Forum >> Szerelőműhely

Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2012 17:57:20 // 37686
na jah dejzelből meg elég egy lendkerék is meg 1 porlasztó ha már itt tartunk :)
András bácsi21-02-2012 17:53:37 // 37685
Annyi a megjegyzésem, hogy a külföldi papíros is jó, feltéve, ha ven róla adásvételi. A származás eredetét kell igazolni, nem azt, hogy magyar származású. ;)
Hivatalosan nagyobb motor, vagy más kódú motor csak átalakítási engedéllyel megy, ami nem olcsó. Plusz újra kell vizsgáztatni mindenképpen.
Dzsozy21-02-2012 17:49:57 // 37684
Szerintem lutri ez is az is! Ha "új" motort veszel abba se látsz bele! Abba is csak kellene egy tömítés szett,új szimeringek stb. Na meg nem elég megvenni a motort,kell hozzá a komplett vezetékezése, motorvezérlő rendszere. Tehát csak simán motorral nem mész semmire. Okmányirodában természetesen le kell papírozni a motorcserét,új forgalmi stb.
Közlekedési Hatóság megnézi, hogy típus azonos e motor
(itt jegyezném meg,hogy a nagyobb hengerűrtartalmú,teljesítményű motor nem típus azonos,más a motorkód)
,műszaki adatlapot adnak az átíráshoz. Ez korábban.2300,-Ft volt Okmányirodába igazolni kell a motor eredetét, így külföldi papiros nem igen játszik,kell egy komoly adás-vételi. 6000,-ft a forgalmi,meg a törzskönyv díja plusz. Meg kéne új zöldkártya, de a mostani szabályozás miatt,lehet,hogy komplett műszakira küldenének.

Ez egyéni véleményem a motorcserével kapcsolatosan természetesen! Szerintem elgondolkoznék a javításon.
Hermész 8821-02-2012 17:49:24 // 37683
Sziasztok, a rugós feszítőt kellene cserélnem ,mert rezonál és, cicereg is.-Hogy uszhatom meg legolcsóbban?- Ötletek?

Nekem van egy Audi feszítőm ,de sajna az 2 centivel hosszabb azaz: 13cm-es.-Gondolom azt nem lehet annyira össze tolni...
András bácsi21-02-2012 17:29:29 // 37682
Meg aztán hogy ráérsz. ;)
András bácsi21-02-2012 17:28:57 // 37681
Csaltál. ;)
TS-ből elég egy kuplung is, meg szerintem a veztg is kibírja, ha végig normális a kenés. ;)
Rolee15621-02-2012 17:22:20 // 37680
Üdv.!

Na hajtókarcsapágyas lett a gép :((((( Szóval megoldást kell találnom a problémára... a motorgenerált nem nagyon akarom erőltetni, mert nem 100 %, hogy jól sül el!
Motorcserében gondolkodom...
Ebben kérném a segítségeteket!
Ha ugyan ilyen 1.6-os TS motort akarok beletenni akkor mi van a motorszámmal? Mivel nem stimmel, mit kell tennem és kifizetnem, hogy hivatalos legyen?

A másik megoldás, hogy egy nagyobb motort kap, mert ugye így is 10 litert meg eszik... és nagyon idegesítő, hogy mellé még csak jól sem megy... 2,5-es V6-ban gondolkodom, mondjuk egy külföldi papíros autóból... na de ezt hogyan tudom hivatalosan megoldni? Kell regadót fizetnem rá? Milyen költségek lennének még?
Milyen buktatói lennének az átépítésnek műszaki szempontból, itt figyelembe vehetünk minden megoldást, még az 1.8-as, és a 2.0-ás motorokat is.
Nagyon megköszönném ha valaki tudna ezekről info-t szolgáltatni!
Üdv.: Roland
Buksi21-02-2012 15:49:45 // 37679
Hol wazze? :-DDDD
Azért az már nem kis összeg fél év alatt! :)
Buksi21-02-2012 15:46:55 // 37678
Ebben mondjuk teljesen igazad van! :)
Ferke21-02-2012 13:53:00 // 37677
Intercooler cső rendben van? Ha kireped, akkor szokta ezt csinálni.
Bilux21-02-2012 13:34:26 // 37676
Így látatlanban is a turbonyomással lesz a gond. Overboost vagy mi.
Dugjátok fel gépre.
atika21-02-2012 13:17:35 // 37675
156 1,9 jtd 140LE
Sok városi tötymörgés után kicsit meg akartam dolgoztatni a lovakat és ahogy húzattam 3300as ford. körül bedobta a Létogassa meg a szervízt dumát.Leállítás után eltűnt de újra húzatás és újra hibaüzi! Kicsit megpörgettem terhelés nélkül és a hiba eltűnt. Lehetséges, hogy valami lerakódás okozhatta a problémát?
Demecsab21-02-2012 13:15:29 // 37674
Sziasztok!

Tud valaki Budapesten jó autókárpitost? A vezetőülés szivacsát szeretném felújíttatni. (Alfa 156)

Köszönöm!
Bilux21-02-2012 09:57:52 // 37673
Lehet ide kellett volna írnom most már mindegy :D

156 1.9JTDm

Olajszűrő MANN
Levegőszűrő Wix
Pollenszűrő Wix szenes
Üzemanyagszűrő Fram

Ezek jónak mondhatók?
Kareszka198421-02-2012 08:43:09 // 37672
nekem volt egy 1970-es fiat 124 berlina-m...csak nálam 2x fordult át a 100.000-ig mérő óra :)) de a 40 év alatt elgurulta minimum 450.000-et :)
ok, nemsokkal a vétel után történt egy motorgenerál, de azóta úgy ment, mint a svájci óra, egy csep olajat nem evett! legenda volt az a kocsi, csak sajnos az idő vasfoga kikezdte, így elkelett adnom :(
Béta21-02-2012 08:37:24 // 37671
Mikrokapcsoló téma.
köszi mindenkinek, futom még a köröket, hogy elfogadható költséggel találjak valamit.
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2012 22:54:53 // 37670
ez az igazi "rabszolgaság" az ember eldob 20 év alatt egy jó kis ház árát ....
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2012 22:51:38 // 37669
jaja a magasnyomásúval akartam helyettesíteni :)
Átok79146TD20-02-2012 22:50:51 // 37668
1szer már irtál turbot, vagy azt nem számoltad bele? -200

bocs ha rosszul értelmeztem amit irtál.
Liquid20-02-2012 22:50:49 // 37667
magyarán, qurvára tökmindegy mire mennyit kell költeni, elhanyagolható az üzemanyagköltség mellett :)
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2012 22:50:09 // 37666
de egyébként egy hülyeség ez az össze hasonlítást ismerek mindegyik oldalról olyat akinek 3-400e van az autójában és semmi ilyesmik nem mentek tönkre rajta.....no meg kevés az olyan ember aki bele rak az autójába 500e km-et :)
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2012 22:47:14 // 37665
ez egy ilyen bicikli :P
süsnye20-02-2012 22:45:35 // 37664
jajmá'! ez így nem ér! :))
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2012 22:42:17 // 37663
csak most jön a horror ha csak 2L különbség van fogyiban 500e km-re mai árakon az 16.600.000 VS 12.900.000
süsnye20-02-2012 22:38:07 // 37662
hát, ha ezt 500e km-re vetítjük, akkor a 160e HUF plusz, simán olyan összeg, amit egy használatbeli különbség egy szervíz alatt eltüntet.. :) persze ez igaz a másik irányba is..
süsnye20-02-2012 22:33:58 // 37661
így van..
de ismerem.. ;)
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2012 22:30:50 // 37660
500e km legyen az alap én szeretek matekozni vegyük alapul hogy mindegyiket megvesszük 0 km-en és hajtjuk 500-ig legyen az egyik 2003-as 1.6TS a másik meg 1.9 jtd, a lista ami tönkre mehet itt is, ott is a közös dolgokról nem beszélünk:
Kuplung: TS 2db kuplung 120e, jtd legyen lendkerékkel 2x 280 - 160
Gyertya: TS- 4 szett 160e, JTD 3 szett 60e +100
Vezmód: TS 4db 160e +160
Porlasztó: jtd 4db -320
motorgenerál: TS Dugóval, gyűrűvel, tömítésekkel főtengely
nélkül de új vezérműtengelyek, hidrotőke,
olajpumpa stb +400
turbó: jtd -200
Elektronika: TS (trafók 1x, alapjárati 1x, Lambdaszondák 2x) +300
JTD (nyomáskapcsoló, vákumszabályzó) -50
EGR: jtd -40
csöveket nem írok mert itt is ott is beszarik na jó JTD :) -25
turbót akkor írok ha a másik oldalon főtengelyt :) de az egal kb
na így ott állunk csak alkatrészekben hogy 160e-el plusszban van a TS ...fogyirol nem beszéltünk
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2012 22:06:22 // 37659
azoknak bírja 150-200-ig :)
mreni20-02-2012 21:58:38 // 37658
és az a 210ezret futott JTS motor vajon mit tud 350ezerért az Adok-Veszek ben? :D
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2012 21:54:05 // 37657
meg az a 147-es aminek elkopott a veztengelye 100e km-nél sem :)
András bácsi20-02-2012 21:41:55 // 37656
Lehet hogy nem, de a jtd ezalatt megeszik két kuplungot, egy turbot, meg egy sor porlasztót. Na jó, magam ellen beszélek: jtd.t láttam közel négy kilót futva, ami alig volt kopva, de a TS meg max. 300, de inkább 250 egy generálig.
mreni20-02-2012 21:36:36 // 37655
szerintem nem,de ezen nem veszünk össze ;)
András bácsi20-02-2012 21:32:10 // 37654
És van egy 3K-ért eladható autód. ;)
András bácsi20-02-2012 21:30:30 // 37653
Nem az, hanem TS komplett generál 2 kilóból nem nagyon van meg. Már ha gyári előírás szerint csinálsz mindent. Ha meg bejön egy dugócsere, vagy szivattyúcsere, akkor jócskán túlléped a költségvetést. Egyébként meg gyanítom, ha az azonos kategóriás 1.6TS hajtásláncot hasonlítod az 1.9JTD-hez mondjuk 500e kmre vetítve, akkor kb. egálban leszel költségben. (üzemanyagot nem nézve persze)
süsnye20-02-2012 19:49:01 // 37652
mivanmá' Toronysimán nem értik az ilyet? :P :))
légy boldog: több mint 600 000 (azaz hatszázezer) HUF.. :P
mreni20-02-2012 19:48:08 // 37651
az a nagyobb bukó rajta,nem maga a "tuning" :/

de még így is jobban jövök ki mintha egyben hirdetném
kiko20-02-2012 19:48:02 // 37650
Tisztelet Alfás társaim!

Nem tudtok segíteni abban hogy hol tudok olcsóbban kijelzőt kapni vagy megcsináltatni a kijelzőm? 2002-es alfa 156 2.0 JTS középen ami mutatja a fogyasztást, dátumot és miegyéb információt. hidegen hibátlan, de mikor bemelegszik már nem látni semmit csak pirosan világít. Eddig bontóban 18.000-ért ajánlottak nekem.
Buksi20-02-2012 19:42:31 // 37649
Igen, sajna azt nem is tudná megfizetni senki, amennyit az ember foglalkozott az autójával! :-/
mreni20-02-2012 19:38:02 // 37648
vagy 700-at költöttem rá mindennel együtt,aminek a 80%-a remélhetőleg most vissza is jön.

mondjuk ebben munkadíj ugye nincs benne :)
Buksi20-02-2012 19:31:59 // 37647
Akkor mennyit? :-DD
mrknavi20-02-2012 19:03:30 // 37646
Szép estét!
Következő gondom van: létezik h. a sok hidegindítozás szétküldi a hengertömítést a hidegben csak így indult sajnos:(. Nem pörgettem hidegen nem izzítottam az ilyen alap dolgokat betartottam) Egyik este beálligattuk elég jóra nyomtam neki hazafele 140-nél meg átváltott spm-be:D. A lényeg h. kiégett a tömítés munkagépre hasonló hangja lett a 2 hf között kifuj, de nem folyt össze semmi nem is forrt meg csak kifuj. Arra akarok kitértni h. az elmult kb 2 évben 4-szer ment ki a töm. Legelsőnek kilődte a fagydugót síkba lett húzatva stb csak a dugót nem nézte a szerelő így újra szétszedte. Ezekután jött a rosszab összefolyt full generál, 3. hengerfejproblémánál került hozzám és nálam megint.
Nah most akkor szétszedem síkbahúzatom olyan emberrel aki nem csak látott hanem csinált is a leírtak alapján összerakom elvileg jónak kell lennie??? Ez a típus ennyire eszi vagy szakszerütlen volt az eddigi szerelés. Esetleg a blokk tud deformálodni?(lehet butaság)
mreni20-02-2012 17:07:24 // 37645
ennyit biztos nem locsoltam rá egy év alatt
Bilux20-02-2012 17:06:40 // 37644
Köszönöm!
Attika0120-02-2012 16:53:40 // 37642
Sziasztok! Kérdésem a következő lenne. Sebességváltókar üresjáratban, nem ugik vissza a helyére. A váltón, kivettem a hosszú csavart, kimostam gázolajjal, brigéciollal, a hüvelyt is meg a csapot is. Kb-3-4-hónapig jó, aztán megint meg kell csinálni a műveletet. Hogyan , mivel kenjem meg hogy később ne "ragadjon" megint, és könnyen járjon a váltó? Próbáltam már automata zsírzóhoz való zsírt, grafitos zsírt,(grafitostól 1-hétig sem volt jó) lzs-2.
Buksi20-02-2012 16:45:09 // 37641
Na jah, de inkább ne írd le ide! :-D
Bilux20-02-2012 16:44:45 // 37640
Valaki megtundá nézni nekem az 1.9 jtdm 150 lovas motorhoz mi a mann olajszűrő száma?
mreni20-02-2012 16:42:18 // 37639
és még nekem mondják milyen sokat költöttem rá :D :D
Buksi20-02-2012 16:18:15 // 37638
A 6K az tényleg nem sok! :-D
süsnye20-02-2012 15:35:22 // 37637
van ez így.. nekem pl. sokminden jött össze az utóbbi fél évben a 155tel, igaz kapta a km-eket is rendesen.. :)
most számoltam össze, utóbbi fél évben több, mint 6k ment rá (olajcserékkel együtt).. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.