Forum >> Szerelőműhely

GTPeti30-03-2013 11:39:26 // 43736
Cikk a kormányműjavításról. (No-ban sokáig kereshetnék egy ilyen műhelyt... :)
picturesmaker30-03-2013 10:36:15 // 43735
sziasztok!

S.O.S. szerelőre lenne szükségem Nagykanizsa (Zalakaros) környékén!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tud valaki segíteni?
156 JTD-n szervószivattyút kéne cserélni+ hosszbordás szíjat.

PLZ valaki!!!!!
köszi.
afri30-03-2013 10:29:30 // 43734
Nálam is volt már ilyen probléma ...
Elvileg az ablaktörlő motorjában lévő relé is baszakodhat!
Attika0130-03-2013 09:21:10 // 43733
Ablaktörlő motorod egyik szénkeféje beragadt (szénpor miatt)
Vagy a 3-érintkező közül ami a végállást szabájozza valamelyik elfáradt, nem úgy érintkezik.
[k i z z o]30-03-2013 08:47:29 // 43732
Van egy adapter, amivel feltöltöd túlnyomásra a hengert, a gyertyanyíláson keresztül, amelyiken dolgozol. Az FHP -on lévő dugattyú nem tartja meg a szelepet ahhoz, hogy az ékeket vissza tudd rakni (nem tartja tökéletesen a helyén, leesik a szelep) Nekem is van, így cseréltem szeleprugót. Persze szimmering cseréhez is jó. Feltétele a jól záró szelep:)

A feladat tehát kivitelezhető a helyén is, azonban az ismert olajeltűnős problémákra csak Vietnami balzsam jellegű gyógyír.
Dévid30-03-2013 08:19:10 // 43731
Csomagtértetőt 156-on a zsanérnál található 4 imbuszcsavarral lehet lejjebb állítani? A hátsó szélvédő felőli oldalon szerintem beázik, és picit zavar. Csak ezért meg nem vinném karosszérialakatoshoz.
szasza(SW)30-03-2013 07:13:32 // 43730
Sziasztok!
Van egy kis ablaktörlő problémám.Mivel esik így most elég nagy probléma.A kézi fokozat megy,de csak ha tartom a kart,különben nem egyet töröl és visszaáll,hanem ahogy elengedem ott megáll.Egyes és kettes fokozat nem megy,csak a leggyorsabb 3-as.Mi lehet a gond mit nézzek meg?
Buksi30-03-2013 03:53:01 // 43729
Igen, nekem is ez jutott eszembe, hogy beleeshet a szelep a hengerbe! :-)
Ferke29-03-2013 21:48:38 // 43728
Naja, 90%-ban nem emiatt szokott...de ha valakit megnyugtat, és elhiszi, hogy minden az égvilágon rendben van az autójával, egyedül a szszárszimmering az, ami kicsit felkeményedett,.....hát cserélje csak azt:))
.......................29-03-2013 21:30:06 // 43727
Egyetértek,ha baj van a motorral ,le kell kapni a HF
pb_29-03-2013 21:25:05 // 43726
+ lehet csinálni, de mint azt már párx láttuk nem emiatt fústül kéken.))
Ferke29-03-2013 17:55:51 // 43725
Én már csak azért sem csinálnám így, mert ha már eregeti a kékséget a szszszimmering miatt, akkor ott azért más is lehet, ilyenkor vagy úgy kell hagyni a pcsába az egészet, és menjen, amíg tud, vagy le kell venni a hf-et, és tisztességesen rendbe tenni, tehát a szimmeringeken túl szerepvetetők csere és szelepek újra becsiszolása...ezen kívül pedig ilyenkor látni a hengerfalat is ugye, és ha már kékséges füst van, akkor azt is illik megnézni....egyébként ez a hengerfej leszedés nem tudom miért ekkora mumus. +6-7ezer a hftömítés, még 1-2 ezres a szívó, kipuff töm, és 1 óra alatt kényelmesen lent van. Ha hf csavarokat is cserélünk, akkor még +5e. Ennyi azért csak belefér, nem hinném, hogy ezen érdemes spórolni...
Piritu - 1.000.00029-03-2013 17:49:59 // 43724
Akkor jól gondoltam :-)
Én se vinném ilyen helyre.
Ferke29-03-2013 17:48:07 // 43723
Azért azt tudni kell, hogy ez a gányolás top5 lista első helyezettje volt már anno a ladánál is, rögtön a disznózsírral és népszabival felújított hengerfejtömítés előtt...a ladán túl egyébként nem is lehet tisztességesen megcsinálni, de legalábbis sokkal de sokkal nagyobb xopás, mint tisztességesen megcsinálni:)
Én mindenesetre nem vinném olyan szerelőhöz az autómat, aki ilyet elvállal:)
Kareszka198429-03-2013 13:19:47 // 43721
vagy valamivel egyenként megfogják fixre? de tény és való pár éve nekem is magyaráztak ilyent, hogy járható út. egyedül akkor kell lebontani a hengerfejet, ha beesik a szelep :)
Bilux29-03-2013 13:12:53 // 43720
Gondolom felső holtpontra nyomják a dugókat egyesével és bontják meg a szelepeket.
Máshogy nem tudom elképzelni, hogy nem esik bele a hengerbe a szelep.
Kareszka198429-03-2013 12:51:07 // 43719
erről karattyoltam a napokban :) (43652hsz)
Piritu - 1.000.00029-03-2013 12:19:50 // 43718
Szerintem nem vagy egyedül vele :-)
Buksi29-03-2013 12:00:49 // 43717
Hmm... Azért kíváncsi lenék élőben is egy ilyen műveletre! :-)
admirális29-03-2013 11:51:51 // 43715
Ha jól vettem ki a szavaiból, akkor Bambinooo-nak így csinálták meg a kocsiját a héten.
Buksi29-03-2013 11:20:20 // 43714
Sztem ilyet nem lehet!
BalintDkny29-03-2013 11:04:42 // 43713
Srácok, nem tud valaki BP-n olyat, aki kicserélné a szelepszárszimeringet a hf levétele nélkül? Egy hengerfejkipofozás most nem fér bele sajnos
KloWn28-03-2013 20:36:30 // 43712
Megneztem e-learn-ba a dolgokat es ha minden igaz a kepen piros negyzetbe levo dologrol van szo ? :)
padand28-03-2013 18:37:42 // 43711
Köszi a segítséget, beszélek velük!
forrasr28-03-2013 17:04:29 // 43710
Szia!
Nekem egy bontott kulcs távirányító részét kellett feltanítani(immot nem-azt nem is lehet) és nem kellett hozzá a kódkártya, 5000e ből megvolt a tanítás számlásan Fiat Rieglerben győrben.
padand28-03-2013 10:01:36 // 43709
Sziasztok!

Nemrég írtam, hogy elszállt a távírányítós kp.-zár a 156-osomon. Egy bikázás után, pedig álló motornál, gyújtás nélkül bikáztam, de többet sehogyse fogok bikázni senkit se :) a lényeg, hogy a kulcsot kell csak újraprogramozni elvileg, viszont nem kaptam a kocsihoz kódkártyát, de legalább most lekérem (18.000 Ft.) és akkor az is meglesz. Azt mondták azon van a táv. kódja.
Erhard 242 (Pure Energy)28-03-2013 08:48:49 // 43708
mindegyik automatában van szűrő :) az Aisin váltót szét kell szedni a cseréjéhez, egyébként érdemes bennük 60e-ként olajat cserélni és akkor örökös ...felesleges a 2x egymás után
A Tutela is jó bele természetesen ....
weltner27-03-2013 20:05:22 // 43707
Én Szatyi kolegát ajonlom!!!! Nagyon korekt,és nem drága!!
www.alfaszatmari.hu
Wickey27-03-2013 19:01:17 // 43706
pontosan, eddcsájna is ígycsinája. :-)
Robi6427-03-2013 18:59:59 // 43705
Köszönöm az észrevételeidet, sajnos én nagyon bíztam mindig is a Seleniában, mint lentebb írtam és le is ragadtam ennél. Ettől függetlenül szívesen veszek minden tapasztalatot, amit Tőletek hallok, olvasok...
A japán váltó valóban nem feltétlen Seleniat igényel, csak gondoltam az jó lehet. A kétszeri cserét a szerelő azért ajánlotta, hogy ha az első adag olaj kémiailag felold valamit a váltóban akkor ki is kéne dobni belőle, amit csak a kivehető mennyiség enged. Én valami olyasmit hallottam Tőle, hogy ebben szűrőt nem lehet cserélni...ha láma volt, akkor így én is :)
CSIBI27-03-2013 18:47:59 // 43704
Ha jó szerelöt keresel keresd meg Szatyit.
Robi6427-03-2013 18:35:57 // 43703
Szia! Ezen logika mentén már én is átgondoltam a dolgot, valószínű egy sikertelen kísérletnek biztos, hogy ez lenne a magyarázata. Nekem anno a Selenia volt az Alfához a numero uno, de mióta látom ezt az igénytelen műanyag csomagolást teljesen elbizonytalanodtam. Adhatnátok tippet, hogy milyen olio most a jó minőség a márkához, én már Castrol, Mobil és társairól is hallottam sok negatívumot....az a baj, hogy üzletkötőként járom az ország autósboltjait, benzinkutakat, gumisokat és minden hülyeséget meghallgatok :)
Gtaati27-03-2013 17:35:50 // 43702
Hello! Érdeklődnék, hogy valaki szerelt-e már be utólagosan tolatóradart gt-jébe? Ebben kérnék esetlegesen segítséget, információt! Köszönöm!:)
BalintDkny27-03-2013 13:18:59 // 43701
Bp-n kihez érdemes vinni TS-motort aki korrekt áron dolgozik és ért is hozzá?
Erhard 242 (Pure Energy)27-03-2013 09:40:00 // 43700
minek annyi olajcsere benne? egyszer kell cserélni szűrővel együtt vagy a GI/E-t rakd bele vagy hívjál fel egy automataváltós emberkét jó hozzá nevesebb dextron VI is (dextron 3-at inkább ne) egyéb iránt Aisin váltós annak a gyári olaja sosem volt Tutela max ő is fejlesztett hozzá bár minőségre jó ...a tisztán látás végett
Ferke27-03-2013 08:41:38 // 43699
Ezzel csak annyi a baj, hogy spórolsz ugyan 14ezret, de ha nem válik be, akkor a szaki - mivel ha jól értem, nem a haverod - azt fogja mondani, hogy amit ő ajánlott olaj, azzal jó lenne...ezek a dolgok mindig neccesek, ha nem ismered a szerelődet...sajnos sok ilyenről hallani.:P
Egyébként egyre többen ráncoljuk már a szemöldökünket, amikor seleniaról/tutelaról van szó, én nem is raknám bele..
DieselManiaco(NagyVad)27-03-2013 07:16:03 // 43698
köszönöm szépen:)
Robi6427-03-2013 00:03:54 // 43697
Sziasztok! Sürgősen tudnom kellene, tapasztalat alapján melyik automata-váltóolaj a bevált a 166-os 2,4 JTD-ben. Egy itteni szaki vállalta, hogy ránéz a rakoncátlankodó automatámra, azzal kezdené némi próbaút után, hogy csinálna egy olajcserét benne, majd 500 km után még egy cserét. A baj csak annyi,hogy Ő Dex.III-as olajra több mint 3000 ft-ot számolna, én Seleniat durván kétezerért láttam (Tutela GI/E). Ez ugye cserénként azzal a leengedhető kb. 7 liternél számolva már nem kevés és mindezt kétszer...
[k i z z o]26-03-2013 22:41:09 // 43696
Elnézést, elhalt az egérben a pergésmentesítés:)
[k i z z o]26-03-2013 22:39:57 // 43695
Szemcseszórás, galvanikus horgany, és lefestve Temacoat GPL -el. (Ezt minden futóműelem megkapta, de a rugón is elég rugalmasnak mutatkozik.)
[k i z z o]26-03-2013 22:39:57 // 43694
Szemcseszórás, galvanikus horgany, és lefestve Temacoat GPL -el. (Ezt minden futóműelem megkapta, de a rugón is elég rugalmasnak mutatkozik.)
Attika0126-03-2013 22:31:15 // 43693
4-ik éve van nálam a 156-os. Harcos kollegától vettem és nekem sem volt ilyen bajom vele, csak tavaly télen, és azóta 2-szer már csinálni kellett. Lehet nem jó szírt használok?
Tudom rézpaszta kellene............ :)
KloWn26-03-2013 22:12:03 // 43692
Hm... talan akkor hetvegen neki is allok :) ha sikerul, kivancsi leszek nekem meddig fogja birni, miota megvan az auto (3eve) most csinalta ezt elosszor
Attika0126-03-2013 21:45:05 // 43691
Szerintem nem egy bonyolult feladat, Én sem vagyok autószerelő :)
Csak (képzem ) magam a cartársak leírásai alapján :)
KloWn26-03-2013 21:36:44 // 43690
Koszonom a leirast , valaszt :)
Eleg egyszeruen leirtad ^^ ez valosagban is ilyen egyszeru?, vagy ha nincs nagy rutinom autoszereles teren inkabb vigyem szakemberhez ? :)
Attika0126-03-2013 21:03:15 // 43689
Szia. Nem tört el semmi. :)
Akksit vedd ki, Akksitartót szintén. Meg fogod látni mi motgatja a sebváltó sebességfokozatait. 2-db bovden van rajta. A váltó tetején lévő (kulissza) vízszintes tengelye a probléma. Ki kell venni, megcsiszolni a tengelyt és a hüvelyt is majd lekenni.
Nálam fél éves művelet. Addig bírja.
Buddha26-03-2013 20:39:54 // 43688
Szia!
Sok dolog lehet, de először a váltóbowden-t ellenőrizd le, hogy akadálytalanul menjen! ;-)
KloWn26-03-2013 20:15:24 // 43687
Sziasztok
Egy olyan gond lepett fel az auton, hogy a sebvalto nem ugrik vissza uresbe. Vkinek mar volt ilyen problemaja? Interneten irtak olyat is igaz mas automarkanal, hogy a sebvaltoba torott el vmi rugo. Itt is ez lehet a problema?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.