Forum >> Szerelőműhely

Jani5504-02-2017 14:53:07 // 52436
A +1 liter talán belefér, de nem több.
Laca6204-02-2017 13:29:21 // 52435
Sziasztok !
Másik topicban már kérdeztem,de sajnos nem kaptam választ.

Azt látom,hogy manapság nagyobb a turbó nyomás ugyanolyan körülmények között mint eddig,egyenletes haladásnál.A fogyasztás is emelkedett legalább 1 literrel. A téli gumik nagyobbak mint a nyári.Okozhatja ez az eltérést ?
Köszi előre is
Uomo7704-02-2017 00:40:25 // 52434
Üdv!

a 156 2.0 ts alfámmal lenne olyan problémám hogy a kilométeróra hol működik hol nem, amikor éppen nem működik akkor világit abs illetve a kézifék vissza jelző is. ha működik az óra nem jelez ez a két piktogram se hibát. Ha hosszabb ideig ált hidegben az autó akkor többnyire működik egészen addig amíg be nem melegszik, akkor szinte mindig előjön a hiba és úgy tűnik ilyenkor az abs sem működik...
Erre van valakinek valamilyen ötlete, vagy szerviz? Szívesen veszek akkor 18 kerhez közeli szerelöt. :D
gecsa03-02-2017 17:26:56 // 52433
Nekem is ez volt anno..
FRC01-02-2017 22:01:38 // 52432
Holnap kipróbálom a forrasztást.

Köszi a tippet! ;-)
pettinke01-02-2017 21:58:45 // 52431
kontakhibás a gázpedál csatlakozód. bújj be a lábtérbe, vágd ki a csatlakozót és forraszd helyette egyenesbe a drótokat.
(ha éppen nem érsz rá, nyomd be a sport mód kapcsolót, néha segít ideiglenesen.)
FRC01-02-2017 20:41:40 // 52430
Sziasztok,

Segítségre lenne szükségem. Időnként nem érzékeli a gázpedált a 166 v6tb.
Alapjáraton dolgozik, olyan mintha fojtottabb lenne a hangja is, ha hozzáérek a pedálhoz megmozdul a fordulatszámmérő, de 1000rpm 'nél nem megy feljebb. Injektor pikto. hibát jelez. Hagyom állni, majd 20-30perc után beindul hibátlanul. Hibaolvasáskor nem dob hibát.
LMM' lehúztam, de semmi változás.

:-(
pettinke31-01-2017 14:10:04 // 52429
elvileg létezik főfékhenger javító készlet a 146-hoz a Unixnál, meg kellene nézned, van-e benne ilyen gumma.
aztán az is lehet, hogy a műanyag csonk repedt meg...
marci9131-01-2017 13:50:31 // 52428
Érdeklődnék, hogy a főfék munkahenger és a fékolaj tartály csövének csatlakozásánál szivárog az olaj és hogy tudnám ezt orvosolni. Lehet hozzá ilyen gumi belsőt kapni? Köszönöm!
pettinke30-01-2017 09:57:46 // 52427
amikor én vettem (reklám helye: a vateráról), akkor voltak eleve színre fújt szernzoros verziók! így pl. nekem az ezüst autóban ezüst szenzor van, havernak a kék autójába is lett kék (egy picit ütött csak el az árnyalat).
van harmadik megoldás, a rendszámtáblába épített tolató kamera, csak az azért drágább.
hg6idn30-01-2017 08:21:12 // 52426
Szia!
Én a Gtv-mbe raktam fúrás nélkülit, teszi a dolgát, de óvatosabb vagyok vele mint az UH radarral;)
Attis30-01-2017 08:19:42 // 52425
Igen, pontosan. 8ezerrel vettem. Nálam semmi esemény nem volt a vassal.
Piritu - 1.000.00030-01-2017 08:02:39 // 52424
Köszi az infókat!
A fúrós egyszerű beszerelése a festésen csúszik el. Sajna nincs itthon festőműhelyem, de úgy néz ki nem lesz más megoldás...
PistaFR29-01-2017 22:31:33 // 52423
A 156 gyáriját is bezavarja a lecsorgó víz esőben.
Levee156SW29-01-2017 21:52:20 // 52422
4. eset: az egyik helyen terhelten allitottak, a masikon nem. :)
pettinke29-01-2017 21:47:35 // 52421
volt régebben egy ilyen cikk:
http://totalcar.hu/tanacsok/kutyudoktor/2012/10/03/furas_nelkuli_tolatoradar/

amúgy én felfúróst szereltem be (a 166-omba, mert a 159 gyárija után hiányzott), és az tök jó, egyszerű volt beszerelni is.
JulesTS29-01-2017 21:38:04 // 52420
Igen.
Nem. :O) De amint elindulsz el kezd pittyogni.
Piritu - 1.000.00029-01-2017 20:41:12 // 52419
...ez azt jelenti, hogy nekem vagy a jelzendő cuccnak mozognia kell?
Mondjuk, ha mögém tolnak egy bevásárló kocsit és ott hagyják a tacskó parkolóban, akkor nem jelez mielőtt elindulok?
JulesTS29-01-2017 20:34:35 // 52418
Igen:
http://alfaamore.hu/tagok/9536/autok/11285/blog/28521

3eFt-ért vettem az ebay-en. Másfél éve használom, nekem teljesen bejött...
Van pár dolog amit tudomásul kell venni: csak akkor érzékel ha mozgásban van a kocsi, egy zóna az egész ütköző, esős időben a csomagtartóról lefolyó víztől (pl. tolatás közben fékezel egyet) csipoghat, hatótáv kb fele akkora mint a radarosé (kb 80cm) ezért érdemes lassabban tolatni. Ha ezekkel együtt tudsz élni, akkor érdemes megvenni...
Piritu - 1.000.00029-01-2017 19:54:58 // 52417
Szerelt be valaki fúrás nélküli tolatóradart? Működik rendesen?
PistaFR29-01-2017 13:14:35 // 52416
Bocs, inkább 2014-ben.
PistaFR29-01-2017 13:11:54 // 52415
A másik lehetőség, hogy a nem gyári lengőkarok nem sikerültek valami jól (tovább olvasva a blogodat). Az enyémben is még Zéék cseréltek karokat (2015-ben, ha jól emlékszek), valószínűleg hasonló minőségű került bele, mint a tiédbe. Van baj nálam is, de első csatt gyanú is van. Az utánfutásom mondjuk jobb mint a tiéd, az első dőlésem viszont rosszabb, hátul meg hasonló, csak pont a másik oldalon.

Sajnos ezek az értékek állandók, ha a kaszni ép, és gyári (vagy azzal 100%-osan megegyező méretű) karok vannak benne, akkor stimmelnie kellene, állítási lehetőség gyárilag nincs.
PistaFR29-01-2017 12:55:21 // 52414
Jól értem a blogodat, 8e km-rel vetted az autót? Nálad nem volt törve az eleje? Ha még az előző tulajnál lett volna valami, akkor ennek már korábban ki kellett volna derülnie.
Attis29-01-2017 12:27:14 // 52413
Köszönöm. Azt nem hinném, hogy a szilenteknek bármi baja lenne, ugyanis elől az összes lengőkar, szilentek meg minden cserélve lett decemberben.

Mindegy, elviszem beállittatni azt majd meglátjuk. Jobbat nem tudok per pillanat. :(
PistaFR27-01-2017 16:23:00 // 52412
Elöl csak az összetartást lehet állítani, és még az tér el legkevésbé. A többi érték nem állítható, úgyhogy ha feltételezzük hogy a pad jó, akkor a szilenteket biztosan át kellene nézni. Ha nincs lógás, akkor kezdenék aggódni, hogy valami nincs a helyén.

Hátul a két oldal egymástól alig tér el, szerintem azt nagyvonalúan kezelték, ahol beállították. Macerás a hátsó állítás, hamar rá szoktak unni. Fellazításkor elmászik, aztán állítgatják, lehúzáskor megint elmászik, ha nincs tűrésen belül, akkor megint lelazítani... Tippelgetős, ha becsúsznak a zöldbe, sokszor inkább úgy hagyják, van aki akkor is inkább feladja, ha már a közelében van.
TDI7527-01-2017 11:45:15 // 52411
Szia! Nem lehet hogy megszorul a fojtószelep?
Nekem a 33-as csinált ilyet. szétszedtem kipucoltam... félelmetes hogy mi mennyiségű mocsok volt benne. már lassan egy éve nincs vele gond. Igaz ott láttam is hogy nem áll vissza zárt pozícióba. Ráléptem a gázra és úgy maradt. Mókás volt így hazamenni. melóból.
marci9127-01-2017 09:14:41 // 52410
Sziasztok!
Nagy gondban vagyok. Az 1.6 TS motor elkezdte azt művelni, hogy a reggeli beindítás után amikor kimegyek a főútra, mondhatni beragad a gáz, pörög a motor 5000-es fordulatig, hiába nem nyomom a pedált. Nagyon bosszantó, mert ha leállítom a motort, akkor is megmarad. Egyedül annyi segít, amikor a fojtószelep házról lehúzom a vezetékeket, de ezt egyszerűen nem lehet mindig csinálni. A diagnosztika csak lambdaszonda hibát ír csak, de szerintem nem ez okozhatja (hamarosan attól cserélni fogom). Találkozott már valaki ilyennel? Köszönöm!
pettinke27-01-2017 08:56:20 // 52409
3 eset lehetséges...
- a szervizben lenyúltak a beállítás díjával, de valójában lfsz sem történt
- rossz a futóműpad valamelyik helyen / rossz beállításokat töltöttek be valamelyik helyen
- futóműhibád van (padka kocc, gödör, vagy valami szilent gatya)

egyebet nem tudok elmondani :)
Attis27-01-2017 07:47:48 // 52408
No, a véleményetekre lenne szükségem. Csak elírtam előbb. :)
Attis27-01-2017 07:46:59 // 52407
Kedves Cartársak!

A véleményemre lenne szükségem.
Tegnap voltam műszaki vizsgán az autóval (csont nélkül átment). Nem is ez a gondom. Hanem az, hogy novemberben és decemberben volt a vas szervizben és azt mondták, hogy futómű beállításon is volt.
Ezzel szemben tegnap a vizsgaállomáson a csatolt papírt kaptam. Az értékek (hogy szépen fogalmazzak) szinte mindenhol tűréshatáron kívül vannak.
Szerintetek ez lehetséges, ha szűk 2 hónapja volt a futómű beállítás és ez idő alatt kb. 1000 km-t mentem az autóval?

Válaszotokat előre is köszönöm.
Piritu - 1.000.00026-01-2017 21:03:13 // 52406
pedig egyszerű:
4,5*8.000+ k =55.000
ahol k a haszonfaktor, jelen esetben 19.000 Ft
:-(
Stef26-01-2017 19:14:16 // 52405
Köszi Kau,

Engem inkább az lepett meg, hogyan lehet 4,5 órás munkáért 55ezret felszámítani a kiírt 8000Ft/óra munkadíj mellett (számla nélkül)...
berobbantam26-01-2017 18:43:58 // 52404
Köszi szépen.Most épp nem kell semmi,de jó tudni ki van elérhető távolságban:)
Kau26-01-2017 08:42:04 // 52403
Kis dolgoknál érdemes előtte megkérdezni. Pl. Ha csak egy légzsák hibakód kitörlését szeretnéd, megcsinálják 5-10 perc alatt. De az ilyenekért fix 3-4 ezer forintot szoktak kérni.
Levee156SW25-01-2017 22:28:58 // 52402
Szia,
alapvetoen azt irnam,mint kizzo (nagy atlagban 13-14 kozt erdemes elkezdeni sporolni egy felujitasra alatta meg mar az amugy is erezheto-lathato meretu gondok vannak,ami vagy akut allt elo,vagy meg se veszi vele az ember az autot).

Amit hozzatennek:
-jo ha nem a koxtol ennyi,hanem tisztan is (persze nem tudom,mikori,es az injektorok,vezermutengelyek es a szivo oldal milyen allapotuak)
-erdemi infot a nyomasvesztesegmeres ad-persze olyan helyen,ahol tudjak kalibralni a muszert es ertelmezni az eredmenyeket.
Ez a motor a kozvetlen befecskendezeses technologia, es az ULB egyik uttoroje, es a szegenykeverekes uzemallapotok (akar 1:65!) fokozott hotermelese miatt eleg laza illesztesei vannak. Ezert is kell bele a 10w60,amit mar gyarilag eszik,es ezert fontos nem meglepodni azon,hogy egy 2. ventillatorkapcsolaskor uzemmelegen leallitott motoron ugyanazon henger eredmenye kb. 10%-ot romlik 5-10 perc alatt. Hiteles meressel 20-30%-ig minden OK, 40% korul kezdodik a penztarcanyitogatas. :)
blackbird0025-01-2017 21:27:41 // 52401
Szia!

Kecskemét, Kiskőrösi u. 8.
Az udvarban van egy nagy telep, NIKOSZ autó a neve. Náluk is van ALFA, de az épület másik oldalán van egy kimondottan ALFA bontó. A nevüket nem tudom, de ha ott vagy, kérdezősködj:)) Én is azt tettem:))))
berobbantam25-01-2017 18:42:56 // 52400
Szia
Kecskeméti bontónak tudnál valami elérhetőségét adni?Cím vagy telefonzám
blackbird0025-01-2017 15:00:43 // 52398
Szerintem első körben vidd el egy karosszériáshoz, aki ért is hozzá. Nem biztos, hogy kell másik ajtó. Ennek a javítása (ha lehet) sem lesz drágább, mintha vennél másikat.
Az érdi bontót én nem ajánlom, eszméletlen b.nkó a főnök, és a karosszéria elemeket is kint tartják a csupasz földön, esőben sárban, hóban. Bónuszként még drágák is.
Én egyszer voltam ott, de soha többet. Ami kellett, azt Kecskeméten vettem olcsóbban, és jobb minőségben. Persze ez csak az én véleményem!!
Béci Ɨ|ѯ25-01-2017 10:53:50 // 52397
A tatai bontóban is van csomó ajtó: Klikk
Laca6225-01-2017 07:26:01 // 52396
Szia !

Szerintem kérdezd meg az Érdi bontót ( nincs messze ),hogy mit tudnak ajánlani .
Tel: 30/6021620

Üdv !
Gabiami24-01-2017 23:25:52 // 52395
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, ügyesen meghúztam az autóm bal oldalát, csak a bal hátsó ajtó sérült. Érdemes vásárolni hozzá bontott ajtót, vagy inkább javítás? Pont az az ablakemelőm adta meg magát az ajtóban. Bontott ajtót vásárolok ahoz jár az ablakemelő, meg ugye maga az ablak, vagy csak egy keretet kapok?
Stef24-01-2017 21:18:16 // 52394
Köszi!
Mondjuk én naívan úgy gondolnám, ha óradíj van kiírva, akkor az alapján számolnak. Ha valamivel "szopás" van, azt nyilván több ideig tart javítani...
[k i z z o]24-01-2017 19:34:19 // 52393
Szia, sűrítési végnyomásra jók.
Csabo2224-01-2017 17:17:40 // 52392
Ciao
Autodatában van javitási norma előirva tudomásom szerint, azaz 1-1 műveletet mennyi idő alatt "kell" elvégezni.
Asszem a biztositósok (kárszakértő) is hasonlóval számolnak (audatex talán) ahol szintúgy megvan az egyes műveletekre kiosztott idő.
De ezek csak útmutatások, a szakik lényegében úgy kalkulálnak ahogy akarnak. mindig közbejöhet váratlan bonyodalom, kérdés mennyivel dobja meg a szokásosan felszámitott dijat. Én mindig megkérdezem ha szakihoz fordulok, h milyen költségekkel számoljak. ha nem tudja megmondani sacc/kb-re sem, akkor onnan elporolok. A korrektek megmondják mennyi a szokásos, mennyi lehet az eltérés, és az esetleges plusz alkatrész/felhasznált anyag költsége.
Dante24-01-2017 14:33:47 // 52391
Sziasztok!

2.0 JTS-en tegnap kompressziót mérettem.

1. henger: 15,75
2. henger: 15,7
3. henger: 16,3
4. henger: 16,6

Mennyire jók ezek az értékek? Van valakinek ezzel tapasztalata?

Köszönöm előre is!
Béci Ɨ|ѯ24-01-2017 13:52:23 // 52390
Az óradíj felszámítását szerelője váltogatja. Általában a két órás meló az két x. De ha nagy a szopás, akkor többet is kérhet. Ha nincs kiírva, hogy + ÁFA, akkor az már a bruttó ár.
Stef24-01-2017 12:49:55 // 52389
Sziasztok! Szerintetek ha egy szerelőműhelyben ki van írva hogy óradíj x Ft, akkor az azt jelenti hogy 2x-et fognak felszámolni egy kétórás munkára, vagy esetleg egy műveletnek fixen meghatározott munkadíjat? Ja, és az x az bruttó vagy nettó értendő ha ez külön nincs feltüntetve?
Bati24-01-2017 09:52:51 // 52388
sziasztok hol lehet kuplung szerkezetet erősíttetni ?
Csabo2222-01-2017 21:22:52 // 52387
Sztem a 98as 1.6 TS euro 2, és nem 3. a 2001 áprilisi 1.6 TS-em is euro 2 volt. asszem 2001 év vége felé kezdték az euro 3as motorokat piacra állitani, 2003 végén - 2004 elején indult az euro4
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.