Forum >> Szerelőműhely

András bácsi22-03-2007 13:58:31 // 14886
Szerintem ma már ez urban legend. Ugyanaz a cikkszám.
Seriff22-03-2007 13:57:47 // 14885
Kicsi ez a büdipest:DD
András bácsi22-03-2007 13:57:41 // 14884
Na látod, ez is inkább 30, mint 40. :))) És ezen még nincs kedvezmény, ez a halandóknak ennyi.
Seriff22-03-2007 13:57:25 // 14883
Arról hallottatok, hogy a Lancia vez.módját kell beletenni? Nem tudom pontosan mi a különbség, de sokkal többet bír.
András bácsi22-03-2007 13:56:25 // 14882
Legalább 15 km, ami már ne rövid. De a 60km, már biztos hosszú. :)))
mesa22-03-2007 13:56:23 // 14881
35e ITT. De a Hegyaljánál is kb ennyi.
Seriff22-03-2007 13:55:30 // 14880
Érdekes, mert én 57.000 kilométer mentem eddig a 45össel, s ez alatt nem volt gond a vez.módosítóval- sem javítószett, sem csere nem kellett. Előtte nem tudom mikor volt cserélve, az igaz- viszont akkor a rövid távú menetek sem nyírták ki majdnem 60ezer km alatt!
András bácsi22-03-2007 13:54:55 // 14879
Mert széthajtjátok őket. :)
Peti16V22-03-2007 13:54:43 // 14878
Folyamatosan változott a cikkszám. Én is azt hallottam, hogy ez a legutolsó kiadás (amit feltettem az előbb) már tovább bírja. Remélem így lesz! :)
Attie22-03-2007 13:54:00 // 14877
A JTS motorokban is ez a kütyü variál?
Seriff22-03-2007 13:53:36 // 14876
Szerintem nem hülyeség ez a topic, viszont lehetne mondjuk a szerelőműhely "alá" tenni, mint altopic-ot és akkor nem lenne akkora a káosz;)
Peti16V22-03-2007 13:52:37 // 14875
Na az rövid. :) A lényeg, hogy adott futásteljesítmény alatt hányszor volt beindítva.
mesa22-03-2007 13:52:31 // 14874
Én detto, 3,5 - 4 km. Ez tökéletes definíciója a variátor-gyilkos-rövidtávnak ! :))))
mesa22-03-2007 13:51:19 // 14873
Csak azért nyitottam, mert ott aztán sosem találná meg akit érdekel, vagy szüksége van rá. Nem mellesleg kultúráltabb is ez így. Minden alfás közösségi oldalon szentelnek neki egy külön topikot. Ideje lenne a gyártónak levonni a következtetéseket. Egyébként valahol olvastam, hogy 2001-ben vagy 2002-ben más OE számot kapott a cucc, szóval valamit módosítottak rajt, hogy tartósabb legyen. Ha senki nem jelentkezik, hogy a fiatalabb kocsijában jelentkezett volna a dízel hang, akkor akár hihető is...
Peti16V22-03-2007 13:49:43 // 14872
Itt egy kép a cikkszámmal:
Seriff22-03-2007 13:48:38 // 14871
Mi minősül rövid távnak? Értem ezalatt, hogy én pl. nagyrészt városban használom a kocsit, viszont általában legalább 4-5kilométeres távra.
Mike.22-03-2007 13:39:29 // 14870
Amúgy szerintem felesleges volt ezért egy topicot nyitni. Ez a szerelősben nyugodtan megfért volna. Hammar kivesézzük ezt a témát. :-)
Mike.22-03-2007 13:37:54 // 14869
Pl te is azt írtad, hogy nem feltétlenül hal meg 40-60 e km alatt, ...... de azért sokszor megtörténik. :-)
András bácsi22-03-2007 13:37:10 // 14868
60e km-re gondoltam.
Mike.22-03-2007 13:36:12 // 14866
Van ahol 60 e Ft-ot is mondanak egy újra.
András bácsi22-03-2007 13:34:50 // 14865
A 60e-t ki mondta neked? Az új gyári cucc pedig inkább 30e, mint 40e. ;)
Mike.22-03-2007 13:33:41 // 14864
Én most 30 ezret mentem eddig vele és még minden okés! Az már nem kevés. A gyárival 60 ezret lehet menni. Az elöbbi 800 ft az utóbbi 40 ezer! :-)
András bácsi22-03-2007 13:28:27 // 14863
A helyzet az, hogy nem minden módosító javítható ezzel. Függ a használtság mértékétől, így próbálgatni kell, ami csak akkor megy, ha van néhány darab otthon. A pontos illeszkedés fontos, de nem minden esetben megy sajnos. Akkor meg tök felesleges. Egyébként a módosító nem feltétlenül hal meg 40-60e alatt: ez a használat módjától függ. Ha valaki nem forgatja állandóan, és nem városban megy kizárólag, akkor a fenti km duplája is megtehető. A másik ellenérvem az, hogy viszonylagos a spórolás. Pl. én egy vezérlés szétszedésekor szinte soha nem rakom vissza a régi szíjat, sőt nem biztos, hogy a szimmeringet sem. Ez megint kb. plusz 12e/csere. Ha harmadolom az élettartamot, akkor máris ott a gyári ára. Gyakorlati példa: állandó autópálya, kezdettől minőségi olaj 15e, majd 10e-ként cserélve: 120e km módosító cseréje nélkül. (1.6TS) 2.0 TS vegyes használatban, főleg városon kívül, 100e km mód. csere nélkül. (végig 10e-es olajcsere)
mesa22-03-2007 13:23:36 // 14862
Van itt akinek 30e km óta nincs gondja vele... Igen a jó kis nyolc valvésokénál nincs ez a probléma. De az is tud kiadni kevésbé hangos zajt, csak a lánc csörgése elfolytja :)
Fairlane22-03-2007 13:19:19 // 14861
ööö Ahogy én hallottam/olvastam, általában a javítószett csak rövidtávú eredményt hoz, néhány ezer kilóméter után ujrakezdődik a dolog a tapasztalatok alapján... Még jó, hogy a 8V TS-eknél tartósabb konstrukció ez az alkatrész :)
mesa22-03-2007 13:12:20 // 14860
Bizony, hülyeség fizetni magáért a "házért", ha a kopó alkatrészeket újra lehet cserélni benne ... Perzse mindenki maga dönti el, kinek mi mennyit ér meg. De egy komplett csere árából akár ezer évig is el lehet járni javító készletek cseréjélvel :))
Satti22-03-2007 13:06:21 // 14859
Erről a javítószettről már hallottam,nem hülyeség,és nem nagy összeg,először mindenféleképpen azt kell alkalmazni,nem cserélni az egészet.
mesa22-03-2007 13:02:34 // 14858
Mivel sokunknak van TS motorja, ezért gondoltam nyitok egy topikot a témával kapcsolatban.

Bizonyára sokan tudjátok, hogy a Twin Spark motorok jellegzetes dízel hangjáért melyik alkatrséz a felelős - ez a vezérlés módosító.

A kellemetlenségen felül baj nem okoz, bár én olvastam véleményt, miszerint erőtlenedést is okoz.
Cseréje megoldja a problémát. Egy ilyen alkatrész 30-40 000 Forint + munkadíj.

Van azonban hozzá javító készlet is (Variator repair kit), ami 800-1500 Forint áron megvásárolható. Tartalma rugóból és szimmeringből áll.

Maga a vezérlés módosító hibája úgy keletkezik, hogy a szimmering nem tömít jól egy idő után, és nem keletkezik megfelelő olaj nyomás a berendezésben ahhoz, hogy a váltást normálisan elvégezze.
A folyamat során egyre kevésbé van meg a szükséges nyomás, s ezzel együtt egyre hangosabbá válik a vezérlés módosító.

Hideg motornál tovább tart a kerregés, valamint az olajcsere után pedig kevésbé hangos.

Javasolt a gyakori olajcsere, és leginkább az teszi tönkre a vezérlés módosítót, ha rövid távokat tesznek meg csak az autóval rendszeresen (pl. közeli munkahely)

Minőségről, tartosságról nem tudok beszámolni, nekem még nem volt dolgom egyikkel sem.
De ahogy értesültem róla,a komplett csere sem biztos, hogy tovább tart 40-60 000 km futásnál.

Gyári OE cikkszámokat aki tudja, írja be!

_______________________________________________________________
Pár kép a vezérlés módosítóról az alfa145.com -on található fotók felhasználásával:


granturismo22-03-2007 09:55:48 // 14857
Wickey. Lehet, hogy tényleg a szűrő volt! Tegnap kicseréltem és azóta nem csinálja. De még nem merem elkiabálni.... A boxerben leírtam részletesebben.
Marty21-03-2007 21:45:46 // 14856
Nekem van egy ismerősöm, de már csak holnap tudom megkérdezni, ha jó?:)))
Marklar15521-03-2007 21:44:39 // 14855
hy. Tud valaki olcsó tréllert? Szombatra kéne. Kb 350km. Balaton (asszem Lelle) Tatabánya viszonlatban kéne. Oldalamra kérném a számot, ha van valakinek. thx Budapesti indulás még beleférhet.
Tommaso 15921-03-2007 20:35:39 // 14854
NGK gyertya vásárlás előtt állók FIGYELEM!!! A márciusi Autó piacban van egy cikk a gyertya hamisításokról! Honnan ismerjük fel,hogy a gyertya hamisított??? Ha van a kezünkben akár használt NGK gyertya is,akkor gyerekjáték a megállapítása: -jól megfigyelhető a gyertyák fém részében található embléma rajzolatának különbsége -a gyertyába írt "Japan" felirat beütése is különböző,de még a betűtipus is eltérő,mert az eredetiben a Japán "p" betűje alján egy vonal látható,mely a hamisítottnál nincs! -Kerámia szigetelőtesten az NGK márkajelzés a valódinál tiszta kontúrokkal határolt,de a hamisított gyertyán ez elmosódott A hamisított NGK gyertyák akár pár 1000 km után is tönkremehetnek!! Ez az Autó Piac Március 13-19. számában van/volt benne,ott a képek sokat segítenek,hogy felismerjük a bóvlit!
Alfi_14521-03-2007 12:02:29 // 14853
Köszi a választ,majd jobban utána járok!
mesa21-03-2007 11:50:42 // 14852
Ja és motorkárosodást nem okoz, de idővel egyre tovább tart és hangosabb a dízel hangzás. Kb. 30-40e között van maga az alkatrész. Azt hiszem bb18 cartársunk vásárolt egyszer az Elaforgnál variátor javító szettet ~1500 forintért, mert tulajdonképpen egy rugó az ami elfárad a szerkezetben. Hogy mennyire tartós azt nem tudom. De ez a dízel hangzás abszolute konstrukciós hiba és szégyelheti magát a gyár, hogy egy évtizede nem képes változtani e hulladék alkatrészen :(
mesa21-03-2007 11:45:13 // 14851
Vezérlés módosító. Sajnos a szíjcserekor kellett volna megejteni, mert most lehet újravégezni azt a melót is.
Alfi_14521-03-2007 11:20:35 // 14850
Helló mindenkinek! Nemrég került hozzám egy 145-ös 1.6 TS.Megvoltak a "kötelező" cserék az autón(vezérműszíj,vezető görgő,feszítő görgő,olaj),de valami nem hagy nyugodni!Indítás után normál hangja van,de meleg motornál enyhe dízeles hangja van a mocinak(nem mindig,de általában).Nem tudom,hogy mi lehet a gond,több embert is kérdeztem,de konkrét választ nem kaptam.Ha netán valakinek volt hasonló problémája, légyszi írjon nekem.Esetleg lehetséges,hogy "ALFÁS" hangja van(volt aki azt mondta,hogy tipikus alfás hangja van).Konkrétan Alfa tulajjal még nem beszéltem,hogy mitől lehet ez a hang. A válaszokat(tippeket) előre is köszönöm!
mesa21-03-2007 10:52:22 // 14849
Szerintem egy jó autóvillamosságis szakihoz vidd el! Úgy gondolom, kontakt hiba. Az ilyen kiméri egy feszültségmérővel egy negyed óra alatt, hogy mi a gáz. (Nekem a 155-ön egyszerűen lerázta időnként a csatit a motor)
Hiran ( no saurus Rex ;) )20-03-2007 16:10:44 // 14848
Csak most lemenni Bajáig.....:S...más megoldást keresek.
Hiran ( no saurus Rex ;) )20-03-2007 16:07:23 // 14847
1x azt írta "motoröl ist zu wenig"(túl kevés motorolaj),+ h a nyomás is alacsony kikapcs,bekapcs,utána 3-4-esen ....elindulni elindul,csak épp alacsonyabb fordulatszámra kapcsolva ( fordulásnál kettesben) leállt. A baj az,h korábban is ezt csinálta,és akkor lett agyhalott.:( Szegeden 200ezertől indították csak a vezérlőpanelt....és akkor még átnézésről és munkadíjról szó sem volt....de mivel Baján rohadtam le,és már a tréler se lett volna olcsó Szegedig,hát ajánlották a Mészáros Zsoltékat ...bajai BMW szervíz....2 hét alatt helyrerakták,napi szinten értesítettek,h hol tart az ügy,nem volt egyszerű,volt szó ceglédi elektrinikai gururól,meg bontott alkatrészről,meg neten keresgélésről,meg pesti alfa szakszervíz felhívásáról...végül is bontottként,úgy,h átnézték az egész gépet,2 hetet dolgoztak rajta,és még eg y izzítógyertyát is kicseréltek került az egész 135-be. ( sztem több,mint kellemes,ahhoz képest,h indult...)
Ferke20-03-2007 15:58:06 // 14846
Egyébként mennyi volt a vez.panel, ha nem vagyok indiszk.?:)
Ferke20-03-2007 15:54:04 // 14845
Szia. Ezt időnként nekem is csinálja. Gyújtás után azt mondja, hogy nincs benne olaj. Ilyenkor gyújtás le, és van, mikor még1x csinálja. harmadszor pedig már helyesen mutatja. Gondolom Nálad is ugyanez a tünet. De ezen kívül mást nem csinált nekem. Neked egyszerűen leállt a motor???
Hiran ( no saurus Rex ;) )20-03-2007 15:49:44 // 14844
Üdv! Nahh most kérném a telefonos segítséget....alfabéjb nemrég agyhalott lett..először kiírta,h motorolajnyomás túl alacsony,túl kevés motorolaj,tette mindezt úgy,h tele volt olajjal,friss olaj-/olajszűrő/légszűrő csere után..aztán fogta magát,leállt,és vezérlőpanel cserés lett. Utána 2 hónapig tök jól működött a kicsike,most viszont újra kezdi ezt a "motorolajnyomás túl alacsony" hisztit. Van vkinek tapasztalata ezügyben? Esetleg sejtés? Esetleg jól dolgozó megbízható szegedi szerelő ( ERvin? )telszáma? ....:S....
Ferke20-03-2007 15:44:39 // 14843
Mármint ha az a szivattyú = ac...
Ferke20-03-2007 15:22:44 // 14842
Ennek a szivattyúja közetlen a tankban van. tudod, amihez múltkor kerestem Nálad is cső csatlakozót, na olyan ac van benne.
Ferke20-03-2007 15:21:05 // 14841
A gyújtáselosztóról közvetlen az injektor hátuljára megy a vákumcső. Innen megy még vákumcső ahhoz a rejtélyes dobozkához is.
granturismo20-03-2007 15:10:35 // 14840
A gyújtáselosztóról a vákuumcső nem megy bele egy dobozba ahová a injektorra menő cső is megy?
granturismo20-03-2007 15:08:38 // 14839
AC pumpás?
Ferke20-03-2007 14:28:25 // 14838
Szerintem a bejövő 1,6 bar nyomást is kéne, hogy szabályozza valami, nem?! Elképzelhető, hogy az üa szivattyú a ludas?
Ferke20-03-2007 11:59:30 // 14837
Na most utánanéztem. Az a doboz elvileg tök más. Valszeg valami páralecsapó vagy valami ilyesmi. Viszont a manualban azt írja, hogy a nyomsászabályzó az az injektorfejben van. Ahol bemegy az üzemanyagcső, rögtön van egy membrán, ami a nyomást szabályozza. Viszont a bejövő üzemanyagcsövön tuti 1,6 bar-ral jön a benzin. Létezik, hogy ennyi a nyomásszabályzó?Ez a kis membrán az injektoron?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.