...
Haro22-03-2007 18:14:25 // 14916
Hali!!! Ennyiért nehogy megcsináltasd!!!! Ha kell tudok jó szerelöket ajánlani!
Poló22-03-2007 18:12:18 // 14915
Motorolaj és szűrők cseréje reálisan 20.000 Ft (nem tudom, itthon cseréltük). Olaj kb 10.000 Ft (akciósan), olajszűrő kb. 1.000 Ft, légszűrő 2.600 Ft, pollenszűrő kb. 1.200 Ft. Munkadíjnak számoljunk 1 órát, az 4-5 eze Ft. Vezérlés csere nálam majdnem 60.000 Ft volt anyaggal munkadíjjal együtt. Az átvizsgálásra is számolhatunk szerintem egy órát, 4-5ezer Ft. Szerintem inkább ne vidd márkaszervizbe, amúgyis csak lehúzzák az embert.
Stef22-03-2007 18:06:50 // 14914
Sziasztok, Egyik márkaszervíz a 60k-s szervíz ajánlatkérésemre (156, 1.6TS) az alábbi választ küldte. Ez mennyire reális? "Érdeklődésére közlöm, hogy a 60 000 km-es szerviz előjegyzés alapján történik és kb. egy munkanapot vesz igénybe. Kérnék telefonszámot, hogy visszahivhassam. A szerviz tartalmazza : motorolaj és szűrőcserét, - levegőszűrő,- pollenszűrő cserét, - vezérműszíjszett (szíj,.feszitő,-vezetőgörgő) cserét, - szükség szerint ékszíj cserét (feszitővel). Valamint : fék ,- futómű ellenörzést, - alsó átvizsgálást, - világitás és folyadékszintek ellenörzését. A fenti szerviz költsége (anyag + munkadíj kb. 120-140 000, ft. A gépkocsi használatától és állapotától függően egyéb költségek is felmerülhetnek (pl. fék,- futómű,- stb.)."
Marklar15522-03-2007 17:46:18 // 14913
oks. Kösszi.
déév22-03-2007 17:34:40 // 14912
Sziasztok! Nekem is volt dízelhangja, először azt hittük a hidrotőkék lesznek a hibásak, de az alfaszervízben azt mondták tuti h a vezérlésmódosító lesz. Minden indításnál vetekedett a hangja egy 20éves MTZ hanglával. Vettünk bele egy új vm-t és azóta elmúlt ez a jelenség. sőt alapjáraton is csendesebb, és jobban is húúúz.
tipoatti22-03-2007 17:10:36 // 14911
Van dízelhang! :) Kb. 10 motorindításból 1X van nálam, a szokásos 1-2 mp.-ig. Úgyhogy tökéletes szvsz. Az 1,6-osom anno jóval gyakrabban csinálta, jóval kevesebb km.-el. De az sem zavart, és szintén nagyon rövid ideig volt IFA-feeling... :)
tipoatti22-03-2007 17:07:07 // 14910
Én is mindig megvárom a check végét! :)
mesa22-03-2007 16:23:05 // 14909
Akkor ez a gyártó sosem tanul ... :(
Poló22-03-2007 16:20:30 // 14908
Piritunak volt dízeles hang az ex 156-osában. Már faceliftes volt...
perdix15522-03-2007 15:55:03 // 14907
Éljenek a láncos talicskák:-))))))))
FRC22-03-2007 15:50:25 // 14906
Bár 8v a talicskám motorja és semmi baja... Azért gratulálok a topic alkotójának!
perdix15522-03-2007 15:40:13 // 14905
Hát, igen de ne hogy tartósabb hanem szinte örökéletű:-)))))
mesa22-03-2007 15:33:39 // 14904
.-))
kru22-03-2007 15:19:55 // 14903
Egyébként valahol olvastam, hogy 2001-ben vagy 2002-ben más OE számot kapott a cucc, szóval valamit módosítottak rajt, hogy tartósabb legyen. Ha senki nem jelentkezik, hogy a fiatalabb kocsijában jelentkezett volna a dízel hang, akkor akár hihető is... Nem tudom, nekem a 145 1.6TS nem sokáig bírta, ellenben a 156 1.6TS, ami 2001-es volt már az új motorkóddal, 90ezer környékén még az eredeti vez.móddal ment (65ezer körül a vez.szíj cserénél semmi értelme nem lett volna ezt kihajítani, így nem bántottuk Szamosinál), annyi volt, hogy csont hideg indításkor volt 1-2 másodpercre némi hangja, de annyi. Mondjuk 10-12ezrenként cseréltem olajat... És javarészt országúton/pályán használtam. Most meg full meleg motorral is van egy kis dízelhangja, bár nem annyira erős, mint egy rossz vezmódnál ;-)) muhahaha
granturismo22-03-2007 14:45:23 // 14902
Régebben valóban a Fiat 1.8 VVT motor módosítóját javasolták betenni. Most már abba is ugyanezt a cikkszámot hozza a rendszer: Csak pár cikkszám ami jó az Alfába: 60666199 60651965 60815644 60617917 71711862 71211864 60813501 60811815 71711863 A 2.0/2.4 Fiat/Lancia motor módosítója viszont nem jó az Alfába!
mesa22-03-2007 14:27:36 // 14901
Szerintem is UL, hogy az többet bírna, vagy más lenne.
Laurent22-03-2007 14:22:02 // 14900
Enyémben is Lancia van de nem tudom a javítószett akkor jó lesz-e hozzá? Pontosan fog-e passzolni a dolog. Egyépként nekem az új lancia vezmód 35ezret bírt ki. Majd ha tudok szerezni sablont akkor kap egy felújítást. Nem viszem többet ilyenért szervízbe.
András bácsi22-03-2007 14:16:11 // 14899
Muszáj volt adni a népnek is valamit. :)
Balage22-03-2007 14:14:38 // 14898
Hát ez az... :-(
András bácsi22-03-2007 14:14:19 // 14897
Szombaton Szolnokon voltunk.
Balage22-03-2007 14:12:00 // 14896
És ha eljöttetek volna, még ehettél is volna belőle! :-P Tegnap felraktuk az egomi matricákat ( pusztuljon a posta, amiét összegyűrte a csomagot), és pont azon poénkodott Zsolesz meg Viktor, hogy tök sokan fogják látni bent a garázsban... :-)
András bácsi22-03-2007 14:09:56 // 14895
Mert te ne hajtod. :) Hallom jó lett a kaja, amit főztél!
vgyurci (powered by boxer)22-03-2007 14:08:41 // 14894
A vízpumpa szokott ilyen hangot adni. Ne várj sokat, mert, ha elakad a lapát, borzasztó dolgokat tud csinálni (vez. műszíj-szakadás, szelepgörbülés és egyéb nyalánkságok).
Seriff22-03-2007 14:07:07 // 14893
Annak a beszerelését nehezebb elírni:DD
Balage22-03-2007 14:04:30 // 14892
Az enyémben 20e km óta van javítószett, és eddig nagyon ritkán volt diesel-es hangja.
Benőke22-03-2007 14:04:01 // 14891
Nem tudom nem vagyok szerelő, másodikra a komplett már okés :)
Seriff22-03-2007 14:03:12 // 14890
Nem lehet, hogy sz@rul rakták be?
Seriff22-03-2007 14:02:40 // 14889
Az enyémben Lancia van. Lehet, hogy már nem gyártanak kétfélét. Ha viszont ez így van, remélem a jobbik maradt:)
Benőke22-03-2007 14:00:28 // 14888
Javítószettel kb 100km -t ment el az autó, aztán olyan ifa hangja lett mint a javítószett előtt soha sem volt :) Aztán bekerült egy komplett újj azóta csöndiben van :)
Attie22-03-2007 14:00:10 // 14887
Nekem se volt semmi baj a 155-nél a vezmoddal. 10e-ként olajcsere, és sosem indítottam el az autót amíg a kontroll lámpák nem aludtak ki.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.