Forum >> Szerelőműhely
szasza(SW)22-09-2009 22:26:34 // 26972
Köszi!Alszok rá párat:)))
szasza(SW)22-09-2009 22:25:43 // 26971
:))))Ja simán!:) legfeljebb az én fejemből is kioperálnak egy rúgót:)))10 percig meg legalább nézem mire neki merek állni:))
Youri22-09-2009 22:24:22 // 26970
Nem olyan vészes az,még akna nélkül sem.Én mindig megoldottam vhogy:-DDDD Konkrétan ezt is......
Csöri22-09-2009 22:23:02 // 26969
Ha van aknád akor igen. Nélküle elég nehéz.
Youri22-09-2009 22:21:00 // 26968
Lengéscsillpító alsó csavarja ki rugó ki. Utána mehet be az uj. Kb 10 perc
Simán megoldod!!!!!!!!!!!!!
Simán megoldod!!!!!!!!!!!!!
szasza(SW)22-09-2009 22:18:54 // 26967
Otthon meg tudom oldani emelővel?Ez hogy van ott?Fentről valami anyát kell bontani,hogy lejöjjön?
Csöri22-09-2009 22:14:41 // 26966
Lengéscsillpító alsó csavarja ki rugó ki. Utána mehet be az uj. Kb 10 perc.
szasza(SW)22-09-2009 21:56:58 // 26965
Buddha22-09-2009 20:41:16 // 26964
...és 30000-nél többet futott szíjat már nem teszünk és nem feszítünk újra! Ilyenkor ha le kell valamiért szerelni akkor a szíj csere, de ez a görgők intervallumán nem változtat, ha eljön az idő vagy letelt a km a szett csere! :-)
pepel22-09-2009 20:13:09 // 26963
valamikor nekem is ezt csinálja,főleg 1 hónapja
Ferri22-09-2009 20:06:33 // 26962
Van jelölés, és csak úgy rakható fel. Ha rosszul rakod össze, kellemetlen vibrációt okoz. Az első hengernek fölső holtponton kell lennie, a két kis keréken levő jeleknek pedig fölfelé kell állnia. Ezenkívül a szíjat se kifordítani, se fordított futásirányba felrakni nem szabad. Miért akarod levenni és visszarakni? A vezérléssel együtt ezt és a feszítőjét is cserélni érdemes.
Kau22-09-2009 18:39:09 // 26961
Nézd meg, hogy csinálja-e magasabb oktánszámú benzinnel is! Szerintem nem.
Télen meg mindig jó mindennel ;)
Télen meg mindig jó mindennel ;)
Laca22-09-2009 18:36:23 // 26960
És ha leveszem a szíjat, akkor van valami jelentősége, hogy hogyan rakom vissza, van rajta valami jelölés, vagy pedig mindegy?
mizooo22-09-2009 18:29:01 // 26959
Hali.
Az egyik e ablak kapcsolóm eccer csak nem kapcsol a hátrafelé (fel) csak ha technikásan nyomogatom. Tehát nem kattan valaki javított már ilyet, meg lehet csinálni?
Vagy új kell?
Üdv
Az egyik e ablak kapcsolóm eccer csak nem kapcsol a hátrafelé (fel) csak ha technikásan nyomogatom. Tehát nem kattan valaki javított már ilyet, meg lehet csinálni?
Vagy új kell?
Üdv
Ferri22-09-2009 18:08:30 // 26958
A balansztengelyeket hajtja.
Laca22-09-2009 17:55:18 // 26957
Tudja valaki hogy a mind a két felén bordás szíj miket hajt meg ?A vezérműszíj után van felrakva 156 ts.Fötengely meg 2-3 fogaskeréket hajt azt hiszem.
Ferke22-09-2009 06:43:45 // 26956
Én melegítés nélkül csináltam, de jól elbíbelődtem vele. Sniccerrel körbevágod, aztán ahol a legjobban enged, ott kicsit szétfeszíted, mert nem csak egy sík profil az, ami ragasztva van, feszítéssel hozzáférsz a törésvonal utáni ragasztott részhez, ott folytatod tovább a vágást...szóval a karod elzsibbad egy kicsit, és kb 20perc/db.
pe-Ti21-09-2009 19:04:20 // 26955
Üdv!
Valaki mondja meg hogy lehet 156-oson roncsolás mentesen szétszedni a lámpát pontosabban leszedni a búrát a fényszóró házról? Melegíteni nem merem félek elolvad a ház! SOS!!!!!
Valaki mondja meg hogy lehet 156-oson roncsolás mentesen szétszedni a lámpát pontosabban leszedni a búrát a fényszóró házról? Melegíteni nem merem félek elolvad a ház! SOS!!!!!
Longman21-09-2009 08:04:07 // 26954
Nekem akkor csinált ilyet, mikor a szívócsövem ki volt lukadva.. Annyi különbséggel hogy nekem mindig 3.-ra indult tökéletesen. Gondolom akkorra alkalmazkodott a megváltozott levegőmennyiséghez.. Viszont nem csak repedés volt rajta, hanem rendesen lyukas volt a cső.
147Smz20-09-2009 19:26:12 // 26953
Az elég szarul hangzik. Nekem pár másodperc után lefullad, második indításra azonban mindig pöcc-röff.
mizooo20-09-2009 15:09:42 // 26952
:D Hasonló mint az enyém volt, de ez nem olyan gáz láttad volna az enyémet a dadogást kb 20 mp ig csinálta... Szuper a video amugy... Ki kell használni a modern technikát... üdv
147Smz20-09-2009 11:34:03 // 26951
Csináltam a hidegindítási problémáról egy youtube videót is, hátha valaki így már ráismer :-)
A szokotthoz képest annyival jobb a felvett eset, hogy itt végül nem fullad le a motor. De én a kuplungon kívül semmit nem nyomok, gázt sem adok neki, csak önindítózom és ennyi.
http://www.youtube.com/watch?v=Ums_hqV8FGI
A szokotthoz képest annyival jobb a felvett eset, hogy itt végül nem fullad le a motor. De én a kuplungon kívül semmit nem nyomok, gázt sem adok neki, csak önindítózom és ennyi.
http://www.youtube.com/watch?v=Ums_hqV8FGI
Youri18-09-2009 18:56:07 // 26950
Simán ki tudod venni,majd meglátod!!
147Smz18-09-2009 18:55:52 // 26949
Ok, köszi a tanácsot.
szasza(SW)18-09-2009 18:45:51 // 26948
Az ok,csak nem láttam még és nem tudtam alul mi van:))
Youri18-09-2009 18:41:38 // 26947
Nem 1 bonyolult dolog.....2 csavar fogja.....:-D
szasza(SW)18-09-2009 18:38:24 // 26946
Kitudom én cserélni?
András bácsi18-09-2009 18:37:06 // 26945
Semmi sem fog illeszkedni. :)
mizooo18-09-2009 18:26:04 // 26943
Somez,
A helyedben megnézném a tankszeelőzést meg, a szénszűrő csatlakozásokat lehúznám, ellenőrizni a szívócső tömítettségét....
A gázpedál probléma: mikor csinálja nyisd fel a géptetőt és manuálisan mozgasd a pillangó szelepet, ha az úgy mozog mint szokott, akkor a gázpedál bowdennel lehet a gond esetleg, kézzel nyomkodd meg a pedált ilyenkor hátha a pedálnál ilyenkor vmi vizes lesz stb... De én bowdenre gyanakodnék...
Üdv, mizooo
A helyedben megnézném a tankszeelőzést meg, a szénszűrő csatlakozásokat lehúznám, ellenőrizni a szívócső tömítettségét....
A gázpedál probléma: mikor csinálja nyisd fel a géptetőt és manuálisan mozgasd a pillangó szelepet, ha az úgy mozog mint szokott, akkor a gázpedál bowdennel lehet a gond esetleg, kézzel nyomkodd meg a pedált ilyenkor hátha a pedálnál ilyenkor vmi vizes lesz stb... De én bowdenre gyanakodnék...
Üdv, mizooo
147Smz18-09-2009 17:52:48 // 26942
A lentebb vázolt (hsz: 26934) két problémámra senkinek sincs ötlete? :-(
szasza(SW)18-09-2009 17:40:32 // 26941
Köszi az infot!
Ferri18-09-2009 17:25:35 // 26940
Szerintem a vezérlésmódosítót működtető mágnesszelep.
Dévid18-09-2009 17:24:18 // 26939
Elvileg lehet bele tenni, csak a V6 motorterében emlékeim szerint máshogy rendezték el a segédberendezéseket. Ha jól tudom a futómű/fékek is mások. Én is agyaltam rajta, mert motorhibás lett a gépem és motort kellett cserélnem. Jah, 2.0 TS.
szasza(SW)18-09-2009 17:10:18 // 26938
zsoltee1018-09-2009 16:58:55 // 26937
Sziasztok! Eddig az autómba 2.0 TS motor volt , míg hajtókarcsapágyas nem lett. 2.5 V6 motort bele lehet tenni? És ha igen akkor a leömlők mérete, többi specifikáció fog illeszkedni egymáshoz?
mizooo18-09-2009 12:31:29 // 26936
Szia igen hasonló volt, csak ha én gázt adtam akkor nem javult meg hanem tovább hörgött, szép lassan és a végén szép lassan lett fordulat utána jó volt....
147Smz18-09-2009 12:28:37 // 26935
Nálad hogy nézett ki ez a "hosszabb idejű állás utáni nehéz indulás"? Olyasmi, mint amit én írtam pár hsz-szel lejjebb?
147Smz18-09-2009 08:45:13 // 26934
Én úgy tudom, hogy a régebbi 145/146-oknál az a ,műszerfali gomb nyitja a csomit. Az enyémen a vezető oldali ülés bal oldalán, lenn a padlón van egy nagy kallantyú, azzal tudom kinyitni.
mizooo18-09-2009 07:52:26 // 26933
HI ALL
AZ AKTIV SZÉNSZÜRŐ TELJES TÖMÖDÖTTSÉGE OKOZTA NÁLAM A TORPANÁSOKAT ÉS A HOSSZABB IDEJÜ ÁLLÁS UTNÁNI NEHEZEN INDULÁSOKAT!!!!!!! AZÉRT IROM NAGY BETÜVEL MERT EZT A MEGOLDÁST MÉG NEM OLVASTAM A FÓRUMON ÉS LEHET SOKAN SZIVNAK VELE... ÉRDEMES PRÓBAKÉPPEN KIIKTATNI AZ AKTIVSZENET ÉS LEDUGÓZNI A SZIVOCSÖRÖL JÖVÖ VEZETÉKET...
üdv, mizooo
AZ AKTIV SZÉNSZÜRŐ TELJES TÖMÖDÖTTSÉGE OKOZTA NÁLAM A TORPANÁSOKAT ÉS A HOSSZABB IDEJÜ ÁLLÁS UTNÁNI NEHEZEN INDULÁSOKAT!!!!!!! AZÉRT IROM NAGY BETÜVEL MERT EZT A MEGOLDÁST MÉG NEM OLVASTAM A FÓRUMON ÉS LEHET SOKAN SZIVNAK VELE... ÉRDEMES PRÓBAKÉPPEN KIIKTATNI AZ AKTIVSZENET ÉS LEDUGÓZNI A SZIVOCSÖRÖL JÖVÖ VEZETÉKET...
üdv, mizooo
onager7318-09-2009 00:36:02 // 26932
Ja és még egy. Win 7 fut a gépemen és simán megtudom nyitni. nem volt szükséges kiírni cdre.
De köszi!
De köszi!
onager7318-09-2009 00:33:39 // 26931
Szia!
Gondolom a 146 ugyanaz mint a 45. Amúgy nem az ajtókárpittal volt a gondom hanem a műszerfallal. ott ahol a relék vannak, de már megoldottam. Addig taperáltam belülről míg megtaláltam a megoldást.
Nemtudom ez a része mennyire stimmel a többi géppel mert az enyém jobbkormányos és a kormány jobb oldalán vannak a biztik és fölöttük a műszerfal mögött a relék. Olyant is találtam ami BOSCH sárga dobozos és Made in Australia (ezt hgy csinálták?)
De ami a lényeg h az ablakért mégsem szóltak. És az a majom nem tudta kinyitni a csomagtartót! De nem lérdezte meg hogyan kell...
Van a műszerfalon egy csomagtérnyitó kinézetű gombom ami nem csinálsemmit és a hátsó ajtóban sem találtam nyitó szerkezetet. Ez valóban nyitógomb?
Amint alakul valami a vassal azt is megosztom majd veletek.
Gondolom a 146 ugyanaz mint a 45. Amúgy nem az ajtókárpittal volt a gondom hanem a műszerfallal. ott ahol a relék vannak, de már megoldottam. Addig taperáltam belülről míg megtaláltam a megoldást.
Nemtudom ez a része mennyire stimmel a többi géppel mert az enyém jobbkormányos és a kormány jobb oldalán vannak a biztik és fölöttük a műszerfal mögött a relék. Olyant is találtam ami BOSCH sárga dobozos és Made in Australia (ezt hgy csinálták?)
De ami a lényeg h az ablakért mégsem szóltak. És az a majom nem tudta kinyitni a csomagtartót! De nem lérdezte meg hogyan kell...
Van a műszerfalon egy csomagtérnyitó kinézetű gombom ami nem csinálsemmit és a hátsó ajtóban sem találtam nyitó szerkezetet. Ez valóban nyitógomb?
Amint alakul valami a vassal azt is megosztom majd veletek.
147Smz17-09-2009 17:49:17 // 26930
Szia!
Az utasoldali ablak a 145-ben nem automata. Már ha arra gondoltál ez alatt, hogy hosszabb nyomásra magától felhúzza. Ilyet a 145-ösömben csak a vezető oldali tud. 146-nál nem tudom van-e különbség. Leszedni a kárpitot egyébként nem gázos, csak nem hirtelen rántással kell a patentokat kipattintani. Viszont arra felkészülhetsz, hogy az elektromos ablak motorjához nem fogsz tudni belülről sem hozzáférni. Nincsen az ajtóban nagy lyuk, ahol kényelmesen benyúlhatsz. Érdemes megnézni a szétszerelési útmutatót, amit innen le tudsz szedni: http://docky.netexpert.hu/145_146/145_146workshop.iso
Ez egy CD image. Vagy kiírod CD-re és onnan nyitod meg, vagy felcsatlakoztatod. Windows alatt talán kell erre program, Macen és Linuxon viszont két kattintással meg lehet tenni. A lényeg, hogy pdf-ek vannak a CD-n és ki kell keresned a megfelelő leírást. Én is mindig ezt olvasom el, mielőtt valamit szétgányolok az autón :-)
Az utasoldali ablak a 145-ben nem automata. Már ha arra gondoltál ez alatt, hogy hosszabb nyomásra magától felhúzza. Ilyet a 145-ösömben csak a vezető oldali tud. 146-nál nem tudom van-e különbség. Leszedni a kárpitot egyébként nem gázos, csak nem hirtelen rántással kell a patentokat kipattintani. Viszont arra felkészülhetsz, hogy az elektromos ablak motorjához nem fogsz tudni belülről sem hozzáférni. Nincsen az ajtóban nagy lyuk, ahol kényelmesen benyúlhatsz. Érdemes megnézni a szétszerelési útmutatót, amit innen le tudsz szedni: http://docky.netexpert.hu/145_146/145_146workshop.iso
Ez egy CD image. Vagy kiírod CD-re és onnan nyitod meg, vagy felcsatlakoztatod. Windows alatt talán kell erre program, Macen és Linuxon viszont két kattintással meg lehet tenni. A lényeg, hogy pdf-ek vannak a CD-n és ki kell keresned a megfelelő leírást. Én is mindig ezt olvasom el, mielőtt valamit szétgányolok az autón :-)
147Smz17-09-2009 17:34:39 // 26929
Sziasztok!
Két misztikus és nehezen reprodukálható hibát tapasztalok már régóta a kocsimon. Leírom nektek röviden és érthetően a két jelenséget, abban a reményben, hogy hátha valaki már találkozott vele és tudja a hiba forrását. Minden ötletet szívesen veszek, még akkor is, ha hülyeségnek is tűnik :-)
Az autó utolsó szériás (2000) 145 1.6 TS Special Edition. És akkor jöjjön a két hibajelenség!
1. Reggel első indítás
Ha legalább 1 napig áll az autó, akkor az első beindításra felpörög 2000-ig (ahogy kell neki) majd amikor ejti le alapjáratig a fordulatot, elkezd dadogni, lefulladás közelébe megy és ha nem nyomok neki elég korán gázt, akkor le is fullad. De van hogy a gázadás sem segít. 95-öst tankolok bele, Mollal és Shellel is ugyanez a helyzet. Télen-nyáron, utcán-garázsban egyaránt. Lambdám jó, alapjárati motor új, vezmódom új, Csörivel kimértük még a nyáron és a kocsiban minden fasza. De ezt az okosságot már a lambda-vezmód-alapjárati motor csere előtt is csinálta.
2. Esőben kemény gázpedál
Ha esik az eső vagy a hó, kb 15-20 perc autózás után felkeményedik a gázpedál. Majdnem olyan érzés, mintha szervó nélküli féket nyomnék, elég rendesen oda kell rá lépni. Ha nincs csapadék, nem csinálja. Szerintem nem a hidegtől van, mert a mai esőben is előjött a hiba, pedig simán volt 20 fok a hőmérséklet.
Aki megmondja a helyes megfejtést, azt meghívom egy sörre ;-)
Két misztikus és nehezen reprodukálható hibát tapasztalok már régóta a kocsimon. Leírom nektek röviden és érthetően a két jelenséget, abban a reményben, hogy hátha valaki már találkozott vele és tudja a hiba forrását. Minden ötletet szívesen veszek, még akkor is, ha hülyeségnek is tűnik :-)
Az autó utolsó szériás (2000) 145 1.6 TS Special Edition. És akkor jöjjön a két hibajelenség!
1. Reggel első indítás
Ha legalább 1 napig áll az autó, akkor az első beindításra felpörög 2000-ig (ahogy kell neki) majd amikor ejti le alapjáratig a fordulatot, elkezd dadogni, lefulladás közelébe megy és ha nem nyomok neki elég korán gázt, akkor le is fullad. De van hogy a gázadás sem segít. 95-öst tankolok bele, Mollal és Shellel is ugyanez a helyzet. Télen-nyáron, utcán-garázsban egyaránt. Lambdám jó, alapjárati motor új, vezmódom új, Csörivel kimértük még a nyáron és a kocsiban minden fasza. De ezt az okosságot már a lambda-vezmód-alapjárati motor csere előtt is csinálta.
2. Esőben kemény gázpedál
Ha esik az eső vagy a hó, kb 15-20 perc autózás után felkeményedik a gázpedál. Majdnem olyan érzés, mintha szervó nélküli féket nyomnék, elég rendesen oda kell rá lépni. Ha nincs csapadék, nem csinálja. Szerintem nem a hidegtől van, mert a mai esőben is előjött a hiba, pedig simán volt 20 fok a hőmérséklet.
Aki megmondja a helyes megfejtést, azt meghívom egy sörre ;-)
Ferke17-09-2009 16:58:17 // 26927
A szivattyúnál kösd le a szervocsövet, és ott ereszd le az olajat. Feltöltés után indítás, ekkor csúnya hangokat fogsz hallani, kormányt ide-oda tekergetve nyeli el az olajat, szépen töltögesd utána, amíg be nem áll a szint.:)
Dévid17-09-2009 16:43:17 // 26926
Üdv a szakiknak! :)
Meg tudná nekem valaki súgni, milyen szerszámok szükségesek egy szervo-olaj cseréhez 156-on. Esetlegesen a folyamat lefolyása is érdekelne, és hogy "szakember" nélkül is kivitelezhető-e (pl. otthon a sufniban saját maszek 2 balkezemmel) vagy szakszerviz szükséges hozzá. Olajat már találtam hozzá...
Meg tudná nekem valaki súgni, milyen szerszámok szükségesek egy szervo-olaj cseréhez 156-on. Esetlegesen a folyamat lefolyása is érdekelne, és hogy "szakember" nélkül is kivitelezhető-e (pl. otthon a sufniban saját maszek 2 balkezemmel) vagy szakszerviz szükséges hozzá. Olajat már találtam hozzá...
mizooo17-09-2009 06:01:25 // 26925
A Hideginditási gondot nem igazán oldotta meg jóval erősebb lett az autó, szépen húz egyel nagyobb fokozatban tudok mindenhol menni.... Folyt. köv.
admirális16-09-2009 20:51:01 // 26924
Hú ez nagyon jól hangzik, én várom a fejleményeket, hogy sikerül megoldani.
mizooo16-09-2009 20:39:22 // 26923
Asszem megtaláltam a torpanás/nem felpörgés okát.... Rommá szedtem az alfát, éstaláltam egy valószínűleg tank szellőző csövet ami előlre jön a motortérbe. Valahova gondolom egy szénszűrőbe becsatlakozik abba pedig megy egy vákuumcső a szívócsonkról... Tank és szűrő között, cső széthúz. Az eddig 1000 feletti stabil alapjáratom normál 800-900 közé azonnal visszaállt. És luk nélkül harap az autó mintha seggberúgták volna... Még rendesen ki kell iktatnom azt a hóbelevancot ledugózom majd a szívócsonk csövét, most csak a szerintem eltömődött szűrő tartja a vákuumot... Jah és meghúzott tanksapinál sem roppantja össze a vákuum a tankot mert nincs...
Üdv
Üdv
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
588
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?