Forum >> Szerelőműhely

GTPeti21-01-2012 14:38:15 // 37236
Ferke, fogadd el légyszi, hogy más(ok)nak jelen esetben más a véleménye. Ennyi. Én is így teszek.

Ezt a fotelfizikus dolgot viszont kikérem magamnak. Nem vezérlésrcseréről, szelephézagolásról, beszélgettünk, hanem egy lemerült akkuról. Értem, hogy a legegyszerűbb "megcímkézni a másikat", de az ilyenekkel óvatos lennék.
Egyébként ismerlek egy vmennyire, tudom, hogy értesz az autószereléshez - sőt még segítőkész alfás is vagy -, ezeket tényleg senki nem is vitatta!
Attól, hogy névnélküli tagunk a barátod, viszont nem kéne a fent említett módon nekem esni.

Egyébként itt most nem C5-ről és BMW-ről volt szó, hanem JTD-ről, amivel elég sokunknak van ilyen téren tapasztalata.
Liquid21-01-2012 14:08:25 // 37234
Hogy hívják konkrétan a "pirosas" színű Paraflu-t? Sógor 147-jébe kellene utántölteni...
Tónyó21-01-2012 13:59:25 // 37233
Szewasztok!Kocsi bebikázva újra a régi!
Hála Pityukoma CARtársnak....Köszi Pityukoma!!!!!
Alien421-01-2012 13:34:58 // 37232
habár nem akarok "csakazértis" vitázni és tudom h jobban értesz hozzá mint én, de ha BMW-m lenne és bikáznék másnak -mert már korábban bikáztam havernak többször is-
én levettem a saját saruimat, így nem volt benne a "saját köröm"
meg hát azért más a szupermodern BMW meg az alfa -mondjuk ki-

na meg a németéknek is megéri h ha barmolod a kocsid akkor meghal -kényszerítés szakszervízre- az a márka már nem az amit modern kocsiként megszerelhetsz

apám is sk szerelte a saját kocsiját az összeset ladától a mazda 323 (azt hiszem BA type) -ig bezárólag... most mazda 5 van gen 2 asszem

azt már szakszervízeli... na meg nem rosszból de mérje meg az ember h mennyi szufla van még az akksiban

(mellesleg megjegyzem h megint szépen elvitázgatunk de egyikünk sem segített csak okoskodtunk)
kocsitól függetlenül nekem is azt tanították h ne told be a kocsit mert leöli a katalizátort

minden esetre a konklúzió összesítve az hogy ne is toljam be a kocsit és ne is bikázzam be -tehát hagyjam ott és gyújtsam fel- :D

most pedig lemegyek és megmérem az aksimat b@sszameg és kitakarítom a kocsit :D kellemes szombatot cartársak :D

ui: GTPeti blogjából

Az akku nyugalmi feszültségéből következtetni lehet a töltöttségi állapotára. Fontos, hogy a töltés után legalább 4 órával mérjünk.

12.65V 100%
12.45V 75%
12.24V 50%
12.06V 25%
11.89V vagy kevesebb: kisült
Adrián21-01-2012 12:27:29 // 37231
Üdv urak!
Infóra lenne szükségem Érd ill ehhez közeli Pest megyei Alfa bontókról ahol 156 Facelift -hez találok cuccokat elfogadható áron!
Tel szám? Cím?
Köszönettel
Ferke21-01-2012 00:19:29 // 37230
Még egy gondolat. Barátom 5ös bmw-je computer cserés lett, miután beindított egy c5-öt. Azonnal elhalálozott. És ez nem az első, amit hallok. A c5 tulaja a fél c5-ös árát ráköltötte a bmwre.
Akkor most hogy is van ez??
Ha választhatok, hogy állat módon szanaszét szaggatom az ótvar jtd szíját, vagy rámbikázzon egy 10millás vas, nabaze, az előbbit fogom választani, mert ehhez az egész motor annyi, mint a bajorwágenhez egy indítókulcs.
Ferke21-01-2012 00:13:52 // 37229
Tesókám, mekkorát ránt 3-asban a szíjon, ha betolnak? Ne bohóckodjunk már tényleg... Elképesztő ez az elméleti hozzáértés, ami itt megy, komolyan.:P
Mint ez.
pb_20-01-2012 21:03:28 // 37228
Motorfék.P
pb_20-01-2012 21:02:53 // 37227
"ha nem megy gyujtásra az AC,akkor a tolás is olyan mint halottnak a csók...."
DD
pb_20-01-2012 21:00:49 // 37226
Ha te mondod.)
Pityukoma20-01-2012 19:46:34 // 37225
Holnap nekem jó. Kábelem van és nem lakok messze :-) mindjárt hívlak!
Tónyó20-01-2012 19:40:46 // 37224
szevasztok!
Tudna nekem holnap valaki segíteni,bebikázni az alfámat mer senkinek sincs a környéken bikázó kábele,és tologatni meg nincs kivel...jók a szomszédaim...aksi lemerülve még mindig....Budapest Örs környékén...ha tudna valaki jönni hívjon ezen a számon: 06209408971 Köszi előre is mindenkinek a segítséget...Üdv: Tónyó
Alien420-01-2012 19:35:36 // 37223
ez nem a medmeksz 3 ahol már kocsi is alig akad :D -nem még benya- :D
tologasson elméletben aki akar én gyakorlatilag bikázok :D
Wickey20-01-2012 19:18:51 // 37222
tesókám. Azt írta, hogy TELJESEN lemerült az akksija.
Amúgy fűrészelhetitek a fingot, Csörinek van 100%-ban igaza. Mondjuk ezen kevéssé csodálkozom.
Petinek is igaza van abban, hogy a kábel a legkulturáltabb megoldás a lemerült akksis autó beindítására. Neked meg csak annyiban van igazad, hogy TALÁN beindul tolásra. Ha nagyon muszáj. Pb meg csak simán hülye mint mindig :-P

Amúgy javaslom átgondolásra, mekkora pofont kap a vezérműszíj, ha meghúzod az autót, oszt jól rádobod a kuplungot. Én már csak ezért se szoktam autót rángatni. Ha valami a saját önindítójával és akksijával nem indul be bikázásra se, az úgyis fos.
mreni20-01-2012 19:04:54 // 37221
hagyd,van baja neki bőven :D
GTPeti20-01-2012 17:33:22 // 37220
A te értékes hozzászólásodhoz képest mindenképpen több információtartalma volt...
zalan20-01-2012 16:07:45 // 37219
már mind1 nem ?:D
zalan20-01-2012 16:07:44 // 37218
már mind1 nem ?:D
Szabi620-01-2012 15:41:40 // 37217
Kicseréltem a váltóba az olajat és GL 5 helyett GL4-est tettem bele ez nagy gond ???
pb_19-01-2012 23:35:47 // 37216
Pl ilyen érvekkel, és 1etértéssel?
"Ez szerintem egy common railes autónál gyakorlatilag kínzás. Pl. nincs megfelelő üzemanyagnyomás, mert nem megy az AC... mert alig vagy képes megtolással megforgatni a generátort. Ennek biztos nagyon örül a nagynyomású szivattyú. Egyébként pedig az ECU csak figyelne, hogy néha talán van vmi "feszültségfoszlány"
"ha nem megy gyujtásra az AC,akkor a tolás is olyan mint halottnak a csók...."
"Erről beszélek. Pozitív eredménye nem lesz, negatív viszont könnyen lehet. Semmiképpen sem egészséges"
Tnyleg + ne próbáljátok, mert kb 10 főtengely fordulat után, már kipukkad a kat/1. dob/kipuff, ezáltal odalesz a padlólemez, majd a kedves yátékos a földön landol, így Lgázolja a saját verdája, és mindezek tetéjben a hangrobbanást +hazudtoló robaj mellett iszonaytos túzgolyóvá változik az egész verda, majd katapultálódik, és földkörüli pályára áll.
Szóvaé még Vletlenül se próbáljátok +, aki mégis +próbálja az magára vessen.
zalan19-01-2012 23:31:41 // 37215
legegyszerűbb egy megbízható aksi :) mind gyakorlatban mind elméletben !!!
GTPeti19-01-2012 23:01:02 // 37214
A barátod is ezt az "elmélet" dolgot sulykolta a maga módján... Mondjuk azt nem (sem) nagyon értem, hogy egy (több) akkulemerülést miért nem élhettem volna át...

Tehát nem az elmélet vs. gyakorlatról szól ez. Pontosan leírtam az érveimet.
És az érveken túl még azt is, hogy erre a problémára van egy - mindannyiunk által ismert - praktikus megoldás is ami ráadásul egyszerűen kivitelezhető. Miért kell ennek ellenére az ósdi módszert alkalmazni egy modern autónál? Persze mindenki azt tesz, amit jónak lát. Ehhez páran - téged is beleértve - szolgáltattunk információkat.
Nálam amúgy mindig van bikakábel. Volt, hogy én segítettem, volt, hogy nekem segítettek. ;)
Ferke19-01-2012 22:16:06 // 37213
Egy 70ah körüli akksi ritkán merül annyirae, hogy a műszerek se vilàgítsanak. Más az elmélet, meg más a gyakorlat. :-)
pb_19-01-2012 20:43:00 // 37212
Mindig olyanokat szoktam írni.) De pontosan melyik is?
GTPeti19-01-2012 20:17:40 // 37211
Többek között tartalmas hozzászólásaidhoz...
pb_19-01-2012 20:16:41 // 37210
Mihez kedves kolléga?)
GTPeti19-01-2012 19:48:52 // 37209
Igen. Pontosan azt írta, hogy egy full lemerült akksijú gépet hülyeség betolni. Amit én is.
GTPeti19-01-2012 19:47:52 // 37208
Gratulálok neked.
mreni19-01-2012 19:39:13 // 37207
gátlókat is érdemes
Mendieta19-01-2012 19:34:15 // 37206
Sziasztok
Kérdésem volna, ültető rugót szeretnék a 164-esre .
tapasztalatok van e esetleg.
Vagy információ.Gátlókat is vegyek hozzá vagy csak rugót ?
Valakinek van e eladó ?
Nagyon emeli a fenekét (az én véleményem szerint).És teletankolni meg nagyon drága volna :
zalan19-01-2012 18:47:36 // 37205
hsz 37136
Ferke19-01-2012 18:22:44 // 37204
Így, hogy már Csöri is ugyanazt írja, el teccik hinni végre??:-))))
eldiablo15619-01-2012 18:01:06 // 37203
Sziasztok! A hétvégén leakarom cserélni a szervóolajat, olvastam, hogy érdemes előtte átmosni a rendszert. Tudja valaki hogy gyakorlatba mi ennek a menete? Köszi.
tomcsi14619-01-2012 14:10:32 // 37202
Cartársak!
Akinek van autodata, (ePer 2008) vagy ezekkel egyenértékű programja legyen kedves nézze meg, hogy a Fiat Bravo 2008--as évjáratú 1.6 dizelek váltóján hol található az olajbeöntő és olajszínt ellenőrző csavar!
Ha esetleg ki tudja másolni a fotót nagyon megköszönném!
Előre is THX!
pb_19-01-2012 13:35:20 // 37201
Hiába, tudott a csóka.D
Dévid19-01-2012 12:56:03 // 37200
Arra nem emlékszem, de egy egycentessel, meg egy aggregátorral meghegesztett egy jó nagy valamit. Meg magnéziumvázas bringával felnyitott egy páncélautót. :D
pb_19-01-2012 12:53:22 // 37199
+ zsiga kipuffból gyártott aknavetőt.D
pb_19-01-2012 12:51:33 // 37198
Az már inkább 70 körül van.))
Dévid19-01-2012 12:48:33 // 37197
Volt egy ilyen MacGyver rész is, ahol a kilőtt hűtőjű Willis Jeep vízkörébe tojásfehérjét tett a fickó, azzal tömítette le a lyukakat.
Föckös19-01-2012 12:38:18 // 37196
fehérje ezaz! ezért írtam én is a tojást, az hamarabb hat :-)))
Föckös19-01-2012 12:37:32 // 37195
apukém is anno az 1,6 d golfnál lenmagliszet tett bele, gyors megoldásként.
igen egy 54 lóerős szívódízelnél :-)
Föckös19-01-2012 12:36:32 // 37194
jól mondod! csak az "annak idején" óta eltelt vagy 50 év.
"annak idején" egy autó ha 100 lóerő volt, akkor már nagyon májer volt a tulaj vele...


Az olaszok meg azért nem így, mert náluk nincs tejföl! :-))))
Grando19-01-2012 12:30:38 // 37193
Ja, és hűtőtömítőt sem locsolunk az autóba. Szépen megkeressük a szivárgás helyét, és szakszerűen javítjuk. :)))
Grando19-01-2012 12:29:22 // 37192
Na jó, egy átkelési hadművelet során a Donnál jól jöhetnek az ilyen tippek. De azt a tankot nem venném meg használtan, az is biztos. :DD
vm19-01-2012 12:22:07 // 37191
Valamikor az antik időben még én is olvastam ilyen "autószerelés az út szélén" című szösszenetet.
Abban szerepelt a szakadt ékszíj kiváltása az asszony harisnyájával, a karbi úszójáé meg levelibékával :DD

Amúgy a legtöbb poralakú hűtőtömítő alapja a lenmag...
Grando19-01-2012 10:46:15 // 37190
Hát ez hatalmas! :DDD
Kéne nyitni egy Kuruzslás-vajákolás-sárkányfűkúra topicot. Beszarok! :DDD ;)))
jati15919-01-2012 10:30:52 // 37189
Még meredekebb!
Megkérdeztem a öreg szakikat és azt mondták, hogy annak idején MTZ repedt blokkokat tejföllel gyógyították! :-D
jati15919-01-2012 10:22:16 // 37188
Bocs! Pontosítok! Nem a kálcium!
A fehérje csapódik ki a tejből! Szóval a tojás se rossz ötlet! :D
Persze szerintem is hülyeség ez, de érdekes a természet tudomány! :D
jati15919-01-2012 10:18:16 // 37187
Lehet rajta röhögni, de tényleg működött! :-)
Mi motorfelújítással foglalkozunk 1987 óta. Én nagyon nem hittem benne!
Az elmélet az lehet talán, hogy a szivárgás helyére a tejben lévő Kálcium kiül és letömíti azt! Vagy a fene se tudja...
Természetesen ahogy írtam is, ez csak tüneti kezelés volt, de megállt a vízevés 2 hónapra.
Ja és nem nyomtam bele egy zacskós tejet, csak két evőkanálnyit. :D
Hasonlóan működhet a hűtő tömítő adalék is!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.