Forum >> Szerelőműhely

GTPeti07-12-2010 20:42:56 // 32771
Ez jó. :))))

Bár gondolom hozzátok gyakran betalálnak érdekes "vevők". :)
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2010 20:40:55 // 32770
a nap poénja ....16 óra 59 perckor belép az üzletbe egy úriember kezében egy izzókészlettel (én persze már menet készen zártam volna):
- Ilyen izzót keresek ...mutatja
- ez egy H7, Hellám van....690ft
- megnézhetem?
- persze (bár ugyan úgy néz ki mint az összes többi)
- ezt Indiába gyártották??
- nem tök mind1?
- akkor ha nem haragszik nem venném me!
- ???
- egy indiai miatt nem kaptam meg az állásom
- ??? xbzzzzzzzzzzxzzzbbzz.....kandikamera?
s elment :DDDDDDDDDDD
GTPeti07-12-2010 20:37:01 // 32769
"Jóvan. Majd délelőtt szólok. " LOL :))))
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2010 20:28:18 // 32768
a lamellás része hullott szét...
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2010 20:27:15 // 32767
sachs is van, ACD is, Mapco is, SASY is, LUK is, Valeo is, Kawe is Gyári is.....van választék :P
Wickey07-12-2010 20:26:03 // 32766
az fasza. Hiszen egy "darab vas" szinte.
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2010 20:23:53 // 32765
a szerkezet széthullott.
Wickey07-12-2010 20:23:17 // 32764
Jóvan. Majd délelőtt szólok. Még mindig nem győztem meg magam arról, hogy ne sachs legyen, elvégre EDDIG még nem csalódtunk benne. Viszont ha le kell vennem mégegyszer a váltót miatta, akkor a becsukott ablakon vágom be a unixba vissza az fix.
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2010 20:21:48 // 32763
délelőtt szólsz és van polcon LUK :)
Wickey07-12-2010 20:21:30 // 32762
nade mi hullott szét rajta, annyira nem bonyolult szerkezet... Oké, hogy a Valeom harmadosztályú volt, mint egy ferencvárosi talponálló kocsma, ezért látszik rajta hogy anyaghiba miatt elfáradt a csapágy, de pár hét alatt hogy tud széthullni a sucks?
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2010 20:19:28 // 32761
hüle...pont a 11-ben jártam és kérdeztem Gábortól mi az a két széthullott kuplung szett így hirtelen? Az egyikben még kettőstömegű is volt...azt mondta ez a Sachs :)
Wickey07-12-2010 20:19:14 // 32760
a gyári valeo az az, amit a szerencsétlen díszbuzi belecsavarhúzózott az autómba 2002 tavaszán. A nem gyári valeo meg az, amit én szedtem ki a valeos dobozból 2008 tavaszán, és megbaszta az anyját 80ezer km után, úgy, hogy a szerkezet és a tárcsa még bírta volna további 100-120ezer km-ig ránézésre.
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2010 20:16:39 // 32759
meséld el mi a különbség a gyári és a nem gyári valeo között ...csak Valeo létezik ...esetleg felújított Gyári ahhoz meg sok sikert mindenkinek ...
Wickey07-12-2010 20:15:51 // 32758
Biztos azért, mert ocsón vásároltátok a selejtet :-P
Jóvan, akkor legyen a LUK. Max az árkülönbségből beújítok két gyári alsó lengőkart is, soha egyszerűbb cserélni mint most amikor lennvan a segédkeret. 11kerben van polcon? Mármint a LUK?
GTPeti07-12-2010 20:14:23 // 32757
Ja csak ennyi? :)

Nekem már 2 hete van benne. Igaz csak 7végén ment az automobil. :)
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2010 20:12:26 // 32756
pár hét után széthullottak....
Wickey07-12-2010 20:10:37 // 32755
a GYÁRI valeo igen, az kibírt kábé 200-220 ezret (akkor szakadt le a ferrodo a tárcsáról, elengedte a szegecselés vagy valami ilyesmi volt), de az UTÁNGYÁRTOTT valeo az 80ezernél elhányta a kinyomócsapágyát, a kuplungszerkezet megégett, és a tárcsa kábé 50%-osra kopott.

A váltó súlya az amúgy semmi, Robi egész kemény legény, megtartotta a javát, csak sajnos meg is emelte, én meg a diffinél bénáztam hátul, és elkezdett csordogálni a váltóolaj mélabúsan a pulóverembe könyékig, továbbá a bakancsomba. Mondjuk a bakancs amilyen szitaszerű volt, alul ki is folyt belőle, de akkoris... :-)
GTPeti07-12-2010 20:10:34 // 32754
Mesélj! Milyen gondok voltak?
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2010 20:07:38 // 32753
azért ebből nem szabad kiindulni eddig pl csak sachsal szoptunk gariba :(
GTPeti07-12-2010 19:59:47 // 32752
Egész választékos konklúzióra jutottál. A munka (és a váltó) súlya mellett azonban ez érthető. ;)

Egy biztos, itt No-ban a Sachs-ra adják a legtöbb (2 év ) garanciát. Hogy ez jelent-e vmit az majd kiderül. Bár a gyári kuplung is Valeo és elég sokat kibírt nálad is és nálam is.
Wickey07-12-2010 19:52:41 // 32751
Na. Iszonyat tempóban haladok. A kéttömegűm gyári új, a kuplung meg bz+... valeo... f@szomöccse. Leszakadt a kinyomócsapágy egyik füle és az tett rendet odabenn. A szerkezet és a tárcsa önmagában nincs túl rossz állapotban, de miután tegnap este 10 körül nem sikerült lerángatni a szerkezetről a kinyomócsapágyat úgy döntöttem, hogy jézuska fog hozni egy komplett kuplungszettet meg egy váltóoldali főtengely szimmeringet. Mégegyszer nem fogom két napig bontogatni a kocsit meló után. :-P Most gondolkodom, hogy LUK vagy Sachs menjen bele. Azt, hogy valeó ha mégegyszer meghallom, köpni fogok egy jó turhásat. Az fix.
csaszar33807-12-2010 17:15:13 // 32750
üdv cartársak!
ki kellett cserélnem a vezműtengely holtponti jeladót, mert visszapofázott, azóta nem birom beindítani az autót, csak teker nem csinál semmit (el lenne téve a vezérlés?)
benzinszivattyút akartam megnézni, hogy nem-e az szart be, vagy túl kevés a benzin (utolsó vonás), de azt a kurva csövet nem birtam leszedni!

ötleteket kérek
Dzsozy07-12-2010 16:37:13 // 32749
Hát sajnos ez így van. Mindenki a maga ura, sajna, mert elég kevés szerelő van aki ért az alfákhoz, vagy ha még is, nem biztos, hogy a lelkiismeretesebb fajtából van. nem véletlenül kérdezgetjük egymást, hogy ki tudja ezt, vagy azt, de hál Istennek mindíg van valaki aki tud segíteni, és vannak azért profi "mérnökök" is a csapatban. :)
Ferry07-12-2010 13:45:49 // 32748
Hát, ezaz! kétszer megjártam vele bécset és rengeteget megyek autópályán, az okosok szerint, mármint a szűrőboltban mondták, hogy autópályán a legnagyobb a porkoncentráció és az nem baj ha nem látok át rajta, mert hogy az azt jelenti hogy a motorba nem ment retek........ja meg azt mondták, hogy a páratartalom is sokat számít..........nem tudom, de ha csak ennyi gondja lesz négyhavonta, akkor nagyon boldog leszek. Egyébként nem tudom miért szidják, egyszerűen ki tudtam mindent szedni és visszatenni, pedig nem vagyok autószerelő. Mikor elősször elvittem a szervízbe, ki a karták az egész vezérlést cserélni, de azerelő annyira nem értett hozzá, hogy még azt sem tudta, hogy önfeszítős láncmeghajtásról van szó.........és ez csak a jéghegy csúcsa a tudatlanságában, aztán úgy gondoltam inkább megkérdezem itt és ha tudom megcsinálom, hát siker.
karnyo07-12-2010 10:03:41 // 32747
Szevasztok egy alfa 90-es kiadású 33 1.8 td, hez keresek piros bal első sárvédőt, ha valakinek van írjon legyen szíves, vagy hívjon vagy küldje el a számát pszt majd én hívom köszi
Karesz
Tomice06-12-2010 21:29:26 // 32746
Heló!Valaki megtudná mondani,h mit takar a vdc system failure hibajelzés?Ha jól sejtem a menetstabilizátor,de hogyan lehet orvosolni?
Dzsozy06-12-2010 16:29:30 // 32745
Gratula a művelethez! Szerintem mindenki örül, hogy igazi alfa tulaj lettél, csináld magad mozgalommal. Azért azon elgondolkoznék, hogy négy hónap alatt hogyan tudott úgy elkoszolódni az légszűrőd, hogy szinte át se láttál rajta.
Martin06-12-2010 15:56:20 // 32744
Hali!
Érdeklődni szeretnék, hogy van-e valakinek tapasztalata hátsó fék felújításban?(Tárcsa,fékpofa csere).
Ferry06-12-2010 08:50:25 // 32743
Sziasztok! Elsszőr is köszi mindenkinek a segítséget! Sikerült megoldanom a 155-ön a rángatást, fulladást. Levettem a légtömegmérőt és kipucoltam féktisztító sprével. Nagyon durva retek jött ki belőle, olyan fekete és sűrű volt, mintha olajat cseréltem volna, sőt rosszabb, négy hónapja, amikor megvettem a kocsit, kicseréltem a légszűrőt, de most is ki kellett, mert olyan retkes volt, hogy nem láttam át rajta, mikor az 1000 wattos refi elé tartottam. Kicseréltem, nem gondoltam volna, hogy ennyit számít, olyan gyönyörű hangja lett az autónak, ja és megy mint az állat, ugyhogy köszi azoknak akik segítettek :)
Kareszka198406-12-2010 08:21:33 // 32742
jóreggelt!
hogy tudnám kimérni, hogy a hátsóablak fütésem müködik-? kontaktlámpával lehet valahogy, vagy szabad? hallom, hogy kattan a relé, de nem szedi le a deret...147-es
Dévid05-12-2010 23:52:22 // 32741
Remélem csak valami apróság, ami könnyen magától rendbejön, ha jobb idő lesz.
Liquid05-12-2010 23:21:23 // 32740
nekem utoljára akkor csinált ilyet, mikor júliusban, igen nagyon qrva melegben, 190-200-zal siettem a pályán, 21 fokra állított automatába kapcsolt klímával :), el is érte a 90 utáni osztást, kicsit tekertem a hőfokon és megnyugodtak a kedélyek

sajnos valszeg nálad nem ez a baj :(
Dévid05-12-2010 18:50:32 // 32739
Meleg levegőm volt, végig fűtöttem hazafele... Ma borítottam bele fél liter tiszta fagyállót, lehet holnap reggel leeresztem a rendszert, és kap frisset. Még termosztátcseréhez megvettem a cuccot, csak nem lett végül kicserélve a termosztát, mert nem jó lett rendelve hozzá, más a csatlakozója. A héten remélem vissza tudom cserélni, és az új már gond nélkül belemegy.
Pénteken lesz egy párszáz km-es utam, viszem szerelőhöz, addigra jónak kell lennie a hűtésnek.
Kau05-12-2010 15:54:07 // 32738
Nem fagyott be a hűtővized? Bírja a -15 fokot?
Volt meleg levegőd az utastérben?
Dévid05-12-2010 15:24:48 // 32737
Üdv Mindenkinek!

Mitől lehet az, hogy éjjel buliból hazafele a vízhőfokmérő a 90-es és az utána levő osztás közti jel között mászkált folyamatosan? 2.0 TS
Ferry02-12-2010 16:04:50 // 32736
Ok, köszi!
Kareszka198401-12-2010 19:57:37 // 32735
most így visszapörgetve az egészet, nem :) remélem nem kell a közeljövőben újra cserélni, de már könyebben menne :P egyedül csak a bilincsek voltak megmakacsolva...le is cseréltem őket újakra, csavarhúzóval spanolhatókra
140.000 felett járok picivel és még a gyári volt benne...gondolom illő volt már a csere...rászolgált :D
Kareszka198401-12-2010 19:55:53 // 32734
2000-2500 között, 2700-3000 körül váltok...picit eszegeti az olajat, ezért vagyok ilyen kíméletes vele :) nameg reggelente nem sietünk :)
Ferke01-12-2010 19:51:52 // 32733
Na, ezt csak most olvastam...ugye hogy nem is volt egy nagy kunszt?!:D
Ferke01-12-2010 19:50:09 // 32732
Nemár ez a körülményeskedés!:))
Vételezni
1 lavor,
4 liter Paraflu Up,
1 kanna desztvíz,
1 termosztát,
néhány új bilincs, és
kb 1 óra.
A légtelenítő a menetirány szerinti jobb oldalon, az Up-ot fele-fele arányban a vízzel, ennyi:)
admirális01-12-2010 19:30:53 // 32731
Kettes fokozatban mész vele? Milyen fordulatszámon hajtod?
Kareszka198401-12-2010 19:26:18 // 32730
általában úgy szoktam, hogy beröffentem, hátragyalogolok kb 20 métert, kinyitom a kaput, visszagyaloglok és indulok, de max 2-ikban megyek végig munkába (2,5-3km)...remélem meghálálja a moci ezt a beavatkozást :)
Mulder01-12-2010 19:22:37 // 32729
Azt mondják, hogy indítás után kicsit vársz....(bekötöd magad berakod az előlapot stb:) és fél-1 perc után indulsz minimál terheléssel. Motornak elég kb. 5km De attól még nem lesz üzem meleg a szerkezet(váltó stb) De szerintem mindenki mást fog mondani.
Ez olyan , mint hogy melyik tengelyen legyen a jobb minőségű gumi. Sokáig én is úgy tudtam, hogy elől.....azt mégse:)
admirális01-12-2010 19:14:50 // 32728
Szerintem 1 percnél nem kell tovább járatni hidegen, amíg átjárja az olaj a motort aztán óvatosan nyomva a pedált felmelegíteni 90-re a vízet, utána még kicsit óvatosnak kell lenni vele hogy az olaj is elérje az ideális hőmérsékletet és kész.

Rossz termótól a gyűrűk, hengerfal, és csapágyak gyorsabban kopnak.
Kareszka198401-12-2010 19:06:42 // 32727
Nah, termosztát kicserélve :) Nemis volt annyira nagy durranás, egyedül csak a szük hely miatt bosszankodtam, amikor a hátsó cső bilincét akartam kilazítani. Végül a nagy bilincset úgy oldottam meg, hogy leszedtem azt a "huplit" róla és szétvágtam, így széteset az egész. Lecseréltem az összes megbabrált bilincset "normális", új, csavarhúzóval spanolhatóra.
Most voltam egy próbaúton...90 fokn úgy áll a mutató, mintha oda ragasztották volna :)
Kérdés azért van még:
Reggelente hány percet ajánlatos melegíteni a garázsban? Hány foktol kezdi a moci jól érezni magát? Mien károsodásaim lehettek volna, ha bennemarad a rossz termosztát (állandóan nyitva volt)?
Képek a blogomban :)
Dzsozy01-12-2010 18:41:18 // 32726
Én azt ajánlom Neked, Hogy inkább adok-veszek rovatba írd be mit keresel. Dobsz mellé teló számot is, hidd el hívni fognak, vagy kapsz üzit az üzenőfaladra! Vagy pörgest visszafelé a rovatot, vannak rendszeresen hirdetők. Vagy google az én barátom. :9 Elég sok olasz autó bontó van fent a neten. Az konkrét tudom, hogy Veszkényben van egy autóbontó, ahol szinte csak olasz vas van! És kb egy hete láttam a 85 főuton haladva 2 db 155-t.
Ferry01-12-2010 10:14:26 // 32725
sziasztok! megnézték, a légtömegmérőmet ki kell cserélni, tudtok segíteni, mert 92-es 2.0 láncos 155-öm van, sehol nemtalálok légtömegmérőt, amire estleg garit is vállalnak, a kérdés az lenne, lehet-e helyettesíteni ezt és ha igen melyikkel és hol lehet beszerezni, köszi
atesssz01-12-2010 09:55:22 // 32724
Ha a kék színű fagyálló nem lenne jó alu hűtőbe, akkor nem árulnának ilyet 72fokos kivitelben, autó számára.
Mulder01-12-2010 09:52:45 // 32723
Esssé neki harapófogóval+ csavarhúzóval........csak vigyázz a kezeidre....hideg van és ha odacsapod az nagyon fáj:D
Kareszka198401-12-2010 08:57:17 // 32722
megint nem néztem meg, most meg esik kint, nem akarok elázni...nálad oldódik a termosztátprobléma? :) ha szükséged lenne ilyenre, mint amit én vettem szólj nyugodtan és megoldjuk :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.