Forum >> Szerelőműhely

Piritu - 1.000.00021-01-2012 21:03:23 // 37286
OFF
Több munkatársam anno ugyanígy volt a céges aszmával. Aztán 3 év után elárultam nekik, hogy hogyan lehet felkapcsolni az utastérben a világítást :-))
ON
Piritu - 1.000.00021-01-2012 21:01:14 // 37285
A teljes szöveg:
"Az indítást az alábbiak szerint végezzük 1. ábra:
❒ a megfelelő indítókábellel kössük össze a két akkumulátor pozitív pólusát (+ jel a pólus közelben)
❒ a másik indítókábellel kössük össze a segédakkumulátor negatív (–) pólusát az elindítandó gépkocsi motorján vagy a sebességváltó házon található E testelési ponttal;
❒ indítsuk be a motort;
❒ amikor a motor beindult, fordított sorrendben bontsuk szét az indítókábeleket
FIGYELMEZTETÉS Ne kössük össze közvetlenül a két akkumulátor negatív pólusát: az esetleges szikraképződéstől lángra lobbanhat az akkumulátorból kiszabaduló robbanásveszélyes gáz. Ha a segédakkumulátor egy másik gépkocsiban van, ügyeljünk arra, hogy a két jármű fémes részei ne érintkezzenek egymással."
Egyértelmű :-DD
Dévid21-01-2012 20:59:59 // 37284
Olvastam én is, de azért néha előfordult, mikor dög volt az akksim, hogy kilöktem a kocsit a garázsból, és lendületből indítottam sebességben. Mivel az indítómotort már nem tekerte, a töltőm meg nem volt ott, menni meg kellett.
Kényszermegoldás, de amíg nem volt pénzem új akkumulátorra, addig is használni kellett valahogy a kocsit néha.
Ferke21-01-2012 20:56:07 // 37283
Én nem olvasom.:-) Már az elején kiakadtam sokmindenen, nem hergelem magam:-)
Ferke21-01-2012 20:53:31 // 37282
lol! és azt mégis hogyan,amikor egy feketw kábellel összekötjük őket? ehhez le kell venni az indító akkuról a sarukat, deezt gondolom meg nem írja. :-)
Dömpi (il dottore)21-01-2012 20:52:28 // 37281
Én sem vagyok egy nagy szerelő, sőt, még életemben nem szereltem kocsit. Én máshoz értek, és abban vagyok profi. Ahhoz, amit én csinálok meg más nem ért. Na és? Én sem nézem le azokat! Szerintem, mindenki mindenben nem lehet profi. Viszont ha mindenki tisztában van a gyengéivel és ezeket nem próbálja hozzáértéssel palástolni, hanem inkább bevallja őszintén és inkább tanácsot kér mielőtt hülyeséget csinál, akkor azt éppúgy tisztelem, mint azt, aki jó tanácsokat ad. Ennyi.
Egy fórum lényege, hogy mindenki leírhatja a véleményét...akkor is, ha szakmailag megalapozatlan. Inkább támogassuk egymást, tanuljunk egymástól!
Autószerelés terén én biztosan hülye kérdéseket fogok feltenni még egy darabig, és igenis elvárom, hogy "kioktassanak"! Viszont ha valaki azt hiszi, nála nincs okosabb, akkor felhomályosítom: mindig van okosabb!
Piritu - 1.000.00021-01-2012 20:46:18 // 37280
"Az okos könyv" az átlag usernak írja le a teendőket, a szakiknak gondolom más irodalom szól :-)
Piritu - 1.000.00021-01-2012 20:44:57 // 37279
Tényleg csak én olvasom a kocsi használati utasítását? :-O
"FIGYELMEZTETÉS ... Ha a segédakkumulátor egy másik gépkocsiban van, ügyeljünk arra, hogy a két jármű fémes részei ne érintkezzenek egymással."
Ferke21-01-2012 20:40:56 // 37278
A klasszikus "bikázás" nem összekeverendő a segédakk használatával, mert ez utóbbi egy booster, vagy egy magányos akksi, előbbi meg eg autó, akksival.
Az okos könyv nem írja, hogy frissen fűzött motornál meddig kell várni a hidrotőkék elhallgatásáig? Lassan már ez is benne lehetne:-))
Ferke21-01-2012 20:35:11 // 37277
Peti,én már ebbe nem megyek bele,mindent magadra veszel,miközben tudod,hogy nem is rólad irtam,ne akadj már ki mindenen:-)
Ferke21-01-2012 20:32:56 // 37276
Sosem cserélik ki. Az költség lenne, ne viccelj:) az előbb lett kész egy boxer. szakszervizből jött ide, ragadt a 4es szívószelep, de csak néha-néha. ez is a vezető volt.
GTPeti21-01-2012 20:23:22 // 37275
"Ne vedd személyeskedésnek, engem nap mint nap oktatnak már ki itt, olyanok is, akik lehet, hogy épp akkor születtek, amikor én épp egy zsigulit generáloztam, de már nem veszem fel"

Amikor ilyen minősítgetéseket írtok, mint lentebb, azt bizony személyeskedésnek veszem. És tőled nagyon szokatlan is.
Mégegyszer: Leírtam a véleményem. Erre való ez a fórum. A "címzett", ahogy írod "szegény kolléga" dolga - aki a kérdést feltette -, hogy eldöntse, végülis melyik utat választja.
mreni21-01-2012 20:01:27 // 37274
jtd-ről van szó konkrétan
pb_21-01-2012 19:53:31 // 37273
Ok, és így ebben a formában nincs is semmi kivetnivaló benne.
Dömpi (il dottore)21-01-2012 19:46:17 // 37272
Szerintem a helyzettől függ minden.Ha olyan helyen hagy cserben az aksi, ahol biztonságban van a kocsi és van lehetőség tölteni, akkor töltök. Ha viszont muszály menni - ha más nem a legközelebbi oylan helyig, ahol új aksit vehetek - akkor bikázás. De ha nincs kábel, vagy nincs kiről, az idő viszontsürget, akkor be kell tolni, nincs mese. ...na tessék, beszáltam a vitába, amin még néhány perce röhögtem :)
pb_21-01-2012 19:34:25 // 37271
Szóval, ha gyújtásra nem megy az AC, akkor nem lehet betolni 1 autót?)
pb_21-01-2012 19:31:34 // 37270
Legalább nem maradsz le semmiről.)))
Szovjet csodáknál én is találkoztam ilyen SZközzel.)))
Piritu - 1.000.00021-01-2012 19:28:54 // 37269
akkor mégse akasztják :-DD
Piritu - 1.000.00021-01-2012 19:28:07 // 37268
a Spider könyve meg a 213. oldalon bikáz :-)
Erhard 242 (Pure Energy)21-01-2012 19:27:08 // 37267
én utoljára a Simson Enduro segédmotorkerékpáromat toltam be akkor 30m után durrant egy nagyot és leküldte a könyököt ...végül is tuning hangja lett :)
Piritu - 1.000.00021-01-2012 19:20:50 // 37266
A 156-é meg a 138. oldalon javasolja a bikázást...
Piritu - 1.000.00021-01-2012 19:19:29 // 37264
Idézném a 159 gépkönyvét:

182. oldal: "Ha a gépkocsi akkumulátora lemerült, a motor indításához segédakkumulátort
kell használni, amelynek kapacitása az eredetivel azonos, vagy annál valamivel nagyobb."
- tehát javasolja

183. oldal "Mindenképpen kerüljük el a tolással, vontatással vagy lejtőn legurulással történő motorindítást. Ekkor ugyanis nagy mennyiségű, el nem égett üzemanyag kerülhet a katalizátorba, ami javíthatatlan károsodást okoz annak szerkezetében." - ezt meg nem
Erhard 242 (Pure Energy)21-01-2012 19:17:58 // 37263
naaa azért nagykerből jött :P
Piritu - 1.000.00021-01-2012 19:12:56 // 37262
Amikor a hóhért akasztják :-DDDD
Hari21-01-2012 19:12:25 // 37261
Gratula!!! Kimondtad a igét! Egy autógyártó sem ajánlja sem a bikázást sem a behúzást! (Lehet próbálkozni! .... meg vitatkozni.)
Az egyedüli jó megoldás: az aksi feltöltése vagy ha ez már nem lehetséges CSERE!
Erhard 242 (Pure Energy)21-01-2012 19:11:15 // 37260
a vicc hogy tényleg vennem kellett nyáron nem tartok akkut :)
András bácsi21-01-2012 19:09:07 // 37259
Ez is volt már mókolva: valakinek sikerült torxxal nyitni a hengerfejcsavarokat. :)
Hari21-01-2012 19:06:30 // 37258
Tetundra ue. volt!! Olyat lógott a szelep, hogy ha kitoltam 1- 1,5 cm-re a tányérját és megmozgattam oldalirányba 3-4 mm-t kotyogott! Csat a hk. csapágyakon volt látható, mérhető kopás! ... meg a gyűrűkön! :(
(Aztán a tulajt rendesen kifaggattam.Kiderült, hogy 50-60 ezerrel ezelőtt volt egy szíjszakadása!
:((( ... na ekkor biztos megsérült a vezető és nem cserélték ki! ( Márkaszerviz végezte a javítást!!!)
Ferke21-01-2012 19:05:29 // 37257
Én elfogadom, de egyrészt ennek semmi köze pb-hez (pb hozzá se szólt, mikor én írtam, de ettől még kövezhetitek:) ), másrészt tágabb értelemben a más véleményének nem elfogadása az is, ha szegény kollegának leírod, hogy nehogy betolja, csakis bikáztassa...persze ha ezt az írja, aki odamegy és bebikázza, az nyilván vállalja a felelősséget is, de ha bebikáztatja egy olyannal, akit utána kár ér, és azt kifizettetik vele...na akkor van gebax.
Ne vedd személyeskedésnek, engem nap mint nap oktatnak már ki itt, olyanok is, akik lehet, hogy épp akkor születtek, amikor én épp egy zsigulit generáloztam, de már nem veszem fel:))
Piritu - 1.000.00021-01-2012 19:04:22 // 37256
Talán tudsz egy boltot, ahol ilyesmit lehet kapni? :-DD
W.21-01-2012 19:03:59 // 37255
Én bikáztam már 166-ot JTD-ről és a 156-ot a 159-esemről is. Még semmi gondom nem volt soha...
Erhard 242 (Pure Energy)21-01-2012 19:02:21 // 37254
mikor megadta magát az akkum az 59-ben eszembe sem jutott bikázni vagy betolni inkább tettem bele egy új akkut :P
Ferke21-01-2012 18:57:25 // 37253
Én a sprintről bikáztam legutoljára, arról nyugodt szívvel..a jtd-ről pont az ilyenek miatt nem is tenném, csak ha nagyon elkerülhetetlen. Előbb betolom inkább, sokkal kevésbé rizikós.
Dömpi (il dottore)21-01-2012 18:52:25 // 37252
...imádok politizálni, de szerintem ezen az oldalon autózzunk inkább :) ... a politikusokkal kapcsolatban egyébként is, legyen az jobb vagy bal osztom Lukács (Tankcsapda) véleményét: "a hatalom mindenhol büdöset sz*rik és soham töröl segget"
Ferke21-01-2012 18:52:14 // 37251
Nézd meg Józsit, asszem Turul utca. Itt is hirdet, de ha nem találod, keress rá a telszámára a neten.
mreni21-01-2012 18:52:03 // 37250
ezzel mi a bajod?? később csöri is ugyanezt írta...
András bácsi21-01-2012 18:49:53 // 37249
Fogalmam sincs miért éppen így tört le. És még ahhoz képest alig karcolta meg a hengerfalat. :)
András bácsi21-01-2012 18:48:09 // 37248
A vezetőben szabályosan lötyögnek a szelepek. És ami még érdekes: első blikkre nem kopott szarrá a csapágysor. Persze lehet, hogy egy mérés mást fog mutatni.
Hari21-01-2012 18:45:48 // 37247
:-)))) ... nekem is ue. az érzésem volt! (Jót vigyorogtam magamban! )
... de egyébként ez olyan mint kormányunk egy-némelyik intézkedése. .... addig is van min rágódni, civakodni!
Piritu - 1.000.00021-01-2012 18:38:05 // 37246
Mi törte ki a szelepet? A hengerben lévő olaj? :-O
Hari21-01-2012 18:37:03 // 37245
Hmmm! ... ezt is szépem kirágták az egerek! ... de még nem is annyira! Decemberben szettem le egy 1,4-es TS hf. és annak is a 3. hengernél hiányzott egy kipof szelep 1/4 része! Olyan szabályosan volt kivágva, mint amikor a tortát szeled! :-) Én sem akartam elhinni, hogy azt nem szándékosan faragta ki valaki! :))))
Dömpi (il dottore)21-01-2012 18:32:48 // 37244
Két napig nem volt időm a munkám miatt a magam szórakozására netezni, de most, hogy egy kicsit sikerült megülnöm a kanapén (csak én és a notebook), jót röhögtem azon, hogy még mindig ugyanaz a téma, mint mint két napja: betoljuk vagy bikázzuk? Nincs olyan érzésetek, hogy ez kicsit olyan mint egy brazil szappanopera? Akér egy hetet is kihagyhatsz, akkor is még mindig ugyanott tartanak az események :).
Mellesleg amikor még Dacia-m volt, azt egyszer bekurbliztam!!! Halál komoly! A szerszámkészletben lévő emelő rúdja, ami egyben a csavarkulcsis volt a kerekekhez, annak a másik végét be lehetett dugni elöl a lökhárító alatt egy lyukba, és azzal be lehetett kurblizni a kocsit. Mondanom sem kell, hogy mikor erre a műveletre Szolnokon egy szombati csúcsforgalomban sort kerítettem, mindenki engem nézett. Ha más meséli, el sem hiszem. De megtörtént. ...mennyit változott azóta a technika...de vajonbiztosan a jó irányba?
András bácsi21-01-2012 18:32:11 // 37243
Az okok az alábbiak:
- átbaxós kereskedők
- hatalmas olajfogyasztás
- ebből eredően nem célszerű olaj nélkül menni
Piritu - 1.000.00021-01-2012 18:29:35 // 37242
Meg lehet tudni, hogy mi történt vele hogy ilyen lett?
András bácsi21-01-2012 18:27:00 // 37241


Egy rettentő hengerfej. :) Érdemes megfigyelni a hármas henger szellőztetését. :)))
Szabi621-01-2012 17:47:52 // 37240
Megejtettem az EGR tisztítást. Úgybevolt koszolódva, hogy egyszerűen nem tudtam megmozdítani sehogy. Komoly áztatás lazítózást követelt. visszaszerelés után most azt tapasztalom, hogy ingadozik az alapjáratom a tisztítás előtt nem ingadozott. ez mitől lehet ? Csináltam kb. 1 hónapja ECU resetet lehetséges, hogy újra megkéne ejteni működő szeleppel.
pb_21-01-2012 17:35:58 // 37239
"Nem vezérlésrcseréről, szelephézagolásról, beszélgettünk, hanem egy lemerült akkuról."
Ehhez képest mégis sikerült beleszőnötök az üzemanyagnyomást, az ACt, a generátort, az ECUt, a katot, és a vezszíjat..)
GTPeti21-01-2012 14:51:31 // 37238
Nézd cartárs, a tied egy elég speciális eset volt szerintem. Mindamellett, ha a genererátortól jött volna a zenergia ugyanez lett volna a vége...
Egy lemerült akkut megpróbálni újra feltölteni egy elég bevett dolog (anyagi okokból).
(Amúgy fontos tanulság az esetedből, hogy a cellazárlat egyik előjele, ha a 5 cellában kevés a víz. Mert a feszültség ezeken a cellákon oszlik meg és ezáltal túl magas. Ilyenkor tényleg nem árt gyanakodni. És cserélni!)
Public Enemy21-01-2012 14:43:26 // 37237
Nekem is van a bikázásról keserű tapasztalatom!
Az egyik cartárstól vettem a 166-hoz egy gyári akkumulátort még az Exide előtt.
Inditott, de kevés volt benne a wasser, ezért desztvízzel feltöltöttem, majd rá a töltőre.
Utána beraktam az autóba (szakszerűen, ami a 166-nál nem éppen egyszerű), ráindítottam, kicsit járattam, minden okés volt! Aztán jó két hétig nem használtam a kocsit, majd megyek, hogy indítsak, semmi!? Na mondom, fasza... Nem tudtam mi a probléma, de haver mondta, semmi gond, ő nem régen bikázott be 166-ost a homlokfalról. Kérdezem, ne inkább az akksi felől csináljuk, á, minek, mondta, előlről könnyebben hozzáférünk. Ráálltam a saját másikkal, gondosan elllenőriztük a polarítást, aztán gyia! Ahogy próbáltam indítózni, egy csettenés hallatszott és se kép, se hang! Mint később kiderült, cellazárlatos volt az akksi, fel volt púposodva és a csomagtartóba folyatta a savat...Valami letestelhetett, kivágta hátul a nagybiztosítékot Beszereztem, kicseréltük, de utána is semmi! Tréleren kelett elvinni az autót a Szamosi-műhelybe, ott közölték, mekkora hülyeséget csináltunk a bikázással! Szerencsémre nem vágott tönkre mást a zárlat, az új akksi berakása után -azóta is- minden működik az autóban! 70k-ba került nekem ez a kis "próbálkozás"!!
Tanulság: ha az akksi szarozik, mert öreg - CSERE!! Bikázás pedig csak akkor, ha feltétlenül szükséges és elkerülhetetlen, lehetőleg kellő körültekintéssel, mert sokba fájhat!!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.