Forum >> Szerelőműhely

Piritu - 1.000.00020-11-2012 21:55:44 // 41286
Ezek szerint a Cartárs nem a teljes történetet írta le a blogjában? Mit hagyott ki?
mreni20-11-2012 21:49:30 // 41285
pedig nem :)
Hari20-11-2012 21:18:21 // 41283
Ezt így elég nehéz megmondani! ...a hoz szét kell rámolni a motort és tüzetesen megvizsgálni az alkatrészeket, hogy mi az ami cserélendő! ,,, de csak ha az alapokat számoljuk (tömítés készlet; hf. csavar készlet; vez, szett; olaj+szűrők; dugattyú+gyűrű; esetleg főtengely és hajtókar csapágyak ... akkor is inkább 200-on túl mint kevesebb!) :(
GTPeti20-11-2012 21:03:02 // 41282
Igen, a "valami utángyártott" LMM-ek elég gyakran okoznak gondot... Nem véletlenül mondjuk mindig, hogy a Bosch a jó.
Zselé20-11-2012 21:02:00 // 41281
Akkor először kicserélem az LMM-et. Van otthon egy gyári, semmi baja, tévesen lett cserélve valami utángyártottra, lehet az okoz gondot.
GTPeti20-11-2012 20:59:38 // 41280
Nem...
Candy8320-11-2012 20:57:24 // 41279
köszi Hari. nincs hari,de igaz, nem örülök neki.mennyibe fog ez nekem fájni??? rosszabbkor nem is jöhetett volna:(
mreni20-11-2012 20:56:13 // 41278
mi? hogy ledugózta? az kizárt
Zselé20-11-2012 20:55:26 // 41277
Nem pont ez volt a baj SanyiJTD-nél? :O
GTPeti20-11-2012 20:53:00 // 41276
Nem kitisztítani kell, hanem lefalazni...
Zselé20-11-2012 20:52:15 // 41275
Nem dugóztam, két érve tervezem, h kitisztítom, tehát koszosan állok vele valószínű :))
Hari20-11-2012 20:47:49 // 41274
Az előzeteseket olvasva nagyon nem jól áll a szénája a JTD-nek!
Azt mondod :
- egy hengerben nincs - vagy kevés! - a kompresszió és még kopog is! (ezt akkor méréssel állapították meg!)
- ráadásul vizes üzemanyag került a tankba! - aminek az eredménye a porlasztók cserélye, javítása volt! (Kérdés az mennyit ment a motor rossz porlasztóval!)
- a következő - pár perc járatás után "megy" az összes henger.
Sajnos igen találkoztam hasonló tüneteket produkáló JTD-vel! (Sajnos nem is egyel!)

Nagyon nem fogsz örülni annak amit most fogok írni! :(
Meg van az esélye, hogy a Te kis autókádnak is az egyik hengerben meg van "rogyva" az egyik dugattyúja!
Ebben az esetben a tönkrement porlasztón nem megfelelően porlasztott üa. jut az égéstérbe - ami a JTD-ben a dugattyúban van kialakítva! - ezáltal a dugattyú annyira túlmelegszik, hogy szinte megolvad! A dugattyúban a gyűrű beszorul ennek eredménye, hogy hidegen 1/3-ra - 1/4-re csökken a sűrítési végnyomás és nem melegszik az égéstér a gyulladási hőmérsékletre.
Teendő: - motor szana-szét ugrik - dugattyú cseréje (bontott is lehet!) ! ... és még jó ha ennyivel megúszod!
(Mondtam én, hogy nem fog örülni!!!)
DieselManiaco(NagyVad)20-11-2012 20:40:04 // 41273
nemrég blogolta SanyiJTD hogy EGR falazás után hasonló tüneteket észlelt,aztán visszakötötte az EGR-t és megjavult... EGR-el hogy állsz?:D
Zselé20-11-2012 20:37:53 // 41272
Sziasztok!

Olyan problémám van (1.9 jtd 8V 115le), hogy az autó minden sebesség fokozatban 2500-2900 között valahol torpan egyet, utána megy tovább... Próbáltam visszaolvasni a hozzászólások között, ez LMM hiba lehet? Esetleg más lehetséges okok? Köszi előre is!
DieselManiaco(NagyVad)20-11-2012 20:35:12 // 41271
a kopogás a régi dieselekben vagy nagy előtöltés vagy csöpögő porlasztó, JTD-nél nem tudom mi lehet,mondjuk lehet csöpögő csúcs,aminek nagy a résolaj vesztesége,de erről talán inkább GTPeti vagy Ferke tudna beszélni:)
DieselManiaco(NagyVad)20-11-2012 20:28:22 // 41270
a gyűrűt írtam motorkopásnak,de az olajfogyasztással jár...
Candy8320-11-2012 20:23:08 // 41269
még gyűrűre gondoltak páran, nagyon nem szeretnék motorgenerált :(
DieselManiaco(NagyVad)20-11-2012 20:21:51 // 41268
ha nem motorkopás akkor hengerfej vagy szelep(vezérlés hiba) de akkor melegen sem megy az a henger...
DieselManiaco(NagyVad)20-11-2012 20:20:39 // 41266
dízelből sose jött le még méz színű olaj,azt ne is várd:)
Candy8320-11-2012 20:18:21 // 41265
izzitó gyertya nem rég lett cserélve amikor jelezte is, kb fél éve, olajat viszont nem eszi, z is most lett cserélve, viszont ami le lett engedve az nem volt valami tiszta...
DieselManiaco(NagyVad)20-11-2012 20:15:56 // 41264
a reggelente egy henger nem megy az általában izzítógyertya,vagy olyan szintű motorkopás(amint írtad hogy nincs meg kompresszió) hogy literszám zabálnia kéne az olajat...
Candy8320-11-2012 20:12:53 // 41263
http://www.bevezetem.hu/cikk/uj-generacios-premium-uzemanyag
Candy8320-11-2012 20:11:09 // 41262
van a shellnek egy plussz adalékos diesel üzemnyaga, "felsőbb árkategória"
GTPeti20-11-2012 20:09:29 // 41261
Mit értesz diesel nitro alatt?
(A "hagyományos" nitro gázt tudomásom szerint a szívócsőbe szokás fújni, így nem megy át az injektorokon.)
Candy8320-11-2012 20:07:26 // 41260
sajnos a shellnél sikerült vizes üzemanyagot benyleni,hozzáteszem a Diesel Nitrot !! az injektorokat galyra is vágta :(
GTPeti20-11-2012 19:52:41 // 41259
Az gáz. Pedig az ilyesmi nagyon nem jellemző a JTD-kre. Nem tudom mi válthatta ki, mindenestre az olajra figyelj, hogy milyet használsz.
Candy8320-11-2012 19:23:58 // 41258
hibakódot nem ir.
Candy8320-11-2012 19:23:06 // 41257
sajnos egy hengerben nincs kompresszió, bemérték.kopog reggelente. ez volt a tünet
GTPeti20-11-2012 19:12:10 // 41256
Hibakódkiolvasás, injektorvizsgálat... Így elsőkörben. Lehet, egy egyszerű "(injektor)kábeltörés", vagy kontakthiba is.
Sotime20-11-2012 19:11:05 // 41255
honnan tudod, hogy nem megy egy henger? mi a jelenség?
Candy8320-11-2012 19:10:17 // 41254
Sziasztok.Azzal a problémával fordulok hozzátok hogy sajnos úgy néz ki reggelente egy henger nem megy, később viszont rendesen működik ha bemelegszik. Járt már valaki így 1,9JTDvel?
gecsa19-11-2012 21:34:22 // 41253
igaz..de, ha mégis...:D
GTPeti19-11-2012 21:06:30 // 41252
Egy gyári xenonról halogénra váltani? Eszembe nem jutna. :)
gecsa19-11-2012 21:05:47 // 41251
de, ha visszagyáriasít, akkor jól jön majd....:D:D:D
GTPeti19-11-2012 21:03:37 // 41250
Teljesen máshogy néz ki.
gecsa19-11-2012 21:03:02 // 41249
szervízcd-ről van a kép, csak ez van...nem bírtam xenonost találni hirtelen..
GTPeti19-11-2012 20:58:24 // 41248
Csak ez nem gyári xenonos lámpa a képen...
gecsa19-11-2012 20:55:08 // 41247


az egyes a függőleges, a 2es a vízszintes...:D
GTPeti19-11-2012 20:09:48 // 41246
Egyféleképpen lehet berakni. Érzed, ha nem jól van bent. MES-sel amúgy NEM ÁLLÍTOD a magasságot, hanem azt közlöd vele, hogy "figyelem, most van vízszintesben mindkét lámpa". Az állítás ugye automatikusan történik a két tengelynél elhelyezett potméterek jele alapján. Ha ezek a potméterek bent vannak, akkor mindkét lámpát vízszintesre kell állítani (a fénycsóva baloldaláról beszélek, amelyik vízszintes). Az állítás a lámpák hátán, alul középen található 8as csőkulccsal tekerhető csappal történik. Tehát NEM elektronikusan.
Imyx19-11-2012 19:47:00 // 41245
Az idő Neked dolgozik.. :D
hg6idn19-11-2012 19:40:42 // 41244
A hideg sör segít!
( úgy látom minden alfa szerelés hozzávalója :)
Én még várom a hidegebb időt lámpamosó ügyileg...
Imyx19-11-2012 18:45:04 // 41243
Kösz. Ki kell vennem azt az izzót, nyugtalanít, hogy rosszul raktam vissza, csak ne lenne ilyen hideg :).
gecsa19-11-2012 18:10:03 // 41242


ezt találtam csak, ha segít valamit...szervízcd-n nem találtam külön xenonra..
Imyx19-11-2012 16:30:47 // 41241
Passz, nem tudom. De néha villognak, magasabb a jobb oldali fénye.
gecsa19-11-2012 15:36:31 // 41240
jobb oldala kicsit feljebb is kell világítson, nem? legalábbis sima lámpa esetén tuti, xenonnál nem tudom...
Imyx19-11-2012 15:24:55 // 41239
Köszönöm!!!!!!!! :-).
Imyx19-11-2012 14:08:25 // 41237
Uraim,

Hogy kell szakszerűen xenon izzót berakni? (156 gyári xenon fényszóróba)
A kérdésem az, hogy az izzószál (barna) milyen irányban kell legyen berakott állapotban? Alul, vagy felül? Már nem emlékszem, hogy "rosszul" egyáltalán vissza lehet-e rakni, azaz, hogy rossz irányba kerüljön az izzószál. (Van egy olyan sejtésem, hogy igen.) MES-sel beállítottam a legalacsonyabb szintre, de mégis felfele világít egy kicsit :). Főleg a jobb oldali. Látni lehet vele, de nem az igazi. Ehh.
Köszönöm!!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.