Forum >> Szerelőműhely

Erhard 242 (Pure Energy)05-08-2010 08:18:37 // 30986
2 hetet? mire? van polcon mindenhol :P
Ferke05-08-2010 08:15:57 // 30985
Mert még bejáratós!:))) Majd 300k-nál is számolj be:))))
Liquid05-08-2010 08:09:28 // 30984
vegyük elő ismét a témát :)))

csatlakozom, kip-kop eddig semmi, az általad felsoroltakon kívül -termosztát +szervó tisztítás, szóval csak folyadékok és kopó cuccok, 182e km
Buksi05-08-2010 03:51:02 // 30983
Na ilyenről még nem is hallottam, hogy ez kotyogna! :-)
Egyébként igen, ez a neve és mikor bemész a boltba mindenképpen köszönj előtte! :-DD
Kicserélni meg nem gáz! Lekötöd a kormányösszekötö gömbfejet, aztán lehúzod a kormányműről a prvédő gumi és egy nagy csőfogóval meglazítod az axiális csuklót és szépen letekered! A felrakás meg fordítot sorrendben! ;-)))
Dévid04-08-2010 23:43:29 // 30982
Néha előjönnek még problémák az enyémnél is, de hála az égnek egyre ritkábban és egyre kisebb gondok. :)
Hari04-08-2010 23:43:07 // 30981
EGR! ...?! Na igen! Lehet azt mondaní, hogy nem igazán jó ez a kipufogógáz visszacsatolás! Sajnos sokszor megfordul nálam is ilyen problámával JTD (a multhéten pl egy Opel! - az is JTD!)
Sjnos ezeket már nem leehet "levakolní"!!! Akkor folyamatosan hibát jelez!
Ha ezeken a hibajelző kigyúlad, hiába alszik el!!! A tárolóban megmarad ahibakod! Csak törléssel tüntethető el!
GTPeti04-08-2010 23:38:20 // 30980
"ez a gyengéje a gt-nek?"
Ennek semmi köze a GT-hez. Ez a modern dízelmotorokhoz tartozik. Van rá megoldás, de nem akarom magam ismételni.
(OK, esetleg ki lehet íratni is a SW-ből is. De a köv. ECU update-nél visszajön.)

Sajnos ez ilyen. A dízeleknél viszont nincs elkoszolódó pillangószelep...
Alfa GT-Csaba04-08-2010 23:24:00 // 30979
Tavaly cserélték Érden a Szabónál az egr-t kb 2hetet vártam rá mire beszerezték mert állítólag nem volt belöle az országba.1év garanciát vállalnak rá,de ezek szerint sokkal többet nem is nagyon bír ?!Olajat is sűrün cserélek és a kocsit is szoktam pörgetni hogy ne kormosodjon le minden,ezért nem értem hogy miért adja meg ez magát! lehet hogy ez a gyengéje a gt-nek?
Poló04-08-2010 23:19:36 // 30978
Én nem. A TS-em motorján eddig csak termosztátot kellett cserélnem. Ja, meg olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, gyertyákat, szíjakat, görgőket. Meg 1x lett tisztítva a pillangószelepem. Ami meg nem motor, az két felső lengőkar, két hátsó lengőkar, meg kézifék bowden. És ez elforog 7000ig :)
Dévid04-08-2010 23:14:18 // 30977
Az irigyük vagyok... :D
Poló04-08-2010 23:07:48 // 30976
Istencsászár soha el nem romló JTD...
GTPeti04-08-2010 23:05:24 // 30975
Le kéne dugózni a francba és többé nem koszolódna el.
Alfa GT-Csaba04-08-2010 22:54:57 // 30974
Köszi szépen a segitséget!Azért az dühitö hogy 1 éve lett cserélve EGR,és már megint szarakodik!
pe-Ti04-08-2010 22:49:04 // 30973
Üdv!
Én annó ugyanezzel a jelenséggel szívtam majd egy évig már mindent kicseréltem (LMM+turbónyomás szenzor+vákuumszelep+kétszer takarították a turbómat) aztán a végén az EGR-szelep volt a ludas (P0238 hibakódot írt be) mivel az ECU eltárolja és csak jó pár hibátlan menetciklus után törli javaslom olvastasd ki a hibatárolót! Én lehúzott EGR csatival jártam hónapokig és a hiba egyszer sem jött elő többé! Ha nem zavar, hogy ég a MIL-lámpa nyugodtan húzd le a csatit!
Alfa GT-Csaba04-08-2010 22:40:34 // 30972
Sziasztok.Nekem egy Gt 1.9jtd -m van.Van egy olyan problémám vele néha hogy 6.ban hírtelen gázadásnál elmegy a turbó nyomás és kigyullad a motor kontrol lámpa és erőtlen lesz a kocsi.Ha leállítom és újra indítom a gépet újra dolgozik a turbó és a hiba jel is törlődik.Valaki tud nekem abban segiteni hogy miért csinálhatja ezt,vagy mi lehet a betegsége a gépnek?
szasza(SW)04-08-2010 21:25:12 // 30971
Én megoldottam.Nézd meg a blogomban a 146nál.Le fog jönni vissza ragasztani felesleges mert koszos poros,úgyis lejön.Másik kárpit és csere.Vagy veszel egy másik tetőkárpitot komplett,amiről szintén előbb utóbb lejön.
GTPeti04-08-2010 21:14:15 // 30970
Srácok, találtam egy topicot a Ladások oldalán, amiben nagyon magas szinten folyik az értekezés az olajszűrőkről.

Itt a link.

Tényleg nem bízzák a véletlenre a srácok... még olajszűrőket is szétfűrészelnek, hogy kiderítsék, melyik a jobb. Mert bizony van köztük különbség, pl. a visszacsapó szelepek számában. Akit érdekel a téma, annak jó olvasást!
BADI04-08-2010 14:13:21 // 30969
Sziasztok, nem ismertek valami jó Alfa bontot budapesten ahol találhatok GT hez alkatrészeket. Elöre is köszi a választ.
Gabesz04-08-2010 12:10:56 // 30968
Sziasztok!
146-om van, és a tető kárpittal van egy kis problémám: egyszerűen elkezdett lefelé válni, először csak a j2 felett, aztán idővel majdnem mindenhol. Házilag gondolom nem lehet megoldani.
gyml04-08-2010 11:33:15 // 30967
Sziasztok,
ha valakinek légtömegmérőre lenne szüksége:
http://www.rowe.hu/airmaster.html#_ALFA_
GTVili03-08-2010 23:34:35 // 30966
Hö-hö....erről a célszerszámról már hallottam...;-D WC-pumpának gúnyolják....
Na mindegy...kreatív vagyok.
Hari03-08-2010 23:25:40 // 30965
Ja bocs! ...cserélní?! Nem nagyon gáz! Csak kell hozzá egy célszerszám amivel kilehet tekerní, és 5 perc az egész! (Tovább tart felemelní meg a kereket levenní, mint a csuklót kicserélní
1. autó felemel - (bakkol)
2. kerék leugrík
3. A rúdvég rögzítőanya eltávolítása. a rúdvég kisajtolása! A rúdvég kontraanya meglazítása és a rúdvég letekerése az axiális cs. menetéről! ( ... nem baj ha megszámolva!)
4. porvédő gumiharang levétele! ( ha sérült, repedezett - CSERE!)
5. axiális cs. csere!
... ennyí!
GTVili03-08-2010 23:25:01 // 30964
OK! Holnap be is próbálkozom...remélem nem lesz nagy szívás kicserélni.
Hari03-08-2010 23:13:24 // 30963
Így ahogy mondod! A becsületes elnevezése ez!!! ... nincs is más szakmai elnevezése!
Megmondod, hogy mihez kel .... és axiáliscsukló! ....ennyi!
GTVili03-08-2010 19:59:17 // 30962
Köszönöm! Na nekem ez a csukló kotyog......nagyon gáz kicserélni...? Egyáltalán hogyan kérjem a bótba'....? Keziccsókolom! Kérek szépen egy axiális csuklót......?
;-DDDD
Buksi03-08-2010 19:47:05 // 30961
Az alatt a gumiharang alatt egy ún. axiális csukló van!



Sajna nincs róla olyan képem, amin látható lenne! Ezen is csak a "pálca" és a gumiharang látszik! De ott van alatta! :-D
Egyébként ennek a pálcának a végére jön a kormányösszekötő gömbfej!
Az axiális csukló vége különben menetes és így kapcsolódik a kormányműhöz!



Ezek a 155 alkatrészei, de ha jól tudom megegyezik a 145-ével! ;-)
GTVili03-08-2010 19:33:11 // 30960
Hello cartársak! Nincs esetleg valakinek képe vagy robbantott ábrája,a kormánymű gumiharang alatt levő alkatrészeiről....?
Ott is van egy gömbfej...?

Sityu03-08-2010 09:45:08 // 30959
Segítség!
Máshol is kérdezősködtem már igaz..
Van egy bontódó 156 1.8 TS és szeretném beindítani a motort. Tudja valaki mik a minimális feltételei? Áram, benzinnyomás van, computer, lmm helyén. Lambdaszonda és alapjárati motor nincs rajta. Erősen valószínű, hogy a kompjúter nem indítja a spriccungot, mert szárazak a gyertyák és semmisem jön a leömlőn.
Kulcsot felismeri, biztosítékok is a helyűkön. Relék sajna tőből kivágva :\ Elég lehet, ha manuálisan kapcsolom az ac-t, vagy arra is visszajelzést vár a vezérlés?

Aki segít olcsón megveheti :D
Hari02-08-2010 22:10:58 // 30958
A gázolajszűrő alsó menetes műanyag bigyója a gázolajszűrő vízjelzője, és közvetlen kapcsolatban van a gázolajjal!
Szerintem működík nélkűle, de valószínű folyton jelezní fog!
.... még csak annyit! Csak gyári, vagy gyárival azonos minőségű szürőt használj!
Tommaso 15901-08-2010 18:22:43 // 30957
Sziasztok!

S.O.S. segítségre lenne szükségem!

156 1.9 JTDm-ben cseréltem volna gázolajszűrőt, de a szűrő alján lévő csatlakozó, ami menetes és rá kell tekerni, kicsit túlhúztam, és eltört.
Ez lényegében a szűrő aljába megy be egy vak dugóval, aminek a szerepét nem nagyon tudom, de egy xenon izzóhoz hasonló szerkezet megy bele ami közvetlen nincs a gázolajjal kapcsolatban.

Kérdésem az lenne, hogy ennek mi a funkciója, és átmenetileg 1-2 nap összerakhatom e ez nélkül, h csak a beletört dugó van a szűrőben.
Az üzemanyag nem folyik sehol, és a csatlakozót pedig leszigetelem.

Kérlek segítsetek, fontos!!
[k i z z o]31-07-2010 23:05:35 // 30956
Vagy valami átvezet. Sok minden fogyaszthat. Ki kell zárni.
Imyx31-07-2010 12:13:19 // 30955
Nincs mit :).
rémGtv31-07-2010 11:36:32 // 30954
Tegnap ráraktuk a műszerre és légtömegmérőt mutatott . Hétfőn lesz beletéve az új ! Köszi az infót :)
Imyx31-07-2010 10:50:32 // 30953
Ha világít az injector lámpa gyújtáskor, mozgasd meg a hengereknél a befecskendezőket, illetve vedd le a csatikat, tedd vissza, lehet, hogy koszosak. Ilyenkor nekem be se indul a motor.
Más: volt olyan, hogy üzem közben is világított az injector lámpa, rángatott, nem volt ereje. A diagnosztika létömegmérőt jelzett, ki lett takarítva, utána megszűnt a lámpa is. Takarítsd ki az LMM-et, szerintem kezd ezzel.
Üdv.
Belga31-07-2010 10:02:35 // 30952
Igen a rádióra én is gondoltam (forrasztgattam arrafelé nemrég :P), szóval első dolgom volt, hogy lecibáltam minden kábelt a középkonzol környékén, de nem az volt a gond. Majd hétvégén még körbeméregetek.
Szabeee30-07-2010 23:50:16 // 30951
nekem gyengébb akksim van, előfordult már, hogy garázson kívül éjszakázott az autó és reggelre lemerült...
Szabeee30-07-2010 23:46:01 // 30950
valahogy ezzel én is így vagyok.... enyém is ültetett.... + keményített :S
Wickey30-07-2010 23:03:29 // 30949
120mA egy szarul (fixen 12V-re) bekötött autórádió miatt is simán lehet. Pont 120-150mA-t mértem egyszer egy ilyen miatt.
bega198630-07-2010 19:30:32 // 30948
Megvolt az LMM csere, annyi változás van hogy 3000 alatt nem annyira erőtlen, kicsit jobban reagál a gázra, valamint nagy fordulaton is kicsit jobb lett, viszont az alapjárat rosszabb lett. Nem ingadozik, de hallani hogy néha berándul 1 pillanatra kicsit darabos... Kíváncsi vagyok hogy a lambda szenzor csere után mit mutat.
Bgabor30-07-2010 18:28:51 // 30947
Sziasztok urak .Ma nagy meglepetésben volt részem ,kuplung benyom és beesik a pedál . Mi lehet? Hidraulikus kinyomócsapágy vagy a pedál felől is szokott szarakodni .A kocsi 156 sw 1.6ts előre is kössz.
Pat30-07-2010 16:23:57 // 30946
Szerintem a csatik lehetnek kontakthibásak azon a kábelvégen, amit megmozgattál. Nekem is volt ilyen problémém, igaz az enyén nem xenon, de volt egy megégett csatim. Megmozgattam a kábelját ideig-óráig működött. Aztán széthúztam, megtisztítottam és bekontaktsprayoztam és jó volt hosszabb ideig, végül kerestem egy jó csatlakozót és kicsréltem. Nem volt könnyű, mert újat csak kábelkötegestül lehet venni horroráron, így bontottat kellett keresni.
Pat30-07-2010 16:17:37 // 30945
Nem biztos, de motorkód alapján meg lehet nézni.
Belga29-07-2010 23:33:55 // 30944
egyébként a ~600mA-ból ~500mA-t ugyanazon a biztosítékon lévő fogyasztók adják: féklámpa, elakadásjelző, beltérvilágítás, biztosítéktábla világítás, slusszkulcsnál a jelzőfény, elektromos tükrök és még talán 1-2 valami egyéb.

a slusszkulcsnál lévő 3W-os izzó világított, azt lehúzva (de még a biztosítékot benn hagyva) van ez a ~300mA körüli fogyasztás. Biztosíték nélkül pedig ~120mA.
Belga29-07-2010 23:18:23 // 30943
mi lehet, ami üres biztosítéktáblánál is fogyaszt? gondolom valami ami nem gyárilag került az autóba...
[k i z z o]29-07-2010 22:54:52 // 30942
120mA sok. 10mA alatt kell lennie.
FRC29-07-2010 22:06:29 // 30941
de annál kevesebb már ne legyen mert kihat a gumi kopásra/fogyasztásra is!
Kareszka198429-07-2010 21:16:58 // 30940
most 2,1-re vannak fujva
FRC29-07-2010 21:15:45 // 30939
4.2 a mankó (vékony pótkerék.... ha ültetett az autód akkor talán picivel kellemesebb a puhább gumi.
Kareszka198429-07-2010 20:41:19 // 30938
haho :)
most olvasgatom a kocsi hasnzálati utmutatóját és ott az írja, hogy a guminyomás:

- csökkentett tehernél 2,2 bar
- teljes rakománynál 2,5 bar
- meg valami 4,2bar, amit nem tudtam lefordítani :D

ültetett kocsinál melyik az ideálisabb? 147-esről van szó... 195/65R15 gumikkal, általában 5 emberkével :)
Poló29-07-2010 20:34:32 // 30937
Szia!


Nekem bekapcsolt riasztónál van 5 mA áramfelvétel, kikapcsolt riasztónál 4mA.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.