Forum >> Szerelőműhely

pex15618-04-2009 16:26:19 // 25429
Üdv Mindenkinek!

Valakinek van valami ötlete?

A probléma a következő:

Ha elindulok az autóval sima aszfalton, szőrnyű recsegés, a bal első kerék felől - mintha a pedálok felől jönne a hang - kis sebességnél ütemes kattogás, majd ha megállok szörnyű recsegés újra. Van amikor előjön kanyarodás közben is de egyenesben gyakoribb.

A sebesség növelésével egyre csendesebb, kb. 40km/h felett megszűnik a zaj.

Én magam féltengely-csuklóra gondolok, mert elől, mind a négy lengőkar cserélve volt. A kerék le volt véve, nem lóg semmi, a csavarok meghúzva.

Köszönettel:
Péter
Selmak18-04-2009 12:29:54 // 25428
Nincs megpirulva a műszeregység alaplapja?
alfa kutya18-04-2009 12:14:28 // 25427
Sziasztok nincs valakinek véletlen motohőfok jeladója 145 1.4 boxer
szasza(SW)18-04-2009 09:58:16 // 25425
Kínai autód van?:))
Peti 14618-04-2009 09:47:30 // 25424
ezt miért csinálja az autókám?

Süni18-04-2009 06:38:00 // 25423
Igen,már oks a cucc! THX!!! :))))
Stevke17-04-2009 20:43:58 // 25422
Szia Skodra!
Nem akarok kételkedni benne, de én nem próbálnám beszerelni a fedél szerint mert akkor menetet kellene fúrni meg menetet kellene szükiteni!
Szóval a fedél csak szimmetrikus design.
Skodra17-04-2009 20:13:12 // 25421
A trafó alatt vannak a nagyobbak!!! Ugy ahogy a fedél jelzi!!
bagoly17-04-2009 20:02:20 // 25420
Üdv! hát először én is azt gondoltam,hogy műkszik ,de már én sem vagyok benne biztos ,mert ma megint bekapcsolt. Majd meglátom a kánikulában mi a hejzet!
pepel17-04-2009 13:25:09 // 25419
Helló mindenki,olyan kérdésem lenne,hogy kb 3 napja amikor beindítom a kocsit nem akar rendesen beindulni,csak dadog,adok neki gázt,akkor jó,utána már nem csinálja,mi lehet a baj?nem mindíg csinálja,lehet gyertya?
Kau17-04-2009 13:22:38 // 25418
Ha kibírja holnapig és jössz Komáromba, ott akciósan vehetsz az Elaforg Kft-től ;)
Szfinx17-04-2009 13:07:39 // 25417
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. Hol tudok olcsóé Pesten Selenia 10w-40 olajat venni 156-osba???
Süni17-04-2009 09:57:13 // 25416
Köszönöm szépen! Akkor úgy megy vissza az új ahogy kijött a régi!
Joker 15617-04-2009 09:35:35 // 25415
Hali! És neked müködött az a leirás? Én megcsináltam 3 szor, ahogy le van irva, de ugyanugy bekapcsol a klima még mindig...:S
Stevke17-04-2009 09:34:20 // 25414
Hali Süni!
Azon a diszburkolaton lévő gömbölyű formák elrendezése ne téveszen meg,Az igy a tuti szemből nézve bal oldalon M14 és a jobb oldalon M10 gyertya!
Inkább ne alakitsd át!!!
Süni17-04-2009 09:18:46 // 25413
De nem az lenne elvileg a helyes kiosztás ami a takaró dechnin van?
Tom1217-04-2009 09:16:23 // 25412
Nem akarok beleavatkozni, de, ha idáig nem volt vele gond, akkor az lesz a "tutti"...
Wickey17-04-2009 09:13:28 // 25411
a takaró csak dekor :-)
Süni17-04-2009 08:51:02 // 25410
Sziasztok!

Van egy érdekes kérdésem! Épp cserélem a gyertyákat a verdában és egy kicsit megakadtam! Mi a TS mocinak a gyertya kiosztása?Mert ahogy kivettem az enyémből a régieket a következö képpen voltak benne 1nagy 1kics........... és mind a négy pár igy sorban,nem pedig ahogy a takaró dechnin van kiosztva

Javaslat?

Köszönöm!
Csaba16-04-2009 21:38:40 // 25409
Sziasztok 1 elég érdekes problémája van a kocsimnak (33 1.8td) 2000-től 2500-ös fordulatig valami iszonyúan rezonál üresben minden fokozatban és motorfék üzemben még levett gyújtással is. Alatta és felette semmi hiba a középső váltótartó bakot kicseréltem mert nem volt gyári de nem változott semmi. Teljesen tanácstalan vagyok Előre is köszi Üdv Csaba
bagoly16-04-2009 20:52:07 // 25408
Hát azt szoktam de már megvan a megoldás.
bagoly16-04-2009 20:50:54 // 25407
Köszönöm szépen de ferke már megoldotta a problémám.
bagoly16-04-2009 19:29:11 // 25406
Köszönöm szépen megvan!
Ferke16-04-2009 16:05:57 // 25405
156 topic, 67852. hsz. :)
bagoly16-04-2009 14:16:10 // 25404
Hát sajna nemtaláltam meg,de kösz az infót
bagoly16-04-2009 14:15:17 // 25403
Ha leírnád azt megköszönném!
Ferke16-04-2009 11:45:37 // 25402
156 topicban keress vissza, facelift előtti verziónál (Tieden) van valami trükk, amit a hozzáértők már leírtak, azzal ki lehet kapcsolni...:)
Liquid16-04-2009 11:19:02 // 25401
van rá megoldás, nemtom IQ-ból de a kézikönyvben bentvan... ha estig nem reagál senki, akkor megnézem...:)
bagoly16-04-2009 09:55:18 // 25399
Üdv! Tudna nekem vaki segíteni? A gondom,hogy indítás után a klímám automatikusan bekapcsol mi ennek az oka,illetve mi a gyógymód! vasam 156 1.9 JTD év:1999
Wickey15-04-2009 23:18:46 // 25398
donor autót lehet kapni szerencsétől és állapottól függően 200-500ezer között, de azokban is csak használt cuccok lesznek... :-(
Mount197615-04-2009 21:14:24 // 25397
Ebben igazad van, ez nem is kérdés. Ha megnézed a blogom árait, akkor láthatod, hogy szerintem elég jó a forrásom, de ilyen tételnél tudom, hogy jobban körbe kell nézni. Ráadásul eddig minden gyári, amit kapott a kocsi. Tákoltatni biztos nem fogom.
Mount197615-04-2009 21:09:16 // 25396
Meglehet, hogy így van, viszont egy nagyon kritikus helyzetben maradtam kocsi nélkül. Nagyon nem mindegy, hogy 100-150E megy az autóba (és nem tuti az eredmény), vagy lemondok róla átmenetileg, mert a repjegyet foglalom le inkább. Gondolkodtam ezen már egy-pár órát, ha szervizkönyves a donor autó, akkor talán kisebb lutri. Talán az sem elhanyagolható, hogy ami marad a donorból, az pénz. Vagyis jelenleg a donor tűnik jobb lépésnek, de még hezitálok. Még talán akkor is kevésbé kockázatos a donor, ha nem minden tuti rajta. Mert a bejött pénzből még mindig utána mehetek a problémának.
András bácsi15-04-2009 18:43:06 // 25395
Szerintem túl drágán számolsz, másrészt a donorautóból pont ezeket a dolgokat nem éri meg átrakni. Illetve ezeknek az állapota lehet kétes.
Stevke15-04-2009 18:15:34 // 25394
Igy van!Jobban megéri körbenézni néhány helyen mert lhet megspórol az ember több tizezret néhány alkatrész vásárlásánál!
Stevke15-04-2009 18:14:02 // 25393
Sajnos lhet hogy elötte nem igazán volt gazdája az autónak, és e mellet amit irtál lhet hogy valós a 300 ezres óraállás amit visszaállitottak.
Mindenesetre szerintem anyit megér hogy ha ugy alakul akkor szétszed megnéz h mi a gond,mert tényleg ha megoldható a dolog motorcsere nélkül, és persze nembiztos hogy mindent fel kell újitani.Elöbb hiba kiszür aztán gondolkodni a megoldási lehetöségeken.
Mount197615-04-2009 17:47:00 // 25392
Hello!

Köszi a tippeket még egyszer. Szóval az a gáz az egészben, hogy decemberben megvettem, dobtam rá 300E-t eddig. Mivel feltörték, elvittem egy márkakerbe, feltettük számítógépre, hogy van-e gond az immobilizerrel. Minden hibát megnéztünk, és minden OK volt (nagyjából). Az a durva, hogy rá 100Km-re történt az eset. Tehát az elmondottak alapján a gyűrűtörés tűnik a legvalószínűbbnek. A szervizben 3 ember állta körül, semmi előjele nem volt a dolognak. Mivel benne van, hogy a motor kuka is lehet (ergó), erősen gondolkodom azon, hogy veszek egy donor autót kintről. Ugyanis, amit a kritikusságom még cserére ítél: lambda szonda, légtömegmérő, fékek idővel, előre tárcsák, vezérlésmódosító, lengéscsillapítók előre, ablaktörlő motor, ülésfűtés, körbe a zárak, + motor, ez együtt, barátilag, nettóba számolva is kb. 500-600E FT. A műszakim lejár július végén. Lehet, hogy kivonatom 6 hóra ideiglenesen. Nem kizárt, hogy kimegyek Angliába dolgozni. Mivel ezzel képtelenség kimenni, ha kint veszek egy másikat pár hónapon belül, akkor vagy ebből lesz donor vagy abból, attól függően, hogy melyik kormányoldal jön be hosszabb távon. A rohadtul szomorú magyar valóság, a rá felvett hitel, még két és fél évig. Úgy, hogy még eddig csak állt az autó, 2000km-t tettem bele. Akartalak is titeket kérdezni, hogy nem rentábilisabb venni egy donorkocsit, ebben a helyzetben? Vagy olcsó pénzen vett importban ne is gondolkodjak? A másik amit meg akartam kérdezni a szakiktól, az immón kívül, hogy mennyi a valós kilométer a kocsiban, de az volt a válasz, hogy ezt nem jegyzi a kocsi. Lehet, hogy vissza lett tekerve, én meg nekiláttam megcsinálgatni a 120E-s nagy szervizt kb. 300E kilométernél, passzolom. De ezt tutira megszívtam, mert ebből nem tudok műszaki vizsgát kicsikarni júliusig az tuti.
Ferke15-04-2009 17:13:05 // 25391
Ezért jó, ha tudja az ember, hogy honnan kell beszerezni:)
Stevke15-04-2009 16:28:29 // 25390
estre-esetre !!!!!! Igyen akartam irni :)
Stevke15-04-2009 16:26:57 // 25389
Aranyárban mérik már az Alfa alkatrész némelyik helyen! :(
Stevke15-04-2009 16:25:36 // 25388
Minden estre Mount1976 kérünk téged informálj minket a diagnózisról, mert kiváncsian várjuk hogy mi az igazi hiba!
Ferke15-04-2009 16:23:51 // 25387
Hát ja:) Mondjuk a 16v boxinál ez is szivatós, mert hiánycikk, és a 16db-ot kb 12-15ezerért lehet kapni...de láttam már 36ezerért is a szettet. Durva.:(
Stevke15-04-2009 16:22:04 // 25386
Persze persze mindenképpen ha már erről van szó akkor legyen megcsinálva rendesen azon a plusz 7 ezren ne múljon már!
Mégis csak Alfáról beszélünk. :-)
Ferke15-04-2009 16:21:42 // 25385
Mindenki másképp csinálja:) Én nem raknám össze uyganazzal a szelepvezetővel a hfejet, az tuti. Ahogy Wickey is mondja, bagatell összeg...
Wickey15-04-2009 16:18:11 // 25384
Naja. A szelepszárszimmering 200 forintos darabára mellég belefér a szelepvezető 350-400 forintos költsége :D
Stevke15-04-2009 16:14:45 // 25383
Hát igen egyetértek az olaj az gyenge pontja a rendszernek!
A szar olaj meghozza a gyümölcsét idővel!
Stevke15-04-2009 16:12:22 // 25382
Raktam össze hengerfejet szijszakadás után 180 E km-es motornál 16 szelep csere volt, mert mindegyik elkanyarodott kicsit, :) szóval becsiszolás öszerak és minden ok volt.
Ferke15-04-2009 16:11:46 // 25381
Ez igaz, de ha már a gépműhelyben van a hf, akkor nem hiszem, hogy ezen kéne spórolni. A gépműhely díját nemigen dobja meg, az anyagár meg megintcsak párezer ft-os tétel. Azt meg ugye nem tudhatod, hogy előző gazdiknál volt-e már szíjszakadás, mert lehet, hogy szépen rakták össze:))))
Wickey15-04-2009 16:10:55 // 25380
elég, ha nem frankó olaj volt benne, vagy gyengülnek a szeleprugók vagy bármi más miatt lustábban térne vissza a szelep a helyére, és a dugattyútető rásegít. Nem sok, de elég ahhoz, hogy a szelepvezetőt megcsapja. A vezműtengelyen is erősen látszik, ha sokáig volt ilyen. :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.