Forum >> Szerelőműhely

Wickey15-11-2010 19:08:14 // 32436
PONT ma hullott szét az én kuplungom is, szarakodik a pedál, benyomva nem tér vissza, nem emel ki csak alig, álló helyzetben egyes és kettes is szinte reménytelen járó motornál (Motor le, sebességbe be, motor beindít még működik). Elinduláskor iszonyatosat dobál, de pl. ötödikben alapjáratról padlógázzal kigyorsítva is látszólag minden rendben. Tehát nem csúszik. Most várom, hogy leüljön a dugó, és megy aknára az autó. TERMÉSZETESEN fél év henyélés után mától végre megint dolgozom, tehát naponta kéne a kocsi, szóval nyasgemalfa. :-)

Aggyon valaki ocsó' szakszot, valeot mégegyet nem rakok bele az biztos, ott bassza meg az anyját, 80ezret bírt, a gyárit meg 126ezres óraállásnál dobtam le (ott leszakadt a ferrodo, az teljesen más érzés volt, itt sztem a kuplungszerkezet vagy kinyomócsapágy köszönt el), és tekerve volt az autó mikor megvettem (tehát az a 126 inkább 200 mint 126 volt)... Remélem a kéttömegűm megúszta, úgy néz ki nem lehet sok baja, ha egyszer már sebességben van akkor jól viselkedik, csak váltásoknál van gondom.
RoliQ415-11-2010 18:57:17 // 32435
hát nem tudom.... én a hűtőnél az alsó csövet szoktam lekötni.... (hétvégén csináltam) a manual 8 liter lötyit ír... nekem 6 kijött.... az azért több mint a fele... érzésem szerint:.P
Alfa GT-Csaba15-11-2010 18:48:36 // 32434
Sziasztok.Nekem van egy olyan problémám a géppel hogy néha 5.-6.-ban hirtelen letaposom neki bejelez a motor kontrol lámpa és elfogy az erő és nem tol a turbó.Ha leállitom és újra inditom működik rendesen csak a lámpa ég tovább,de a 4.-5. inditás után a hibajel törlődik.Mi lehet ennek az oka,esetleg EGR-t kéne pucolni?
Dévid15-11-2010 15:38:20 // 32433
Szervusztok!

Mennyire bonyolult kicserélni egy biztosítéktáblát 156-ban?
dfg (Tanárúr)15-11-2010 13:55:22 // 32432
kiképeztem magam a témában :D

ha a hűtőnél megbontod, több, mint fele benne marad. :(

pl.: itt azt a lehetőséget vázolta valaki, hogyha fejreállítom a blokkot, akkor kifolyik mind. de ez sem igaz, csak ha leveszed a hengerfejet. :)

ami legjobb megoldás szerintem, hogy szétszeded a hűtőnél, valamint a termosztátnál, ahol hátramegy a víz az utastérfűtésnek, és elkezded fújni a csövet. még legalább 1.5 liter víz kijön, így már kb kétharmadát le tudod cserélni. én spec pumpával, és kompresszorral nyomtam, de nem nagy nyomással.
Imyx15-11-2010 09:11:27 // 32431
Szia. Szerintem elég, ha leveszed a hűtőről a csövet. Az összes így nem fog kifolyni az igaz, én így szoktam csinálni :). Szerintem így 2-3 liter maradhat benne.
Ferke15-11-2010 08:48:01 // 32430
Ja tééleg. Bocs:) Már látom:)
pb_14-11-2010 22:05:15 // 32429
Reménytelen Set.))))
Erhard 242 (Pure Energy)14-11-2010 21:49:34 // 32428
lehet az 50.000-es szettel...
Liquid14-11-2010 21:41:27 // 32427
szerintem csak gyári gyertyát, nem olyan drága
Kareszka198414-11-2010 21:33:42 // 32426
épp van nálam egy vékony NGK gyertya, ezt írja rajta: CR7EKC
asszem ilyenek vannak benne az enyémben
András bácsi14-11-2010 21:13:38 // 32425
Megint nem figyelsz, majd jön pb és letol.:)))
András bácsi14-11-2010 21:13:02 // 32424
Veztg-t írták és az. Cam, nem crank. :)
Ferke14-11-2010 21:08:08 // 32423
Jaja, ahogy előttem is írták, főt.jeladó.
Tomi14-11-2010 21:03:43 // 32421
Sziasztok!

Lehet-e és érdemes-e a TS motorokhoz a gyár által megadott NGK BKR6EKPA+PMR7A gyertyák helyett másikkal próbálkozni?

Előre is köszi a válaszokat!
Üdv,
Tamás
Kristyon14-11-2010 18:11:44 // 32420
A webfordító szerint a vezérmű tengely jeladója...
csaszar33814-11-2010 17:14:57 // 32419
melyik camshaft sensor?
(kopogásszenzor, fojtószelep pozíciószenzor, stb.)
így írja a fiatecuscan
Tom145ts14-11-2010 13:21:19 // 32418
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy ha leszeretném cserélni az egész hűtővizemet teljesen új vízre akor hol tudom és hogyan tudom leereszteni a rendszert?van vmi leengedő csap vagy lekell szedni az egyik csövet?lehet hülyeséget kérdezek de nem értek hozzá azért kérdezem? (145-1.6 ts 99-es évj.)

Köszi!
Hari14-11-2010 07:25:26 // 32417
Ha ez a helyzet, akkor a legrosszabb ami megtörténhet, hogy leszakad a betét és semmi kuplungod nem lesz! .... 1.9-eseknél még nem hallottam, tapasztaltam olyat hogy szét robbanjon a lendkerék vagy szétverjen bármit is!
(A 3000 V6-nál a 6-os váltóban szokott a difiben széttörni a bolygókerék tengelye. ... na az gáz!!!)
GTPeti14-11-2010 07:09:15 // 32416
Szerencsére nincs konzervdoboz hangja. Ilyen szempontból nincs változás. Csak csúsztatáskor ráz.
GTPeti14-11-2010 07:08:16 // 32415
Igen, ez a mi van, ha nem lebeg a szemem előtt. :((

Okozhat ez nagyobb problémát, minthogy az út szélén maradok? Úgy értem maradandó károsodást - amiket említettem.
Hari14-11-2010 07:03:57 // 32414
Ha a 2-ös lendkered halt volna be akkor hidegen beindítás után olyan hangot adna mintha egy konzervdobozba kavicsokat raksz és rázod! .... és üresben ráteszed a kicsi lábad a kuplungpedálra - csak éppen picit benyomva - lüktet a pedál!
Az a jelenség amit leírsz - nehezen, tövig benyomott kuplungnál lehet 1- esbe rakni, és csúsztatott kuplunggal reszket - ez tipikusan a meghajlott, deformálódott tárcsánál fordul elő.
Vagy olyannal is találkoztam amelyben leszakadt a surlódóbetét szegecselése az acéllapról.
Mennyit bír ki még???! Azt a magasságos odafönt sem tudja megmondani! .... ha nem rugatod és keveset kapcsolsz akár még azt az 1000-est is kibírhatja! .... de mi van ha nem?!
:-) :O
GTPeti14-11-2010 06:16:35 // 32413
Még annyit, hogy ma megtettem 250km-t látszólag probléma mentesen. És mentem rendesen a pályán. A kuplung szerintem nem csúszik. A hiba (nehéz váltás első jelei) jelentkezése óta 30km-t mentem. Most már eléggé parázok, mert itt még az első közértig is autóval kell mennem. :((
GTPeti14-11-2010 06:02:25 // 32412
Srácok, van egy kis (nagy) baj.

Asszem meghalt a kéttömegűm. A kuplungtárcsa pedig biztos, hogy nincs a toppon.

A jelenség eleinte csak az volt, hogy szokatlanul nehezen tudtam betuszkolni a váltókart a fokozatokba. Álló motornál minden simán megy, mint régen. OK, erre azt léptem, hogy full tövig nyomom a kuplungpedált, így valamennyire összejött, de így is nyomni kell a kart erősen (főleg az 1-esbe tételhez). Ha már gurul az autó, akkor viszonlag könnyebb feljebb kapcsolni. OK... ezen gondolom egy utánállítással lehetne segíteni.

Viszont ami tényleg aggaszt, az nem ez. Álló helyzetből induláskor remeg az autó/pedál, érzem, hogy vmi nem stimmel. Beálltam a garázsba és (vagy 1-esben kinyomott kuplunggal, vagy üresben, erre nem emlékszem) láthatóan remeg a fénycsóva a falon, vagyis az egész autót rázza. :(((
Menet közben nem, vagy legalábbis nem észrevehető

Mit gondoltok, neki merjek indulni egy 1000km-es útnak pályán? (Beiktatnák egy rendkívüli hazautat, hogy szakértő kezek cseréljék ki a cuccokat.) Vagy veszélyes? Arra gondolok, hogy rohamosan rosszabb lehet és az ütés miatt elferdíti a motor/váltó csonkjait, illetve szétveri a váltóházat.
Továbbmegyek... ugye 10-20km-t azért kibír? (Az első itteni, ismeretlen szervízig.)

Előre is köszönöm a segítséget.
Hari13-11-2010 14:03:39 // 32411
A "geometria szabályzó" nem a működtető henger, hanem a turbon belül a kis lapátkák! Az hogy egy diagnosztikai programmal kivezérled és mozog, az még nem azt jelenti, hogy tökéletesen el látja a feladatát! A diagnosztika után a következő lépés egy szkopra kell kötnöd a nyomásszenzor jelét, és az ECU kimeneti jelét - a geometria szab. vezérlő jelét - és hasonlítsd össze mennyire követi a nyomásérték a szabályzási jelet.
Ha a nyomásjel hirtelen megemelkedik, majd ugrásszerűen visszaesik, akkor 100% hogy a turbód a bűnös!!!
A szívótorokban lehet lerakódás, - mert az EGR rendesem bekormólja - de soha nem találkoztam olyan jelenséggel mint amit Te írsz.
Persze mindig hozhat az élet újat, - csak kicsi az esélye! :-)
(Esetleg még a pillangószelepek kis összekötő műanyag rudját vizsgáld meg alaposan, nem lötyög-e nagyon a gfejen.)
Gibi15613-11-2010 09:15:30 // 32410
A turbó geometria szabályozó az tuti működik és a hiba kezdete óta cseréltem egyszer!!
+ki tudom vezérelni a geometria szabályozót számítógéppel ez dolgozik szépen, vagyis vákuum hiba nincs!!!lehet hogy szoftver hiba van??de gondoltam olyanra is hogy a szívócsőben a motorba belépő résznél lerakódás miatt annyira szűk a lyuk hogy előtt e megnő a nyomás és ez már sok a szenzornak!!!
Hari13-11-2010 08:04:55 // 32409
hmmm. ....már megint hümmögök! (az nem jó jel!)
Szóval a hibakód az egy kiindulási támpont! Azt mondja a P 0235 - ös hiba, hogy a rendszerben túl magas a töltőnyomás! .... na mármost ezt a hibát mi a rák generálhatja! A JTD motorokon nincs nyomás határoló, szabályzó szelep! a turbó geometria állítással szabályozza a töltőnyomást. .... a kérdésedre a választ ezennel meg is adva!
Ha túl magas a nyomás. akkor valami oknál fogva nem tudja beállítani megfelelően a turbó lévő szabályzótolattyú. A hiba lehet: - vákumcső szivárog valahol. - el van dugulva, - és ami 10 - ből 9-szer bejön - a turbóban a geometria lapátok tengelyei bekormolódtak, szorulnak!
Sajnos azt kell mondanom ezeket a geometriás turbókat előbb-utóbb mind eléri ez a nyűg!
1x 2x kitisztítható aztán csere. A turbó teljesen jól tölt, .... túlságosan is!
Sajnos a turbót le kell szerei és szakműhelyben kitisztíttatni, esetleg javíttatni.
(A "szakműhelyt" komolyan venní!!! )
Runner / Red-Devil13-11-2010 06:58:41 // 32408
Hát nem tudom.... Nekem is tűnik belőle az olaj rendesen 10.000km-n már kb 2 lityót töltöttem rá. Motor sehol nem taknyos,zöldkártyán dicsérték milyen szépen hozza az értékeket,kipuff villágos szürke és száraz. Na akkor hová tünik el az oilo? Az évszázad rejtéje számomra de egyett tudok ez azóta van mióta nem seli olaj van benne,(Total valami keramik protection) hamarosan csere újra seli-re tuti nem fog fogyni 5dl sem 10.000km-en.
Gibi15612-11-2010 21:11:50 // 32407
Mondom mit ellenőriztem 3szor is:EGR,Turbo VGT+a vezérlése,maf,map.Minden szűrő friss!!!
GTPeti12-11-2010 20:56:00 // 32406
Ezt már próbáltad?

Sok érdekes tippet hoz. Pl. eltömődött üa. szűrő, turbó-vezérlés (VGT), ilyenek.
Gibi15612-11-2010 20:51:25 // 32405
Segíííítség!!!!!!!Van egy olyan hibakódom hogy P0235!!!!!!
Terhelésnél(kigyorsítás kb 2800-3000es fordulatnál) villan a check lámpa és az erő elmegy gáz vissza és magához tér!!!A hibakód turbó nyomás szenzor magas jel vagyis valamiért túltöltés van!!!(de miért?)Ötleteket várok.
Előre is köszi!!!!!
Szilárd12-11-2010 20:44:41 // 32404
A motorkódból kiderül...
Bagee12-11-2010 20:43:01 // 32403
sziasztok!

145 1.4 TS '97...

mekkora erővel kell meghúzni a hajtókarcsapágy csavarjait? :)

Köszi előre is a válaszokat :)
Piritu - 1.000.00012-11-2010 20:42:26 // 32402
A Pókod mennyit csipeget az olajból?
gyml12-11-2010 20:25:37 // 32401
Hát igen, az azért már elég nagy:)
Pat12-11-2010 19:27:14 // 32400
Gyári kézikönyv ezt írja: Climafluid Super Permanent –40 ºC
Pat12-11-2010 19:18:12 // 32399
Nekem 1.6 TS volt, a gyári kezelési kézikönyve max 1L/1.000 km-t írt. Persze tökön is böktem volna magam, ha csak fele ekkora mértéket el ért volna...
Piritu - 1.000.00012-11-2010 18:09:30 // 32397
Az enyémet miután ki lett cserélve szétszedtem (klatty), szerintem töbször is takarítható.
Alfa GT-Csaba12-11-2010 18:00:20 // 32396
Sziasztok.Régebben azt hallottam hogy az EGR-t csak egyszer lehet pucolni aztán cserélni kell.Igaz ez ?
pepel12-11-2010 13:31:47 // 32393
helló mindenki,kérdésem a következő,145 ösben a szivargyúlytónál annak a zöld karikának nem kellene világítani?
Kareszka198412-11-2010 11:38:37 // 32392
vagy lehet valami rosszu lett összerakva?
amúgy egy újraszimmeringezés kb ott veri a 200eurót...gyürüzés meg 600 körül mocorog :-/ kemény, bár ha tudnám, hogy a szimmeringjeim fosok, már ma vinném cseréltetni őket
M@do Boy12-11-2010 11:28:34 // 32391
Nekem az a gyanus hogy ez vezerles modosito es butykostengelyek csereje utan produkalta, lehet akkor ment el a szelepszar szimering?
gyml12-11-2010 09:58:21 // 32390
Az enyém is 2001-es, de fogalmam sincs, hogy CF hányas.:)
Alfa GT-Csaba11-11-2010 22:19:46 // 32389
Köszi!Repülni fog:-)
Szilárd11-11-2010 22:08:44 // 32387
Az enyém 2001-es,de szerencsére még CF2-es:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.