Forum >> Szerelőműhely

Cgo23-03-2010 09:20:26 // 29286
xenon
Wickey22-03-2010 20:34:08 // 29285
miez, ajtó?
Cgo22-03-2010 09:59:42 // 29284
ilyen csatlakozot keresek, tud valaki segiteni?

koszi

DrB21-03-2010 21:35:13 // 29283
Kösz a felvilágosítást, van mit tanulnom... :) Okozhatja a zajt, ha nem tökéletes a kenés, kevés az olaj?
András bácsi21-03-2010 21:12:39 // 29282
Ezt nevezik siklócsapágynak. :)
Bluestrain21-03-2010 21:09:43 // 29281
Ha a motorvezérlő Motronic M1.5.5 verzió, akkor már EOBD-s.
Bluestrain21-03-2010 21:04:51 // 29280
A 145 1.4 TS-nél 98-tól lehet kommunikálni EOBD-n, legalábbis a FIAT- ECUscan így mutatja, korábbiaknál csak a légzsákokhoz lehet hozzáférni. A tiéd kérdéses, mielőtt veszel egyet meg kellene próbálni.
DrB21-03-2010 20:27:16 // 29279
Köszi! Közben az Alfisti.net-en is ezt hámozom ki a fórumot olvasgatva. Akkor a szervizlátogatásig nem kapcsolom be, hiányzik a fenének egy hosszbordásszíj szakadás, főleg, hogy decemberben cseréltettem azt is... Remélem, a feltöltés elég neki. Egy új kompresszorra 700-800 Eurókat írnak... ErHard, nálad mennyi? :)
Wickey21-03-2010 20:11:35 // 29278
klímakompresszor. A hosszbordásszíj hajtja, legrosszabb esetben elszaggatja a hosszbordásszíjat.
El kell menni töltetni egyet. Ott leeresztik és feltöltik előírás szerinti olajjal és klímagázzal. 10-15ezer forint körüli összeg, de lehet hogy jó lesz. Ha nem, akkor csere. És persze újratöltés. :-P
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)21-03-2010 19:55:39 // 29277
Na ezért mondtam,hogy nem vagyok tipus szakértő,akkor viszont nézesd meg a légkondiban az olajat.
DrB21-03-2010 19:52:55 // 29276
Egy cartárstól azt az infót kaptam, hogy itt nincs csapágy, "olajfilmen csúszik a tengely"...
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)21-03-2010 19:50:24 // 29275
Légkondi csapágy,első körben,de nem vagyok tipus szakértő.
DrB21-03-2010 19:43:48 // 29274
Srácok, beírom ide is a gondomat, valszeg, itt többen olvassátok, mint a 159-es topikban.

Fémes, rezonancia szerű zaj hallatszik a műszerfal mögül vagy a motortérből. Légkondit kikapcsolva azonnal megszűnik. Igazság szerint már a megvétel óta volt ez a zaj hébe-hóba. A napokban lett gyakoribb és egyben hangosabb is. Igaz, télen alig volt bekapcsolva, a napokban kezdtem el gyakrabban használni a légkondit megint. Egyebekben rendben viselkedik a vas.

Bal egyből úgy tűnik, hogy bal elölről jön. A jobb egyben ülő haverom nem tudta belőni az oldaliságát, csak azt, hogy elölről jön. Általában 1500-2500 fordulat között hallható. Mind gyorsításnál, mind egyenletes tempó mellett és motorfékkel való lassulás közben is. Gyorsításra van, hogy még fokozódik is kicsit. Máskor lassulás közben jön elő. Alapjáraton, álló helyzetben, amennyire megfigyeltem, nem jelentkezik. A fent írt fordulatszám tartomány alatta nem igen, felette meg lehet, a menetzajtól nem hallatszik. Illetve ha ebben a fordulatszám tartományban is vagyok, de 80-100 km/h fölött, szintén alig vagy egyáltalán nem hallható. Simán lehet, ilyenkor is csak a menetzaj nyomja el.

Levittem a minimumra, 16 fokra a légkondit, fújta a hideget, ahogy kell. Ha megemeltem a hőfokot, tehát fűtenie kellett a rendszernek, de a kompresszort bekapcsolva hagytam, a zaj ugyanúgy megvolt. Ha kikapcsolom, azonnal megszűnik ez a zaj. Miközben a szellőzést biztosító ventilátor továbbra is megy, tehát nem avval függ össze. Mentem az autóval ma kb. fél órát országúton. A fél óra elteltével is megvolt ez a zaj, de halkabb lett és talán ritkábban jött elő. Az idő is elég barátságos erre, tartósan 16 fok van, tehát nem áll hidegben a vas.

Az Alfisti.net-en találok hasonló topikokat, van, amelyikben az ékszíjat emlegetik. Nálam komplett vezérlés és ékszíj csere volt még decemberben. De ez a zaj már tavaly júliusban, a vas megvétele után is néha jelentkezett. Akkor a nyáron végig ment a légkondi, ritkán jött elő. De a télen csak ritkán kapcsoltam be. Van, aki az alacsony gáznyomást említi.

Mi produkálhatja ezt a légkondiban? Jelent ez valami veszélyt a motorra? Egyéb alkatrészeket magával vihet, ha nem javíttatom meg időben?

Köszi a segítségeteket előre is!
Vasarelly21-03-2010 17:28:30 // 29273
Típusazonos? Akkor semmit szerintem.
utolsotroger21-03-2010 12:09:21 // 29272
megkérdezted? mit mondott?
mreni21-03-2010 09:57:21 // 29271
HAli!
Én is gondolkozok ezen a hibakódolvasós dolgon!Most nézttem inteface-t+software 18000ft ért .:)
A kérdésem annyi hogy szerintetek ez jó-e a 145höz és hogy megér-e ennyit raeális áron van-e.:)
Annyira még nem értek hozzá,de autóelektronikát tanulok:)
Pat21-03-2010 09:11:25 // 29270
Akkor nem teljesen jól emlékeztem, hiába, ha valamivel már nem foglalkozik az ember nap mint nap...

Bár én meg vagyok győződve, hogy akkor azt tanították az OBD II-ről, hogy nem csak hibakiolvasásra, hanem a helyes KV érték beállítására is szolgál (ebből következően a másik irányba, pedig akár a teljesítmény növlést is lehet, hiszen mint tudjuk a teljesítmény és az emisszió nem jár kézenfogva...)
Szóval az eredeti rsz. tényleg nem tudott mást, amit California államban fejlesztettek ki KV ellenőrzésre, mint adatokat közölni, aztán ebből lett ugye az EOBD, OBD I, ami már európai rsz.
Végül az egységesített és előírt OBD II.

Na azt hiszem fel kell frissítenem az emlékeimet...
Xixo20-03-2010 23:53:09 // 29269
Akkor én ezt egyszerűbbnek gondoltam, mint amilyen valójában. :)
[k i z z o]20-03-2010 23:05:33 // 29268
Csak ODB2 kodokat olvashatsz vele, HW specifikus dolgokat nem ,azaz a motorvezérlő hibatárolót nem tudja olvasni, csak az ODB2 adatokat tartalmazó területeket. Szoftver van hozzá egy csomó helyen, csakis egyirányú kommunikációra jó. Az ODB2 - nem lehet paramétereket átirni, um, tuningolni. Flash - elni csakis CAN -en keresztül lehet aki engedi, az onboard csatin keresztül, sokan ezt összekeverik az ODB2 kiolvasással.
Tom8520-03-2010 16:31:54 // 29267
Sziasztok!Kérdezni szeretném, hogy 156-ban, ha kopog a kormánymű, akkor van-e valami állítócsavar rajta, vagy csak a felújítás jöhet szóba?
Buksi20-03-2010 14:51:19 // 29266
Ez jó hír! :-)
És hogyan? A satus módszerrel? :-)
TSiga ( I am the TSIG)20-03-2010 12:36:33 // 29265
Kijött az stift az befohadt féknyeregből.
Surcy20-03-2010 12:28:28 // 29264
No túl vagyok rajta:-}Ki cseréltem a nyóc gyertyát:-}Ideje is vólt a 2.henger gyertyáihoz kicsit szivárgot az olaj.-{Majd du. ki is próbálom hogy muzsikál a paripa:-}
Xixo20-03-2010 00:49:20 // 29263
Nekem csak szerviz kiütésre kell, meg ha neadjIsten valami tré van, akkor azt kiolvasni.
Ránézek Tomasman oldalára, köszi!
Xixo20-03-2010 00:46:39 // 29262
Értem, akkor ez felejtős.... kössze!
cortx19-03-2010 21:01:49 // 29261
ECU, immo tuti, többit nemtom :D
cortx19-03-2010 20:59:13 // 29260
lámpamagasság állító mögött, a burok alatt egy sárga doboz
mreni19-03-2010 20:40:50 // 29259
Hali!
Az lenne a kérdésem hogy motorcserénél ha tipusazonos a moci mit kell cserélni!Gondolom motorvezérlő...Immobiliser hol van?:D
Buksi19-03-2010 20:38:29 // 29258
Sztem máshogy nem tudod szétszedni barmolás nélkül! :-)
TSiga ( I am the TSIG)19-03-2010 20:37:07 // 29257
H más nincs, akkor az lesz
Buksi19-03-2010 20:33:55 // 29256
Kijön az! ;-))
Az enyémből is így szedtem ki! Fújkálsz neki egy kis csavarlazítót, megtekergeted és már kint is van! ;-)
TSiga ( I am the TSIG)19-03-2010 20:28:04 // 29255
Ha nem jön ki? :-D
Buksi19-03-2010 20:18:13 // 29254
Sztem nem kell venned másikat! Ha kijön, akkor jól megcsiszolod a stiftet is és a helyét is, aztán zsír neki és már jó is! ;-)
TSiga ( I am the TSIG)19-03-2010 20:16:21 // 29253
Remélem holnap fog menni.

Az OFF bal első féknyergénél xar a helyzet. Az egyik stift hibátlan, a másik hulla. Próbálok egy bontóból szerezni. Nekem van 4 AR nyergem, de mindegyikben vékony a stift.
Az autó meg hétfőn megy vizsgára...
Buksi19-03-2010 20:12:51 // 29252
Satuba befogod a stiftet és a nyerget meg megpróbálod óvatosan ide-oda forgatni! ;-))
TSiga ( I am the TSIG)19-03-2010 20:10:42 // 29251
Hali! Egy SOS kérdés ide is:
Tudja valaki, hogy hogyan lehet a berohadt féknyereg.vezető stiftet kiszedni?
WD40, csavarlazító, fékolaj volt.

Benzinlámpa?
Bluestrain19-03-2010 20:05:33 // 29250
Ez valamilyen ELM-chipes interfész. Használni tudod, nekem is van hasonló, de ezzel csak a motorECU-hoz férsz hozzá. Jobban jársz egy VAG KKL interfésszel, kb 8000-ért lehet szerezni, az CAN-buson nem kommunikál, de fiat-alfához jó, VW-konszernhez jó, Rönot, Volvot is nagyrészt tudja, persze programoktól függ. Ha Fiat-Alfához kell főleg, ahhoz van ingyenes program, és a motordiag sokkal részletesebb, plusz airbag, ABS is elérhető vele. Tomasman cartárs írt egy-két dolgot a témáról.
bagoly19-03-2010 15:43:43 // 29249
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget :-)
Pat19-03-2010 14:18:46 // 29248
Háát...
Az OBD II egy egységesített információs rendszer, amit a KVV elvégzéséhez fejlesztettek ki alapvetően (de természetesen akár tuningolni is lehet ezt használva). Amikor én műhelyben dolgoztam 2003 környékén lett Brain Bee márkanév alatt futó KVV-s diagnosztikai egységgel bővítve a műhely, ami tudta az OBD II rendszert alkalmazni.
Akkor ez több milliós nagyságrendű beruházás volt (hardver-softver)

Szóval 4 éve már nem dolgozok gépjárműves területen, azóta fejlődhetett a dolog, de nem hiszem hogy házilag ezt lehetne interneten crackelt program letöltésével csak úgy használni...
Pat19-03-2010 14:02:11 // 29247
Te tudod, de láttam én már karón varjút, messziről jött ember azt mond amit akar és olyan papírt tud mutatni neked amilyet csak akarsz...
Eldöntöd, hogy bízol benne, vagy nem.

De drága jó édesapám mondotta mindíg "...az a csavar van jól lehúzva amit én húzok le..." Nem ismertem és nem is ismerek nála jobb szerelőt...
Pat19-03-2010 13:57:38 // 29246
És nem árt, ha a testet, mert úgy biztos nem fogsz heggeszteni... ;)
Ferke19-03-2010 13:26:57 // 29245
Pattintsd le az akksi előtti relétartóról a 4 relét, húzd félre, így ki tudod szedni a légszűrőház tetejét kulturáltan, és nem fogod fossá karistolni a fényezésedet:)))
Az lmm után oldd le a bilincset, de az lmm-ről ne felejtsd el lehúzni a csatit!:)
Az üaszűrőt án úgy szoktam, hogy a tartókonzolt csavarozom le (2db anya), és kint veszem le-rakom vissza az új szűrőt.
Wickey19-03-2010 12:53:13 // 29244
mindkettő ott van az orrod előtt, ha szembeállsz a kocsival akkor jobbkéz felé a vezetőfelőli oldalon, majd' kiveri a szemed. Gázolajszűrő cserénél arra, hogy töltsd fel gázolajjal mielőtt felcsavarod, vagy ha nem, akkor ne csodálkozz ha sokáig nem indul: mire az AC feltölti az nemkevés idő. Gyújtás rá 15 másodpercre majd levesz, gyújtás rá 15 másodpercre majd levesz ezt ötször ennyi idő alatt feltölti az AC. A légszűrőt kicserélni gennyes dolog, alig van hely, és feszegetni kell, de nem megoldhatatlan. Szeretnek a csavarjai berohadni a légszűrőháznak, előtte csavarlazító, utána WD40. Totális berohadást elkerülendő légszűrőt is 15-20ezrenként illik cserélni nem nagy tétel. Én az üzemanyagszűrőt minden második olajcserénél cserélem. Azaz évente egyszer.
Bilux19-03-2010 10:48:37 // 29243
Persze :)
Surcy19-03-2010 09:40:26 // 29242
Dehogy nem csak a gyertyák ki maradtak:-{Meg kaptam hozzá 3-4 évre vissza menőleg a számlákat.Azon látam mikor cseréltek gyertyát és rajta volt a 2 gyertya száma,azt megadtam haveromnak ö megnézte és azt láta,hogy a 4+ os nem bele való a másik 4 az jó valamijen bosch gyertyák:-{
bagoly19-03-2010 08:31:53 // 29241
üdv! kéne 1 kis segítség! szeretnék légszűrőt és üzemanyagszűrőt cserélni! hol vannak? hogy kell cserélni? és mik a kis trükkök ,hogy könnyebb legyen a csere?? Köszönöm! AR 156 1.9 JTD
Xixo18-03-2010 23:41:54 // 29240
Hüjje kérdések:

Ha megveszem ezt, akkor tudom használni a Grandéhoz? És az Alfákhoz?
Programot találok a neten?
Tudom én ezt itthon mekkelni?
Megéri ennyiért?

Kössze!
cortx18-03-2010 23:41:32 // 29239
elég csak az egyik pólusról leszedni?
Pat18-03-2010 21:34:52 // 29238
Jó éjt' mindenkinek...
bilon18-03-2010 21:28:31 // 29237
nah..majd reggel a fényben megnézem :)
ez eszembe sem jutott :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.