Forum >> Szerelőműhely

Nasty20-02-2007 13:19:00 // 14586
Sztem LMM csere, de vannak itt nálam okosabbak is, majd megmondják ők. Diagnosztika megmondaná. 56-nál ingadozik az alpjárat a rossz LMM mérővel meg torpan kb 3500 körül.
Zsocy15520-02-2007 12:51:54 // 14585
Sziasztok ! Van valami ötletetek, vagy vigyem szervízbe ? Két hete szervízbe volt a gép. Szonda csere, légtömegmérő tisztítás stb. de a kocsi 2000 fordulatszám alatt mégsem akar menni sőt egy kicsit rángat is. 2000 után viszont megy rendesen.
András bácsi20-02-2007 12:20:36 // 14584
Az már szép. Kéthetente olajcsere. :) Nehéz lesz jót kifogni. Egyébként szinte semmi lényegi változás nincs szerkezeti vonatkozásban az összes 156-os között. Inkább az lehet, hogy beáll a piaci ár, és kisebb az értékvesztés.
Jata20-02-2007 12:16:06 // 14583
Oké!
Hari20-02-2007 11:59:55 // 14582
Nem értem..... mííít......az mi?? Szerintem ezt nem jó helyen kérded. (Esetleg OFF-os verdáknál.) Irány=> Rönyó :))))
Gabriella20-02-2007 11:58:58 // 14581
Igen, diesel, mert egy nap kb.7-800Km-t szoktunk menni vele! Tudom, hogy mindegyiknél kell cserélni néhány dolgot és a mo.útviszonyok miatt hamarabb is kell a futóművel foglalkozni, mint az eu-ban. Abban bízom, hogy talán mégegyszer szerencsém lessz és hasonlót kifogok, mint az első volt. Azt egy idős szívbeteg bácsi áron alul adta el, mert a fiának lakásvásárlás miatt kellett a pénz. 2 mill-ért+350e (a futómű, légszűrő, felsőlengőkarok és apróságok. A baleset előtt egy nappal a vez.műszíj+görgők,stb., és lett egy új autónk! Annyira jó állapotban volt, más kérdés nem sokáig tudtam autókázni vele, önhibámon kívül! Gondolom láttad az oldalamon, milyen szép volt?! Az évjárathoz, azt vettem észre, hogy az 1998,-99-es és 2000 évj. arányában drágább az újabbaknál. Jobbak?
Kujon20-02-2007 11:56:53 // 14580
Igen a kerékcsapágyról van szó . kösz az infót
Jata20-02-2007 10:45:07 // 14579
Halo! Tegnap vettek egyik ismerösömék egy Rönyó Megant.2001es 1,4es 16V. Ha valaki tudja esetleg a tipushibáit,gyakran elöfordulo gixereket az megirhatná nekem.Nemértenek a kocsikhoz azt megkaptam a "szerviz"ember szerepét.Szal ha ismeri valaki közülletek a hibáit ennak a kocsinak megirhatmá mailba vagy az oldalamra! Elöre is Thx!
András bácsi20-02-2007 10:42:05 // 14578
Mindenképpen dízel kell? Ha nem, akkor Satti autója jó vétel pl. Az a fő gond, hogy abban az évjáratban nagyon nagy az esélye a problémás darabnak. Főleg Mo-on. És semmi sem garancia, még az átnézetés sem. Reális számítások szerint minimum 100e-et első körben egy jó autóra is rá kell költeni. Feltéve ha nem hiszel el mindent, amit mondanak az előéletről.
András bácsi20-02-2007 10:30:09 // 14577
Kerékagycsapágy? Úgy 12-20 között/db.
Gabriella20-02-2007 10:10:24 // 14576
Szia Bandi, Az előzőekre visszatérve: az olajcsere után a srác ment még kb.5000Km-t és nem láttszott a használat a nívópálcán, amikor megnéztük. Kb.2000-es évjáratú autót szeretnék, mint írtam kb.mennyiért. Gyári állapotban, nem kell chip tuning, stb.! Kint sok van, nekem az ár is megfelelő lenne, csak nem akar összejönni! Nagyon szorít az idő, tavaly ilyenkor már vidékre akartam költözni, amit a baleset miatt elhalasztottunk. Nem tudsz egy rendes Alfást, aki ilyen állapotú (hasonlót, mint az első Alfánk volt) autót eladna egy szegény őrült alfamániás idősebb hölgynek (nekem)?
Kujon20-02-2007 10:09:47 // 14575
Hali ! épp csapágy csere előtt állok ,nincs valakinek valami infója arról hogy mennyit kóstol ez az egész? (145 1.6 box első csap)
kru20-02-2007 09:58:35 // 14574
Bandi, amit itt leírtál, azzal teljesen egyetértek, maximálisan!!
Hari20-02-2007 09:16:19 // 14573
Igy van, legalábbis teljesen egyetértek veled! Sajnos a mostani Alfákban NINCS igazi Alfa motor. Az igazi Alfa motorok, - a hagyományokat örízve - az alublokkos, dupla veztengelyes nyolcszelepes TS-ekkel bezárult. ( Na persze csak a soros négyhengeresekről beszélek.) Aztán jöttek a 16V -sek ami 1 az, hogy vezszíjas; 2 meg nem tud többet semmivelse az elödjétől; 3 meg ez már inkább FIAT mint Alfa.(:-((() A legújabb GM motorokról meg inkább nemnyilatkozóm. diesel-benzin ?!! (Nekem, ha még 4-5literrel kevesebbet kajál az olajkályha akkor sem kéne! Meghagyom a diesel mániásoknak. Ha CSAK a fogyasztását nézem akkor évi 100-150e Ft a külömbség. Tudodmit, ha ezen áll v. bukik akkor inkább bringázok!
András bácsi20-02-2007 08:35:50 // 14572
Igen, alapvetően más a megközelítés, ha nincs korlátozva a keretösszeg, és új autó vásárlásáról van szó. Pl. 159-ből jelenleg én is a nagyobb olajkályhát választanám. Használtban viszont erősen elgondolkodtató a dolog: a kályhák zöme sajnos széttaposott és lepusztított. A kb. három literes fogyasztási különbség és az árkülönbség miatt nem biztos, hogy relatív kevés futás mellett a kályhát választanám. A te autód a kevés kivétel közé tartozik: a zömükben azért jócskán gyűlik a km. És az is igaz, hogy nehéz és csalóka pontosan számolni egy használt előélet realitásait: Pl. 2005-ben simán mentem 35e-t, tavaly már csak a felét, idén meg talán még kevesebbet. A sajátommal. Viszont a 145-be nálunk egy év alatt 40 felett megy bele, mégsem gondolom, hogy pályán sokkal kedvezőbb lenne a dízel fogyasztása: az 1.6TS 7-8 között megáll 130-nál, az 1.9 JTD is kb. 6-7 között ugyanúgy használva. A fő logikátlanság meg a 156-osunk, amibe tavaly mindössze 14e km került. Ebből is a fele mondjuk az én "érdemem". A legnagyobb bánatom viszont az, hogy a rendes benzines motorok eltűnnek az Alfa palettájától. A GM-blokkos V6 nem Alfa, és csúf is. A 2.2 gazdaságtalan, az 1.9 meg gyenge. Tehát marad a dízel. Azt sem értem, hogy a lándzsákba miért került egészen későig beépítésra a 20V TB (ami szerintem az egyik legjobb olasz motor volt), de az Alfákba miért nem tették?
farki19-02-2007 22:58:15 // 14571
Szakik! 145 1,4 boxiba keresek váltót. Ha valakinek lenne tökvéletlenül egy a polcon, kérem ne tartsa magában! Ajánlatokat kérném ebbe, vagy abba a topikba, az oldalamra, esetleg jöhet mélben, sömösben, hallófonon, személyesen, vagy akár fénypostán... ;-)) köszike
Dex19-02-2007 21:26:07 // 14570
Nincs benne semmi okosság. Ha valami megpusztult volna akkor folyamatosan világítania kellene a visszajelzőnek?! A motor hangján semmi változás és ugyanúgy megy ha világít a visszajelző ha nem.
kru19-02-2007 21:19:58 // 14569
Ehez csak anyít fűznék hozzá, hogy szorult volna az ........ az a h...... aki kitalálta azt a kéttömegű baromságot. "Nemtom" igazából mire jó, szerin tem sürgösen meg kell szabadulní tőle - kukába vele -!!! Hari, ezt az ára miatt mondod vagy miért? Eddig bárkivel találkoztam, mindenki azt mondta, hogy a k#&@a anyját, meg le kell cserélni egytömegűre, stb... érdekes dolgok ezek.
kru19-02-2007 21:17:15 // 14568
A gépcsodámon 2.4 JTD kigyulladt az injector visszajelző lámpa majd 50-km után kialudt. Most rendszertelen időközönként kigyullad, majd néhány kilométer után kialszik. Mi lehet a baja a gépsárkányomnak? Van benne valami okosság? Az szokott galibát okozni, ha a turbó túltölt, ilyesmi, és az ECU közbelép. De ez csak ötlet, nem akarlak riogatni, el kell menni szerelőhöz.
kru19-02-2007 21:13:01 // 14567
de dízelnél ... Legalább évi 30-40e-et számolj. Bandi, alapvetően igazad van, de azért nem teljesen. Tudom, én nem az átlagos júzer eszével gondolkodom, de mi évi 20-25ezret megyünk és nem azért vettem olajkályhát, mert az üzemanyag, hanem mert giugiaro 156 sw-ből 2 jött szóba, a 2.5v6 és a 2.4 20V. (da silva SW GTA is, de az 0% esély.) 2.5V6 közel jár a kívánalmakhoz, így boldogan beültem volna, ha forgalomban helyeztek volna akár 1-et is idehaza, főleg ha el is adják, de úgy tudom nem. eddig még soha nem láttam egyet sem (nem hogy eladót). Szóval aláírom, hogy 90%-ban a dízeleket a nagy futásteljesítmény miatt veszik, de egy korszerű JTD Alfára ez nem feltétlenül igaz, főleg, hogy benzines turbóst mióta nem gyártanak már...
mesa19-02-2007 16:06:01 // 14566
Sziasztok! Az milyen ikon, amin olyan fékpofa szerűség van, benne egy csúszós útra figyelmeztető tánlával ? ABS hiba jelző ? Ha gyújtásra teszem, felvillan, aztán kialszik, a kontroll végén, de néha úgy marad (aztán elalszik egy idő után, menet közben) ABS-t tesztelve az működőképesnek tűnt. Valami kontakt hiba lehet ? Hol kell megnézni a sarukat, kábrlvégződéseket ? köszi
Bánk19-02-2007 15:35:39 // 14565
sziasztok!! a Large auto-ról mik a tapasztalatok? köszi...
Hari19-02-2007 12:46:31 // 14564
Az a bizonyos kis szimeringről lenni szó? Azt símán kilehet cserélni, csak egy kicsit le kell engedni a váltó végét, hogy a renzon stiftet könyebben ki lehesen ütni. (Az új szimering berakása előt a tengelyt alapossan megvizsgálni - felületi hibák, kopás, oldal irányú lógás! - ha bibis akkor kár berakni az újat -> váltó le -> olajteknő le -> tengely ki -> javítás, v. csere!!!) Ja a váltó hátsó pajzsában van egy kis persely azt feltétlen cserélni!!!
Ferke19-02-2007 11:47:31 // 14563
Szerintem nem úszod meg a váltó levétele nélkül. De tééleg gt mester lesz a tuti info.:) Vagy pb_ mester.:)
roberto3319-02-2007 11:44:45 // 14562
Köszi, Megkeresem a grandturismo mestert :) Üdv.RObi
András bácsi19-02-2007 11:40:08 // 14561
Első kérdésben keresd granturismo mestert. Második kérdés: könnyű cserélni, egy órás mutatvány össz-vissz.
roberto3319-02-2007 11:36:59 // 14560
Sziasztok, Két kérdésem lenne: Az Auto '89-es 33 1.7 i.e. 1. A váltó hátsó/ alsó részén található tengely körül, ami a váltómechanikához csatlakozik csöpög, mit csöpög folyik! a váltóolajam. Ha jól sejtem van a válóházon belül lévő szimmering engedett el. Ki lehet ezt cserélni annélül hogy a váltót le kellene venni, mondjuk az olajteknő levételével? Milyen javaslatotok van, hogy megszüntessem / szüntettessem a szivárgást? 2. Első lengéscsillapítók cseréje mennyire szívós meló, ill. mennyibe kerülhet? Komlpett bontott csillapító van rugókkal együtt összeszerelve, csak be kellene tenni. ELőre is kösz :RObi
András bácsi19-02-2007 10:27:02 // 14559
Évjáratot nem írtál, de dízelnél ez a km inkább reális, mint a 100e alatti. Legalább évi 30-40e-et számolj. A futott km önmagában nem sokat számít, inkább a használat módja, és a törődés. Nemrég pl. néztem egy 2004-es 156-ost, ami kb. 4 milla volt, 22e km körül. Viszont a futómű szétcsapva, számos apró hiba: megkockáztatom, hogy a 99-es 166-osom jobb állapotban van, mint az. Nem tudom mennyit szántok rá, mennyit mennétek vele, az is meghatározza hol keresgess. Pl. dízelhez is kkor ragaszkodnék, ha jelentős az éves futás.
Gabriella19-02-2007 10:20:21 // 14558
Szia! CsaK Most todtam elolvasni amit írtál. Köszi szépen, olyan sokat segítettetek! Túl sok a bizonytalanság vele, elvetve! Más! Mi a véleményed, hétvégén néztem egy gyönyörű ezüst metál 156-ost 1,9-est. 145 eKm van benne, 5000 Km-el ezelőtt olajcsere után a nívópálca színte vadi új! Tiszta az egész! Nagyon ápolt volt a kocsi. Én kevesebb Km-el szeretnék venni, mert sokat kell utaznom és inkább én tenném bele a 20-30 ezer Km-et. Majd a lányom megkapná ezután az autót.
Dex18-02-2007 20:10:51 // 14557
Sziasztok, A gépcsodámon 2.4 JTD kigyulladt az injector visszajelző lámpa majd 50-km után kialudt. Most rendszertelen időközönként kigyullad, majd néhány kilométer után kialszik. Mi lehet a baja a gépsárkányomnak?
Bazsa7218-02-2007 16:42:00 // 14556
Talán a levegő/üzemanyag keverésért-adagolásért felelős egység vmiből nem ad annyit amennyi kellene, talán:)
Buddha18-02-2007 15:52:13 // 14555
Hali! Ha tele a tartály attól még nem biztos, hogy lejut az olaj a szivattyúhoz! Nézd meg, hogy nincs e megtörve a cső valahol, esetleg a tartály az esetleges üledéktől is eldugulhat. Ha leveszed a kupakját, járó motornál a kormányt tekergetve finom áramlásoknak kell látszódni a tartályban! Ha ez rendben akkor szinte biztos, hogy a szivattyú ment tönkre. Üdv.
Bánk18-02-2007 13:00:26 // 14554
szaisztok mi lehet az oka annak hogy 3200as fordulat alatt döcög az autó ha odalépek neki. ezt eddig nem csinálta. most lett olaj cserélve meg termosztát és a hűtő javítva üzemanyag ellátás gyertyák lambdaszonda vagy mi?
Hari18-02-2007 09:12:10 // 14553
Ezek a tünetek tipikusan a szervószivattyúra utalnak, "de az ördög nem alszik" ezért amig a hibát teljesen meg nem szünteted, addig nagyon óvatosan még a beindítással is. A mikró V szíj tulajdonképpen a hajtószíj, ami az összes kiegészítő berendezést üzemeltetí. - A szíj levételének az az értelme, hogy ezáltal ezek a berendezések állnak ésigy nem is adhatnak hangot. (A szíj alapos vizsgálata is javasolt, -> repedezetség, tulzott ill.rendellenes profil kopás.)
Karakot18-02-2007 09:00:11 // 14552
Én is fogtam a fejem, mikor a kezembe kaptam a kicserélt szervócsöveket. Milyen alu ötvözetből készülhettek, ha ennyire el tudtak korrodálódni??? Nálam az egyiken volt egy nagy lik, de a többi rész is olyan volt, mint egy szita, úgy szét volt rohadva. :( Gondoltam, hogy a pótlást megcsináltatom savállóból, de annyi hajlítás, cikk-cakk van ezeken a csöveken, hogy nem találtam senkit, aki elvállalta volna, így vettem készen. Persze az is alu. Remélem, hogyha 7 évig bírta az első garnitúra, akkor ezek már kiszolgálnak, amíg nálam van a kocsi. :)
Karakot18-02-2007 08:54:09 // 14551
A max jelig szívd le, mert a túl sok olaj káros a motornak! Bár gondolom ezt már meg is lépted. Egyébként visszamennék, hogy megkérdezzem, mikor gondolta a szűrőcserét,és hogy mi a véleménye a túl sok olaj miatt megváltozó hőviszonyok motorra kifejtett hatásáról........
Tom1218-02-2007 02:27:02 // 14550
Ja, meg mielőtt teljesen "kiköpte" az olajat /tavaly kilyukadt az egyik szervó cső/, előtte pár napig olyan hangja volt beindítás után, mint egy "villamosnak". Akkor azt hittem, hogy csak a hidegtől, mert az is télen történt, de rövidesen kiderült mi volt a fő ok. Egyébként szerintem kb. úgy szeretik az Alfák a telet, mint én - sehogy, mert ami idáig tönkrement, az 99%-ban télen dobta be a törölközőt. /Azért szerencsére nem túl hoszú a lista :-)/
Belga18-02-2007 02:17:12 // 14549
Nekem tele a tartály :-(
Tom1218-02-2007 01:58:54 // 14548
Tutela Gi/A
Tom1218-02-2007 01:54:14 // 14547
Nálam nemrég voltak hasonló tünetek. Hidegen elég volt a kormányhoz érni és "nyöszörgött" a szervó, pl. egy "hirtelen" előzés után pedig olyan hangos volt ez a hang, hogy azt hittem, a kupplunggal van gond /fordulatszám függés/, de szerencsére egy kevés szervóolaj utántöltés egycsapásra megoldotta a dolgot.:-)
Bazsa7218-02-2007 01:47:59 // 14546
Nem lehet, hogy a kormányszervó zümmög, mikor tekered a kormányt? Olaj kellene bele, és mielött a kupakot visszatennéd, járó motorral tekergesd a kormányt, mert lehet hogy levegős maradt. De nem biztos, hogy ez a baj.
Belga18-02-2007 01:24:13 // 14545
Ez is ilyen berregő, morgó hang. Ha a kormányon mozdítok, akkor állandó hangos berregés, ha pedig a gázpedállal játszok a kormány érintése nélkül, akkor fordulatszámfüggő.
Belga18-02-2007 01:21:59 // 14544
Nem tudod ennek a mikro V szijnak az angol nevét? A DTEn kellene valahogy megtalálnom... Első körben szerelőhöz nem vinném, mert mikor ez a hiba jelentkezett, akkor épp egy "szerelőtől" jöttem haza, olajcseréről. Csak otthon vettem észre, hogy úgy cserélt olajat az a dilettáns barom, hogy a szűrő érintetlen maradt, az olajszint pedig 1cm-el a max szint felett van... Na ennyit a belgiumi Alfa klub által ajánlott szervizről... :-/
Belga18-02-2007 01:17:37 // 14543
Hát, megmondom őszintén nekem is alsót kellett cserélnem mikor először meghallottam ezt a hangot. De hálistennek nem napi szükséglet az autó, szal addig marad a garázsban amig rá nem bukkanok a hibára.
Karakot17-02-2007 21:51:19 // 14542
Ja, és persze a borzalmas hangon kívül volt egy másik tünet: szükségem volt mindkét erős :) bicepsemre, hogy egy-egy kanyart absolválni tudjak. :)
Karakot17-02-2007 21:47:29 // 14541
Nekem egyszer elfolyt a szervóolaj, mert kilukadt az egyik szervócső. Nálam inkább berregő hangot adott a szervómotor, de nem volt a jelenség motorfordulatszám függő...
Karakot17-02-2007 21:43:47 // 14540
Hello, Hari már megelőzött. Osztom a véleményét. Egyébként amíg nem derül ki, hogy biztosan a szervó körül van a baj, addig egy métert sem mennék a kocsival. Remélem nincs nagy gond!
Hari17-02-2007 18:40:34 // 14539
Elképzelhető, hogy tényleg a szívattyú a hunyó! -Nézd meg van-e a tartályban olaj. -A mikro V szíjat levéve -> motor beinndít, ha nincs hagja, akkor nagy valoszínűséggel, de ha mégsem szünt meg, akkor a vezérlés terén van gáz!!!
Belga17-02-2007 12:21:26 // 14538
Hilfe Hilfe :-) Hangos zúgó/morgó/súrlódó hang jön a vezérműszíj környékéről (lehet h nem, de onnan hallom). Fordulatszám változásával a hang is nő vagy halkul. Ha megmozdítom a kormányt, akkor ugyanez a hangos morgó, zúgó hang jön elő. Elég minimálisan hozzáérni a kormányhoz, már ez van, akár jobbra akár balra tekerem. Mi lehet ez?? Szervószivattyú? De akkor mi köze a motor fordulathoz? Mert fenti 2 különböző módszerrel ugyanazt a tünetet produkálja. Tegnap este óta van, mikor kanyarodtam egy mellékutcába, és nyomtam egy padlógázt. Hirtelen elkezdett valami ordítani a motorházból. Még jó, hogy 50 méterre voltam a lakástól. :-( Valakinek ötlete? Mehetek igy 1 métert is az autóval??
Fangio16-02-2007 20:46:33 // 14537
Hagyományos megoldásnál, rugók voltak a kuplung tárcsában. Valamennyi "elfordulást" engedve az agynak a tárcsához képest. A rugók most átkerültek a ledkerékbe, ide többet be lehetett rakni és nagyobb elmozdulást lehet el érni. Tehát ha felengeded a kuplung pedált a tárcsa rászorul a ledkerék egyik részére, ami a rugókon keresztül kapcsolódik a másik részhez. Így az erőátvitel fokozatosabb, a rugók csillapítják azt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.