Forum >> Szerelőműhely
Liquid04-10-2010 12:22:46 // 31772
egyébként a Pandában volt Exide, a papírok szerint a márkaszervízben cseréltek 2 éve és kinyekkent... a Banner nekem se volt túl szimpatikus
Liquid04-10-2010 12:20:17 // 31771
nekem volt Perionom, bő 3 év után hasalt el, teljesen jó volt
bármelyik márkára van pro és kontra bőven
bármelyik márkára van pro és kontra bőven
vm04-10-2010 12:13:49 // 31770
Jászakku
pb_04-10-2010 12:01:43 // 31769
Az van, 4 éve.) Sztem legközelebb nem azt fogom választani, mert ketd Lszállni az ára.
Amúgy mindenről lehet mesélni jót, és rosszat is.
Amúgy mindenről lehet mesélni jót, és rosszat is.
pb_04-10-2010 11:56:24 // 31768
A teszkó gazdaságos is teljesen jó.
Poló04-10-2010 11:55:59 // 31767
Akkor vedd a Periont, Ystuc tud róla mesélni (asszem a Perionnal voltak gondjai).
Nekem meg az ár / érték arányban istenített Banner nem bírt valami sokat.
Nekem meg az ár / érték arányban istenített Banner nem bírt valami sokat.
pb_04-10-2010 11:54:23 // 31766
Jaja, ez a vakítás része.
Liquid04-10-2010 11:52:36 // 31765
szerintem is csak annyi a lényeg, hogy megfelelő méretű legyen, valszeg különbség, és nem véletlenül kerül sokkal többi egy prémium (hacsak nem a név miatt), de szvsz inkább csak extrém körülmények között jön ez ki
persze nem a teszkógazdaságost kell választani
persze nem a teszkógazdaságost kell választani
Poló04-10-2010 11:35:07 // 31764
De az amperok meg amperórák nem mindegyek. Meg az sem mindegy, hogy ebben van valami háló, ami a leeső fém darabokkal csinál valamit, így nem jön létre benne olyan egyszerűen cellazárlat.
pb_04-10-2010 11:04:54 // 31763
Teljesen mind1 milyen akksit teszel bele, annyival nem bírja tovább, mint amennyivel többe kerül.
Poló04-10-2010 10:51:37 // 31762
Nekem Exxide-om van, lassan 3 éves, semmi baja, pedig van, hogy 2-3 hétig be sincs indítva az autóm. Igaz nem egy alap Exxide, kicsit prémium kategória.
zee04-10-2010 10:40:49 // 31761
Sziasztok
Ülésfűtés gondnál mit érdemes megnézni,illetve hol?
köszi
Ülésfűtés gondnál mit érdemes megnézni,illetve hol?
köszi
Longman04-10-2010 08:29:23 // 31759
igen engem is ez zavart meg, ill. hogy egy nappal előtte töltöttem fel. a cellazárlat jelenségeit meg nem ismerem.
De még egyszer köszönöm mindenkinek a segítséget! :)
De még egyszer köszönöm mindenkinek a segítséget! :)
Wickey04-10-2010 00:54:30 // 31758
Az, hogy az új exxide-ok elég trék. Az azért elég fura volt, hogy ampert nem adott le, de a feszkó meg indítózási kísérletre is maradt 12 fölött, ezért erőltettem a saru ill kábelhibát...
Selmak03-10-2010 18:16:54 // 31757
Ha még garanciális akkor vidd vissza.
Longman03-10-2010 18:14:28 // 31756
köszi vikk neked is a tanácsokat. az biztos hogy szeretek sportolni az autómon elég belekukkantani a kocsi részleteibe. :P :)
a testet már reggel ellenőriztem le is írtam.. ezen kívül nekem hátul van az akksi, nem olyan egyszerű a blokkra mérni..
a sarukat meg látom rögtön hogy jó, amúgy is pár hónaposak csak.
dzsönyörű árány színüek még.. :)
na mindegy a lényeg hogy mire mindent végigpróbáltam addig feltöltött a pót akksi, azzal pöccre indult a kocsi.. kizzo nagymester megmondta az elején.. :)
1,5 éves Exide.. ennyit tudott. valami megviselhette nagyon, csak jó lenne tudni hogy mi..?
a testet már reggel ellenőriztem le is írtam.. ezen kívül nekem hátul van az akksi, nem olyan egyszerű a blokkra mérni..
a sarukat meg látom rögtön hogy jó, amúgy is pár hónaposak csak.
dzsönyörű árány színüek még.. :)
na mindegy a lényeg hogy mire mindent végigpróbáltam addig feltöltött a pót akksi, azzal pöccre indult a kocsi.. kizzo nagymester megmondta az elején.. :)
1,5 éves Exide.. ennyit tudott. valami megviselhette nagyon, csak jó lenne tudni hogy mi..?
Selmak03-10-2010 18:01:07 // 31755
Önindítónak általában nincsen biztosítéka, baromi nagy amperek szaladgálnak, amit nem nagyon tudnál biztosítékozni. Főleg amikor zár a mágnestekercs, akkor van nagy amperlökés.
Wickey03-10-2010 16:27:13 // 31754
Tökmindegy, a lényeg, hogy ne csak akksifeszültséget mérjen, hanem blokk - pozitív, blokk - negatívot is. Oszt valahogy valami majd csak mutatkozik.
GTPeti03-10-2010 14:37:18 // 31753
Ha az átmeneti ellenállás nagy az akksisarutól a blokkig vezető úton, akkor a feszültségkülönbség igazán terhelésnél lesz nagy. (Ohm bácsi törvénye.) Tehát, ha most 100mV, a különbség a fogyasztók (ECU, riasztó) nyugalmi árama mellett, ez indításkor (helyesebben szólva indítási próbálkozáskor) könnyen felugorhat 6V-ra is. Akkor kéne igazából mérni, szerintem.
Wickey03-10-2010 14:02:29 // 31752
úristen, szeretsz sportolni az látszik. A sarukat megnézni egy perc, a másik autóból mintegy két perc áttenni a másik akksit, a testcsatlakozást ellenőrizni már lehet, megvan három is, amúgy meg a multiméterrel mérj feszültséget a motorblokk és az akksi pozitív saruja közben ötlet nem is volt rossz...
Wickey03-10-2010 13:57:12 // 31751
az nagy okosság, másik autóról testet adni neki :-) Pótcselekvésre alkalmas, másrase.
Vedd már le végre az akksisarukat és pucold meg őket! :)))
Utána meg a testkábelt kövesd szépen a motortérben, egyik (véknyabb) része a kasztnihoz kell hogy legyen csavarozva (kicsavar, drótkefe, visszacsavar) a vastagabbik meg a motorblokkra valószínűleg, a motor és az önindító azon keresztül testel. Ha "önindítózásra" se változik a feszültség, akkor nagyon egyszerű a képlet: nem képes a motor felvenni a sokszáz ampert amit ilyenkor akarna. Vagy mert szar az önindító, vagy mert szar a test / tápkábel.
Vedd már le végre az akksisarukat és pucold meg őket! :)))
Utána meg a testkábelt kövesd szépen a motortérben, egyik (véknyabb) része a kasztnihoz kell hogy legyen csavarozva (kicsavar, drótkefe, visszacsavar) a vastagabbik meg a motorblokkra valószínűleg, a motor és az önindító azon keresztül testel. Ha "önindítózásra" se változik a feszültség, akkor nagyon egyszerű a képlet: nem képes a motor felvenni a sokszáz ampert amit ilyenkor akarna. Vagy mert szar az önindító, vagy mert szar a test / tápkábel.
Wickey03-10-2010 13:52:00 // 31750
egy hét állás után nekem is diszkótime volt a kocsiban, villództak a fények és szólt a nyeke nyeke butitájm, de még beindult a 8.5 éves akksival :-)
Robiik03-10-2010 13:12:38 // 31749
Hallottam már olyan rémtörténetet, hogy az önindítót nem jól rakták össze, 1 csavar nem kapott elég nyomatékot, és rövidesen széthullott. lehet érdemes ránézni.
Piritu - 1.000.00003-10-2010 13:11:02 // 31748
Ha mindazt amit írtál korrektül akarjuk kimérni, akkor célszerább lenne az egyes csatlakozásokon azt megmérni, hogy mekkora feszültség esik rajta, ha valahol "kontakthiba" van, ott gyakorlatilag a teljes akufesz mérhető.
Viszont egy átlag autóhasználónak ez már nem túl egyszerű feladat.
Viszont egy átlag autóhasználónak ez már nem túl egyszerű feladat.
imasz03-10-2010 12:58:17 // 31747
Sziasztok! Olyan gondom van hogy elfolyik a szervó olajom. Lehetséges h a szervó porvédő el van repedve és ott folyik el? köszi előre is!
Longman03-10-2010 12:24:26 // 31746
a pót- akksit még mindig nem próbáltam bele..
de, kipróbáltam a másik gyújtáskapcsolóval, változás semmi..
az elektronikán 2 csoki van ebből az egyik a lényeges mert azon van 1 szál a gyújtásnak, 1 szál az önindítónak, 1-en meg jön a delej az akksi felől..
na én erre az utóbbi kettőre voltam kíváncsi, így összezártam őket.. az önindító kattogott, a vill. rendszer meg ugyanazt csinálta mint eddig..
akkor akksi vagy önindító? az utóbbit 3 hónapja újították fel a Delco Remyben..
de, kipróbáltam a másik gyújtáskapcsolóval, változás semmi..
az elektronikán 2 csoki van ebből az egyik a lényeges mert azon van 1 szál a gyújtásnak, 1 szál az önindítónak, 1-en meg jön a delej az akksi felől..
na én erre az utóbbi kettőre voltam kíváncsi, így összezártam őket.. az önindító kattogott, a vill. rendszer meg ugyanazt csinálta mint eddig..
akkor akksi vagy önindító? az utóbbit 3 hónapja újították fel a Delco Remyben..
Bilux03-10-2010 12:05:15 // 31744
Zárlatos önindító? Bár akkor biztosíték is kimenne. De inkább test gond lesz vagy akksi.
Longman03-10-2010 11:43:51 // 31743
Próbáltam most néhány dolgot..
Egyébként a hiba állandósult abban a formában hogy gyújtásig -azaz MAR állásban - minden OK, de ha a indítóznék akkor mindent elvesz, semmilyen fogyasztó nem működik. (mint mikor teljesen lemerül az akksi)
Szóval az akksit kipróbáltam bikakábellel más test pontról de nem történt semmi.
Közben szétborítottam a műszerfal alját hogy mindenhez hozzáférjek, és levettem a gyújtáskapcsolóról az elektronikát. Azt szét is szedtem de nem látok semmit..
Most azt akarom hogy ennek még hagyományos a gyújtáskapcsolója, nincs immo meg ilyesmi, hogy az elektronika nélkül a kábeleket összezárva próbálni indítózni hogy kiderüljön az-e rossz.
Ha nem akkor nemsokára 100%-ra tölt a tartalék akksim megpróbálom arról, hátha.
Ha az sem jön be akkor meg végképp nem tudom majd mi legyen..
Egyébként a hiba állandósult abban a formában hogy gyújtásig -azaz MAR állásban - minden OK, de ha a indítóznék akkor mindent elvesz, semmilyen fogyasztó nem működik. (mint mikor teljesen lemerül az akksi)
Szóval az akksit kipróbáltam bikakábellel más test pontról de nem történt semmi.
Közben szétborítottam a műszerfal alját hogy mindenhez hozzáférjek, és levettem a gyújtáskapcsolóról az elektronikát. Azt szét is szedtem de nem látok semmit..
Most azt akarom hogy ennek még hagyományos a gyújtáskapcsolója, nincs immo meg ilyesmi, hogy az elektronika nélkül a kábeleket összezárva próbálni indítózni hogy kiderüljön az-e rossz.
Ha nem akkor nemsokára 100%-ra tölt a tartalék akksim megpróbálom arról, hátha.
Ha az sem jön be akkor meg végképp nem tudom majd mi legyen..
Robesz703-10-2010 10:00:42 // 31742
csak itt pont az a lényeg, hogy beszerelve keresd mega hibát, mert ha kiszereled, akkor megszünik a hiba... kivéve, ha szakadt a testkábel, de ez nem valószínű..
Longman03-10-2010 09:52:56 // 31741
Köszi srácok ma mindent kipróbálok! :)
Liquid03-10-2010 01:22:08 // 31740
ellenállást se ajánlatos fesz alatt mérni, sőt továbbmegyek egy alkatrész ellenállását korrektül csak azt kiszerelve lehet megmérni
[k i z z o]02-10-2010 23:00:04 // 31739
Ugyan attól amitől a motorod eszi az olajat, kartergáz egy kicsit sok, a motor kopottsága miatt van.
Robesz702-10-2010 22:38:02 // 31738
egyébként nézegesd még a szakirodalmat, mert elennállásnál semmi baja nem lesz.... ha áramerősséget mérsz, akkor szállhatna el, de van benne bizti és max az repül.... :-)))
Robesz702-10-2010 22:36:09 // 31737
Ja, ha meg elviszi szerelőhöz, akkor egy 20-as-ért megmondják neki, mi baja.... sztem azt a 2e-t megéri kockáztatni.... mindegy... Bocs a szakszerütlen információért... felejtsd el...
Piritu - 1.000.00002-10-2010 22:28:07 // 31736
"ha ez történik és nem tudod megállípítani, akkor ellenállás mérés közben indítózz." ....és adj hálát a multiméter készítőjének, ha nem füstölt el a műszered! Ellenállás méréskor ugyanis maga a műszer adja a méréshez szükséges áramot és nem biztos hogy füst nélkül (vagy legalábbis a kalibráltságának elvesztése nélkül) meg lehet úszni, ha az érintkezési hiba miatt "szembe" kapja az aku 12 Voltját.
(Méréstechnikailag "nem korrekt eljárás" feszültség alatt ellenállást mérni.)
(Méréstechnikailag "nem korrekt eljárás" feszültség alatt ellenállást mérni.)
Robesz702-10-2010 22:21:07 // 31735
Szia! Nagyon egyszerü a dolgod. Veszel egy multimetert (ha nincs) kb 2000 Ft rárakod az akksira, indítózol, ha leesik 10 alá, akkor akksi kuka, ha minden ok, akkor a piros vezetékét hagyod a plusz-on az akksin (lényeges, hogy csak az akksi saruhoz érjen, ne a kábelhez), a feketét a motorra rakod, indÍtozol, ha így leesik, akkor test kábel, vagy a pozitív saru nem érintkezik.. Hogy melyik a rossz, azt úgy tudod meg próbálgatás nélkül alap esteben, hogy multit ellenállásra állítod és negatív saru (csak az akksi, nem a kábel) és motor közt nem lehet több, mint 1 ohm. Ha nem több, akkor pozitív a rossz, ha több, akkor negaív.... Ritkán előfordul, hogy alap helyzetben nem nő meg az ellenállás.... ha ez történik és nem tudod megállípítani, akkor ellenállás mérés közben indítózz... így tuti kiderül....
GTVili02-10-2010 21:29:00 // 31734
De ebből az nem derül ki,hogy vajon az autód testelése jó-e........
A bikakábellel testeld össze a motor valamely fémrészét az akku negatív pólusával.....ha a gyári test rossz,az rögtön kiderül.
A bikakábellel testeld össze a motor valamely fémrészét az akku negatív pólusával.....ha a gyári test rossz,az rögtön kiderül.
Longman02-10-2010 20:41:58 // 31733
mármint bikáztam (volna) az autót.. :)
Kareszka198402-10-2010 17:23:25 // 31732
hopp...akarom mondani "ÚT után..." :D
Kareszka198402-10-2010 17:18:50 // 31731
új után olajtöltőröl levéve a kupakot enyhe füst jön ki...ez mitől lehet? :S
GTVili02-10-2010 17:16:43 // 31730
Mi van?!? Egy másik autóról adtál testet???? Azt meg hogyan.......?????
Liquid02-10-2010 14:59:27 // 31729
jókérdés :)
esetleg próbáld meg lekötögetki a kimelő kábeleket a gyújtáskapcsolóról, és megnézni valamelyik nem zárlatos-e
esetleg próbáld meg lekötögetki a kimelő kábeleket a gyújtáskapcsolóról, és megnézni valamelyik nem zárlatos-e
Longman02-10-2010 14:43:26 // 31728
az ötletet köszönöm, mert ez is meglehet, csak nem tom hogy tudom (akár) ezt leellenőrizni.
Liquid02-10-2010 14:24:58 // 31727
ez csak 5let volt, abból kiindulva, hogy gyújtáson még minden rendben utána meg megkergül
Longman02-10-2010 14:22:09 // 31726
hát ez a baj hogy nem tom mi lehet a baj.. :) hogy tom azt kiszűrni? bár az lenne. mer abból van másik garnitúra.. :)
Liquid02-10-2010 14:17:56 // 31725
nem lehet hogy a gyújtáskapcsolód baszaxik?
Longman02-10-2010 14:11:34 // 31724
Újabb megfigyeléssel lettem gazdagabb.
Délelőtt dolgoztam addig nem nyúltam a kocsihoz, de most nemrég hazaértem próbálgattam. Úgy néz ki most beállt egy olyan helyzetbe hogy gyújtás van, akkor működik is minden berendezés, egészen addig amíg a kulcsot nem fordítom tovább mint mikor indítóznék. Na akkor eltűnik minden, se kép se hang. Ha visszaveszem alapállapotba és újra ráadom csak a gyújtást, akkor minden rendben megint.
Az akksi most 12,3 V-on áll, de azért eshetett vissza, mert reggel óta ahogy a rádió alapállapotba állt végig demo módban ment.
Kipróbáltam azt is hogy az akksi test kábelére bikakábellel adtam egy másik autóról testet. Így sem változott semmi.
Délelőtt dolgoztam addig nem nyúltam a kocsihoz, de most nemrég hazaértem próbálgattam. Úgy néz ki most beállt egy olyan helyzetbe hogy gyújtás van, akkor működik is minden berendezés, egészen addig amíg a kulcsot nem fordítom tovább mint mikor indítóznék. Na akkor eltűnik minden, se kép se hang. Ha visszaveszem alapállapotba és újra ráadom csak a gyújtást, akkor minden rendben megint.
Az akksi most 12,3 V-on áll, de azért eshetett vissza, mert reggel óta ahogy a rádió alapállapotba állt végig demo módban ment.
Kipróbáltam azt is hogy az akksi test kábelére bikakábellel adtam egy másik autóról testet. Így sem változott semmi.
Viki&Joe14602-10-2010 09:49:43 // 31723
Én is egy új testkábellel kezdeném,alatta jól megtisztítva,hogy meglegyen a fém a fémmel kontakt rendesen. A nagyon OFF-os(itt ez a márka ki sem ejthető :-) ) hobbiverdám is csinálta múlt évben ezt. Ha ráfordítottam a kulcsot kattant,de elment minden fény a műszerfalon,néha meg ugráltak hozzá a műszerek. Nekem az önindítón belül kellet 2 kábelt kicserélni,mert valahogy összeértek és zárlatot okoztak.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
548
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?