Forum >> Szerelőműhely

GTVili17-10-2010 19:48:00 // 31886
Akkor........pl a hengerfej kétlitrereshez méretezett szívócsatornái és vezérlése miatt olyan jó a hatásfoka....80Le/liter.....szemben a többi motor 75Le/literjével....sőt az újabb 144Le-s még jobb. Azon már a változó hosszúságú szívócső van.
gyml17-10-2010 19:40:46 // 31885
Ugyanaz minden,mint a 2.0-ban? Dehát ha a hengerűrtartalom kisebb, akkor.....
gyml17-10-2010 19:39:27 // 31884
Szia,
146-ost még nem néztem, de általában a biztosítéktábla mellé szokták rakni. Ha leveszed a fedelét, akkor nincs ott valamelyik sarokban?
Az én autóm 2001 -es és az már EOBD-s. Van rá esély, hogy a 2000-es még nem az.
GTVili17-10-2010 19:05:17 // 31883
Lehet,hogy most nagy sületlenséget mondok.......de talán azért az 1.8-as a "legjobb" választás.....mert ez tulajdonképpen egy kétliteres motor.Ez talán jótékonyan hat a tartósságra.Minden alkatrésze megeggyezik a 2.0 TS-ével......a hengerfej is.Ha csak a teljesítményt nézzük,akkor ez a legjobb hatásfokú motor.
Liquid17-10-2010 18:48:12 // 31882
abszolutban természetesen az 1.6, ha tolod neki, illetve nagyobb sebességnél eltűnnek a különbségek, adott esetben az is kijöhet hogy az 1.8 vagy a 2.0 eszik kevesebbet, mivel több erő jut a terhelésre.
Talán az 1.8 a jó kompromisszum, de kellően ritka

a nagyobb motor előnye nagyobb sebességnél jön ki
Bluestrain17-10-2010 17:47:28 // 31881
Sziasztok, segítsetek! 2000-es 146 TS-ben már EOBD csati van, és ha az hová dugták?
GTVili17-10-2010 12:11:16 // 31880
Félig off.....a 45-ösben, stabil 9,5-et eszik az etanolos keverékből.... vegyes üzemben.
Szilárd17-10-2010 11:55:08 // 31879
Ha nem taposod neki 8,5 liter körül...
Vader (a Gróf)17-10-2010 11:49:36 // 31878
Köszi.
Én is így emlékeztem.
Adat?
30%város-40%országút-30%autópálya
Talán még megbízhatóbb is...?
Szilárd17-10-2010 11:41:12 // 31877
Szerintem a legjobb választás az 1.8TS a három közül...
Vader (a Gróf)17-10-2010 11:22:14 // 31876
Üdv. Urak!
Kérdésem:
melyik motor fogyaszt jobban?
1.6-1.8-2.0 TS????
...156-ban...
gyml17-10-2010 02:36:23 // 31875
Szóval akkor az is ugrószonda,mint az első kettő. Hát akkor tényleg valami gáz van vele. Nem tudod véletlenül, hogy hol találom a fűtés reléjét?
[k i z z o]16-10-2010 22:58:18 // 31874
A diag szonda mezei keskenysávú. Úgy néz ki nem fűt, mert 450mV körül ad, azaz highZ.
Liquid16-10-2010 20:37:42 // 31873
nemtom, egy kis alaphangja az enyémnek is van, de inkább olyan 50körül 3-ban kanyarodáskor hallani. Mondjuk nekem volt egy kis gondom a szervószivattyúval, pályán egyszercsak elkezdett veszettül nyeríteni (de télleg durván), majdnem csere lett, de végül egy tiszítás megoldotta, azóta, csak néha nyüszít halkan terhelés alatt
Kareszka198416-10-2010 20:29:05 // 31872
de mitől lehet ez a "nyüszítés"? leg "intenzívebb" parkolásnál, amikor szinte mozdulatlan a kocsi és csavarni kell a kormányt
Liquid16-10-2010 20:27:50 // 31871
ez teljesen jól néz ki, egy kis halk sziszegés, nyüszítés elfér az még nem jelent gondot, amíg nem nyomja el a motorhangot :)
Kareszka198416-10-2010 19:37:19 // 31870
köszi szépen
remélem csak a hüvös idő b*szogat...már útálom a telet :-/ ilyenkor minden keményebb, merevebb :-/ anno az escortomnál mínuszokban a lengéscsillapítókban annyira megdermedt az olaj, hogy durrogott rendesen a hátulja minden úthibánál...gyanús, hogy pirinél sem lesz másként, pláne, hogy ültetve van :S node a szépségért türni és szenvedni kell :)
Rolcho16-10-2010 19:31:18 // 31869
Nálam visszacsavarták. Cserénél az autó elején lévő olajhűtő csövét vették le és azon engedték le, a kerék jobbra-balra forgatásával préselték ki a maradékot. Feltöltésénél pedig motor elindít, kormány jobbra-balra, jobbra balra, utána szint ellenőrzés. Nálam egyből lefolyt a szivattyúhoz, úgyhogy nem is recsegett első már a kormány első elfordításánál sem.
Én a gyári ajánlottat (Tutela G1/A) tettem bele. Az egy literből maradt 4 deci.
Kareszka198416-10-2010 17:36:39 // 31868
tövig visszacsavarva, majd visszacsavarva kell nézni a szintet, vagy csak törlés után rátenni a kupakot (csavarás nélkül) és visszaemelni és az a szint...azért kérdem, mertha visszacsavarom, akkor ugya van ott kb 1 centi menet, ami elég csalóka lehet :)
Ha úgy adódik, utánnaönteni milyen szervóolajat kell? (ne keresgessem már a könyvben annyi olasz szöveg között)
Rolcho16-10-2010 17:33:08 // 31867
A színe az enyémhez képest (már amilyen volt) szép.

A mérést a szerelők a következő módon végzik szakszerűen:
Kupakot leveszed, szárazra törlöd a mérőpálcát, beleteszed a folyadékba, kiveszed, ameddig nedves, addig áll a szint. Ha használat után egyből leállítva nézed, a 90 °C-os oldalt, 20 °C körül, nyugalmi állapotban a másik oldalt kell nézni.
Szélső állásban a sziszegő hang teljesen normális.

Elsőre a tieddel nem látszik még komoly probléma. A csere nem bonyolult egyébként.
Kareszka198416-10-2010 17:25:19 // 31866
hát igen...az óratekergetás nagy sláger :-/ Nálam okés volt, de unokatestvéremtől tudom (hasnzáltautó kereskedő), hogy a vámolás előtt belecsavarnak +50 ezret, mert úgy valamennyivel olcsóbban jön ki, utánna beállítanak egy tetszőleges értéket. Multkor egy 156-os volt nála 130-al, de mondta, hogy 190 volt...a biznisz az biznisz, sajnos ez így megy :( Aki meg "kezdő" autóvásárló tuti nem diagnosztikai programmal indul neki a vásálásnak...
Kareszka198416-10-2010 17:22:31 // 31865
na csókolom :) mióta ilyen gennyes hideg fisfos idő van, furcsa jelenségre letem figyelmes. Olykor-olykor "zzzzz" hangot hallok kormánytekeréskor (nem erős, de van). Ma megnéztem a szervóolaj tartályában a szintet és ezt mutassa:

a tartályban meg így néz ki az olajszint:

2001-es 147-es, 1.6TS
gyml16-10-2010 16:58:51 // 31864
Sikerült ma belenéznem az autó motorvezérlőjébe.
Először is basszák meg az óratekergető kisiparosok!

Óra szerint csak 127ezer!

Másodszor pedig arra lennék kíváncsi, hogy a hátsó szonda az ugró, vagy szélessávú? Felvettem a jeleit és nem látok jelentős változást, ami ugrónál abszolút döglöttet mutat.


Harmadszor pedig meg tudja nekem mondani, hogy hol a reléje a lambda szonda fűtésének? Kivezéreltem ,de nem hallottam kattanni. Bár elég nagy volt mellettem a zaj. Kedvem meg nem volt multiméterrel megmérni.
zee16-10-2010 06:11:34 // 31863
Köszi a hozzászólásokat.
Magam nem álltam volna neki,de én is sokalltam. Többet valószínűleg nem megyünk oda javíttatni.
Alfa GT-Csaba16-10-2010 00:03:51 // 31862
Az Érdi Fiatban 7000+áfa az óra díj amiben efektíven 30percet foglalkoznak a géppel de sajnos a tulaj fizeti a beszélgetésüket a kv és a cigiszünetet!Ez a lehúzás!Sajnos tapasztalatból írom ezeket!
Hari16-10-2010 00:02:18 // 31861
Abban semmi gond, hogy nincs benne nagy gyakorlata - senki nem úgy születik! - ha odafigyel és szereti csinální, hamar megtanúlja. :-) ...egyébként nekem is van amikor nem jön össze sec-perc! .... de ez már az én saram!
Az alfák javításával - szerintem - az a "probléma", hogy nem a sablon masiák közé tartozik, és nagyon sok szerelő kolega mikor meglát egy Alfát ..... inkább elszalad! :-)
Dévid15-10-2010 23:46:09 // 31860
Értelek. És azért nem először láttál ilyet, és ez az ami nem megfizethető. A szerelőm igaz hogy olcsón és jól dolgozik, de Alfában nincs nagy gyakorlata, így néha beesnek apró bakik, és van hogy elsőre nem jön rá, mi okoz bizonyos hibajelenségeket.
Hari15-10-2010 23:32:13 // 31859
Szerintem sehol!
... de ! Ma cseréltem 1,6TS (156) vezérlést 2 óra max. 8 e! kedden GTV 3000 V6 24v simán 4 óra 16e! ... szóval ?! stb.
(egyébként 3e - 6e munka függő) :-)
Dévid15-10-2010 22:55:39 // 31858
Nekem meg pont az a gondom a jelenlegi szerelőmmel, hogy órákat képes küzdeni néhány berohadt csavarral, vagy valami bonyolultabb javítással, aztán párezer forintot kér csak érte. Én is megkérem a szakértelmem árát, ha valami olyasmit csinálok, Ő meg nem. Szóval általában többet adok, mint amit kér tőlem egy-egy beavatkozásért. A lelkemnek picit jobb. Hol javítanak mostanában 1500-2000 forintos óradíjért...
Hari15-10-2010 22:45:28 // 31857
Bakkkker!( ... vissza néztem a utánad hozzászólók megjegyzéseit.)Hmmmmm! ... drága!
Mint Andrásbáá is megjegyezte nem egy nagy dolog! Nem is akarom itt reklámozní magam - csak megjegyzem, ha már kérdezted! - , de majdnem feléért szoktam csinální! :-(
falcokc15-10-2010 20:48:00 // 31856
abszolut reális!
András bácsi15-10-2010 20:44:49 // 31855
A jtd elég egyszerű szerkezet, bár az öthengeresen szar hozzáférni. Egyébként nem nagy mutatvány kicserélni.
GTPeti15-10-2010 20:31:12 // 31854
Rendben. Javasoltam egy Elektronika topic megnyitását. Reméljük elfogadják és folytathatjuk ott... :)
RoliQ415-10-2010 20:18:37 // 31853
mihez képest drága.....!
Kareszka198415-10-2010 20:01:17 // 31852
szerintem egy elektronikai topic elkelne O:-)
Piritu - 1.000.00015-10-2010 19:56:34 // 31851
Nyittassunk egy akkumlátor topikot? :-))
mizooo15-10-2010 17:24:19 // 31850
Elég drága, szerintem.
zee15-10-2010 17:13:35 // 31849
Sziasztok

A 20e vezérlés csere munkadíja képpen reális mai viszonylatban?
Egy feszítő tartócsavarján mondjuk túlóráztak mire kijött.

köszi
Buddha15-10-2010 01:24:42 // 31848
Igazad van, a szulfátosodás viszi el az akksik javát!
Ezt, vagy hasonlót érdemes mindenkinek elolvasni az akksikról:
Ólomakkumulátorokról...
admirális14-10-2010 23:37:10 // 31847
Futómű szilentek kenésére milyen módszert javasoltok?
GTPeti14-10-2010 20:36:29 // 31846
Az én hsz-om pedig ténymegállapítás. Minden kötözködés nélkül. Hogy ezt mire alapozom? A többség sajnos még nem hallott erről a (visszafordítható) jelenségről. Az autó- és akkugyártók is mélyen hallgatnak... (Na vajon miért...)
Piritu - 1.000.00014-10-2010 20:32:53 // 31845
szerintem poén volt :-)
GTPeti14-10-2010 20:30:58 // 31844
Aki ilyet mondott (a mestered), biztos nem tudta, mi az a szulfátosodás és hogyan lehet ellene védekezni.
GTPeti14-10-2010 20:29:42 // 31843
Ha hosszabb életű akksit szeretnél, olvasd el a 156 topic 113031. hsz-át. Megéri. ;)
Hari14-10-2010 20:27:08 // 31842
:-) ... na jaaaa! Annak idején anno azt mondta a mesterem " Egy aksi normál élettartama 3 év! Ami utánna van, minden nap ajándék!!!"
Kareszka198414-10-2010 18:21:04 // 31841
én tudnám rosszul, hogy nem árt 4 évente akksit cserélni?? :D:D:D:D:D:D
RoliQ414-10-2010 18:20:20 // 31840
sztem nézz szét nagyáruházakban pl metró ott szokott lenni olcsóbban exide is...!
roberto3314-10-2010 18:17:03 // 31839
Sziasztok,

Egy újabb örökzöld téma :)

Az asszony mondta ma délután, hogy a boltból hazafelé jövet indításnál alig indult be a Gép / 156 2.0 TS '98 / mert a megszokottnál lassabban is forgatta az önindító/akksi.

Rámértem az akksira:

1, Nyugalmi állapotban 12,3 V

2, Indítózáskor: 11,4 V

3, Álló motornál felkapocsolt fényszóróval: 9,3 V !!!

4, Járó motornál / töltéssel/ : 14,2 V

Jól sejtem, hogy a 6-7 éves Banner akku a végét járja?

Eddig láttam a Vaterán Bannert 74 Ah-ban 20,500 ért a környéken, ill. gyári FIat 80 Ah-s akksit 20.000.ért Egerben.

Mit / melyiket javasoljátok esetleg mást ebben az árkategóriában?

Köszi: Roberto
Hari11-10-2010 21:45:19 // 31838
Ha rázza a kormányt és néha nagyokat beleránt, akkor ne menj vele messzire!!! Hamarossan ki fogja szorní a golyókat! (A golyókosár valószínű el van törve!)
kando.11-10-2010 12:49:37 // 31837
Ja ja, inkább akkor ugyanazt teszem hozzá, csak most leesett a szint a min körülire.
Bár nem tudom, így is volt már egy ideje vagy csak apránként elfogyogatott.. Most akarok rátölteni, hogy legalább a fele felett legyen.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.