Szia!
Az utasoldali ablak a 145-ben nem automata. Már ha arra gondoltál ez alatt, hogy hosszabb nyomásra magától felhúzza. Ilyet a 145-ösömben csak a vezető oldali tud. 146-nál nem tudom van-e különbség. Leszedni a kárpitot egyébként nem gázos, csak nem hirtelen rántással kell a patentokat kipattintani. Viszont arra felkészülhetsz, hogy az elektromos ablak motorjához nem fogsz tudni belülről sem hozzáférni. Nincsen az ajtóban nagy lyuk, ahol kényelmesen benyúlhatsz. Érdemes megnézni a szétszerelési útmutatót, amit innen le tudsz szedni: http://docky.netexpert.hu/145_146/145_146workshop.iso
Ez egy CD image. Vagy kiírod CD-re és onnan nyitod meg, vagy felcsatlakoztatod. Windows alatt talán kell erre program, Macen és Linuxon viszont két kattintással meg lehet tenni. A lényeg, hogy pdf-ek vannak a CD-n és ki kell keresned a megfelelő leírást. Én is mindig ezt olvasom el, mielőtt valamit szétgányolok az autón :-)
Forum >> Szerelőműhely
147Smz17-09-2009 17:49:17 // 26930
147Smz17-09-2009 17:34:39 // 26929
Sziasztok!
Két misztikus és nehezen reprodukálható hibát tapasztalok már régóta a kocsimon. Leírom nektek röviden és érthetően a két jelenséget, abban a reményben, hogy hátha valaki már találkozott vele és tudja a hiba forrását. Minden ötletet szívesen veszek, még akkor is, ha hülyeségnek is tűnik :-)
Az autó utolsó szériás (2000) 145 1.6 TS Special Edition. És akkor jöjjön a két hibajelenség!
1. Reggel első indítás
Ha legalább 1 napig áll az autó, akkor az első beindításra felpörög 2000-ig (ahogy kell neki) majd amikor ejti le alapjáratig a fordulatot, elkezd dadogni, lefulladás közelébe megy és ha nem nyomok neki elég korán gázt, akkor le is fullad. De van hogy a gázadás sem segít. 95-öst tankolok bele, Mollal és Shellel is ugyanez a helyzet. Télen-nyáron, utcán-garázsban egyaránt. Lambdám jó, alapjárati motor új, vezmódom új, Csörivel kimértük még a nyáron és a kocsiban minden fasza. De ezt az okosságot már a lambda-vezmód-alapjárati motor csere előtt is csinálta.
2. Esőben kemény gázpedál
Ha esik az eső vagy a hó, kb 15-20 perc autózás után felkeményedik a gázpedál. Majdnem olyan érzés, mintha szervó nélküli féket nyomnék, elég rendesen oda kell rá lépni. Ha nincs csapadék, nem csinálja. Szerintem nem a hidegtől van, mert a mai esőben is előjött a hiba, pedig simán volt 20 fok a hőmérséklet.
Aki megmondja a helyes megfejtést, azt meghívom egy sörre ;-)
Két misztikus és nehezen reprodukálható hibát tapasztalok már régóta a kocsimon. Leírom nektek röviden és érthetően a két jelenséget, abban a reményben, hogy hátha valaki már találkozott vele és tudja a hiba forrását. Minden ötletet szívesen veszek, még akkor is, ha hülyeségnek is tűnik :-)
Az autó utolsó szériás (2000) 145 1.6 TS Special Edition. És akkor jöjjön a két hibajelenség!
1. Reggel első indítás
Ha legalább 1 napig áll az autó, akkor az első beindításra felpörög 2000-ig (ahogy kell neki) majd amikor ejti le alapjáratig a fordulatot, elkezd dadogni, lefulladás közelébe megy és ha nem nyomok neki elég korán gázt, akkor le is fullad. De van hogy a gázadás sem segít. 95-öst tankolok bele, Mollal és Shellel is ugyanez a helyzet. Télen-nyáron, utcán-garázsban egyaránt. Lambdám jó, alapjárati motor új, vezmódom új, Csörivel kimértük még a nyáron és a kocsiban minden fasza. De ezt az okosságot már a lambda-vezmód-alapjárati motor csere előtt is csinálta.
2. Esőben kemény gázpedál
Ha esik az eső vagy a hó, kb 15-20 perc autózás után felkeményedik a gázpedál. Majdnem olyan érzés, mintha szervó nélküli féket nyomnék, elég rendesen oda kell rá lépni. Ha nincs csapadék, nem csinálja. Szerintem nem a hidegtől van, mert a mai esőben is előjött a hiba, pedig simán volt 20 fok a hőmérséklet.
Aki megmondja a helyes megfejtést, azt meghívom egy sörre ;-)
Ferke17-09-2009 16:58:17 // 26927
A szivattyúnál kösd le a szervocsövet, és ott ereszd le az olajat. Feltöltés után indítás, ekkor csúnya hangokat fogsz hallani, kormányt ide-oda tekergetve nyeli el az olajat, szépen töltögesd utána, amíg be nem áll a szint.:)
Dévid17-09-2009 16:43:17 // 26926
Üdv a szakiknak! :)
Meg tudná nekem valaki súgni, milyen szerszámok szükségesek egy szervo-olaj cseréhez 156-on. Esetlegesen a folyamat lefolyása is érdekelne, és hogy "szakember" nélkül is kivitelezhető-e (pl. otthon a sufniban saját maszek 2 balkezemmel) vagy szakszerviz szükséges hozzá. Olajat már találtam hozzá...
Meg tudná nekem valaki súgni, milyen szerszámok szükségesek egy szervo-olaj cseréhez 156-on. Esetlegesen a folyamat lefolyása is érdekelne, és hogy "szakember" nélkül is kivitelezhető-e (pl. otthon a sufniban saját maszek 2 balkezemmel) vagy szakszerviz szükséges hozzá. Olajat már találtam hozzá...
mizooo17-09-2009 06:01:25 // 26925
A Hideginditási gondot nem igazán oldotta meg jóval erősebb lett az autó, szépen húz egyel nagyobb fokozatban tudok mindenhol menni.... Folyt. köv.
admirális16-09-2009 20:51:01 // 26924
Hú ez nagyon jól hangzik, én várom a fejleményeket, hogy sikerül megoldani.
mizooo16-09-2009 20:39:22 // 26923
Asszem megtaláltam a torpanás/nem felpörgés okát.... Rommá szedtem az alfát, éstaláltam egy valószínűleg tank szellőző csövet ami előlre jön a motortérbe. Valahova gondolom egy szénszűrőbe becsatlakozik abba pedig megy egy vákuumcső a szívócsonkról... Tank és szűrő között, cső széthúz. Az eddig 1000 feletti stabil alapjáratom normál 800-900 közé azonnal visszaállt. És luk nélkül harap az autó mintha seggberúgták volna... Még rendesen ki kell iktatnom azt a hóbelevancot ledugózom majd a szívócsonk csövét, most csak a szerintem eltömődött szűrő tartja a vákuumot... Jah és meghúzott tanksapinál sem roppantja össze a vákuum a tankot mert nincs...
Üdv
Üdv
onager7316-09-2009 14:05:16 // 26922
Jah. Holnap este kiderül. 20.15 re viszem a szekeret. 50€ a vizsgadíj és állítólag ahova viszem ott baromi szigorúak. Még azt is megnézik, hogy a biztonsági övek csatjai működnek-e. Szóval van para rendesen...
Youri16-09-2009 12:46:13 // 26921
Biztosítékokat nézted már??Külön van a két oldal,a sofőr lába felett.Persze csak ha a kocsiban ülsz:-DD
Ferke16-09-2009 12:44:36 // 26920
Jah, most néztem az oldalad, elnézést...ez durva, ezek szerint ott nem xarakodnak...elég szigorúak.:(((
onager7316-09-2009 12:41:28 // 26919
Szeva!
De én Írországban vagyok és itt meghúzzák ezmiatt. Itt ami elektromos cucc van az autóban annak működnie kell! Ezért kértem a segítségeteket. Még várok hátha valaki megszán egy-két jótanáccsal.
De én Írországban vagyok és itt meghúzzák ezmiatt. Itt ami elektromos cucc van az autóban annak működnie kell! Ezért kértem a segítségeteket. Még várok hátha valaki megszán egy-két jótanáccsal.
Ferke16-09-2009 09:08:34 // 26918
LOL:))) Én olyat még nem láttam, hogy egy autó azért nem ment volna át a műszakin, mert nem műxik az anyós felőli el.ablak:DDDD
Ferke16-09-2009 09:04:52 // 26917
Belemehet más is, de a selenia is. Ahogy pb mondja, mindegy, csak megfeleljen a gyárinak:)
pb_16-09-2009 08:20:09 // 26916
A gyári Lőírásnak feleljen + az olaj, ez a lényeg. Én spec nem tennék bele Seléniat, de nem akarom Lindítani a szokásos vitát.
Bazsa14516-09-2009 08:07:47 // 26915
Sziasztok ! Kérdésem lenne hogy alfim 1,4 boxi megérett a kövi olaj cserére.Csak a seleniat szereti a boxi vagy bele tolhatok más márkájú olajat is?
onager7315-09-2009 21:02:41 // 26914
Sziasztok!
Átmásolam ide a kérdésemet mert a 145-146 nál nem reagált senki.
A következő gondjaim vannak (146 1.6 Boxer): Az utas oldali első elektromos ablakom nem akar működni (a motor működik direkt áramról) Ez is automata ablak? Relé működteti vajon? A sofőr oldalit működtető relé működik de nem tudok hozzáférni mert nem tudom levenni a műszerfal borítást. Szóval ez most nagy probléma mert ez miatt valszeg meghúzzák műszakin és nem találtam autóvillanyászt. Én megcsinálnám de nem bírom lebontani a műszerfalat. Nem szeretném eltörni. A másik szintén utasoldali hiba, az ülés el van törve. A háttámla bal oldala jól tartja magát de a jobb oldala mozog. Valami belső tartóelem törésére gondolok. Van valakinek tapasztalata ebben? Sajna errefelé ez egy elég ritka autó még bontóban is.
Köszi előre is a segítséget
Átmásolam ide a kérdésemet mert a 145-146 nál nem reagált senki.
A következő gondjaim vannak (146 1.6 Boxer): Az utas oldali első elektromos ablakom nem akar működni (a motor működik direkt áramról) Ez is automata ablak? Relé működteti vajon? A sofőr oldalit működtető relé működik de nem tudok hozzáférni mert nem tudom levenni a műszerfal borítást. Szóval ez most nagy probléma mert ez miatt valszeg meghúzzák műszakin és nem találtam autóvillanyászt. Én megcsinálnám de nem bírom lebontani a műszerfalat. Nem szeretném eltörni. A másik szintén utasoldali hiba, az ülés el van törve. A háttámla bal oldala jól tartja magát de a jobb oldala mozog. Valami belső tartóelem törésére gondolok. Van valakinek tapasztalata ebben? Sajna errefelé ez egy elég ritka autó még bontóban is.
Köszi előre is a segítséget
mizooo15-09-2009 20:31:50 // 26913
Gyerekek!!!! Majdnem összetörtem az Alfát!!!!! BENZINNYOMÁS kezd ez a szó egyre gyanúsabb lenni.... Próbakörre mentem a csajommal vizsgálgatva az alapjáratot... Megállok a 31es főút ilyenkor elég zsufi.. vagy 5 perce állok , mire nem jön senki nyomom a gátz indulnék, igen ám de régi barátom a anem pörög fel ismét előjött.... Annyit tudtam elérni, hogy a kocsi orra vagy fél métert belógott az útra STOP... Hátam mögött meg farok rámállt és hátra se... ablak leteker integet, h menjél már hátra mert dudálnak a főútról h huzzaka .... Miután felpörgött a moci minden OK.....
A %!+%%+°^% Ejj Ejjjj..... Elhaygatott földútra ki megállok várok 5 percet indulnék, megint elég szarul indul.... De rögtön ez után meg jól.... Ez szerintem tuti összefügg a hosszabb állás utáni indítási gondjaimmal, ugyanis akkor is ezt csinálja, de az még elmenne mert nem kell hirtelen elindulnom....
Na erre varrjatok :S:S:S....
A %!+%%+°^% Ejj Ejjjj..... Elhaygatott földútra ki megállok várok 5 percet indulnék, megint elég szarul indul.... De rögtön ez után meg jól.... Ez szerintem tuti összefügg a hosszabb állás utáni indítási gondjaimmal, ugyanis akkor is ezt csinálja, de az még elmenne mert nem kell hirtelen elindulnom....
Na erre varrjatok :S:S:S....
gabor69615-09-2009 20:18:18 // 26912
Köszi mindenkinek a válaszokat, szerintem legkésöbb hétvégén azért adok 1 esélyt a tisztitásnak.
Youri15-09-2009 19:30:04 // 26911
Ha jól tudom az egy nyomásszabályzó.És igen,okozhat ilyen problémát,ha a hibájából nem tartja meg a benzinnyomást.És azért indul nehezen,mertz mindig a 0ról kell feldolgoznia az induláshoz! Mérj egy üzemanyagnyomást,abból kiderül.Ha leállítod,utána nézni kell az órát h megtartja e,vagy visszaesik......
mizooo15-09-2009 19:17:16 // 26910
Ki tudja az 1.6 TS moci Injektorsorának a végén levő szelep funkcióját (van rajta egy vákuumcső is), ill okozhat e a hibája indítási gondokat...
üdv
üdv
mizooo15-09-2009 19:02:13 // 26909
Csak, ha koszos akkor segít! Különben halottnak a csók.... nekem ideiglenesen egy bontott gyári segített de majd kell egy új... Néha nem pörög fel alapjáratról ha nem kicsit pörgetve indulok...
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2009 18:46:34 // 26908
ha már szar akkor még Aladin sem segíthet rajta :P
Dzsozy15-09-2009 18:20:12 // 26907
A jó minőségű féktisztítő spari segíthet rajta. Egy finom puha, ecsettel még pucerájozhatod, de én stampeszos pohárba nyomok ki a féktisztítóból, és belerakom a LMM betétet és hagyom picit ázni, majd a pici ecsettel "kimosom". Nekem minden problémámat ami LMM volt baj, azt megoldotta, tehát ha jó az LMM ,csak el van koszolódva, akkor segíthet, segít is, de ha "elszakadt" akkor kuka! Kerüld az ócska, gané, kinai utángyártottakat, mert az max 2 hónapot bír ki és annyi. (tapasztalat)
gabor69615-09-2009 13:57:19 // 26906
mé kuka? :) nem segíthet rajta?
mizooo15-09-2009 13:49:46 // 26905
Mármint a Levegő hőmérőnél a ventillátor a középkonzolban.. sry
mizooo15-09-2009 13:48:41 // 26904
Klima beszivó ventilátora zörög kiiktathatom? Ugyse kell nekem semmire, hogy automata legyen. Csak zavar :D.... üdv
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2009 13:35:33 // 26903
próbát megér a LMM tisztítása de utána kuka....
gabor69615-09-2009 13:00:23 // 26902
Hy all,
Csak 1 simpla kérdésem lenne. :) So a légtömegmérőt sima féktisztító spray el kell megtisztítani ugye? (nincs benne semmi trück?) Mert a jelenség az, hogy néha amikor alacsony fordulaton vagyok, akkor elkezd fulladozni és rángatózni. Raktam már bele injector cleanert nem mondom hogy nem lett jobb de még nem tökéletes.
Válaszokat elöre is kösz.
Csak 1 simpla kérdésem lenne. :) So a légtömegmérőt sima féktisztító spray el kell megtisztítani ugye? (nincs benne semmi trück?) Mert a jelenség az, hogy néha amikor alacsony fordulaton vagyok, akkor elkezd fulladozni és rángatózni. Raktam már bele injector cleanert nem mondom hogy nem lett jobb de még nem tökéletes.
Válaszokat elöre is kösz.
Piritu - 1.000.00015-09-2009 07:47:48 // 26901
Ha jól láttam az eperben a 156 betöltő nyílása mellett van egy szelepnek nevezett tárgy, az lesz a nyomásszabályozó. Legalábbis úgy nézem...
Andy15-09-2009 06:29:07 // 26900
Szvsz nem annyira biztos. Ha kulccsal zárható a tanksapka akkor a kulcsnyílás szellőztet. De szellőző lehet a tank tetején, vagy a betöltő cső mellett is.
Piritu - 1.000.00014-09-2009 20:46:45 // 26899
ott biztos nincs, a rendszer kicsit bonyolultabb, mert a tankban vákum van normális esetben, hogy a benzingőzök ne jöjjenek ki. Valahol kell legyen egy szelep, de hogy hol, azt nem tudom.
Andy14-09-2009 20:41:08 // 26898
Sajnos nem tudom pontosan, de elvben a tanksapkán is lehet egy parányi lyuk. Ez könnyen eltömődhet.
Piritu - 1.000.00014-09-2009 19:56:54 // 26897
Megvan! 01-12 és 25-35 Nm!
mizooo14-09-2009 19:29:14 // 26896
Szia, Meg tudod mondani, hol a szellőző nyílás?? :D
üdv
üdv
Csöri14-09-2009 18:58:38 // 26895
Rajt van a motorházető sarkán. Elvileg.
Andy14-09-2009 17:42:28 // 26894
tank nem szellőzik rendesen szerintem. takarítsd ki a szellőző nyílást.
Piritu - 1.000.00014-09-2009 17:40:08 // 26893
A TS-ben a gyertyákat mekkora nyomatékkal kell meghúzni?
Szilárd14-09-2009 17:24:41 // 26892
Mik azok a kisebb hibák?
mizooo14-09-2009 17:20:04 // 26891
Majd elfelejtettem, :D... Ha meghúzom a tanksapit, mikor megállítom a motort, pattogás hallatszik a tank felől .... Lazítom a sapit elhallgat.... lazán hagytam így nem pattog egyáltalán. Ez természetes? Jah és összefügg e azzal, hogy néha nem pörög fel alapjáratról a motor, ill akkor erőtlen. Mintha, ha lazán hagyom a sapit akkor nem lenne semmi baja... :D
Üdv
Üdv
mizooo14-09-2009 17:05:07 // 26890
Hi all,
156 csonkállványszilenthez mennyire kell szétszedni a hátulját?
Üdv
156 csonkállványszilenthez mennyire kell szétszedni a hátulját?
Üdv
Lacci14-09-2009 15:56:02 // 26889
Nem tudom pontosan, nem nálam volt az autó, de szerintem ideje lenne, szóval felkészülök arra is, a szerszámot megkérdezem!
Köszi szépen!
Köszi szépen!
Nándi13-09-2009 19:55:59 // 26888
Sziasztok!
Nem tud valaki esetleg Budapesten olyan vizsgáztató helyet, ahol kisebb hibákkal is átengedik az autót?
Sürgős lenne!!!!!!!!!!!!
Köszi!
Nem tud valaki esetleg Budapesten olyan vizsgáztató helyet, ahol kisebb hibákkal is átengedik az autót?
Sürgős lenne!!!!!!!!!!!!
Köszi!
Liquid12-09-2009 17:04:34 // 26887
mikor volt vezérlés cseréd? mert a vezmód cseréjéhez szét kell kapni a vezérlést, és ha lassan csereérett akkor célszerű egy füst alatt azt is megejteni, de ha mást nem is cserélsz, a vezérműszíjat sztem cseréltesd ki, ne tegyétek vissza a régit.
a szakembert kérdezd meg van-e célszerszáma, ha nincs keress olyat akinek van, anélkül könnyel el lehet rakni
egyébként kb. 2-3 óra (nem sietve) a vezérlés csere
a szakembert kérdezd meg van-e célszerszáma, ha nincs keress olyat akinek van, anélkül könnyel el lehet rakni
egyébként kb. 2-3 óra (nem sietve) a vezérlés csere
Lacci12-09-2009 16:20:46 // 26886
Köszi a gyors válaszokat!!
Akkor mindenképpen szerelőhöz megyek vele, és akkor Computerre is köttethetem, hogy mi a fene van az ABS jeladóval.
Köszi!
Akkor mindenképpen szerelőhöz megyek vele, és akkor Computerre is köttethetem, hogy mi a fene van az ABS jeladóval.
Köszi!
Buddha12-09-2009 16:15:49 // 26885
Szia!
1-2 óra, de mindenképpen szakembert igényel! A semmiből ne állj neki csak ha már láttad, hogy más hogyan csinálja és milyen dolgokra kell figyelni! :-)
Üdv.
1-2 óra, de mindenképpen szakembert igényel! A semmiből ne állj neki csak ha már láttad, hogy más hogyan csinálja és milyen dolgokra kell figyelni! :-)
Üdv.
GTVili12-09-2009 16:13:11 // 26884
Szakember és célszerszám szükséges! Szerintem jó esetben is kb 1-1,5 óra.....
Lacci12-09-2009 16:11:14 // 26883
Hali mindenki!
Vezérlésmódosító cserét kéne elkövetnem, már egy jó ideje, lassan az alkatrész is meglesz, a kérdésem, hogy kinek van tapasztalata, ez kb. mennyi időt vesz igénybe és mennyire igényel szakembert??
nem feltétlenül állok neki, mert más ügyben is el kéne 1 szerelő, csak az érdekelne, hogy 30 perc, 1 óra, vagy készüljek másik kocsival??
Vezérlésmódosító cserét kéne elkövetnem, már egy jó ideje, lassan az alkatrész is meglesz, a kérdésem, hogy kinek van tapasztalata, ez kb. mennyi időt vesz igénybe és mennyire igényel szakembert??
nem feltétlenül állok neki, mert más ügyben is el kéne 1 szerelő, csak az érdekelne, hogy 30 perc, 1 óra, vagy készüljek másik kocsival??
spoon_5411-09-2009 15:39:30 // 26882
1 kérdés:
Alfa Romeo 166-oshoz való Brembo első Féknyergek felmennek a 156-os alá?
Alfa Romeo 166-oshoz való Brembo első Féknyergek felmennek a 156-os alá?
András bácsi11-09-2009 12:50:39 // 26881
A tükörlap pattintós: óvatosan alá kell nyúlni. Ha törik, akkor külön is kapható. Ha tükröd bele lóg, szólj, vannak darabokban lévő tükreim.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
565
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?