Forum >> Szerelőműhely

pb_02-10-2009 19:47:21 // 27086
Hintázik az autó.
Somez02-10-2009 19:45:39 // 27085
A lengéscsillapítók elfáradását miből lehet észrevenni?
atesssz02-10-2009 16:47:08 // 27084
Helló!

Fényszórómosó spriccelő kéne nekem, CSAK az a része, ami kilóg a lökhárítóból. Teljesen mindegy, hogy működik-e, vagy sem.

köszi!
onager7302-10-2009 15:28:10 // 27083
Szevasztok!

Érdekes kérdésem van. 146os anyósülés háttámla valszeg törött. ami abban nyílvánul meg, hogy a jobb oldala nem tart. Gondolom a belső fémszerkezet törhetett el. Van-e valakinek tapasztalata a javítással kapcsolatban? Hogyan tudom szétszedni? Egyenlőre nincsen más lehetőségem mert errefelé nincsen a bontókban alfa, pláne ilyen régi típus.
Várok minden tippet, ötletet!
Köszi előreis!

Csáóóó
pb_02-10-2009 14:28:45 // 27082
Üljle1es, nézz utána!))))
Ferke02-10-2009 12:40:38 // 27081
Nem hadjad, hanem hagyjad!:))) Hehe:))
pb_02-10-2009 12:22:14 // 27080
Nem keverlek össze senkivel.))) Amúgy is, hadjad már!DD
Ferke02-10-2009 12:18:30 // 27079
Te miről beszélsz?! Csúnyán összekeversz valakivel, inkább cserélj kuplungot, mert KUL-on el fogsz vérezni....bár amúgy is....!:))
pb_02-10-2009 11:46:41 // 27078
Rögtön legyen 1 donor hozzá.DD
pb_02-10-2009 11:46:01 // 27077
Csak vezszíjat felejtesz L, mindig cserélni.D
pb_02-10-2009 11:45:09 // 27076
Nem baj, könyveld csak be magadnak a +felelő jegyet!))))))
Ferke02-10-2009 11:41:39 // 27075
Sőt, az autót is:))
Liquid02-10-2009 11:32:25 // 27074
ajtót is párban cseréled? vagy a tükröt? :)) najó csak szívom a véred :DD
Liquid02-10-2009 11:31:38 // 27073
a 10-15ezres olajcsere nekem is mániám (ált. még a 10e sincs meg), de van olyan dolog aminek nem látom értelmét párban cserélni, ha a másik még tökéletes, a kerékcsapágy ilyen :)
Ferke02-10-2009 11:19:48 // 27072
Én mindent párban cserélek, ami párban van, marhára használva van az autó, nincs kedvem duplán szervizelni, másrészt marhára nem fogom írkálni, hogy mit, melyik oldalon is cseréltem...hogy most az új cucc ment tönkre? Vagy ez még nem is volt cserélve?..stb,
A jobbos lengőkar persze korábban hal el általában, ahogy a lengéscsillapító is, de ilyenkor a másik oldal sem százas már.
Konkrétan a kerékagycsapágy 3x szívatott már meg pont így korábbi vasakon, úgyhogy rohadjon meg, inkább kicserélem mindkettőt.
Somez02-10-2009 11:11:42 // 27071
Bírhatja. Például az utak a jobb oldalon, a szélükön sokkal szarabbak, mint belül. Tehát ott több ütést kap a futümű. Persze ezt csak laikusként mondom, én is párjával cseréltettem elöl a lengőkarokat idén :-)
Ferke02-10-2009 11:05:39 // 27070
Akkor lehet, hogy ez is csak az én mániám, mint a 10ezres olajcsere.:)
Ferke02-10-2009 11:05:00 // 27069
Mitől bírná ugyanaz az anyag ugyanolyan igénybevétel mellett 50ezerrel tovább?:)
Szerintem ugyanaz a helyzet ennél is, mint a lengőkarnál, vagy a lengéscsillapítónál, mindig párban cseréljük ezt is.
Liquid02-10-2009 09:41:05 // 27068
nekem 2 éve nyáron lett cserélve a bal hátsó kerékcsapágy, a jobboldali azóta is tünetmentes, mi a rákért kéne azt is cserélni blindre?
Erhard 242 (Pure Energy)02-10-2009 09:37:42 // 27067
kerékcsapágyat párban? miért is megy tönkre a másik? :)
Laca02-10-2009 09:37:33 // 27066
Nem tud valaki rajzot a fokoló prizmákról.Amivel a vezérlést lehet összerakni?
Ferke02-10-2009 09:05:46 // 27065
Ja, és mindenképp párban érdemes cserélni, mert általában a másik oldal sem bírja sokkal tovább.
Ferke02-10-2009 09:05:03 // 27064
Negyon sokáig ne járj vele, ha már hangos, mert eléggé be tud állni, és akkor gáz van...
Coyote02-10-2009 08:40:47 // 27063
Üdv Cartársak!
A jobb oldali kerékagy csapágyam elégg hangoska. Azt szeretném kérdezni, hogy Pesten merre felé lehet beszerezni és mennyiért? Meddig járhatok még igy vele, mert elég hangosan nyüszít!
szasza(SW)01-10-2009 21:31:37 // 27062
Ok hétvégén megpróbálom megmérni,bár én az ilyen műszerekhez hülye vagyok:))
Köszi!
Dzsozy01-10-2009 21:25:44 // 27061
Én is szenvedtem vele. dfg(tanár úr) segített. Egyszerű 1000ft digitális fesz és ellenállásmérő. lehúzod a csatit, és a mérő tüskéit beleteszed a csatlakozóba(vezetékbe), és óvatosan adsz neki fordulatot, de nagyon lassan. Alapjáraton nulla feszültség van a vezetékben. (üzemmeleg mocinál). 1000 körül mutat érétket a feszültségmérő! Majd átállítod ellenállás mérésre, és a "tüskéket" a mágnesszelep csatijába nyomod. Ha nulla, akkor nincs ellenállás, mert szálszakadás van benne. Minél nagyobbra állítsd. Én azt hiszem 2000ohm-ra állítottam. Megtaláltam a mail. Hegyalja autósbol 18 kerben és 26ropiért kínálta a vadi újjat a srác. Igaz én is használtat tettem az enyémbe, de az jól bevált. :)
szasza(SW)01-10-2009 21:18:51 // 27060
Melyik a relé?A tiéd gondolom más belül?
szasza(SW)01-10-2009 21:11:40 // 27059
Az még elfogadható ár lenne,csak azt kell kiderítenem tényleg cserés-e:)
Dzsozy01-10-2009 21:09:39 // 27058
Én kerestem és kaptam egy mailt egy hegyaljánál dolgozó sráctól, hogy ennyi.
szasza(SW)01-10-2009 21:06:26 // 27057
26?Ajánlottak olcsón 55-ért mert,hogy 80K körül az új:))Ma kicseréltem,de amit beraktam az is kattog.A toronynál a reléket is megpucoltam.Változás nincs:(Jön az elem teszt:)
Dzsozy01-10-2009 21:02:16 // 27056
Nem! A mágnesszelepnek az a dolga, hogy 1000 és 4800 fordulat között a hegyéből a tüske kijöjjön (bocs a fogalmazásért), és lenyomja azt a "kacatot, ami megváltoztatja az olaj folyási irányát. Olyan nincs, hogy kattog,kopog. Olyan lenne, hogy ki-be jár a tüske.Adjál neki folyamatosan,simán 12v-o aksiról,és ha újjal betudod nyomni,nem jó.Feszülségmérővel is meg lehetne mérni a csatlakozóinál, hogy van e benne ellenállás,mert ha nulla, akkor megszakadt benne a mágnestekercs.Esetleg a reléjét kellene megnézni, mert az szabályozza, hogy mikor kap feszültséget. Ha el van oxidálódva a relé, akkor előfordulhat, hogy össze vissza kapcsoltatja a mágnesszelepet. Hegyalja autósboltban 26ropi az új egyébként.
szasza(SW)01-10-2009 18:25:03 // 27055
Sziasztok!

A kérdésem az volna,hogy a vezérlés módosító mágnes szelepnek,ha jó van valami hangja?
Nekem kopogó hangot add.Szereztem egy másikat(használt)Ez is add hangot.Tehát a nagy kérdés jó-e ha van hangja vagy nem kéne??

Köszi!
Ferke30-09-2009 17:56:37 // 27054
Én csak megnézném megint a tárcsa-betét párost....
DonJimmy30-09-2009 15:55:30 // 27053
Nem nem villog semmi. Nehezen lehet megfogalmazni milyen hang is. Talán mikor ülsz egy forgós székbe, hátradőlsz és recseg egy kicsit ,akkor kb ilyen hangot ad. Ezt most azért irtam mert pont igy viselkedik a szék amibe ülök. :)
Ferke30-09-2009 15:44:45 // 27052
Villog az abs visszajelző ilyenkor? Mert ha nem, akkor nem hiszem, hogy az lesz.
DonJimmy30-09-2009 15:14:47 // 27051
Megnéztem azoknak semmi baja. Az abs-hez lehet köze?
Ferke30-09-2009 15:04:08 // 27050
Meg kéne nézni a tárcsa meg a betét állapotát:)
DonJimmy30-09-2009 13:47:49 // 27049
Sziasztok!

Olyan problémám van hogy amikor fékezek az első fékek hülye hangot adnak. Picit ilyen recsegő hang. Ha lassan megyek és fékezek akkor is csinálja.
Tud valaki megoldást mondani mi lehet. (156Jtd)

Előre is köszönöm.
Liquid30-09-2009 12:48:28 // 27048
én akkor sem tenném vissza a levett szíjat, ha csak 1000km lenne benne....
természetesen a görgőket nem kell cserélni, csak szimplán a szíjat, nem 1 nagy költség
alfa15630-09-2009 12:46:01 // 27047
Irtam az oldaladra.
Mulder30-09-2009 12:42:39 // 27046
Hali.

Vezmódot kell cserélnem, és 33e km van a vezérlés szettben. Valaki azt mondta 30 után nem illik újrafeszíteni a szíjat!? Vélemények? Tanácsok?
Köszi
Dome156ts30-09-2009 12:00:06 // 27045
sya nekem is egy 156-osom van mosonmagyaróvári vagyok és eléggé dizelessen kotyog a kicsikém mondták hogy vagy szelep vagy motorvezérlés. nem akar az ismerősöd egy kicsit ránézni hogy mégis milehet és emnnyiből tudnám megúsznni a mutatványt? előre is köszike
vgyurci (powered by boxer)29-09-2009 16:24:59 // 27043
Nekem egyszer volt hasonló(145). Elkopott a kerékagyban a gömbcsukló, vagy mi a bánat. A z a háromágú a féltengely végén. Csapágyak vannak a végén.
vgyurci (powered by boxer)29-09-2009 16:21:04 // 27042
Örülök, hogy megoldódott a probléma. Sok boldog km-t!
alfa15629-09-2009 15:18:00 // 27041
Igen igazatok lett a fékolaj okozta a hibát. Van a kicsi falunkban a szomszéd utcában egy fiatal srác , egy kicsit offolok a győri A1 Bömös fő szerelője. Ő megnézte és azonnal mondta , hogy fékolaj lesz. Szerinte eredeti még benne a fékolaj. Ahogy melegszik az olaj úgy lágyult a cuplung pedál. Egy óra alatt megoldotta. Elvitte a mühelybe és este hozta is vissza , minden nagyon oké lett. Egy kicsit pirulok érte de gyári Bömös fékfolyadékkal közlekedik az én kis kicsikém. na szóval köszi mindenkinek a hozzászólást és a tippet. Már megilyedtem , hogy nagyobb lesz a baj. Legalább igy megusztam 3000Ftért az egész mutatványt.
Bakelyt29-09-2009 15:03:08 // 27040
udvozlok mindenkit,

Egy kis segitseg kellene: szoval engem az erdekel hogy mit csinal az ABS szelep egy auton. Hogy mukodik es mire jo.

valaszokat elore is kosznom
MMVI29-09-2009 14:57:12 // 27039
Köszi az infót! Üdv.T.
Wickey29-09-2009 13:57:26 // 27038
Hallottunk. Egy ezres az ára, de az általános vélemény ezzel kapcsolatban az, hogy a vezmód cseréjekor munkadíj összege összemérhető az új vezmódosító árával, akkor meg már világnézeti kérdés, hogy valaki fizet-e egyből kétszer annyit a tuti jó megoldásért, vagy 19-re lapot húz: bevállalja a felújítót, annak fényében, hogyha véletlenül szar lesz a végeredmény, fizetheti ki megint a munkadíjat, plusz az új vezmód árát. Ráadásul vezérlést szétszedegetni amúgy sem tanácsos, illik a vezmódosítót vezműszíj és társai cseréjekor a vízpumpával együtt is cserélni. Fogyasztói társadalomban élünk. Juhé.
MMVI29-09-2009 12:14:30 // 27037
Sziasztok! Hallottatok már 1.6TS motorok vezérlésmódosítójához tartozó javítókészletről? Mennyire hatékony ez? Milyen áron és hol lehet a legjobban beszerezni? Előre is köszi a segítséget! Üdv. T.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.