Forum >> Szerelőműhely

Liquid04-10-2010 12:22:46 // 31772
egyébként a Pandában volt Exide, a papírok szerint a márkaszervízben cseréltek 2 éve és kinyekkent... a Banner nekem se volt túl szimpatikus
Liquid04-10-2010 12:20:17 // 31771
nekem volt Perionom, bő 3 év után hasalt el, teljesen jó volt
bármelyik márkára van pro és kontra bőven
vm04-10-2010 12:13:49 // 31770
Jászakku
pb_04-10-2010 12:01:43 // 31769
Az van, 4 éve.) Sztem legközelebb nem azt fogom választani, mert ketd Lszállni az ára.
Amúgy mindenről lehet mesélni jót, és rosszat is.
pb_04-10-2010 11:56:24 // 31768
A teszkó gazdaságos is teljesen jó.
Poló04-10-2010 11:55:59 // 31767
Akkor vedd a Periont, Ystuc tud róla mesélni (asszem a Perionnal voltak gondjai).
Nekem meg az ár / érték arányban istenített Banner nem bírt valami sokat.
pb_04-10-2010 11:54:23 // 31766
Jaja, ez a vakítás része.
Liquid04-10-2010 11:52:36 // 31765
szerintem is csak annyi a lényeg, hogy megfelelő méretű legyen, valszeg különbség, és nem véletlenül kerül sokkal többi egy prémium (hacsak nem a név miatt), de szvsz inkább csak extrém körülmények között jön ez ki
persze nem a teszkógazdaságost kell választani
Poló04-10-2010 11:35:07 // 31764
De az amperok meg amperórák nem mindegyek. Meg az sem mindegy, hogy ebben van valami háló, ami a leeső fém darabokkal csinál valamit, így nem jön létre benne olyan egyszerűen cellazárlat.
pb_04-10-2010 11:04:54 // 31763
Teljesen mind1 milyen akksit teszel bele, annyival nem bírja tovább, mint amennyivel többe kerül.
Poló04-10-2010 10:51:37 // 31762
Nekem Exxide-om van, lassan 3 éves, semmi baja, pedig van, hogy 2-3 hétig be sincs indítva az autóm. Igaz nem egy alap Exxide, kicsit prémium kategória.
zee04-10-2010 10:40:49 // 31761
Sziasztok

Ülésfűtés gondnál mit érdemes megnézni,illetve hol?

köszi
Selmak04-10-2010 09:09:22 // 31760
Az elég LOL.
Longman04-10-2010 08:29:23 // 31759
igen engem is ez zavart meg, ill. hogy egy nappal előtte töltöttem fel. a cellazárlat jelenségeit meg nem ismerem.

De még egyszer köszönöm mindenkinek a segítséget! :)
Wickey04-10-2010 00:54:30 // 31758
Az, hogy az új exxide-ok elég trék. Az azért elég fura volt, hogy ampert nem adott le, de a feszkó meg indítózási kísérletre is maradt 12 fölött, ezért erőltettem a saru ill kábelhibát...
Selmak03-10-2010 18:16:54 // 31757
Ha még garanciális akkor vidd vissza.
Longman03-10-2010 18:14:28 // 31756
köszi vikk neked is a tanácsokat. az biztos hogy szeretek sportolni az autómon elég belekukkantani a kocsi részleteibe. :P :)
a testet már reggel ellenőriztem le is írtam.. ezen kívül nekem hátul van az akksi, nem olyan egyszerű a blokkra mérni..
a sarukat meg látom rögtön hogy jó, amúgy is pár hónaposak csak.
dzsönyörű árány színüek még.. :)

na mindegy a lényeg hogy mire mindent végigpróbáltam addig feltöltött a pót akksi, azzal pöccre indult a kocsi.. kizzo nagymester megmondta az elején.. :)

1,5 éves Exide.. ennyit tudott. valami megviselhette nagyon, csak jó lenne tudni hogy mi..?
Selmak03-10-2010 18:01:07 // 31755
Önindítónak általában nincsen biztosítéka, baromi nagy amperek szaladgálnak, amit nem nagyon tudnál biztosítékozni. Főleg amikor zár a mágnestekercs, akkor van nagy amperlökés.
Wickey03-10-2010 16:27:13 // 31754
Tökmindegy, a lényeg, hogy ne csak akksifeszültséget mérjen, hanem blokk - pozitív, blokk - negatívot is. Oszt valahogy valami majd csak mutatkozik.
GTPeti03-10-2010 14:37:18 // 31753
Ha az átmeneti ellenállás nagy az akksisarutól a blokkig vezető úton, akkor a feszültségkülönbség igazán terhelésnél lesz nagy. (Ohm bácsi törvénye.) Tehát, ha most 100mV, a különbség a fogyasztók (ECU, riasztó) nyugalmi árama mellett, ez indításkor (helyesebben szólva indítási próbálkozáskor) könnyen felugorhat 6V-ra is. Akkor kéne igazából mérni, szerintem.
Wickey03-10-2010 14:02:29 // 31752
úristen, szeretsz sportolni az látszik. A sarukat megnézni egy perc, a másik autóból mintegy két perc áttenni a másik akksit, a testcsatlakozást ellenőrizni már lehet, megvan három is, amúgy meg a multiméterrel mérj feszültséget a motorblokk és az akksi pozitív saruja közben ötlet nem is volt rossz...
Wickey03-10-2010 13:57:12 // 31751
az nagy okosság, másik autóról testet adni neki :-) Pótcselekvésre alkalmas, másrase.

Vedd már le végre az akksisarukat és pucold meg őket! :)))
Utána meg a testkábelt kövesd szépen a motortérben, egyik (véknyabb) része a kasztnihoz kell hogy legyen csavarozva (kicsavar, drótkefe, visszacsavar) a vastagabbik meg a motorblokkra valószínűleg, a motor és az önindító azon keresztül testel. Ha "önindítózásra" se változik a feszültség, akkor nagyon egyszerű a képlet: nem képes a motor felvenni a sokszáz ampert amit ilyenkor akarna. Vagy mert szar az önindító, vagy mert szar a test / tápkábel.
Wickey03-10-2010 13:52:00 // 31750
egy hét állás után nekem is diszkótime volt a kocsiban, villództak a fények és szólt a nyeke nyeke butitájm, de még beindult a 8.5 éves akksival :-)
Robiik03-10-2010 13:12:38 // 31749
Hallottam már olyan rémtörténetet, hogy az önindítót nem jól rakták össze, 1 csavar nem kapott elég nyomatékot, és rövidesen széthullott. lehet érdemes ránézni.
Piritu - 1.000.00003-10-2010 13:11:02 // 31748
Ha mindazt amit írtál korrektül akarjuk kimérni, akkor célszerább lenne az egyes csatlakozásokon azt megmérni, hogy mekkora feszültség esik rajta, ha valahol "kontakthiba" van, ott gyakorlatilag a teljes akufesz mérhető.
Viszont egy átlag autóhasználónak ez már nem túl egyszerű feladat.
imasz03-10-2010 12:58:17 // 31747
Sziasztok! Olyan gondom van hogy elfolyik a szervó olajom. Lehetséges h a szervó porvédő el van repedve és ott folyik el? köszi előre is!
Longman03-10-2010 12:24:26 // 31746
a pót- akksit még mindig nem próbáltam bele..

de, kipróbáltam a másik gyújtáskapcsolóval, változás semmi..
az elektronikán 2 csoki van ebből az egyik a lényeges mert azon van 1 szál a gyújtásnak, 1 szál az önindítónak, 1-en meg jön a delej az akksi felől..
na én erre az utóbbi kettőre voltam kíváncsi, így összezártam őket.. az önindító kattogott, a vill. rendszer meg ugyanazt csinálta mint eddig..
akkor akksi vagy önindító? az utóbbit 3 hónapja újították fel a Delco Remyben..
pb_03-10-2010 12:09:29 // 31745
Akksi.
Bilux03-10-2010 12:05:15 // 31744
Zárlatos önindító? Bár akkor biztosíték is kimenne. De inkább test gond lesz vagy akksi.
Longman03-10-2010 11:43:51 // 31743
Próbáltam most néhány dolgot..
Egyébként a hiba állandósult abban a formában hogy gyújtásig -azaz MAR állásban - minden OK, de ha a indítóznék akkor mindent elvesz, semmilyen fogyasztó nem működik. (mint mikor teljesen lemerül az akksi)
Szóval az akksit kipróbáltam bikakábellel más test pontról de nem történt semmi.
Közben szétborítottam a műszerfal alját hogy mindenhez hozzáférjek, és levettem a gyújtáskapcsolóról az elektronikát. Azt szét is szedtem de nem látok semmit..

Most azt akarom hogy ennek még hagyományos a gyújtáskapcsolója, nincs immo meg ilyesmi, hogy az elektronika nélkül a kábeleket összezárva próbálni indítózni hogy kiderüljön az-e rossz.
Ha nem akkor nemsokára 100%-ra tölt a tartalék akksim megpróbálom arról, hátha.

Ha az sem jön be akkor meg végképp nem tudom majd mi legyen..
Robesz703-10-2010 10:00:42 // 31742
csak itt pont az a lényeg, hogy beszerelve keresd mega hibát, mert ha kiszereled, akkor megszünik a hiba... kivéve, ha szakadt a testkábel, de ez nem valószínű..
Longman03-10-2010 09:52:56 // 31741
Köszi srácok ma mindent kipróbálok! :)
Liquid03-10-2010 01:22:08 // 31740
ellenállást se ajánlatos fesz alatt mérni, sőt továbbmegyek egy alkatrész ellenállását korrektül csak azt kiszerelve lehet megmérni
[k i z z o]02-10-2010 23:00:04 // 31739
Ugyan attól amitől a motorod eszi az olajat, kartergáz egy kicsit sok, a motor kopottsága miatt van.
Robesz702-10-2010 22:38:02 // 31738
egyébként nézegesd még a szakirodalmat, mert elennállásnál semmi baja nem lesz.... ha áramerősséget mérsz, akkor szállhatna el, de van benne bizti és max az repül.... :-)))
Robesz702-10-2010 22:36:09 // 31737
Ja, ha meg elviszi szerelőhöz, akkor egy 20-as-ért megmondják neki, mi baja.... sztem azt a 2e-t megéri kockáztatni.... mindegy... Bocs a szakszerütlen információért... felejtsd el...
Piritu - 1.000.00002-10-2010 22:28:07 // 31736
"ha ez történik és nem tudod megállípítani, akkor ellenállás mérés közben indítózz." ....és adj hálát a multiméter készítőjének, ha nem füstölt el a műszered! Ellenállás méréskor ugyanis maga a műszer adja a méréshez szükséges áramot és nem biztos hogy füst nélkül (vagy legalábbis a kalibráltságának elvesztése nélkül) meg lehet úszni, ha az érintkezési hiba miatt "szembe" kapja az aku 12 Voltját.
(Méréstechnikailag "nem korrekt eljárás" feszültség alatt ellenállást mérni.)
Robesz702-10-2010 22:21:07 // 31735
Szia! Nagyon egyszerü a dolgod. Veszel egy multimetert (ha nincs) kb 2000 Ft rárakod az akksira, indítózol, ha leesik 10 alá, akkor akksi kuka, ha minden ok, akkor a piros vezetékét hagyod a plusz-on az akksin (lényeges, hogy csak az akksi saruhoz érjen, ne a kábelhez), a feketét a motorra rakod, indÍtozol, ha így leesik, akkor test kábel, vagy a pozitív saru nem érintkezik.. Hogy melyik a rossz, azt úgy tudod meg próbálgatás nélkül alap esteben, hogy multit ellenállásra állítod és negatív saru (csak az akksi, nem a kábel) és motor közt nem lehet több, mint 1 ohm. Ha nem több, akkor pozitív a rossz, ha több, akkor negaív.... Ritkán előfordul, hogy alap helyzetben nem nő meg az ellenállás.... ha ez történik és nem tudod megállípítani, akkor ellenállás mérés közben indítózz... így tuti kiderül....
GTVili02-10-2010 21:29:00 // 31734
De ebből az nem derül ki,hogy vajon az autód testelése jó-e........
A bikakábellel testeld össze a motor valamely fémrészét az akku negatív pólusával.....ha a gyári test rossz,az rögtön kiderül.
Longman02-10-2010 20:41:58 // 31733
mármint bikáztam (volna) az autót.. :)
Kareszka198402-10-2010 17:23:25 // 31732
hopp...akarom mondani "ÚT után..." :D
Kareszka198402-10-2010 17:18:50 // 31731
új után olajtöltőröl levéve a kupakot enyhe füst jön ki...ez mitől lehet? :S
GTVili02-10-2010 17:16:43 // 31730
Mi van?!? Egy másik autóról adtál testet???? Azt meg hogyan.......?????
Liquid02-10-2010 14:59:27 // 31729
jókérdés :)
esetleg próbáld meg lekötögetki a kimelő kábeleket a gyújtáskapcsolóról, és megnézni valamelyik nem zárlatos-e
Longman02-10-2010 14:43:26 // 31728
az ötletet köszönöm, mert ez is meglehet, csak nem tom hogy tudom (akár) ezt leellenőrizni.
Liquid02-10-2010 14:24:58 // 31727
ez csak 5let volt, abból kiindulva, hogy gyújtáson még minden rendben utána meg megkergül
Longman02-10-2010 14:22:09 // 31726
hát ez a baj hogy nem tom mi lehet a baj.. :) hogy tom azt kiszűrni? bár az lenne. mer abból van másik garnitúra.. :)
Liquid02-10-2010 14:17:56 // 31725
nem lehet hogy a gyújtáskapcsolód baszaxik?
Longman02-10-2010 14:11:34 // 31724
Újabb megfigyeléssel lettem gazdagabb.
Délelőtt dolgoztam addig nem nyúltam a kocsihoz, de most nemrég hazaértem próbálgattam. Úgy néz ki most beállt egy olyan helyzetbe hogy gyújtás van, akkor működik is minden berendezés, egészen addig amíg a kulcsot nem fordítom tovább mint mikor indítóznék. Na akkor eltűnik minden, se kép se hang. Ha visszaveszem alapállapotba és újra ráadom csak a gyújtást, akkor minden rendben megint.

Az akksi most 12,3 V-on áll, de azért eshetett vissza, mert reggel óta ahogy a rádió alapállapotba állt végig demo módban ment.

Kipróbáltam azt is hogy az akksi test kábelére bikakábellel adtam egy másik autóról testet. Így sem változott semmi.
Viki&Joe14602-10-2010 09:49:43 // 31723
Én is egy új testkábellel kezdeném,alatta jól megtisztítva,hogy meglegyen a fém a fémmel kontakt rendesen. A nagyon OFF-os(itt ez a márka ki sem ejthető :-) ) hobbiverdám is csinálta múlt évben ezt. Ha ráfordítottam a kulcsot kattant,de elment minden fény a műszerfalon,néha meg ugráltak hozzá a műszerek. Nekem az önindítón belül kellet 2 kábelt kicserélni,mert valahogy összeértek és zárlatot okoztak.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.