Forum >> Szerelőműhely

Ferke29-10-2012 20:00:27 // 40936
..és hamarosan el is jön az idő, amikor ez fog számítani, és akik a gép mögött ülünk, éhen halunk.:P
GTPeti29-10-2012 19:53:46 // 40935
Ha te mondod, biztos így van.
Coolby29-10-2012 19:49:47 // 40934
Sziasztok!

Egy jelenség kapcsán szeretnék segítséget kérni. Alfa 159, 2.4 jtdm. Ma 50-60 km-t mentünk kocsival városon kívül, ugye elég hideg is volt és azt vettem észre, hogy nem melegszik be autó. 70-80 kmh-val haladgattunk és autó 60-70 fok között ingázott fel-le kb. Lakotterületre érve, lasabban haladva vagy éppen jobban hajtva bemelegedett kb 70-80 közé, Pesten araszolgatva pedig olyan 80 környékére, de rendes 90-et el se érte... Mi lehet a gond? Termosztát? valami más is lehet még? Házilag megoldható ennek cseréje? Hétvégén megyünk egy hosszabb útra Zemplénbe és lehet nem volna jó, így menni hosszú távon vagy ideiglenesen van valami kókler megoldás?

Köszi előre is.
Imike29-10-2012 16:28:23 // 40933
sokáig nem tartott a pöccre inditás csak a 2dik inditásig.........
lehet ki kéne cserlni benn taz elemet is hátha valamit azis monyákol benne de amuigy meg rohadjon meg......... :D
András bácsi29-10-2012 12:49:29 // 40932
Olajpumpa lánchajtás. Szerintem.
Tentacle29-10-2012 12:48:56 // 40931
Alá kell menni, meghúzgálni a motort, esetleg behúzott kézifékkel megpróbálni elindulni, és nézni mi történik... Nekem a belső féltengelycsukló ért bele a lengőkar szilentbe, mikor ilyen problémám volt a 155-tel.
Liquid29-10-2012 12:43:48 // 40930
hogy tudom lecsekkolni?
Tentacle29-10-2012 12:42:30 // 40929
Lehet, hogy a váltó/motortartó bak elengedte magát.
Liquid29-10-2012 12:36:35 // 40928
Ide is bedobom, hátha...
Pénteken kerékcseréltem, tegnap elmentem Kilitire a szüleimhez (tehát mentem olyan 50-60km-t) és hazafele elindulva, hirtelen gyorsításnál, durva surlódó hangot hallok, mintha valami leérne, vagy beszorult volna valami a felni és a féknyereg közé, sajna sötét volt így csak lámpával körbenéztem, sehol semmi gyanús így hazajöttem vele. Olyan mintha csak akkor surlódna ha durván gyorsítok, mintha az kellene hozzá hogy megemelkedjen a kocsi eleje. Mi a retek lehet?
Misi16629-10-2012 12:34:10 // 40927
Sziasztok!
A véleményeteket szeretném kérni olyan ügyben,hogy:
hidegen nagyon szép hangja van a motornak,de ahogy melegszik egyre csörgősebb,zörgősebb lesz 166 2,4jtd 1999-es
???
Tentacle29-10-2012 11:14:08 // 40926
Aha, ezek szerint Te találkozol a doksikkal, Hari meg a termékkel, amit a kezében is szokott fogni :)
gecsa29-10-2012 09:52:43 // 40925
kuplung felő munkahenger kiszerelt állapotban alapesetben kézzel mozdítható, vagy nem, esetleg csak nehezen?
atis_166jtd28-10-2012 23:56:09 // 40924
Hát hidd el nem biztos hogy beindul ha nem megfelelő a vastagság.
GTPeti28-10-2012 22:09:16 // 40923
"ebből is gondolhattad volna." Nem ebből gondoltam, hanem némi RF-es tapaszalatomból. De kijavítottam magam.
(Hogy értsd: Emlékeimben sokkal kisebb volt a chip - mint írtam 5x5mm-es derengett - és abba tényleg nem fér bele egy 125kHz-es antenna. De a chip jóval nagyobb - lásd belinkelt adatlap - ebbe a méretbe már belefér. Nem csak az adatlap, hanem a logika szerint is.)
GTPeti28-10-2012 22:06:37 // 40922
Hari, a szakmahalmozó. B)
Tentacle28-10-2012 21:04:19 // 40921
Az immo chipekhez nem szokott külső antenna lenni. A legtöbb kocsikulcsban nincs is távirányító, de immo az van, ebből is gondolhattad volna.
szeda28-10-2012 20:59:27 // 40920
Nekem az 1.6-hoz olyan kulcsom van ami egy régebbi recés fiat kulcs.Az oldalára rá van ragasztva az immo chip és működik....Nincs ott antenna.Az egész egy műanyag téglalap és kész.
Hari28-10-2012 20:35:20 // 40919
Teljesen igazad van! (Az elektronika nem autószerelés!)
(... de azt még neked nem említettem, hogy jármű villamossági technikus ... is vagyok! Így aztán nem ráz ki a hideg ha valami villanyos ! :) )

és csak neked megsúgom:
(5 szakmám van, + egy számtek diplomám.) :)
GTPeti28-10-2012 20:03:56 // 40918
A távirányító az elektronika, nem autószerelés. :P
Ettől még igazad van, benne van az antenna. A 30. oldalon látszik.
Hari28-10-2012 19:56:53 // 40917
Pedig műkszik! ... próbáld ki! (... nekem meg ez a szakmám!) :)
GTPeti28-10-2012 19:51:21 // 40916
Senki nem mondta, ez a szakmám. Természetesen lehet, hogy tévedtem, de jóval kisebb annak az esélye, hogy megoldották külső antenna nélkül. Vagy az is lehet, hogy "valahogy éppen működik anélkül is", ha magában teszed oda.
Hari28-10-2012 19:48:43 // 40915
Ezt meg ki mondta neked?!!! :)

... csak akkor azt nem értem, hogy pl. ha ezt a fránya kis csippet ki veszem a kulcsból - és már jó néhány ilyet csináltam! - (és mint írtam) ráragasztom a gyűrűre akkor annak hola kis antennája és hogyan kap energiát?! :O
:)
GTPeti28-10-2012 19:26:32 // 40914
(energiát, helyesen)
GTPeti28-10-2012 19:25:57 // 40913
Én meg úgy tudom, hogy az immochiphez tatozó antenna a távirányító NYÁKján lett kialakítva. Ennek az antennának a segítségével kapja (induktív úton) az egergiát és ezen az antennán sugározza a "titkos kódot". SZVSZ önmagában nem működik.
[k i z z o]28-10-2012 19:20:53 // 40912
Így van, ezért nem játszik az átforrasztás.
Hari28-10-2012 19:13:45 // 40911
Ez mind szép és jó! DE! A különböző gyártók nem azonosan jelölik az ék és vastagságot!!!
Ez a jelzés egyébként is CSAK azért van rajta, hogy első ránézésre meg lehessen állapítani, hogy az adott gyártó éppen milyen vastagságú tömítését tartod a kezedben! A helyes tömítés vastagság megállapításához meg KELL mérni a dugattyú tényleges "kiállását" - és ez alapján kel egy megfelelő vastagságú tömítést választani! (Ez is szépen le van írva a manuálban! )
... tehát az ékek száma - mondhatnám - lényegtelen! A lényeges a vastagság! DE! Akármilyen vastagságú tömítést fel lehet rakni - ettől még be kell induljon!
atesssz28-10-2012 18:49:44 // 40910
itt azt írja:

0 bevágás: 1,42mm
1 bevágás: 1,62mm
2 bevágás: 1.52mm

legalábbis, ha a "notch"-ot bevágásnak fordítom, és nem éknek

Hari28-10-2012 18:49:35 // 40909
OK! ... csak nyugodtan csörgess!
atesssz28-10-2012 18:45:36 // 40908
Szia, azt jelenti, hogy "megette", hogy az 1-es hengernél lévő tömítés, a víztérnél egyszerűen átfolyt a hengerbe, kimarta a fagyálló folyadék. Ez kb 2 éves folyamat volt.

A manual-ban azt olvastam, hogy ugyan olyan számú bevágásos tömítés kell alá. Reinz-et rendeltem, 2 bevágásosat, erre azt írta az adatbázis, hogy 1 ékes. a lényeg, hogy 1.52mm-es.
Annyi tapasztalatom van VM szerelésében, hogy átbújtam a Szent Manual-t, és egy gyakorlott szerelőre bíztam a szerelést.
Köszi az ajánlatot a telefonos segítségre, fél 8 körül felhívlak, ha Neked még megfelel az időpont. Köszi!
Hari28-10-2012 18:41:10 // 40907
:) Valszeg volta annak valami oka, hogy az oda bele került! :) (... azt hiszem az volt itt a probléma, hogy leejtetted.)
Azt őszintén megmondva nem értem mi köze a szigszalagnak az imocsiphez? Tudtommal az imo jeladója egy teljesen zárt tokozott un. "chip"! .... ezt ha kiveszed és odaragasztod a transzponder gyürűhőz, akkor is tökéletesen kell induljon az autó! Tehát semmilyen kapcsolata nincs az imocsipnek a kulcs távvezérlő elektronikájához!!!
:I
Imike28-10-2012 18:31:09 // 40906
na szétszedte ma kulcsot meg össze is raktam ... a nem gyári szigszalagdarabot pedig kiiktattam belöle és pöccre indult! ;)
hogy rohadna le a keze a sok ilyen monyamesternek spur kis gecik
Hari28-10-2012 18:31:07 // 40905
Pont az előbb néztem a fotókat a 155 topikban.
Innen elég nehéz megállapítani a tényleges problémát!
Mi az, hogy megette a fagyálló a HF tömítést???! ... miből volt at csomagolópapírból?
OK! Kicserélted a tömítést!
- Mi alapján választottad meg a HF tömítés vastagságát? (Nem az éppen benne lévő tömítés alapján szokták! Inkább a dugattyú túlnyúlás alapján!)
- Az, hogy 1 tizeddel vékonyabb tömítés került bele semmi képen nem okoz indítási nehézséget! (Inkább az aksi! ... esetleg az önindítód bolygóművében lehet némi probléma!)

Ne haragudj, hogy megkérdem, de van tapasztalatod a VM javításában, vagy legalább utána néztél? (... esetleg csörgess meg! Így elég körülményes elmagyarázni mire, merre, hogyan!)
VaMpGeCO28-10-2012 18:28:54 // 40904
gyakorlatilag is így van, valszeg az unix programban elírták.
atis_166jtd28-10-2012 18:25:10 // 40903
Elméletileg ez úgy müködik, hogy minél több ék van rajta annál vastagabb. Viszont megméred a dugatyú kiállását és akkor meg tudod nézni milyen tömítés kell hozzá.
atesssz28-10-2012 18:13:51 // 40902
sziasztok, egy kérdésem lenne Hozzátok:

Alfa 155 2.5 TD:
HF-es lett az autó, ezért megejtettük a hengerfej tömítés cserét, a HF-ek síkolását, szóval mindent amit ilyenkor illő cserélni.
Az előző hengerfej tömítésen 1 bevágás volt, ami bele került, azon 2 bevágás van, viszont az unix cikkszám szerint a 2 bevágásos az 1 ékes.
A fizikálisan 2 bevágásos tömítés 1,52mm vastag összenyomva, az 1 bevágásos 1,62mm.
A lényeg az, hogy nem indul be az autó, nehezen forgatja az indító motor a motort. Most vagy az a gond, hogy az akksi gyenge, bár töltve volt, de már párszor csutkára lemerült. vagy az, hogy vékonyabb tömítés került a hengerfejek alá, így nagyobb lett a kompresszió. Melyik lehet a reálisabb ok?

köszi
[k i z z o]28-10-2012 18:02:15 // 40901
Az RFID - n biztosan nem tudsz semmit forrasztani.

A kitámasztást elem kontakt hiba miatt rakták bele valószínűleg.

Adóoldalon is nézz körül, az immo gyűrű és csatlakozása körül, nagyobb a lehetősége a hibának, mint a kapszulasérülésnek.
Imike28-10-2012 16:37:46 // 40900
hm nem látok rajta forrasztani valot de valamit már tuti monyoztak vele mert találtam a kulcsban egy "nem gyárinak tünö" 2x2cmes félbehajtott szikszalagdarabot.....
hm megprobálom majd kiugrok a chipet jobban nekitolna az elemnek hátha....
GTPeti28-10-2012 15:34:46 // 40899
Kulcs szétszed, kis immo chipet újraforraszt. Utána működi fog. (Össze sem kell rakni, próbaképpen elég, ha felcelluxozod a nyákot a kulcslyuk mellé. Csak arra vigyázz, hogy menet közben ne essen le!)
SpJani28-10-2012 14:19:47 // 40898
Sziasztok!

A 40642-es hozzászólásomban leírt hibajelenséggel kapcsolatban írnám le a tapasztalatokat. A hiba gyakorlatilag "tünetmentessé" vált bármiféle beavatkozás nélkül.
Ettől függetlenül nekimentünk a hibafeltárásnak. Szívósor, LMM stb.
Az történt, hogy az LMM tisztítást követően a hiba visszatért. Ezt gyorsan ki is cseréltük egy másikra (nem belevaló cikkszámú), amivel ugyan hibakódot dobott, de úgy ment ahogy az illik.
Ezt követően visszatettük az eredetit egy alaposabb tisztítást követően és azóta rendben van a gép.

Ezúton is köszönet mreni segítségéért!
Imike28-10-2012 07:45:47 // 40897
hali!

MA reggel mikor épp végezte ma 13 órás müszakkal......... lejtettem a sluszkulcsot aztán mikor inditani akarok csak teker semmi....... akkor nézem világit az alfa code........ mondom ez kurvajo aztán probálgatom de semmi...
persze mint a használtan vett gépek 99%ához ehhez sincs műár meg a gyári kodkártya valkinek valami használhatóü ötlete? szétb@sz az ideg ráadsául vasárnap reggel még szerviz sincs akit felhivhatnék vagy szerelö szaki nagyon és még a ho is esett egész este szuper plusz egy ora melo pluszba ingyen hála az óraállitásnak
aszem megyek ledölök mert szétrobbani kaz agyam ..hátha mire felkelek lesz használhato terv.... szegéyn kocsi meg ott rohad kinnt.. :(
atika28-10-2012 07:34:59 // 40896
Vagy a fékpedálnál lévő kapcsoló! Nálam ez volt a gond, meg kellett igazítani a csatit!
Liquid27-10-2012 23:21:19 // 40895
az aksid rendben van? mert nekem akkor írogatott ilyen hibákat, mikor szar volt az aksi, nem volt elég kraft és indítózásnál kiakadt
Ferke27-10-2012 20:31:54 // 40894
A harmadik gondolom a vdc failure volt...ki kéne olvasni, lehet, hogy csak az egyik jeladód szórakozik....
szilard147jtd27-10-2012 19:29:09 // 40893
Sziasztok!

Pár hete van meg az autó, első indításnál kiírta, hogy ASR Failure, de aztán elaludt a lámpa, és úgy is maradt. Néhány indításnál ezt megismételte, viszont ma azt is kiírta, hogy ABS Failure, meg még valami 3 betűset, de arra nem emlékszem..., az ASR mellett, de ez után minden hiba lámpa elaludt. Leállítottam, újra indítottam, ismét ugyanaz történt.
Tudja valaki, hogy miért csinálhatta?

Segítséget előre is köszi!
Hari27-10-2012 18:11:26 // 40892
Na vazz'e! .... :(
Hengerfej tömítetlenség tünetei:
- állandóan nyomás van a kiegyenlítő tartályban! (Feltéve, hogy jó a sapkában a szelep! - meglazításnál mindig szusszan.)
- rendszeresen csökken a hűtőfolyadék szintje!
- Hidegindítás után 1 esetleg 2 henger sem megy% ... majd kis idő múlva üzemel mind! (Figyelem! Ebben az estben a hűtőfolyadék a hengerbe szivárog! Minél hamarabb el kell hárítani a hibát, különben tönkre teszi a henger falát!!!
Hiba megállapítása:
- a hűtőfolyadék lakmusz papiros vizsgálata. ???
- ha kéznél van egy gázelemző (Magyarul CO mérő:) egyszerűen a kiegyenlítő tartályba kell tenni a végét. - Járó motornál érzékelhető a kipufogógáz jelenléte! ( Folyadékba véletlenül sem belenyomni a cső végét!)

:)
Ferke27-10-2012 16:33:36 // 40891
Termosztát mellett van egy jeladó, azt kéne csekkolni...
Arno16627-10-2012 16:08:54 // 40890
Hogyan lehet egyszeruen kiszurni ha egy motor hengerfejes? (V6 gyanus, hogy az)

-fogyogat a viz ugy tunik.
-egyik henger nem megy hidegen, aztan beindul

Kompressziot kellene gondolom merni.
Esetleg a hutovizbe indikátor anyag / papir működő dolog? Ph mérés elven működik ha jól rémlik, arra gondolok.
Hogyisvanez? Jolenne legalabb azt kiszurni melyik hengersor... ha valóban az a gond.


Thx.
gecsa26-10-2012 21:31:34 // 40889
akkor több jeladó,több kábel...:D:D:D:D
Piritu - 1.000.00026-10-2012 21:27:22 // 40888
Kicsit bonyolultabb, a kijelzőn mutatja több fokozatban a tényleges szintet.
gecsa26-10-2012 21:25:43 // 40887
gondolom csak egy jeladóból, és egy izzóból, meg némi kábelből áll a dolog, ergo utólag is beszerelhető, főleg, hogy gyárilag is létezik...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.