Forum >> Szerelőműhely

Taki23-08-2008 23:02:24 // 21636
Na akkor elmondom, most az a helyzet, hogy ahol vettem a kocsit, nem akarják kifizetni a cserét, viszont a felújító szettet odaadják. Ha azzal elmegy 20-30 ezer km-t, akkor benyelem így a dolgot, mert nincs igazán kedvem továbbcsinálni a hercehurcát, hogy kit mi kötelez. Nekem meg most eléggé szorosra van húzva a nadrágszíjam ahhoz h én vegyek vez.módot
RoliQ423-08-2008 22:56:01 // 21635
az a szett 20 forintot nem ér... újjat kell venni ... de nem csak a 155 höz találták ki ugyanaz mind!
Taki23-08-2008 22:47:58 // 21634
Akkor nem is lehet felújítani? Kaptam egy ajánlatot, hogy felújítják. Ez abszolút nem járható út, vagy csak nem olyan tartós?
csocsi23-08-2008 22:20:36 // 21633
Mike már régóta használja azzal.
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2008 22:16:45 // 21632
felújító szettet a 155-höz találták ki...vegyél újat..
Taki23-08-2008 22:14:34 // 21631
Hali!
Új vagyok az Alfások körében, 2 hete van meg a 156osom, amin a vez. módosító sajnos rossz. Az lenne a kérdésem, hogy, szerintetek érdemes-e felújítani, vagy cseréljem ki a fenébe. Mi a különbség tartósságban?
147jtd22-08-2008 22:09:54 // 21630
felöntheted gázolajjal.
András bácsi22-08-2008 20:16:47 // 21629
Ez nem olyan dízel. Szinte nem is köhint egy szűrőcsere után.
Tommaso 15922-08-2008 20:10:25 // 21628
Ok, akkr belevágok:-)
Max belevegősödik a verda:-DDD
BMW forever!!!!!!!!22-08-2008 19:53:32 // 21627
Arra mindenképp,nehogy odacsípd az ujjad:-DDDD
Tommaso 15922-08-2008 19:39:46 // 21623
Sziasztok!

Letelt a gari, így én fogom lecserélni az olajat és szűrőket, persze mindenből a legjobbat kapja:-)

Kérdésem az lenne, h a gázolajszűrő cseréjénél mire figyeljek oda, kell e valami spec szerszám?
Átok79146TD22-08-2008 19:11:02 // 21622
de ha csak két vezetékes(amit kétlek)akkor olyan mint egy kapcsoló...
megméred mi van az egyik lábán..
modjuk a kasztnihoz...
aztán odatekered a kereket egy foghoz és megnézed hogymegjeleni e a fesz a másik lábon is..
Átok79146TD22-08-2008 19:07:20 // 21621
sima mezei műszer.
sztem sima induktív érzékelő

egyik láb +
másik -(test)
a harmadik a jel.
ha PNP akkor a testhez képest tudsz mérni rajta 12V ot mikor érzékeli a fogat.
ha NPN akkor a kimenetet testre teszi amit a pozitvhoz képest tudsz mérni...
alfa kutya22-08-2008 11:16:27 // 21620
Köszi szépen meg probálom
GT Ɨ|ѯ22-08-2008 11:14:47 // 21619
3M 2oldali ragasztócsíkkal:-)
alfa kutya22-08-2008 11:13:29 // 21618
Sziasztok nem tud valaki valamilyen ötletet arra hogy mivel lehetne vissza ragasztani a féklámpát a hásó ablakra mert a szilikon sem volt tartós?
nczoli22-08-2008 11:07:50 // 21617
Köszönöm a gyors válaszodat, az ABS jeladó kiméréséhez kell valami speciális eszköz?
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)21-08-2008 21:34:36 // 21616
az abs jelado müködése a fogak kopásától fögg ,ha nem tévedek.nézd meg nem -e szakadt el valamelyik,vagy huzkodd le a csatit és mérd ki.a vizhőfok lámpa saruját tisztitsd meg mozgasd át,ugy emlékszem együtt van a kettő,legalább is nálam a 2.- ben.
nczoli21-08-2008 20:46:54 // 21615
Sziasztok két kérdés megválaszolásában kérném a segítségetket.

egy 164-es 3.0V6-os alfáról van szó.
1., Az egyik ABS jeladóm rossz, hogyan tudnám kiszűrni melyik az?
2., A kritikus vízhőfok lámpa folyamatosan világít, függetlenül a víz hőfokától. A hőfok mutató egyébként működik. Ez a két dolog külön jeladón van?

Válaszokat előre is köszönöm.
pb_21-08-2008 19:32:40 // 21614
Azért, az 1.6ról nem jelentheted ki 1értelműen, hogy 1.5. Nem biztos, hogy a 80as blokk kiadja a 87est, sztem 84esre még biztonsággal lehetne menni. Aztán bele 1 másik főtengelyt, és kész az 1.6.))
Ferke21-08-2008 17:21:57 // 21613
Boxer témában kérdezz nyugodtan a pörgős boxer topicban. Az 1.4-est nem olyan egyszerű "átalakítani" 1.6-osra. Az 1.4 valójában 1.3-as, az 1.6-os valójában 1.5-ös. A többi csak marketing.:) Tehát a 80-as (hengerfurat átm.) blokkból csak fúrással lehet 84-es blokkot csinálni, de én akkor már 87-esre fúrnám, hogy 1.7-es legyen!:)))))
PeterW (wares)21-08-2008 15:16:59 // 21612
Sziasztok!

Karpitozott mar valaki 145-os ajtot?:) en kicsit tanacstalan vagyok, mert a karpit resze valami muanyag izevel van rogzitve, ami csavarszerusegnek latszik. A kollegam szerint olyan egyszerhasznaltos "bedugos" valami...de ha nem az, akkor nem szivesen tennem tonkre. Ha kell csinalok rola kepet. En elso felindulasombol imbuszcsavarnak neztem, de kozelebrol nem az...

Masik kerdesem:
Ugy masfel eve hallottam olyan lehetosegrol, hogy 1.4 boxit 1.6-ra lehet alakitani. Ti hallottatok mar ilyen lehetosegrol? Az erdekelne, hogy ez hogyan mukodik, mennyire kockazatos, mennyibe kerul...ha esetleg valamelyik Cartarsnak lenne tapasztalata, akkor megkoszonnem. Igazabol nekem semmi gondom az 1.4-emmel, de az is igaz, hogy mar tulleptem a 215.000 km-t. Nem tudom mikor lenne aktualis egy motorgeneral. (persze fene tudja, hogy igazabol mennyit ment a kicsike...)

Minden segitseget elore is koszonok!
Otto20-08-2008 13:05:41 // 21611
Ismét klíma kérdés.
Nem érem ma el a klímásomat, ezért kérdezek, hátha valaki tudja.
Jelenség az volt, hogy kompit cseréltem, azon egy tömítést. Feltöltötték ott jó volt, hazahoztam, beindítottam majd fél perc múlva kinyomta a tömítést.
Van már másik kompresszorom, beletenném, de belefújtam a rendszerbe és majdnem szétdurrant a fejem, mire kis levegő jött másik oldalon és fortyogó hangot hallatott.
Elvileg ugye olaj kell benne legyen, akkor ez normális. Vagy nem?Addig össze sem akarom rakni, amíg nem tudom, hogy jó e ez így...
GTVili18-08-2008 23:12:13 // 21610
Na jó,de az túrós....;-D
A kat nem sínylette meg...? Vagy már rég nincs benne....;-DDD
Csöri18-08-2008 22:58:24 // 21609
Látszólag sok különbség nem volt, csak több volt rajta a lyuk. Nem is maradt benne sokáig.:)
GTVili18-08-2008 22:36:28 // 21608
Ja....tönkrevághatom a katalizátort?
Azért a 2,0TB és a 3,0V6 között nagyobb a külömbség,mint az 1,8 és a 2,0 között.....nem?
Otto18-08-2008 22:36:02 // 21607
3 és 5 között a generátor egyik fele, a másik normál csapágy, meg nem mondom milyen pontosan. Majd holnap, van egy szétszedve...
A kompresszoré meg több, de szerintem nem az lesz!
Egyszerű, le kell szedni a szíjat és megpörgetni mindkettőt.
GTVili18-08-2008 22:33:42 // 21606
Végre egy "hozzáértő" ! ;-DDD Oké.....van haszna is...? Csak vez. elfokolással tudok neki több levegőt adni?Van rá reális esély hogy "jobb" lesz?
Esetleg van egy másik szívósorom is...avval is lehet operálni....bővítés,miegymás....
Csöri18-08-2008 22:30:43 // 21605
Több benzint fog adni neki.
Ollahnak is volt már 3.0 V6 befecskendező a TB-n, szép fekete lett tőle a kocsi hátulja a benyát meg falta rendesen.
156er18-08-2008 22:25:31 // 21604
köszi
mennyi az a nem olcsó?

köszi:)
Otto18-08-2008 22:22:37 // 21603
Mindkettő...
Generátor nem olyan egyszerű, ki kell venni a helyéről, szét kell forrasztani stb.
Klíma szíjtárcsán nem olyan vészes cserélni, csak drága. Nem mintha a generátoré nem lenne az...
Szíjat le kell venni és a tárcsa közepén van egy 6-os csavar.Kitekerni és lejön a kuplung.Nem a tárcsa!! Hanem a kuplung, tehát a közepe.Én már tettem ezért tönkre kompresszort. Kuplung alatt van egy zégergyűrű azt is le kell szedni és akkor jön le a tárcsa, abba meg megleled a csapágyat.:)
Szerintem le sem kell venni a kompresszort.
GTVili18-08-2008 22:22:36 // 21602
Ok,ez egyértelmű......mármint a több benya,több levegő......elvileg nem sokkal több az a benzin....azért gondolom mert....ez 1747ccm....a másik 1970ccm.....ez 140ló....amaz 150.....
elvileg a comp is tud valamennyi finombeállítást eszközölni.....kérdés belefér-e ez még neki....?
Meg attól is fosok,hogy nehogy kinyírjam a katalizátort a túldúsult keverékkel....
Grando18-08-2008 21:56:55 // 21601
Úgy. Viszont több levegő is kéne hozzá.
Youri18-08-2008 21:36:32 // 21600
Akkor ezek szerint ha nagyobb a "luk" több benya tud menni.
De szvsz ez még mindig nem jelenti azt,h jobb lesz a gép...
Grando18-08-2008 21:34:07 // 21599
Az agy csak azt mondja meg, hogy mennyi ideig tartson a befecskendezési idő. Mármint az üzemanyag tekintetében. ;))
Youri18-08-2008 21:33:48 // 21598
Ki kell cserélni egy csőre:-DDDD
RoliQ418-08-2008 21:33:02 // 21597
szerintem is:)
Youri18-08-2008 21:28:40 // 21596
Szvsz ha az agy nem "mondja" h több benya kell,akkor nem ezen múlik...De mégegyszer mondom:SZERINTEM!!!!!!!
156er18-08-2008 21:24:45 // 21595
hello
valakinek valami tapasztalata generátor és klímakompresszor csapágy cserével kapcsolatban, állítólag az szarakodik......
köszi...
GTVili18-08-2008 20:03:59 // 21594
Szerintetek mi történne,ha kicserélném a két injektort....? A baloldali(narancs) egy 2001-es 2,0TS-ből való.....a másik pedig a jelenlegi 1998-as,1,8TS-é.....
A GTV injektorán négy pici lyuk van....a másik tűsfúvóka.....a kétliteresé,gondolom egy picivel több anyagot nyom be....meg gondolom jobban porlaszt.....vagy nem?
Vajon mi történhet....? Jobb lesz.......rosszabb?
Dzsozy16-08-2008 18:36:18 // 21593
Köszönöm a tippet, bár elenyésző probléma volt!!! Szépkaptam a kupakot, le a gumivédőt, és valami sziluplastt féla anyagba van beágyazva egy pici nyomtatott áramkör szerőség, igaz szerintem abban mechanikus kapcsoló nincs, és nincs is összekötve az úszóval, vagy annak mozgó tengelyével. Olyan montha valamiféle nyomás érzékelő lenne. (?) WD40, fogkefe, és láss csodát, nem világít folyamatosan a felkiáltó jel, bár el ne kiabáljam! Remélem senki nem orrolt meg, hogy bolhafaxnyi probléma miatt terheltem a fórumot! :))
Átok79146TD16-08-2008 17:37:39 // 21592
:DDDDelőbb zárjunk be minden gyárat, üzemet:DDD
sőt....
kapcsoljunk ki mindent..DDDD
András bácsi16-08-2008 17:35:53 // 21591
És a környezetvédelem??? .D
Átok79146TD16-08-2008 17:35:18 // 21590
jó akkor legyen mennyiségállító csavar..:DDDD
most jó?:DDDD
András bácsi16-08-2008 17:34:07 // 21589
Ez nem utánégető. :DDDD
Átok79146TD16-08-2008 17:31:01 // 21588
aham értem köszi..
akkor jól sejtettem..:DDDD
a füstcsavart pedig befelé ugyi?:DDD
András bácsi16-08-2008 17:28:52 // 21587
Na ilyeneket ne kérdezz. Elvileg ha kifelé tekered, akkor csökken a rugóerő és nő a fordulat. Hadd repüljön szét. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.