Lassan már úgy árulnak kemikáliákat mint a középkorban a bűn bocsánatot, mindenre jó, csak fizess :)
Gondolom lelkes, gondos Skodás öreguraknál beválik 20EKm alatti motornál preventív célból.
Kíváncsi lennék a katalizátor mit szól hozzá....
Forum >> Szerelőműhely
hg6idn26-08-2013 20:06:18 // 45949
GTPeti26-08-2013 19:01:04 // 45948
A szívócsőbe kéne spriccelni, márpedig az nehézkes. Amúgy is sokáig tartana, míg a ráégett kormot leoldaná. Van egy ilyennel foglalkozó német gyártó, de még hagyom, hogy dolgozzanak a dolgon. Szerintem előbb utóbb lesz kíméletes, ámde működő tisztítási eljárás.
@gecsa: Ha egyben jön le az egész, az tényleg veszélyes lenne. Ha viszont mindig "csak egy kevés" jön le, azt még talán elviselné a motor. Bár a kat-on nem jutna át, max ha tényleg "korom állagú".
@gecsa: Ha egyben jön le az egész, az tényleg veszélyes lenne. Ha viszont mindig "csak egy kevés" jön le, azt még talán elviselné a motor. Bár a kat-on nem jutna át, max ha tényleg "korom állagú".
Imyx26-08-2013 17:58:55 // 45947
Egy fiatalabb, keveset futott autónál (van ilyen?? :)))) szerintem a szelepeknél nincs különösebb lerakódás. Ott nem lehet gond, ha használják, de végül is minek? Ott nem kell... Viszont öreg autóknál gond lehet, injektor tisztítótól is állt már meg motor :).
Az üzemanyag talán egy picit feloldja, de az akkor is a motorban marad valóban :-).
Az üzemanyag talán egy picit feloldja, de az akkor is a motorban marad valóban :-).
Tom8526-08-2013 16:48:16 // 45945
Én itthon az összes autóba fújtam ilyet. Még anno, ahol régebben dolgoztam, ott használtuk és csak pozitív vélemények voltak. Egyértelműen szebb alapjárat, dinamikusabb lesz a motor, jobban pörög, stb... Nyilván ez függ attól, mennyire koszos belülről, általában a csak városban használtak sokkal szarabbak voltak. Fehér és rohadt szúrós szagú, büdös füst jön a kipufogóból, attól függ mennyire volt koszos a gép. Pl. tegnapelőtt fújtam az enyémbe, alig jött valami füst (nem is történt érdemleges változás menetteljesítményre), de volt olyan autó,mintha alá raktunk volna egy füstgépet! :)) Mondjuk a JTS-nél nem tudom, de sima benzinesnél biztos, hogy ér valamit.
gecsa26-08-2013 16:08:27 // 45944
de hova lesz a csodaszer által lemart koksz? gondolom nem gázzá alakítja..
Imyx26-08-2013 15:04:03 // 45943
Alvázszám szerint tudsz hozzá venni lmm-et, nem fontos az EU besorolás. Ha jelenleg gyári Bosch van benne, a gyári szám alapján is tudsz rendelni.
Imyx26-08-2013 14:59:04 // 45942
A szeleptisztító csodaszer működhet 'normál' befecskendezésű motornál, a JTS 'direkt' befecskendezős motornál aligha, mivelhogy közvetlenül az égéstérbe fecskendezi az üzemanyagot. Ugye ezért rakódik le a kosz a szelepeknél, mert nincs mi "lemossa".
Javítsatok ki, ha rosszul informált vagyok erről a motorról.
Imádjuk ezt a motort ;-)). Én a jövő év elején megbontom, az tuti :). Kerül amibe kerül. Az olajfogyasztás is bosszant rendesen, a TS ehhez képest semmit nem fogyasztott :))).
Javítsatok ki, ha rosszul informált vagyok erről a motorról.
Imádjuk ezt a motort ;-)). Én a jövő év elején megbontom, az tuti :). Kerül amibe kerül. Az olajfogyasztás is bosszant rendesen, a TS ehhez képest semmit nem fogyasztott :))).
gecsa26-08-2013 11:19:44 // 45941
és szerinted hová távozik a sok szutyi? vagy csak úgy abrakadabra eltűnik? :)
biztos jók ezek az adalékok, de én kíváncsi kellék egy szétszedett before-after képre is..
biztos jók ezek az adalékok, de én kíváncsi kellék egy szétszedett before-after képre is..
Ricsi 14726-08-2013 11:14:47 // 45940
Üdv! Légtömegmérőt kellene vennem, de nem tudom, hogy melyik környezetvédelmi osztályba tartozik az autóm, ezt fontos lehet tudni, vagy mind1 hogy Eu 3-as vagy 4-es osztályba van sorolva az autóm? Csak azért kérdezem mert állítólag nem mind1 hogy hova tartozik...!
hg6idn26-08-2013 07:00:29 // 45939
Szia!
Tegnapi infók alapján bennem is elindult a vezérhangya, mi lehet a szelepeim környékén 170 k Km után :(
Találtam is "csodaszert":
Szelep tisztító
Nem hinném, hogy közelébe érhet a szétszerelt mechanikai tisztításnak.
Friss JTS vásárlóként feltűnt, hogy a forgattyúsház vákuum alatt van, míg más olasz benzineseimnél mindig kicsi túlnyomással találkoztam...
Tegnapi infók alapján bennem is elindult a vezérhangya, mi lehet a szelepeim környékén 170 k Km után :(
Találtam is "csodaszert":
Szelep tisztító
Nem hinném, hogy közelébe érhet a szétszerelt mechanikai tisztításnak.
Friss JTS vásárlóként feltűnt, hogy a forgattyúsház vákuum alatt van, míg más olasz benzineseimnél mindig kicsi túlnyomással találkoztam...
GTPeti25-08-2013 20:59:24 // 45937
GTPeti25-08-2013 20:55:05 // 45936
Köszönöm a választ.
Összefoglalnám, akkor mit szűrtem le belőle:
- A cartársnál a rossz CO-t a leírtak alapján nem okozhatta a nem megérkező kartergáz. (De akkor ez egy ellentmondás.)
- Kéne venni egy Mocal lecsapatót és a kartercső útjába tenni.
- A szívócsőt az előbbi alapján NEM kéne ledugózni.
- A szelepre befecskendezés gyak. nem megvalósítható, a szoftveren elbukik. Marad a takarítgatás.
Ezeket jól értettem? (I / N)
Megtennéd, hogy küldesz egy ebay linket a Mocal-hoz? Mert nem nagyon találok olyat amire gondolhatsz.
Köszi mégegyszer!
Összefoglalnám, akkor mit szűrtem le belőle:
- A cartársnál a rossz CO-t a leírtak alapján nem okozhatta a nem megérkező kartergáz. (De akkor ez egy ellentmondás.)
- Kéne venni egy Mocal lecsapatót és a kartercső útjába tenni.
- A szívócsőt az előbbi alapján NEM kéne ledugózni.
- A szelepre befecskendezés gyak. nem megvalósítható, a szoftveren elbukik. Marad a takarítgatás.
Ezeket jól értettem? (I / N)
Megtennéd, hogy küldesz egy ebay linket a Mocal-hoz? Mert nem nagyon találok olyat amire gondolhatsz.
Köszi mégegyszer!
Liquid25-08-2013 20:50:23 // 45935
rossz helyen kérdezted szerintem. Én egy olasz alkatrészes üzletben vettem itt Győrben, de sztem Erhard vagy Ofi simán tud neked rendelni.
Liquid25-08-2013 20:49:13 // 45934
gyári újra cseréld, kb. 8-10e ft, legalábbis a 2.0TS-nél pár éve ennyi volt, plusz nekem a kartergáz csövet is cserélnem kellett, mert változott és a régit összedugva az úgy flexibilissel, feszült és eltört pár hét után. 18e volt akkor együtt a 2 cső.
[k i z z o]25-08-2013 20:43:58 // 45933
A CO érték nem módosulhat, hiszen ideális esetben egy konstans feltöltött térből - karter - nyerhet többletoxigént, de ez a tér csak pulzál, átlagban vákuum van benne, és kiegyenlítődik, azaz nincs hozzáadott értéke a beszívott levegő mennyiségéhez.
Egy kopott motor esetén a lefújások miatt lehet 1-2% hozzáadott, ideális esetben oxigénmentes gáz a karterben, amelyet beszívva, a MAF értékhez képest korrekciót hajt végre, hiszen kevesebb oxigén lesz a hengerben, be kell avatkozni ( a motor VE értéke ugye nem változik, csak bekeversz oxigén helyett valami mást). A kartergáz a CO értékét ronthatná, de csak addig, amíg nincs korrekció. (Az LSU már 32 foktól korrigál a JTS -ben, és átlag 10s alatt felfűtődik, nagyon kicsi lehet ez az intervallum, ugye a JTS -t elviszik alul 1.1 - 1.2 lambda körülire, kell a data, meg minél előbb sztochiometrikusra kell szabályozni, meg a 2 katalizátor is érzékeny.)

A szívósort le kell zárni, ha a kartergáz kikerül belőle, a kartergázt egy normális centrifugál lecsapatón keresztül kell engedni (Pl. Mocal, 100GBP Ebayen), és mehet bárhol a szabadba, a jó lecsapatóval nincsen olajszag stb., de azt a gázt már jobb eséllyel lehet visszavezetni a szívósorba akár - vákuum alatt ezek is sokkal hatékonyabbak. Kínai oil catchek itt nem játszanak. A motor szempontjából jobb, ha a gázok a szívócsőbe kerülnek, mert így fenntartható egy javarészt negatív nyomású forgattyúsház (főleg egy lefúvásos motornál - a legtöbb JTS ilyen - kialakuló pulzáló pozitív forgattyús nyomás akár a tömítések túlterheléséhez is vezethet, egyszerűen, mert ambientre távozik a kartergáz, nem pedig pl. -4psi viszi el magával).
A szívószelepre befecskendezés nem ilyen egyszerű, a nagynyomású rendszerre nem lehet szinkronizálni 1:1 -ben, mert az ugye felső holtpont előtt fecskendez, illetve valamikor összenyitás után már nekiáll, ugyanakkor a kisnyomású rendszernek zárt szívószelepre kellene fecskendeznie, hogy pucoljon, azaz a befecskendezés kezdetét úgy kell megválasztani, hogy szívószelep nyitásra befejeződjön. Ugyanakkor a nagynyomású rendszer nem fecskendezhet, ha a kicsike megy, és a rétegképzés miatt, nem mindegy, hogy a kisnyomású milyen fordulaton,terhelésen dolgozik, nehogy pl. bekopogjon (a sürítés itt ugye 11.3 már). Meg persze neked elég lehet akár minden 1000. ciklusban fecskendezni, ki kellene találni.
Ha remappal meg tudnád oldani, nem lenne nagy baj, ahhoz lassan már mindenki ért, de itt algoritmust kell módosítani, kellene az ME7.1.1 forráskódja, meg egy jó ST1027x fordító egy vezérlővel, szimulátorral.
Ami fontos, hogy a szelepszár szimeringek okozta olaj is épül a szívószelepre, nem csak kartergázból származó, de az a hengerfej állapotától függ. Ezért érdemes pl. levenni, megnézni a szelepszárakat, normálisan elpucolni, kiszelepelve. A lerakódás extrém esetben okozhat szelepfej törést is, nagy fordulaton, extrém esetben a korom a vezetőt is fogyaszthatja. A szívócsőre egyértelműen a kartergáz kicsapatás hiányosságai miatti olaj ég ki - ezért is fontos ezeknél a jó olaj (milyen is a JTS jó olaja, 10W40? de nem is igen a viszkozitáson van a hangsúly, a carbon buildup is eredményezte a JTS hez a minőségében más olaj előírását.)
Egy kopott motor esetén a lefújások miatt lehet 1-2% hozzáadott, ideális esetben oxigénmentes gáz a karterben, amelyet beszívva, a MAF értékhez képest korrekciót hajt végre, hiszen kevesebb oxigén lesz a hengerben, be kell avatkozni ( a motor VE értéke ugye nem változik, csak bekeversz oxigén helyett valami mást). A kartergáz a CO értékét ronthatná, de csak addig, amíg nincs korrekció. (Az LSU már 32 foktól korrigál a JTS -ben, és átlag 10s alatt felfűtődik, nagyon kicsi lehet ez az intervallum, ugye a JTS -t elviszik alul 1.1 - 1.2 lambda körülire, kell a data, meg minél előbb sztochiometrikusra kell szabályozni, meg a 2 katalizátor is érzékeny.)

A szívósort le kell zárni, ha a kartergáz kikerül belőle, a kartergázt egy normális centrifugál lecsapatón keresztül kell engedni (Pl. Mocal, 100GBP Ebayen), és mehet bárhol a szabadba, a jó lecsapatóval nincsen olajszag stb., de azt a gázt már jobb eséllyel lehet visszavezetni a szívósorba akár - vákuum alatt ezek is sokkal hatékonyabbak. Kínai oil catchek itt nem játszanak. A motor szempontjából jobb, ha a gázok a szívócsőbe kerülnek, mert így fenntartható egy javarészt negatív nyomású forgattyúsház (főleg egy lefúvásos motornál - a legtöbb JTS ilyen - kialakuló pulzáló pozitív forgattyús nyomás akár a tömítések túlterheléséhez is vezethet, egyszerűen, mert ambientre távozik a kartergáz, nem pedig pl. -4psi viszi el magával).
A szívószelepre befecskendezés nem ilyen egyszerű, a nagynyomású rendszerre nem lehet szinkronizálni 1:1 -ben, mert az ugye felső holtpont előtt fecskendez, illetve valamikor összenyitás után már nekiáll, ugyanakkor a kisnyomású rendszernek zárt szívószelepre kellene fecskendeznie, hogy pucoljon, azaz a befecskendezés kezdetét úgy kell megválasztani, hogy szívószelep nyitásra befejeződjön. Ugyanakkor a nagynyomású rendszer nem fecskendezhet, ha a kicsike megy, és a rétegképzés miatt, nem mindegy, hogy a kisnyomású milyen fordulaton,terhelésen dolgozik, nehogy pl. bekopogjon (a sürítés itt ugye 11.3 már). Meg persze neked elég lehet akár minden 1000. ciklusban fecskendezni, ki kellene találni.
Ha remappal meg tudnád oldani, nem lenne nagy baj, ahhoz lassan már mindenki ért, de itt algoritmust kell módosítani, kellene az ME7.1.1 forráskódja, meg egy jó ST1027x fordító egy vezérlővel, szimulátorral.
Ami fontos, hogy a szelepszár szimeringek okozta olaj is épül a szívószelepre, nem csak kartergázból származó, de az a hengerfej állapotától függ. Ezért érdemes pl. levenni, megnézni a szelepszárakat, normálisan elpucolni, kiszelepelve. A lerakódás extrém esetben okozhat szelepfej törést is, nagy fordulaton, extrém esetben a korom a vezetőt is fogyaszthatja. A szívócsőre egyértelműen a kartergáz kicsapatás hiányosságai miatti olaj ég ki - ezért is fontos ezeknél a jó olaj (milyen is a JTS jó olaja, 10W40? de nem is igen a viszkozitáson van a hangsúly, a carbon buildup is eredményezte a JTS hez a minőségében más olaj előírását.)
Dévid25-08-2013 20:37:32 // 45932
Ca. három éve még létezett, én is cseréltem a 2.0 TS-en, előtte egy-két évvel meg Liquid.
indi6925-08-2013 19:59:36 // 45931
az kérlek tisztelettel egy a nasa által kifejlesztett motoradalék, amit én lenyúltam hosszú és fáradtságos aknamunkával az autom és én magam nagy örömére, egy baja van gyorsan fogy:)
GTVili25-08-2013 19:57:22 // 45930
Valami újfajta olajszűrő lehet.....:-)
GTPeti25-08-2013 19:54:00 // 45929
Szerintem szerelési segédanyag. :)
hg6idn25-08-2013 19:51:43 // 45928
A zöld henger piros csíkkal a tetején milyen alkatrész?, szerintem az én Alfámba is jó lehetne :)
GTVili25-08-2013 19:51:32 // 45927
Valóban másnak tűnik....de ne add fel.Holnap hívd fel az Elaforgot.....
indi6925-08-2013 19:38:58 // 45926
indi6925-08-2013 19:11:05 // 45925
ja, majd minnyá csinálok én is képet, meg veszek sört:)
GTVili25-08-2013 19:08:09 // 45924
indi6925-08-2013 18:54:09 // 45923
öket még nem. neked a levegő hőmérő külön van, az lmm és a pillszelep között? egy képet tudnál dobni a mociról?
GTVili25-08-2013 18:49:55 // 45922
Érdekes.....én a 45-öshöz simán kaptam. Kérdezted már az Elaforg-ot is.....?
indi6925-08-2013 18:44:45 // 45921
üdv. nem lehet kapni, nem csinál senki. sajnos, ha lehetne nem kérdezném
GTVili25-08-2013 18:20:22 // 45920
Lehet kapni újat......pár ezer forintért. Kár gányolni....
indi6925-08-2013 18:00:36 // 45919
GTPeti25-08-2013 17:05:33 // 45918
Menj végig az akkutól a kpl. föld és plusz kábelen, egészen a biztosítéktábláig. (Szerintem ott lesz a hiba.)
GTVili25-08-2013 17:04:31 // 45917
Nem pulzál.....csak elhalványul,amíg nyomom a pedált.
Végignéztem az izzókat....még a féklámpa kapcsolót is...
Végignéztem az izzókat....még a féklámpa kapcsolót is...
GTPeti25-08-2013 17:00:26 // 45916
A pulzálást okozhatja igen. De egyben necces is a válasz, mert ha ő nem tud elég áramot felvenni, akkor az az ő baja, éppenhogy "egy kis belső ellenállású fogyasztóval kevesebb" a rendszerben. Nem lehet megspórolni a keresést. :(( Sok sikert!
GTVili25-08-2013 16:55:59 // 45915
Aha.....akkor lehet,hogy az ABS testelése lesz a ludas...? A csatlakozók remek állapotban vannak....és a kábelezésem is jónak tűnik. Több helyen megnéztem,és a szabadon levő sarukat leszámítva (testelési pontok) nem találtam korróziót....
GTPeti25-08-2013 16:50:49 // 45914
Nincs más megoldás több helyen kell mérni, hogy hol tűnik el a fesz. Ez 99%, hogy korrózió valahol. Az ABS elektronika áramfelvétele (tekercsek) okozza, szerintem.
GTVili25-08-2013 16:48:35 // 45913
Skacok! Merre érdemes kutakodni....ha benyomom a féket,beesik a feszültség. Ami persze érthető....de jobban beesik,mint amikor a tompítottat felkapcsolom.
A tompított esetében kb 0,5-0,8V...míg a fékpedál benyomásakor akár 1V fölé is megy.
Ami ugyebár azért is fura,mert a tompított 2X55W.....míg a fék csak 2X21W+a pótféklámpa.
Fura volt,hogy enyhén villog a központi kijelző fékezéskor.
A testkábeleket már átnéztem....ott minden rendben.
Ja....és meg egy kis adalék....a generátorom stabil 14,1V-al tölt.....se többel...se kevesebbel. A fordulatszám emelésével se nagyon változik a helyzet....
Ötlet.....?
A tompított esetében kb 0,5-0,8V...míg a fékpedál benyomásakor akár 1V fölé is megy.
Ami ugyebár azért is fura,mert a tompított 2X55W.....míg a fék csak 2X21W+a pótféklámpa.
Fura volt,hogy enyhén villog a központi kijelző fékezéskor.
A testkábeleket már átnéztem....ott minden rendben.
Ja....és meg egy kis adalék....a generátorom stabil 14,1V-al tölt.....se többel...se kevesebbel. A fordulatszám emelésével se nagyon változik a helyzet....
Ötlet.....?
GTPeti25-08-2013 16:02:41 // 45912
Ha nem számol rá, akkor a teljes ledugózás (a szívóoldalon) miért nem játszik?
GTPeti25-08-2013 15:56:41 // 45911
Értem, de akkor hogyan lehet, hogy a cartárséknál ledugózott kartercsőnél elmászott a CO?
A port injection alatt azt érted, hogy a szívószelep elé plusz benzint befecskendezni?
Ha igen:
- Ezt konstans mennyiséggel?
- Remap szükséges, vagy a lambda alapján korrigál majd?
Előre is köszi!
A port injection alatt azt érted, hogy a szívószelep elé plusz benzint befecskendezni?
Ha igen:
- Ezt konstans mennyiséggel?
- Remap szükséges, vagy a lambda alapján korrigál majd?
Előre is köszi!
[k i z z o]25-08-2013 15:43:54 // 45910
András bácsi25-08-2013 15:40:25 // 45909
Akár lehet Ferodo is, de nem a Premier. Van ebből is vagy négyféle minőségi szint, ami egyenes arányban áll az árral.
[k i z z o]25-08-2013 15:37:35 // 45908
Nem számol rá.
Bilux25-08-2013 15:00:43 // 45907
Akkor jó :)
GTPeti25-08-2013 13:57:59 // 45906
(Kieg.: Ha a programmot úgy lehetne módosítani, hogy pontosan az LMM által lemért levegőhöz adagoljon benzint, akkor nem lenne szükség a plusz levegő bejuttatására. De ez az egész továbbra is csak elmélet.)
GTPeti25-08-2013 13:53:56 // 45905
Van egy teóriám... Azon alapul, amit tegnap leírtál. Valóban lehet, hogy az ECU nem az LMM által lemért levegőmennyiséghez adagol benzint, hanem arra rászámol még egy hangyányit, annyit, amennyi a tapasztalatok szerint a karter felől jöhet. És ebben az esetben az olajnak SEMMI szerepe nincs, hogy benne van, vagy nem.
Az egyedüli probléma, hogy ha egy hatékony szűrőt teszel be, akkor kevesebb lesz a levegő, ami arról jön. (Ismétlem, valószínűleg nem a kevesebb olaj a probléma.) Ez azt jelenti, hogy ha kb. ugyanannyi szűrt, tiszta levegő jönne azon a csövön, akkor a szívósori része meg lenne oldva.
(A kartergáz pedig pl. mehetne egy lecsapatószűrőn és egy sima szűrőn keresztül a nagyvilágba. Előbbi csökkentené az ilyen módon távozó gáz olajtartalmát - megtisztítaná -, a "mini légszűrő" pedig garantálná, hogy abból az irányból nem jöhet szűretlen levegő.)
Az egyedüli probléma, hogy ha egy hatékony szűrőt teszel be, akkor kevesebb lesz a levegő, ami arról jön. (Ismétlem, valószínűleg nem a kevesebb olaj a probléma.) Ez azt jelenti, hogy ha kb. ugyanannyi szűrt, tiszta levegő jönne azon a csövön, akkor a szívósori része meg lenne oldva.
(A kartergáz pedig pl. mehetne egy lecsapatószűrőn és egy sima szűrőn keresztül a nagyvilágba. Előbbi csökkentené az ilyen módon távozó gáz olajtartalmát - megtisztítaná -, a "mini légszűrő" pedig garantálná, hogy abból az irányból nem jöhet szűretlen levegő.)
19kicsike8225-08-2013 12:55:51 // 45904
Sziasztok!Segitseget kernek szepen!145 96-os az auto,nem talalom az elso kodlampa biztit,tudna valaki ebben segiteni?Elore is koszi!
Tom8525-08-2013 12:17:42 // 45903
Aha. És mi lett volna a jó betét? Egyébként még Ferodo-ban eddig nem csalódtam, azért választottam ezt.
Alfa GT-Csaba25-08-2013 11:41:53 // 45902
sehol nincs benne.
Dzsozy25-08-2013 10:28:14 // 45901
Köszi, persze a CO-ra gondoltam, ugyan úgy ahogy te írtad a, túldúsítást is tekintve. Egyébként, nem is ment olyan jól. Valszeg az olajpára során keletkezett "füstöt" is figyelembe veszi a szonda. Egyszer egy bmw-srácnál láttam, hogy valami elektrolízises műszer volt bele fabrikálva a kocsijába, és a direkt szűrőhöz vezette egy gumicsövön keresztül a felszabaduló "gázt". Azt mondta, neki bevált, hígul tőle az olajpára. Sajna mennem kellett, és nem tudtunk erről eleget dumálni, de ő is ezzel a jelenséggel küzd.
Bilux25-08-2013 08:37:50 // 45900
1.9JTDm-ben hol van a kartergáz szűrő?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
813
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?