Forum >> Szerelőműhely

Ferke01-10-2007 16:50:33 // 17642
Igan, az is lehet. Lehe, hogy a tárcsa minimális válla miatt égett meg a széle. De azért simán lehet, hogy egy rakás xar a betét. Textar-ból és ferodo-ból is láttam már nagyon gagyit. Ha meg szorul vagy korábban szorult a munkahenger kicsit, akkor szintén nyikoroghat, mert akkor is megég. Ez mondjuk a tárcsán látszódik is.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)01-10-2007 16:46:42 // 17641
megoldás=kiveszed a pofákat körben mindegyiket köszörüvel szépen lecsapod 1x45-re,=nyikorgás megszünik.
Miért? amikor fékezel a pofák körben megégnek bekeményedik és nyikorog.
Ferke01-10-2007 16:36:53 // 17640
Semi baja a féknyeregnek, az tuti. Valszeg a betéted xar, és azért visít (esetleg rosszul kopott, vagy a tárcsa már vállas).
Vagy esetleg lehet, hogy a féked kicsit befog. Szét kéne szedni, kipucolni, teljes fékolajcsere,légtelenít, és próba megint.
De először ellenőrizd, hogy befog-e esetleg a fék.
Stee14601-10-2007 16:27:21 // 17639
Sziasztok!

Két problémára keresek megoldást, illetve sacc javítási árakat (nagyásgrendileg).
- magas a CO-m. Most voltam zöldkártyán, megkaptam ugyan, de állítólag magas volt a CO. :) Ezzel mit lehet kezdeni?
- Ciperegnek a hátsó fékeim, menet közben. Nem fékezéskor, hanem menet közben. A betétek, tárcsák rendben vannak. Egyéb dolgokkal lehet gáz. Pl. féknyereg?, hátsó fék dugattyú (vagy minek hívják). Ezek mennyibe jönnek ki. Bontottat ebből nem nagyon akarok, mert 2,5 éve szívok ezzel a cipergéssel, tehát nem ideiglenes megoldást akarok, hanem tuti-t. :)

Előre is köszi ha valaki tud segíteni, öteleket adni!
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)01-10-2007 12:31:46 // 17638
ja-))) alfára jár az eszünk.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)01-10-2007 12:30:57 // 17637
nekem 5 rongy volt a tömités de megérte,mert azota sincs semmi baj vele,egy ideig én is paráztam az olaj miatt amit a gyergyánál találtam aztán rájöttem,hogy a simeringem szar és nyomja be oldalra azt a kis olajat.nem cserélem ki egyenlöre mert nem vészes,nincs kedvem a gyujtást állitgatni emiatt.
Poló01-10-2007 12:28:33 // 17636
Csöri csinálta, én csak ott álltam mellette :)
Vezérlést cserélt és akkor nézte, hogy van a gyertyáknál egy kevés olaj. Aztán mikor rakta össze, akkor megkente a tömítést és úgy tette vissza. Új tömítést nem volt lehetőségem abban a pillanatban venni.
Ferke01-10-2007 12:27:44 // 17635
Nah, ezt szinte egyszerre írtuk.:))
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)01-10-2007 12:27:15 // 17634
nagyon fontos a szelepfedél tömitésnél,hogy jól le legyen tisztitva mikor cseréled,olajmentesen,féktisztitóval lefujtam,áttöröltem,fbs+tömités+fbs,és a fedél.legalább 3 órán át nem szabad inditani.
Ferke01-10-2007 12:26:14 // 17633
Jó ötlet a paszta, mert sajnos alfa/fiat betegség a szelepfedél lefogatási megoldás.
Azért nem árt lecserélni a tömítést, mert kb 1500ft, és jobb egy új tömtést pasztázni, mint egy retkesebbet-használtabbat takarítgatni és azt pasztázni+nem árt kitakarítani akkor már rendesen az egész szelepfedelet, főként a tömítés vájatában.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)01-10-2007 12:21:43 // 17630
a tubusnak?vagy a pasztanak?piros nem rémlik.
Poló01-10-2007 12:19:15 // 17629
Ha jól emlékszem, akkor piros színe volt.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)01-10-2007 12:18:14 // 17628
A valami paszta az fbs lehetett,legalább is én azt használom,tömitésre.)))
Poló01-10-2007 12:16:02 // 17627
Szia!

Nekem is volt a gyertyáknál egy pici olaj. Nem kell tömítést cserélni, nekem Csöri körbekente a szelepfedéltömítést valami pasztával és úgy tette vissza.
Adrián01-10-2007 12:15:58 // 17626
Nem az olaj betöltő nyiláshoz közelebbiek?A Ts motoroknál mivel elég mélyen vannk a gyertyák előferdülhet hogy olaj betölt. kor félre ment és az ott sokáig megmarad!Van rendszers olaj fogyásod?
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)01-10-2007 12:13:52 // 17625
nem zaklatás mindenki ugy okosodik,hogy emgkérdezi ha nem tud valamit.szerintem valahol beverödik az olaj oda,kivülröl,máshogy nem kerülhet oda.
Ferke01-10-2007 12:04:22 // 17624
Nincs egy fotód róla? Nem emlékszem pontosan, de úgy rémlik, hogy oda nemigen mehet be az olaj a szelepfedél tömítés felől.
Ferke01-10-2007 12:03:07 // 17623
Bakker.:( Na ezért nem árt, ha hozzáértő csinálja, az alfa TS vezérlése elég spec.
Dévid01-10-2007 00:26:45 // 17622
Ma kiderült a szerelőmnél, hogy el volt cseszve a vezérlésem, és agyonkókányolták a légmennyiségmérőm... azért egy szeleptisztító-injektortisztító nem fog ártani :DDD
Bazsa7230-09-2007 22:40:40 // 17621
Köszi:)
falcokc30-09-2007 22:32:43 // 17620
valószinű!
Bazsa7230-09-2007 22:31:28 // 17619
Szép estét!
Remélem nem veszitek zaklatásnak, de feltenném mégegyzer a kérdésem, hát ha van valakinek egy jó ötlete:
Tegnap, mikor gyertyát akartam cserélni, mert egy kicsit furán járt (hidegen rángatott és néha durrogott). Mikor levettem a gyertyáról a csonkokat, ahogy szemben álsz a motorral, balról az első négyben ált az olaj? :(
Tudja valaki, hogy mitől került az oda????
Szelepfedél tömítés?
Ha valaki tudja, esetleg járt már így, segítsen.
Köszi előre is.
GEORGE30-09-2007 18:18:46 // 17618
Fiat 1,9 TD vez. tengely eladó!
160D1000 motorkódú motorból.
5000 Ft írjatok az oldalamra ha valakinek kell.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 15:58:28 // 17617
Lehet hogy igazad van,de mig nem csináltam ezt addig folyamatosan beporosodott,és többször gondjaim voltak emiatt.Azóta semmi bajom.
Face30-09-2007 15:46:32 // 17616
A csatik és a relék havonta szét illetve ki huzogatásával csak azt éred el hogy előbb utóbb 100% h kontaktosak lesznek!.... Totál felesleges.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 15:20:51 // 17615
Leirom én mit csinálok.Havonta átnézem a kábeleket,gyergyákat,kitisztitom kontaktsprayvel átfujogatom,szilikonnal átkenem,a reléket kiveszem ugyan csak átfujom mindet,ellenörzöm a féltengelyeket,silenteket,áthuzom az összes csavart amit elérek,leveszem a légtömegméröt,kipucolom a pillangoszelepet,brigécioval a rugot megtisztitom ami a pillangoszelepet mozgatja,a bowdent zsirsprayvel befujom,ajtozsanérokat átfujom,gumikat szilikonozom(hetente),igyekszem havonta aknára állni,alánézni átturni mindent,silenteket ugyancsak átfujkálom silikonnal.Röviden ennyi,megvan egy óra alatt.Otthon mosom,takaritom,mert senki sem törli ki az ajtogumikbol a piszkot+silikont bele.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 15:11:08 // 17614
én injektor tisztitó folyadékot használok,kombinálva szeleptisztitóval,az egyik sárga a másik piros flaskonban,a nevét passzolom.
Dévid30-09-2007 14:58:09 // 17613
Amúgy elég erőtlen a motor szerelőm szerint, mint egy gyengébb 1.6os, pedíg 2.0 T.Spark van ráírva. Mivel tudnám kipucoltatni az injektorokat, szelepeket? Véleményem szerint nem tett jót a kocsinak, hogy 2 hengerrel jártak vele hosszú időn át, mivel 4 gyertya be volt halva.
Dévid30-09-2007 14:52:31 // 17612
Most vettem a kocsit, pár alkatrészt cserélnem kellett már. Olaj, vezérműszíjak alapból cserélendőek, plusz 140000nél még eredeti gyertyák voltak benn, kuplungtárcsám széttört az első utamon miután megvettem. 2 lengőkart is cserélni kellett. Most várom hogy hívjon a szerelő, mehetek a kocsiért.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 14:46:08 // 17611
elfelejtettem.ne járj vele sokat,nekem utközben ment haza,mikor kiszedte a szerelö szét volt törve a tárcsa.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 14:44:23 // 17610
igy mar nagyon valoszinü hogy a kuplung a bünös,ha hirtelen felpörög,akkor megszünik a kapcsolat,a motor és a futomü között,a kuplung kiold ugye és mivel felszabadul a terhelés,hirtelen felpörög a motor,nekem is csinálta mikor szétment a kuplungom.
MIFI30-09-2007 14:33:12 // 17609
A gázbovdent néztem az sértetlen! A kuplungot cserélni kell mert eléggé fent fog a kinyomócsapágynak is sistergő hangja van ha kinyomom a kuplongot. :( Lehet egyszerűen a kuplung csere az megoldaná a gonodot?
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 14:21:53 // 17608
nézd meg a gázbovdet nincs -e kiszörösödve és néha felakad,kupkung fog rendesen?ha a pillangoszelep rugoja beragad az csinalhat ilyesmit,de keveset irtál,ha kinyomod a kuplungot akkor mit csinál,stb.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 14:19:20 // 17607
fejböl meg nem mondom neked a tipusat mert mindig egy hejen veszem es tudjak mit kell adni,amugy palotan lehet kapni a pozsony uton van egy alfa lancia alkatreszbolt.
MIFI30-09-2007 14:17:11 // 17606
jah ezt elfeletettem 2.0 ts motor
MIFI30-09-2007 14:14:04 // 17605
Üdv!
Nem tudna valaki tanácsot adni,hogy van amikor húz rendesen van amikor + majdnem csak pörög a motor? Mitől lehet ez??
Selmak30-09-2007 11:29:32 // 17604
Arab olajt? Az melyik?
Georgee30-09-2007 11:11:10 // 17603
Köszi,azt hittem nem kell m.szervízbe mennem.
Csöri30-09-2007 11:09:11 // 17602
Gyári kulcsot márkaszervízben tudsz rendelni. Utána a kodkártyán lévő számokkal lövik be a kulcsokat.
Georgee30-09-2007 11:05:08 // 17601
Hi Csöri,
Az lenne a kérdésem,hogy 147 hez gyári kulcsokat tudsz szerezni,mert az enyémek már kezdenek kontaktosak lenni,elemcsere ellenére is hol műkönek a gombok hol nem.
Csöri30-09-2007 10:44:44 // 17600
Ki lehet.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 10:38:05 // 17599
A 10w40 tökéletes,ajánlott a selénia,de én személy szerint arab olajat használok a szeléniával megegyezö paraméterei vannak.
Dévid30-09-2007 10:27:56 // 17598
Üdvözletem a hölgyeknek és az uraknak!
Lenne egy fontos kérdésem, milyen típusú olajat ajánlotok egy 2.0 TS motorba? A gyári ajánlás 10W-40.
Bazsa7228-09-2007 23:05:48 // 17597
Szép estét!
Ma gyertyát akartam cserélni, mert egy kicsit furán járt (hidegen rángatott és néha durrogott). Mikor levettem a gyertyáról a csonkokat, ahogy szemben álsz a motorral, balról az első négyben ált az olaj? :(
Tudja valaki, hogy mitől került az oda????
Szelepfedél tömítés?
Ha valaki tudja, esetleg járt már így, segítsen.
Köszi előre is.
GTV_GAB28-09-2007 10:46:58 // 17595
üdv mindenkinek!

ki lehet mérni a lambda szondát h jó-e vagy sem?
elment az erő a vasból és meg-megtorpan 3000-5000rmp között
Mogyoró28-09-2007 09:43:57 // 17594
Szevasztok Cartársak!

Miután senkinek nem volt ötlete a városi forgalomban állandóan kigyulladó UDC hibakódra ezért nekiláttam a tesztelgetéseknek. Levettem a kerekeket mert mindíg kanyarban adta be a hibakódot. Az egyik hátsó keréknél megtaláltam a kipörgésgátló kidörzsölődött vezetékét ahol néha letestelt, és ugye beadta a hibakódot. Röviden ennyi.
Remélem valakinek hasznára lessz!
Selmak27-09-2007 16:58:19 // 17593
Maradék, tuning iránti vágyamat sikerült nullára redukálni a kettős tömegű lendkerékkel.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.