Forum >> Szerelőműhely

mreni23-02-2012 19:59:08 // 37736
milyen betétet vettél? :D :P
GTPeti23-02-2012 19:41:59 // 37735
Namost aki ezt a 600 ezres dolgot két egymást követő évben egy JTD-nél eljátssza, az egy művész és tiszteletet érdemel. B)
Buksi23-02-2012 19:39:41 // 37734
Lehet, hogy nincs érezhető különbség a kettő között, de a 310-et valahogy jobb kimondani, mint a 305-öt! :-DDDD
Meg a 310-nél az egész tárcsára felfekszik a fékbetét, a 305-nél meg lelóg fél centi! :)
mreni23-02-2012 18:01:11 // 37733
"Erősen extrém esetben" ez a kulcs mondat...
mreni23-02-2012 18:00:10 // 37732
tök mindegy,a 305 meg 310 között szerintem semmi érezhető különbség nincs utcán,pályára meg legalább 330-at raknék fel,viszont akkor a téli kerék is ugrott :D
Imyx23-02-2012 17:41:07 // 37731
És turbót még nem is említettél :-).
Buksi23-02-2012 17:14:50 // 37730
Az oké, de a 166 öt lyukasából állítólag lehet 4x98-ast csinálni! Viszont amit lehet kapni az már 10 lyukas, de az már nem átalakítható! Ezért lenne jó 5 lyukast szerezni! Mégis csak 310-es! :)
Wickey23-02-2012 16:51:53 // 37729
Miért is? Egy halálán levő jtd-re simán lehet. Erősen extrém esetben ha megveszed és épp készül minden megdögleni, akkor 30ezer km alatt rálocsolhatsz.
- Garnitúra futómű, ~80k
- fékek, legyen mondjuk első-hátsó, mert már semmi nem száz százalékos, ~80k
- kelljen mondjuk egy pár hátsógátló meg hátsó rugó, ~70k
- netán egy kuplung kéttömegűvel ~140k
ez eddig 370, legyen mondjuk egy kis meg egy nagyszervíz, az mittudomén 70k + 20k vezérléssel vízpumpával meg a szokásos szarokkal, jöjjön mondjuk egy közepesen szar nyárigumival, ami helyett télire kell venni télipacskert, számolok egy roppant kedvező 100k-val, és máris megugortuk az 550ezret.

Persze lehet fillérbaszóskodni, ésakkor elhozza a mókus a
- bontott de jó lengőkarokat 30k-ért
- hátsófék nem kell, előre a legolcsóbb betét plusz tárcsa mondjuk 40k,
- bontott gátló és rugó legyen mittudomén 20k
- kéttömegű marad, kuplungból a ocsó is jó 60kért
- vezérlést is meg lehet úszni 50k-ból ha nem vagyunk maximalisták, azt az olajat meg nem kell 15ezrenként cserélni, jó lesz 30ezrenként a teszkósból 10k-ért.
- télipacsker is van használt 20kért.
Hol is vagyunk? 230 ezer? A spórolás nagymestereként is elég szép összeg.
alfa kutya23-02-2012 16:46:57 // 37728
Sziasztok mit kell kicserélni nem tudom zárni az ajtót baloldalról csak nyitni?
mreni23-02-2012 16:39:38 // 37727
Coupe,mert a 166-é 5lyukas :P :P :)
Buksi23-02-2012 15:53:24 // 37726
Te milyen féktárcsát vettél a Brembo nyergekhez? A 166-osét vagy a Fiat Coupe-ét? :)
mreni23-02-2012 15:09:27 // 37725
A kerékagyon rajta
.......................23-02-2012 14:45:10 // 37724
Tudja valaki hol tudnám megnézni ,mennyi a Mitó 1,6 dieselben az olajnyomás?
èpítenék bele + egy mérömüszert
Hermész 8823-02-2012 13:15:36 // 37723
Köszi. Az ABS t hol találom?
mreni23-02-2012 12:45:56 // 37722
a blokkon sehol. vagy a váltóban van vagy ABS-ről veszi a jelet.
Hermész 8823-02-2012 12:45:23 // 37721
Ciao. Ki tudja, hogy hol talalom a km óra jeladóját a blokkon?
Béci Ɨ|ѯ23-02-2012 07:17:29 // 37720
Akkor jó, az legalább viszonylag könnyen orvosolható. :)
Public Enemy22-02-2012 20:28:33 // 37719
Az sok mindentől függ...
Ha vigyáztak rá és rendszeresen szervizelték, kifoghatsz egy-egy jobb példányt!
Nálam van egy megkímélt darab, ha érdekel! :-))
Robbye22-02-2012 20:27:28 // 37718
de az volt a gond :) köszi.De cserélnem kell fékpofákat is mert már nem sok van :D
Imyx22-02-2012 20:03:49 // 37717
Ja, nem tudtam :)).
mreni22-02-2012 19:38:22 // 37716
ha erre jársz ugorj be megnézzük ;) így csak tippelgetni lehet
Rolee15622-02-2012 19:34:15 // 37715
Az a baj, hogy akit a szerelőm ismert szakit itt Pécsett már meghalt... Őt mondta, hogy vele be merte volna vállalni a felújítást mert ő érti a dolgát...
Ismeretlenekre ilyen munkát pedig kár volna rábízni... Hiszen valszeg 2 hónap múlva ismét szétesne... Ezt pedig nem fogom bevállalni!
Ezért hajlok egy komplett autó felé... No de ez sem egyszerű hiszen nem igen találok elfogadhatót... 2,5 V6-ból kettő darab van csak 300 ezer alatt... Nagyjából ezt az árat tartom a felső határnak donor autóra, de már ez is régen sok! Erre még rájön a beépítés (ez nem lesz sok), plusz a papírozás (ezt pedig lehet halogatni).
A motorgenerál ennél olcsóbb lenne, de sokkal rizikósabb. Így lenne egy kipróbálható autó. amiből utána még sok mindent ki lehetne árulni akár...
Ez tűnik a legjobb döntésnek... bár egyenlőre azt sem tudom az ilyen 200akárhány ezer forintos 2,5-esek milyen állapotban lehetnek. Azokkal a motorokkal is sok baj van?
Ferke22-02-2012 15:37:52 // 37714
Ezt így nem lehet megmondani, látni ,meg hallani kéne.
Bence22-02-2012 15:19:58 // 37713
Önindító nem lehet?...én már ilyet is hallottam, hogy azt kéni kipucoltatni/felújítani :S
Ferke22-02-2012 15:00:00 // 37712
Kéne egy olajnyomást mérni, veztengelyt ellenőrizni, ez gyanúsan hidrotőke hang.
Kareszka198422-02-2012 14:56:35 // 37711
váltó felől jön? hidegben minden nyöszörög, csikorog, nyekereg :(
Kareszka198422-02-2012 14:55:48 // 37710
amennyire én tudom 105 lovas mociban nincs vezérlésmódosító :)
Imyx22-02-2012 14:48:30 // 37709
Vezérlésmódosítóra tippelnék, de nézzük mit mondanak a többiek.
Bence22-02-2012 14:28:41 // 37708
sziasztok
a következő problémában szeretném a segítségeteket kérni:
Hideg motor indítása után kerregő hang jön a motortérből. Csak pár percig tart, amíg a motor meg nem melegszik kicsit. Ez egy aránylag ritmikusan karistoló, kerregő hang. Mi lehet vajon? A hangon kívül más rendellenes tünet nincs semmi. (147 2005 1.6TS 105le)
Bilux22-02-2012 11:33:07 // 37707
Rendben, most már tiszta minden!
Ferke22-02-2012 11:25:21 // 37706
Ahogy írtam, pont azzal kell kezdj, hogy a csöveket lekötöd. 19-es kulcs kell majd hozzá, van 2 gyorscsatis cső, és két nagy, amihez a kulcs kell. Mindet le kell kösd, mert csak úgy lehet normálisan kicserélni a szűrőt a konzolon, ha az egész konzolt kiszeded, különben úszni fog minden a gázolajban.
Bilux22-02-2012 11:17:07 // 37705
A csövekre gondoltam amik mennek a szűrő be vagy azok engednek annyit, hogy nem kell hozzányúlni.
Ferke22-02-2012 10:28:42 // 37704
Csak az alján van csati, azt meg látni fogod, vagy összenyomós, vagy kell egy kis csavarhúzó hozzá, és azzal kipattintod.
Bilux22-02-2012 10:10:57 // 37703
Tehát ahogy sejtettem nem egy mérnöki munka oké :D
A csatlakozókat hogy oldom roncsolás nélkül mert ilyen gyorscsatik.
Ha jólrémlik összenyomom a fehér "füleket" és lehúzom?
András bácsi22-02-2012 09:59:12 // 37702
Külhonban nem tartjék nyilván a motorszámot, csak kódot. Ergo van egy adásvételit/számlád a kinti motorról, ami azonos kódú, az már jó.
Ferke22-02-2012 09:21:45 // 37701
A motor már nem számít fődarabnak, tehát ha nem olvasható, akkor motorkódot írnak a forgalmiba, és kész.
De én a motorgenerál felé hajlanék, mert nem fogsz találni normális motort...mitől jobb vajon egy lutri bontott motor a mostani motorodnál? Max annyiban, hogy az még nem csapágyas, csak 2 hónap múlva lesz az, ha peched van.
Nem látsz bele, lutri.
Szerintem rakd rendbe a mostanit, kb ugyanannyira jössz ki, ehhez csak egy normális szerelő kell, és lesz egy normális autód.
mások is megcsinálták már ezt, nem Te lennél az első:))
Ferke22-02-2012 09:17:45 // 37700
Mi buktatója lenne egy gázolajszűrő cserének? Max hogy koszos leszel, és asszony nem örül ennek:)))
Motorburkolat le, gázolajszűrő csövei le, konzol le, alul a csati le, konzol ki, szűrő lecsavar, új szűrő kicsit feltölt (de ezt nem muszáj, de ebben az esetben fel kell tölteni a szivattyúval a végén), aztán minden vissza, gyújtás 10-15mp-ig 3x, hogy feltöltse a szűrőt a szivattyú, és indít.:)
Bilux22-02-2012 08:24:24 // 37699
Gázolajos szakemberek. Hogyan cserélek gázolajszűrőt 156 1.9JTDm gépjárműben?!
Csak benzines autóim voltak ezért kérdezem. Mit kell lebontani, hogyan, hogy hozzáférjek és letekerhessem. Vannak e buktatók.
Bilux22-02-2012 08:19:17 // 37698
De biztos.
Béci Ɨ|ѯ22-02-2012 07:29:33 // 37697
Nem lehet, hogy alacsony a fékolajszint és gyorsításnál már jelez?
Buksi22-02-2012 07:16:41 // 37696
Az paranormális jelenség! :-(
Robbye22-02-2012 07:10:30 // 37695
Hali!Az milyen jelenség hogy amikor nyomom a gázt a verdának pislog ill.világít a kézifék lámpa?
Dévid21-02-2012 21:00:27 // 37694
Csináltasd meg olcsón, és add el utána gyorsan. Nekem is mindenki ezt tanácsolta, de megtartottam.
Most az "új" motor is csapágyas, 10.000 km után, pedig csak Selenia ment bele 1000 km után, aztán 5000-nél, meg a motorhiba előtt 1000 km-el, pedig nem gyilkoltam, friss vezérlés, stb., stb.
mreni21-02-2012 19:42:30 // 37693
ha van róla adásvételid és forgalmi másolatod akkor elég
Dzsozy21-02-2012 19:35:33 // 37692
Akkor elég ha van donor autó, "levágom" az elejét, oszt behozom alkatrésznek? Persze úgy,hogy az külhonban már kivonták hivatalosan a forgalomból,mivel ugyan az a motor két kocsiban nem lehet.
Megjegyezném, hogy az én vasam is csapágyas lett 1-2 éve. Én is kérdeztem, pro és kontra érveket halottam, olvastam. Javítás mellett döntöttem. Első körben kompressziót mértek, ami tökéletes volt,tehát már egy költséggel kevesebb. Kapott "új" főtengelyt,csapágyakat,szimeringeket,tömítéskészlet,síkba köszörülés,ha már kint a motor kuplung csere,és azóta is pöpec,nem eszi az olajat, nem ereszti sehol,nem csörög-zörög. Persze a V6 az V6 !!! :)
Hermész 8821-02-2012 19:33:59 // 37691
Hahó. 2.4 jtd inditásánál néha melegen, nem alszik el a porlasztò jel ,és akkor nem is indul el. Kiveszem a reléjét visszateszem és utána indul, ha nem is elsőre. Hallottatok már ilyenről?
mreni21-02-2012 18:22:18 // 37690
ha tipusazonos 1.6 helyére 1.6 megy akkor igazából semmi dolgod nincs,mert ts-ek 90%ában nem is látszik már a motorszám,ha mégis akkor ki kell savazni :D

Műszakinál motorkódot kapsz és heló.

2.5V6-nál kell egy KPM-es szemle,forgalmi,törzskönyv és regadó különbözet aztán mehet a buli
atika21-02-2012 18:18:27 // 37689
Kösz a tanácsokat!Holnap ránézek a csőre aztán meg lehet gépre is dobjuk!
Csak ez a gépre dobás nem olyan egyszerű: Keresnem kell Szolnokon valakit aki képes erre!
Egyébként mi kell egy ilyen gépre dugáshoz.Leírná valaki miket kell hozzá beszerezni?
mizooo21-02-2012 18:15:19 // 37688
Nekem tavalyelőtt lett hajtókarcsapágyas, generálozva lett és Szuper! De szerintem csak az összerelés minőségén lehet rontani illetve attól függ, hogy milyen komoly károsodát szenvedett a motor. Én megnézettem az olajpumpát is hátha elégtelen kenés miatt lett csapágyas, de nem, hanem a sok kilométer miatt és eléggé sok lerakódás volt a motorban. Meg kell nézetni gépműhyelben a blokkot, hogy érdemes e vele foglalkozni az én hengereim pl. elfogadható állapotban voltak így csak hónolva/gyűrűzve lett nem lett fúrva/dugócsere.

üdv
Rolee15621-02-2012 18:06:04 // 37687
Egyszer már voltam a KPM-eseknél még az astra-mal amibe egy 2.0-ás 16V motort raktunk a gyári 1.4-es helyébe. Mivel ilyen gyárilag nem létezett, meg kellett volna terveztetnem az autót egy kamarai taggal, és ha az megvan akkor átalakítási engedély kérelem, majd vizsga. ha ez meg lett volna akkor mehettem volna regadót fizetni, mert, hogy újra kell regisztrálni. Ez még mindig így van?? Mert ez nagyon fontos, hiszen a regadó biztosan lenne vagy 250.000 Ft... de lehet még több is.
Ha csak a KPM vizsgán kell átmenni az nem gond, jó szerelőm van, és természetesen mindent rendbe tennénk az autón. Az astra-t sem tákoltuk össze, teljesen biztonságos volt a hozzá való fékekkel, stb...
Ha a 2,5-est választom, egy donor autót vennék, amiből minden menne át ami csak kell!
Ez után mi várna a KPM-nél? Ez amit leírtam? Vagy a regadó nem kell?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.