Forum >> Szerelőműhely

ntm29-04-2017 11:36:38 // 52692
Sziasztok!

Egy hiba feltárásában kérném segítségeteket!

Szerintetek miért lehet az, hogy pár ezer km után az egyes henger nagyobb gyertyája olajos lesz. Viszonylag nagyobb mennyiségű olaj beköpi, és a henger nem jár, majd ki kell törölnöm az olajat, gyertyát meg trabant feelinggel drótkefézni, visszatenni és megy az autó. De csak az 1. henger nagy gyertyája, a maradék 7 csontszáraz.
Egyébként egy 1.4-es TS-ről van szó.

Dugattyúgyűrű esetleg? De akkor nem lenne kollektíven mindkettő gyertya a problémás hengernél elázva?
Vagy Szelepszár szimmering? Hirtelen ez a két alternatíva jutott eszembe.

Előre is köszi, ha valaki ötletel velem :)
pettinke28-04-2017 16:31:31 // 52691
lehet vajákolni pucolással, meg bontott és állítólag jó EGR-el, de nagy százalékban csak akkor oldódik meg a dolog, ha kap egy újat.

HA az EGR a baja...
psychoati28-04-2017 11:55:29 // 52690
Köszi a gyors reagálást!
Még benne van. Akkor annak utánanézek, hogy mit lehetne vele kezdeni. :-)
pettinke28-04-2017 08:47:02 // 52689
Ha van még EGR az autóban, akkor leginkább arra gyanakodnék.
psychoati28-04-2017 08:09:51 // 52688
Sziasztok!
Az autó 159 1.9 jtdm 16V 150LE. Ingadozik a turbónyomásom terhelésnél, és rá szeretnék jönni, hogy mi lehet a hiba. Turbócsöveket átnéztem, hibát nem találtam, sziszegést sem hallani. DPF eltömődés 80% volt, de azt kipucoltam, így most 4%. A vákumszelepnél lévő kis gumicső repedezett volt, azt kicseréltem. Hibakódmentes az autó. Viszont tegnap MES-ben észrevettem egy számomra érdekes dolgot. Az "Overboost-szelep nyitás 74,960%" (ez ha jól gondolom a szolenoid) ez az alapérték. Ha lefuttatom az actuatort akkor 0-99,947 értékeket mutat. Tehát a kérdésem az, hogy ennek ez a normális alapértéke? És ha valakinek a nyomásingadozásra lenne ötlete örömmel venném :-).
Piritu - 1.000.00027-04-2017 19:29:43 // 52687
Inkább a szerelőmhely topikba való :-)
Golyszi27-04-2017 12:06:09 // 52686
Sziasztok segítsetek!
Adott egy mito 1.4TB 155

Jelenség:
- Hidegen tünetmentes.
-Melegen, teljes terhelés alatt 10ből, kb 4-5x fordul elő, hogy nem adja le azt a teljesítményt mint "hidegen". Ez a teljesítmény vesztés változó
- Kb feles terhelésnél, 10ből kb 1-2x vehető észre. ilyenkor váltásoknál durrog a kupufogó.
-alapjáraton 30sec-enként hallható egy pici puffanás a kipufogóból. Minimális remegés kiséretében. (mintha rámennék egy 20-asra)

Beszéltem a szerelőmmel, nem 100% hogy a holtponti jeladó lenne a baj.
"tapasztalatok alapján 90%ban mechanikus probléma lesz".
Következőket sorolta mint hiba lehetőség:
- szelep
- falsot szív
- gyujtó trafó
- gyertya
- befecskendezők

Ti mit gondoltok?
Van valakinek tapasztalata ilyen téren? Nem szeretném egyből megbontatni a motort!
Diag az mindenképpen kell ugy gondolom. De hátha járt már így valaki...
pettinke27-04-2017 09:05:59 // 52685
Persze, vidd el egy rendes szervizbe, ahol kiderítik, hogy pl. lukas-e egy turbócső, vagy kifúj valahol máshol, vagy rossz a bypass-szelep, vagy bármi egyéb ...
Cs26-04-2017 23:34:26 // 52684
Hi!!

Olyan gondom van, (1.9 JTD), hogy gázelvételkor van egy fura hangja a kocsinak, hasonló, mintha lefújószelep lenne benne, de ugye nincs. A kocsi füstölni, nem füstöl, húzni is elég jól húz, bár néha-néha mintha éreznék rajta egy pillanatnyi megtorpanást.
Szerelő szerint haldoklik a turbó, hát jó, elvittem Ferrykerhez, megnézték, szétszedték, majd közölték, hogy kb. semmi baja, ugyan felújítják nagyon szívesen, de ettől szerintük nem fog megszűnni a problémám. Kérdés, mi lehet a gond? Van valakinek valami tippje?
Levee156SW26-04-2017 22:54:22 // 52683
Szia,

az elso sztem. lehet izzitogyertya (vmelyik henger kicsivel kesobb indult, mint a tobbi), a masik passz,de leginkabb vmilyen szenzorhibanak tunik.
Aaron982326-04-2017 22:18:56 // 52682
Sziasztok.

Az mitől lehet, hogy tegnap az első indításnál, nagyot mozdult a motor, mintha a lendkerék rosszalkodott vona, utána viszont simán beindult.

A másik hiba szintén ezen a napon törént, ami abban nyilvánult meg, hogy a kocsi nem húzott, sokkal gyengébb lett, mint előtte pedig a turbó nyomása megfelelő volt! :\

Egyenlőre tanácstalan vagyok és sajnos nincs időm minden fórumot elolvasni.


Köszi a segítséget előre is!
Kazes☻25-04-2017 23:20:40 // 52680
Csak nyugodtan... Láttunk mi már falon pókot! ;)
Jani721225-04-2017 23:05:07 // 52679
a főtengely már kész, megrendeltem az ACL race csapágyakat, csak sajnos nagyon nehéz alkatrészeket találni... ezért lassan készül, meg a nagy távolság is nehezíti a témát, de ha minden jól megy májusban már megint úton lesz! és megpróbálok ésszel közlekedni :)
psychoati25-04-2017 22:51:58 // 52678
Remélem túléli az operációt!
Jani721225-04-2017 21:41:07 // 52677
nagyot szólt, a hajtókart le sem merem fényképezni
Kazes☻25-04-2017 21:37:12 // 52676
Huhh... ütős! : o
pettinke25-04-2017 21:33:08 // 52675
Egyedi lóhere-minta!
Jani721225-04-2017 21:00:51 // 52674
holden (GM) technik, megragasztom aztán mehet is :/
psychoati25-04-2017 20:57:09 // 52673
Ez valami spéci versenydugattyú? :-)
Jani721225-04-2017 20:46:08 // 52672
és ez? :)
pettinke25-04-2017 20:09:19 // 52670
Vidd el nyomáspróbára a gépműhelybe.
Kazes☻25-04-2017 20:03:57 // 52669
Én kérek elnézést...! ;)
Buksi25-04-2017 16:45:38 // 52668
Hengerfej tömítés! ;-))
PistaFR25-04-2017 15:45:35 // 52667
Úgy tudom, hogy a központi zár vezérlője például ott van, gyanítom, hogy a többi is ahhoz tartozik
MiszöszFőnök25-04-2017 15:30:21 // 52666
Mi a picsa alkatrész az a "pakolás"?
Kazes☻25-04-2017 15:28:18 // 52665
Pont a hengerek fejecskéje kellene... :)
pettinke25-04-2017 15:07:02 // 52664
na, hát akkor ennyi :-)
nemtom mit akarsz felhasználni a motorból, de óvatosan tedd...
Kazes☻25-04-2017 15:02:07 // 52663
Eddig én is eljutottam... :)
pettinke25-04-2017 14:55:02 // 52662
valahol összefolyt a két kör ... aztán állás közben a hengerben szépen kiszáradt a víz, és maradt a mész :-)
Kazes☻25-04-2017 14:38:53 // 52661
Korábban használt, de bontásra áldozott autóból donor motornak vettem. A szelepdekli levételekor látszott, hogy kicsit vizes az olaj...
pettinke25-04-2017 14:26:49 // 52660
állt valamennyit az autó, vagy használatból közvetlenül szedted szét?
Kazes☻25-04-2017 11:00:30 // 52659
No, de hogyan juthatott be?! Látszólag a hengerfejen, blokkon és a pakoláson nincs nyoma... : o
Viszont a gyertya rozsdás volt az 1. hengernél...
pettinke25-04-2017 09:16:11 // 52658
porított vízkő?
pettinke25-04-2017 09:14:14 // 52657
manuálisan kell beírni, darabonként.
elindul az autó, de úgy fog járni mint az ökörhugyozás. terhelni tilos, mert tönkre mehet.
Kazes☻24-04-2017 22:29:12 // 52656
???
norbi040924-04-2017 18:57:57 // 52655
Srácok! A gyári vadonat új Bosch porlasztók IMA- számát automatikusan felismeri a Comp vagy minden esetben manuálisan kell beírni? Vagy ha nem ismerné fel és én be sem írom, akkor el sem indulna az autò?
Köszönöm a válaszokat! :)
Piritu - 1.000.00023-04-2017 22:06:47 // 52653
A csati drivere kell még. Vele adják. Előbb kell feltenni, aztán rádugni a csatlakozót.
Buksi23-04-2017 21:59:39 // 52652
Telepítettem a MES-t a gépemre. Kell még valami driver, hogy ki tudjam olvasni a 155-öm agyát? Ha igen, honnét tudom letölteni? Előre is köszi! :-)
tomka197323-04-2017 21:11:58 // 52651
159 -esről van szó
tomka197323-04-2017 21:10:54 // 52650
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy hátulról a futómű felől hallatszik koppanás szerű hang gyorsítàskor illetve néha kanyarban és gödörben is.szerelő is nézte de nem találta a hibát.mi lehet?köszönöm!
blackbird0022-04-2017 14:49:26 // 52649
Ahogy a kolléga leírta. Tökéletesen müxik, mindent lehet hallani belülről..
pettinke22-04-2017 14:45:56 // 52648
A hegyes végét a hallgatandó dologra, a tompa nyelét pedig a füled előtti csontra.
norbi040922-04-2017 13:58:14 // 52647
Szia! Hogy érted a csavarhúzós dolgot?:) Amúgy igen, dízelről van szó.
sty22-04-2017 09:36:36 // 52646
Hello,valaki meg tudná mondani hogy a 156 csomagtartójában a jobb oldali kerékdobnál a kárpit alatt milyen panel ill. milyen relék vannak?
blackbird0021-04-2017 17:49:32 // 52645
Szia!

Ha dieselről van szó, akkor lehet a vacuum pumpa, vagy annak hajtása. Az van jobb oldalon, más mozgó elem ott nincs, ha jól emléxem. Persze ez hangtól függ, hallani kéne. Esetleg EGR szelep, de annak is sajátos a hangja, és halk. Lehet visszaverődő hang is. Csavarhúzóval kell meghallgatni, jól be lehet vele határolni a helyet.
norbi040921-04-2017 17:23:37 // 52644
Sziasztok! Szép reggelt :)

Kétségbeesésemben írok ide már. Srácok, mi csattoghat hidegen a motor tetején jobb oldalon? (Ha szemben állsz vele) Porlasztók vatta újak (nem felújítottak), hidrotőkék nemrég cserélve. Friss olaj. Mi lehet még ami ezt a zajt okozhatja? Olajnyomás probléma? Dugulás az olajcsatornában? Railcsövön lévő nyomásszabályzó szelep? Valakinek ötlet? :((
Buksi21-04-2017 11:38:23 // 52643
Köszi a tippet, ezt kipróbálom. Végigzongorázok mindent. :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.