Forum >> Szerelőműhely

mesa25-04-2007 14:52:37 // 15236
Happy 100 !!! :)))
Buddha25-04-2007 14:29:21 // 15235
A 8 szelepesek olyanok biztosan, de a koksszal nem számol az ember. Aztán pedig jön az egyenetlen alapjárat, rángató motor, később pedig a leszakadó szeleptányér... :-( Az Alfát sablon nélkül is meg lehet csinálni, de egy átlag szerelő aki először lát ilyet könnyen elrakhatja egy foggal, és látszólag még rendben is van, az első komolyabb gyorsításnál jön a kellemetlen hang! :-D Üdv.
mesa25-04-2007 14:24:04 // 15234
OK, így akkor rendben :) Egyébként ismerősöm Accordja vez.szíj csere után már csak 190-nel vol tképes haladni, szóval addig fel sem tűnt a gazdájának, akko rmondtam neki, hogy menjen vissza, mert elfokolták. Utána jó lett, ment megint 210-zel :) Az 8 valvés vagy 16 valvés Punto volt ? Úgy tudom nyolcasoknál nem ér bele, szakadás esetén sem.
Buddha25-04-2007 14:10:23 // 15233
Jól írod, de én eleve nem helyen levő vezérlésről beszéltem! :-) Akkor beleérhet hidd el, láttam és javítottam ilyet! A szelepeknek néhány tizedmilliméteres nyomás is elég a görbüléshez. Pl. a Puntok kis benzines motorja szelepei nem érnek bele a dugóba szíjszakadás esetén, ideális esetben rádobsz egy szíjat és mehet haza. DE, a dugók tetején van egy kis koksz lerakódás ami elég ahhoz, hogy a szelepeket megüsse és lehet cserélni az egészet.
Buddha25-04-2007 14:05:17 // 15232
Ha a tömítés még puha akkor megmenthető. Az olaj sajnos kikeményíti és a hő sem tesz neki jót, de erre találták ki, bírnia kell! :-) Ha sok tízezer kilométert volt bent általában ki kell cserélni. Jobb a biztonság mert eláraszthatja a gyertyákat olajjal! Üdv.
mesa25-04-2007 14:03:56 // 15231
Ha annyit fokolna el, hogy beleérjen a szelep a dugattyúba, az már régen rossz lenne ! Mivel épp a fokokat variálja, nem tehet ilyet.Pontosan nem t'om hogy hány fokot jelent, de enm sokat. A Dugyattú felső pontja mindig ugyanott van - az állandó-, és a szelepek a legnagyobb nyitáskor sem érhetnek hozzá, ehhez az álláshoz képest kevésbé nyitja. Ahhoz hogy a szelepek beleverjenek a dugattyúkba, a vezérlésnek kell elugrania. akkor meg tök mindegy, hogy vezérlésmódosítós egy motor vagy sem ... Ha rosszul mondok valamit, akkor sorry :))
Üvegtigris25-04-2007 13:33:09 // 15230
Szelepfedél levétel felrakás után mennyire valószínű, hogy szivárog az olaj? Inkább cseréljektömítést, vagy maradhat a régi? Ha valamelyőtöknek cserélték már márkaszervízben, esetleg független szervízben, akkor mennyit kértek javítási díjnak?
Üvegtigris25-04-2007 13:25:02 // 15229
Az említett elektromágneses szelepnek mekkora az elromlási valószínűsége a variátorral szemben--> volt már valakinek ezzel problémája? Diagnosztikai műszerrel élőadatos olvasással be lehet diagnosztizálni, ha ez a hibás egység?
KisP25-04-2007 12:06:28 // 15228
én is a javitásra voksolnék,főleg,ha az autó többi része nagyon jó állapotban van. én is átestem egy hasonló szitun miután megvettem,persze kisebb horderejű volt, "csak" hidrotőkéket és vezmű tengelyeket kellett cserélnem,meg a hozzátartozó többi alkatrészt. kb. 100e ből jött ki.de azóta minden klappol. szomorú de ez van,könnyű pórul járni ha nem egy hozzáértővel megyünk autót venni:( (én is igy jártam)
csocsi25-04-2007 11:45:54 // 15227
Én is inkább a javítás mellett voksolnék. Nekem is volt egy teljes javítás a gépemen. De tudom, hogy azóta minden gyári benne és egy darabig nincs vele gondom.
Liquid25-04-2007 11:39:24 // 15226
Inkább javíttasd meg, mert akkor legalább tudod azt, hogy mi mikor hogyan lett javítva. Ha így akarod eladni azon csak bukhatsz. De azt azért jól nézzétek/nézessétek meg, hogy nem marad-e valami ki a javításból, nehogy az legyen, hogy nemsokára, valami elfeledett/nem észrevett hiba vágja gajra amost elvégzett munkát.
Azmo25-04-2007 11:07:15 // 15225
Sajnálom boyci :( így jönnek a "ahh, az Alfák mind szarok" című hozzászólások :( Nemrég vetted és szegénynek máris véres a torka! Nos, én azt javaslom csináltasd meg, az összeg amit mondtál szerintem korrekt, én inkább ezt tenném mint másik autó, mert ezért így sokat nem kapnál sajnos! Én ezt mondom, uff
krisz3325-04-2007 10:56:55 // 15224
pb ne már még jo hogy nem V6ot vettem az enyém csak 2.0 TS de megvan mind a négy kereke :)))))))
boyci25-04-2007 10:50:47 // 15223
ciao és egyben szép napot mindenkinek! beszéltem ma emberemmel aki ráállt az alfa szerelésre, csinált egy ún. költségvetést, amiben a dugattyúkat komplett a gyűrükkel be tudná szerezni 35eFt-ért, így az egész amit még meg kellene javítani egyben kerülne 260-280-ba!!! a párom egy új motorban gondolkodik.. ti mit tennétek? új szekér álljon a házhoz, vagy új lelke legyen a drágának?!! a perben én sem igazán bízok, ráadásul a lurkómmal nem igazán vállalnék be ilyen huza-vonát, elvégre egyedül vagyok. viszont a régi tulajjal le fogunk ülni "kávézni"...
Liquid25-04-2007 08:26:26 // 15222
Részvétem. Nagyon durva! Sajna szerintem sem mész sokra a perrel, de azért meg lehet próbálni, ha van egy ügyvéd ismerősöd, aki jártas az autós perekben. Elég nehezen képzelhető el, hogy ne tudott volna ezekről az extulaj.
csocsi25-04-2007 08:21:44 // 15221
Részvétem cartárs :(( Ezek után legalább egy "jó beszélgetést" megérdemelne a volt tulaj. Nehéz elképzelni, hogy semmit nem tudott ezekről a dolgokról.
pb_25-04-2007 08:16:06 // 15220
A GTV 2.0 V6 TB-vel az a nagy baj, hogy 1.kerekes. Igen az Integrale, az 1 külön kategória, nehéz jót találni, + sokat kell vele foglalkozni, de az, ha 1x +indul... A 155 sztem nem olyan nagy autó, de 1 boxer után, csakis 1 változata jöhet számításba.)
KisP25-04-2007 07:59:05 // 15219
már gondolkoztam aGTV 2.0V6 TB-n ,az is 200 ló körül van,csak hát a fenntartás egy kicsit sok:). Az integrale-val az a baj hogy ritka nagyon amit használható,olvastam 320 lóvas változatról is,húh,az milyen lehet.A 155 se rossz,de nekem az nagy autónak számít:) maradok a boxinál egyenlőre:PPP
Ferke25-04-2007 06:36:50 // 15218
Ezt nagyon sajnálom. Perrel nem sokra mész, de akitől vetted, szívesen orrbaverném. Így barmolják szét az alfákat sajna. Sejthető volt, hogy a hfejtömitéssel indul a dolog, de a gyűrűtéma durva. A dugattyúval mi van? Annak nem sok baja szokott lenni.
Buddha24-04-2007 22:57:09 // 15217
Mint az előttem válaszoló írta már, jól gondolod, ez a vezmódosító mágnesszelepének a csatija! Az előző tulaj talán már pórul járt a szerkezettel! Ugyanis: ha valaki esetleg nem pontosan telepíti a vezmódosítót, kvázi a vezérlés nem lesz pontosan helyen, attól a motor még beindul és majdnem hibátlanul járni is képes! Egy laikus talán észre sem veszi! (Persze hosszútávon kiderülne csak addig nem fogja kibírni) A gond akkor kezdődik, amikor létrejön az elfokolás mert a szeretett módosítónk belenyomja a szelepeket a dugattyúkba, és ezt a hengerfej nem szokta szeretni! Nyolc szívószelep látja a kárát, tömítés, olaj, plusz egy tetemes munkadíj!
boyci24-04-2007 21:14:52 // 15216
hát sziasztok Mindenki! szétkapták a lelkem... a srác szakavatott, volt dolga alfákkal(is), nagyon rendes, de nem jó hírekkel szolgált: a hibásnak vélt dugattyúk valóban rosszak? sőt! el vannak törve, a gyűrük teljesen bekrepáltak, de ezt még feldolgoztam volna, viszont amit még talált: állítólag már küzdött az autó hengerfej problémával, amit valahogy összetákoltak, és mindenhol tömítőmasszát használtak. ja és a vezérlés is odavan.. szóval igazán ez volt ami mellbe vágott, hogy az autót úgy kaptuk kézbe, h már volt ilyen ill. ekkora probléma vele! a srác azt tanácsolta h pereljek!..
Buddha24-04-2007 21:01:58 // 15215
A vez.módosító mechanikusan, hidraulikusan (hidromechanikusan) működik de elektronika vezérli! Egy elektromágneses szelep engedi bele az olajnyomást amitől a belsejében lévő bolygócsiga elmozdul, ezáltal a külső és belső íves pályák elfordítják a szíjkereket a vezérműtengelyhez képest. A módosító nem ismeri a részterhelést, alap vagy elfokolt állapotban van és természetesen csak a szívósort fokolja.
mesa24-04-2007 20:49:29 // 15214
Hidraulikus! Ezt akartam mondani én is, köszi! A pneu az levegős :)
Üvegtigris24-04-2007 20:32:00 // 15213
Szted a hegyaljától rendeljem, vagy egyéb helyről?
sztane24-04-2007 18:04:55 // 15212
hali! valaki járt már így, mint én, hogy menet közben eltűnt az ötödik fokozat? az összes többi megvan. arra lennék kiváncsi, hogy a hiba csak a váltó teljes leszerelésével orvosolható-e, vagy van esetleg másik út is.
Stef24-04-2007 15:08:21 // 15211
Jelentem, megvolt a 60 ezres szervíz Német Misinél (mindenkinek csak ajánlani tudom a mestert). Vezérműszíj, vezető, feszítő, ékszíj, vízpumpa, olaj-,levegő-,pollenszűrő csere. Autókám ismét bátran gurulhat :) Nem volt olcsó, de megérte! A szíjak elléggé meg voltak kopva, kicsit nyúlva és repedezve is. Nem hülyeség kicserélni 60ezernél!!!
Ferke24-04-2007 13:16:37 // 15210
Várjuk kiváncsian.Hol csinálják?
boyci24-04-2007 12:25:43 // 15209
három darabról van szó..sajnos! de mint írtam ma többet megtudok a dologról...
GEORGE24-04-2007 12:23:17 // 15208
Olajjal működik az az hidraulikus, nem pneumatikus. és van egy szelep is még, ami elektromosan nyit! .-)
granturismo24-04-2007 12:19:35 // 15207
Jelenleg már csak egyféle cikkszámú vezérlésmódosító van. Azt teszik a kisebbik Fiat/Lancia motorba is meg az Alfába is.
Azmo24-04-2007 11:05:02 // 15206
van amelyik kutya csak csahol, de nem harap :D
pb_24-04-2007 10:55:45 // 15205
Hadd köszörüljék.))
pb_24-04-2007 10:54:45 // 15204
Hacsak a 200 lóra fáj a fogad, és Lancia a választás, akkor Integrale, én tuti azt választanám. De, ha AR-nél maradunk, akkor viszont 55 Q4.
pb_24-04-2007 10:51:52 // 15203
A Kappaval azért, az AR image 1 kicsit amortizálódott.))))
pb_24-04-2007 10:49:49 // 15202
Akkor +nyugodtam.))
gyurma24-04-2007 10:47:55 // 15201
Nekem is volt,igaz hogy dizel de nagyon jó gép.Pláne a belső:-))meg az extrák.
granturismo24-04-2007 10:43:08 // 15200
Köszi, köszi, csak ne offoljunk, mert a Baltásék épp most reszelik a bárdokat ránk:-)))
KisP24-04-2007 10:37:26 // 15199
1,1 misiért van is egy 4ajtós turbo kappa,lecsapok rá:PPP olyan felszereltsége van,hogy csak nézek,96-os és elektromos behajtható tükrök,elek. ülés,stb. ilyen nyalánkságok,király!!!!
KisP24-04-2007 10:35:47 // 15198
hadd gratuláljak én is a kappa-dhoz,nagyon szimpi a gép,csak nehogy én is váltsak egy kappa 2.0T-re közel 200lóerő,húh,belegondolni is rossz:)))
Üvegtigris24-04-2007 10:33:52 // 15197
Sziasztok! Nagynehezen 1-2 szerelőműhely+146 topicos beírogatás után idetaláltam : D Jó a topic, épp most frissen gyorsan végigolvastam, kérdésem: 1.4-es TS 146-ba melyik vezmódosítót ajánljátok (mivel volt itt szó Lancia, stb) milyen cikkszámmal és honnan rendeljem, amelyik biztos, hogy passzol és a lehető legjobb lesz hozzá? ui.: Szerintetek érdemes megrendelni a javítószettet és állapottól függően belerakni?,vagy max, ha nem jó, akkor pedig mehet bele az új. Előre is köszi
Azmo24-04-2007 10:23:18 // 15196
ez bók volt pajtás, nem értelek :D
granturismo24-04-2007 10:17:28 // 15195
Mit romboljátok itt a nagy nehezen felépített image-emet?:-)) Én egy megfontolt ember vagyok!:-))
Azmo24-04-2007 10:13:01 // 15194
Nálad nem lehet tudni hogy mikor megy el az eszed megint :D
granturismo24-04-2007 10:09:08 // 15193
Mondjuk ez igaz. Akkor úgy írom közeli távoli terveimben nem szerepel:-)
pb_24-04-2007 10:06:48 // 15192
Még nem tud6od, hogy mit hoz a jövő.)))
granturismo24-04-2007 09:52:38 // 15191
Van erre egy külön topic. Nekem nem nagyon volt/van/lesz TS motorom, úgyhogy nincs saját tapasztalat.
Üvegtigris24-04-2007 09:45:11 // 15190
Köszi az erőfeszítéseket : )
Üvegtigris24-04-2007 09:43:57 // 15189
Egyébként érdemes a felújítókészletet venni vagy mindenféleképpen a variátort cseréljem? Nem gáz ha 40E csak inkább biztos, hogy jó legyen. Csak gyárit lehet bele kapni? Hol érdemes megrendelni?
granturismo24-04-2007 09:43:16 // 15188
Visszapattant, mert túl nagy. Megpróbálom tömörítve.
Üvegtigris24-04-2007 09:33:55 // 15187
A szöveget megkaptam, de a dokumentumot nem. Légyszi küldd el mégegyszer. Köszi
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.