Forum >> Szerelőműhely

mizooo24-09-2010 20:50:46 // 31622
Részletek:

Henger hónolás + Goetz gyűrűk + Főtengely köszörülés + Csapágysor csere + Blokk síkolás
komplett HF felújítás + szelepvezetők cseréje + szelepek cseréje + szelepszárszimmeringek cseréje + síkolás
Generátor felújítás
Önindító felújítás
Összes szimmering + tömítés cseréje
Olajpumpa átnézése
motortartó szilent csere
új olaj
új fagyálló

300 000 Ft eddig

üdv
vm24-09-2010 20:49:58 // 31621
Egy BOSCH simán lehet 19k, a Facet, az ERA vagy a mittoménmi meg 9.
Jobb, ha Te viszed a cuccot, amennyiben nem vagytok olyan megbízható viszonyban.
mizooo24-09-2010 20:41:28 // 31620
Eddig itt tart a szív...

Robiik24-09-2010 20:32:33 // 31619
így kéne lenni defaultban :)
GTPeti24-09-2010 20:27:48 // 31618
Mi a bajotok a Fiat-tal? SZVSZ mindig is jó motorokat gyártott. :P
Imyx24-09-2010 20:23:42 // 31617
Nagy mázlid van! :P :D.
Dzsozy24-09-2010 17:22:56 // 31616
Szép napot Mkinek.
Kérdésem lenne, mielőtt kikakpnám az autóvill.szerelőt a bűriből. Csak hogy röviden, főtengely jeladót cserélt 19.000,- ft volt az elmondása szerint. Az unixnál meg 9000,- :) Aranyárban számolta nekem. :) Úgy engedett el, hogy messze ne menjek. Ez tudott valamit! Két hét, és megint megállt! Reklamáltam, odahuzattam és mondtam tegyük fel gépre, de erre kihozott egy próbalámpát. (check világított) Mondaj, hogy az önindító a ludas. Ma kész lett, és azt mondja, hogy a tűzfalnál van egy relé, az mondta be az unalmast. Na már most, én úgy tudom, hogy ilyen relék csak ott a pollenszűrőknél van. Ott minden a helyén van, mert annó én körömlakkal megjelöltem mindet, ill. az összes általam talált relét. Na a kérdésem, hogy hol van még a tűzfal környékén relé, ill. egyáltalán van olyan ami az önindítót "relézi"?
Cro16624-09-2010 16:05:15 // 31615
1 moci 1 henger 2gyertya
1 Alfa 4 henger 8 gyertya
1 autó(talán bömbölő:)) ) 6 henger 6 gyertya
1 autó 4 henger 4 gyertya

4jármű, 15 henger, 20 gyertya
Liquid24-09-2010 15:47:14 // 31614
1: 3 henger 3 gyertya
2: 4 henger 8 gyertya (TS 1)
3: 4 henger 8 gyertya (TS 2)
4. 4 henger 1 gyertya (a többi ki van szerelve)
-----------------------------
15 20
:D
Wickey24-09-2010 13:52:52 // 31613
könnyítésül: ez egy olyan garázs, ahol a tüzelőanyag neve BENZIN, tehát egyik sem dízel!
Wickey24-09-2010 13:51:48 // 31612
Jjja. Fiat motor kell a francnak.

Amúgy... reggel benéztem a garázsba és hülyét kaptam a röhögéstől. Gyártottam is belőle gagyi fejtörőt, lehet matekolni.
A feladat szóval az, hogy áll benn négy járgány.
Egy olasz, egy japán, és két német.
Hengerek száma összesen 15.
A négyből kettő TS.
Gyújtógyertyák száma összesen 20.

Na, akkor ezt sakkozza ki valaki akkormostez hogy is van :-)))
Tentacle24-09-2010 08:14:12 // 31611
A dugattyú bruttó kisker áron ~28k/db AE gyártmányban, de az se nagyon van épp raktáron.
Erhard 242 (Pure Energy)23-09-2010 20:51:29 // 31610
Engem azért nem piszkál mert elkalapálnám mint bádogoscigány a fazekat :) Egyéb iránt meg biztos fáradt és félre írta mert jó szaki a Hari bá :DDD ért az Alfákhoz...
Liquid23-09-2010 20:45:08 // 31609
jogos
dfg (Tanárúr)23-09-2010 20:44:31 // 31608
mint a Te TS-ed :D az enyém speciel nem eszi
GTPeti23-09-2010 20:42:45 // 31607
"Te most miről beszélsz!!! (Nagyon tele a hócipőm amikor állandóan beszolsz! ....direkt engem piszkálsz?!"

"Nagyon tele a hócipőm amikor állandóan beszolsz!"

Bocsánat, nem tudtam, hogy megtiltottad másoknak a véleménynyílvánítást. Elnézést mégegyszer.

"direkt engem piszkálsz"
Az előző pontból az következik, hogy eszem ágában nem volt téged piszkálni. Csak valamit pontatlanul fogalmaztál meg és kijavítottalak. Ezen így felkapni a vizet?
Ha megkérdezhetem, Erhardnak és Liquid-nek miért nem ugrottál neki? Hiszen ők is azt írták, amit én. Amúgy nem érzed úgy, hogy félreérthetően fogalmaztál??
Imyx23-09-2010 20:17:49 // 31606
Kösz az infót. Hát szar ügy, hogy itt tartunk. De reméljük, mindennek ellenére nem lesz olyan rossz a JTS :-). Nekem már akkor jó lenne, ha nem enné az olajat, mint a TS :D.
Alfateso (Pucu)23-09-2010 20:14:28 // 31605
főtengely lett cserélve a vasban és kicserélték a gyűrűket is, mert szarul néztek ki.A hengereket megmérték, azt mondták, hogy még jók az értékek, de a dugókról nem tudom, hogy megméricskélték-e.Rákérdezek.Mennyibe fáj 4 dugó?
Alfateso (Pucu)23-09-2010 20:07:29 // 31604
nem keveset evett.kb 2l/1000 km
plusszos gyűrűkkel
pb_23-09-2010 15:55:36 // 31603
Ngem sem annyira izgat, csakúgy apróbetűs részként +jegyeztem.)
mizooo23-09-2010 15:33:21 // 31602
:D Srácok, hogy lehet ellenőrizni/szemrevételezni az olajszivattyút? Illetve újít e valaki fel ilyen cumót? Szét van dobva a motorom és le kellene ellenőrizni, hogy jó vagy felújítani. Az egyik hajtókarcsapágyam szétment, de inkább a sok kilométertől valószínűbb mint az olajszivattyútól.

Jah, amúgy most hónolják gyűrűzik az én motoromat is (1.6 TS) és a gépműhely azt mondta ez még segíteni fog rajta. Hát a lejjebb olvasottak alapján kicsit félek...

Üdv
Hari23-09-2010 15:31:35 // 31601
Azt én nem firtatom mennyi vólt, lehetet benne?! Azt tudom, hogy 0 km-esen újonnan vette, és első tulaj .... nem tooom?! :-)
Hari23-09-2010 15:23:31 // 31600
:-( Sajnos ezek a motorok (a rövid 1,6 TS) nem viselik el ezt a minimális ovalitást sem, ez tény! Mivel ez a szakmám, és majdnem 30 éve már nagyrészt csak Alfákat javítok, azthiszem mondhatom, hogy ez a tapasztalatom! ... de ez nem szentírás! (Azt mondom ne legyen igazam!)
Hari23-09-2010 15:14:30 // 31599
Te most miről beszélsz!!! (Nagyon tele a hócipőm amikor állandóan beszolsz! ....direkt engem piszkálsz?!) Ki beszélt itt arrol, hogy a TS Opel???? Azt mondtam a régi - 8 szelepes TS - az 100% Alfa fejlesztés a 16V TS Fiat, (blokk - Fiat; hf - Alfa) A JTS motort - lehet, nem irtam teljesen körűl - de itt a 159 -es 1.9 és 2,2 -es mocira vonatkozott az "Opel fejleszté"!!! .... soha nem mondtam, hogy az Fiat!
dfg (Tanárúr)23-09-2010 09:46:50 // 31598
az ember mindig okosodik :D
kertecs23-09-2010 09:16:16 // 31597
Nem szép sztori. Amiket írsz tényszerűen hangzik, de nehezen megmagyarázható. Ilyen kopás mellett a hengernek lehetett baja?
kertecs23-09-2010 09:09:58 // 31596
Nem sublerrel ; )

Mérőórás furatmérő, manual-ban lévő tűréseket néztem, belül volt.
pb_22-09-2010 23:08:12 // 31595
Lehet gyűrűzni, csak Lőtte be kell vizsgálni a dbot.
Buddha22-09-2010 23:03:55 // 31594
...csak nagyobb rá az esély, mint egy gyűrűzésnek.
pb_22-09-2010 23:01:38 // 31593
Csak nem biztos, hogy bevállik.
pb_22-09-2010 22:59:23 // 31592
Abban a motorban sem 72k volt.
Buddha22-09-2010 22:52:37 // 31591
Nem hüvelyes blokkot is lehet hüvelyezni, ha szeretnéd megtartani a gyári dugattyúkat szabályozás után! ;-)
A.R.Peti22-09-2010 22:24:55 // 31590
Akkor most már kezdem érteni, hogy miért kelendőbb az olasz diesel,mint a kopel benzines. Hát ezek után még jobban megbecsülöm a ts-eket.
Erhard 242 (Pure Energy)22-09-2010 22:06:44 // 31589
így van ahogy írod ...a JTS ugyan az mint a TS csak más a befecskendezés ...az 1.9 meg 2.2 egy betegágy Opel :(
Mondjuk az 1.9 nem tudom ki fia borja talán egy vissza faragott 2.0 ECO-Tech?
GTPeti22-09-2010 22:01:12 // 31588
Ezt rosszul tudod. Mint ahogy a 2.0 TS sem volt sohasem Opel fejlesztés, úgy az utódja, a 2.0 JTS sem... (156)

Az 1.9 és a 2.2 JTS-ek voltak GM blokkok. (159)

Ezek miatt tévedés a JTS-hez egyből GM-es származást kapcsolni.
admirális22-09-2010 21:51:12 // 31587
1,9 is volt? A 156-os 2,0 JTS- ről én is azt tudom hogy egy módosított 2,0 TS blokk, a 159-esek meg már GM-ek. Hogy ezzel mi a baj azon kívül hogy nem Alfa, nem tudom... Sok panaszt nem hallottam róluk igaz nem is valami elterjedtek.

Inkább a TS-en alapuló 2,0JTS-ről jutott el hozzám info, hogy a korai példányokon konstrukciós hibás a hengerfej, valami szokott lenni a befecskendezőkkel és egy csapágyas, gyűrűcserés kocsit ismerek az Amore-n. Sajnos.
dfg (Tanárúr)22-09-2010 21:49:22 // 31586
hát azóta opel, mióta a vectrákba ezeket rakják úgy 2001 óta...

A Ts meg valóban fiat moci, alfa hengerfejjel.

ha valakinek volt baja a 2000Ts-el, akkor nekem, de most van egy olyan, ami nagyon jó állapotú, és meg is mutatja mit tud :D 150K van benne, és nem eszi az olajat. akinek meg ugye nem volt még ilyen az ne alkosson véleményt :D

az előzőt mi is széthúztuk. onnantól ette az olajat... viszont elmentem, vele 70K-t, folyamatosan tépve volt neki a szája, és bírta.
A.R.Peti22-09-2010 21:25:00 // 31585
Én úgy tudom nem sok köze van a ts -hez , teljesen más felépítésű a motor. Én úgy tudtam a jts fiat fejlesztés az alfáknak.
Liquid22-09-2010 21:17:05 // 31584
a JTS mióta opel, vagtya legalábbis nem mindegyik az

tudtommal a TS-en alapul, csak a hengerfejet változtatták meg, kapott direkt befecskendezést és megfelezték a gyertyák számát, legalábbis az 1.9 és a 2.0, a 2.2 és a 3.2 már GM blokkon alapul
Liquid22-09-2010 21:11:38 // 31583
kicsit off, de ha jól tudom, akkor a Honda Cityben 2 gyertya van hengerenként
A.R.Peti22-09-2010 21:09:41 // 31582
Ne vicceljetek már a jts tényleg kopel. Hát eddig ezt sehol nem olvastam.
Hari22-09-2010 20:59:54 // 31581
Azt kívánon legyen szerencséd!!!! ... sajnos nem túl régen szívtam egy szintén 1,6 Ts-el (147 1,6 Ts 105LE) ...'05-ös az autó vólt az orában 72e km!!! ... és volt egy szíjszakadása 56e km -nél. A márkaszervízben megcsinálták, - szelepcserék, komp. vez. csere, tömítések, + olaj, szűrővel munkadíjjal közel 300 e Ft vólt! - persze ettől kezdve 1000 km-enként bekortyólt 1- 1,5 l olajat!
Buzgón szétszedtem, szelepvezetőket is újra cseréltem, a hengerben minimális kopás (0,03-0,05 mm!) ! Ez után nagyon jó minőségű gyürűvel és gyári tömítésekkel összeraktam!
Az eredmény: 2e km után bevillant az olajlámpa! Újra szét!!! Új dugó! Fúrás, új csapágysor, összerak! Most van benne 6,5 e km hajszálra ugyan ott van az olajszint ahogy feltöltöttem!
Ez van!
mizooo22-09-2010 20:43:36 // 31580
Most nekem is gépműhelyben van a motorom (1.6 TS), főtengely csapágyas lett... A gépműhely azt mondta, hogy meggyűrűzik. Az autószerlőm bíztat, hogy jó lesz. Előtte ette az olajat, de szelepszáras is volt.kíváncsi vagyok mert nagy pénzbe kerül ez így is.

üdv
Hari22-09-2010 20:42:50 // 31579
:-) A teljesítmény az egy dolog! Nem igazán értem?! ... mi köze a kop el -nek?! ... háááá cak annyí, hogy teljesen ők tervezték, és gyártják. ... mit keres a JTD a kopelben, a szabiban, meg a tojt odában meg a fene tudja még miben!!!
A régi láncos TS mocik voltak az utolsó 100% Alfa fejlesztések! A 16V-s már Fiat! A JTS me kopel! ENNYI! .... de manapság ez a divat! :-)))
Imyx22-09-2010 20:26:35 // 31578
Több helyről hallottam, hogy a JTS motor felülmúlja a TS-t. Teljesítményben mindenféleképp. Már alig várom, hogy kipróbálhassak egyet. De mi köze hozzá a kopelhoz?? Bocs az off-ért..
Hari22-09-2010 20:09:25 // 31577
Te tudod! Te mérted! (... csak még azt kérdezem: mivel, hogyan?!)
Egyébként az előtem szóló "kizó" szakival maximálisan egyetértve: NINCS OLYAN GYÜRŰ amely egy rendesen olajra szokot mocit meggyógyítana! :-(((


A TS mocikhoz pedig csak annyit, hogy bizony nagyon nagy durranás volt az a dupla gyertya anno a '60-as évek közepén amikor az alfa megjalent vele a versenypájákon (Gullia GTA) ! .... a kis japók le is koppintották ( pl. Nissan)! Arégi igazi "nord" és TS mocikkal nem volt ennyi probléma. ... ja és szinte ua. a teljesítményt tudta! (8 szeleppel, lánccal, soha tönre nem menő vezmodosítóval) A JTS mocik pedig teljesen Opel mocik! :-( ... nem akarom bántaní, .... de nekem inkább nem lessz ijen Alfám! (Még mielőtt ezt bárki is személyes sértésnek venné: ...ez csak a személyes véleményem!)
[k i z z o]22-09-2010 18:35:47 // 31576
Egy "olajfogyit" egy Totalseal sem fog meg:(
mizooo22-09-2010 15:32:03 // 31575
Szia a Blogomban van pár fénykép, egy réz stift elfűrészelése után bajonettzárasan nyílik.
Tutin ki lehet pucolni féktisztítóval, egyéb koksz oldó szerekkel utána én simán összeforgattam nem stifteltem újra elég feszesen illeszkedik azóta sincs bajom vele.

Üdv
Martin22-09-2010 13:39:13 // 31574
Hali!
Egy kis segítségre lenne szükségem az alapjárati motorral kapcsolatban. Tud valaki esetleg valami leírást arról, hogy lehet szétszedni illetve tisztítani?
admirális22-09-2010 13:33:58 // 31573
Én csak abban vagyok biztos hogy a hengerfej más.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.