Forum >> Szerelőműhely

147Smz18-09-2009 18:55:52 // 26949
Ok, köszi a tanácsot.
szasza(SW)18-09-2009 18:45:51 // 26948
Az ok,csak nem láttam még és nem tudtam alul mi van:))
Youri18-09-2009 18:41:38 // 26947
Nem 1 bonyolult dolog.....2 csavar fogja.....:-D
szasza(SW)18-09-2009 18:38:24 // 26946
Kitudom én cserélni?
András bácsi18-09-2009 18:37:06 // 26945
Semmi sem fog illeszkedni. :)
mizooo18-09-2009 18:26:04 // 26943
Somez,

A helyedben megnézném a tankszeelőzést meg, a szénszűrő csatlakozásokat lehúznám, ellenőrizni a szívócső tömítettségét....

A gázpedál probléma: mikor csinálja nyisd fel a géptetőt és manuálisan mozgasd a pillangó szelepet, ha az úgy mozog mint szokott, akkor a gázpedál bowdennel lehet a gond esetleg, kézzel nyomkodd meg a pedált ilyenkor hátha a pedálnál ilyenkor vmi vizes lesz stb... De én bowdenre gyanakodnék...

Üdv, mizooo
147Smz18-09-2009 17:52:48 // 26942
A lentebb vázolt (hsz: 26934) két problémámra senkinek sincs ötlete? :-(
szasza(SW)18-09-2009 17:40:32 // 26941
Köszi az infot!
Ferri18-09-2009 17:25:35 // 26940
Szerintem a vezérlésmódosítót működtető mágnesszelep.
Dévid18-09-2009 17:24:18 // 26939
Elvileg lehet bele tenni, csak a V6 motorterében emlékeim szerint máshogy rendezték el a segédberendezéseket. Ha jól tudom a futómű/fékek is mások. Én is agyaltam rajta, mert motorhibás lett a gépem és motort kellett cserélnem. Jah, 2.0 TS.
szasza(SW)18-09-2009 17:10:18 // 26938
Sziasztok!
Elkezdet kerregni ez a bigyó.Mi is ez pontosan?
zsoltee1018-09-2009 16:58:55 // 26937
Sziasztok! Eddig az autómba 2.0 TS motor volt , míg hajtókarcsapágyas nem lett. 2.5 V6 motort bele lehet tenni? És ha igen akkor a leömlők mérete, többi specifikáció fog illeszkedni egymáshoz?
mizooo18-09-2009 12:31:29 // 26936
Szia igen hasonló volt, csak ha én gázt adtam akkor nem javult meg hanem tovább hörgött, szép lassan és a végén szép lassan lett fordulat utána jó volt....
147Smz18-09-2009 12:28:37 // 26935
Nálad hogy nézett ki ez a "hosszabb idejű állás utáni nehéz indulás"? Olyasmi, mint amit én írtam pár hsz-szel lejjebb?
147Smz18-09-2009 08:45:13 // 26934
Én úgy tudom, hogy a régebbi 145/146-oknál az a ,műszerfali gomb nyitja a csomit. Az enyémen a vezető oldali ülés bal oldalán, lenn a padlón van egy nagy kallantyú, azzal tudom kinyitni.
mizooo18-09-2009 07:52:26 // 26933
HI ALL

AZ AKTIV SZÉNSZÜRŐ TELJES TÖMÖDÖTTSÉGE OKOZTA NÁLAM A TORPANÁSOKAT ÉS A HOSSZABB IDEJÜ ÁLLÁS UTNÁNI NEHEZEN INDULÁSOKAT!!!!!!! AZÉRT IROM NAGY BETÜVEL MERT EZT A MEGOLDÁST MÉG NEM OLVASTAM A FÓRUMON ÉS LEHET SOKAN SZIVNAK VELE... ÉRDEMES PRÓBAKÉPPEN KIIKTATNI AZ AKTIVSZENET ÉS LEDUGÓZNI A SZIVOCSÖRÖL JÖVÖ VEZETÉKET...

üdv, mizooo
onager7318-09-2009 00:36:02 // 26932
Ja és még egy. Win 7 fut a gépemen és simán megtudom nyitni. nem volt szükséges kiírni cdre.
De köszi!
onager7318-09-2009 00:33:39 // 26931
Szia!
Gondolom a 146 ugyanaz mint a 45. Amúgy nem az ajtókárpittal volt a gondom hanem a műszerfallal. ott ahol a relék vannak, de már megoldottam. Addig taperáltam belülről míg megtaláltam a megoldást.
Nemtudom ez a része mennyire stimmel a többi géppel mert az enyém jobbkormányos és a kormány jobb oldalán vannak a biztik és fölöttük a műszerfal mögött a relék. Olyant is találtam ami BOSCH sárga dobozos és Made in Australia (ezt hgy csinálták?)
De ami a lényeg h az ablakért mégsem szóltak. És az a majom nem tudta kinyitni a csomagtartót! De nem lérdezte meg hogyan kell...
Van a műszerfalon egy csomagtérnyitó kinézetű gombom ami nem csinálsemmit és a hátsó ajtóban sem találtam nyitó szerkezetet. Ez valóban nyitógomb?

Amint alakul valami a vassal azt is megosztom majd veletek.
147Smz17-09-2009 17:49:17 // 26930
Szia!

Az utasoldali ablak a 145-ben nem automata. Már ha arra gondoltál ez alatt, hogy hosszabb nyomásra magától felhúzza. Ilyet a 145-ösömben csak a vezető oldali tud. 146-nál nem tudom van-e különbség. Leszedni a kárpitot egyébként nem gázos, csak nem hirtelen rántással kell a patentokat kipattintani. Viszont arra felkészülhetsz, hogy az elektromos ablak motorjához nem fogsz tudni belülről sem hozzáférni. Nincsen az ajtóban nagy lyuk, ahol kényelmesen benyúlhatsz. Érdemes megnézni a szétszerelési útmutatót, amit innen le tudsz szedni: http://docky.netexpert.hu/145_146/145_146workshop.iso

Ez egy CD image. Vagy kiírod CD-re és onnan nyitod meg, vagy felcsatlakoztatod. Windows alatt talán kell erre program, Macen és Linuxon viszont két kattintással meg lehet tenni. A lényeg, hogy pdf-ek vannak a CD-n és ki kell keresned a megfelelő leírást. Én is mindig ezt olvasom el, mielőtt valamit szétgányolok az autón :-)
147Smz17-09-2009 17:34:39 // 26929
Sziasztok!

Két misztikus és nehezen reprodukálható hibát tapasztalok már régóta a kocsimon. Leírom nektek röviden és érthetően a két jelenséget, abban a reményben, hogy hátha valaki már találkozott vele és tudja a hiba forrását. Minden ötletet szívesen veszek, még akkor is, ha hülyeségnek is tűnik :-)

Az autó utolsó szériás (2000) 145 1.6 TS Special Edition. És akkor jöjjön a két hibajelenség!

1. Reggel első indítás
Ha legalább 1 napig áll az autó, akkor az első beindításra felpörög 2000-ig (ahogy kell neki) majd amikor ejti le alapjáratig a fordulatot, elkezd dadogni, lefulladás közelébe megy és ha nem nyomok neki elég korán gázt, akkor le is fullad. De van hogy a gázadás sem segít. 95-öst tankolok bele, Mollal és Shellel is ugyanez a helyzet. Télen-nyáron, utcán-garázsban egyaránt. Lambdám jó, alapjárati motor új, vezmódom új, Csörivel kimértük még a nyáron és a kocsiban minden fasza. De ezt az okosságot már a lambda-vezmód-alapjárati motor csere előtt is csinálta.

2. Esőben kemény gázpedál
Ha esik az eső vagy a hó, kb 15-20 perc autózás után felkeményedik a gázpedál. Majdnem olyan érzés, mintha szervó nélküli féket nyomnék, elég rendesen oda kell rá lépni. Ha nincs csapadék, nem csinálja. Szerintem nem a hidegtől van, mert a mai esőben is előjött a hiba, pedig simán volt 20 fok a hőmérséklet.

Aki megmondja a helyes megfejtést, azt meghívom egy sörre ;-)
Dévid17-09-2009 17:10:47 // 26928
Köszönöm szépen.
Ferke17-09-2009 16:58:17 // 26927
A szivattyúnál kösd le a szervocsövet, és ott ereszd le az olajat. Feltöltés után indítás, ekkor csúnya hangokat fogsz hallani, kormányt ide-oda tekergetve nyeli el az olajat, szépen töltögesd utána, amíg be nem áll a szint.:)
Dévid17-09-2009 16:43:17 // 26926
Üdv a szakiknak! :)

Meg tudná nekem valaki súgni, milyen szerszámok szükségesek egy szervo-olaj cseréhez 156-on. Esetlegesen a folyamat lefolyása is érdekelne, és hogy "szakember" nélkül is kivitelezhető-e (pl. otthon a sufniban saját maszek 2 balkezemmel) vagy szakszerviz szükséges hozzá. Olajat már találtam hozzá...
mizooo17-09-2009 06:01:25 // 26925
A Hideginditási gondot nem igazán oldotta meg jóval erősebb lett az autó, szépen húz egyel nagyobb fokozatban tudok mindenhol menni.... Folyt. köv.
admirális16-09-2009 20:51:01 // 26924
Hú ez nagyon jól hangzik, én várom a fejleményeket, hogy sikerül megoldani.
mizooo16-09-2009 20:39:22 // 26923
Asszem megtaláltam a torpanás/nem felpörgés okát.... Rommá szedtem az alfát, éstaláltam egy valószínűleg tank szellőző csövet ami előlre jön a motortérbe. Valahova gondolom egy szénszűrőbe becsatlakozik abba pedig megy egy vákuumcső a szívócsonkról... Tank és szűrő között, cső széthúz. Az eddig 1000 feletti stabil alapjáratom normál 800-900 közé azonnal visszaállt. És luk nélkül harap az autó mintha seggberúgták volna... Még rendesen ki kell iktatnom azt a hóbelevancot ledugózom majd a szívócsonk csövét, most csak a szerintem eltömődött szűrő tartja a vákuumot... Jah és meghúzott tanksapinál sem roppantja össze a vákuum a tankot mert nincs...

Üdv
onager7316-09-2009 14:05:16 // 26922
Jah. Holnap este kiderül. 20.15 re viszem a szekeret. 50€ a vizsgadíj és állítólag ahova viszem ott baromi szigorúak. Még azt is megnézik, hogy a biztonsági övek csatjai működnek-e. Szóval van para rendesen...
Youri16-09-2009 12:46:13 // 26921
Biztosítékokat nézted már??Külön van a két oldal,a sofőr lába felett.Persze csak ha a kocsiban ülsz:-DD
Ferke16-09-2009 12:44:36 // 26920
Jah, most néztem az oldalad, elnézést...ez durva, ezek szerint ott nem xarakodnak...elég szigorúak.:(((
onager7316-09-2009 12:41:28 // 26919
Szeva!

De én Írországban vagyok és itt meghúzzák ezmiatt. Itt ami elektromos cucc van az autóban annak működnie kell! Ezért kértem a segítségeteket. Még várok hátha valaki megszán egy-két jótanáccsal.
Ferke16-09-2009 09:08:34 // 26918
LOL:))) Én olyat még nem láttam, hogy egy autó azért nem ment volna át a műszakin, mert nem műxik az anyós felőli el.ablak:DDDD
Ferke16-09-2009 09:04:52 // 26917
Belemehet más is, de a selenia is. Ahogy pb mondja, mindegy, csak megfeleljen a gyárinak:)
pb_16-09-2009 08:20:09 // 26916
A gyári Lőírásnak feleljen + az olaj, ez a lényeg. Én spec nem tennék bele Seléniat, de nem akarom Lindítani a szokásos vitát.
Bazsa14516-09-2009 08:07:47 // 26915
Sziasztok ! Kérdésem lenne hogy alfim 1,4 boxi megérett a kövi olaj cserére.Csak a seleniat szereti a boxi vagy bele tolhatok más márkájú olajat is?
onager7315-09-2009 21:02:41 // 26914
Sziasztok!

Átmásolam ide a kérdésemet mert a 145-146 nál nem reagált senki.
A következő gondjaim vannak (146 1.6 Boxer): Az utas oldali első elektromos ablakom nem akar működni (a motor működik direkt áramról) Ez is automata ablak? Relé működteti vajon? A sofőr oldalit működtető relé működik de nem tudok hozzáférni mert nem tudom levenni a műszerfal borítást. Szóval ez most nagy probléma mert ez miatt valszeg meghúzzák műszakin és nem találtam autóvillanyászt. Én megcsinálnám de nem bírom lebontani a műszerfalat. Nem szeretném eltörni. A másik szintén utasoldali hiba, az ülés el van törve. A háttámla bal oldala jól tartja magát de a jobb oldala mozog. Valami belső tartóelem törésére gondolok. Van valakinek tapasztalata ebben? Sajna errefelé ez egy elég ritka autó még bontóban is.
Köszi előre is a segítséget
mizooo15-09-2009 20:31:50 // 26913
Gyerekek!!!! Majdnem összetörtem az Alfát!!!!! BENZINNYOMÁS kezd ez a szó egyre gyanúsabb lenni.... Próbakörre mentem a csajommal vizsgálgatva az alapjáratot... Megállok a 31es főút ilyenkor elég zsufi.. vagy 5 perce állok , mire nem jön senki nyomom a gátz indulnék, igen ám de régi barátom a anem pörög fel ismét előjött.... Annyit tudtam elérni, hogy a kocsi orra vagy fél métert belógott az útra STOP... Hátam mögött meg farok rámállt és hátra se... ablak leteker integet, h menjél már hátra mert dudálnak a főútról h huzzaka .... Miután felpörgött a moci minden OK.....

A %!+%%+°^% Ejj Ejjjj..... Elhaygatott földútra ki megállok várok 5 percet indulnék, megint elég szarul indul.... De rögtön ez után meg jól.... Ez szerintem tuti összefügg a hosszabb állás utáni indítási gondjaimmal, ugyanis akkor is ezt csinálja, de az még elmenne mert nem kell hirtelen elindulnom....

Na erre varrjatok :S:S:S....
gabor69615-09-2009 20:18:18 // 26912
Köszi mindenkinek a válaszokat, szerintem legkésöbb hétvégén azért adok 1 esélyt a tisztitásnak.
Youri15-09-2009 19:30:04 // 26911
Ha jól tudom az egy nyomásszabályzó.És igen,okozhat ilyen problémát,ha a hibájából nem tartja meg a benzinnyomást.És azért indul nehezen,mertz mindig a 0ról kell feldolgoznia az induláshoz! Mérj egy üzemanyagnyomást,abból kiderül.Ha leállítod,utána nézni kell az órát h megtartja e,vagy visszaesik......
mizooo15-09-2009 19:17:16 // 26910
Ki tudja az 1.6 TS moci Injektorsorának a végén levő szelep funkcióját (van rajta egy vákuumcső is), ill okozhat e a hibája indítási gondokat...

üdv
mizooo15-09-2009 19:02:13 // 26909
Csak, ha koszos akkor segít! Különben halottnak a csók.... nekem ideiglenesen egy bontott gyári segített de majd kell egy új... Néha nem pörög fel alapjáratról ha nem kicsit pörgetve indulok...
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2009 18:46:34 // 26908
ha már szar akkor még Aladin sem segíthet rajta :P
Dzsozy15-09-2009 18:20:12 // 26907
A jó minőségű féktisztítő spari segíthet rajta. Egy finom puha, ecsettel még pucerájozhatod, de én stampeszos pohárba nyomok ki a féktisztítóból, és belerakom a LMM betétet és hagyom picit ázni, majd a pici ecsettel "kimosom". Nekem minden problémámat ami LMM volt baj, azt megoldotta, tehát ha jó az LMM ,csak el van koszolódva, akkor segíthet, segít is, de ha "elszakadt" akkor kuka! Kerüld az ócska, gané, kinai utángyártottakat, mert az max 2 hónapot bír ki és annyi. (tapasztalat)
gabor69615-09-2009 13:57:19 // 26906
mé kuka? :) nem segíthet rajta?
mizooo15-09-2009 13:49:46 // 26905
Mármint a Levegő hőmérőnél a ventillátor a középkonzolban.. sry
mizooo15-09-2009 13:48:41 // 26904
Klima beszivó ventilátora zörög kiiktathatom? Ugyse kell nekem semmire, hogy automata legyen. Csak zavar :D.... üdv
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2009 13:35:33 // 26903
próbát megér a LMM tisztítása de utána kuka....
gabor69615-09-2009 13:00:23 // 26902
Hy all,

Csak 1 simpla kérdésem lenne. :) So a légtömegmérőt sima féktisztító spray el kell megtisztítani ugye? (nincs benne semmi trück?) Mert a jelenség az, hogy néha amikor alacsony fordulaton vagyok, akkor elkezd fulladozni és rángatózni. Raktam már bele injector cleanert nem mondom hogy nem lett jobb de még nem tökéletes.

Válaszokat elöre is kösz.
Piritu - 1.000.00015-09-2009 07:47:48 // 26901
Ha jól láttam az eperben a 156 betöltő nyílása mellett van egy szelepnek nevezett tárgy, az lesz a nyomásszabályozó. Legalábbis úgy nézem...
Andy15-09-2009 06:29:07 // 26900
Szvsz nem annyira biztos. Ha kulccsal zárható a tanksapka akkor a kulcsnyílás szellőztet. De szellőző lehet a tank tetején, vagy a betöltő cső mellett is.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.