Forum >> Szerelőműhely

András bácsi12-11-2007 12:31:00 // 18286
A valószínűleggel írt hozzászólás tény, nem pedig valószínűleg. :)
András bácsi12-11-2007 12:29:15 // 18285
Na lőttek a kedvezményeidnek...
András bácsi12-11-2007 12:28:31 // 18284
www.elaforg.hu, www.olive.hu stb.
Átok79146TD12-11-2007 12:12:43 // 18283
én sajna nem tudok...(
Katucs12-11-2007 12:11:05 // 18282
De még mindig nem kaptam ajánlásokat jó szerelőkre. Létezik, hgoy pont itt ne legyen egy sem?
Átok79146TD12-11-2007 12:04:43 // 18280
szija:)))
azt jól teszed..:)
a kézbevevést...:)))))))rem nix hari??:)))
Katucs12-11-2007 12:02:56 // 18279
szia Süsnye,
a blogban azért irogatok, hogy el ne felejtsem, hogy mit szeretnék majd kérdezni tőletek, miután megtaláltam a megfelelő topikot:) De végül is tök jó helyre írtam, mert már az üzenőfalamon is kaptam rá választ:) Tényelg tök jó ez a capat. Látom megy itt a rivalizálás, csipkelődés is a többiekkel:)
Köszönöm kimeítő válaszodat, azt hiszem elsőre szerelőre bízom, de ott leszek, amikor csinálja, hogy okuljak :), és majd legközelebb én veszem kezembe a dolgokat.:)
kertecs12-11-2007 10:52:56 // 18278
Az ilyet jól kell gondolni! : ))
süsnye12-11-2007 10:43:59 // 18277
"Gondolom a tiedbe alu blokk van..." ezt írtam. :))
kertecs12-11-2007 10:40:51 // 18276
És ezek után beszóltál Bandinak? : P
kertecs12-11-2007 10:40:08 // 18275
Ehjj "autóddal törődő informatikus" ! : )

A 99-es 146 már ugye TS, az meg ugye Fiat-blokk, ami ugye vas, jó nehéz... nem alublokk.
A 146-ban sosem volt alublokk szerintem, hiszen az előtte boxer volt és az is vas. Legalábbis a 33-ban, Sudban még az volt.

Mindenképpen töltsék bele, ami belevaló! : ) Én mondjuk azt választottam ami a motorháztetőn lévő matrinya ajánlott: Paraflu 11 asszem?
süsnye12-11-2007 10:28:47 // 18274
Szia!
Látom a blog-ban is kérdezgetsz. :)
A hűtőfolyadék és a váltóolaj cserét illetően azt ajánlom, h cseréld le az egészet, ne tölts rá, hacsak nem tod pontosan, h milyen váltóolaj volt benne ill. hogy mikor cseréltek hűtőfolyadékot. Tapasztalatból mondom, h nem fogsz tudni 8,4L folyadékot beletölteni, mert nem tod telejesen leüríteni a rendszert (nekem is 8,3 kellene bele, de sztem 7L-nél többet még nem sikerült beletölteni). A hűtőfolyadékot és a váltóolajat kicserélni, nem egy bonyolult dolog. A váltóolaj cseréről érdeklődj a 145/146 topciban ők biztosan vágják, hogy hol kell lereszteni a váltóolajat, de gyanítom, a tiedben is elég nehezen hozzáférhető helyen van a leeresztő csavar, mint nálam (155). :)
A fűtéscsapot nyisd ki hűtőfolyadék leeresztésnél és feltöltéskor is legyen nyitva (ha digit klímád van akkor azt kell csinálni, hogy gyújtás alatt max-ra állítani a hőmérsékletet, majd leveheted a gyújtást pár mp múlva).
A lényeg hűtőfolyadék cserénél, hogy fel kell tölteni szintig a rendszert, miután leeresztetted a régit, de csak lassan, kb. 1L/perc sebességgel, hogy ki tudja szorítani a levegőt (feltöltés közben a légtelenítő csavart ki kell tekerni, amíg a folyadék el nem éri azt a szintet, h ott kifollyon, valsz a hűtőradiátorod tetején van, de erről is inkább a 145/146 topicban érdeklődj). Eztán légtelenítő csavr vissza, és szintig kell tölteni. El kell indítani a motort, megvárni míg üzemmeleg lesz (90C a hűtővíz), ekkor leállítani, várni, h visszahűljön ilyenkor le fog csökkeni a szint, majd megint feltölteni szintig, Járatás közben nem árt kilazítani a légtelenítő csavart, hogy ki tudja dolgozni a levegőt minél gyorsabban.
Ez az elmélet... de ezután ha használod, még nézzél rá párszor a víz szintre, mert valsz még marad benne levegő, amit lassan kidolgoz.
Sok szerencsét! :))
Selmak12-11-2007 10:09:15 // 18273
Sebességváltó olajnál figyelj a megfelelő API besorolásra is.
süsnye12-11-2007 10:06:44 // 18272
Sztem se térj el a gyári előírástól. Persze más márkájú terméket választhacc, de az előírt paraméterek lehetőleg egyezzenek.

Bandi-t meg ne vedd komolyan, az informatikusok törődnek az autóikkal! :)))
Katucs12-11-2007 09:51:36 // 18271
Továbbra is kérném minden Budapesti vagy Érd, Diósd , tárnok környékbeli Alfás cartársam segítségét abban, hogy ajánljanak olyan tuti szerelőt, aki azért látott már Alfát és nem utolsósorban ért is hozzá:)
Katucs12-11-2007 09:25:24 // 18270
szia BAndi,
és hol máshol lehet megvenni?
András bácsi12-11-2007 08:05:28 // 18269
Ajánlott nem eltérni, és máshol is meg lehet venni. :)

Süsnyének és a többi informatikusnak meg ne higgy! :DDDD
Fighter12-11-2007 06:23:24 // 18268
Köszi a megnyugtató választ.
Katucs11-11-2007 21:05:55 // 18267
szia süsnye,
köszi a választ. Van az autóhoz kezelési útmutató, le vannka írva a javasolt kenőanyagok, csak érdekelne, hogy ettől jó ötlet e eltérni? MErt gondolom ami ott le van írva (pl. hűtőfolyadéknak a az Alfa Romeo Climafluid Super Permanent -40 fok) azt csak Alfa Romeo márkaszervizbe tudom megvenni, de márkaszervízbe nem szívesen vinném az autót, annyi pénzem nincs, amennyit ott legombolnának rólam. Vagy neked mi a véleményed? Te hol szervizelteted az autót?
süsnye11-11-2007 20:22:40 // 18266
1. hűtőfolyadék: gondolom a fagyállóra gondoltál. Gondolom a tiedbe alu blokk van, így ebbe való (általában rózsaszín színű) fagyálló kell, ami asszem nem tartalmaz korrodálás gátlót.

2. sebváltó olaj: a tiedbe elvileg 80W-90 viszkozítású olaj kell

3. sztem olvasgass a "Gumi, felni, futómű" topicban :)

4. légzsák lámpa: ha zavar, h világít és, hogy emiatt valsz nem műxik a légzsák, akkor vidd szervízbe. :)

Az első két ponttal kapcsolatban egyébként megtalálod a gyári ajánlásokat a www.selenia.hu oldalon.
Bubi (147)11-11-2007 18:21:09 // 18265
sziasztok!

olyan kérdésem lenne hogy ültetés. 147! valaki tudna ebbe segíteni?
Katucs11-11-2007 17:35:46 // 18264
Sziasztok,
még nagyon-nagyon új vagyok itt. HA jól látom, még mindig én vagyok a listában is a legujabb tag :) Ezért bocs, ha olyat kérdezek, amit már többször megválszoltak.
Engem elsősorban a következő dolgok érdekelnének:
-van e jelentősége, hgoy milyen hűtőfolyadékot töltök után az autóba?
-és mehet e bele bármilyen sebességváltó olaj, vagy csak valamilyen spéci?
-milyen márkáju/márkátlan téli gumit javasoltok?
-világít a légzsák lámpa, muszáj szervízbe vinnem?
-és mindenképpen érdekelne valamilyen jó kis szervíz, ahol azért az Alfákhoz is értenek (Sajna nincs jó tapasztalatom ezzel kapcsoaltba).
Előre is ezer kösz mindenkinek, aki válaszol.
GT Ɨ|ѯ11-11-2007 11:35:19 // 18263
pl:nem indít:-))
Krisz14511-11-2007 10:57:01 // 18262
Sziasztok! Honnan lehet tudni ha haldoklik az önindítóm Mi a jelenség?
Fészi10-11-2007 20:54:23 // 18261
Ilyen csapágy ütögetéses módszerrel 10ezernél többet nem birt ki a kerékcsapágyam... következőt behúzták hidraulikával azóta is jó ;) Tehát én kerülném a kalapácsos megoldást...
szasza(SW)10-11-2007 20:46:57 // 18259
Okés!Köszönöm uram,akkor gyüjtögetek és kereslek majd ha nem baj:)
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2007 20:45:31 // 18258
persze...szerinted???
nem vagyok vaskereskedő :))
szasza(SW)10-11-2007 20:44:15 // 18257
Ok!Erre kompletten mondat az árat?
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2007 20:41:09 // 18256
a gömbfej pont le van vágva a képről :)

jobb oldalon lakik....
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)10-11-2007 20:35:07 // 18255
ja igazad van hirtelen 1-esnek néztem.
GEORGE10-11-2007 20:29:52 // 18254
11-12 ezer körül mennek mostanában.....
szasza(SW)10-11-2007 20:28:40 // 18253
Köszöntem uraim!Akkor egy komplet lengökar csere,és minden új lesz ezek szerint:)
GEORGE10-11-2007 20:17:45 // 18252
A 3-as a gömbfej szerintem :-)

GEORGE10-11-2007 20:14:37 // 18251
A lengőkaron rajta van a két szilent 1-2-es és a gömbfej 3-as.
Szóval mind a három új lesz ha veszel lengőkart.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)10-11-2007 20:12:30 // 18250
1-es a gömbfej de szerintem jobban jársz a komplett lengökar cserével.
szasza(SW)10-11-2007 20:10:39 // 18249
Ja és melyik is a gömbfej a képen?
szasza(SW)10-11-2007 20:08:02 // 18248
A szerelő az 1-est mondta hogy cserélni kell.Ha cserélem az egész lengőkart akkor+ kell venni hozzá mind a három cucost ,vagy rajta van a lengőkaron?
szasza(SW)10-11-2007 19:09:09 // 18247
Köszönöm az infokat!
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2007 19:04:42 // 18246
minden 146-os futómű egyforma...
gömbfej ált. nagykalapáccsal jön le, ha meg nem akkor 2 hónappal bírja tovább, mint a szilent...ezért nem érdemes az első lengőkarokat szilenteztetni..
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2007 19:01:03 // 18245
bármikor, bárhogyan :)))
Robi10-11-2007 18:49:14 // 18244
Most néztem a reglapodat. Már értem. Szóval mikor, és hogyan tudom megvenni tőled? :)
Robi10-11-2007 18:42:50 // 18243
Nekem kellene egy pár. Hol lehet ennyiért kapni? És melyik gyártó a gyári beszállító?
szasza(SW)10-11-2007 16:51:19 // 18242
Muszáj lengökart is cserélnem,nem elég csak szilenteket?A gömfej honan tudom ,hogy tönkrement?Bocs a sok kérdésért:)Csak hirtlen fékezésnél van kopanás han finoman fékezek akkor nincs,az autó nem mászkál az uton és kanyarban sincs gond vele.A szilenteknél számit,hogy TI vagy egyforma minden 146 os futómű alkatrész?
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2007 15:59:21 // 18241
normális gyári beszállítói...
Alfás 156 "hupikék"10-11-2007 15:46:41 // 18240
Elöl a válto oldalán van egy elektromos gomba mellette egy csavar az a nivoja és be öntö
Robi10-11-2007 15:46:32 // 18239
"...sok a majd 1500-as hidegindítás utáni alapjárat 0 fok körüli hômérsékleten?"

Nem. Teljesen normális. Ahogy melegszik a motor, szépen vissza fogja engedni a normális alapjáratra.
A crowaszem-baromságot pedig felejtsd el. Ha autószerelő mondta neked, akkor csak vicceskedni akart valószínűleg.
Robi10-11-2007 15:41:26 // 18238
"146-hoz a lengőkar 11900ft"

Ez milyen gyártmány ennyiért?
Robi10-11-2007 15:40:21 // 18237
Mibe fáj ez a szett? Én hidraulikus prést használok, nincs is vele semmi baj, csak ki kell hozzá venni a csonkállványt. No meg pl egy dediont elég nehéz odatartani. Úúútálok is központi szilentet cserélni. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.