Forum >> Szerelőműhely

PistaFR14-08-2016 21:24:25 // 51936
Feu de frein a féklámpa franciául. :)
Tom_15614-08-2016 21:20:01 // 51935
Leáll a motor és miután leállt jön a hibaüzenet, de csak egy pár másodpercig.
pettinke14-08-2016 21:13:53 // 51934
Ez teljesen jogos, ha egyszerűen lefullad, akkor normális, hogy jöjjön egy ilyen üzenet - aminek semmi köze a leállás okához.

De nem véletlenül téptem a számat az előző cartársnál sem - emberek idedobnak így tőmondatot a fórumba, és elvárják, hogy neten keresztül valaki tökéletlen leírás alapján megoldja a problémájukat.
DKori14-08-2016 20:58:22 // 51933
Szia!

Nehogy tévútra vigyen a dolog, mert szerintem meg a kettőnek nincs köze egymáshoz, mert ha jól veszem ki a szavaidból akkor lefullad/leáll és utána (!) írja ezt ki :) az meg úgy "normális", mármint annyiból, hogy a lefulladással/leállásaal leesik az olajnyomás is, és a lefulladáskor van egy kis idő (gondolom kb pár tized mp) amíg még jár a motor, de már annyira alacsony (alapjárat alatti) fordulaton, hogy ott az olajszivattyú nem nyom eleget a megfelelő olajnyomáshoz (mert ugye nem arra lőtték be, hogy 2-300rpm-el ketyegjen a motor ;) ) ezért bedobja ezt a hibát. Szval én azt mondom, hogy a "hibaüzenet" a lefulladás következménye és nem az okozója (azt meg így nehéz lesz kitalálni).

Persze ha előbb a hibaüzi van, és utána kezd leállni, akkor nem szóltam :)
pettinke14-08-2016 20:47:52 // 51932
Vagy a szenzor rossz, vagy tényleg nincs olajnyomás - pl. szar az olajszivattyú...
Tom_15614-08-2016 20:40:18 // 51931
Üdv, valaki tudna igy látatlanba segíteni, hogy mi lehet a gond?
1.9 jtdm 16v menet közben megáll es hibaüzenet: lefordítva "elégtelen olajnyomás, állitsa le a motort"
Olaj maxon van, nívón is néztem, olajbeöntőt is néztem ott is látszik h van olaj
Robi7514-08-2016 20:29:44 // 51930
Üdv, sziasztok!

A következő a problémám:

Tegnap tolatásnál bepittyent, hogy féklámpa hiba van. Valóban a bal hátsó féklámpa nem ég fékezéskor. Sima lámpa ég. Ma nekiálltam és kiszedtem a hátsólámpát és kicseréltem az izzót. Amit kivettem nem volt szálszkadt de elég szarul nézett ki. Betettem egy zsír újat. Ugyanaz a hiba....
Megnéztem volna a műszaki könyvben de hála égnek svájci autó, így természetesen franciául volt a leírás...google fordítóban francául kerestem a féklámpát...semmi
Egyáltalán biztosíték lehet hibás? Mert akkor a tööbi féklámpa miért ég?

Ha tudja valaki a választ a találós kérdésre kérem válaszoljon.

Ciao

Robi
pettinke14-08-2016 19:33:55 // 51929
"szervizt nem tudok törölni" az nem az mint "szerviz programba nem tudok belépni".
kérdezz értelmesen.
azt még mindig nem mondtad meg persze, hogy milyen szoftverrel próbálod mindezt ...

ha netán a MES-el próbálkozol, akkor (ahogy előttem is írták de méginkább ahogy az a program leírásában is benne van) a próba verzióban a szervizintervallum-nullázás le van tiltva.
viszont ha "minden másba belépek vele" akkor teljes verziód van? vagy mit értesz "minden más"-on?
DJ14-08-2016 15:48:23 // 51928
Nekem is volt ilyen.
Egyszerűbb volt venni egy váltót 40-ért, mint játszani vele...
Csabo2214-08-2016 12:47:58 // 51927
Ha MES-t használsz akkor azért nem mehet a service interval reset mert az csak a teljes verzióval működik, vagy rossz az elm kábel. az alap replika változatokkal ugyanis csak a motorvezérlőhöz lehet általában csatlakozni.
Bubi (147)14-08-2016 11:34:24 // 51926
Mind meg lett,minden másba belépek vele csak a szervizt nem tudom törölni.
JulesTS14-08-2016 11:12:55 // 51925
Ha szerencséd van, akkor nem csökken...
pettinke14-08-2016 09:43:57 // 51924
egészen biztosan lesz +20 mentális lóerőd! :-)
Szili813-08-2016 22:34:00 // 51923
Sziasztok!

Megszeretném csináltatni a kocsim (159 1.8 szívó benzin) dupla kipufogósra. Érdekelne, hogy ez a kocsi teljesítményét befolyásolja?
pettinke13-08-2016 20:00:45 // 51922
ennél azért kicsit többet kéne mondanod, hogy valaki segíteni tudjon ...

- milyen programba?
- USB-s drivert feltelepítetted?
- programban a virtuális soros portot beállítottad?

kezdetnek...
Bubi (147)13-08-2016 17:54:24 // 51921
Hali Ahogy tanácsoltátok vettem egy ELM327usb hibakód olvasót a Novedad KFT-nél, A szerviz programba nem tudok belépni vele.Kérdésem hol a hiba??
roland14713-08-2016 16:32:30 // 51920
Sziasztok!

Sajnos ma hazafele jövet az autópályán kidobta a 6.fokozatot vagy 4-szer olyan 140-150-es tempónál!Az autó egy 147 1.9 jtdm!
Aki tudna segíteni,hogy mi lehet az ok azt megköszönném!

Üdv
pex15613-08-2016 09:25:13 // 51919
Köszi tippet.
Béci Ɨ|ѯ12-08-2016 14:02:25 // 51918
Miskolcon esetleg Vittorio cartársat keresd meg ez ügyben.
pex15612-08-2016 08:10:40 // 51917
Sziasztok,

Szeretném rendbe hozatni az autóm, karosszérialakatos műhelyt keresek, olyat ahol értenek is az alfákhoz.
Tudnátok ajánlani műhelyt Budapest vagy Miskolc környékén (esetleg a kettő között)?

Előre is köszi!
Kazes☻11-08-2016 23:10:04 // 51916
Kivárjuk! ;)
PistaFR11-08-2016 23:07:38 // 51915
Köszi. Nem valami bíztató :(

Kazes: még nem volt alkalmas időpont :) Meg bátorság :) Az eddigi információk alapján nagy fába vágom a fejszémet ha nekiállok.
Kazes☻11-08-2016 21:01:56 // 51914
No, van valami hír?! Én sajnos közben átestem ugyanezen egy Chrysleren... sokkal egyszerűbb futkosó és bontani kellett mindent... : /
:)
ZoliNix11-08-2016 13:08:09 // 51913
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem.
Meg tudná nekem nézni itt Pécsen a 159-emen valaki a részecskeszűrő eltömődöttségét?
Valamelyik délután valamikor?

Előre is köszönöm!
Levee156SW11-08-2016 01:42:19 // 51912
Az kimaradt,hogy az ABS jelado alighanem be lesz gyogyulva a helyere,igy a kabelt minden helyen kipattintgatva is legyen közel az a bizonyos munkapad.:)
Levee156SW11-08-2016 01:39:47 // 51911
Köszi,holnap (ma) megnézem őket.
Levee156SW11-08-2016 01:35:51 // 51910
Hopp,most látom,hogy 156-rol van szo(vmiert 159-re emlekeztem).

-olyant,hogy csak az also gombfejet venni szet,szinte lehetetlen,de min. erosen vert hugyozos,es a kirugozott tag miatt a felso gombfej mar nem enged tovabbi hajtast
-a villabol kivenni a csavart alul szinten szivas-elcsavarodik+lentebb rugozik,utana visszarakas cumi
-lengokarszilentekhez hozza ne nyulj-foleg ha egyedul vagy-elo vannak feszitve,a visszarakas meg ket embernek is orakba kerulhet csapos emelon (magunkfajta,autot mar minden iranybol latott,sokmindent szerelt,de egy konkret muszaki megoldast elsokent megtapasztalo hobbistakrol beszelek)

Tehat a javaslatom:
-3 gombfej szet (kormanyosszekoto,felso,also sorrendben!)
-Feknyereg le
-csonkallvany tarcsastul-mindenestul kihuz (ha lehet,a belso csuklot helyben szetveve,vagy egesz csuklo levetelekor a 6 imbusz onzaro anyaibol osszeszereleskor ujat rakva!)
-csillagszerviz padon
-fotditott sorrendben össze

Ez egy kellő meggyőző erejű kalapáccsal egy embernek 3-4 óra alatt kényelmesen abszolválható.
Kazes☻10-08-2016 20:19:10 // 51909
Ez utóbbi is jó lehet, bár simán hasonló szívás, mint a többi verzsön... A tengelycsavarra meg (asszem 36-os) nekem sem ment föl jól a fej, ahhoz eléggé körbe kellett csiszolnom a külsejét... úgy már ráment... + kb. 1 m-es cső. :)
PistaFR10-08-2016 19:46:43 // 51908
Kérdéses hogy meg tudom-e lazítani. Van dugóm, de vaskos, nem megy rá teljesen az anyára. Eddig 2-ből egyet sikerül lelazítani vele. Másrészt a külső csukló tengelycsonkja sem rövid, szóval arra gondoltam hogy nem sokkal lennék vele előrébb, ahhoz is nagyon el kellene húzni a csonkállványt. Az tény hogy teljesen kiszerelt féltengelyen könnyebb csillagot cserélni, mint a kocsi alatt fetrengve. Még az a jó, hogy elvileg nem kell ütni, meg lehúzóval feszegetni. Legalábbis a bontott darab a zéger leszedése után simán lecsusszant a tengelyről. Szóval az a kérdés, hogy ha a gömbfej csapját kiakasztom akkor elmozdul-e eléggé, valamint hogy elakad-e féltengely a rugóstag villájába. Gondoltam arra is, hogy rugóstagot kötöm le a lengőkarról, meg a lengőkart a bölcsőről, talán úgy több helyet nyernék...
Kazes☻10-08-2016 18:46:11 // 51907
Nem a bütykölés, hanem a anya bontás nélkül szerelésre írtam. Szvsz muszáj jobban megbontanod. :)
PistaFR10-08-2016 18:24:53 // 51906
2, mint bárki másnak :) Na jó talán az egyik kollégám beszállna még kettővel :)

Kazes: Más opció nem nagyon van :( Még több mint 1000 km itt munkahelyre meg vissza, aztán kb 1600 km haza Németországon és Ausztrián keresztül. Nem szivesen csinálnám végig ilyen állapotban
Kazes☻10-08-2016 17:59:53 // 51905
Szvsz ez felejtős... : /
Csabo2210-08-2016 17:56:20 // 51904
Gondolkoztam ezen a verzión is, de nem tartom valószinűnek, h megoldható. végülis 1 csillag házának a szélességét + annyit kellene még a futómű alsó részét kifelé húzni, h a csillagot leüsd. aztán vissza a másikat. nem hiszem, h annyit enged. ha esetleg mégis, akkor ezt 1edül... hány kezed van neked? :)
PistaFR10-08-2016 17:41:37 // 51903
Köszi neked is. :)

Az attrakció egyik lényegi eleme, hogy a tengelyvég anyát nem bolygatnám, a féltengelyt a helyén félrehúzva cserélném a csillagot, ha lehet.
PistaFR10-08-2016 17:30:02 // 51902
Jobbosról van szó.

Levee156sw: Majd egyszer sort kerítek rá :)

Kazes: Netes kép, nekem nincs ilyen csavarhúzó készletem :D

Köszi, jó az írás. Így nagy vonalakban tudom mi a teendő, az érdekelne hogy mi a (figyelem, kedvenc matekos kifejezésem következik :) ) szükséges és elégséges minimum, hogy hozzáférjek. Például elég-e csak az alsó kar gömbfejét lekötni, a felső kar és a nyomtávrúd gömbfejein elfordul-e annyira a csonkállvány, hogy kicsússzon a hüvelyből a csillag, valamint a rugóstag villája van-e olyan széles, hogy a féltengelyt félrehúzzam annyira, hogy hozzáférjek a zégergyűrűhöz, meg le tudjam húzni a csillagot. :) Sajnos pont a bölcső nyúlványa fölé esik ez a csukló, emiatt is parás a dolog, valamint tényleg a lehető legkevesebb helyen bontanám meg a futóművet.
Csabo2210-08-2016 17:14:55 // 51901
A múltkor csináltam (tuk) a bal oldalit a GT-men, egyedül kellemetlen megoldani. úgy csináltuk, h az alsó lengőkar gömb (csonkállványból "kiütni") felőli részét lefelé szoritva a féltengelyt ki lehetett játszani és satupadon cserélni a csillagot. a bilincset a kellő fogó nélkül nem nagyon lehet úgy visszatenni a gumiharangra, h hamar ne essen le. vagy másik bilincset raksz fel amit nem igy kell szoritani, mint a gyárit. nálam az előző szerelő nem tudta megoldani ezért a zsir kiverődött.
Illetve a féltengely mamát is nehézkes visszahúzni gyári értékre (plusz vékonyabb falvastagságú dugókulcs is kell hozzá a normálisnál).
emelő és plusz 1-2 kéz nélkül nem lesz sétagalopp, de kitartással és eltökéltséggel megoldható vszeg :)
Bár tudom, ezt jobb lenne szakemberre bizni, és legalább gyári új alkatrészeket beépiteni, különben el leszünk küldve melegebb éghajlatra amiért szétbarmoljuk az autóinkat. nem is merem már eladni ezek után mert életveszélyes munkát hajtottunk végre :D
Kazes☻10-08-2016 17:10:57 // 51900
"... viszont a jobbos féltengely csillag nagyon kivan." :)
Csabo2210-08-2016 16:59:25 // 51899
Arany kulcsban tuti, h tudnak másolni, Lehel térnél vannak (asszem) a Victor Hugo utcában. De a hungária és a kerepesi sarkán is van egy kis kulcsmásoló, azok is meg tudják csinálni.
Bull8810-08-2016 16:48:24 // 51898
Hali ! Jobbos vagy balos ?
Kazes☻10-08-2016 00:33:35 // 51897
Jééé... ilyen csavarhúzókészletem nekem is van! ;)



Ez itt ugyan egy offfos, de hátha segít... egy délután alatt csak megszögeled! :)
Levee156SW09-08-2016 23:31:54 // 51896
Koszi, szerintem guru lesz akkor.

(Allitolag 2.2-es szarmarora varunk fel eve, amivel a nutot el lehet kesziteni a nyerskulcsba,mert olyan szinte meg a kalendariumban sincsen.
Mekkora lehet ennek a valosagalapja, hogy egy 156 kulcsot ennyire nem lehet lemasolni?)
Levee156SW09-08-2016 23:27:08 // 51895
Nosza! :)
Levee156SW09-08-2016 23:26:13 // 51894
www.alfaobd.com/androidhelp.html
Pedig itt elegge ugy tunik.
Igaz, elvileg nem minden beleturas kodvedett,de enelkul el sem akar indulni.
PistaFR09-08-2016 23:09:54 // 51893
Erről lenne szó

Kazes☻09-08-2016 23:08:12 // 51892
Ja, értem... így már rémisztőbb...! ;)
PistaFR09-08-2016 23:03:35 // 51891
Erről most eszembe jutott a klasszikus kisiskolás szösszenet. A fecske költöző madár, olyan mint a gólya, csak sokkal kisebb, és nem hasonlít rá. :) Szóval a belső csuklóban levő háromágú biszbaszról van szó, és kettős keresztkaros első futóműről :)

MiszöszFőnök09-08-2016 22:56:06 // 51890
A lényeg az, hogy "az alsó holtponton is gyújt a gyertya" a Ts ben. A többi nem számít. Minden másra ott a MasterCard.
Kazes☻09-08-2016 22:50:07 // 51889
Nekem is már hozzá kellett nyúlnom... igaz 146-os, de hátha (blog) segít. Nem agy nagy mutatvány szvsz. :)
Kazes☻09-08-2016 22:47:10 // 51888
Akkor sehogysenemvannekijeeeeeeee... értelme... seholsenem... ;D
PistaFR09-08-2016 22:43:52 // 51887
Ja, 2004-es 156 1,9 8V :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.