Haliho!Kéne egy kis hilfe!Azt vettem észre,hogy a jobb elsö ülés elött a szönyegem tocsog a vízben!Hogy kerülhetett oda víz?Nem klimás az autónk!7végén autóztunk esőben!Alánéztem,de semmi lyuk vagy rohadás nincs ott!Emlegette nekem egy ismim(Nem Alfás),hogy a pollenszűrö teteje,ha lejött ott bevezetheti elvileg a vízet!
Vagy....????
Forum >> Szerelőműhely
Gonosztevő12-11-2007 15:43:46 // 18292
süsnye12-11-2007 13:41:30 // 18291
pedig ha jól tom, a 156 az volt típushiba, hogy menet közben engedett a zár. :))
roberto3312-11-2007 13:24:02 // 18290
Sziasztok,
Help, help, help ....
Szerintetek mi lehet a gond, ha a motorháztetőt nem bírom felnyitni?
Ne a konditermet javasoljátok :) a belső kallantyú működik és húzza a bowdent is.
Kb. egy hónapja volt felnyitva amikor gyertyákat, termosztátot, olajat és légszűrőt, hűtőfolyadékot kapott a Gép...
Most pedig a szélvédőmosó fogyott ki ill. csodálni szerettem volna vizuálisan a TS-t.
Alfa Romeo 156 2.0 TS '98
Üdv.ROberto
Help, help, help ....
Szerintetek mi lehet a gond, ha a motorháztetőt nem bírom felnyitni?
Ne a konditermet javasoljátok :) a belső kallantyú működik és húzza a bowdent is.
Kb. egy hónapja volt felnyitva amikor gyertyákat, termosztátot, olajat és légszűrőt, hűtőfolyadékot kapott a Gép...
Most pedig a szélvédőmosó fogyott ki ill. csodálni szerettem volna vizuálisan a TS-t.
Alfa Romeo 156 2.0 TS '98
Üdv.ROberto
András bácsi12-11-2007 13:22:26 // 18289
Természetesen.
roberto3312-11-2007 13:20:22 // 18288
Sziasztok,
Help, help, help ....
Szerintetek mi lehet a gond, ha a motorháztetőt nem bírom felnyitni?
Ne a konditermet javasoljátok :) a belső kallantyú működik és húzza a bowdent is.
Kb. egy hónapja volt felnyitva amikor gyertyákat, termosztátot, olajat és légszűrőt, hűtőfolyadékot kapott a Gép...
Most pedig a szélvédőmosó fogyott ki ill. csodálni szerettem volna vizuálisan a TS-t.
Alfa Romeo 156 2.0 TS '98
Üdv.ROberto
Help, help, help ....
Szerintetek mi lehet a gond, ha a motorháztetőt nem bírom felnyitni?
Ne a konditermet javasoljátok :) a belső kallantyú működik és húzza a bowdent is.
Kb. egy hónapja volt felnyitva amikor gyertyákat, termosztátot, olajat és légszűrőt, hűtőfolyadékot kapott a Gép...
Most pedig a szélvédőmosó fogyott ki ill. csodálni szerettem volna vizuálisan a TS-t.
Alfa Romeo 156 2.0 TS '98
Üdv.ROberto
süsnye12-11-2007 13:09:14 // 18287
mé'? eddig vót? :)))
András bácsi12-11-2007 12:31:00 // 18286
A valószínűleggel írt hozzászólás tény, nem pedig valószínűleg. :)
András bácsi12-11-2007 12:29:15 // 18285
Na lőttek a kedvezményeidnek...
András bácsi12-11-2007 12:28:31 // 18284
www.elaforg.hu, www.olive.hu stb.
Átok79146TD12-11-2007 12:12:43 // 18283
én sajna nem tudok...(
Katucs12-11-2007 12:11:05 // 18282
De még mindig nem kaptam ajánlásokat jó szerelőkre. Létezik, hgoy pont itt ne legyen egy sem?
Átok79146TD12-11-2007 12:04:43 // 18280
szija:)))
azt jól teszed..:)
a kézbevevést...:)))))))rem nix hari??:)))
azt jól teszed..:)
a kézbevevést...:)))))))rem nix hari??:)))
Katucs12-11-2007 12:02:56 // 18279
szia Süsnye,
a blogban azért irogatok, hogy el ne felejtsem, hogy mit szeretnék majd kérdezni tőletek, miután megtaláltam a megfelelő topikot:) De végül is tök jó helyre írtam, mert már az üzenőfalamon is kaptam rá választ:) Tényelg tök jó ez a capat. Látom megy itt a rivalizálás, csipkelődés is a többiekkel:)
Köszönöm kimeítő válaszodat, azt hiszem elsőre szerelőre bízom, de ott leszek, amikor csinálja, hogy okuljak :), és majd legközelebb én veszem kezembe a dolgokat.:)
a blogban azért irogatok, hogy el ne felejtsem, hogy mit szeretnék majd kérdezni tőletek, miután megtaláltam a megfelelő topikot:) De végül is tök jó helyre írtam, mert már az üzenőfalamon is kaptam rá választ:) Tényelg tök jó ez a capat. Látom megy itt a rivalizálás, csipkelődés is a többiekkel:)
Köszönöm kimeítő válaszodat, azt hiszem elsőre szerelőre bízom, de ott leszek, amikor csinálja, hogy okuljak :), és majd legközelebb én veszem kezembe a dolgokat.:)
kertecs12-11-2007 10:52:56 // 18278
Az ilyet jól kell gondolni! : ))
süsnye12-11-2007 10:43:59 // 18277
"Gondolom a tiedbe alu blokk van..." ezt írtam. :))
kertecs12-11-2007 10:40:51 // 18276
És ezek után beszóltál Bandinak? : P
kertecs12-11-2007 10:40:08 // 18275
Ehjj "autóddal törődő informatikus" ! : )
A 99-es 146 már ugye TS, az meg ugye Fiat-blokk, ami ugye vas, jó nehéz... nem alublokk.
A 146-ban sosem volt alublokk szerintem, hiszen az előtte boxer volt és az is vas. Legalábbis a 33-ban, Sudban még az volt.
Mindenképpen töltsék bele, ami belevaló! : ) Én mondjuk azt választottam ami a motorháztetőn lévő matrinya ajánlott: Paraflu 11 asszem?
A 99-es 146 már ugye TS, az meg ugye Fiat-blokk, ami ugye vas, jó nehéz... nem alublokk.
A 146-ban sosem volt alublokk szerintem, hiszen az előtte boxer volt és az is vas. Legalábbis a 33-ban, Sudban még az volt.
Mindenképpen töltsék bele, ami belevaló! : ) Én mondjuk azt választottam ami a motorháztetőn lévő matrinya ajánlott: Paraflu 11 asszem?
süsnye12-11-2007 10:28:47 // 18274
Szia!
Látom a blog-ban is kérdezgetsz. :)
A hűtőfolyadék és a váltóolaj cserét illetően azt ajánlom, h cseréld le az egészet, ne tölts rá, hacsak nem tod pontosan, h milyen váltóolaj volt benne ill. hogy mikor cseréltek hűtőfolyadékot. Tapasztalatból mondom, h nem fogsz tudni 8,4L folyadékot beletölteni, mert nem tod telejesen leüríteni a rendszert (nekem is 8,3 kellene bele, de sztem 7L-nél többet még nem sikerült beletölteni). A hűtőfolyadékot és a váltóolajat kicserélni, nem egy bonyolult dolog. A váltóolaj cseréről érdeklődj a 145/146 topciban ők biztosan vágják, hogy hol kell lereszteni a váltóolajat, de gyanítom, a tiedben is elég nehezen hozzáférhető helyen van a leeresztő csavar, mint nálam (155). :)
A fűtéscsapot nyisd ki hűtőfolyadék leeresztésnél és feltöltéskor is legyen nyitva (ha digit klímád van akkor azt kell csinálni, hogy gyújtás alatt max-ra állítani a hőmérsékletet, majd leveheted a gyújtást pár mp múlva).
A lényeg hűtőfolyadék cserénél, hogy fel kell tölteni szintig a rendszert, miután leeresztetted a régit, de csak lassan, kb. 1L/perc sebességgel, hogy ki tudja szorítani a levegőt (feltöltés közben a légtelenítő csavart ki kell tekerni, amíg a folyadék el nem éri azt a szintet, h ott kifollyon, valsz a hűtőradiátorod tetején van, de erről is inkább a 145/146 topicban érdeklődj). Eztán légtelenítő csavr vissza, és szintig kell tölteni. El kell indítani a motort, megvárni míg üzemmeleg lesz (90C a hűtővíz), ekkor leállítani, várni, h visszahűljön ilyenkor le fog csökkeni a szint, majd megint feltölteni szintig, Járatás közben nem árt kilazítani a légtelenítő csavart, hogy ki tudja dolgozni a levegőt minél gyorsabban.
Ez az elmélet... de ezután ha használod, még nézzél rá párszor a víz szintre, mert valsz még marad benne levegő, amit lassan kidolgoz.
Sok szerencsét! :))
Látom a blog-ban is kérdezgetsz. :)
A hűtőfolyadék és a váltóolaj cserét illetően azt ajánlom, h cseréld le az egészet, ne tölts rá, hacsak nem tod pontosan, h milyen váltóolaj volt benne ill. hogy mikor cseréltek hűtőfolyadékot. Tapasztalatból mondom, h nem fogsz tudni 8,4L folyadékot beletölteni, mert nem tod telejesen leüríteni a rendszert (nekem is 8,3 kellene bele, de sztem 7L-nél többet még nem sikerült beletölteni). A hűtőfolyadékot és a váltóolajat kicserélni, nem egy bonyolult dolog. A váltóolaj cseréről érdeklődj a 145/146 topciban ők biztosan vágják, hogy hol kell lereszteni a váltóolajat, de gyanítom, a tiedben is elég nehezen hozzáférhető helyen van a leeresztő csavar, mint nálam (155). :)
A fűtéscsapot nyisd ki hűtőfolyadék leeresztésnél és feltöltéskor is legyen nyitva (ha digit klímád van akkor azt kell csinálni, hogy gyújtás alatt max-ra állítani a hőmérsékletet, majd leveheted a gyújtást pár mp múlva).
A lényeg hűtőfolyadék cserénél, hogy fel kell tölteni szintig a rendszert, miután leeresztetted a régit, de csak lassan, kb. 1L/perc sebességgel, hogy ki tudja szorítani a levegőt (feltöltés közben a légtelenítő csavart ki kell tekerni, amíg a folyadék el nem éri azt a szintet, h ott kifollyon, valsz a hűtőradiátorod tetején van, de erről is inkább a 145/146 topicban érdeklődj). Eztán légtelenítő csavr vissza, és szintig kell tölteni. El kell indítani a motort, megvárni míg üzemmeleg lesz (90C a hűtővíz), ekkor leállítani, várni, h visszahűljön ilyenkor le fog csökkeni a szint, majd megint feltölteni szintig, Járatás közben nem árt kilazítani a légtelenítő csavart, hogy ki tudja dolgozni a levegőt minél gyorsabban.
Ez az elmélet... de ezután ha használod, még nézzél rá párszor a víz szintre, mert valsz még marad benne levegő, amit lassan kidolgoz.
Sok szerencsét! :))
Selmak12-11-2007 10:09:15 // 18273
Sebességváltó olajnál figyelj a megfelelő API besorolásra is.
süsnye12-11-2007 10:06:44 // 18272
Sztem se térj el a gyári előírástól. Persze más márkájú terméket választhacc, de az előírt paraméterek lehetőleg egyezzenek.
Bandi-t meg ne vedd komolyan, az informatikusok törődnek az autóikkal! :)))
Bandi-t meg ne vedd komolyan, az informatikusok törődnek az autóikkal! :)))
Katucs12-11-2007 09:51:36 // 18271
Továbbra is kérném minden Budapesti vagy Érd, Diósd , tárnok környékbeli Alfás cartársam segítségét abban, hogy ajánljanak olyan tuti szerelőt, aki azért látott már Alfát és nem utolsósorban ért is hozzá:)
Katucs12-11-2007 09:25:24 // 18270
szia BAndi,
és hol máshol lehet megvenni?
és hol máshol lehet megvenni?
András bácsi12-11-2007 08:05:28 // 18269
Ajánlott nem eltérni, és máshol is meg lehet venni. :)
Süsnyének és a többi informatikusnak meg ne higgy! :DDDD
Süsnyének és a többi informatikusnak meg ne higgy! :DDDD
Fighter12-11-2007 06:23:24 // 18268
Köszi a megnyugtató választ.
Katucs11-11-2007 21:05:55 // 18267
szia süsnye,
köszi a választ. Van az autóhoz kezelési útmutató, le vannka írva a javasolt kenőanyagok, csak érdekelne, hogy ettől jó ötlet e eltérni? MErt gondolom ami ott le van írva (pl. hűtőfolyadéknak a az Alfa Romeo Climafluid Super Permanent -40 fok) azt csak Alfa Romeo márkaszervizbe tudom megvenni, de márkaszervízbe nem szívesen vinném az autót, annyi pénzem nincs, amennyit ott legombolnának rólam. Vagy neked mi a véleményed? Te hol szervizelteted az autót?
köszi a választ. Van az autóhoz kezelési útmutató, le vannka írva a javasolt kenőanyagok, csak érdekelne, hogy ettől jó ötlet e eltérni? MErt gondolom ami ott le van írva (pl. hűtőfolyadéknak a az Alfa Romeo Climafluid Super Permanent -40 fok) azt csak Alfa Romeo márkaszervizbe tudom megvenni, de márkaszervízbe nem szívesen vinném az autót, annyi pénzem nincs, amennyit ott legombolnának rólam. Vagy neked mi a véleményed? Te hol szervizelteted az autót?
süsnye11-11-2007 20:22:40 // 18266
1. hűtőfolyadék: gondolom a fagyállóra gondoltál. Gondolom a tiedbe alu blokk van, így ebbe való (általában rózsaszín színű) fagyálló kell, ami asszem nem tartalmaz korrodálás gátlót.
2. sebváltó olaj: a tiedbe elvileg 80W-90 viszkozítású olaj kell
3. sztem olvasgass a "Gumi, felni, futómű" topicban :)
4. légzsák lámpa: ha zavar, h világít és, hogy emiatt valsz nem műxik a légzsák, akkor vidd szervízbe. :)
Az első két ponttal kapcsolatban egyébként megtalálod a gyári ajánlásokat a www.selenia.hu oldalon.
2. sebváltó olaj: a tiedbe elvileg 80W-90 viszkozítású olaj kell
3. sztem olvasgass a "Gumi, felni, futómű" topicban :)
4. légzsák lámpa: ha zavar, h világít és, hogy emiatt valsz nem műxik a légzsák, akkor vidd szervízbe. :)
Az első két ponttal kapcsolatban egyébként megtalálod a gyári ajánlásokat a www.selenia.hu oldalon.
Bubi (147)11-11-2007 18:21:09 // 18265
sziasztok!
olyan kérdésem lenne hogy ültetés. 147! valaki tudna ebbe segíteni?
olyan kérdésem lenne hogy ültetés. 147! valaki tudna ebbe segíteni?
Katucs11-11-2007 17:35:46 // 18264
Sziasztok,
még nagyon-nagyon új vagyok itt. HA jól látom, még mindig én vagyok a listában is a legujabb tag :) Ezért bocs, ha olyat kérdezek, amit már többször megválszoltak.
Engem elsősorban a következő dolgok érdekelnének:
-van e jelentősége, hgoy milyen hűtőfolyadékot töltök után az autóba?
-és mehet e bele bármilyen sebességváltó olaj, vagy csak valamilyen spéci?
-milyen márkáju/márkátlan téli gumit javasoltok?
-világít a légzsák lámpa, muszáj szervízbe vinnem?
-és mindenképpen érdekelne valamilyen jó kis szervíz, ahol azért az Alfákhoz is értenek (Sajna nincs jó tapasztalatom ezzel kapcsoaltba).
Előre is ezer kösz mindenkinek, aki válaszol.
még nagyon-nagyon új vagyok itt. HA jól látom, még mindig én vagyok a listában is a legujabb tag :) Ezért bocs, ha olyat kérdezek, amit már többször megválszoltak.
Engem elsősorban a következő dolgok érdekelnének:
-van e jelentősége, hgoy milyen hűtőfolyadékot töltök után az autóba?
-és mehet e bele bármilyen sebességváltó olaj, vagy csak valamilyen spéci?
-milyen márkáju/márkátlan téli gumit javasoltok?
-világít a légzsák lámpa, muszáj szervízbe vinnem?
-és mindenképpen érdekelne valamilyen jó kis szervíz, ahol azért az Alfákhoz is értenek (Sajna nincs jó tapasztalatom ezzel kapcsoaltba).
Előre is ezer kösz mindenkinek, aki válaszol.
GT Ɨ|ѯ11-11-2007 11:35:19 // 18263
pl:nem indít:-))
Krisz14511-11-2007 10:57:01 // 18262
Sziasztok! Honnan lehet tudni ha haldoklik az önindítóm Mi a jelenség?
Fészi10-11-2007 20:54:23 // 18261
Ilyen csapágy ütögetéses módszerrel 10ezernél többet nem birt ki a kerékcsapágyam... következőt behúzták hidraulikával azóta is jó ;) Tehát én kerülném a kalapácsos megoldást...
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2007 20:47:44 // 18260
csak nyugodtan :)
szasza(SW)10-11-2007 20:46:57 // 18259
Okés!Köszönöm uram,akkor gyüjtögetek és kereslek majd ha nem baj:)
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2007 20:45:31 // 18258
persze...szerinted???
nem vagyok vaskereskedő :))
nem vagyok vaskereskedő :))
szasza(SW)10-11-2007 20:44:15 // 18257
Ok!Erre kompletten mondat az árat?
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2007 20:41:09 // 18256
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)10-11-2007 20:35:07 // 18255
ja igazad van hirtelen 1-esnek néztem.
GEORGE10-11-2007 20:29:52 // 18254
11-12 ezer körül mennek mostanában.....
szasza(SW)10-11-2007 20:28:40 // 18253
Köszöntem uraim!Akkor egy komplet lengökar csere,és minden új lesz ezek szerint:)
GEORGE10-11-2007 20:17:45 // 18252
GEORGE10-11-2007 20:14:37 // 18251
A lengőkaron rajta van a két szilent 1-2-es és a gömbfej 3-as.
Szóval mind a három új lesz ha veszel lengőkart.
Szóval mind a három új lesz ha veszel lengőkart.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)10-11-2007 20:12:30 // 18250
1-es a gömbfej de szerintem jobban jársz a komplett lengökar cserével.
szasza(SW)10-11-2007 20:10:39 // 18249
Ja és melyik is a gömbfej a képen?
szasza(SW)10-11-2007 20:08:02 // 18248
szasza(SW)10-11-2007 19:09:09 // 18247
Köszönöm az infokat!
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2007 19:04:42 // 18246
minden 146-os futómű egyforma...
gömbfej ált. nagykalapáccsal jön le, ha meg nem akkor 2 hónappal bírja tovább, mint a szilent...ezért nem érdemes az első lengőkarokat szilenteztetni..
gömbfej ált. nagykalapáccsal jön le, ha meg nem akkor 2 hónappal bírja tovább, mint a szilent...ezért nem érdemes az első lengőkarokat szilenteztetni..
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2007 19:01:03 // 18245
bármikor, bárhogyan :)))
Robi10-11-2007 18:49:14 // 18244
Most néztem a reglapodat. Már értem. Szóval mikor, és hogyan tudom megvenni tőled? :)
Robi10-11-2007 18:42:50 // 18243
Nekem kellene egy pár. Hol lehet ennyiért kapni? És melyik gyártó a gyári beszállító?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
555
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?