Sziasztok,
A kocsim a következő üzenettel köszöntött reggel:
engine oil pressure low. 147-es
Ami érdekes olajszint tökéletes, novemberben lett lecserélve.
Ma, miután leparkoltam reggel a céges garázsban, alátettem egy nagy kartonpapírt, de 7 óra alatt egy csepp olajat sem találtam rajta.
Mi lehet a baj, van valakinek vmi ötlete?
Köszi szépen.
Forum >> Szerelőműhely
Hurricanes07-03-2013 15:08:12 // 43336
Buddha07-03-2013 13:13:07 // 43335
Ezt nagyon nehéz így diagnosztizálni. Fontos lenne hallani a hang ütemét, ritmusát, hogy milyen mozgó alkatrésszel van akár áttételesen is szinkronban.
Példa: a kipuffogó összetétele is tud félreérthetően nyekeregni terhelésre/terhelésváltásra, ahogyan a motor elfeszül a tartóbakokon.
Példa: a kipuffogó összetétele is tud félreérthetően nyekeregni terhelésre/terhelésváltásra, ahogyan a motor elfeszül a tartóbakokon.
Coolby07-03-2013 12:46:52 // 43334
Köszi a tippeket, akkor mondom neki motortartó bakokat, lengőkar, gumiharangot. Nem tudom állóhelyzetben, hogy lehet a hangot esetleg előcsalni, meg lehet-e úgy rángatni vagy felemelve elindítani (mondjuk úgy talán csak motortartó bak tesztelhető), hogy előjöjjön...
.......................07-03-2013 10:29:07 // 43333
vagy lengökar,ha csak 1-2 ben csinálja
Kazes☻07-03-2013 10:28:03 // 43332
Nekem a féltengely gumiharang jutna így elsőre eszembe...
.......................07-03-2013 10:25:28 // 43331
motortartó bakok
azok gumik
azok gumik
Coolby07-03-2013 10:21:03 // 43330
Sziasztok! Hátha tud itt valaki segíteni, tippet adni 159 2.4 jtdm kapcsán, bár nem hiszem, hogy típusspecifikus lehet a dolog.
Egy hang előjött megint, ami tavaly ősszel volt utoljára, ezek szerint melegben jön elő, fogalmam sincs mi lehet, de mostmár ennek is utánamennék valahogy jobban, mert nem akarok 2 hét múlva megint szerelőhöz menni... ősszel így írtam le a jelenséget:
“Egy új jelenség viszont megjelent, érdekes hang... Kettes, hármasban 2000-es fordulat körül, ha gázt adok, akkor nyikorog valami, mintha egy forgó hang lenne, beleér valami, valamibe, gumis hang, mint amikor a cipőd a parkettán nyikorgatod, csak üteme van. Megálltam megnéztem guminál van-e valami, motortérbe hallani-e valamit, üresben fordulatra nincs hang, tehát csak ha elindulok és csak 2-es 3-asban hallani, lehet utána is van, de ott már nem hallom... Valakinek van tippje?”
Most azzal egészíteném ki, hogy inkább 1-es, 2-esben hallom ugyanúgy nyik-nyik-nyik-nyik hang 1500-2000 körül hideg és üzemmeleg autónál is indulásnál, nem kell semmi extra, viszonylag finoman indulsz és ezt adja... utána már nincs hang vagy legalábbis nem hallani... Valami gumi, műanyag alkatrészre gondolok, gumibak, szilent, fogalmam sincs? Üresben felpörgetve nem csinálja, csak menet közben, sebességben. Tippek, hogy merre induljunk, merre induljon szerelőm?
Köszi
Egy hang előjött megint, ami tavaly ősszel volt utoljára, ezek szerint melegben jön elő, fogalmam sincs mi lehet, de mostmár ennek is utánamennék valahogy jobban, mert nem akarok 2 hét múlva megint szerelőhöz menni... ősszel így írtam le a jelenséget:
“Egy új jelenség viszont megjelent, érdekes hang... Kettes, hármasban 2000-es fordulat körül, ha gázt adok, akkor nyikorog valami, mintha egy forgó hang lenne, beleér valami, valamibe, gumis hang, mint amikor a cipőd a parkettán nyikorgatod, csak üteme van. Megálltam megnéztem guminál van-e valami, motortérbe hallani-e valamit, üresben fordulatra nincs hang, tehát csak ha elindulok és csak 2-es 3-asban hallani, lehet utána is van, de ott már nem hallom... Valakinek van tippje?”
Most azzal egészíteném ki, hogy inkább 1-es, 2-esben hallom ugyanúgy nyik-nyik-nyik-nyik hang 1500-2000 körül hideg és üzemmeleg autónál is indulásnál, nem kell semmi extra, viszonylag finoman indulsz és ezt adja... utána már nincs hang vagy legalábbis nem hallani... Valami gumi, műanyag alkatrészre gondolok, gumibak, szilent, fogalmam sincs? Üresben felpörgetve nem csinálja, csak menet közben, sebességben. Tippek, hogy merre induljunk, merre induljon szerelőm?
Köszi
Kazes☻07-03-2013 10:06:12 // 43329
A zasszonyéra beszöktem...! :)
LacUS07-03-2013 09:59:02 // 43328
Likoltam :) Remélem sikerül :)
andrej03107-03-2013 09:28:00 // 43327
én KÉTSZER IS KATTINTOTTAM MIVEL KÉT REGIM VAN
159 Indigo Gray 2.4 Monster07-03-2013 08:47:15 // 43326
Ment a like :)
hg6idn07-03-2013 08:12:49 // 43325
Megtettem :)
Kareszka198407-03-2013 08:05:40 // 43324
Sziasztok!
Szeretném próbára tenni az összetartó erőt itt az Amore-n :) Jelentkeztünk egy fotópályázatra, ahol görögországi nyaralást nyerhetünk.
Ezúton szeretnék megkérni minden FACEBOOK profillal rendelkező CartársAt, hogy a lenti linken található fotót LIKE-olja. Valóban csak ennyi az egész...2 katt, de sokat jelent nekünk :) (hamár kíváncsiságbol úgyis rákattintasz a like se tart sokkal tovább)
Köszönjük szépen az önzetlen segítséget :)
Üdvözlettel
Szilvia és Karesz
> > L I N K <
Szeretném próbára tenni az összetartó erőt itt az Amore-n :) Jelentkeztünk egy fotópályázatra, ahol görögországi nyaralást nyerhetünk.
Ezúton szeretnék megkérni minden FACEBOOK profillal rendelkező CartársAt, hogy a lenti linken található fotót LIKE-olja. Valóban csak ennyi az egész...2 katt, de sokat jelent nekünk :) (hamár kíváncsiságbol úgyis rákattintasz a like se tart sokkal tovább)
Köszönjük szépen az önzetlen segítséget :)
Üdvözlettel
Szilvia és Karesz
> > L I N K <
Dzsozy06-03-2013 21:09:45 // 43323
Mind a fórum, mind az alfa közösség, alfa érzés ezért van, volt és lesz! :) Vagyunk páran botcsinálta szerelők, vannak profik akik segítik a másikat! Sok sikert, szerencsét, remélem olyan dolog lesz a végén a ludas, amin majd csak röhögsz, és max 5 -,ft ba kerül!
Squeky06-03-2013 20:59:41 // 43322
Köszi, így azért jobban átlátom :) Ami biztos, hogy jövő héten kicserélem a módosítót és kiderül minden. Hatalmas köszönet Buddhának, aki telefonos segítséget nyújtott és mindenki másnak is, aki valamilyen formában próbált segíteni :) Ha megvolt csere írom egyből a fejleményeket ;) Mindenesetre a tank tele, hátha végre nyugodtan kitudom belőle autózni :D
Máté
Máté
mreni06-03-2013 20:19:51 // 43321
mondjuk kat nélkül ne is csodálkozz rajta :)
Dzsozy06-03-2013 20:15:44 // 43320
Végre Valaki aki ért is hozzá! :)))))
Csöri06-03-2013 20:01:09 // 43319
Elvileg nincs különbség. Az 1.6-nál van 2 féle vezérműszíj méret.
Dzsozy06-03-2013 19:05:18 // 43318
Szét kéne,hogy ugorjon magától a benne lévő rugó erejétől! Fogd be a "házat" satuba, a tengelyt meg ütögesd meg körbe, vagy tekerj rá egy anyát, aztán egy pajszerral feszítsd meg. Csak tipp, de talán műxik! :) De fölé azért ne hajolj!!!!!!
admirális06-03-2013 18:51:09 // 43317
Hogy kell az ilyet szétszedni? Most akadt a kezembe egy, amelyikből évekkel ez előtt szedtem ki a seeget gyűrűt, de sehogy nem jön szét még mindig. Satuval meg kell nyomni vagy mi a módja?
Dzsozy06-03-2013 18:39:18 // 43316
Buddha06-03-2013 18:07:35 // 43315
Délelőtt nem tudtalak hívni, de ma este nyolc körül megcsörgetlek! :-D
A feszítőről is tudnál ilyen szép képet csinálni? :-)
A feszítőről is tudnál ilyen szép képet csinálni? :-)
süsnye06-03-2013 17:01:52 // 43314
jah, bocs.. ha biztos, h motorcserés volt, akkor ezzel nem jutsz előrébb.. :)
süsnye06-03-2013 17:00:15 // 43313
eper-ben le tudod ellenőrizni.. az alvázszám utolsó 8 számjegye kell és megmondja a motorkódot, azt meg összeveted az autóban lévő motorkóddal..
Squeky06-03-2013 16:41:20 // 43312
Unix viszont ugyanazt hozza. Kanizsán megnézek egy "gyárit". Ha van bármi különbség felteszem és megpróbálom azt. Mást ötlet nincs. Bocs mindenkitől hogy teleírtam a falat :)
Squeky06-03-2013 16:09:54 // 43311
Egyenlőre háttérbe szorult a módosító: ma kiderült, hogy nagy valószínűséggel 156os motorja került a 147be (Tudtam, hogy motorcserés volt)
A rendszer az én alvázszámomhoz más szíjat ír, mint a bennlévő motorhoz tartozó. Előfordulhat, hogy a 156-147 2.0TS nem teljesen egyezik a szíjban?
A képen ott a szíj. 400km futás után szerintem nem így kéne kinézni :/
A rendszer az én alvázszámomhoz más szíjat ír, mint a bennlévő motorhoz tartozó. Előfordulhat, hogy a 156-147 2.0TS nem teljesen egyezik a szíjban?
A képen ott a szíj. 400km futás után szerintem nem így kéne kinézni :/
Squeky06-03-2013 16:08:23 // 43310
Egyenlőre háttérbe szorult a módosító: ma kiderült, hogy nagy valószínűséggel 156os motorja került a 147be (Tudtam, hogy motorcserés volt)
A rendszer az én alvázszámomhoz más szíjat ír, mint a bennlévő motorhoz tartozó. Előfordulhat, hogy a 156-147 2.0TS nem teljesen egyezik a szíjban?
A képen ott a szíj. 400km futás után szerintem nem így kéne kinézni :/
A rendszer az én alvázszámomhoz más szíjat ír, mint a bennlévő motorhoz tartozó. Előfordulhat, hogy a 156-147 2.0TS nem teljesen egyezik a szíjban?
A képen ott a szíj. 400km futás után szerintem nem így kéne kinézni :/
Béci Ɨ|ѯ06-03-2013 13:11:20 // 43309
:) :) :) :) :) :)
Forsberg06-03-2013 13:10:29 // 43308
Még nem vettem meg, csak tapasztalatokat gyűjtök. :)
Ferke06-03-2013 13:08:39 // 43307
Kezdőődik:D
Piritu - 1.000.00006-03-2013 12:41:38 // 43306
Az esetlegesen korán elhalálozó LMM-el azért kalkulálj. (Nemrégiben csináltunk egy gyors felmérést, és kb 80% esély van, hogy LMM csere lesz.)
Forsberg06-03-2013 11:56:44 // 43305
Köszi, azt tudtam, hogy K&N nagyon jó, de én erre lennék kíváncsi. Mert feltűnően olcsó.
Béci Ɨ|ѯ06-03-2013 11:47:00 // 43304
Én K&N-t használok ilyenből. Picivel több erőt ad alsó tartományban, de alig érezhető. Cserébe pucolni kell, amit én 5000 km-enként szoktam megtenni. Negatívumot nem tapasztaltam vele kapcsolatban.
Forsberg06-03-2013 11:40:10 // 43303
Használ, vagy használt közületek valaki ilyet? Esetleg valami vélemény?
Bilux06-03-2013 10:51:15 // 43302
Új határoló megoldja a problémád.
Szerintem szedd szét majd meglátod hogy hol van eltörve és miért kattog.
Szerintem szedd szét majd meglátod hogy hol van eltörve és miért kattog.
Kareszka198406-03-2013 09:55:31 // 43301
halihó
baloldali ajtóhatárolóm kegyetlenül kopog. nézegettem fotókat neten és mindegyiknél úgy volt, hogy a csuklós réséznél mintha egy műanyag betét lenne. az kophatott ki ennyire? ahogy lestem ott ugrál és onnan jön a kattogó hang. mennyire érdemes foglalkozni vele? gondolom másik betétet esztergálni műanyagból, vagy ilyesmi?
baloldali ajtóhatárolóm kegyetlenül kopog. nézegettem fotókat neten és mindegyiknél úgy volt, hogy a csuklós réséznél mintha egy műanyag betét lenne. az kophatott ki ennyire? ahogy lestem ott ugrál és onnan jön a kattogó hang. mennyire érdemes foglalkozni vele? gondolom másik betétet esztergálni műanyagból, vagy ilyesmi?
.......................06-03-2013 09:25:48 // 43300
ùgy néz ki lyukas a hütö a Mito ban ,szerintetek milyen típust vegyek?
Nissens?
van Wezel ?
Hella ?
Valeo?
az ára ebben a sorrendben emelkedik
Nissens?
van Wezel ?
Hella ?
Valeo?
az ára ebben a sorrendben emelkedik
Coyote06-03-2013 09:15:45 // 43299
sziasztok, lenne egy kis OFF kérdésem.
van egy céges olasz furgonom Iveco. központ zárás bicska kulcso van hozzá, da valamiért a kulcs elfelejtette a dolgát. csereltem elemet de az se oldotta meg a gondot. voltam szervízbe hogy újra kodoljak a kulcsot, de nemtudtak megcsinálni mert nem volt programjuk hozzá. nincs esetleg köztünk valaki aki ért ehez vagy tudná ajánlani egy helyet ahol megcsinalnak nekem?
köszönöm
ON
van egy céges olasz furgonom Iveco. központ zárás bicska kulcso van hozzá, da valamiért a kulcs elfelejtette a dolgát. csereltem elemet de az se oldotta meg a gondot. voltam szervízbe hogy újra kodoljak a kulcsot, de nemtudtak megcsinálni mert nem volt programjuk hozzá. nincs esetleg köztünk valaki aki ért ehez vagy tudná ajánlani egy helyet ahol megcsinalnak nekem?
köszönöm
ON
Dzsozy05-03-2013 21:19:56 // 43298
Azért én azt ajánlom, hogy kérdezd meg Erhardot vez.mód "árilag", nehéz űberelni az árait. :) Nem eladni akartam Neked a módot, csak próbára. :) Nincs abba a módosítóba semmi! Szedd szét! Van rajta egy zéger gyűrű, ha azt kikapod, akkor szét kell ugornia a benne lévő erős rugó hatására. A "ház" is fogazott, meg a benne lévő "tengely" is! Nincs benne semmi kütyü. Sajna nem tudom a meghúzási nyomatékokat, csak van egy ismerősöm a helyi Riegler ( Alfa) szalonba, srác csinálta már többször a vasat, és ott lehet lenni a műhelybe, végig lehet nézni a folyamatot. Én csak olyan hobbi alfa szerelő vagyok, mint oly sokan. :)
Squeky05-03-2013 20:26:33 // 43297
Buddhának visszírtam az előbb a mai fejleményekkel ;) Egyre valószínűbb az elméletem, de az csak jövő héten lesz biztos. A "felajánlást" köszönöm, de Nagykanizsán az Autotorinónál kaptam ajánaltot: 41e Ft az új, egyenesen Olaszból. A cseréről esetleg tudnál valamit mondani? Konkrétan a nyomaték érdekelne és hogy mekkora macera. A legnagyobb gondom, hogy a veztengely lefogatóm dolomitból van, nemtudom mennyire bírja/ bírná :/ A tengelyt nem szeretném kivenni mindenáron.
Máté
Máté
Squeky05-03-2013 20:20:04 // 43296
Üdv!
Először is Köszönöm a hívást, csak tanfolyamon voltam, de akkor már tudom ki hívott:) Gondolom amikor visszahívtalak Neked nem volt alkalmas. Megmondom őszintén ez az első TS vezérlésem, de nem egy autót tudhatok már a hátam mögött. A feszítők mind jelen futnak és a "feszítőkatikolás" csak néha és alapjáraton jelentkezik. Egyre valószínűbb a vezmód hiba: már gyanús volt a vezérléscserénél, hogy a szívó oldalon a tengelyen kb 3 fogat tudtam fordítani oda-vissza párszor és utána kattant be. Az oké hogy eltolja a nyitás idejét, de szerintem az enyém utána nem áll vissza alaphelyzetbe. A vezmódban lehet egy retesz, ami nálam nem mindig akad be, és ezmiatt visszafele néha fellazíthatja a szíjat. Legalábbis ez az elképzelés. Főleg a mai után: csak 3500ig forgattam és nem jelentkezett a hiba, nem nyitott a módosító és ezért a retesz is nyugalomban volt. Ha tévedek javíts ki :) Sajnos más ötlet nincs, de jövő héten mindenképp cserélem.
Máté
Először is Köszönöm a hívást, csak tanfolyamon voltam, de akkor már tudom ki hívott:) Gondolom amikor visszahívtalak Neked nem volt alkalmas. Megmondom őszintén ez az első TS vezérlésem, de nem egy autót tudhatok már a hátam mögött. A feszítők mind jelen futnak és a "feszítőkatikolás" csak néha és alapjáraton jelentkezik. Egyre valószínűbb a vezmód hiba: már gyanús volt a vezérléscserénél, hogy a szívó oldalon a tengelyen kb 3 fogat tudtam fordítani oda-vissza párszor és utána kattant be. Az oké hogy eltolja a nyitás idejét, de szerintem az enyém utána nem áll vissza alaphelyzetbe. A vezmódban lehet egy retesz, ami nálam nem mindig akad be, és ezmiatt visszafele néha fellazíthatja a szíjat. Legalábbis ez az elképzelés. Főleg a mai után: csak 3500ig forgattam és nem jelentkezett a hiba, nem nyitott a módosító és ezért a retesz is nyugalomban volt. Ha tévedek javíts ki :) Sajnos más ötlet nincs, de jövő héten mindenképp cserélem.
Máté
gecsa05-03-2013 19:30:22 // 43295
lehet bepróbálkozok vele, mert csereérett lett a cucc..:(
betéteket majd meglátjuk...:)
köszi az infókat... :)
betéteket majd meglátjuk...:)
köszi az infókat... :)
Liquid05-03-2013 18:34:02 // 43294
Bő fél évet használtam a 156-on Brembo betétekkel, nekem bejött, fogott rendesen.
Imyx05-03-2013 17:59:35 // 43293
Én használtam, melegen iszonyatosan jól fogott. hidegen vigyázni kellett vele. Ferrodo betétekkel használtam, más betéteket kell választani hozzá, igy idő után nyikorgott, nyekeregett rendesen :-))).
gecsa05-03-2013 17:23:55 // 43292
brembo max féktárcsákkal van valakinek tapasztalata?
Kareszka198405-03-2013 14:44:07 // 43291
régi szondámnál hiányztak a fűtőszálak, akkor ezt dobta hibának. majd kaptam egy bontottat, azt raktuk bele (belevaló) és most ezt csinálja. demajd kimérem azért :)
természetesen 1x lesz új is benne, csakmost nincs rá keret...
természetesen 1x lesz új is benne, csakmost nincs rá keret...
Buddha05-03-2013 14:40:54 // 43290
Szia!
Bocsi, hogy belekotyogok! :-)
A vez.szíj nem lazulhat fel semmilyen esetben ha előírásszerűen van telepítve! Automata a feszítője, ami azzal jár, hogy bőséges tartalékkal rendelkezik a terhelés kompenzálására. Ha úgy érzed, hogy lazul a szíj akkor a feszítő működése akadályoztatott, vagy nincs rendesen előfeszítve.
A kollégák jól írták már, a vez.mód.-nak nincs szerepe a feszítésben, csak a nyitás idejét tolja (hangolja) el!
Találkoztam már rosszul telepített vez.szettel, amikor nem volt jelre előfeszítve a görgő, így hangosan zakatolt mivel végállásában ütközőre koppant vissza a motor járása közben!
Ne sértődj meg a kérdésemen: van tapasztalatod ilyen vezérlés telepítésében? ;-)
Bocsi, hogy belekotyogok! :-)
A vez.szíj nem lazulhat fel semmilyen esetben ha előírásszerűen van telepítve! Automata a feszítője, ami azzal jár, hogy bőséges tartalékkal rendelkezik a terhelés kompenzálására. Ha úgy érzed, hogy lazul a szíj akkor a feszítő működése akadályoztatott, vagy nincs rendesen előfeszítve.
A kollégák jól írták már, a vez.mód.-nak nincs szerepe a feszítésben, csak a nyitás idejét tolja (hangolja) el!
Találkoztam már rosszul telepített vez.szettel, amikor nem volt jelre előfeszítve a görgő, így hangosan zakatolt mivel végállásában ütközőre koppant vissza a motor járása közben!
Ne sértődj meg a kérdésemen: van tapasztalatod ilyen vezérlés telepítésében? ;-)
hg6idn05-03-2013 14:39:33 // 43289
Lambda hibát írt vagy katalizátort? , egyébként beleszól ez is a 2. körös keverékképzésbe.
Feszültség ugrásost szerencsére viszonylag könnyű mérni, habár még nem találtam korrekt infót, hogy katalizátor után milyen feszültség adatot kellene produkálnia... Mármint ha előtte minden OK
Feszültség ugrásost szerencsére viszonylag könnyű mérni, habár még nem találtam korrekt infót, hogy katalizátor után milyen feszültség adatot kellene produkálnia... Mármint ha előtte minden OK
Kareszka198405-03-2013 14:27:20 // 43288
ezt olvastam én is :) bár most bontott szonda lett berakva, ami 70ezret futott és 2 napig bírta :) 1x már ütöttük ki a hibáját és ugyanúgy 2 nap után kakk. szerencsére második soznda, így nem kócolja a fogyasztást, csak hibát dobja...
hg6idn05-03-2013 13:51:42 // 43287
Okosok szerint kb 150-180eKm ( forrás: injektor.hu, sok tanulságos írás található itt) utána várható az öregedés..
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
382
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?