Forum >> Szerelőműhely
Tentacle06-09-2010 14:09:34 // 31449
Én jelen esetben a számítógépre általánosságban gondoltam, nem ECU-ra inkább a PC-re :) De valóban, az autógyártásban (is) vannak olyan dolgok, amit ép eszű szakember nem csinálna :)
Dzsozy06-09-2010 13:23:35 // 31448
Köszönöm szépen!
Asszem, akkor fizetek mint a katonatiszt. Kiolvasták a hibát, a szomszédba van az Unix. A gyerek aki kiolvasta (gyorsszervíz) nem tudta, hogy a kettő megeggyezik e. Persze én is átmehettem volna a szomszédba megkérdezni. A vaillanyászhoz meg elhúztuk, pedig pár perces munkával én is cserélhettem volna, mind egy, hogy hova vontatom magam, haza, vagy a szakihoz. Persze Ő azt mondta, hogy a kettő nem ugyan az! Saját pénzének nem ellensége! Majd számonkérem azért a faszit! Érdekes, hogy ott meg elindult!!! Kíváncsi vagyok, hogy mit okoskodik majd? Asszem azért beszerzek majd egyet, és csrélem,ha Ő nem teszi meg. Köszöntem még 1*!!
Asszem, akkor fizetek mint a katonatiszt. Kiolvasták a hibát, a szomszédba van az Unix. A gyerek aki kiolvasta (gyorsszervíz) nem tudta, hogy a kettő megeggyezik e. Persze én is átmehettem volna a szomszédba megkérdezni. A vaillanyászhoz meg elhúztuk, pedig pár perces munkával én is cserélhettem volna, mind egy, hogy hova vontatom magam, haza, vagy a szakihoz. Persze Ő azt mondta, hogy a kettő nem ugyan az! Saját pénzének nem ellensége! Majd számonkérem azért a faszit! Érdekes, hogy ott meg elindult!!! Kíváncsi vagyok, hogy mit okoskodik majd? Asszem azért beszerzek majd egyet, és csrélem,ha Ő nem teszi meg. Köszöntem még 1*!!
András bácsi06-09-2010 12:38:35 // 31447
Úgy van, ahogy mondod. Az a főtengely pozíciószenzor.
Dzsozy06-09-2010 12:28:07 // 31446
De ha már van valaki gép közelbe aki tudja, hogy fordulatszám jeladó micsoda? Fordulatszám jeladó=főtengely jeladó? Csak mert ezt a hibát írta ki a comp,ma reggel, de mivel nem tudom,hogy a fordulatszám jeladó micsoda, így vontattam magam villanyászhoz,nem mertem magam orvosolni a hibát. Csak félek,hogy levesz lóvéra! (hozzá kell tennem, hogy a villanyásznál,meg elindult a kocsi :) de azért biztos ami ziher,otthagytam, hogy nézze át. )
Dzsozy06-09-2010 12:24:39 // 31445
Szép napot Mkinek. Látom még megy a győzködés katalizátor ügyben. Igazából én félnék attól, hogy míg nem orvoslod a katalizátor fingatós hibát, "sorra" cserélheted a besült lambdákat. Ha valami szar utángyártott univerzálisat teszel bele,az se jó, az is píz, nem beszélve a többletfogyasztásról, ami meg egyébként így is van. Szükségmegoldásnak persze tökéletes, de nem lenne "olcsóbb" orvosolni a problémát, oszt dobni a tikoknak egy utángyártott bosal katalizátort?
Kareszka198406-09-2010 09:09:34 // 31444
namost ha még valaki kapásbol tudja a katalizátor belépő torkának belső átmérőjét, akkor virtuálisan kap egy puszit :P :D
Kareszka198406-09-2010 08:59:44 // 31443
egyenlőre még nem állok úgy, hogy cseréljem, feljebb van egy icinykepicinyke probléma, ami hetek alatt kifingatná az új katalizátort, így most nem nagy értelme lenne, előbb ezt kell majd orvosolnom :(
Hari05-09-2010 22:01:52 // 31442
( Haaa esetleg sportkatalizátorra lenne szükséged, még van 1db-om ! 147-esre való spec. csak fel kell csavarozní az eredeti helyére!.... email!)
Hari05-09-2010 21:54:22 // 31441
Igen! A perforált csővet használják az összes kipufogódobban. ...ugyhogy ezzel elrontaní bíztos nem fogod!
Kareszka198405-09-2010 21:36:46 // 31440
na egyenlőre pont ez is lenne a célom, a "recsegős", "zizegős" hang megszüntetése :) szóval szerinted akkor egy perforált cső megoldás lehet? :)
alfarosso05-09-2010 21:34:40 // 31439
ok.Meggyőzve:-)
Hari05-09-2010 21:29:49 // 31438
Azért van 2 db szonda az autodon mert az 1. - és a katalizátor is - végzí a dolgát akkor a kipufogó gázok redukálodnak a minimális értékre. Ezt a 2. szonda ellenőrzi és ha rendben van minden, akkor nincs hibaüzenet!
Na mármost! Neked ugyebár üres a katalizátorod! Ebben az esetben ha teszel bele csövet - és perforálod, vagy eleve perforált anyagbol teszel bele - akkor igenis megszűník a "recsegős", "zizegős" hang, de nem lessz jóbb a kipufgázod, ezért a másodík szonda hibát fog mutatní. Részmegoldás.
Na mármost! Neked ugyebár üres a katalizátorod! Ebben az esetben ha teszel bele csövet - és perforálod, vagy eleve perforált anyagbol teszel bele - akkor igenis megszűník a "recsegős", "zizegős" hang, de nem lessz jóbb a kipufgázod, ezért a másodík szonda hibát fog mutatní. Részmegoldás.
Hari05-09-2010 21:29:07 // 31437
Azért van 2 db szonda az atodon mert az 1. - és a katalizátor is - végzí a dolgát akkor a kipufogó gázok redukálodnak a minimális értékre. Ezt a 2. szonda ellenőrzi és ha rendben van minden, akkor nincs hibaüzenet!
Na mármost! Neked ugyebár üres a katalizátorod! Ebben az esetben ha teszel bele csövet - és perforálod, vagy eleve perforált anyagbol teszel bele - akkor igenis megszűník a "recsegős", "zizegős" hang, de nem lessz jóbb a kipufgázod, ezért a másodík szonda hibát fog mutatní. Részmegoldás.
Na mármost! Neked ugyebár üres a katalizátorod! Ebben az esetben ha teszel bele csövet - és perforálod, vagy eleve perforált anyagbol teszel bele - akkor igenis megszűník a "recsegős", "zizegős" hang, de nem lessz jóbb a kipufgázod, ezért a másodík szonda hibát fog mutatní. Részmegoldás.
Kareszka198405-09-2010 20:16:05 // 31436
elvégre ugye ha kiiktatom a lambdaszondát, akár a motor is besülhet, szétszállhat...vagy én tudom rosszul?!?!?! :)
Kareszka198405-09-2010 20:14:52 // 31435
igen, tudom, most csak egyenlőre az üres katalizátorházba belépő gázokat szeretném egyenes vonalba terelni, hogy ne zajongjonak, de ugyanakkor a lambdaszondával is kapcsolatba kerüljenek :)
[k i z z o]05-09-2010 20:00:25 // 31434
Mindig katalizátor hibád lesz ezzel a megoldással is. De szerintem erre már kaptál választ :)
Dzsozy05-09-2010 18:37:20 // 31433
Köszöntem a segítséget Mkitől!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Van egy oldal HELLA.COM/HELLA-hu. Ajánlom Mkinek.
Az leírtak alapján (remélem) a főtengely jeladó lehet, mert a kocsi k.o. Nem indul, és ez az oldal is ezt írja a főtengelyjeladóról, ellenben a vezérműtengely jeladóról azt írja, hogy vészüzemmődban mehet a vas, fogyaszt mint állat stb.
Csak azért mert már vettek le egy 15.000,- egy biztosíték csere végett, és először kiolvastatom,meggondolom, és cselekszem.
Van egy oldal HELLA.COM/HELLA-hu. Ajánlom Mkinek.
Az leírtak alapján (remélem) a főtengely jeladó lehet, mert a kocsi k.o. Nem indul, és ez az oldal is ezt írja a főtengelyjeladóról, ellenben a vezérműtengely jeladóról azt írja, hogy vészüzemmődban mehet a vas, fogyaszt mint állat stb.
Csak azért mert már vettek le egy 15.000,- egy biztosíték csere végett, és először kiolvastatom,meggondolom, és cselekszem.
Kareszka198405-09-2010 18:35:46 // 31432
így-így, ismerős :) diagnosztikán ki is írta mindkét lambdát...hibakód kiütve, pár másodpercig dolgozik, majd puff, visszajött. Addig nem is szeretnék lambdaszondát cserélni, míg a katalizátorba nem szerválok betétet...de addig járok így. Fogyasztásban mutatkozik meg nálam is, 10-12 liter körül eszik most. Nagy hidegben még nem hajtotam, február végén vettem a kocsit, majd most a zord télen meglássuk, hogy viselkedik :)
mreni05-09-2010 18:29:40 // 31431
Nekem pl valótlan adatokat küldött a lambda a katalizátor eltávolítása után...
3lambdát is bepróbáltunk mindegyikkel ez volt,nem ment rosszul az autó csak többet evett
Néha-néha hidegen megtorpant ilyesmik...
3lambdát is bepróbáltunk mindegyikkel ez volt,nem ment rosszul az autó csak többet evett
Néha-néha hidegen megtorpant ilyesmik...
szasza(SW)05-09-2010 18:29:04 // 31430
Így van!A főtengelyt ki tudod cserélni.A vezhez én sem nyúlnék:)
BeczA05-09-2010 18:28:46 // 31429
Én drukkolok neked, hogy az alsó legyen... ;)
Az a baj, hogy annó a másik srác , nem írta meg pontosan ,hogy neki melyiket cserélték annó...
Az a baj, hogy annó a másik srác , nem írta meg pontosan ,hogy neki melyiket cserélték annó...
Dzsozy05-09-2010 18:26:13 // 31428
Csak mert akkor a parkolóban megolanám, de így marad a villanyász, vagy az se mert ha ez így műkszik akkor azért elgondolkoznék a dolgon, hogy hová huzassam magam, haza, vagy a roncstelepre. :) A főtengely jeladó első olvastara otthon megoldanám, de a vezérműtengely jeladóját azért akkor nem. :(
szasza(SW)05-09-2010 18:25:44 // 31427
Ha vezérmű tengely jeladót kell cseréni akkor bontani kell a vezérlést:(A főtengellyel nincs gond ilyen szempontból.Mindenképp ki kéne olvasni melyik a hibás!
Kareszka198405-09-2010 18:25:40 // 31426
megbolondulhat? ezt hogy érted? :)
BeczA05-09-2010 18:24:23 // 31425
Nem kell semmit sem megbontani... ;) csak álámész és kitekered, és kicseréled...
mreni05-09-2010 18:23:58 // 31424
Ha kiveszi a katalizátort és cs9vet rak a helyére jóval hangosabb lesz és az autó is megbolondulhat tőle:)
BeczA05-09-2010 18:22:27 // 31423
Egy szimpla csőtől, nem hiszem hogy hangosabb lenne a rendszer, legalább is szeintem...
Dzsozy05-09-2010 18:21:25 // 31422
Ok,köszi, de ez nekem most hirtelen sok volt. Szóval le kellene ahhoz vennem a bordásékszij tárcsáját, bordás ékszíjat stb? Magyarul elbakszhatom a vezérlést, vagy azért ez egyszerűbb beavatkozás lenne?
BeczA05-09-2010 18:21:10 // 31421
A szerelőm tudja , nekem ez a lényeg ! :))))
Kareszka198405-09-2010 18:20:46 // 31420
nemkell meggyőzni, hogy törött kerámia darabok csörögnek, mert NINCS benne SEMMI :D saját szememmel láttam, akkora üresség volt benne, mint Győzike fejében :D
A kipufogós mondta, hogy lecseréli egy sima csőre, de én azt meg nem szeretném, ha másképp is megoldható.
Ja, meg szeretek bütykölgetni ilyesmit, csak a hegesztés nem az erősségem :(
A kipufogós mondta, hogy lecseréli egy sima csőre, de én azt meg nem szeretném, ha másképp is megoldható.
Ja, meg szeretek bütykölgetni ilyesmit, csak a hegesztés nem az erősségem :(
szasza(SW)05-09-2010 18:17:58 // 31419
Az főtengely jeladó.A vezérműtengely jeladó meg a szívó oldali vezérmű tengely társa alatt van.
BeczA05-09-2010 18:16:23 // 31418
Akkor az porcellán Az szokott csörögni ha már gáz benne aporceellán betét, de nem én akarlak meggyőzni, hogy még most is az csörög benne... ;)
Azt viszont nem értem ,hogy egy kipufogós erre a problémára miért nem mondja meg neked a legcélszerűbb megoldást... ?
Azt viszont nem értem ,hogy egy kipufogós erre a problémára miért nem mondja meg neked a legcélszerűbb megoldást... ?
szasza(SW)05-09-2010 18:15:10 // 31417
Van vezérmű tengely és főtengely jeladó:)
mreni05-09-2010 18:14:21 // 31416
Halihó!
Olyan kérdésem lenne hogy az immo a benzint és a gyujtást is letiltja vagy csak a gyujtást?
Nekem az utóbbi rémlik...:)
De valamiért nem kap benzint a sas:D
Olyan kérdésem lenne hogy az immo a benzint és a gyujtást is letiltja vagy csak a gyujtást?
Nekem az utóbbi rémlik...:)
De valamiért nem kap benzint a sas:D
Kareszka198405-09-2010 18:13:04 // 31415
tutira attol van hangja, sokat füleltük, mechanikus, kipufogós is ezt mondta. Teljesen üres, pár hónapja belekukkantottunk...
Ez nekem közetlen a leömlő után következik és csak ez az egy katalizátor van
Ez nekem közetlen a leömlő után következik és csak ez az egy katalizátor van
BeczA05-09-2010 18:12:57 // 31414
Kettő van. Egy alsó és egy felső. Az alsó volt nekem a gebaxos. Pontosan nem néztem meg hogy hol helyezkedik el, de alúlról megközelíthető és az olajtérben van benne az érzékelő része...
BeczA05-09-2010 18:00:33 // 31413
Nekem kiherélt közép katalizátorom van... (első porcellán ,közép sima volt)de semmi hangot nem ad. Bizost vagy benne ,hogy a katalizátórból jön a hang gázadáskor?? ...illetve tutti, hogy teljesen ki van ürítve a katalizátor??
Dzsozy05-09-2010 17:56:11 // 31412
A megoldás már meg van, főleg, hogy egy olyan gumiszerelő műhely előtt halt be a vas, ahol van comp a kiolvasás, és mellette van az Unix most nyít szuper üzlete, ahol még kedvezményem is van. Kiolvastatom a hibát és cserélem a cserélendőt,így sporolom a szervízköltséget,ami azért nem elhanyagolható! Már csak az a kérdésem lenne, hogy hol a rákban van ez a holtponti jeladó? :)
BeczA05-09-2010 17:53:39 // 31411
Eddig ez a hiba 166 2.0 TS-nél jött csak elő, a Fórum segítségkérések alapján. De mindegyik TS mocinak ugyan ez a jeladója, tehát nem akkora probléma.
Nekem amikor előjött ugyan ezekkel a tünetekkel kezdődött, csak 15 perc állás után újraindúlt, viszont 10 percenként csak úgy leállt.
Én mázlis voltam ,mert pont a szerelőmhöz tartottam, és nem messze voltam tölle. Néhány relés ellenőrzés után 15 perc alatt ki lett cserélve, majd utána még a Check Engine-t is felűlírta.
Azóta is tökéletes, pedig egy bontott kerűlt bele...
Nekem amikor előjött ugyan ezekkel a tünetekkel kezdődött, csak 15 perc állás után újraindúlt, viszont 10 percenként csak úgy leállt.
Én mázlis voltam ,mert pont a szerelőmhöz tartottam, és nem messze voltam tölle. Néhány relés ellenőrzés után 15 perc alatt ki lett cserélve, majd utána még a Check Engine-t is felűlírta.
Azóta is tökéletes, pedig egy bontott kerűlt bele...
attika05-09-2010 17:46:14 // 31410
Sziasztok érdeklődnék hidegebb időben nincs töltésem míg egy kicsit nem melegszik be a motor és a szíj nem csúszik meg vagy egy kicsit meg pörgetem azután van.Mi lehet a gond szíjcsere?
attika05-09-2010 17:39:28 // 31409
Sziasztok érdeklődnék hogy nehéz meló a hátsó kerék csapágy cser?Eddig még csak a féket javítottam azon a részen.
Dzsozy05-09-2010 17:39:16 // 31408
Esetleg volt már Neked is hasonló?
BeczA05-09-2010 17:32:19 // 31407
Alsó holtponti jeladó, a hiba oka...
Kareszka198405-09-2010 16:58:16 // 31406
meglátom más mit mond még :) de szerintem csendesebb lesz, mint most (?)
vagy...közvetlen az alsó szonda elé berakom a csőbe emezt is...no meglássuk más mit aszond :)
vagy...közvetlen az alsó szonda elé berakom a csőbe emezt is...no meglássuk más mit aszond :)
Dzsozy05-09-2010 16:53:17 // 31405
Ja, látom, hely nincs rá,mert gondoltam, hogy attól még ezt le tudnád dugózni az csavarral, de látom, hogy nincs az illesztésnél hely. Sajna! Hát valszeg nem marad más választásod, mit kiluggatni az átmenő csövet, mint az ementáli, csak szerintem lessz valami hangja az tuti.
Kareszka198405-09-2010 16:39:39 // 31404
sajnos nem járható az út, mert...majd szúrok be képet :) úgy könyebb :) az első szonda a katalizátorház felső öntvényébe van belecsavarva...

hát most jelenleg az van, hogy mondom, a katalizátorház egy nagy üres doboz, se cső nem megy rajta keresztül, se betét nincs benne. Ezért van gázadáskor olyan furcsa hangja, olyan "ciripelős", amit ugyan bentről nem hallani, de kintről igen :(
amúgy az előző tulaj fingata ki a betétet, hogy miért, azt soha nem fogom megtudni...ez van :) attol még megy, csak szegény szondák gondolják, hogy "WTF?" :D

hát most jelenleg az van, hogy mondom, a katalizátorház egy nagy üres doboz, se cső nem megy rajta keresztül, se betét nincs benne. Ezért van gázadáskor olyan furcsa hangja, olyan "ciripelős", amit ugyan bentről nem hallani, de kintről igen :(
amúgy az előző tulaj fingata ki a betétet, hogy miért, azt soha nem fogom megtudni...ez van :) attol még megy, csak szegény szondák gondolják, hogy "WTF?" :D
Dzsozy05-09-2010 16:32:59 // 31403
Ezt nevezik a legegyszerűbb tuningnak! Sok szerelő ismim mondta, hogy 10 vagy még több pacit is lehet nyerni, ha a katalizátort kiiktatja valaki. Én a te helyegben nem luggatnám ki a csövet a katalizátor "dobozában", mivel szerintem elég hangos lenne. Egy vékonyfalú "dobozban" egy megfúrkált cső? Én egy olyan megoldást választanék, hogy egy helyen megfúrnám a csövet,a katalizátor előtt, hegesztenék oda egy anyát, ami a szonda menetének megfelelő, és abba takerném bele a szondát. Persze ez csak az én okosságom! :)
Dzsozy05-09-2010 16:25:07 // 31402
Szép napot Mkinek!
Segítség kéne,igaz holnap viszem, vontatom villanyászhoz a kocsit, de azért jó lenne tudni, hogy kinek mi a véleménye.
Megyek-megyek mendegélek, egy pillanatra leesik a fordulat, check lámpa ki, majd el is alszik, fordulat vissza és ok.Majd 1-2 mp után leálla a kocsi. Se kép se hang. nem teker, meg se moccan a vas. Check meg nem világít! Anyáznak, mert négy sávos úton a belsőben ácsorgok, de hogy segítsen valaki letplni a 1.5 T az már lóf@sz. Próbálgatom semmi. Kb negyed órai várakozás után meg "végre" világít a hibajelző, de akkor se indul!
Segítség kéne,igaz holnap viszem, vontatom villanyászhoz a kocsit, de azért jó lenne tudni, hogy kinek mi a véleménye.
Megyek-megyek mendegélek, egy pillanatra leesik a fordulat, check lámpa ki, majd el is alszik, fordulat vissza és ok.Majd 1-2 mp után leálla a kocsi. Se kép se hang. nem teker, meg se moccan a vas. Check meg nem világít! Anyáznak, mert négy sávos úton a belsőben ácsorgok, de hogy segítsen valaki letplni a 1.5 T az már lóf@sz. Próbálgatom semmi. Kb negyed órai várakozás után meg "végre" világít a hibajelző, de akkor se indul!
Kareszka198405-09-2010 16:24:25 // 31401
sziasztok, párszor már kérdeztem, senki sem válasozlt, ezért időnként újra felteszem a kérdést :)
node most rajzoltam is hozzá :D
A helyzet az, hogy a katalizátorom kivan herélve, nincs benne betét. Sajnos így elég furcsa hangot ad gázadáskor. Ismerős említete, hogy megelhet úgy oldani, hogy egy csövet keresztülvezetni a katalizátorházon és így lényegében ki van iktatva az az üres tér. Eddig érthető volt nekem is, node mint ahogy a képen is berajzoltam, a 2 lambdaszonda közül az első nem a csövön van, hanem a hát felső peremén, szóval ha egy sima csövet keresztül vezetnék rajta, akkor nem kapna a kipufogógázbol és az ugyabár elég nagy bajt tudna okozni. A második szondával nincs gond, az a csövön van... Perforálni kellene a csövet??? Szóval kiluggatni? Számomra lényeg, hogy a csörgő hang megszünjön gázadáskor, meg az első szonda is kapjon a gázokbol "mintát". Sima csövet nem akarok beheggeszteni a katalizátorház helyére, mert idővel szeretnék belerakni egy másik betétet...

node most rajzoltam is hozzá :D
A helyzet az, hogy a katalizátorom kivan herélve, nincs benne betét. Sajnos így elég furcsa hangot ad gázadáskor. Ismerős említete, hogy megelhet úgy oldani, hogy egy csövet keresztülvezetni a katalizátorházon és így lényegében ki van iktatva az az üres tér. Eddig érthető volt nekem is, node mint ahogy a képen is berajzoltam, a 2 lambdaszonda közül az első nem a csövön van, hanem a hát felső peremén, szóval ha egy sima csövet keresztül vezetnék rajta, akkor nem kapna a kipufogógázbol és az ugyabár elég nagy bajt tudna okozni. A második szondával nincs gond, az a csövön van... Perforálni kellene a csövet??? Szóval kiluggatni? Számomra lényeg, hogy a csörgő hang megszünjön gázadáskor, meg az első szonda is kapjon a gázokbol "mintát". Sima csövet nem akarok beheggeszteni a katalizátorház helyére, mert idővel szeretnék belerakni egy másik betétet...

Hari05-09-2010 15:53:40 // 31400
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
685
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?