Forum >> Szerelőműhely

Hari06-07-2010 09:55:43 // 30732
Szia!
A multhéten - pénteken - ue. a panasszal volt nállam egy 156, a diagnosztika csak annyit irt " szegény keverék" (P0170) . A vége az lett, hogy LM csere! Azóta hibátlanul mükszik! (Azért a lamdaszondára is érdemes egy kis időt rászánní! Esetleg kipufogó -gáz elemzés!)
Tompi06-07-2010 09:50:55 // 30731
Sziasztok, segítségre lenne szükségem. Van valakinek tapasztalata abban, hogy lehet-e utólag 156-ba (1.9 MJet, 2003-as évjárat, Facelift) Tempomatot rakni? Csak a kezelöszervek kellenek hozzá, esetleg bontóban lehet ilyet találni? Köszönöm
EvoGerry06-07-2010 09:08:19 // 30730
üdv! ismét a segiitségeteket kérném, nem kapcsol a hűtőventilátorom,eddig soha nem láttam még a viizhőfokmérőt 90 fok felett de most felment,relé kattan azt hallom,biztik jók megnéztem,ventit még nem próbáltam ki direktbe...,elég jól hűt szerencsére a hűtője,iigy csak nagy dugozás közbe szökik fel a viizhőm.. ,tapasztaltok tippek?köszi előrre is!
Kareszka198405-07-2010 17:49:06 // 30729
levetem ma a motorborítást, hogy jobban lássam a csöveket, de merszem nem volt lehúzni a negyedik hengert tápláló csövecskét. Valami speckó bepattanós bilincsel van odaszorítva, ezért féltem, ha kikapcsolom, nem fogom tudni visszakapcsolni. Egyenlőre nyomozm a közelben lévő gázszervízeket, akik végeznek számítógépes gázrendszer-diagnosztikát. Egyiket hívtam ma, neki nincs progija ehhez a rendszerhez, úgyhogy holnap folyt köv :) Bár a gázinjektor nem zárása okozná a hibámat :( az visoznylag szerintem könnyen orvosolható lenne :(
zsoltee1005-07-2010 15:59:29 // 30728
Sziasztok! Lenne egy problémám. Az autónak ha teljes gázt adok, akkor mélyebb hangja lesz, nem pörög-gyorsul kellőképp, és nehez éri el a tiltást, és emellett eszik vagy 12L-t. Én légtömegmérő-re gondolok hogy elromlott. Véleményeteket szeretném kikérni, illetve hogy volt e hasonló problémátok, illetve hogy ha van itt jelengleg valaki akinek 2.0 TS motorja van, mennyit eszik városban/kívűl/vegyesen! Előre is köszönöm a válaszokat.
Hari05-07-2010 09:14:25 // 30727
Nekem is van regisztrált Fiat Ecu Scanner progim, de az elég jól tud magyarúl! :-) ...akkor nem állítottad be?!
Hmmm! A kipufdob elvileg nem kéne, hogy ilyen problémát generáljon! Na igen le kéne ellenőrizni egy rakás paramétert! (Sajnos ez ilyen!)
.... :-( ... szakebbert keress meg e témában!
Hari05-07-2010 09:06:47 // 30726
Ciao Szabeee!
- Igen minden továbbí nélkül bele tehető a 20TS moci az 1,4 helyére!
- váltot nem muszály csrélní! ... tökéletesen ua. a felcsatlakozási mérete. (max. az áttétele más!)

Hajrá! + egy kis "kedv" kell hozzá! :-)
Liquid05-07-2010 09:04:19 // 30725
Hi! na igen sajna csak odáig terjed a tudásom, hogy lássam valami nem kerek :)
egyébként a hátsó dob kivételével minden gyári a kocsin. Rendesen működik, nincs semmi látható probléma.

Ez egy regisztrált program, az alfadiag demo sajna nem enged még kiolvasni se.
Hari05-07-2010 08:54:47 // 30724
Szia Liquid!
:-) ... hmmm! Igen , jó a diagnosztika! ...de sajnos az OBD ennyit tud! (És néha még be is visz az erdőbe!)
A progi magyarra van álítva neked? (Vagy az is lehet, hogy az ingyenes próba verzioban csak ezt tudja.)
Egyébként nincs semmi átalakítás a masinádon?! - fipufogó, direktszűrő, stb.
Azt modja, hogy valami nincs rendben a motor működésében - keverékkébzés, O2 adatok - és aztán pedig sorolja, hogy miket ellenőriz.
Na igen! Az odáig rendben is van! Látod, hogy mik az adatok, de vajon az amit látsz az jó-e, vagy milyennek kéne lennie?!!!
Erre szoktam azt mondaní : - Nagyon szép és jó az, hogy hibakód olvasás, de ha nincs hozzá "adatbázis" + szakmai ismeret, akkor csak parasztvakítás ez egész!
(Most nem téged akarlak kritizální, minősíteni!!! .... úgy általánosságban!)
Liquid04-07-2010 23:25:56 // 30723
monitorozom én csak nem tudom mit kéne látni :)
GTPeti04-07-2010 23:21:51 // 30722
Egyértelmű merre indulj: realtime-ban (tehát menet közben) kéne monitorozni az egyes szenzorok által szolgáltatott értékeket.
Liquid04-07-2010 23:19:55 // 30721
inkább ha balszerencsés :)
Liquid04-07-2010 23:19:25 // 30720
Kiolvastam a hibatárolót és egy állandóan jelenlévő hibát találtam. Sajna nekem nem kellően "konkrét" az üzenet, látszólag semmi baj nincs, szépen muzsikál a gép, nem fogyaszt egetverően sokat, nem erőtlen, egyszóval nincs tünet.

Ennyit mond a FiatECUScan


Tud valaki segíteni merre induljak?

Köszi!
Dévid04-07-2010 19:19:38 // 30719
2.0 TS nagyon nyűgös tud lenni, ha nincs szerencséd. Tapasztalat. :)
Szabeee04-07-2010 18:19:34 // 30718
csak a méret érdekel, de még nem 100%, hogy átépítjük...
Dévid04-07-2010 18:15:15 // 30717
Irigyellek. :)
Szabeee04-07-2010 18:14:03 // 30716
miért?.... ki tudja meg? :) esetleg a műszaki vizsgán.... bár egy kis apró zsebre és az is megvan
Dévid04-07-2010 18:11:56 // 30715
Szerintem simán. :)
Más kérdés, hogy hogyan tudod legalizáltatni.
Szabeee04-07-2010 18:07:40 // 30714
Hello!


Olyan kérdésem lenne a téma tapasztaltjaihoz, hogy abba a 146-ba, amelyikben most 1.4 Twin Spark van, belemegy-e a 2.0 Twin Spark (eredetileg 146 ti) motor? a külső méretek egyeznek? azt tudom, hogy váltót is kell cserélni, de ez esetben nem nagy gond... csak a méret a lényeg nekem, hogy megegyezik-e a kettő?


Előre is köszi!
Laller15604-07-2010 14:14:47 // 30713
Hello!
Olvastam a blogjaidat a selespeedes dolgokról!Nagyon jók!Egyébként ki adja check ok-t,miután beindítom a kocsit!
Kareszka198404-07-2010 02:31:01 // 30712
hogy mi lett a katalizátorral azt nemtudom, így vettem szlovénoktol a kocsit. Addig meg nem akarok újat rakni bele, míg ki nem derül mi okozhatta a katalizátor halálát. Nehogy az "új" katalizátor is két hét után azt mondja "szevasz"...
[k i z z o]03-07-2010 23:11:07 // 30711
Azért diagnosztizáló szonda hibával ne futkározz, mert sok mindenre kihat, főleg mivel az áthidaló kód nem éppen optimális...És mi ölte meg a katot?

A szimmering nem látszik.
Kareszka198403-07-2010 22:02:24 // 30710
akarom mondani akár 1 litert is 1000-en :)
Kareszka198403-07-2010 22:01:08 // 30709
140.000-et. Átlagban 1liter 1000-et :S most 5-40-es olaj van benne, de gyanús, hogy lecserélem valami sürübbre!!! Énsem értem mért kértem bele ilyet :(
Diagnosztikán voltam már, semmi hibát nem írt ki, egyedül a lambdasozndákat, de az érthető is, mivel a kerámia már nincs a katalizátorban :P de ennek elméletileg nincs kihatása erre, mert egy "áthidaló" kóddal dolgozik az ECU (jól mondom?)
Mondtak nekem az olajfogyasztásra szelepszár szimmering cserét, olajlehúzó gyürü cserét, meg valami vákuumcsövet. Nem szeretnék feleslegesen pénzt dobálni ki az ablakon, ha nem muszály, de ezt remélem más is így tenné!
Ferri03-07-2010 21:47:28 // 30708
Nem ír ki minden hibát, de lehet, hogy ír valamit. Ha ráadod a gyújtást, világít a narancs, és villog a zöld. Ha megnyomod a gombot és kialszik a zöld, akkor is átvált gázra? Ha kifogyasztod a gázt, biztos nem vált át.
Emlékein szerint a szelepdekni levételével még nem látszanak a szelepszárszimmeringek, bár én még nem akartam őket megnézni.
Valamilyen hiba ki van már zárva? Mennyi olaj fogy? Mennyit futott a motor?
Kareszka198403-07-2010 21:20:18 // 30707
Kezdem kapisgálni :) Köszi!
Gondoltam már arra is, hogy egy normálisabb gázszerelőt keresek, aki rátudja csatlakoztatni a gázra a diagnosztikát. Ehhez van külön csatlakozó a gázcucc számítógépe melett. Elméletileg azon keresztül kiírja az esetleges hibákat nem?
Első körben lehet nemártana lekapni a szelepdeknit, hogy vizuálissan is átvizsgáljam a helyzetet, így talán kiderüle, hogy mien állapotúak a szelepszár szimmeringek...nemtudom még mi lesz, egyenlőre óvatosan közlekedem :)
Kilehet választani a benzint persze, akkor a narancssárga led világít. Végülis próbálgatni lehetne, csak figyelni kell mikor dobja át gázra, hogy rögtön vissza lehessen dobni neki benzinre...ezt meg én nemigazán szoktam figyelgetni
Ferri03-07-2010 21:09:25 // 30706
A gázszelep durva hibáját ki tudod szűrni, ha a motor gázüzemből leállítása után a szelepről a szívócsőre menő csövet lekötöd. A gáznak nem szabad szivárognia. Az elosztócső ilyenkor még nyomás alatt marad. Ez még nem jeleni azt, hogy üzem közben is biztosan jól működik. Még azt tudod kipróbálni, hogy pár száz km-t mégy benzinüzemben. A nyomógombbal ki lehet gondolom választani benzinüzemet. Általában olyankor a piros vagy narancs színű led világít, nem villog a zöld. Esetleg ha elég bátor vagy, és értessz valamennyire hozzá megcserélhetsz két szelepet. Ez azért más bizonyos hozzáértést kíván, ha beigazolódik,hogy a gázzal van gond, keress egy normálisabb gázszerelőt. Egyébként a gáz csak nagyon dús keveréknél kormoz.
A kartergáz csövek ott valahol vannak, de az én motoromon alu fedél van, kicsit más a kialakítása. Nálam egyben jön ki, és utána ágazik ketté. Az egyik a fojtószelepházhoz megy, a másik elébe a szívócsőbe. Mindkettőn mehet olaj. A lekötéssel óvatosnak kell lenni. A szívócső irányába le kell őket zárni, hogy szűretlen levegőt ne szívhasson a motor, és persze ne szívhassa be a dugót sem. A szelepdekni felől az a gond, hogy a nyomásváltozások miatt esetleg piszok mehet a motorba. Ezt a fapados technikáknál a motortérből lefelé kiérő cső megoldotta, a tuningosok szűrőt szoktak beépíteni. Ha a lekötéssel megszűnik a dolog, el lehet gondolkodni, hogy tényleg sok a kartergáz, vagy a kondenzátumleválasztással van baj. Természetesen a lekötés illegális is a környezetszennyezés miatt.
RooDee03-07-2010 21:02:33 // 30705
koszonom szépen az infot:) sajnos most már csak hétfőn tudok intézkedni:( bakker, h pont hétvégén adta meg magát:(
Kareszka198403-07-2010 17:49:52 // 30704
Készítettem pár fotót borítás nélkül a motorról. Találtam is egy csövet, talán az lehet az, amit említettél? Pirossal be is karikáztam:

A gázcucc így van beépítve:
Kareszka198403-07-2010 16:56:18 // 30703
vagyis 1 http-vel:
klikk
Otto03-07-2010 14:03:29 // 30701
Lehet felújítót is bele 1200huf, de 6200-ért már kapsz újat.
Otto03-07-2010 13:59:24 // 30700
Munkahenger csere...
RooDee03-07-2010 13:51:07 // 30699
www.toltesyru.x4host.eu/kepek/alfakuplung1.jpg

www.toltesyru.x4host.eu/kepek/alfakuplung2.jpg

elozo linkeket nem veszi:(
RooDee03-07-2010 13:49:00 // 30698
SEGIIITSÉÉÉG!!! tegnap az éjjelt esztergomban toltottem, hazafelé akarok rakni 3ast, lent maradt a kuplung, mondom miez:S felhuztam, felpumpáltam, hazajottem, 70Km...itthon ház elott végleg megadta magát..most már semmilyen sebességet nem vesz..megnéztem az aksi alatt a dolgokat e..hajszálrepedés..felontom olajjal, merthát észrevettem én, h mostanában csöpög valami, és néha lent marad a kuplung, ráléptem, ömlött..már nem csöpög, ömlig..eloremegyek mocihoz, nézem..ach..mindent telenyomott, le is fényképeztem...

www.toltesyru.x4host.eu/kepek/alfakuplung1.jpg
www.toltesyru.x4host.eu/kepek/alfakuplung2.jpg

2 mm-es hajszálrepedésen gejzirként tor ki a fékolaj... elméletem szerint, amit hozzáteszek, saját elmélet mert nem vagyok autoszerelő, de ennék a gumi résznél már nem is szabadnak olajnak lenni, mert bent kéne, h dolgozzon a cucc..odabent valami gumitomités elmehetett??
kérdés: belseje: javítható, cserélhető, vagy teljes kuplunk munkahengert cserélni kell??:( és kb mibe fáj az alkatrész...? minden segitséget előre is koszonok!!
Kareszka198403-07-2010 13:25:19 // 30697
Szia! Igen, szekvenciális gázcuccom van.

Mivel gyujtás után kis idővel már átáll automatikusan benzinüzemre, így sajnos enmtudok a kérdésre pontos választ adni, főleg gázzal hajtom :( Ezt a szelept hogy tudnám leellenőrizni?
"Ezenkívűl még olyan ötletem is van, hogy nem a kartergázzal sodort olaj jut főleg ebbe a hengerbe?"
Ez új információ számomra :) Ha odajutok, hogy lesz időm és energiám rá, megkukantom hol futhat ez a cső és próbára lekötöm, ugyan mit reagál. Bár írod, hogy hosszú távon ez nem javasolt, szóval előbb utóbb kikell deríteni hogy tudnám ezt a dolgot megszüntetni, mert minden megtet km-nél ott mocorog a fejemben, hogy "talán most kormolódottak túl a gyertyák, grrrr", ami nem egy kellemes gondolatmenet távol az otthontol :-/
Köszönöm szépen, utánnaérdeklődöm ezeknek a dolgoknak is :)
szasza(SW)03-07-2010 13:15:09 // 30696
Nincs mit!Aztán majd írd meg, mit sikerült intézni.
Somaa03-07-2010 13:07:31 // 30695
Ok köszi a segítséget!
szasza(SW)03-07-2010 13:02:14 // 30694
kódkártyát azt márkakereskedésbe tudsz intézni.Lehet,hogy megfelelő gépre dugva lehet indítani is.Ezt kérdezd meg márkaszervizbe.
Somaa03-07-2010 12:30:40 // 30693
Mert kaptam összesen 2 db kulcsot mikor megvettem a kocsit. Valakinek erről valami információja?? Vagy esetleg blogbejegyzés??
Somaa03-07-2010 12:29:40 // 30692
Az indításhoz elég a kódkártya, vagy kell még hozzá valami speckó kulcs is?? Azok mennyibe fájnak, ha nincs, illetve pótolható-e??
Somaa03-07-2010 12:28:35 // 30691
Sajnos nem jött be ez sem le volt véve fél órára, most tettem vissza, semmi nem változott....
Kau03-07-2010 11:11:55 // 30690
Persze, az indításgátló miatt nem tudod akkor beindítani. Esetleg próbáld meg, hogy lehúzod az akksiról a sarut kb. 10 percig. Ha utána se jó, akkor szerintem nem oldjuk meg a problémát a fórumon :(
szasza(SW)03-07-2010 10:46:29 // 30689
Hát akkor nem tudom.Nálam,ha kiveszem a kulcsot és kicsit koppanósan berakom akkor már elfogadja.Esetleg pucolgasd meg a környéket hátha:)
Somaa03-07-2010 10:40:28 // 30688
Próbáltam már mind2 kulccsal, de nem indul se így se úy. Kódkártyát meg nem kaptam hozzá sajna:S
szasza(SW)03-07-2010 10:38:47 // 30687
az simán!Próbáld meg másik kulccsal,ha van,vagy ezzel többször.Néha nekem is csinál ilyet.
Somaa03-07-2010 10:37:14 // 30686
Még egy dolog, most vettem észre hogy a code piktogram nem alszik el a visszajelzőn, ez okozhatja ezt a problémát??? És azt hogy lehet megjavítani??
Somaa03-07-2010 10:32:19 // 30685
A légtömegmérő nem jött be.... Lehúztam nagy nehezen, de ugyan az a diagnózis
szasza(SW)03-07-2010 10:27:43 // 30684
A csomagtartóba a kárpit alatt a szivattyú.
Somaa03-07-2010 10:16:38 // 30683
És azt hol kell hallgatni???
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.