Forum >> Szerelőműhely

Wickey23-11-2010 00:57:15 // 32586
nem a nyomatékot kell elnyelnie, hanem a falábú sofőr bénázásai miatt berázó dízelmotor zörgéseit. A bakokat se nyírja ki hamarabb, mert a motor attól még pattog faltól falig a motortérben, de a kuplungon keresztül a hajtásra (útra, futóműre, kasztnira, utastérre) már nem jut át. Ez olyan, mint amikor valaki kitalálta, hogy a vezérműszíjnak ilyen 2-300 lóerőt kell bírnia, mert a 3.0 24V-n is csak milyen csumpi kis szíj van. (Persze... az erő viszont a főtengelyen keresztül távozik kuplungiránt, a vezműszíj max. ilyen 2-3kW teljesítménnyel forgatja a veztengelyeket, vízpumpát, oszt szevasz...)
Wickey23-11-2010 00:53:16 // 32585
kisebb recsegésekkel. Amúgy kinyomó csapágy lesz ez, még mindig erre tippelek. A vissza nem jövő pedál miatt gondoltam a kuplung munkahengerre, meg persze azért mert az ocsó és könnyű cserélni. :-)
Valszeg a pedál is azért nem jön vissza, mert a kinyomó szarakodik (vagy a szerkezet ment apróra, de az kevéssé valószínű).
GTPeti22-11-2010 23:26:26 // 32584
Próbáltam úgy írni, hogy ne így értsd.
Mint ahogy van generátorfelújító cég, jó lenne ha vki(k) kettőstömegű felújításra specializálódnának.
LacUS22-11-2010 23:11:18 // 32583
Ha nem, hát nem.:-)
Hari22-11-2010 23:08:22 // 32582
:-) Na igen úgy mint a Fiatnál a felújított! Nem tooom, hogy csinálják, de mintha teljesen új lenne! (Azt hiszem ez csak valami üzleti fogás!)
Hari22-11-2010 23:05:40 // 32581
Mármint?! .... :-O szerinted?! :-) ... a szomszédban lakik egy kertész srác,.... JA! :-))))

( Saját kivitelezésben. ...de pszt! )
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2010 22:13:39 // 32580
elméletileg van felújított valeo csak alig olcsóbb mint az új ...bár lehet nem is felújított mert nem úgy néz ki :)
LacUS22-11-2010 22:08:32 // 32579
Ki csinálta, ha lehet tudni? Csak mert elvileg ez is external balanced, és mint ilyet az itthon gépműhelyek egyből vissza is adják...
GTPeti22-11-2010 21:46:53 // 32578
Na nem is arra gondoltam, hogy a Valeo fogja jó áron felújítani. Hanem inkább egy (vagy több) magáncég, ugyanúgy, mint pl. generátoroknál v. önindítóknál. (Persze tudom, hogy a Valeo is árul felújított cuccokat.) Csak itt nem bronzkefét + csapágyakat, hanem rugókat és csapágyat kell cserélni....
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2010 21:39:31 // 32577
mert akkor ki veszi meg az újat? :)
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2010 21:38:19 // 32576
kivi lennék mennyire lenne komfortos egy 400nm turó dejzel egytömegű lendkerékkel...meg meddig bírná a folyamatos rázkódást a többi dolog
GTPeti22-11-2010 21:34:56 // 32575
Kérdés: miért nem lehet kultúrált áron (jó minősében) felújítattni egy kettőstömegűt?
Piaci rés?
[k i z z o]22-11-2010 21:22:54 // 32574
Vannak olyan üzemállapotok, de inkább frekvenciák ahol az egytömegűvel szerelt motor és váltó mocskosul mocorog, a kettőstömegű ide nagyon jó, és okos találmány.

Egy 2.4mJET vagy hasonló kaliber nagyon is kéri a kettős tömegűt, ami el is fog roppanni egy idő után, de ne felejtsük el, ezzel kalkulálni kell a komfort érdekében, majdhogy fékbetét kategória.

De szerintem egy ilyen motor tulajdonosának nem kellene ezen agyalnia, ez megint valahol a nagy autó nagy buksza kategória nekem...

A kevlár, szinter, egyéb harci kuplungok meg kizárólag egy szűk rétegnek felenek meg, sokan nem értékelnék a velük előcsalt "érzést".
Hari22-11-2010 20:07:20 // 32573
Tudod ez engem nem is motivált, hogy ki az aki másfélszer annyit akar fizetni mint egy alap kuplungszett! ... csak tele vólt a hócipőm már a kettős tömegűvel!
- 1 a régebbi autókon jó volt a jó öreg rugós tárcsa?
- 2 ha a versenysportban az extrém igénybevételt kibírja a kevlár ill. szinter betét akkor utcai körülmények közé miért ne lenne jó?!
... de nem is itt lett tele a .... hanem amikor a saját autómban 1 éven belül 2 Sachs tárcsa ment szét! Egyszerűen szétéget a dörzsbetét, na akkor csináltattam bele kevlár tárcsát. Nekem bevált! :-)
Nem akarok senkit rábeszélni a fix lendítőkerékre! (... de még 1 versenyautóba se építettünk kéttömegűt! ... nem tooom miért?!) :-)
Persze azt is tudom, hogy ezt az egészet azért találták ki mert sokkal nagyobb az energia elnyelő képessége.... és még azt is, hogy ez bizony el kell hogy romoljon!

(Mondjuk a szintert nem ajánlom hétköznapi használatra! Nem szabad, nem lehet csúsztatni!!! ... de a kevlár az teljesen jó!)
GTPeti22-11-2010 19:42:34 // 32572
Az akkor klasszul meg lett csinálva!
Hari, a kettőstömegűtlenítő :)
Hari22-11-2010 19:39:22 // 32571
Ezt ugye nem is kérdezted?! ( NANÁÁÁ !!! ki grammozva!) Az elsőnél volt egy kis agyalás törpölés!
Zsolti15522-11-2010 19:33:12 // 32570
Sziasztok van valakinek tapasztalata fiatt coupe 20 vt motorral kapcsolatban?
Krisz15622-11-2010 18:56:36 // 32569
Szia hasonlo gondal küzdök én is de nem nagyon figyeltem meg még hogy mikor jön elő a jelenség.
[k i z z o]22-11-2010 18:45:52 // 32568
Ki is egyensúlyoztatta? Amúgy mi is agyaltunk már ilyenen, mert a piacon lévő 2 tömegűek kukák.
Hari22-11-2010 18:36:15 // 32567
Nagyon egyszerűen! Az eredeti jeladótárcsát lecsavaroztam, (a 2 tömegűről ) és fix lendkerékbe "beadaptáltam" ! :-) Hibátlan!
Gabesz22-11-2010 17:22:03 // 32566
SZiasztok!
A 156-ban most volt olaj, és vezérlés csere.
A helyzet az, hogy a nívópálca alatti egyik csavar körül szivárog az olaj, valamint ha szemben állok a motorral, kicsit balra a motortól is látok valami friss olajfolyást... mi lehet az?
A hab a tortán, hogy a hűtő levegőtlenítőjénél is szivárgott a viz, ezt meghúztam jobban, hátha csak annyi a baja.
Exbléx GT22-11-2010 15:52:01 // 32565
Szóval ti is a 2-ős tömegű lendkerékre tippeltek?!
holnap elugrok egy futóműveshez,mert csak holnapra van ideje és megnézi hátha ott van vlmi gebasz...
[k i z z o]22-11-2010 15:12:07 // 32564
A 60/2 jeladót hogyan oldottad meg?
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2010 14:09:34 // 32563
szerinted 10 userből hányan vesznek sport tárcsát? a Valeo 4-es szettet a forintbszóknak találták ki ami látszólag nagyon olcsó mint pl a ford TDCI-hez a 4 kit olyan 100e ft aztán kiderült hogy valójában a kinyomócsapágy nincs benne (nem is értem mitől 4pic lehet hogy tárcsa, szerkezet, egyestömegű és a doboz???) a gyári szett meg 120e...a kinyomó meg külön olyan 40-es ....de Occsó a 4es kit és nem megy tönkre :DDDD első látszatra :P
zee22-11-2010 14:07:03 // 32562
Igen már emléxem,Nálad olvastam.
WarbiRunner (Gyuri)22-11-2010 14:04:27 // 32561
Nekem nemrég volt ugyanez, hogy 130 foknak érezte a kinti hőmérsékletet, amúgy a légtömegmérő egyéb részei valószínűleg jól működtek.
Az autó működött, de nekem eléggé füstölt, és nem húzott igazán. Volt olyan érzésem, hogy ha valami nem stimmel az LMM körül, akkor egyszerűen figyelmen kívül hagyja. Ugyanis lehúzott LMM-el is mentem valamennyit, pont ugyanúgy morgott és nem szeretett menni. Egyéb bizonyítékom nincs erre :-))
Hari22-11-2010 13:44:17 // 32560
:-) OK! ... Ok! ...de ha ezt a jó kis verseny tárcsa nem tudja ?! ... akkor mi?!!!

(600LE 500Nm - ig!)
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2010 13:35:34 // 32559
azért egy benyásnak sokkal kisebb a nyomatéka és kettőstömegűnek ezt kell elnyelnie ha nem teszi meg akkor más fogja....
Hari22-11-2010 13:26:12 // 32558
Sajnos !!!! .... nincs ! Már alakítottam vissza fix lendkerekesre 3000 V6 24V GTV-t, és semmi baja! A bakokat meg így is - úgy is szét veri! :-(
.... vagy 1,9JTD-t fix könnyített lendkerék + verseny kuplung, és csááá! :-)
GTPeti22-11-2010 12:59:20 // 32557
Lehet, hogy Fiat-fórumon olvastam. :)

Értem, szóval akkor csak bakot lehet lőni a SMF-fel. :(
gyml22-11-2010 12:56:11 // 32556
Megjavult a távirányítóm! A biztosíték csere után még egy gyújtásváltás is kellett volna.:)
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2010 07:25:31 // 32555
Alfához nincs átalakító szett....VW meg Fordhoz van de nem sokat ér sokszor drágább mint a gyári szett no meg a bakokat elintézi elég hamar...
András bácsi22-11-2010 07:19:49 // 32554
Itt szerintem csak az a gond, hogy azt is szettben kell venned, és árban majdnem azonos.
ALFA75td22-11-2010 06:33:45 // 32553
Sziasztok fanok!
Találkoztatok már olyan parajelenséggel ,hogy egyik pillanatról a másikra a km óra ha bekapcsolom az irányjelzőt vagy a fékre lépek leáll.
Testzárlat?
zee22-11-2010 06:17:31 // 32552
Ecuscan-van. Egy mosással még megpróbálkozom féktisztítóval,de nem nagyon hiszek benne hogy segítene. A kettőstömeű már szerintem nálam sem jó,alapjáraton remeg,viszont lehet sebességbe rakni szépen tudom. Elindulás alacsony fordulaton darabos... magasabban ok.
GTPeti22-11-2010 00:29:46 // 32551
Közben eszembe jutott... olvastam egy német fórumon is, hogy valaki feltett egy sima lendkereket a kettőst. helyett. (Megnemmondom milyen autóra.) Úgy dereng, hogy egy adott fordulatszámnál (talán 2500-nál) jobban ráz, de hamar "ráérzett az ízére" és nem ott használja a motort. Így dereng.
Én azért még hiszek a kettőstömegűben. Már hogy kibír 150ekm-et. Ennyivel elégedett lennék.
GTPeti22-11-2010 00:21:48 // 32550
Asszem létezik 1.9 JTD-hez hagyományos lendkerék is. Véletlenül bukkantam én is-rája ;)

A Superb-kre is egytömegűt tesznek a taxisok. (Állítólag. Nem kéredszkedtem be egy VW-suckszervízbe, hogy ellenőrizzem. :)

"Álló helyzetben járó motornál nem veszi".
Na. Pont így van az enyémnél is most. És ha már gurulsz? Remélem akkor igen. Tudod, kedden vinném a vasat saját lábán a szerelőhöz. (€€€....)
Wickey22-11-2010 00:11:17 // 32549
nekem az valszeg még hibátlan, de nem sokáig, ha így marad a kuplungom. :-) Mivel nem jött vissza rendesen a pedál úgy voltam vele, lehet hogy mégse kéne leszedni a váltót, felteszek egy másik munkahengert, négyezer, nempénz érte, ráadásul még sose volt cserélve 300k km után meg időszerű is, no kicseréltük úgy este 8 körül az udvaron ahogy kell, de persze ugyanaz... nem emel ki, fokozatokat álló helyzetben járó motornál nem veszi, szóval sallalaa, váltó le.

amúgy azon töröm az okos kis buksimat, hogy énleszek a nemtörődöm hal, a "szarok rája", és ha megdöglik a kéttömegű mégegyszer, akkor felbarkácsolok egy Tipo vagy 155 1.9TD lendkereket, az ugyanis ritkán megy tönkre tekintve hogy tömör fém, és 50 ezer hozzá a drágábbik kuplungszett... Ha meg kevés, belevarrok egy kevlár tárcsát oszt heló. :-)

Lehet kevésbé fog jó ötletnek tűnni holnap reggel másnaposan, de most még tetszik. :-)
GTPeti21-11-2010 23:58:20 // 32548
A jó öreg kettőstömegű. Mindannyiunk igaz barátja...
Látod, nekem már gázt sem kell nyomnom, alapjáraton is reng a kasztni mint a rázópadon. Elég jó esély van rá, hogy az szállt el nálad is.
GTPeti21-11-2010 23:56:07 // 32547
De, lehet sajnos. Az igazsághoz tartozik, hogy az én autóm tökéletesen ment hőm.szenzor nélkül is. Én szer(v)eznék valakitől egy menetre egy kölcsön-LMM-et. (No meg ECU-scant a hibatörléshez). Az megmutatná, hogy van-e még valami ami közrejátszik.
Exbléx GT21-11-2010 23:05:54 // 32546
Sziasztok.
van egy problémám,még pedig az hogy menetközben mikor gázt adok berázza valami a kocsit vibrál az egész és mikor elveszem a gázt akkor megszünik.
Párhónappal volt egy ilyen jelenség autópályán de hamar el is múlt azt hittük az út volt olyan minőségű,de tegnap megint csinálta és olyan 60km/h-nál kezdte majd már 40-nél és végül 30-al gurultam....említették nekem a 2ős tömegű lendkereket...
ha valaki járt így vagy esetleg tud segíteni vlmi infóval azt meg köszönném.
zee21-11-2010 20:48:39 // 32545
Ezen kívül nem lehet baja? 4.5-ben nem nagyon akar 3e fölé forogni.
zee21-11-2010 20:46:41 // 32544
Csati a helyén,venti előtét már hidalva van. Izzítógyertyát még nem cseréltem. :)
GTPeti21-11-2010 20:38:39 // 32543
Igazából nem az LMM-ed kuka, hanem egy kis NTC érzékelő, ami benne van. Ezt elméletileg külön is lehet cserélni. Mondjuk egy kukás LMM-ből kiszedheted ezt (ha abban még jó). Én is így fogom rehabilitálni a régi LMM-emet. (Ami amúgy tökéletes.)

Ha kiszeded az LMM betétjét (pár csavar tartja, egyből fel fog tűnni ez az üvegházas (diódaszerű) alkatrész. Kb így néz ki. Az üveg része olyan 5mm hosszú.
Wickey21-11-2010 20:14:33 // 32542
Dugd vissza a légtömegmérőre a csatlakozót, cserélj izzítógyertyát, és ventillátor előtétellenállást. Nem nagy etvasz, nekem mindhárom megvolt már, igaz nem egyszerre... :-)
gyml21-11-2010 17:19:19 // 32541
Majd ha lesz még időm, akkor megnézem hogy mit lehet kiolvasni belőle. De szerintem csak a motorhoz, abshez és légzsákhoz lehet hozzáférni.Azokban meg nem hiszem,hogy lenne hibakód.
gyml21-11-2010 17:18:14 // 32540
Nincs riasztóm sajnos.:(
Kareszka198421-11-2010 17:07:34 // 32539
hmmm...biztosíték csere után is makacskodik??? nincs erre hibakód, amit netán ki lehetne üttetni számítógéppel?
Trombozis21-11-2010 16:29:48 // 32538
Kapcsold ki és be a riasztót. Ha van hozzá kiskulcsod. Vagy neked nem így működik?
Nekem nagyon sokszor csinált már ilyen butaságokat. De tán az aku saru levétele is megoldotta.
gyml21-11-2010 16:14:58 // 32537
Nekem olyat nem szokott csinálni.
Rádiómat kellett kiszedni, mert az USB kontakthibás volt és garanciában meg akarom javíttatni. Valahogy kiüttettem a biztit és azóta nem működik a távirányító. ÁÁÁ:(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.